Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα
Τίτλος Δαπάνης |
Αποζημίωση μελών και γραμματέως επιτροπής διαγωνισμών ανάθεσης μελετών (N.3316/05) (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ) |
||||||||||||
ΚΑ Προϋπολογισμού | 6132.01 | ||||||||||||
Τι εγγράφεται στο ΚΑ |
Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 613 «Αμοιβές τρίτων μη ελεύθερων επαγγελματιών» εγγράφονται έξοδα που καταβάλλονται σε φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία, μεταξύ των οποίων και τυχόν αποζημιώσεις για συμμετοχή σε συλλογικά όργανα (όπως συμβούλια, επιτροπές, φορολογικές επιτροπές, υπηρεσιακά συμβούλια). Ο ΚΑ 6131 με τίτλο «Λοιπές αμοιβές τρίτων», μπορεί να περιλάβει οποιαδήποτε αμοιβή φυσικού προσώπου που δεν έχει την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία, και ταυτόχρονα δεν συνδέεται με τον οικείο δήμο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Τέτοιες μπορεί να είναι π.χ. αμοιβές σε εισηγητές σεμιναρίων. Στον ΚΑ 6131 θα υπολογιστούν και οι δαπάνες για το προσωπικό των ΚΕΠ που απασχολείται με σύμβαση έργου. Οι κωδικοί 6132-6134 περιλαμβάνουν δαπάνες σαφώς προσδιορισμένες. [embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] |
||||||||||||
Στο ΦΕΚ 192/8.5.2007 τεύχος Υ.Ο.Δ.Δ. δημοσιεύθηκε η Κοινή Απόφαση αριθμ. 2/17140/0022/17.4.07 των Υπουργών ΠΕΧΩΔΕ και Οικονομίας και Οικονομικών, κατ΄εξουσιοδότηση της παρ. 5 του άρθρου 21 του Ν. 3316/05. Ιδιαίτερα επισημαίνονται τα εξής:
Δείτε και την ΥΠΕΧΩΔΕ εγκ.12/Δ17γ/10/76/Φ.Ν.439.3/16.05.2007: Απόφαση για αμοιβή Επιτροπών Διαγωνισμού συμβάσεων ανάθεσης μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών (Ν. 3316/05).
Με την Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 260/2018 κρίθηκε ότι η 17140/0022/17.4.2007 κοινή υπουργική απόφαση, εξακολουθεί να ισχύει συνεπώς οι Επιτροπές Διαγωνισμού επιτρεπτώς συνεδριάζουν και εκτός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των οικείων υπηρεσιών, στα δε μέλη και τον γραμματέα τους καταβάλλεται η προβλεπόμενη από την απόφαση αυτή αποζημίωση ανά συνεδρίαση. |
|||||||||||||
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος |
1. Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για τον ορισμό της επιτροπής (Κ.Υ.Α. 2/17140/0022/17.4.07 ΦΕΚ 192/8.5.2007 τεύχος Υ.Ο.Δ.Δ.) (άρθρο 21 του Ν. 3316/05) [υπ' αριθμ. 40700/06 (ΦΕΚ 1196/06 τεύχος Β') Κ.Υ.Α.] και το ΦΕΚ τεύχος Υ.Ο.Δ.Δ., στο οποίο δημοσιεύτηκε η απόφαση ορισμού της επιτροπής (άρθρο 5 παρ. 2 περ. ιβ΄ του Ν. 3469/2006). |
||||||||||||
|
2. Κοινή απόφαση του καθ΄ ύλη αρμόδιου υπουργού για τον καθορισμό αποζημίωσης των μελών της επιτροπής. (Κ.Υ.Α. 2/17140/0022/17.4. 07 ΦΕΚ 192/8.5.2007 τεύχος Υ.Ο.Δ.Δ. ) |
||||||||||||
|
3. Βεβαίωση του Προέδρου του συλλογικού οργάνου ως προς τη συμμετοχή των μελών και την πραγματοποίηση των συνεδριάσεων εκτός υποχρεωτικού ωραρίου και σε χρόνο που δεν καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01, άρθρο 21 Ν.4354/15) |
||||||||||||
|
4. Βεβαίωση των μηναίων αποδοχών των δικαιούχων υπαλλήλων η οποία πρέπει να ανανεώνεται κάθε φορά που μεταβάλλονται οι αποδοχές. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01 , άρθρο 21 Ν.4354/15) |
||||||||||||
5. Υπεύθυνη δήλωση του δικαιούχου ότι το σύνολο των αποζημιώσεων ή αμοιβών που εισπράττει από συμμετοχή σε συμβούλια, επιτροπές και ομάδες εργασίας δεν υπερβαίνει το 25% των συνολικών μηνιαίων αποδοχών της οργανικής θέσης του υπαλλήλου. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01 και άρθρο 21 Ν.4354/15) |
|||||||||||||
|
6. Βεβαίωση της οικείας υπηρεσιακής μονάδας προσωπικού ότι κατέθεσε ο δικαιούχος σ' αυτήν, την υπεύθυνη δήλωση σε απλό τυποποιημένο χαρτί για το ακριβές ποσό που θα εισπράξει, την υπηρεσία που θα το καταβάλλει και την αιτία για την οποία καταβάλλεται. (άρθρο 6 παρ.3 Ν.1256/82) |
||||||||||||
|
7. Κατάσταση πληρωμής σε 3 αντίτυπα ή σε 4 για περισσότερους από ένα δικαιούχο, η οποία θα περιλαμβάνει: ονοματεπώνυμο συμμετεχόντων, ΑΦΜ, Μ.Κ. ή ιδιότητα (για το με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικό και τους ιδιώτες), αριθμό συνεδριάσεων, προβλεπόμενη αμοιβή κατά συνεδρίαση, συνολικό ποσό αποζημίωσης, κρατήσεις, σύνολο κρατήσεων και καθαρό πληρωτέο ποσό στους δικαιούχους, υπογεγραμμένη από τους δικαιούχους. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01) |
||||||||||||
8. Απόφαση Δημάρχου για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18) | |||||||||||||
Κρατήσεις |
1. Υπέρ ΤΑΔΚΥ 4% εισφορά ασφαλισμένου. Για τους ασφαλισμένους μετά την 31/12/1992, εισφορά ασφαλισμένου 4% για εφάπαξ και 3% για επικουρική σύνταξη και εργοδότη 3% (άρθρο 37 παρ.1 Ν.2084/92, έγγραφο ΤΑΔΚΥ 6637) Mετά την ψήφιση του Ν.3655/2008 (ΦΕΚ τ. Α' 58) και σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 84 παρ. 1 και 115 παρ. 1, το ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (Τ.Α.Δ.Κ.Υ.) διαχωρίστηκε στους κλάδους: Εισφορά σε ποσοστό 4% επί του συνόλου των κάθε είδους αποδοχών, εκτός του κινήτρου απόδοσης. (άρθρο 98 Ν.Δ 4260/62, εγγ.ΤΑΔΚΥ 6122)
Εισφορά υπαλλήλων σε ποσοστό 4% για το εφάπαξ βοήθημα και 3% για την επικουρική σύνταξη. Εισφορά εργοδότη σε ποσοστό 3%. Υπολογίζονται επί του συνόλου των κάθε είδους αποδοχών, εκτός του κινήτρου απόδοσης. (Εγγ.ΤΑΔΚΥ 6122) H εισφορά των νέων ασφαλισμένων, είναι ήδη επιμερισμένη: 6% για την επικουρική ασφάλιση (3% ασφαλισμένου + 3% εργοδότη) και 4% για το εφάπαξ (κλάδος πρόνοιας). Επομένως, τα ποσοστά αυτά θα πρέπει να αποδίδονται στα αντίστοιχα Ταμεία καταθέτοντας τα ποσά στους σχετικούς λογαριασμούς, δηλαδή το 6% στον Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΕΑΔΥ και το 4% στον Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ. Κατά τον ίδιο επίσης τρόπο θα επιμερίζεται και η ΕΞΑΓΟΡΑ των νέων ασφαλισμένων.(Υπ. Απασχ. 64173/58757/17.10.2008) 2. Υπέρ ΤΥΔΚΥ εισφορά ασφαλισμένου 2,55 και για κάθε έμμεσα ασφαλισμένο 1% και εισφορά εργοδότη 12,5% (άρθρο 1 ΠΔ 15/1978, άρθρα 35 και 55 Ν.2084/92) 3. Υπέρ δημοσίου εισφορά 6,67% για σύνταξη, μόνο για όσους διορίζονται από την 1/1/1993 και μετά, χωρίς να είχαν ασφαλισθεί μέχρι 31/12/1992 σε κανένα οργανισμό κύριας ασφάλισης (άρθρο 17 παρ.1 Ν.2084/1992, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.13 του άρθρου 8 του Ν. 2592/98, άρθρο 18 παρ.1 Ν.2084/1992, όπως η πρώτη αντικαταστάθηκε από την παρ.5 του άρθρου 5 του Ν. 2320/95) 4. Φόρος εισοδήματος σε ποσοστό 20 % επί του ποσού αμοιβής. (άρθρο 57 παρ.1γ του Ν.2238/94) 6. ΝΕΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ν.3986/2011
|
||||||||||||
Τι να προσέξω | |||||||||||||
Καθεστώς Φ.Π.Α. |
Απαλλάσσεται του ΦΠΑ |
||||||||||||
Σχετική νομολογία |
Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 260/2018 Αμοιβές μελών Επιτροπών Διαγωνισμού συμβάσεων μελετών. Κατ’ επίκληση του άρθρου 17 του προϊσχύσαντος ν. 3205/2003 (Α΄ 297), στην παρ. 2 του οποίου διαλαμβάνεται αντίστοιχου περιεχομένου εξαίρεση με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 περί συνεδριάσεων εκτός ωραρίου, εκδόθηκε η 17140/0022/17.4.2007 κοινή υπουργική απόφαση, η οποία εξακολουθεί να ισχύει και ορίζει ότι οι Επιτροπές Διαγωνισμού επιτρεπτώς συνεδριάζουν και εκτός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των οικείων υπηρεσιών, στα δε μέλη και τον γραμματέα τους καταβάλλεται η προβλεπόμενη από την απόφαση αυτή αποζημίωση ανά συνεδρίαση. Επομένως, σύμφωνα με τα ανωτέρω, οι υπάλληλοι – μέλη και γραμματείς της κριτικής επιτροπής αξιολόγησης Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού, για την αμοιβή των οποίων η οικ.26804/11 υπουργική απόφαση παραπέμπει στις γενικές διατάξεις περί αποζημιώσεων επιτροπών διαγωνισμού, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4354/2015, και δη κατά τον κρίσιμο χρόνο, δικαιούνται αποζημίωση όταν αυτή (επιτροπή) συνεδριάζει εκτός του κανονικού ωραρίου εργασίας, το ύψος της οποίας καθορίζεται από την προαναφερθείσα υπουργική απόφαση.
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 19/2005 |
||||||||||||
[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]