Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης Αποζημίωση για συμμετοχή σε συμβούλια και επιτροπές
ΚΑ Προϋπολογισμού  6132
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 613 «Αμοιβές τρίτων μη ελεύθερων επαγγελματιών» εγγράφονται έξοδα που καταβάλλονται σε φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία, μεταξύ των οποίων και τυχόν αποζημιώσεις για συμμετοχή σε συλλογικά όργανα (όπως συμβούλια, επιτροπές, φορολογικές επιτροπές, υπηρεσιακά συμβούλια).

Ο ΚΑ 6131 με τίτλο «Λοιπές αμοιβές τρίτων», μπορεί να περιλάβει οποιαδήποτε αμοιβή φυσικού προσώπου που δεν έχει την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία, και ταυτόχρονα δεν συνδέεται με τον οικείο δήμο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Τέτοιες μπορεί να είναι π.χ. αμοιβές σε εισηγητές σεμιναρίων.

Στον ΚΑ 6131 θα υπολογιστούν και οι δαπάνες για το προσωπικό των ΚΕΠ που απασχολείται με σύμβαση έργου.

Οι κωδικοί 6132-6134 περιλαμβάνουν δαπάνες σαφώς προσδιορισμένες.

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Δείτε την ενότητα Αποδοχές προσωπικού » Ενιαίο Μισθολόγιο » Αμοιβές συλλογικών οργάνων (μέχρι 31.12.2015)
και  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (από 01.01.2016)» ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ, ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ, ΑΜΟΙΒΕΣ » Αμοιβές συλλογικών οργάνων (από 01.01.2016).

ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ
Ο Πρόεδρος, τα μέλη και ο Γραμματέας όλων των συμβουλίων και επιτροπών που συνιστώνται, παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε ώρες που δεν είναι εργάσιμες. Στους ανωτέρω χορηγείται αποζημίωση, σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. β΄ της παρ. 2 του άρθρου 17 του Ν. 3205/2003 (ΦΕΚ Α΄297). (άρθρο 282 Ν.3463/06). Όμως μετά την εφαρμογή του ν. 3833/10, με τον οποίο τροποποιήθηκε το άρθρο 17 του ν. 3205/03, η διάταξη αυτή στην ουσία καταργείται:  

Τα κάθε είδους μόνιμα ή προσωρινού χαρακτήρα συλλογικά όργανα (συμβούλια, επιτροπές, ομάδες εργασίας κ.λπ.) του ∆ημοσίου, των Ν.Π.∆.∆. και των Ο.Τ.Α., τα οποία προβλέπονται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις ή συνιστώνται και συγκροτούνται με διοικητικές πράξεις λειτουργούν εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας των οικείων Υπηρεσιών ή σε χρόνο που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση και δεν καταβάλλεται καμία πρόσθετη αμοιβή ή αποζημίωση στα μέλη τους. Κατ' εξαίρεση στους ιδιώτες - μέλη των ανωτέρω συλλογικών οργάνων καθορίζεται αποζημίωση με απόφαση του καθ' ύλην αρμόδιου Υπουργού, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα πενήντα (50) ευρώ ανά συνεδρίαση και μέχρι πενήντα (50) συνεδριάσεις ετησίως. Οι ανωτέρω υπουργικές αποφάσεις δεν υπάγονται στις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 22 του ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247 Α). (παρ 1 άρθρο 17 ν. 3205/03 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 7 του ν. 3833/10)

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, λόγω της ιδιαίτερης σημασίας του συλλογικού οργάνου για την οικονομία της χώρας ή την αποτελεσματικότερη λειτουργία της ∆ημόσιας ∆ιοίκησης και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και προκειμένου περί Ν.Π.∆.∆. και Ο.Τ.Α., με βάση το μέγεθος, τη σπουδαιότητα και τα στοιχεία του προϋπολογισμού τους, επιτρέπεται η λειτουργία τους εκτός του κανονικού ωραρίου εργασίας και εκτός του χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση και μπορεί να καθορίζεται αποζημίωση κατά μήνα ή κατά συνεδρίαση με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του καθ' ύλην αρμόδιου Υπουργού.
Η αποζημίωση αυτή δεν μπορεί να είναι κατά μήνα, μεγαλύτερη από τετρακόσια (400) ευρώ για τον πρόεδρο και τριακόσια (300) ευρώ για τα μέλη και τους γραμματείς.
Η ανωτέρω μηνιαία αποζημίωση καταβάλλεται με την προϋπόθεση συμμετοχής σε τέσσερις (4) τουλάχιστον συνεδριάσεις το μήνα. Σε περίπτωση συμμετοχής σε λιγότερες συνεδριάσεις η αποζημίωση περικόπτεται ανάλογα. (παρ 2 άρθρο 17 ν. 3205/03 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 7 του ν. 3833/10)

Σε ειδικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες δεν είναι δυνατόν να χορηγηθεί αποζημίωση κατά μήνα, μπορεί, με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του καθ` ύλην αρμόδιου Υπουργού, να καθορισθεί αποζημίωση ανά ώρα, έλεγχο ή αξιολογούμενο πρόγραμμα κλπ., ανάλογα με τις κατά περίπτωση προκύπτουσες ανάγκες. Το συνολικό μηνιαίο ποσό της ανωτέρω αποζημίωσης απαγορεύεται να υπερβαίνει το όριο της κατά μήνα αποζημίωσης που προβλέπεται στην προηγούμενη παράγραφο για τα μέλη συλλογικών οργάνων. (παρ 3 άρθρο 17 ν. 3205/03 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 7 του ν. 3833/10)

Το σύνολο των πρόσθετων μηνιαίων αμοιβών ή απολαβών των λειτουργών, υπαλλήλων και μισθωτών του ∆ημοσίου, των Ο.Τ.Α. και των άλλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου από συμμετοχή σε μόνιμα ή προσωρινά συλλογικά όργανα των υπηρεσιών αυτών δεν μπορεί να υπερβαίνει το είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των συνολικών μηνιαίων αποδοχών της οργανικής τους θέσης, συμπεριλαμβανομένης και της αναλογίας των επιδομάτων του άρθρου 9 του ν. 3205/2003 (δηλαδή εορτών και αδείας). Οι πάσης φύσεως αμοιβές υπολογίζονται κατά το μήνα πραγματοποίησης της αντίστοιχης εργασίας. (παρ 4 άρθρο 17 ν. 3205/03 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 7 του ν. 3833/10)

Σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 45 του Ν. 3943/2011 (ΦΕΚ66/31.03.2011 τεύχος Α'):«8.Οι διατάξεις των παραγράφων 1,2 και 4 του άρθρου 7 του ν. 3833/2010, καθώς και οι διατάξεις του ν. 2685/1999 (ΦΕΚ 35 Α'), όπως κάθε φορά ισχύουν, εφαρμόζονται και στα Ν.Π.Ι.Δ. και στις δημόσιες επιχειρήσεις, που εμπίπτουν στις διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 1 του ν. 3833/2010, καθώς και των διατάξεων του άρθρου 2 του ν.3899/2010 (ΦΕΚ 212 Α')."

Σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο του Υπ. Οικ. 2/14924/0022/01.04.2010, με τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ 1 του ν. 3833/10, από 1-3-2010,τα κάθε είδους μόνιμα ή προσωρινού χαρακτήρα συλλογικά όργανα (συμβούλια, επιτροπές, ομάδες εργασίας κλπ) του Δημοσίου, των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α., τα οποία προβλέπονται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις ή συνιστώνται και συγκροτούνται με διοικητικές πράξεις, λειτουργούνεντός του κανονικού ωραρίου εργασίας των οικείων Υπηρεσιώνή σε χρόνο που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση και δεν καταβάλλεται καμία πρόσθετη αμοιβή ή αποζημίωση στα μέλη τους. Κατ' εξαίρεση, στους ιδιώτες-μέλη των ανωτέρω συλλογικών οργάνων, καθορίζεται αποζημίωση με απόφαση του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα πενήντα (50) ευρώ ανά συνεδρίαση και μέχρι πενήντα (50) συνεδριάσεις ετησίως.

Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης σε ιδιώτη λόγω συμμετοχής του σε συνεδριάσεις επιτροπής διαγωνισμού για την ανάθεση εκπόνησης μελέτης κατασκευής δημοτικού έργου, ανεξάρτητα από το αν αυτές έλαβαν χώρα εντός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, καθώς οι ιδιώτες εξαιρούνται από την απαγόρευση του άρθρου 17 του ν. 3205/2003, αφού, δεδομένου ότι δεν υπάρχει γι' αυτούς ωράριο εργασίας, οι προσφερόμενες από μέρους τους υπηρεσίες επιβάλλεται να αμείβονται. (Ελ. Συν. Πράξη 80/2011 Τμ. 1)


Σχετικό το υπ' αριθ.
2/21814/0022/18.05.2010 έγγραφο του ΥΠ.ΟΙΚ.

Οι ανωτέρω υπουργικές αποφάσεις δεν υπάγονται στις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 22 του ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247/Α΄), δηλαδή δεν απαιτείται η σύμπραξη του Υπουργού Οικονομικών.
Με τις διατάξεις της παρ. 2 ορίζεται ότι σε εξαιρετικές περιπτώσεις, λόγω της ιδιαίτερης σημασίας των συλλογικών οργάνων του Δημοσίου, των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α., για την οικονομία της χώρας ή την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και προκειμένου περί Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., με βάση το μέγεθος, τη σπουδαιότητα και τα στοιχεία του προϋπολογισμού τους, επιτρέπεται η λειτουργία τους εκτός του κανονικού ωραρίου εργασίας και εκτός του χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση και μπορεί να καθορίζεται αποζημίωση κατά μήνα ή κατά συνεδρίαση, με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού.
Επισημαίνεται ότι το σχέδιο της κοινής υπουργικής απόφασης, το οποίο θα προβλέπει την αποζημίωση των ανωτέρω συλλογικών οργάνων, θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά και από αιτιολογημένη γνώμη του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού για την τήρηση των ανωτέρω προϋποθέσεων, γνώμη η οποία θα συνεκτιμάται και από τον Υπουργό Οικονομικών.
Με βάση τα ανωτέρω συνάγεται ότι οι προϋφιστάμενες αποφάσεις για την αποζημίωση παύουν να ισχύουν. Ενισχυτικό αυτής της άποψης είναι ότι στις παραγράφους 6 και 7 του ιδίου άρθρου του ιδίου νόμου ορίζεται μόνη εξαίρεση (για την ισχύ προηγούμενων ΚΥΑ) είναι οι διατάξεις που προβλέπουν αποζημιώσεις για τη διεξαγωγή και υποστήριξη των γενικών εξετάσεων εισαγωγής στην Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση, καθώς και για τη διεξαγωγή των εξετάσεων που γίνονται από το ΑΣΕΠ.
Συνεπώς καταργούνται (εκτός εάν εκδοθεί νέα ΚΥΑ), οι αποζημιώσεις όλων των επιτροπών.


Ανώτατα γενικά όρια πρόσθετων αποδοχών ή απολαβών
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3833/2010, από 1-3-2010, οι πάσης φύσεως μεικτές αποδοχές, αποζημιώσεις και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές εν γένει, που καταβάλλονται στους λειτουργούς ή υπαλλήλους ή μισθωτούς (συμπεριλαμβανομένων και των Γενικών Γραμματέων Υπουργείων και Περιφερειών, των Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων και των λοιπών μετακλητών υπαλλήλων), με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και του Λιμενικού Σώματος, απαγορεύεται να υπερβαίνουν τις μεικτές μηνιαίες αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, όπως αυτές κάθε φορά καθορίζονται, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή παροχή, η αναλογία επιδομάτων εορτών και αδείας και τα επιδόματα των παραγράφων 7, 8 και 9 του άρθρου 12 του ν.3205/2003. Το ποσό αυτό διαμορφώνεται στο ύψος των5.981,40 ευρώ. Για τον υπολογισμό του ανωτάτου ορίου αποδοχών των ανωτέρω δεν συνυπολογίζεται το επίδομα για υπηρεσία στην αλλοδαπή, όπως προβλέπεται από τις κάθε φορά ισχύουσες διατάξεις. Αντιθέτως,συνυπολογίζονται, σύμφωνα με πάγια νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αποζημιώσεις από υπερωριακή απασχόληση, συμμετοχή σε συλλογικά όργανα ή συντάξιμες αποδοχές. (Υπ. Οικονομικών2/14924/0022/01.04.2010)

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2, οι διατάξεις της παραγράφου 1 του ίδιου άρθρου και νόμου, έχουν εφαρμογή και για τα αιρετά όργανα των Ο.Τ.Α., τους Διοικητές, Υποδιοικητές, Προέδρους, Αντιπροέδρους και τα μέλη των συλλογικών οργάνων διοίκησης των ΝΠΔΔ, τους Προέδρους, Αντιπροέδρους και τα μέλη των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών, τους Προέδρους, Αντιπροέδρους, Διευθύνοντες Συμβούλους και τα μέλη Διοικητικών Συμβουλίων καθώς και στο πάσης φύσεως προσωπικό των ΝΠΙΔ, που ανήκουν στο Κράτος, σε Ν.Π.Δ.Δ. και σε Ο.Τ.Α. ή επιχορηγούνται, σύμφωνα με τον οργανισμό τους, τακτικά από τον Κρατικό Προϋπολογισμό σε ποσοστό τουλάχιστον 50% του Προϋπολογισμού τους ή είναι δημόσιες επιχειρήσεις κατά την έννοια των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 1 του ν.3429/2005 ή δημόσιες επιχειρήσεις, οι οποίες πληρούν τα κριτήρια των εν λόγω παραγράφων του ανωτέρω άρθρου και νόμου (3429/2005), ακόμη και αν έχουν εξαιρεθεί από την εφαρμογή του νόμου αυτού (3429/2005).

Κατόπιν των ανωτέρω, οι πάσης φύσεως μεικτές αποδοχές και απολαβές όλων των ανωτέρω δεν μπορούν να υπερβαίνουν το ποσό των 5.981,40 ευρώ. (Υπ. Οικονομικών2/14924/0022/01.04.2010)


Η δαπάνη για τυχόν αποζημίωση των μελών των επιτροπών διενέργειας διαγωνισμών, αξιολόγησης των αποτελεσμάτων τους και παραλαβής των συμβάσεων προμηθειών φορέων που υπάγονται στις διατάξεις του νόμου αυτού, καθορίζεται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου διοίκησης του φορέα που συγκροτεί την αντίστοιχη επιτροπή και βαρύνει την πίστωση για την αντίστοιχη προμήθεια που είναι γραμμένη στο προϋπολογισμό τους, με την επιφύλαξη των διατάξεων που ισχύουν για τα ανώτατα όρια των πρόσθετων αμοιβών, και των αμοιβών μελών συλλογικών οργάνων.

(άρθρο 13 παρ.7 Ν.2503/97) (δηλαδή δε βαρύνει τον παρόντα κωδικό αλλά τους αντίστοιχους κωδικούς, των επί μέρους προμηθειών των ΟΤΑ)

Για την καταβολή της αποζημίωσης στους υπαλλήλους δεν απαιτείται η έκδοση απόφασης του καθ' ύλην αρμόδιου Υπουργού, όταν η διάταξη  στην οποία προβλέπεται αποζημίωση είναι ειδική και παρέχει τη δυνατότητα στον ΟΤΑ,  όπως με απόφαση του αρμοδίου οργάνου να καθορίζει  την ως άνω αποζημίωση  (Ελ. Συν. Πράξη I Τμήματος 60/2007). Τέτοια περίπτωση είναι η αποζημίωση των επιτροπών προμηθειών σύμφωνα με την παρ 7 του άρθρου 7 του ν. 2286/1995 (ΦΕΚ 19 Α, όπως προστέθηκε με την παρ 5 του άρθρου 13 του Ν. 2503/97

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

1.  Απόφαση του αρμόδιου κατά περίπτωση οργάνου για τη συγκρότηση του συλλογικού οργάνου (συμβούλιο, επιτροπή και ομάδα εργασίας) και το ΦΕΚ Τεύχος τεύχος Υ.Ο.Δ.Δ., στο οποίο δημοσιεύτηκε η απόφαση ορισμού της επιτροπής   (άρθρο 5 παρ. 2 περ. ιβ΄ του Ν. 3469/2006). (1)

 

2. Κοινή απόφαση του καθ΄ ύλη αρμόδιου υπουργού για τον καθορισμό αποζημίωσης των μελών του συλλογικού οργάνου. (άρθρο 17 παρ.2 του 3205/03).

- Για την καταβολή της αποζημίωσης στους υπαλλήλους δεν απαιτείται η έκδοση απόφασης του καθ' ύλην αρμόδιου Υπουργού, όταν η διάταξη  στην οποία προβλέπεται αποζημίωση είναι ειδική και παρέχει τη δυνατότητα στον φορέα,  όπως με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του να καθορίζει  την ως άνω αποζημίωση  (Ελ. Συν. Πράξη I Τμήματος 60/2007). Τέτοια περίπτωση είναι η αποζημίωση των επιτροπών προμηθειών σύμφωνα με την παρ 7 του άρθρου 7 του ν. 2286/1995 (ΦΕΚ 19 Α, όπως προστέθηκε με την παρ 5 του άρθρου 13 του Ν. 2503/97

 

3. Βεβαίωση του Προέδρου του συλλογικού οργάνου ως προς τη συμμετοχή των μελών και την πραγματοποίηση των συνεδριάσεων εκτός υποχρεωτικού ωραρίου και σε χρόνο που δεν καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01 και άρθρο 17 παρ.5 του Ν.3205/03)

 

4.  Βεβαίωση των μηναίων αποδοχών των δικαιούχων υπαλλήλων η οποία πρέπει να ανανεώνεται κάθε φορά που μεταβάλλονται οι αποδοχές. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01 και άρθρο 17 παρ.5 του Ν.3205/03)

 

5. Υπεύθυνη δήλωση του δικαιούχου ότι το σύνολο των αποζημιώσεων ή αμοιβών που εισπράττει  από συμμετοχή σε συμβούλια, επιτροπές και ομάδες εργασίας δεν υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του υπαλλήλου, όπως προκύπτουν από τις τακτικές αποδοχές. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01 και άρθρο 15 Ν.2703/99 και άρθρο 17 παρ.5 του Ν.3205/03)

 

6. Βεβαίωση της οικείας υπηρεσιακής μονάδας προσωπικού ότι κατέθεσε ο δικαιούχος σ' αυτήν, την υπεύθυνη δήλωση σε απλό τυποποιημένο χαρτί για το ακριβές ποσό που θα εισπράξει, την υπηρεσία που θα το καταβάλλει και την αιτία για την οποία καταβάλλεται. (άρθρο 6 παρ.3 Ν.1256/82)

 

7. Κατάσταση πληρωμής σε 3 αντίτυπα ή σε 4 για περισσότερους από ένα δικαιούχο, η οποία θα περιλαμβάνει: ονοματεπώνυμο συμμετεχόντων, ΑΦΜ, Μ.Κ. ή ιδιότητα (για το με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικό και τους ιδιώτες), αριθμό συνεδριάσεων, προβλεπόμενη αμοιβή κατά συνεδρίαση, συνολικό ποσό αποζημίωσης, κρατήσεις, σύνολο κρατήσεων και καθαρό πληρωτέο ποσό στους δικαιούχους, υπογεγραμμένη από τους δικαιούχους. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01)

 

8. Απόφαση Δημάρχου για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18)

  [embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]  
Κρατήσεις

Ασφαλιστικές εισφορές

Για την αποζημίωση που λαμβάνουν δημόσιοι υπάλληλοι και ιδιώτες από τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις συλλογικών οργάνων, για τις οποίες δεν προκύπτει υποχρέωση ασφάλισής τους, δεν υποχρεούνται και στην καταβολή ασφαλιστικών εισφορών.
Ως εκ τούτου, η αποζημίωση για τη συμμετοχή λ.χ. σε Διοικητικές Επιτροπές, δεν υπόκειται σε ασφαλιστικές κρατήσεις για κανένα μέλος αυτής, είτε είναι δημόσιος υπάλληλος, είτε ιδιώτης. (Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Κοιν. Αλλ. Φ10042/οικ.13567/329/08.06.2018) - ισχύει από τον επόμενο μήνα κοινοποίησης της εν λόγω εγκυκλίου

 

 

1. Υπέρ ΤΑΔΚΥ 4% εισφορά ασφαλισμένου. Για τους ασφαλισμένους μετά την 31/12/1992, εισφορά ασφαλισμένου 4% για εφάπαξ και 3% για επικουρική σύνταξη και εργοδότη 3% (άρθρο 37 παρ.1 Ν.2084/92, έγγραφο ΤΑΔΚΥ 6637)

Mετά την ψήφιση του Ν.3655/2008 (ΦΕΚ τ. Α' 58) και σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 84 παρ. 1 και 115 παρ. 1, το ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (Τ.Α.Δ.Κ.Υ.) διαχωρίστηκε στους κλάδους:
 α) Επικουρικής Ασφάλισης και
β) Πρόνοιας, οι οποίοι από 1/8/2008 εντάχθηκαν στο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΕΑΔΥ) και Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) αντίστοιχα σαν ΤΟΜΕΙΣ των Ταμείων αυτών.
Σύμφωνα δε με την υπ' αρ. Β/20102/17823/71/1-8-2008 απόφαση της Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1621/13-8-2008, τ. Β', οι πόροι καθώς και το σύνολο της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΤΑΔΚΥ, όπως έχουν διαμορφωθεί την 31/7/2008, κατανέμονται κατά ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) στον Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΕΑΔΥ και κατά ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) στον Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ. (Υπ. Απασχ. 64173/58757/17.10.2008)

α) Για ασφαλισμένους σε οργανισμό κύριας ασφάλισης μέχρι και την 31-12-1992

Εισφορά σε ποσοστό 4% επί του συνόλου των κάθε είδους αποδοχών, εκτός του κινήτρου απόδοσης. (άρθρο 98 Ν.Δ 4260/62, εγγ.ΤΑΔΚΥ 6122)
Η εισφορά 4% των παλαιών ασφαλισμένων, θα πρέπει να διαχωρίζεται, σύμφωνα με την άνω απόφαση της Υπουργού, κατά ποσοστό 75% - 25%, δηλαδή σε 3%, το οποίο θα αφορά τον Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΕΑΔΥ και σε 1%, το οποίο θα αφορά τον Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ. Τα ποσοστά αυτά θα πρέπει να εμφανίζονται σε χωριστές στήλες στις μισθοδοτικές καταστάσεις (οι οποίες άμεσα θα πρέπει να διαμορφωθούν ανάλογα) και να κατατίθενται χωριστά στους προαναφερθέντες αντίστοιχους λογαριασμούς. Κατά τον ίδιο τρόπο και επίσης σε χωριστές στήλες θα πρέπει να επιμερίζεται και η τυχόν ΕΞΑΓΟΡΑ των παλαιών ασφαλισμένων. (Υπ. Απασχ. 64173/58757/17.10.2008)

β) Για ασφαλισμένους σε οργανισμό κύριας ασφάλισης μετά την 31 - 12 - 1992

Εισφορά υπαλλήλων σε ποσοστό 4% για το εφάπαξ βοήθημα και 3% για την επικουρική σύνταξη.

Εισφορά εργοδότη σε ποσοστό 3%. Υπολογίζονται επί του συνόλου των κάθε είδους αποδοχών, εκτός του κινήτρου απόδοσης. (Εγγ.ΤΑΔΚΥ 6122)

H εισφορά των νέων ασφαλισμένων, είναι ήδη επιμερισμένη: 6% για την επικουρική ασφάλιση (3% ασφαλισμένου + 3% εργοδότη) και 4% για το εφάπαξ (κλάδος πρόνοιας). Επομένως, τα ποσοστά αυτά θα πρέπει να αποδίδονται στα αντίστοιχα Ταμεία καταθέτοντας τα ποσά στους σχετικούς λογαριασμούς, δηλαδή το 6% στον Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΕΑΔΥ και το 4% στον Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ. Κατά τον ίδιο επίσης τρόπο θα επιμερίζεται και η ΕΞΑΓΟΡΑ των νέων ασφαλισμένων.(Υπ. Απασχ. 64173/58757/17.10.2008)

Για περισσότερες λεπτομέρειες καθώς και τους τραπεζικούς λογαριασμούς κατάθεσης των κρατήσεων δείτε την (Υπ. Απασχ. 64173/58757/17.10.2008)


2. Υπέρ ΤΥΔΚΥ

εισφορά ασφαλισμένου 2,55 και για κάθε έμμεσα ασφαλισμένο 1% και εισφορά εργοδότη 12,5% (άρθρο 1 ΠΔ 15/1978άρθρα 35 και 55 Ν.2084/92)

3. Υπέρ δημοσίου εισφορά 6,67% για σύνταξη, μόνο για όσους διορίζονται από την 1/1/1993 και μετά, χωρίς να είχαν ασφαλισθεί μέχρι 31/12/1992 σε κανένα οργανισμό κύριας ασφάλισης (άρθρο 17 παρ.1 Ν.2084/1992, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.13 του άρθρου 8 του Ν. 2592/98, άρθρο 18 παρ.1 Ν.2084/1992, όπως η πρώτη αντικαταστάθηκε από την παρ.5 του άρθρου 5 του Ν. 2320/95)

4. Φόρος εισοδήματος σε ποσοστό 20 % επί του ποσού αμοιβής. (άρθρο 57 παρ.1γ του Ν.2238/94)

5. Κράτηση υπέρ του Μ.Τ.Π.Υ. (άρθρο  27  του     π.δ.  422/1981).

Καταργείται από 1.1.2015 (υποπερίπτ. ιστ' της περίπτ. 2Α της υποπαρ. ΙΑ.3 του άρθρου πρώτου του Ν. 4254/2014)

Για περισσότερα πατήστε εδώ


6. ΝΕΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ν.3986/2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Υπάλληλοι που είναι ασφαλισμένοι στο ΤΠΔΥ

 

Υπάλληλοι που είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ (και δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΤΠΔΥ) και καταβάλλουν την εισφορά υπέρ κλάδου ανεργίας της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν.δ. 2961/1954

Διατάξεις

Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης

 

2%

-

(παρ. 2α του άρθρου 38 του Ν.3986/2011)

 

Ειδική Εισφορά υπέρ ΤΠΔΥ - ΟΑΕΔ

1% (υπέρ ΤΠΔΥ)

Για τη διενέργεια ή μη της κράτησης 1% υπέρ ΟΑΕΔ, δείτε τη σχετική ενότητα, πατώντας εδώ.

(παρ. 2β του άρθρου 38 του Ν.3986/2011)


Για περισσότερα σχετικά με τις εν λόγω εισφορές πατήστε εδώ.

 

Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α.

Απαλλάσσεται του ΦΠΑ

Σχετική νομολογία

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 260/2018

Αμοιβές μελών κριτικής επιτροπής αξιολόγησης Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού. Κατ’ επίκληση του άρθρου 17 του προϊσχύσαντος ν. 3205/2003 (Α΄ 297), στην παρ. 2 του οποίου διαλαμβάνεται αντίστοιχου περιεχομένου εξαίρεση με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 περί συνεδριάσεων εκτός ωραρίου, εκδόθηκε η 17140/0022/17.4.2007 κοινή υπουργική απόφαση, η οποία εξακολουθεί να ισχύει και ορίζει ότι οι Επιτροπές Διαγωνισμού επιτρεπτώς συνεδριάζουν και εκτός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των οικείων υπηρεσιών, στα δε μέλη και τον γραμματέα τους καταβάλλεται η προβλεπόμενη από την απόφαση αυτή αποζημίωση ανά συνεδρίαση. Επομένως, σύμφωνα με τα ανωτέρω, οι υπάλληλοι – μέλη και γραμματείς της κριτικής επιτροπής αξιολόγησης Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού, για την αμοιβή των οποίων η οικ.26804/11 υπουργική απόφαση παραπέμπει στις γενικές διατάξεις περί αποζημιώσεων επιτροπών διαγωνισμού, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4354/2015, και δη κατά τον κρίσιμο χρόνο, δικαιούνται αποζημίωση όταν αυτή (επιτροπή) συνεδριάζει εκτός του κανονικού ωραρίου εργασίας, το ύψος της οποίας καθορίζεται από την προαναφερθείσα υπουργική απόφαση. 

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 73/2012.
Δεν είναι νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης σε δημοτικούς υπαλλήλους για την παράστασή τους σε συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου αν δεν έχουν εκδοθεί, προηγουμένως, οι προβλεπόμενες υπουργικές αποφάσεις. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Πράξη 80/2011 Τμ. 1
Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης σε ιδιώτη λόγω συμμετοχής του σε συνεδριάσεις επιτροπής διαγωνισμού για την ανάθεση εκπόνησης μελέτης κατασκευής δημοτικού έργου, ανεξάρτητα από το αν αυτές έλαβαν χώρα εντός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, καθώς οι ιδιώτες εξαιρούνται από την απαγόρευση του άρθρου 17 του ν. 3205/2003, αφού, δεδομένου ότι δεν υπάρχει γι' αυτούς ωράριο εργασίας, οι προσφερόμενες από μέρους τους υπηρεσίες επιβάλλεται να αμείβονται.

 

Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 147/2011.
Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης σε δημοτικούς υπαλλήλους, για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς το ύψος της επίμαχης αποζημίωσης δεν έχει καθοριστεί βάσει της προβλεπόμενης από τις διατάξεις του άρθρου 17 του ν.3205/2003, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 7 του ν. 3833/2010, κοινής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και του καθ΄ ύλην αρμόδιου Υπουργού, αλλά αυτή εκκαθαρίστηκε σύμφωνα με απόφαση του Δημάρχου.

Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 141/2011.
Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης στον πρόεδρο, σε μέλος (υπάλληλο της οικείας Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας) και στη γραμματέα της Επιτροπής Εκτίμησης Αξίας Απαλλοτριωμένων Ακινήτων του νομού λόγω συμμετοχής τουςσε εκτός κανονικού ωραρίου συνεδριάσεις της Επιτροπής. Δεν έχει εκδοθεί κοινή απόφαση του Υπ. Οικονομικών και του καθ΄ ύλην αρμόδιου Υπουργού με την οποία αφενός να επιτρέπεταιη λειτουργία της Επιτροπής εκτός ωραρίου εργασίας και αφετέρου να καθορίζεται η καταβολή αποζημίωσης στα μέλη της. Συνεπώς μη νομίμως συνεδριάζει η Επιτροπή, υπό το καθεστώς του άρθρου 7 του ν. 3833/2010 εκτός κανονικού ωραρίου εργασίας των οικείων υπηρεσιών. Περαιτέρω, σημειώνεται ότι ούτε υπό την ισχύ του αρ. 17 του ν.3205/2003, πριν από την αντικατάστασή του με το άρθρο 7 του ν. 3833/2010, η Επιτροπή Εκτίμησης Αξίας Απαλλοτριωμένων Ακινήτων είχε χαρακτηριστεί ως συλλογικό όργανο ιδιαίτερης σημασίας για την οικονομία της χώρας και κατ' αποτέλεσμα δεν είχε καθοριστεί κατ' εξαίρεση, αποζημίωση κατά μήνα για τα μέλη της, όπως προβλεπόταν από τη διάταξη αυτή, για τα ιδιαίτερης σημασίας συλλογικά όργανα.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 60/2007
Καταβολή αποζημίωσης σε μόνιμους υπαλλήλους Δήμου, λόγω συμμετοχής τους ως μέλη, σε Επιτροπή Προμηθειών για την διενέργεια και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων διαφόρων διαγωνισμών. Νόμιμη, καθόσον για τον καθορισμό της ως άνω αποζημίωσης δεν απαιτείται η έκδοση απόφασης του καθ' ύλην αρμόδιου Υπουργού, αφού η διάταξη του άρθρου 7 παρ. 7 του Ν. 2286/1995 είναι ειδική και παρέχει τη δυνατότητα στους φορείς που υπάγονται σ' αυτήν (μεταξύ των οποίων και οι ΟΤΑ) όπως με απόφαση του αρμοδίου οργάνου διοίκησής τους (Δημοτικού Συμβουλίου) καθορίζουν την ως άνω αποζημίωση, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 17 του Ν. 3205/2007 ως προς τα ανώτατα όρια των προσθέτων αμοιβών.

Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 19/2005 

Αποζημίωση των μετεχόντων στις επιτροπές πλήρωσης κενών οργανικών θέσεων δήμου με διαγωνισμό ή επιλογή, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2190/1994. Δεν υπολογίζεται σύμφωνα με την 2/46880/0022/2000 (φ.912 Β')κοινή υπουργική απόφαση, αφού η σχετική διάταξη αυτής, ως εκδοθείσα εκτός νομοθετικής εξουσιοδότησης, δεν εφαρμόζεται, αλλά σύμφωνα με την 2099006/12812/0022/1998 όμοια απόφαση (φ. 87')

 

ΠΡΚ T1 2001 Σ6Α 
Έξοδα κίνησης ΑΡΘΡ.156 Π.δ.410/1995 σε πρόεδρο και μέλη συμβουλίων δήμων. Δεν χορηγούνται για αντιμετώπιση συγκεκριμένων δαπανών μετακίνησης αλλά ως ειδική αποζημίωση για την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Μη νόμιμη η καταβολή.

 

Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 125/2000 
Αποζημίωση αγροφυλάκων για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις Δημοτικών και Κοινοτικών Ομάδων εργασίας (μη αμιγείς ομάδες) για τις ανάγκες της απογραφής Γεωργίας -Κτηνοτροφίας 1999-2000. μη νόμιμη, καθόσον τα συλλογικά όργανα λειτούργησαν εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας των ως άνω υπαλλήλων.

 

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ

 (1) ΓνΝΣΚ 295/2012: Από την ερμηνεία των διατάξεων του άρθ. 5 παρ. 2 περ. ιβ, αρθρ. 8 παρ. 1 περ. θ και του άρθρου 17 του Ν. 3205/2003 όπως αντικαταστάθηκε από το αρθρ. 7 του Ν. 3833/2010 προκύπτει ότι μετά την δημοσίευση και ισχύ του ν. 3833/2010 οι πράξεις συγκροτήσεως συλλογικών οργάνων των οποίων τα μέλη δεν λαμβάνουν καμμία πρόσθετη αμοιβή ή αποζημίωση δεν δημοσιεύονται στην ΕτΚ με την επιφύλαξη πρόβλεψης, σε ειδική διάταξη, περί δημοσιεύσεως στην ΕτΚ της πράξης συγκρότησης του συλλογικού οργάνου, οπότε η πράξη αυτή δημοσιεύεται στην ΕτΚ. (Γνωμ. Ν.Σ.Κ. 219/2008). Εάν όμως κατ εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 17 ως άνω εκδοθεί η προβλεπόμενη σε εξαιρετικές περιπτώσεις ΚΥΑ του Υπουργού Οικονομικών και του καθ'ύλην αρμόδιου Υπουργού και καθορισθεί αποζημίωση για τα μέλη του συλλογικού οργάνου, και η οποία ΚΥΑ δημοσιεύεται στην ΕτΚ κατ' άρθρον 5 παρ. 1 περ. ιβ του Ν. 3469/2006, τότε καθίσταται δημοσιευτέα εντός ευλόγου χρόνου στην ΕτΚ και η πράξη συγκρότησης του συλλογικού οργάνου για το οποίο εκδόθηκε εξαιρετικώς η ως άνω ΚΥΑ, μέχρι την έκδοση της οποίας δεν προβλεπόταν αμοιβή για τα μέλη αυτού του συλλογικού οργάνου. (Γνωμ. Ν.Σ.Κ. 201/2011).



[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας