[post_tabs][post_tab title="Ισχύον "]

 

Παρατηρήσεις και νομολογία για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Παλαιό καθεστώς
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

Δαπάνες συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών μέσω δημοσίων συμβάσεων (άρθρο 61 του ν. 3979/2011)

ΚΑ Προϋπολογισμού

 6277.01

Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους ΚΑ της υποκατηγορίας 627 εγγράφονται τα καταβαλλόμενα σε τρίτους έξοδα για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης, καθαριότητας και φωτισμού δημοτικών κτιρίων κ.λπ.

Στον ΚΑ 6277 εγγράφονται οι δαπάνες συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, (κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 61 του ν. 3979/2011), με την ανάλυση της παραγράφου 4 του άρθρου 1 της παρούσης σε κατωτεροβάθμιους κωδικούς.

Στον ΚΑ 6278 εγγράφονται δαπάνες φύλαξης κτιρίων (άρθ. 21 παρ. 11 ν. 3731/2008).

Στον ΚΑ 6279 εγγράφονται λοιπές δαπάνες για ύδρευση, άρδευση, φωτισμό, καθαριότητα. Στον ίδιο ΚΑ εγγράφονται, μεταξύ άλλων, και οι δαπάνες για την πληρωμή κοινοχρήστων.

Η υποκατηγορία 627 διαφέρει από την υποκατηγορία 621 ως προς το ότι οι δαπάνες για την τελευταία χρησιμοποιούνται άμεσα στην παραγωγή των υπηρεσιών (βλ. ανωτέρω ΚΑ 621).

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις και νομολογία για την επιλεγόμενη διαδικασία

 

Για το νομοθετικό καθεστώς και τη νομολογία σχετικά με την καθαριότητα πατήστε εδώ.

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

Τα δικαιολογητικά είναι ίδια με εκείνα των υπηρεσιών.

[embed_object_post post_id="46" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 

 Επιπλέον για την ανάθεση παροχής υπηρεσιών καθαρισμού απαιτούνται

 

1Απόφαση Οικονομικής Επιτροπής  (άρθρο 61 του ν. 3979/2011, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 178 του Ν.4635/2019 και το άρθρο 117 του Ν.4674/2020 και τροποποιήθηκε από το άρθρο 57 του Ν.4795/21)

 

 

2Προσφορά αναδόχου με τα απαιτούμενα στοιχεία (παρ.1 άρθρο 68 Ν.3863/10, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 22 του Ν.4144/13)

 

 

.  Πιστοποιητικό αναδόχου από τη Δ/νση Προγραμματισμού και Συντονισμού του Σ.ΕΠ.Ε. από το οποίο προκύπτουν οι πράξεις επιβολής προστίμου που έχουν εκδοθεί σε βάρος του(παρ.2β άρθρο 68 Ν.3863/10, όπως προστέθηκε με την παρ.2 του άρθρου 22 του Ν.4144/13)

 

 

. (για το χρονικό διάστημα που δεν καλύπτεται από το «Μητρώο Παραβατών Εταιρειών Παροχής Υπηρεσιών Καθαρισμού ή/και Φύλαξης») Ένορκη βεβαίωση νομίμου εκπροσώπου του αναδόχου ενώπιον συμβολαιογράφου, περί μη επιβολής σε βάρος τους πράξης επιβολής προστίμου για παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας «υψηλής» ή «πολύ υψηλής» σοβαρότητας. (παρ.2δ άρθρο 68 Ν.3863/10, όπως προστέθηκε με την παρ.2 του άρθρου 22 του Ν.4144/13)

 

 

4Σύμβαση με τα απαιτούμενα στοιχεία  (παρ.3 άρθρο 68 Ν.3863/10, όπως αναριθμήθηκε και αντικαταστάθηκε με την παρ.3 του άρθρου 22 του Ν.4144/13)

 

Κρατήσεις

Οι κρατήσεις είναι ίδιες με εκείνες των υπηρεσιών.

[embed_object_post post_id="48" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Τι να προσέξω

 

Καθεστώς Φ.Π.Α.

 

Γνωμοδοτήσεις του 
ΝΣΚ

ΓνΝΣΚ 64/2020

Υφίσταται υποχρέωση της Πολεμικής Αεροπορίας, σε εφαρμογή του άρθρου 68 παρ. 5 του ν. 3863/2010 και στο πλαίσιο υλοποίησης σχετικής εκτελεστικής σύμβασης με ανώνυμη εταιρεία, να καταβάλει απευθείας στους εργαζόμενους στην εταιρεία αυτή και απασχολούμενους με την καθαριότητα του 251 ΓΝΑ, τις αποδοχές τους και να αποδώσει τις ασφαλιστικές τους εισφορές στον ασφαλιστικό τους φορέα (κατά πλειοψηφία). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 261/2019 γνωμοδότησης του Δ΄ Τμήματος.

 

ΓνΝΣΚ 172/2019

Είναι δυνατή η τροποποίηση συμβάσεων που έχουν υπογραφεί και υλοποιούνται για: α) την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτιρίων του Ιδρύματος και β) τον καθαρισμό εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, και η αναπροσαρμογή του κόστους των υπηρεσιών με βάση το άρθρο 132 παρ.1 περ.γ΄ του Ν. 4412/2016, σε συνδυασμό με την υπ' αριθ. οικ.4241/127/01-02-2019 Υ.Α., κατόπιν αιτήματος των αναδόχων των ως άνω υπηρεσιών, οι οποίοι επικαλούνται την υπ’ αριθ.106/2019 γνωμοδότηση του ΝΣΚ. 

 

ΓνΝΣΚ 106/2019

Η αύξηση, με τη με αριθμό οικ. 4241/127/30.1.2019 απόφαση της Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, του κατώτατου νομοθετημένου μισθού και του κατώτατου νομοθετημένου ημερομισθίου των υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών της χώρας, συνιστά απρόβλεπτη περίσταση, η οποία δικαιολογεί, κατ’ άρθρο 132 παρ. 1 περ.γ΄ του ν. 4412/2016, την τροποποίηση της συναφθείσας, πριν την αύξηση αυτών, διοικητικής σύμβασης παροχής υπηρεσιών φύλαξης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, συνιστάμενη στην αντίστοιχη αύξηση της συμβατικής αμοιβής της αναδόχου, σε κάθε δε περίπτωση, η τροποποίηση αυτή, μπορεί να γίνει με έρεισμα και τις διατάξεις των άρθρων 200 και 288 του Α.Κ. με την αναπροσαρμογή του συμβατικού ανταλλάγματος, στο προσήκον μέτρο (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε στην Α΄ Τακτική Ολομέλεια, κατόπιν της υπ’ αριθ. 48/2019 γνωμ. του Γ΄ Τμήματος ΝΣΚ.


ΓνΝΣΚ 204/2014
Ο εργολάβος καθαριότητας τήρησε τις συμβατικές του υποχρεώσεις ως προς το σημείο που αναφέρεται στο προσωπικό που δήλωσε με την προσφορά του, στην οποία είχε συμπεριλάβει τον ίδιο ως εργαζόμενο. Στην προσφορά του δεν θα έπρεπε να δηλώσει ότι δεν θα εργάζεται ο ίδιος, αν και γνώριζε εκ των προτέρων ότι έχει αναπηρία σε ποσοστό 67%. 

ΓνΝΣΚ 126/2014
Υποτροπή εργολάβου που να οδηγεί υποχρεωτικά στην καταγγελία της σύμβασης από την αναθέτουσα αρχή και στην κήρυξη του εργολάβου εκπτώτου κατά το άρθρο 68 παρ.7 του Ν.3863/2010 συντρέχει, όταν ο εργολάβος υποπέσει στην ίδια παράβαση στο πλαίσιο διαφορετικού και όχι του ίδιου ελέγχου. Η έννοια της υποτροπής προϋποθέτει ότι δόθηκε στον παραβάτη το χρονικό περιθώριο συμμόρφωσης με τις υποδείξεις των ελεγκτικών οργάνων. Εν προκειμένω οι τρεις παραβάσεις της ανωτέρω εταιρίας δεν θεωρούνται τελεσθείσες καθ' υποτροπή, διότι διαπιστώθηκαν κατά την ίδιο έλεγχο της 2.9.2013 και επί πλέον αφορούν διαφορετικές παραβάσεις, ενώ η παράβαση που διαπιστώθηκε κατά τον έλεγχο της 7.8.2013 και χαρακτηρίζεται ως «χαμηλής σοβαρότητας».


ΓνΝΣΚ 100/2013
(πριν την τροποποίηση του άρθρου 68 του ν. 3863/2010 από το Ν.4144/2013)
1. Η συνέπεια του επελθόντος κατά το εδάφιο β' της παρ.6 του άρθρου 68 του ν. 3863/2010 αποκλεισμού του εργολάβου, αφορά όλους τους δημόσιους διαγωνισμούς των προαναφερθέντων φορέων.
2. Η επιβολή του αποκλεισμού όσον αφορά το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κωλύει την συμμετοχή του εργολάβου σε διαγωνισμούς που διενεργούν όλα τα Υποκ/τα του Ιδρύματος.
3. Ο αποκλεισμός του εργολάβου θα γίνει σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και την διαδικασία του άρθρου 68 του ν. 3863/2010 και όχι κατά το άρθρο 34 παρ.5 περ.γ' του π.δ.118/2007.
4. Ο αποκλεισμός του εργολάβου επέρχεται όχι από τον χρόνο έκδοσης, αλλά από τον χρόνο κοινοποίησης σ' αυτόν της απόφασης επιβολής, κατά το εδάφιο α' της παρ.6 του άρθρου 68 του ν. 3863/2010, της δευτέρας κύρωσης.
5. Η άσκηση προσφυγής από τον αποκλειόμενο εργολάβο κατά της απόφασης του φορέα διενέργειας του δημοσίου διαγωνισμού με την οποία διαπιστώνεται ο επελθών αποκλεισμός του και ο χρόνος αυτού, δεν επιφέρει κατά νόμο την αναστολή εκτέλεσης του αποκλεισμού. Η έκδοση, όμως, αρμοδίως προσωρινής διαταγής αναστολής εκτελέσεως της ανωτέρω απόφασης ή η χορήγηση με δικαστική απόφαση αναστολής εκτελέσεως της απόφασης αυτής, έχει σαν συνέπεια την αναστολή εκτέλεσης του ανωτέρω αποκλεισμού του εργολάβου στους διαγωνισμούς του φορέα, κατά του οποίου εκδόθηκε η συγκεκριμένη αυτή προσωρινή διαταγή ή δικαστική απόφαση καθόλον τον χρόνο ισχύος της, πράγμα που συνεπάγεται την νομιμότητα συμμετοχής του εργολάβου στους δημόσιους διαγωνισμούς του φορέα κατά τον χρόνο ισχύος της προσωρινής αυτής διαταγής ή της αναστολής εκτέλεσης που χορηγήθηκε με δικαστική απόφαση. 

ΓνΝΣΚ 460/2012 
1) Ανοικτός διαγωνισμός ανάδειξης αναδόχου για την φύλαξη των κτιρίων του ΕΚΠΑ, του οποίου έληξαν οι προσφορές πρέπει υποχρεωτικά να ματαιωθεί, και 2) Το ΕΚΠΑ, για την ικανοποίηση των άνω αναγκών του μπορεί κατ' επιλογή του: α) να προκηρύξει νέον επαναληπτικό ανοικτό διεθνή διαγωνισμό, ή β) να προσφύγει στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, είτε με τις διατάξεις των άρθρων 21 και 22 του Π.Δ. 118/2007, εφόσον συντρέχουν και κατεπείγοντες λόγοι δημοσίου συμφέροντος, μη οφειλόμενοι σε υπαιτιότητά του, είτε με τις διατάξεις του άρθρου 24 του Π.Δ. 60/2007, με δημοσίευση ή μη προκήρυξης, κατά τα προεκτεθέντα. 

ΓνΝΣΚ 297/2012 
α) Θα πρέπει να ματαιωθούν τα αποτελέσματα των διαγωνισμών και β) οι αποφάσεις θα πρέπει να φέρουν πλήρη και ειδική αιτιολογία και ειδικότερα ότι, η ματαίωση αποφασίζεται, για λόγους δημοσίου συμφέροντος (εξοικονόμηση ποσού) ενόψει του αντικειμενικού γεγονότος της ουσιώδους μείωσης του εργοδοτικού κόστους του προσωπικού, που προκύπτει από την πρόβλεψη των μειώσεων, από 14-2-2012, κατά 22% και κατά 32%, στα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων της ισχύουσας Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, κατ' εφαρμογή των διατάξεων της παρ.6 του άρθρου 1 του Ν. 4046/2012 και της πράξης 6 της 28-2-2012 του Υπουργικού Συμβουλίου, την οποία (μείωση) δεν έλαβε υπόψη της η αρμόδια Υπηρεσία κατά την σύνταξη της προϋπολογισθείσας δαπάνης και την έκδοση των σχετικών προκηρύξεων, που συνέβησαν σε προγενέστερο της ως άνω νομοθετικής ρύθμισης χρόνο. (ομοφ.)

Παλαιό καθεστώς

 


[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 

 

[/post_tab][post_tab title="Προϊσχύον"]

 

 

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Παλαιό καθεστώς
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

Δαπάνες συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών μέσω δημοσίων συμβάσεων (άρθρο 61 του ν. 3979/2011)

ΚΑ Προϋπολογισμού

 6277.01

Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους ΚΑ της υποκατηγορίας 627 εγγράφονται τα καταβαλλόμενα σε τρίτους έξοδα για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης, καθαριότητας και φωτισμού δημοτικών κτιρίων κ.λπ.

Στον ΚΑ 6277 εγγράφονται οι δαπάνες συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, (κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 61 του ν. 3979/2011), με την ανάλυση της παραγράφου 4 του άρθρου 1 της παρούσης σε κατωτεροβάθμιους κωδικούς.

Στον ΚΑ 6278 εγγράφονται δαπάνες φύλαξης κτιρίων (άρθ. 21 παρ. 11 ν. 3731/2008).

Στον ΚΑ 6279 εγγράφονται λοιπές δαπάνες για ύδρευση, άρδευση, φωτισμό, καθαριότητα. Στον ίδιο ΚΑ εγγράφονται, μεταξύ άλλων, και οι δαπάνες για την πληρωμή κοινοχρήστων.

Η υποκατηγορία 627 διαφέρει από την υποκατηγορία 621 ως προς το ότι οι δαπάνες για την τελευταία χρησιμοποιούνται άμεσα στην παραγωγή των υπηρεσιών (βλ. ανωτέρω ΚΑ 621).

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

 

Δείτε σχετικά την ενότητα ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ (ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ- ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ) (από 08.08.2016) » ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΙΔΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ » ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ » Υπηρεσίες του Ν.3979/2011 (απόβλητα, καθαριότητα, πράσινο και ηλεκτροφωτισμός)

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

Τα δικαιολογητικά είναι ίδια με εκείνα των υπηρεσιών.

[embed_object_post post_id="46" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 

 Επιπλέον για την ανάθεση παροχής υπηρεσιών καθαρισμού απαιτούνται

 

1Αιτιολογημένη απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για τη διαπίστωση αδυναμίας εκτέλεσης των υπηρεσιών με ίδια μέσα του δήμου. (άρθρο 61 του ν. 3979/2011)

 

2Προσφορά αναδόχου με τα απαιτούμενα στοιχεία (παρ.1 άρθρο 68 Ν.3863/10, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 22 του Ν.4144/13)

 

.  Πιστοποιητικό αναδόχου από τη Δ/νση Προγραμματισμού και Συντονισμού του Σ.ΕΠ.Ε. από το οποίο προκύπτουν οι πράξεις επιβολής προστίμου που έχουν εκδοθεί σε βάρος του(παρ.2β άρθρο 68 Ν.3863/10, όπως προστέθηκε με την παρ.2 του άρθρου 22 του Ν.4144/13)

 

. (για το χρονικό διάστημα που δεν καλύπτεται από το «Μητρώο Παραβατών Εταιρειών Παροχής Υπηρεσιών Καθαρισμού ή/και Φύλαξης») Ένορκη βεβαίωση νομίμου εκπροσώπου του αναδόχου ενώπιων συμβολαιογράφου, περί μη επιβολής σε βάρος τους πράξης επιβολής προστίμου για παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας «υψηλής» ή «πολύ υψηλής» σοβαρότητας. (παρ.2δ άρθρο 68 Ν.3863/10, όπως προστέθηκε με την παρ.2 του άρθρου 22 του Ν.4144/13)

 

4Σύμβαση με τα απαιτούμενα στοιχεία  (παρ.3 άρθρο 68 Ν.3863/10, όπως αναριθμήθηκε και αντικαταστάθηκε με την παρ.3 του άρθρου 22 του Ν.4144/13)

Κρατήσεις

Οι κρατήσεις είναι ίδιες με εκείνες των υπηρεσιών.

[embed_object_post post_id="48" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Τι να προσέξω

 

Καθεστώς Φ.Π.Α.

 

Σχετική νομολογία

 

Για να δείτε τη σχετική νομολογία δείτε την ενότητα:
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ (ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ- ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ) (από 08.08.2016) » ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΙΔΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ » ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ»Δαπάνες συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών μέσω δημοσίων συμβάσεων

Γνωμοδοτήσεις του 
ΝΣΚ

 

ΓνΝΣΚ 106/2019

Η αύξηση, με τη με αριθμό οικ. 4241/127/30.1.2019 απόφαση της Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, του κατώτατου νομοθετημένου μισθού και του κατώτατου νομοθετημένου ημερομισθίου των υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών της χώρας, συνιστά απρόβλεπτη περίσταση, η οποία δικαιολογεί, κατ’ άρθρο 132 παρ. 1 περ.γ΄ του ν. 4412/2016, την τροποποίηση της συναφθείσας, πριν την αύξηση αυτών, διοικητικής σύμβασης παροχής υπηρεσιών φύλαξης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, συνιστάμενη στην αντίστοιχη αύξηση της συμβατικής αμοιβής της αναδόχου, σε κάθε δε περίπτωση, η τροποποίηση αυτή, μπορεί να γίνει με έρεισμα και τις διατάξεις των άρθρων 200 και 288 του Α.Κ. με την αναπροσαρμογή του συμβατικού ανταλλάγματος, στο προσήκον μέτρο (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε στην Α΄ Τακτική Ολομέλεια, κατόπιν της υπ’ αριθ. 48/2019 γνωμ. του Γ΄ Τμήματος ΝΣΚ.


ΓνΝΣΚ 204/2014
Ο εργολάβος καθαριότητας τήρησε τις συμβατικές του υποχρεώσεις ως προς το σημείο που αναφέρεται στο προσωπικό που δήλωσε με την προσφορά του, στην οποία είχε συμπεριλάβει τον ίδιο ως εργαζόμενο. Στην προσφορά του δεν θα έπρεπε να δηλώσει ότι δεν θα εργάζεται ο ίδιος, αν και γνώριζε εκ των προτέρων ότι έχει αναπηρία σε ποσοστό 67%. 

ΓνΝΣΚ 126/2014
Υποτροπή εργολάβου που να οδηγεί υποχρεωτικά στην καταγγελία της σύμβασης από την αναθέτουσα αρχή και στην κήρυξη του εργολάβου εκπτώτου κατά το άρθρο 68 παρ.7 του Ν.3863/2010 συντρέχει, όταν ο εργολάβος υποπέσει στην ίδια παράβαση στο πλαίσιο διαφορετικού και όχι του ίδιου ελέγχου. Η έννοια της υποτροπής προϋποθέτει ότι δόθηκε στον παραβάτη το χρονικό περιθώριο συμμόρφωσης με τις υποδείξεις των ελεγκτικών οργάνων. Εν προκειμένω οι τρεις παραβάσεις της ανωτέρω εταιρίας δεν θεωρούνται τελεσθείσες καθ' υποτροπή, διότι διαπιστώθηκαν κατά την ίδιο έλεγχο της 2.9.2013 και επί πλέον αφορούν διαφορετικές παραβάσεις, ενώ η παράβαση που διαπιστώθηκε κατά τον έλεγχο της 7.8.2013 και χαρακτηρίζεται ως «χαμηλής σοβαρότητας».


ΓνΝΣΚ 100/2013
(πριν την τροποποίηση του άρθρου 68 του ν. 3863/2010 από το Ν.4144/2013)
1. Η συνέπεια του επελθόντος κατά το εδάφιο β' της παρ.6 του άρθρου 68 του ν. 3863/2010 αποκλεισμού του εργολάβου, αφορά όλους τους δημόσιους διαγωνισμούς των προαναφερθέντων φορέων.
2. Η επιβολή του αποκλεισμού όσον αφορά το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κωλύει την συμμετοχή του εργολάβου σε διαγωνισμούς που διενεργούν όλα τα Υποκ/τα του Ιδρύματος.
3. Ο αποκλεισμός του εργολάβου θα γίνει σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και την διαδικασία του άρθρου 68 του ν. 3863/2010 και όχι κατά το άρθρο 34 παρ.5 περ.γ' του π.δ.118/2007.
4. Ο αποκλεισμός του εργολάβου επέρχεται όχι από τον χρόνο έκδοσης, αλλά από τον χρόνο κοινοποίησης σ' αυτόν της απόφασης επιβολής, κατά το εδάφιο α' της παρ.6 του άρθρου 68 του ν. 3863/2010, της δευτέρας κύρωσης.
5. Η άσκηση προσφυγής από τον αποκλειόμενο εργολάβο κατά της απόφασης του φορέα διενέργειας του δημοσίου διαγωνισμού με την οποία διαπιστώνεται ο επελθών αποκλεισμός του και ο χρόνος αυτού, δεν επιφέρει κατά νόμο την αναστολή εκτέλεσης του αποκλεισμού. Η έκδοση, όμως, αρμοδίως προσωρινής διαταγής αναστολής εκτελέσεως της ανωτέρω απόφασης ή η χορήγηση με δικαστική απόφαση αναστολής εκτελέσεως της απόφασης αυτής, έχει σαν συνέπεια την αναστολή εκτέλεσης του ανωτέρω αποκλεισμού του εργολάβου στους διαγωνισμούς του φορέα, κατά του οποίου εκδόθηκε η συγκεκριμένη αυτή προσωρινή διαταγή ή δικαστική απόφαση καθόλον τον χρόνο ισχύος της, πράγμα που συνεπάγεται την νομιμότητα συμμετοχής του εργολάβου στους δημόσιους διαγωνισμούς του φορέα κατά τον χρόνο ισχύος της προσωρινής αυτής διαταγής ή της αναστολής εκτέλεσης που χορηγήθηκε με δικαστική απόφαση. 

ΓνΝΣΚ 460/2012 
1) Ανοικτός διαγωνισμός ανάδειξης αναδόχου για την φύλαξη των κτιρίων του ΕΚΠΑ, του οποίου έληξαν οι προσφορές πρέπει υποχρεωτικά να ματαιωθεί, και 2) Το ΕΚΠΑ, για την ικανοποίηση των άνω αναγκών του μπορεί κατ' επιλογή του: α) να προκηρύξει νέον επαναληπτικό ανοικτό διεθνή διαγωνισμό, ή β) να προσφύγει στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, είτε με τις διατάξεις των άρθρων 21 και 22 του Π.Δ. 118/2007, εφόσον συντρέχουν και κατεπείγοντες λόγοι δημοσίου συμφέροντος, μη οφειλόμενοι σε υπαιτιότητά του, είτε με τις διατάξεις του άρθρου 24 του Π.Δ. 60/2007, με δημοσίευση ή μη προκήρυξης, κατά τα προεκτεθέντα. 

ΓνΝΣΚ 297/2012 
α) Θα πρέπει να ματαιωθούν τα αποτελέσματα των διαγωνισμών και β) οι αποφάσεις θα πρέπει να φέρουν πλήρη και ειδική αιτιολογία και ειδικότερα ότι, η ματαίωση αποφασίζεται, για λόγους δημοσίου συμφέροντος (εξοικονόμηση ποσού) ενόψει του αντικειμενικού γεγονότος της ουσιώδους μείωσης του εργοδοτικού κόστους του προσωπικού, που προκύπτει από την πρόβλεψη των μειώσεων, από 14-2-2012, κατά 22% και κατά 32%, στα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων της ισχύουσας Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, κατ' εφαρμογή των διατάξεων της παρ.6 του άρθρου 1 του Ν. 4046/2012 και της πράξης 6 της 28-2-2012 του Υπουργικού Συμβουλίου, την οποία (μείωση) δεν έλαβε υπόψη της η αρμόδια Υπηρεσία κατά την σύνταξη της προϋπολογισθείσας δαπάνης και την έκδοση των σχετικών προκηρύξεων, που συνέβησαν σε προγενέστερο της ως άνω νομοθετικής ρύθμισης χρόνο. (ομοφ.)

Παλαιό καθεστώς

 


[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 

 

 

[/post_tab][/post_tabs]

[/post_tab][/post_tabs]