Παρατηρήσεις και νομολογία για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα
Τίτλος Δαπάνης | Ταχυδρομικά Τέλη |
ΚΑ Προϋπολογισμού | 6221 |
Τι εγγράφεται στο ΚΑ |
Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 622 «Επικοινωνίες» εγγράφονται έξοδα για ταχυδρομικά και τηλεφωνικά τέλη, δαπάνες κινητής τηλεφωνίας (κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις της περ. γ της παρ. 3 του άρθρου 35 του ν. 3274/2004, της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3345/2005 και της παρ. 8 του άρθρου 17 του ν. 3491/2006), έξοδα για εταιρείες ταχυμεταφορών κ.λπ., εφόσον οι σχετικές δαπάνες πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις. Ολες οι δαπάνες της υποκατηγορίας αυτής κατατάσσονται στην υπηρεσία 00. [embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] |
Παρατηρήσεις και νομολογία για την επιλεγόμενη διαδικασία |
Για το νομοθετικό καθεστώς και τη νομολογία σχετικά με τα ταχυδρομικά τέλη πατήστε εδώ. |
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος |
Για διεκπεραίωση της αλληλογραφίας από τα ΕΛΤΑ |
1. Απόφαση Δημάρχου για την ανάληψη υποχρέωσης. (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18) | |
2. Απόδειξη αγοράς γραμματοσήμων (άρθρο 6 παρ.16 Κ.Φ.Α.Σ.- υποπαρ.Ε1 περίπτ.1 άρθρο πρώτο Ν.4093/12) (παρ.2 και 4 άρθρο 8 Ν.4308/14, ΠΟΛ 1003/31.12.2014) |
|
3. Κατάσταση πληρωμής | |
[embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] |
|
Για διεκπεραίωση της αλληλογραφίας από ιδιώτη ή από ειδική υπηρεσία των ΕΛΤΑ |
|
[embed_object_post post_id="47" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] |
|
1. Απόφαση Δημάρχου για την ανάληψη υποχρέωσης. (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18) | |
2. Τιμολόγιο (άρθρο 6 Κ.Φ.Α.Σ.- υποπαρ.Ε1 περίπτ.1 άρθρο πρώτο Ν.4093/12) (άρθρο 8 Ν.4308/14) | |
3. Ειδική ή γενική ή ειδική άδεια η οποία χορηγείται από την Εθνική επιτροπή τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων (άρθρα 11 & 12 του Ν. 4053/12) |
|
4. Κατάσταση πληρωμής | |
Κρατήσεις |
Για διεκπεραίωση της αλληλογραφίας από τα ΕΛΤΑ: 1. Παρακράτηση Φόρου Εισοδήματος Σημ. η αποστολή λογαριασμών με τα ΕΛΤΑ, ουσιαστικά αφορά την πληρωμή γραμματοσήμου.
Κατά την προμήθεια φακέλων με προπληρωμένο τέλος και δεδομένου ότι με βάση τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 64 του ν. 4172/2013 οι φορείς γενικής κυβέρνησης εξαιρούνται από την υποχρέωση παρακράτησης φόρου όταν προμηθεύονται, μεταξύ άλλων, γραμματόσημα, προκύπτει καταρχήν ότι το ποσό που αντιστοιχεί στο προπληρωμένο τέλος εξαιρείται της παρακράτησης φόρου, δυνάμει των σχετικών διατάξεων, ενώ το ποσό που αντιστοιχεί στους φακέλους υπόκειται σε παρακράτηση. Ωστόσο, λαμβανομένης υπόψη της δυσχέρειας που δύναται να προκληθεί κατά τον διαχωρισμό του συνολικού ποσού και δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής δαπάνης αφορά ουσιαστικά τα ταχυδρομικά τέλη, με την εγκύκλιο γίνεται δεκτό ότι όταν δεν είναι δυνατός ο διαχωρισμός του ποσού που αντιστοιχεί στο προπληρωμένο τέλος από αυτό που αντιστοιχεί στους φακέλους το συνολικό ποσό θα εξαιρείται της παρακράτησης φόρου με βάση τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 64 του ν. 4172/2013. (AAΔΕ ΔΕΑΦ Β 1072328 ΕΞ 2018/09.05.2018)
3. Κράτηση υπέρ ΕΑΔΗΣΥ [embed_object_post post_id="532735" post_title="Κράτηση ΕΑΔΗΣΥ"]embed_object_post[/embed_object_post]
Για διεκπεραίωση της αλληλογραφίας από ιδιώτη ή από ειδική υπηρεσία των ΕΛΤΑ: |
Τι να προσέξω |
|
Καθεστώς Φ.Π.Α. |
Απαλλάσσεται του ΦΠΑ (Αρθρο 22 παρ.1 περίπτ. α' Κώδικα ΦΠΑ- Ν.2859/00). Επίσης απαλλάσσονται και οι αμοιβές για την πληρωμή συντάξεων και ταχυδρομικών επιταγών (Αρθρο 22 παρ.1 περίπτ. κε Κώδικα ΦΠΑ- Ν.2859/00) καθώς επίσης και η πώληση γραμματοσήμων που βρίσκονται σε κυκλοφορία στην ονομαστική του αξία (Αρθρο 22 παρ.1 περίπτ. κη Κώδικα ΦΠΑ- Ν.2859/00) (Εγκ. Υπ.Οικ. 10/87)
Διευκρινίζεται ότι η απαλλαγή από το ΦΠΑ που χορηγείται στο πλαίσιο των οριζομένων στην περ. α της παρ. 1 του άρθ. 22 του Κώδικα ΦΠΑ, καταλαμβάνει τις ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρέχονται από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία υπό την ιδιότητα του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας, όπως αυτή ορίζεται στην κείμενη νομοθεσία, και δεν καταλαμβάνει τις υπηρεσίες (και τις παρεπόμενες αυτών παραδόσεις αγαθών) των οποίων οι τιμές ή/και οι όροι με τους οποίους αυτές προσφέρονται έχουν αποτελέσει αντικείμενο μεμονωμένης διαπραγμάτευσης ή εμπορικής συμφωνίας ή ειδικής προσφοράς στο πλαίσιο διαγωνιστικών διαδικασιών ή άλλου είδους αναθέσεων σε αυτά. Οι ανωτέρω αναφερόμενες υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στην απαλλακτική διάταξη της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 22 του Κώδικα ΦΠΑ επιβαρύνονται με ΦΠΑ με τον κανονικό συντελεστή, 24%. (Α.Α.Δ.Ε. Ε.2081/30.11.2022)
Σε συνέχεια της ανωτέρω εγκυκλίου της ΑΑΔΕ, με το άρθρο 67 του ν.5045/23 αντικαθίσταται η περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 22 του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 2859/2000, Α’ 248), περί απαλλαγών, και ορίζεται ότι από τον Φ.Π.Α. απαλλάσσεται η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών από τον Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας, οι οποίες περιλαμβάνονται στην καθολική υπηρεσία σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, καθώς και οι παρεπόμενες των υπηρεσιών αυτών παραδόσεις αγαθών. Στην απαλλαγή δεν συμπεριλαμβάνονται οι υπηρεσίες, των οποίων οι τιμές και οι όροι με τους οποίους προσφέρονται, έχουν αποτελέσει αντικείμενο μεμονωμένης διαπραγμάτευσης ή εμπορικής συμφωνίας ή ειδικής προσφοράς στο πλαίσιο διαγωνιστικών διαδικασιών ή άλλου είδους αναθέσεων στον φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας, καθώς και οι παρεπόμενες αυτών παραδόσεις αγαθών.
Σχετική και η εγκύκλιος ΑΑΔΕ Ο. 3047/04.08.2023.
Δείτε εδώ και παλαιότερο σχετικό άρθρο της επιστημονικής ομάδας του 4412.gr επί του θέματος. |
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ |
Κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 25 παρ. 3 περ. γ' του π.δ. 59/2007 (πρβλ. και σχεδόν πανομοιότυπου περιεχομένου διατάξεις του άρθρου 83 παρ. 3 περ. β' του ν. 2362/95, αλλά και αντίστοιχες του άρθρου 25 παρ. 2 περ. β' του π.δ. 60/2007), σε συνδυασμό μ' αυτές της οδηγίας 2008/6/ΕΚ, καθώς και του ν. 4053/2012, τόσο το γεγονός της απώλειας των ανωτέρω αποκλειστικών δικαιωμάτων του παρόχου καθολικής υπηρεσίας, ήτοι: α) διακίνησης επιστολών έως και 50 γραμμάρια από 1.1.2013 και β) της κατ' αποκλειστικότητα εκμετάλλευσης του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου, αλλά και της παροχής υπηρεσίας αποστολής συστημένων στο πλαίσιο δικαστικών ή διοικητικών διαδικασιών από την ισχύ τόυ ν. 4053/2012, με το άρθρο 20 παρ. 1 περ. β' του οποίου καταργήθηκαν, μεταξύ άλλων, οι παρ. 1 και 5 περ. γ' του άρθρου 19 του ν. 2668/1998, που τα προέβλεπαν, όσο και ιδίως ότι, μετά την ενσωμάτωση με το ν. 4053/2012 στην εσωτερική έννομη τάξη της οδηγίας 2008/6/ΕΚ, κατά το άρθρο 1 παρ. 4 της οποίας πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι αρχές της διαφάνειας, της απαγόρευσης των διακρίσεων και της αναλογικότητας (πρβλ. εδ. β' της παρ. 1 του άρθρου 7), υπό την απαραίτητη μάλιστα πρόβλεψη τακτικής αναθεώρησης και επανεξέτασης του καθορισμού του φορέα καθολικής υπηρεσίας, στη βάση των ανωτέρω αρχών και κανόνων, κατά τα ανωτέρω υπό οτοιχ. ΙΙΙ.8 αναπτυχθέντα, συνιστούν νεότερα ουσιώδη νομικά δεδομένα που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στις εφεξής διαδικασίες παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών. (ΓνΝΣΚ 520/2012) |
[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας