Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

Αποζημίωση υπαλλήλου που ασκεί καθήκοντα ληξιάρχου

ΚΑ Προϋπολογισμού 6012.03 Αποζημίωση υπαλλήλου που ασκεί καθήκοντα ληξιάρχου (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ)
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 601 εγγράφονται οι κάθε είδους αποδοχές του μόνιμου προσωπικού των δήμων, οι δαπάνες για την υπερωριακή απασχόληση αυτών, για την απασχόληση κατά τις αργίες και για άλλες πρόσθετες αμοιβές.

Στην υποκατηγορία αυτή εγγράφονται και διάφορες άλλες αμοιβές του προσωπικού εφόσον δεν εντάσσονται σε συγκεκριμένους κωδικούς, άσχετα με το χαρακτηρισμό που δίνεται σε αυτές από τις διατάξεις που επιτρέπουν την καταβολή τους.

Οι τρίμηνες αποδοχές και οι αυξημένες αποδοχές εκπαιδευτικής άδειας εγγράφονται στον ΚΑ 6011. Ανάλογα θα εγγραφούν και οι αντίστοιχες πιστώσεις για τις υπόλοιπες κατηγορίες προσωπικού.

Στον ΚΑ 6012 εγγράφεται και η αναγκαία πίστωση για την αμοιβή του υπαλλήλου που τηρεί τα πρακτικά των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, η αμοιβή του υπαλλήλου που ασκεί καθήκοντα ληξιάρχου, και, για τα νομικά πρόσωπα, η αμοιβή του υπαλλήλου για τη γραμματειακή υποστήριξη.

Στον ΚΑ 6013 εγγράφεται πίστωση για την πληρωμή του εφάπαξ βοηθήματος, για όσα ΝΠΔΔ υπάγονται σε αυτό.

Οι δαπάνες μετακινούμενων υπαλλήλων δεν εγγράφονται στους Κ.Α. της υποκατηγορίας αυτής αλλά στον ΚΑ 6422.

Αναδρομικά προηγούμενων οικονομικών ετών που οφείλονται σε υπαλλήλους, κατόπιν δικαστικών αποφάσεων κ.λπ., εγγράφονται στον ΚΑ 8111.



[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Σύμφωνα με την υπ' αριθ.οικ. 2/78400/0022/14.11.2011 Εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών, η παρ.5 του άρθρου 49 του ν. 3584/2007 (σύμφωνα με την οποία «5.Η υπερωριακή απασχόληση που καθορίζεται με τις διατάξεις του άρθρου αυτού είναι καθ' υπέρβαση των λοιπών ωρών υπερωριακής απασχόλησης.») παύει να ισχύει.

Συνεπώς, σύμφωνα με την ανωτέρω Εγκύκλιο, η υπερωριακή απασχόληση που καθορίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 49 δεν είναι πλέον καθ' υπέρβαση των λοιπών ωρών υπερωριακής απασχόλησης, αλλάεντάσσεται στην υπερωριακή απασχόληση των είκοσι ωρών.

Για περισσότερα δείτε την ενότητα Αποδοχές προσωπικού » Επιδόματα, Λοιπές Παροχές, Αμοιβές » Υπερωριακή εργασία» Μόνιμο Προσωπικό.

Για περισσότερα σχετικά με το Ληξιαρχείο δείτε την ενότητα  ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ - ΕΚΛΟΓΕΣ » Ληξιαρχείο.


ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ

Ληξίαρχοι είναι σε κάθε δήμο ο δήμαρχος και σε κάθε κοινότητα ο πρόεδρος της κοινότητος, αναπληρούμενοι κατά τα καθήκοντα ταύτα από τους νόμιμούς τους αναπληρωτές. (άρθρο 2 παρ.2 του Ν.334/76)

Με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 2 και 4 εδάφιο τρίτο του Ν. 344/1976, όπως ισχύουν μετά την αντικατάσταση τους με τα άρθρα 9 παρ. 15 και 16 του Ν. 2307/1995 και με το άρθρο 6 του Ν. 3852/2010, προβλέπεται ότι όταν η άσκηση των ληξιαρχικών καθηκόντων από τα πρόσωπα της προηγούμενης παραγράφου δεν είναι δυνατή ή είναι εξαιρετικά δύσκολη, ληξίαρχος μπορεί να διοριστεί από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, δημοτικός υπάλληλος ή δημοτικός σύμβουλος ή δημότης κάτοικος του Δήμου ή δημόσιος υπάλληλος. Μέχρι να γίνει ο διορισμός, καθήκοντα ληξιάρχου ανατίθενται από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης σε ληξίαρχο παραπλήσιου Δήμου. Η πιο πάνω απόφαση δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αυτόν που διορίστηκε σύμφωνα με τα ανωτέρω αναπληρώνει, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος, ο Δήμαρχος ή ο νόμιμος αναπληρωτής του. Για τη μεταβολή αυτή του προσώπου του ληξιάρχου ειδοποιείται αμέσως και η οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση. (εγκ. 65/Φ. 127080/57510/31.12.2010 ΥΠ.ΕΣ.Α.&Η.Δ.)

Οι ληξίαρχοι αν είναι δημοτικοί ή κοινοτικοί υπάλληλοι, αποζημιώνονται σύμφωνα με τις οικείες διατάξέις του Κώδικα περί καταστάσεως δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων και αν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, λαμβάνουν αποζημίωση η οποία καθορίζεται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, που δεν μπορεί να υπερβεί το 20% του βασικού μηνιαίου μισθού τους. Οι λοιποί λαμβάνουν αποζημίωση η οποία καθορίζεται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. (άρθρο 9 παρ.15 και 17 του Ν.2307/95)

Σύμφωνα με το νέο κώδικα υπαλλήλων ΟΤΑ (Ν. 3584/07), υπάλληλοι οι οποίοι εκτός από τα καθήκοντα της θέσης τους και πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου εργασίας εκτελούν και την υπηρεσία των Ληξιαρχείων των Δήμων και των Κοινοτήτων ή την υπηρεσία των Κοινοτήτων, των Ιδρυμάτων, των Δημοτικών και Κοινοτικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και των Συνδέσμων Ο.Τ.Α., που στερούνται τακτικού προσωπικού του διοικητικού κλάδου, δικαιούνται αποζημίωση ανάλογη με τις ώρες απασχόλησης τους.

Οι ώρες απασχόλησης κατά μήνα καθορίζονται ανάλογα με τον πληθυσμό του οικείου Ο.Τ.Α., κατά ανώτατο όριο μέχρι (50) πενήντα, με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η ωριαία αμοιβή είναι ίση με εκείνη που καταβάλλεται στους δημοσίους υπαλλήλους (βλ. άρθρο 16 του Ν.3205/03  και καρτέλα 6012.1).

Oι υπάλληλοι των Δήμων δύνανται να παρέχουν υπερωριακή απασχόληση, κατόπιν απόφασης του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου, με τους όρους και τους περιορισμούς που ισχύουν κάθε φορά για τους δημοσίους υπαλλήλους. Μεταξύ δε των περιορισμών αυτών είναι και η καθιέρωση ανώτατου ορίου εξήντα (60) ωρών απασχόλησης ανά υπάλληλο μηνιαίως. Τα ανωτέρω ισχύουν, κατά τη ρητή διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 48 του ν.3584/2007, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 49 του ίδιου νόμου, που ορίζουν ότι οι υπάλληλοι των Δήμων, που εκτελούν καθήκοντα ληξιάρχου, δικαιούνται αποζημίωση ανάλογη με τις ώρες απασχόλησής τους, όπως αυτές καθορίζονται, ανάλογα με τον πληθυσμό του οικείου Ο.Τ.Α., με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών, μη δυνάμενες, σε καμία περίπτωση, να υπερβαίνουν τις πενήντα (50) μηνιαίως. Η εν λόγω υπερωριακή απασχόληση (ληξιάρχου) είναι καθ' υπέρβαση των λοιπών ωρών υπερωριακής εργασίας που πραγματοποιούνται βάσει των διατάξεων των άρθρων 48 του ν.3584/2007 και 16 παρ. 1 του ν.3205/2003 και συνακόλουθα δεν εμπίπτει στον περιορισμό των εξήντα (60) ωρών ανά υπάλληλο μηνιαίως, που τίθεται με την τελευταία διάταξη ως ανώτατο όριο απογευματινής υπερωριακής εργασίας. Τέλος, με την 2/75100/0022/23.12.2008 κοινή απόφαση των Υφυπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών (ΦΕΚ Β΄ 2669), που εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση της παρ. 3 του άρθρου 49 του ν.3584/2007, καθορίστηκαν οι ώρες απασχόλησης των υπαλλήλων που εκτελούν την υπηρεσία των Ληξιαρχείων των Δήμων μέχρι τριάντα πέντε (35) μηνιαίως για Δήμους με πληθυσμό από 5.001 έως 10.000 κατοίκους και μέχρι σαράντα (40) μηνιαίως για Δήμους με αντίστοιχο πληθυσμό από 10.001 μέχρι 25.000 κατοίκους. (Ελ. Συν. Πράξη 36/2010 Τμ.1)

Καταμερισμός υπερωριών
Για καθεμία από τις Υπηρεσίες που αναφέρονται στο άρθρο 49 επιτρέπεται η απασχόληση ενός μόνο υπαλλήλου. Δεν επιτρέπεται να ανατίθενται στον ίδιο υπάλληλο περισσότερες της μίας υπηρεσίας.
(παρ 6 άρθρο 49 Ν. 3584/07)
Συνεπώς δεν είναι νόμιμη π.χ. η ανάθεση στον ίδιο υπάλληλο της γραμματειακής υποστήριξης ενός ΝΠΔΔ και της τήρησης των πρακτικών του Διοικητικού Συμβουλίου του ή της τήρησης των πρακτικών  του Δημοτικού Συμβουλίου. Αυτό διότι στη ουσία η συγκεκριμένη πρακτική αφορά υπηρεσίες  (περισσότερες της μίας) οι οποίες ανατίθενται στον ίδιο υπάλληλο. Ποιο αναλυτικά:
Με τις διατάξεις του άρθρου 49 του Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων
προβλέπονται δύο ειδικότερες περιπτώσεις παροχής υπερωριακής εργασίας με αμοιβή για τους δημοτικούς υπαλλήλους, καθ' υπέρβαση των λοιπών ωρών υπερωριακής απασχόλησής τους, και καθορίζονται η διαδικασία, οι όροι και οι προϋποθέσεις παροχής της εργασίας αυτής. Συγκεκριμένα προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης σε δημοτικό υπάλληλο, εκτός των καθηκόντων της θέσης του και πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου εργασίας του,
α) της εκτέλεσης της υπηρεσίας των Ληξιαρχείων των δήμων και των κοινοτήτων ή της υπηρεσίας των κοινοτήτων, των ιδρυμάτων, των δημοτικών και κοινοτικών ν.π.δ.δ. και των Συνδέσμων Ο.Τ.Α., που στερούνται τακτικού προσωπικού του διοικητικού κλάδου και
β) της τήρησης και σύνταξης των πρακτικών συνεδριάσεων του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου ή Συμβουλίου Δημοτικού Δι­αμερίσματος ή Τοπικού Συμβουλίου, καθώς και των Συμβουλίων των Συνδέσμων, ν.π.δ.δ. και ιδρυμάτων των
Ο.Τ.Α.
Μεταξύ των προβλεπόμενων προϋποθέσεων για τη νόμιμη καθιέρωση των ανωτέρω περιπτώσεων υπερωριακής εργασίας προβλέπεται και η απαγόρευση ανάθεσης στον ίδιο υπάλληλο κατά το ίδιο χρονικό διάστημα «περισσότερων της μίας υπηρεσίας», υπό την έννοια της μη ανάθεσης στον ίδιο υπάλληλο τόσο της υπηρεσίας Ληξιάρχου ή της διοικητικής υπηρεσίας δημοτικού νομικού προσώπου όσο και της ανάθεσης τήρησης των πρακτικών συνεδριάσεων των οργάνων των Ο.Τ.Α. και των νομικών τους προσώπων. Τούτο συνάγεται από τη γραμματική και συστηματική ερμηνεία της κρίσιμης διάταξης, καθόσον η πιο πάνω απαγόρευση τίθεται στην τελευταία παράγραφο του άρθρου 49 με προφανή σκοπό να καταλάβει, όπως και η απαγόρευση του πρώτου εδαφίου της ίδιας παραγράφου, κατά ρητή πρόβλεψη «καθεμία από τις Υπηρεσίες που αναφέρονται στο άρθρο αυτό». Αν ο νομοθέτης ήθελε η απαγόρευση αυτή να ισχύει μόνο για τη μία από τις δύο ως άνω περιπτώσεις ανάθεσης υπερωριακής εργασίας θα έθετε την απαγόρευση στην οικεία παράγραφο που ορίζονται, ξεχωριστά και αυτοτελώς για κάθε περίπτωση, οι λοιπές προϋποθέσεις για την παροχή των εργασιών αυτών. Επίσης, στην έννοια της «υπηρεσίας» εμπίπτουν και οι δύο περιπτώσεις παροχής υπερωριακής εργασίας, καθόσον και οι δύο συνιστούν παροχή εργασίας (υπηρεσίας) πέραν των καθηκόντων της οργανικής θέσης του δημοτικού υπαλλήλου, χωρίς να συνάγεται διαφορετική χρήση της δεδομένης κοινής έννοιας της λέξης από τον νομοθέτη, ο οποίος εν προκειμένω την χρησιμοποιεί αδιακρίτως, που να διαφοροποιεί τα όρια του γράμματος του νόμου. Εξάλλου, η ανωτέρω ερμηνεία του γράμματος του νόμου αποδίδει και τον σκοπό αυτού που σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι η κατανομή των υπερωριών σε περισσότερους δημοτικούς υπαλλήλους και η αποτροπή της εύνοιας συγκεκριμένων μόνο υπαλλήλων. (βλ.
Ελ. Συν. 273/2009 Τμ. Ι )


Είναι νόμιμη η καταβολή αμοιβής από το Δήμο σε υπάλληλο για υπερωριακή απασχόληση ως ληξίαρχου, και τις Κυριακές-αργίες, αφού κατά την αληθή έννοια των διατάξεων του άρθρου 49 του ν. 3584/2007 σε συνδυασμό με εκείνες του ν. 344/1976, λόγω της φύσης της απασχόλησης των υπαλλήλων που ασκούν καθήκοντα ληξίαρχου, δικαιολογείται η καταβολή σε αυτούς αμοιβής για απασχόλησή τους τις Κυριακές και αργίες, εφόσον προκύψει σχετική προς τούτο ανάγκη. (Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 28/2011 - βλ. και Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 194/2007)

Κατ΄ εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης εκδόθηκε η
Κ.Υ.Α. 2/75100/0022/23.12.2008 (που ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στο ΦΕΚ).

Για θέματα κατανομής των ωρών υπερωριακής εργασίας, επιπτώσεων με το ν. 3833/2010 και άλλες πληροφορίες γενικά για το άρθρο 49 του ν. 3584/07 δείτε την καρτέλα: 6012.2 Αποζημίωση υπαλλήλου που τηρεί τα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου, νομικών προσώπων, κλπ

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος Τα δικαιολογητικά της Καρτέλας 6012 Α. Αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης και επιπλέον
   1. Απόφαση Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για το διορισμό του ληξιάρχου και το ΦΕΚ στο οποίο δημοσιεύτηκε. (άρθρο 9 παρ.15 του Ν.2307/95)
   ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ
   1. Απόφαση Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για το διορισμό του ληξιάρχου και το ΦΕΚ στο οποίο δημοσιεύτηκε. (άρθρο 9 παρ.15 του Ν.2307/95)
 

2. Κοινή υπουργική απόφαση για τον καθορισμό του ανώτατου ορίου μηνιαίας υπερωριακής απασχόλησης. ( Κ.Υ.Α. 2/75100/0022/23.12.2008 (που ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στο ΦΕΚ).

Πρίν τη δημοσίευση της ανωτέρω Κ.Υ.Α. ίσχυε η απόφαση 83201/87 (άρθρο 49 παρ.4 του Ν.3584/07) (η απόφαση 83201/1987 εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 106 του Ν. 1188/1981 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 παρ.10 Ν.2503/97, και εξακολουθούσε να ισχύει και μετά τη δημοσίευση του Ν. 3584/07, σύμφωνα με το άρθρο 226 του Ν.3584/07)

 

3. Βεβαίωση του Δημάρχου για τον αριθμό των ωρών πρόσθετης απασχόλησης με την οποία θα βεβαιώνεται ότι ο αριθμός των ωρών δεν υπερβαίνει το ανώτατο όριο που καθορίζεται από την υπουργική απόφαση.

 

4. Απόφαση Δημάρχου για τη χορήγηση του κατεχόμενου μισθολογικού κλιμακίου.

  5. Μισθοδοτική κατάσταση
   
Κρατήσεις

Όμοιες με τις κρατήσεις της Καρτέλας 6012 Α. Αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης.

Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α.  Δεν υπόκειται σε καθεστώς ΦΠΑ (άρθρο 3 παρ. 1 Ν. 2859/00)
Σχετική νομολογία

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 95/2018

Νόμιμη η καταβολή στους δικαιούχους υπερωριακής αποζημίωσης για την εκτέλεση καθηκόντων Ληξιάρχου, κατά τους μήνες Αύγουστο – Οκτώβριο 2017, καθόσον στα εν λόγω χρηματικά εντάλματα επισυνάπτονται οι  βεβαιώσεις του Δημάρχου, με τις οποίες βεβαιώνεται η πραγματοποίηση της κατά περίπτωση υπερωριακής απασχόλησης κατά τους προαναφερόμενους μήνες, οι οποίες (βεβαιώσεις) αποτελούν νόμιμα δικαιολογητικά για την εκταμίευση της σχετικής δαπάνης σε βάρος του προϋπολογισμού του Δήμου. Νόμιμη δαπάνη. 


Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 43/2014 (Όμοια με την Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 31/2016)
Μη νομίμως διορίστηκε ως ληξίαρχος στην δημοτική ενότητα του Δήμου η φερόμενη ως δικαιούχος του εντάλματος δημότης, διότι δεν αποδεικνύεται ότι κατόπιν της αδυναμίας του Δημάρχου να ασκήσει τα καθήκοντα αυτά, οι δημοτικοί σύμβουλοι ή υπάλληλοι του δήμου αδυνατούσαν και αυτοί να ασκήσουν τα ανωτέρω καθήκοντα. Πέραν τούτου, δεν προκύπτει ότι ο διορισμός αυτός έγινε βάσει διαδικασίας, που διασφαλίζει τις έχουσες συνταγματικό έρεισμα αρχές της ισότητας της διαφάνειας και αξιοκρατίας. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 65/2012.
Η απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης περί ανάθεσης άσκησης καθηκόντων ληξιάρχου για τις έξι ληξιαρχικές περιφέρειες του Δήμου δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 31.8.2011. Συνεπώς, η άσκηση των πρόσθετων αυτών καθηκόντων από τους ορισθέντες δημοτικούς υπαλλήλων σε προγενέστερο χρόνο είναι μη νόμιμη. Και τούτο, διότι η εν λόγω απόφαση, ως ατομική διοικητική πράξη δημοσιευτέα εκ του νόμου, ισχύει από το χρόνο δημοσίευσής της και δεν δύναται να αναπτύξει αναδρομική ισχύ, εφόσον δεν συντρέχει κάποια από τις εξαιρέσεις αναγνώρισης αναδρομικότητας. Μη νόμιμη η δαπάνη.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 16/2012.
Ο δημοτικός υπάλληλος απαλλάσσεται αυτοδίκαια των ληξιαρχικών καθηκόντων στην περίπτωση που ο δήμος καταργήθηκε, κατ' εφαρμογή του ν. 3852/2010, και συνενώθηκε με άλλους για τη σύσταση νέου δήμου. Τα καθήκοντα αυτά τους ανατέθηκαν ξανά με τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μη νόμιμη η δαπάνη.


Ελ. Συν. Πράξη 237/2011 Τμ. 1
Υπερωριακή απασχόληση υπαλλήλου που εκτελεί καθήκοντα ληξιάρχου. Δεν ήταν νόμιμη, αφού παρασχέθηκε στα πλαίσια των καθηκόντων της ως ληξιάρχου και καθ' υπέρβαση του ανώτατου ορίου των σαράντα ωρών κατά μήνα ανά υπάλληλο. Μη νόμιμη η δαπάνη.

Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 28/2011
Νόμιμη η καταβολή αμοιβής από το Δήμο σε υπάλληλο για υπερωριακή απασχόληση ως ληξίαρχου, και τις Κυριακές-αργίες, αφού κατά την αληθή έννοια των διατάξεων του άρθρου 49 του ν. 3584/2007 σε συνδυασμό με εκείνες του ν. 344/1976, λόγω της φύσης της απασχόλησης των υπαλλήλων που ασκούν καθήκοντα ληξίαρχου, δικαιολογείται η καταβολή σε αυτούς αμοιβής για απασχόλησή τους τις Κυριακές και αργίες, εφόσον προκύψει σχετική προς τούτο ανάγκη
.

Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 58/2011
Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης από το Δήμο για υπερωριακή εργασία δημοτικών υπαλλήλων ως πρακτικογράφου και ληξιάρχου που πραγματοποιήθηκε καθ' υπέρβαση του ανώτατου ορίου μηνιαίας υπερωριακής απασχόλησης ανά υπάλληλο (σαράντα ώρες), που τίθεται με τηνδιάταξη του άρθρου 6 παρ. 1 του ν. 3833/2010.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πρακτ. 9ης Συν./2007
Nόμιμη η ανάθεση σε υπάλληλο κατηγορίας ΔΕ με βαθμό β΄ της τήρησης των πρακτικών του δημοτικού συμβουλίου και της υπηρεσίας ληξιαρχείου του οικείου Δήμου, αφού τα τυπικά προσόντα αυτής επαρκούν για την διεκπεραίωση των παραπάνω εργασιών. Μη νόμιμη, όμως, η καταβολή αμοιβής στην ανωτέρω για υπερωριακή απασχόληση πέραν των 60 ωρών μηνιαίως, καθόσον, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Ν. 3205/2003, οι συνολικές ώρες υπερωριακής απασχόλησης ενός δημοτικού υπαλλήλου δεν δύνανται να υπερβαίνουν το γενικό όριο που τίθεται από την ως άνω διάταξη, δηλαδή τις εξήντα ώρες μηνιαίως (Συγγνωστή Πλάνη).

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 200/2007
Υπερωριακή αποζημίωση σε γραμματέα Δημοτικού Συμβουλίου για την τήρηση των πρακτικών αυτού και σε δημοτικούς υπαλλήλους για εργασία Κυριακών και εξαιρεσίμων ημερών. Μη νόμιμη, διότι αφενός η γραμματέας του Δ..Σ. δικαιούται την ωριαία αμοιβή για υπερωριακή εργασία απογευματινών ωρών και όχι προσαυξημένη ωριαία αποζημίωση για νυκτερινή εργασία, αφετέρου δεν υφίσταται νομοθετική διάταξη που να προβλέπει ότι οι υπηρεσίες των δήμων λειτουργούν και κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, ώστε οι υπάλληλοι αυτών να δικαιούνται την εν λόγω υπερωριακή αποζημίωση.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 194/2007
Καταβολή υπερωριακών αποδοχών σε τακτική υπάλληλο Δήμου που ασκεί και καθήκοντα Ληξιάρχου. Νόμιμη, καθόσον οι ειδικές διατάξεις (του άρθρου 109 του Ν. 1188/1981 και της 83201/1987 (ΦΕΚ 763 Β΄) απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών) που καθορίζουν το ανώτατο όριο ωρών μηνιαίας απασχόλησης ληξιάρχου, περιλαμβάνουν και τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, κατά τις οποίες μπορεί να παρίσταται αναγκαία η παροχή της συγκεκριμένης εργασίας εξαιτίας της ειδικής φύσης των καθηκόντων της ληξιάρχου.

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ

 

 

[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας