Ειδικό Πρόγραμμα Χορήγησης Επενδυτικών Δανείων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) Α’ βαθμού για εκπόνηση Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων.
Ι. Νομικό καθεστώς
ΙΙ. Ορισμοί
ΙΙΙ. Σκοπός και στόχος του Προγράμματος
IV. Διάρκεια του προγράμματος
V. Δικαιούχοι- Πεδίο εφαρμογής του Προγράμματος
VI. Πόροι του Προγράμματος
VII. Φορέας Διαχείρισης του Προγράμματος- Επιτροπή παρακολούθησης- Αρμοδιότητες
VIII. Διαδικασία πρόσκλησης και αξιολόγησης των προτάσεων/επιλογής και ένταξης πράξεων/Υποχρεώσεις δικαιούχων
IX. Διαδικασία Υλοποίησης
Χ. Διαδικασία χρηματοδότησης και πληρωμών
XI. Σύνταξη εκθέσεων και αναφορών/Έλεγχοι
XII. Διαδικασία ολοκλήρωσης
XIII. Ακατάσχετο και μη συμψηφισμός χρηματοδοτήσεων
XIV. Τελικές διατάξεις
XV. Εγκρίσεις Τμημάτων Προγραμμάτων Πολεοδομικού Σχεδιασμού
Ι. Νομικό καθεστώς
Στο πλαίσιο υλοποίησης προγράμματος χορήγησης επενδυτικών δανείων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με σκοπό την εκπόνηση Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων του άρθρου 7 του ν. 4447/2016 (Α' 241), το Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», καθώς και οι Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού δύναται να συνομολογούν επενδυτικά δάνεια με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Η εξυπηρέτηση των δανείων και η κάλυψη κάθε είδους εξόδου και λοιπών δαπανών συνομολόγησης και εξόφλησής τους γίνεται σε λογαριασμό που συστήνεται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και χρηματοδοτείται από το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. (παρ. 1 άρθρο 70 Ν. 4509/17, όπως τροποποιήθηκε με την παρ.3 του άρθρου 135 του Ν.4759/20)
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και Εσωτερικών καθορίζεται ο φορέας διαχείρισης του Προγράμματος της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου και οι αρμοδιότητές του, τα κριτήρια ένταξης των δικαιούχων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού στο πρόγραμμα, η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων και αξιολόγησης αυτών, ο έλεγχος της πορείας εκτέλεσης των μελετών, οι όροι και τα δικαιολογητικά χορήγησης και ο τρόπος απόδοσης του προϊόντος των δανείων, η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για την αποπληρωμή των δανείων από το ΠΔΕ και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα. (παρ. 2 άρθρο 70 Ν. 4509/17)
Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διατάξης δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ ΥΠΕΝ / ΓΡΓΓ /32989/627/11.04.2019 ( ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’): Ειδικό Πρόγραμμα Χορήγησης Επενδυτικών Δανείων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) Α’ βαθμού για εκπόνηση Τοπικών Χωρικών Σχεδίων (ΤΧΣ).
Η ένταξη στο πρόγραμμα της παραγράφου 1 του άρθρου 70 του Ν. 4509/17 πραγματοποιείται με απόφαση του φορέα διαχείρισης του προγράμματος, όπως αυτός ορίζεται με την κοινή υπουργική απόφαση της προηγούμενης παραγράφου, μετά από υποβολή σχετικού αιτήματος από τον Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού. Το αίτημα υποβάλλεται κατόπιν απόφασης του δημοτικού συμβουλίου, που λαμβάνεται με απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών. Στην περίπτωση δικαιούχων που δεν διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνική επάρκεια και εφόσον αναφέρεται στο αίτημα ένταξής τους, η απόφαση ένταξης δύναται να προβλέπει ότι η διεξαγωγή της διαδικασίας σύναψης, η εποπτεία και η επίβλεψη της σχετικής δημόσιας σύμβασης διενεργούνται από την τεχνική υπηρεσία άλλης αναθέτουσας αρχής ή αναθέτοντος φορέα. (παρ. 3 άρθρο 70 Ν. 4509/17)
Από 11.03.2020 (ημερ. δημοσ. Ν.4674/20) η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει για την υποβολή προτάσεων εκ μέρους του δήμου για τη χρηματοδότηση ή επιχορήγηση δράσεων, προγραμμάτων και αντίστοιχων έργων από εθνικούς πόρους, πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή οποιουδήποτε άλλου φορέα. (περίπτ.η' παρ.1 άρθρο 72 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 3 του Ν.4623/19 και τροποποιήθηκε με την περίπτ. α' της παρ. 9 του άρθρου 10 του N.4625/19, με τις περίπτ. γ' και δ' της παρ.1 του άρθρου 177 του Ν.4635/19 και την παρ.4α του άρθρου 10 του Ν.4674/20 και την παρ.2 του άρθρου 117 του Ν.4674/2020 και την παρ.1 του άρθρου 40 του Ν.4735/20)
Για τη συνομολόγηση των δανείων του παρόντος άρθρου, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 264 του ν. 3852/2010 (Α'87) και του π.δ. 169/2013 (Α' 272). (παρ. 4 άρθρο 70 Ν. 4509/17)
-Ενημερωτικό Σημείωμα Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας 17.04.2019: «Ειδικό Πρόγραμμα Επενδυτικών Δανείων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) Α’ βαθμού για εκπόνηση Τοπικών Χωρικών Σχεδίων (ΤΧΣ)»
ΙΙ. Ορισμοί
Για τις ανάγκες της απόφασης ΚΥΑ ΥΠΕΝ / ΓΡΓΓ /32989/627/11.04.2019 ( ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’), ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:
1. Έργο ΤΧΣ: το σύνολο των διαδικασιών, όπως αυτές ορίζονται στην ΥΠΕΝ 27016/2017 απόφαση «Τεχνικές προδιαγραφές μελετών ΤΧΣ του ν. 4447/2016» (Β’1975), από την ενιαία ανάθεση κύριας μελέτης και των απαιτούμενων κατά περίπτωση υποστηρικτικών μελετών μέχρι και την έκδοση του π.δ. ΤΧΣ και Περιβαλλοντικών Όρων.
2. Πράξη ΤΧΣ: το σύνολο των διαδικασιών, όπως αυτές ορίζονται στην ΥΠΕΝ 27016/2017 απόφαση «Τεχνικές προδιαγραφές μελετών ΤΧΣ του ν. 4447/2016» (Β’1975), από την ενιαία ανάθεση κύριας μελέτης και των απαιτούμενων κατά περίπτωση υποστηρικτικών μελετών μέχρι και την παραλαβή και έγκριση των μελετών, συμπεριλαμβανομένων όλων των ενδιάμεσων εγκρίσεων. (άρθρο 1 ΚΥΑ ΥΠΕΝ / ΓΡΓΓ /32989/627/11.04.2019 ( ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
ΙΙΙ. Σκοπός και στόχος του Προγράμματος
Βασικός στόχος του Προγράμματος ΤΧΣ είναι η ταχεία εκπόνηση και έγκριση Τοπικών Χωρικών Σχεδίων για το σύνολο της χώρας, που θα συμβάλει στην ολοκληρωμένη χωρική ανάπτυξη και εδαφική οργάνωση σε επίπεδο πρωτοβάθμιων ΟΤΑ, δημιουργώντας συνθήκες ασφάλειας δικαίου για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. (παρ. 1 άρθρο 2 ΚΥΑ ΥΠΕΝ / ΓΡΓΓ /32989/627/11.04.2019 ( ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Σκοπός του Προγράμματος είναι η ολοκλήρωση του χωρικού σχεδιασμού σε τοπικό επίπεδο, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο του ν. 4447/2016, καθώς και του ν. 3852/2010. (παρ. 2 άρθρο 2 ΚΥΑ ΥΠΕΝ / ΓΡΓΓ /32989/627/11.04.2019 ( ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
IV. Διάρκεια του προγράμματος
Η συνολική διάρκεια εφαρμογής του Προγράμματος είναι η περίοδος 2019-2024, με δυνατότητα παράτασης. (παρ. 3 άρθρο 2 ΚΥΑ ΥΠΕΝ / ΓΡΓΓ /32989/627/11.04.2019 ( ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
V. Δικαιούχοι- Πεδίο εφαρμογής του Προγράμματος
Δικαιούχοι του προγράμματος είναι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) Α’ βαθμού καθώς και οι συμπράξεις αυτών. (παρ. 1 άρθρο 3 ΚΥΑ ΥΠΕΝ / ΓΡΓΓ /32989/627/11.04.2019 ( ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Πεδίο εφαρμογής του Προγράμματος είναι όλη η χώρα. (παρ. 2 άρθρο 3 ΚΥΑ ΥΠΕΝ / ΓΡΓΓ /32989/627/11.04.2019 ( ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
VI. Πόροι του Προγράμματος
Ο συνολικός προϋπολογισμός του Προγράμματος για όλη τη διάρκεια εφαρμογής του θα ανέλθει μέχρι του ποσού των διακοσίων εκατομμυρίων (200.000.000) ευρώ. (παρ. 1 άρθρο 4 ΚΥΑ ΥΠΕΝ / ΓΡΓΓ /32989/627/11.04.2019 ( ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Η χρηματοδότηση των έργων που εντάσσονται στο Πρόγραμμα πραγματοποιείται μέσω των επενδυτικών δανείων που χορηγούνται από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, συνομολογούνται με δανειακές συμβάσεις μεταξύ του δικαιούχου και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠ και Δ) και αποπληρώνονται από πόρους του εθνικού ή συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). (παρ. 2 άρθρο 4 ΚΥΑ ΥΠΕΝ / ΓΡΓΓ /32989/627/11.04.2019 ( ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Η κάλυψη κάθε είδους εξόδων και λοιπών δαπανών συνομολόγησης και εξόφλησης των δανείων γίνεται από το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του ΥΠΕΝ, σε λογαριασμό που συστήνεται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. (παρ. 3 άρθρο 4 ΚΥΑ ΥΠΕΝ / ΓΡΓΓ /32989/627/11.04.2019 ( ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
VII. Φορέας Διαχείρισης του Προγράμματος- Επιτροπή παρακολούθησης- Αρμοδιότητες
Σύμφωνα με το άρθρο 5 της ΚΥΑ ΥΠΕΝ / ΓΡΓΓ /32989/627/11.04.2019 ( ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’): 1. Φορέας Διαχείρισης του Προγράμματος ΤΧΣ ορίζεται το Πράσινο Ταμείο (εφεξής Φορέας Διαχείρισης), το οποίο αναλαμβάνει την τεχνική και διαχειριστική υποστήριξη της υλοποίησής του, με εξαίρεση τις αρμοδιότητες που ανατίθενται στην Επιτροπή Παρακολούθησης της παρ. 2. Για το σκοπό αυτό, το Πράσινο Ταμείο, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, συνεργάζεται με τη Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΝ που είναι, σύμφωνα με τον οργανισμό του ΥΠΕΝ, θεσμικά αρμόδια υπηρεσία για τη χάραξη των κατευθυντήριων γραμμών του πολεοδομικού σχεδιασμού σε τοπικό επίπεδο και με τη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του ΥΠΕΝ ως αρμόδια για την τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων του Προγράμματος Δημόσιων Επενδύσεων του ΥΠΕΝ.
2. Για τον συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων και την εποπτεία της προόδου του προγράμματος, καθώς και για την άσκηση των αρμοδιοτήτων διαχείρισης της επόμενης παραγράφου, συγκροτείται Επιτροπή Παρακολούθησης (ΕπΠα) με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
3. Στην Επιτροπή Παρακολούθησης (ΕπΠα) συμμετέχουν:
- Ο Πρόεδρος του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, ως Πρόεδρος της ΕπΠα,
- Η Γενική Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, ως μέλος,
- Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, ως μέλος,
- Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εσωτερικών, ως μέλος,
- Ο Πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου, ως μέλος.Τα μέλη ορίζουν τους αναπληρωτές τους, με την επιφύλαξη των διατάξεων που διέπουν τον φορέα τους.
Ως γραμματέας της ΕπΠα ορίζεται υπηρεσιακό στέλεχος προερχόμενο από το Φορέα Διαχείρισης. Η ΕπΠα συγκαλείται τουλάχιστον μία (1) φορά το χρόνο με πρόσκληση του Προέδρου της. Οι αποφάσεις της ΕπΠα λαμβάνονται με πλειοψηφία. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου της ΕπΠα. Επείγοντα θέματα, μπορούν να προταθούν από τον Πρόεδρο στα μέλη της ΕπΠα με γραπτή διαδικασία.Η ΕπΠα μπορεί να συνεδριάζει και με ειδική σύνθεση, με συμμετοχή χωρίς δικαίωμα ψήφου, εκπροσώπων και άλλων συναρμοδίων Υπουργείων ή φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ανάλογα με το αντικείμενο της συνεδρίασης, κατόπιν πρόσκλησης του προέδρου της. Ο Φορέας Διαχείρισης του Προγράμματος διανέμει (ηλεκτρονικά) τις αποφάσεις της συνεδρίασης της ΕπΠα εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία της συνεδρίασης, στους αρμόδιους φορείς προκειμένου να λάβουν γνώση.Αρμοδιότητες της ΕπΠα είναι:
α) Συντονίζει τους εμπλεκόμενους φορείς και προγραμματίζει τις ενέργειες για την υλοποίηση του προγράμματος (προσκλήσεις, ημερίδες, δημοσιότητα κ.λπ.).
β) Εγκρίνει τις προσκλήσεις, μετά από εισήγηση του Φορέα Διαχείρισης.
γ) Εγκρίνει τον κατάλογο των θετικά αξιολογημένων προς ένταξη πράξεων.
δ) Παρακολουθεί την ομαλή εξέλιξη του Προγράμματος και εγκρίνει τις Εκθέσεις Προόδου και τις Τελικές Εκθέσεις.
ε) Αποφασίζει για την απένταξη πράξεων από το Πρόγραμμα.
4. Αρμοδιότητες του Φορέα Διαχείρισης είναι:α) Η υποστήριξη της ΕπΠα, για τη διαχείριση του Προγράμματος, σύμφωνα με την παρούσα.
β) Η προετοιμασία των προσκλήσεων και η μέριμνα για την υποβολή τους προς έγκριση στην ΕπΠα, η έκδοση και δημοσιοποίησή τους.
γ) Η σύνταξη των αναγκαίων υποδειγμάτων (Τεχνικά Δελτία Πράξης -ΤΔΠ-, Δελτίο Ελέγχου Εκπλήρωσης Κριτηρίων Επιλογής, Δελτίο Παρακολούθησης Φυσικού - Οικονομικού αντικειμένου κ.λπ.) για την αξιολόγηση, ένταξη, παρακολούθηση και ολοκλήρωση των πράξεων του Προγράμματος.
δ) Η δημιουργία διακριτής ιστοσελίδας, συνδεδεμένης στον ιστότοπο του ΥΠΕΝ, του Πράσινου Ταμείου και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, προκειμένου να διασφαλίζεται η δημοσιότητα του Προγράμματος, η επικοινωνία με τους δικαιούχους και η διαφάνεια της πορείας υλοποίησης του Προγράμματος.
ε) Η συγκέντρωση των αιτημάτων των δικαιούχων για την ένταξη πράξεων στο Πρόγραμμα, τα οποία υποβάλλονται στο Φορέα Διαχείρισης με συνημμένα τα Τεχνικά Δελτία Πράξης (ΤΔΠ) και τα συνοδευτικά έγγραφα που ζητούνται από την πρόσκληση.
στ) Η παροχή πληροφόρησης και διευκρινίσεων επί του συστήματος διοίκησης και διαχείρισης του Προγράμματος προς τους εμπλεκόμενους φορείς υλοποίησης των πράξεων του και τους δικαιούχους.
ζ) Ο έλεγχος της πληρότητας και αρτιότητας των αιτημάτων που κατατίθενται από τους δικαιούχους για ένταξη των πράξεων στο Πρόγραμμα, η αξιολόγηση τους με βάση τα κριτήρια που αναφέρονται στις προσκλήσεις και η υποβολή στην ΕπΠα του καταλόγου των θετικά αξιολογημένων προτάσεων προς ένταξη.
η) Η έκδοση αποφάσεων ένταξης.
θ) Η συγκέντρωση των Δελτίων Παρακολούθησης της υλοποίησης των πράξεων που συντάσσονται από τους δικαιούχους και η σύνταξη συνολικών αναφορών προόδου προς την ΕπΠα.
ι) Η μέριμνα για την παραγωγή ή/και αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων προκειμένου να παρακολουθείται η εξέλιξη του φυσικού και οικονομικού
αντικειμένου και οι χρηματορροές των πράξεων.
ια) Η σύνταξη των εκθέσεων παρακολούθησης και ολοκλήρωσης των πράξεων και του Προγράμματος και η υποβολή τους στην ΕπΠα.
ιβ) Η εισήγηση για την πιθανή απένταξη πράξεων από το Πρόγραμμα.
VIII. Διαδικασία πρόσκλησης και αξιολόγησης των προτάσεων/επιλογής και ένταξης πράξεων/Υποχρεώσεις δικαιούχων
Α. Προσκλήσεις υποβολής προτάσεων
Στις προσκλήσεις για την υποβολή προτάσεων στο Πρόγραμμα, που εκδίδονται από το Πράσινο Ταμείο με την έγκριση της ΕπΠα, εξειδικεύονται η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων και τα έντυπα και δικαιολογητικά που απαιτούνται (Τεχνικά Δελτία Πράξεων, αποφάσεις συλλογικών οργάνων κ.λπ.), η ανάλυση των κριτηρίων επιλογής, η
προτεραιοποίηση των αναγκών, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. (παρ. 1 άρθρο 6 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
-Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΥΠΕΝ/ΓρΥΦΧΑΠ/55357/1334/11.06.2020: Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα «Εκπόνηση Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΤΠΣ)» του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας. (ημερομηνία λήξης προθεσμίας υποβολής των αιτημάτων 10/07/2020)
-Αίτημα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
-Τεχνική έκθεση
Β. Αιτήματα ένταξης
Τα αιτήματα ένταξης των δράσεων στο Πρόγραμμα υποβάλλονται από τους δυνητικούς δικαιούχους στο Πράσινο Ταμείο, σύμφωνα με την πρόσκληση. (παρ. 2 άρθρο 6 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Γ. Έλλειψη τεχνικής επάρκειας
Οι φορείς που δεν διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνική επάρκεια αναθέτουσας αρχής για την σύναψη δημοσίων συμβάσεων έργων και προμηθειών, κατά το άρθρο 44 του ν. 4412/2016, στο αίτημα για την ένταξή τους στο Πρόγραμμα, οφείλουν να προβλέπουν την ανάληψη των καθηκόντων της αναθέτουσας αρχής από τεχνική υπηρεσία άλλου φορέα. Το αίτημα θα συνοδεύεται από την σύμφωνη γνώμη του φορέα που αναλαμβάνει τα καθήκοντα. Στην απόφαση ένταξης για τα αιτήματα αυτά θα υπάρχει σχετική πρόβλεψη. (παρ. 3 άρθρο 6 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Δ. Αποφάσεις συλλογικών οργάνων για την υποβολή αιτήματος ένταξης
Η υποβολή των αιτημάτων από τους δικαιούχους για την ένταξη στο Πρόγραμμα πραγματοποιείται με αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων τους, οι οποίες λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών και δεσμεύουν μετά την έκδοση της απόφασης ένταξης τον δικαιούχο για τη συνομολόγηση του επενδυτικού δανείου. Στις αποφάσεις αυτές πρέπει να περιλαμβάνεται ρήτρα εκχώρησης εσόδων εκ μέρους του δικαιούχου προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, σε περίπτωση μη ορθής και σύννομης χρήσης των πόρων του προγράμματος, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 8 της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’). Επίσης πρέπει να ορίζεται η τεχνική υπηρεσία άλλου φορέα, που αναλαμβάνει καθήκοντα αναθέτουσας αρχής, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 6 της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’). (παρ. 4 άρθρο 6 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Σύμφωνα με την περίπτ.η' της παρ.1 του άρθρου 72 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 3 του Ν.4623/19 και τροποποιήθηκε με την περίπτ. α' της παρ. 9 του άρθρου 10 του N.4625/19, με τις περίπτ. γ' και δ' της παρ.1 του άρθρου 177 του Ν.4635/19 και την παρ.4α του άρθρου 10 του Ν.4674/20 και την παρ.2 του άρθρου 117 του Ν.4674/2020 και την παρ.1 του άρθρου 40 του Ν.4735/20 η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει για την υποβολή προτάσεων εκ μέρους του δήμου για τη χρηματοδότηση ή επιχορήγηση δράσεων, προγραμμάτων και αντίστοιχων έργων από εθνικούς πόρους, πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή οποιουδήποτε άλλου φορέα.
Προτάσεις ΟΤΑ α΄ βαθμού για τη χρηματοδότηση ή επιχορήγηση πράξεων από προγράμματα χρηματοδοτούμενα από εθνικούς ή/και ευρωπαϊκούς πόρους, οι οποίες υπεβλήθησαν έως τη δημοσίευση του άρθρου 41 του Ν.4735/20 (ημερ. δημοσ. 12.10.2020) με αποφάσεις των οικείων δημοτικών συμβουλίων, λογίζονται ως υποβληθείσες νομίμως και εξετάζονται σύμφωνα με όσα ισχύουν. (παρ.4 άρθρο 41 Ν.4735/20)
Ε. Έκδοση απόφασης ένταξης
Η απόφαση ένταξης πράξης στο Πρόγραμμα εκδίδεται από το Πράσινο Ταμείο και στηρίζεται στην αξιολόγηση των προτάσεων σύμφωνα με τα κριτήρια επιλογής, όπως αυτά προσδιορίζονται στις προσκλήσεις. (παρ. 5 άρθρο 6 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Η απόφαση ένταξης αποστέλλεται από τον Φορέα Διαχείρισης στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, προκειμένου να εγκριθεί από το Διοικητικό του Συμβούλιο η χορήγηση του δανείου και οι όροι συνομολόγησής του. (παρ. 7 άρθρο 6 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Αποδοχές πάσης φύσεως χρηματοδοτήσεων, επιχορηγήσεων, συμπεριλαμβανομένων κατανομών Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων, επιδοτήσεων, δωρεών προς τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α’ και β’ βαθμού, καθώς και αποφάσεων ένταξης πράξεών τους σε αναπτυξιακά προγράμματα, διενεργούνται με απόφαση της οικείας Οικονομικής Επιτροπής, (περίπτ.η' και ιη' της παρ.1 του άρθρου 72 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 40 του Ν.4735/20) εντός δέκα (10) ημερών από τη λήψη της σχετικής απόφασης χρηματοδότησης, επιχορήγησης, επιδότησης, δωρεάς ή ένταξης. [(παρ.1 άρθρο έκτο της από 22.8.2020 Πράξης Νοµοθετικού Περιεχοµένου (Α΄ 161), η οποία κυρώθηκε µε το άρθρο 2 του ν. 4722/2020 (Α΄177)]
ΣΤ. Χρόνος εκπόνησης της πράξης
Ως χρόνος εκπόνησης της πράξης ορίζεται το διάστημα από την ενιαία ανάθεση της κύριας μελέτης και των απαιτούμενων κατά περίπτωση υποστηρικτικών μελετών, μέχρι την παραλαβή και έγκριση των μελετών, όπως αυτό ορίζεται στο π.δ. 90/2018 (Α’162) και στην απόφαση ΥΠΕΝ 27016/2017 «Τεχνικές προδιαγραφές μελετών Τοπικών Χωρικών Σχεδίων του ν. 4447/2016» (Β’ 1975). Ο χρόνος από την παραλαβή και έγκριση των μελετών μέχρι την έκδοση του ΠΔ ΤΧΣ και Περιβαλλοντικών Όρων, που εκδίδεται με ευθύνη του ΥΠΕΝ, ορίζεται ως ολοκλήρωση του έργου ΤΧΣ και παρακολουθείται από την ΕπΠα. (παρ. 6 άρθρο 6 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
IX. Διαδικασία Υλοποίησης
Α. Αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων
Οι αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων για την εκτέλεση των μελετών, καθώς και οι τροποποιήσεις τους, ακολουθούν τους εθνικούς κανόνες που τις διέπουν. (παρ. 1 άρθρο 7 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Β. Υλοποίηση των πράξεων
Η υλοποίηση των πράξεων που εγκρίνονται για χρηματοδότηση ακολουθεί τις προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία διαδικασίες. (παρ. 2 άρθρο 7 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Γ. Παρακολούθηση και πιστοποίηση του αντικειμένου των πράξεων
Η παρακολούθηση και πιστοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των πράξεων πραγματοποιείται με ευθύνη των αρμόδιων κατά περίπτωση Υπηρεσιών του δικαιούχου ή του φορέα που έχει αναλάβει καθήκοντα βάσει της παρ. 3 του άρθρου 6 της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’). (παρ. 3 άρθρο 7 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Δ. Αναζήτηση πληροφοριακών στοιχείων από το Φορέα Διαχείρισης
Ο Φορέας Διαχείρισης δύναται να ζητά πληροφοριακά στοιχεία σε οποιοδήποτε στάδιο εξέλιξης της πράξης προκειμένου να διασφαλίζεται η ορθή υλοποίηση του Προγράμματος και η παρακολούθηση της ομαλής προόδου των συμβατικών χρονοδιαγραμμάτων. (παρ. 4 άρθρο 7 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Ε. Συνολικός χρόνος εκπόνησης έργου ΤΧΣ/πράξης ΤΧΣ
Ο συνολικός χρόνος εκπόνησης έργου ΤΧΣ, όπως ορίζεται στο άρθρο 1 της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’), δεν δύναται να υπερβαίνει τους 46 μήνες από την ημερομηνία της ενιαίας ανάθεσης μελετών. (παρ. 5 άρθρο 7 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Ο συνολικός χρόνος εκπόνησης πράξης ΤΧΣ, όπως ορίζεται στο άρθρο 1 της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’), δεν δύναται να υπερβαίνει τους 34 μήνες από την ημερομηνία της ενιαίας ανάθεσης μελετών. (παρ. 6 άρθρο 7 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Χ. Διαδικασία χρηματοδότησης και πληρωμών
Α. Σύναψη του δανείου
Με τη σύναψη της δανειακής σύμβαση μεταξύ του δικαιούχου φορέα και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων συνομολογείται επενδυτικό δάνειο στο ποσό της έγκρισης από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΠ και Δ, ενώ το τελικό ποσό δανειοδότησης περιορίζεται με πρόσθετη πράξη στο ποσό της προσκομιζόμενης από τον δικαιούχο σύμβασης ανάθεσης εκπόνησης της μελέτης. Το επιτόκιο, η έναρξη εξυπηρέτησης, η διάρκεια αποπληρωμής του δανείου, η απόδοση του προϊόντος δανείου και λοιποί όροι χορήγησης καθώς και τα έξοδα του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων καθορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου στην απόφαση έγκρισης του δανείου και δεν μπορούν να υπερβαίνουν αυτά που ισχύουν στα αντίστοιχα έργα του προγράμματος συγχρηματοδότησης ΕΤΕπ-ΤΠΔ. Κατά το στάδιο σύναψης των δανείων του ΤΠ και Δ με την ΕΤΕπ ζητείται από το ΤΠ και Δ η συμβουλευτική γνώμη του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους Ν.Π.Δ.Δ. (Ο.Δ.Δ.Η.Χ.) για τους όρους δανεισμού. (παρ. 1 άρθρο 8 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Β. Αίτημα εκταμίευσης
Οι δικαιούχοι υποβάλλουν αίτημα εκταμίευσης του δανείου στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για τη χορήγηση μέρους ή όλου του δανείου που αφορά σε δαπάνες των εγκεκριμένων πράξεών τους, ως ακολούθως:
α) Με την υπογραφή της σύμβασης ενιαίας ανάθεσης της κύριας μελέτης και των απαιτούμενων κατά περίπτωση υποστηρικτικών μελετών αποδίδεται στον δικαιούχο Ο.Τ.Α. ποσό ίσο με την προβλεπόμενη προκαταβολή, σύμφωνα με το υφιστάμενο πλαίσιο ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων. Ως δικαιολογητικό της εκταμίευσης χρησιμοποιείται η υπογεγραμμένη σύμβαση ανάθεσης με την επισήμανση της προκαταβολής που προβλέπεται για τον ανάδοχο.
β) Με την υποβολή από τον δικαιούχο κάθε εγκεκριμένου λογαριασμού/πιστοποίησης και τιμολογίου, θεωρημένα από τα αρμόδια όργανα και κάθε άλλου δικαιολογητικού που αφορά στην παραλαβή και έγκριση κάθε σταδίου της μελέτης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αποδίδεται το αναλογούν ποσό. (παρ. 2 άρθρο 8 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Γ. Δικαιολογητικά εκταμίευσης
Για τις πληρωμές απαιτούνται ως δικαιολογητικά της εκταμίευσης τα προβλεπόμενα στο άρθρο 12 της 134453/23.12.2015 (Β’2857) κοινής υπουργικής απόφασης, αναλογικά εφαρμοζόμενο. (παρ. 3 άρθρο 8 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων δύναται να ζητά πρόσθετα δικαιολογητικά που να τεκμηριώνουν τις εκταμιεύσεις του προϊόντος του δανείου προς τους δικαιούχους. (παρ. 4 άρθρο 8 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Δ. Πληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων
Η πληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων των δικαιούχων σύμφωνα με τις συνομολογηθείσες δανειακές συμβάσεις γίνεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με μεταφορά ποσών σε λογαριασμό που συστήνεται για τον σκοπό αυτό στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Η πληρωμή των ποσών που αντιστοιχεί στην εξυπηρέτηση των δανειακών υποχρεώσεων προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων πραγματοποιείται ανά εξάμηνο από τη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισηςτου ΥΠΕΝ μετά από αίτημα του Πράσινου Ταμείου και με βάση αναλυτικά στοιχεία των οφειλόμενων δόσεων που αποστέλλονται από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Η πληρωμή γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 8 της 134453/23.12.2015 (Β’2857) κοινής υπουργικής απόφασης από την ανωτέρω Διεύθυνση του ΥΠΕΝ. Η πληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων με βάση την συνομολογηθείσα δανειακή σύμβαση δικαιούχου και Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων για τις εγκεκριμένες πράξεις του Προγράμματος δεν βαρύνει τον δικαιούχο, εξαιρουμένων των περιπτώσεων 7α και 7β του άρθρου 8 της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’). (παρ. 5 άρθρο 8 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Η πληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων μέσω του ΠΔΕ, σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία, δύναται να περιλαμβάνει ποσά για πρόωρη εξόφληση, ακόμα και εντός της περιόδου χάρητος, μέρους ή/και του συνόλου των δανειακών υποχρεώσεων, σύμφωνα με τις εκάστοτε δημοσιονομικές δυνατότητες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. (παρ. 6 άρθρο 8 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Ε. Απόφαση απένταξης της πράξης/καταγγελία δανειακής σύμβασης
Στις κάτωθι περιπτώσεις δικαιούχων που:
α) δεν κάνουν ορθή και σύννομη χρήση των πόρων του προγράμματος, όπως αυτό διαπιστώνεται από τον Φορέα Διαχείρισης, το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ή ελεγκτικά όργανα που ελέγχουν τις ενέργειες και τις δαπάνες των δικαιούχων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,
β) η πράξη ΤΧΣ δεν έχει ολοκληρωθεί σε 34 μήνες, όπως ορίζεται στο άρθρο 7, παρ. 6,η πράξη απεντάσσεται, μετά από εισήγηση του Φορέα Διαχείρισης και έγκριση της ΕπΠα, και κοινοποιείται στο ΤΠ και Δ και στο ΥΠΕΝ, η δανειακή σύμβαση καταγγέλλεται, η πληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων παύει να χρηματοδοτείται από το ΠΔΕ και ο δικαιούχος υποχρεούται να επιστρέψει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων το σύνολο του ποσού που έχει εκταμιευθεί προς αυτόν από το συνομολογηθέν
δάνειο, ανεξάρτητα από τα ποσά που έχουν αποδοθεί από το Π.Δ.Ε. για την αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεών του. Στις περιπτώσεις αυτές ενεργοποιείται ο όρος της δανειακής σύμβασης περί εκχώρησης των μελλοντικών εσόδων του για την εξυπηρέτηση τυχόν βεβαιωμένων οφειλών του. Τα ποσά των δανειακών υποχρεώσεων, που έχουν πληρωθεί από το ΠΔΕ, μετά την απένταξη του έργου, αποδίδονται από το ΤΠ και Δ στο ΠΔΕ ως έσοδο ή συμψηφίζονται με υποχρεώσεις άλλων δανείων. (παρ. 7 άρθρο 8 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
ΣΤ. Ολοκλήρωση της πράξης χωρίς έκδοση του ΠΔ ΤΧΣ και των Περιβαλλοντικών Όρων
Στην περίπτωση ολοκλήρωσης της πράξης ΤΧΣ, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 10, παρ. 1, αλλά μη έκδοσης του ΠΔ ΤΧΣ και των Περιβαλλοντικών Όρων εντός των προθεσμιών του άρθρου 7, παρ.5, η πληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων εξακολουθεί να χρηματοδοτείται από το ΠΔΕ. (παρ. 8 άρθρο 8 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
XI. Σύνταξη εκθέσεων και αναφορών/Έλεγχοι
Σύμφωνα με το άρθρο 9 της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’): 1. Οι δικαιούχοι συμπληρώνουν σε ετήσια βάση τυποποιημένα δελτία παρακολούθησης για την καταγραφή της εξέλιξης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των πράξεών τους και τα αποστέλλουν στον Φορέα Διαχείρισης.
2. Ο Φορέας Διαχείρισης επεξεργάζεται τις εκθέσεις και υποβάλλει συγκεντρωτική έκθεση προόδου προς την ΕπΠα. Ο Φορέας Διαχείρισης διατηρεί το δικαίωμα να ζητά από τους φορείς υλοποίησης πρόσθετες διευκρινίσεις ή λοιπές πληροφορίες, προκειμένου να αποκτά σαφή εικόνα για την πορεία υλοποίησης των πράξεων.
3. Η ΕπΠα, με βάση τις συγκεντρωτικές εκθέσεις, εισηγείται μέτρα για την εύρυθμη εξέλιξη της υλοποίησης των έργων του Προγράμματος, σύμφωνα με τις παρ. 5 και 6 του άρθρου 7 της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’).
4. Πέραν των θεσμοθετημένων ελέγχων των δαπανών του Δημοσίου, ο Φορέας Διαχείρισης δύναται να προβαίνει σε δειγματοληπτικούς ή στοχευμένους ελέγχους των έργων προκειμένου να επιβεβαιώσει την ορθότητα των στοιχείων των δελτίων παρακολούθησης.
XII. Διαδικασία ολοκλήρωσης
Ως ολοκληρωμένη ορίζεται η πράξη ΤΧΣ για την οποία έχει δοθεί η έγκριση των μελετών, εντός της προθεσμίας της παρ. 6 του άρθρου 7 της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’). (παρ. 1 άρθρο 10 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Το έργο ΤΧΣ θεωρείται ολοκληρωμένο με την έκδοση του σχετικού ΠΔ ΤΧΣ και Περιβαλλοντικών Όρων εντός της προθεσμίας της παρ. 5 του άρθρου 7 της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’). (παρ. 2 άρθρο 10 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Μετά την ολοκλήρωση των πράξεων, δηλαδή την παραλαβή και έγκριση των μελετών, οι δικαιούχοι προβαίνουν σε ενέργειες κλεισίματος συντάσσοντας σχετική έκθεση, βάσει τυποποιημένου υποδείγματος, που αποστέλλεται στον Φορέα Διαχείρισης. (παρ. 3 άρθρο 10 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Ο Φορέας Διαχείρισης επεξεργάζεται τις εκθέσεις κλεισίματος διενεργώντας, όταν απαιτείται, έλεγχο για την επαλήθευση των στοιχείων των πράξεων και εφόσον πληρούνται οι όροι ένταξης ο δικαιούχος αποδεσμεύεται από κάθε υποχρέωση αποπληρωμής του δανείου. (παρ. 4 άρθρο 10 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
Στη βάση των εκθέσεων κλεισίματος των πράξεων καθώς και των πορισμάτων των πιθανών ελέγχων, και μετά την έκδοση του σχετικού π.δ., ο Φορέας Διαχείρισης εισηγείται την τελική έκθεση των έργων, προς την ΕπΠα. Η ΕπΠα εγκρίνει την τελική έκθεση και αυτή αποστέλλεται στο ΤΠ και Δ. (παρ. 5 άρθρο 10 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
XIII. Ακατάσχετο και μη συμψηφισμός χρηματοδοτήσεων
Οι χρηματοδοτήσεις δικαιούχων για την υλοποίηση των πράξεων που χρηματοδοτούνται από τα επενδυτικά δάνεια και τα ειδικά προγράμματα ενίσχυσης δήμων που προβλέπονται στα άρθρα 69, 70 και 71 του ν. 4509/2017, δεν κατάσχονται στα χέρια του δημοσίου ή τρίτων, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται με οφειλές προς το δημόσιο και οποιονδήποτε φορέα του δημόσιου τομέα, καθώς και προς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς. (άρθρο 183 Ν.4635/19)
XIV. Τελικές διατάξεις
Ο πρώτος κύκλος υποβολής προτάσεων για την ένταξη πράξεων στο Πρόγραμμα αρχίζει μέσω αντίστοιχης πρόσκλησης. (παρ. 2 άρθρο 11 ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓ/32989/627/11.04.2019 (ΦΕΚ 1620/10.05.2019 τεύχος B’))
XV. Εγκρίσεις Τμημάτων Προγραμμάτων Πολεοδομικού Σχεδιασμού
Σχετικές αποφάσεις
-Απόφαση Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΥΠΕΝ/ΓΓΧΣΑΠ/12773/6/03.02.2023 (ΦΕΚ 747/15.02.2023 τεύχος Β’)
Εγκρίνεται το Ζ’ τμήμα των προγραμμάτων, το οποίο περιλαμβάνει δύο (2) μελέτες Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων:
1. ΔΗΜΟΣ ΣΗΤΕΙΑΣ (Δ.Ε. ΙΤΑΝΟΥ, ΛΕΥΚΗΣ, ΣΗΤΕΙΑΣ, ΑΝΑΛΗΨΗΣ).
2. ΔΗΜΟΣ ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ (Δ.Ε. ΤΥΛΙΣΟΥ, ΓΑΖΙΟΥ, ΚΡΟΥΣΩΝΑ).
-Απόφαση Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΥΠΕΝ/ΓΓΧΣΑΠ/16211/7/15.02.2023 (ΦΕΚ 784/15.02.2023 τεύχος Β’), όπως τροποποιήθηκε από την Απόφαση Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΥΠΕΝ/ΓΓΧΣΑΠ/22212/15/02.03.2023 (ΦΕΚ 1547/13.03.2023 τεύχος Β’)
Εγκρίνεται το τμήμα Η’ των Προγραμμάτων εκπόνησης Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων, το οποίο περιλαμβάνει τις εξής μελέτες:
1. ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ (Δ.Ε. ΑΡΜΕΝΩΝ, ΚΡΥΟΝΕΡΙΔΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΑΣΗ ΓΩΝΙΑΣ, ΒΑΜΟΥ, ΦΡΕ)
2. ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΝΤΑΝΟΥ - ΣΕΛΙΝΟΥ (Δ.Ε. ΚΑΝΤΑΝΟΥ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΣΕΛΙΝΟΥ, ΠΕΛΕΚΑΝΟΥ)
3. ΤΠΣ. ΔΗΜΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ (Δ.Ε. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ)
4. ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ (Δ.Ε. ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ)
5. ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΙΑΝΙΑΣ (Δ.Ε. ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ, ΠΑΙΑΝΙΑΣ)
6. ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ)
7. ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ - ΕΥΡΩΣΤΙΝΗΣ (Δ.Ε. ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ, ΕΥΡΩΣΤΙΝΗΣ)
8. ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ (Δ.Ε. ΚΑΡΥΣΤΟΥ, ΣΤΥΡΕΩΝ, ΜΑΡΜΑΡΙΟΥ, ΚΑΦΗΡΕΩΣ)
9. ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΦΩΝ (Δ.Ε. ΓΡΑΒΙΑΣ, ΚΑΛΛΙΕΩΝ)
10. ΤΠΣ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ (Δ.Ε. ΒΑΛΤΕΤΣΙΟΥ, ΣΚΙΡΙΤΙΔΑΣ, ΦΑΛΑΝΘΟΥ)
11. ΤΠΣ Δήμου ΠΡΕΣΠΩΝ (Δ.Ε. ΠΡΕΣΠΩΝ, ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗΣ)
12. ΤΠΣ Δήμου ΔΡΑΜΑΣ (Δ.Ε. ΔΡΑΜΑΣ, ΣΙΔΗΡΟΝΕΡΟΥ)
13. ΤΠΣ Δήμου ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ (Δ.Ε. ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ, ΑΙΓΕΙΡΟΥ, ΝΕΟΥ ΣΙΔΗΡΟΧΩΡΙΟΥ)
14. ΤΠΣ Δήμου ΚΑΒΑΛΑΣ (Δ.Ε. ΚΑΒΑΛΑΣ, ΦΙΛΙΠΠΩΝ)