Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα
Τίτλος Δαπάνης | Αντιμισθία Αντιδημάρχου |
ΚΑ Προϋπολογισμού | 6121.02 (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ) |
Τι εγγράφεται στο ΚΑ |
Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 612 «Δαπάνες Αιρετών» εγγράφεται η αντιμισθία του δημάρχου, των αντιδημάρχων και του προέδρου δημοτικού συμβουλίου, καθώς και λοιπές αποζημιώσεις αιρετών οργάνων προβλεπόμενες από τη νομοθεσία. Στην ίδια υποκατηγορία (ΚΑ 6126) εγγράφονται και οι εργοδοτικές εισφορές επί της αντιμισθίας των δημάρχων, κατά τις διακρίσεις του άρθρου 32 παρ.1 του ν. 2084/1992, για τη λήψη εφάπαξ βοηθήματος και για το ΤΥΔΚΥ, εφόσον συντρέχει περίπτωση ασφάλισης στο ταμείο αυτό. Ο ΚΑ 6121 μετονομάζεται σε «Αντιμισθία αιρετών - έξοδα παράστασης (άρθρο 92 ν. 3852/2010, άρθρα 230, 242 και 248 ΚΔΚ)». Σε ανεπτυγμένη μορφή του ΚΑ 6121 θα εγγραφεί και η πίστωση για την αντιμισθία του συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης (άρθρο 77 παρ. 6 ν. 3852/2010), δεδομένου ότι για την καταστατική θέση και τις ευθύνες του ισχύουν οι διατάξεις για τους δημοτικούς συμβούλους (ενδεικτικά, θα μπορούσε στον ΚΑ 6121.01 να εγγράφεται η αντιμισθία των αιρετών και στον ΚΑ 6121.02 η αντιμισθία του συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης). Στον κωδικό 6122 εγγράφεται, εφόσον προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία, η αποζημίωση των δημοτικών συμβούλων για την συμμετοχή τους σε συνεδριάσεις. Στον κωδικό 6123 εγγράφονται τα έξοδα κίνησης των προέδρων δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων και των εκπροσώπων τοπικών κοινοτήτων.
[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
|
Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία |
Για παρατηρήσεις Βλ. ενότητα: |
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος |
Απαιτούνται για κάθε χρηματικό ένταλμα
|
1. Κατάσταση πληρωμής | |
Απαιτούνται για το πρώτο χρηματικό ένταλμα κάθε οικονομικού έτους καθώς και για το πρώτο χρηματικό ένταλμα που εκδίδεται κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους μέσα στο οποίο αρχίζει ή μεταβάλλεται η καταβολή του μισθού ή επί μέρους μισθολογικής παροχής. (άρθρο 26 περιπτ.2 ΒΔ 17/5-15-6-59) |
|
1. H απόφαση του οικείου Πρωτοδικείου για την εκλογή του Αντιδημάρχου ως Δημοτικού Συμβούλου της πλειοψηφίας. |
|
2. Επικυρωμένο αντίγραφο του πρακτικού ορκωμοσίας (παρ.1 άρθρο 59 Ν.3852/2010 -ΦΕΚ 87/2010 τεύχος Α') |
|
3. Απόφαση Δημάρχου για τον ορισμό του αντιδημάρχου (παρ.1 άρθρο 59 Ν.3852/2010 - ΦΕΚ 87/2010 τεύχος Α') Από 1.9.2019 κατεβάστε εδώ το ισχύον υπόδειγμα απόφασης Δημάρχου. |
|
4. Βεβαίωση του Δημάρχου για τον πληθυσμό του Δήμου σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, ώστε να προσδιορίζεται το ποσοστό επί των αποδοχών του γενικού γραμματέα του υπουργείου. (παρ.2 άρθρο 92 Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/2010 τεύχος Α'). |
|
Επιπλέον εφόσον απαιτείται: |
|
1. Απόφασης της οικείας υγειονομικής επιτροπής για τα αιρετά όργανα των δήμων, τα οποία χαρακτηρίζονται ως Ατομα με Αναπηρίες και η αντιμισθία που δικαιούνται προσαυξάνεται κατά είκοσι τοις εκατό (20%) (παρ.4 άρθρο 92 Ν.3852/2010 - ΦΕΚ 87/2010 τεύχος Α') (ΥΠ.ΕΣ.Α.&Η.Δ. εγκ. 62/74893/30.12.2010) |
|
2. Αναλυτική βεβαίωση των εκάστοτε τακτικών μηνιαίων αποδοχών του, όπου θα εμφανίζονται τόσο οι εισφορές που βαρύνουν τον ασφαλισμένο, όσο και εκείνες που βαρύνουν τον εργοδότη. Προσκομίζεται από τον αιρετό (παρ. 3 και 5 άρθρο 92 Ν.3852/2010 - ΦΕΚ 87/2010 τεύχος Α') (ΚΥΑ 19165/18.04.2011) |
|
3. Για τους συνταξιούχους: Για όσους υπάγονται στο Ν.4387/2016: Από τις διατάξεις του άρθρου 20 του Ν.4387/2016 συνάγεται ότι για τους συνταξιούχους του Δημοσίου, καθώς και όλων των φορέων, ταμείων, κλάδων ή λογαριασμών που εντάσσονται στον Ε.Φ.Κ.Α οι οποίοι αναλαμβάνουν καθήκοντα μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 (12.5.2016) ως αιρετά όργανα σε ΟΤΑ με αντιμισθία, η καταβολή της σύνταξής τους, κύριας και επικουρικής αναστέλλεται για όσο χρόνο διαρκεί η παροχή των καθηκόντων τους με την ανωτέρω ιδιότητα. Περαιτέρω, οι ανωτέρω συνταξιούχοι υποχρεούνται πριν αναλάβουν εργασία να δηλώσουν τούτο στον φορέα κύριας ασφάλισης του Ε.Φ.Κ.Α. καθώς και στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης ή στον φορέα επικουρικής ασφάλισης από τον οποίο συνταξιοδοτούνται. Παράλειψη της ανωτέρω δήλωσης δεν συνεπάγεται τη μη νόμιμη καταβολή της αντιμισθίας που λαμβάνει ο δικαιούχος από τον ΟΤΑ αλλά τον καταλογισμό σε βάρος του συνταξιούχου του ποσού της σύνταξης που έπρεπε να του παρακρατηθεί, συμφώνως με το παρόν άρθρο, κατά το χρονικό διάστημα της εργασίας του, επιβαρυμένο με ετήσιο επιτόκιο 4,56%. (Ελ.Συν.Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 202/2017) Για όσους υπάγονται στο προγενέστερο καθεστώς: Βεβαίωση από την υπηρεσία συντάξεων του Γ.Λ.Κ. ότι γίνεται η προβλεπόμενη περικοπή της σύνταξης. Η βεβαίωση εκδίδεται έπειτα από σχετική δήλωση του αιρετού που λαμβάνει σύνταξη από το δημόσιο. (Υπ. Οικονομικών Αρ. Πρωτ. 120781-03/09/2010) Για όσους συνταξιούχους δεν λαμβάνουν σύνταξη από το Δημόσιο π.χ. ελεύθεροι επαγγελματίες, IKA, ΝΑΤ κλπ, σύμφωνα με την εγκύκλιο 16/2011 του ΙΚΑ ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 3863/2010. Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο και την περ.5 της παρ. του άρθρου 16 του Ν. 3863/2010 όπως τροποποιήθηκε από την παρ. 3 του άρθρου 68 του Ν. 4316/14 οι συνταξιούχοι λόγω γήρατος καθώς και οι συνταξιούχοι λόγω αναπηρίας οι οποίοι εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 63 του Ν. 2676/1999, όπως ισχύει, οφείλουν να δηλώσουν την ανάληψη εργασίας ή ότι αυτοαπασχολούνται στον φορέα ή στους φορείς κύριας ασφάλισης από όπου συνταξιοδοτούνται. Στην περίπτωση παράλειψης της δήλωσης εκ μέρους του συνταξιούχου προβλέπεται καταλογισμός σε βάρος του συνταξιούχου του ποσού που έπρεπε να του παρακρατηθεί, κατά το χρονικό διάστημα της εργασίας του ή κατά το διάστημα της αυτοαπασχόλησης, που επιβαρύνεται με ετήσιο επιτόκιο 4,56%, ο δε φορέας δικαιούται να συμψηφίζει το ποσό με μελλοντικές συντάξεις και μέχρι του ύψους του 1/4 της συντάξεως. Για δηλώσεις που η υποχρέωση υποβολής τους ανάγεται μέχρι τη δημοσίευση του νόμου, ο προβλεπόμενος κατάλογισμός του προηγούμενου εδαφίου μειώνεται κατά 50%. |
|
Κρατήσεις |
1. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ. [embed_object_post post_id="130" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
2. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ 2. Από 1/1/2012, στις καθαρές αποδοχές διενεργείται παρακράτηση έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ν.3986/2011 κατά την καταβολή με συντελεστή, ανάλογα με το ύψος του καθαρού συνολικού εισοδήματος.
Δεν υπάγονται στον αυξημένο συντελεστή του 8% της παρ. 3 ζ του άρθρου 29 του Ν. 3986/2011. Για περισσότερα πατήστε εδώ. Από 27.05.2016 η ανωτέρω παρακράτηση έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης διενεργείται βάσει του άρθρου 43Α του Ν.4172/13, όπως προστέθηκε με την παρ.9 του άρθρου 112 του Ν.4387/16. Για περισσότερα πατήστε εδώ
[embed_object_post post_id="624821" post_title="Κατάργηση παρακράτησης εισφοράς αλληλεγγύης"]embed_object_post[/embed_object_post] 3. Χαρτόσημο 1% και ΟΓΑ επί χαρτοσήμου 20% υπολογίζεται επί των ακαθαρίστων αμοιβών τους (άρθρο 15ε παρ.7 κτχ) (ΠΟΛ 1213/25.09.2014, Εγκ.Υπ.Εσωτ. 59774/86 σελίδα 3-4) (ΥΠ.ΕΣ. εγκ.5401/25951/27.03.2023)
4. ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ - ΕΙΣΦΟΡΑ ΥΠΕΡ ΤΠΔΥ/ΟΑΕΔ Kαθιερώνεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας. Η εισφορά αυτή υπολογίζεται σε ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) επί των τακτικών αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων.(παρ. 2α του άρθρου 38 του Ν.3986/2011, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 11 του άρθρου 24 του Ν.4002/11) (ΥΠ.ΕΣ. εγκ.5401/25951/27.03.2023)
Kαθιερώνεται Ειδική Εισφορά των Ασφαλισμένων του Ταμείου Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) πέραν των προβλεπομένων, υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων. Η εισφορά αυτή υπολογίζεται σε ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) επί των τακτικών αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων. Για όσους υπαλλήλους του δεύτερου εδαφίου της προηγούμενης περίπτωσης δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΤΠΔΥ η εισφορά υπολογίζεται σε ένα τοις εκατό (1%) επί των τακτικών αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων, υπέρ του ΟΑΕΔ. (παρ. 2β του άρθρου 38 του Ν.3986/2011 όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 11 του άρθρου 2του Ν. 4024/11 - ΦΕΚ 226/27.10.2011 τεύχος Α'). Η ειδική εισφορά της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), περί δημοσιονομικών ρυθμίσεων καταργήθηκε από την περίπτ.α' της παρ.1 του άρθρου 84 του ν.4997/22. Σχετική και η εγκύκλιος Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων 125551/27.12.2022.
Με την Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 85/2012 καθίσταται σαφές το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων της παρ.2 του άρθρου 38 του Ν.3986/2011. Παρότι κρίνεται μόνο για τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της δημοτικής επιχείρησης ότι δεν υπόκειται σε εισφορές, θεωρούμε ότι βάσει της ανωτέρω ερμηνείας δεν πρέπει να επιβάλλονται εισφορές ούτε στους αιρετούς (Δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, πρόεδροι δημ. συμβουλίων κλπ) καθόσον ούτε στην περίπτωσή τους υπάρχει "σχέση η οποία φέρει τυπικά και ποιοτικά τα χαρακτηριστικά της σχέσης υπαλληλίας, ήτοι της άσκησης καθηκόντων σε σχέση εξάρτησης από τον φορέα απασχόλησης." Πιστεύουμε ότι σύντομα θα υπάρξει σχετική Πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου και για το θέμα αυτό. Για περισσότερα πατήστε εδώ.
5. ΕΙΣΦΟΡΑ ΥΠΕΡ ΜΤΠΥ (για όσους είναι δημόσιοι/δημοτικοί υπάλληλοι) (άρθρο 27 ΠΔ 422/1981)
Καταργείται για τους μη μετόχους από 1.1.2015. (υποπερίπτ. ιστ' της περίπτ. 2Α της υποπαρ. ΙΑ.3 του άρθρου πρώτου του Ν. 4254/2014) Για το καθεστώς έως 31.12.2016 πατήστε εδώ.
Για το καθεστώς από 01.01.2017 πατήστε εδώ. 6. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ Ν.4024/2011 (ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο 2012) Στους υπαλλήλους των ΝΠΙΔ που εκλέγονται αντιδήμαρχοι χορηγείται από το οικείο ΝΠΙΔ ειδική άδεια απουσίας τους άνευ αποδοχών καθ' όλη τη διάρκεια της θητείας τους. Κατά τη διάρκεια δε αυτής λαμβάνουν αντιμισθία, που καταβάλλεται από τον οικείο Δήμο, η οποία, σε περίπτωση που είναι μικρότερη των πάσης φύσεως αποδοχών της θέσης τους στο οικείο ΝΠΙΔ, προσαυξάνεται κατά το ποσό της διαφοράς και μέχρι το ύψος της αντιμισθίας του οικείου Δημάρχου. Ανεξαρτήτως της τυχόν προσαύξησής της, η συγκεκριμένη παροχή παραμένει καταβαλλόμενη από τον οικείο Δήμο αντιμισθία και δεν συνιστά τις αποδοχές της θέσης του οικείου Αντιδημάρχου, ως υπαλλήλου του οικείου ΝΠΙΔ, κι επομένως νομίμως και χωρίς να παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της ισότητας υπόκειται στις δημοσιονομικές περικοπές που επιβάλλονται στις αντιμισθίες των αιρετών οργάνων των Δήμων, όπως η περικοπή μίας (1) μηνιαίας αντιμισθίας σε τρεις (3) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, που επιβλήθηκε με το άρθρο 39 παρ. 5 του ν. 4024/2011. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 122/2013) Για περισσότερα πατήστε εδώ.
Εκτός των ανωτέρω κρατήσεων, που αφορούν την αντιμισθία των Αντιδημάρχων, για τις ασφαλιστικές εισφορές των Αντιδημάρχων που είναι υπάλληλοι (δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα) ή ελεύθεροι επαγγελματίες πατήστε εδώ. |
Τι να προσέξω | |
Καθεστώς Φ.Π.Α. |
Απαλλάσσεται του Φ.Π.Α. (Αρθρο 3 παρ.1 του Κώδικα ΦΠΑ - Ν.2859/00) |
Σχετική νομολογία |
Νομολογία για αντιμισθία
Αποδοχές αντιδημάρχου - υπαλλήλου της Ελληνικής Αστυνομίας. Tα επιδόματα ειδικής απασχόλησης για την εθνική άμυνα, δημόσια τάξη και ασφάλεια, θέσης υψηλής ή αυξημένης ευθύνης και ειδικών συνθηκών, συνιστούν επιδόματα που εντάσσονται στην έννοια των «πλήρων αποδοχών» της οργανικής θέσης του αιτούντος, κατά το άρθρο 92 του ν. 3852/2010 και τούτο διότι πρόκειται για επιδόματα που καταβάλλονται σε όλους τους μόνιμους αστυνομικούς παγίως, σε σταθερή και μηνιαία βάση και αποτελούν μισθολογική παροχή, για την οποία καταβάλλονται και οι αναλογούσες κρατήσεις, χωρίς η καταβολή τους να συνδέεται με τη φυσική παρουσία και την πραγματική προσφορά της υπηρεσίας από μέρους του, αφού αυτά καταβάλλονται με μόνη την προϋπόθεση ο αστυνομικός να είναι σε ενέργεια. Υπάλληλος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος μετακινείται σε Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού λόγω εκλογής του σε θέση Δημοτικού Συμβούλου και ο οποίος για όλο το διάστημα της θητείας του ως Αντιδήμαρχος έχει λάβει ειδική άδεια, απουσιάζει μεν νόμιμα από την υπηρεσία του δεν δικαιούται όμως, λόγω της ανωτέρω απουσίας του που διαρκεί όσο η θητεία του και η οποία ως εκ τούτου δεν δύναται να χαρακτηρισθεί ως προσωρινή, την καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης. Ανακαλεί την Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 355/2015. (Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 18/2016) Υπάλληλος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος μετακινείται σε Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού λόγω εκλογής του σε θέση Δημοτικού Συμβούλου και ο οποίος για όλο το διάστημα της θητείας του ως Αντιδήμαρχος έχει λάβει ειδική άδεια, απουσιάζει μεν νόμιμα από την υπηρεσία του δεν δικαιούται όμως, λόγω της ανωτέρω απουσίας του που διαρκεί όσο η θητεία του και η οποία ως εκ τούτου δεν δύναται να χαρακτηρισθεί ως προσωρινή, την καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης. Ούτε η περαιτέρω ανάληψη κατόπιν μεταβίβασης καθ' ύλην αρμοδιοτήτων Δημάρχου, στο πλαίσιο του άρθρου 59 του ν. 3852/2010, δικαιολογεί την καταβολή σε Δημοτικό Σύμβουλο ορισθέντα Αντιδήμαρχο επιδόματος θέσης ευθύνης, διότι παρότι η θέση Αντιδημάρχου δύναται, λόγω των αρμοδιοτήτων που του μεταβιβάζονται να χαρακτηρισθεί ως ευθύνης, η καταβολή του επιδόματος κατά τις ρητές διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 4024/2011 επιφυλάσσεται σε προϊσταμένους οργανικών μονάδων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, ήτοι σε πρόσωπα που επιλέγονται για την τοποθέτησή τους ως προϊστάμενοι με άλλη διαδικασία. Περαιτέρω, για τους ανωτέρω υπαλλήλους δεν δύναται να εφαρμοσθούν επεκτατικά οι διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 4275/2014, με τις οποίες η άσκηση καθηκόντων Αντιδημάρχου εξομοιώνεται κατά πλάσμα δικαίου με θητεία προϊσταμένου, καθόσον σε αυτές εμπίπτουν οι περιοριστικά αναφερόμενες κατηγορίες υπαλλήλων (υπάλληλοι που καταλαμβάνουν θέσεις αντιδημάρχων κατόπιν παραίτησης), ενώ η πλασματική θητεία αυτών αναγνωρίζεται μόνο για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 84 και 85 του Υ.Κ., ήτοι για την επιλογή, μετά τον διορισμό των υπαλλήλων που έχουν παραιτηθεί από τη θέση τους, σε θέσεις προϊσταμένων οργανικών μονάδων. Τέλος το επίδομα θέσης ευθύνης δεν συνυπολογίζεται στις «πλήρεις και πάσης φύσεως αποδοχές» των διατάξεων του άρθρου 32 του ν. 4257/2014, όπως αυτό ισχύει μετά το άρθρο 46 του ν. 4315/2014, των υπάλληλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης που προκειμένου να ασκήσουν τα καθήκοντα Αντιδημάρχου έχουν λάβει ειδική άδεια, αφενός διότι οι υπάλληλοι αυτοί δεν υπάγονται στις περιοριστικά αναφερόμενες από το νόμο κατηγορίες υπαλλήλων (υπάλληλοι διαφόρων κατηγοριών πλην των υπαλλήλων Αποκεντρωμένης Διοίκησης που καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης κατόπιν παραίτησης) αφετέρου διότι ως προϋπόθεση καταβολής του επιδόματος αποτελεί η πραγματική προσφορά εργασίας. Μη νόμιμη δαπάνη.(Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 67/2015) Νόμιμη η καταβολή της αντιμισθίας στη αντιδήμαρχο πρώην δημόσια υπάλληλο χωρίς την προσκόμιση βεβαίωσης αρμόδιας υπηρεσίας συντάξεων του ΓΛΚ ότι ταυτόχρονα της καταβάλλεται σύνταξη μειωμένη κατά 70%, καθώς αυτή ούτε σύνταξη ούτε προκαταβολή σύνταξης λαμβάνει. Η βεβαίωση αυτή θα έπρεπε να προσκομιστεί μόνο στην περίπτωση που η ως άνω Αντιδήμαρχος λάμβανε ταυτόχρονα με την αντιμισθία της σύνταξη ή προκαταβολή σύνταξης. Νόμιμη δαπάνη. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 225/2014) Νομίμως οι αποζημιώσεις των άρθρων 34 και 34α του Ν.2682/1999 (προσωπικό της ΥΠΑ) καταβάλλονται στον φερόμενο ως δικαιούχο κατά τον χρόνο που αυτός τελούσε σε άδεια από την υπηρεσία του για την άσκηση καθηκόντων Αντιδημάρχου. Αβασίμως προβάλλεται ότι για την καταβολή των ανωτέρω αποζημιώσεων έπρεπε, είτε να προηγηθεί μεταφορά πίστωσης από τον ειδικό λογαριασμό του άρθρου 34 του ν. 2682/1999 στον προϋπολογισμό του Δήμου, είτε η καταβολή τους να γίνει απευθείας από την Υ.Π.Α., καθώς, στην προκειμένη περίπτωση, βαρυνόμενος για την καταβολή των αποζημιώσεων αυτών δεν είναι ο ειδικός λογαριασμός του άρθρου 34 του ν. 2682/1999, αλλά ο προϋπολογισμός του Δήμου σε βάρος πιστώσεων του οποίου νομίμως έχουν αναληφθεί οι εντελλόμενες δαπάνες. Νόμιμη δαπάνη. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 58/2014) Αποδοχές αντιδημάρχου που επιλέγει τις αποδοχές της οργανικής θέσης του. Για τον υπολογισμό των αποδοχών του φερόμενου ως δικαιούχου του εντάλματος για το διάστημα από 9.1.2013 έως 31.1.2013 θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι αποδοχές της οργανικής του θέσης του μηνός Ιανουαρίου 2013 και όχι αυτές του μηνός Δεκεμβρίου 2012. (Ελ.Συν. Κλιμ.Τμ.1 Πρακτικά Συν. 36η/26.11.2013) Κατά το διάστημα της θητείας των αντιδημάρχων, που είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ., οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλονται για την ασφάλισή τους υπολογίζονται επί των αποδοχών της θέσης τους, το τμήμα δε αυτών που αντιστοιχεί στον ασφαλισμένο βαρύνει τον προϋπολογισμό του οικείου δήμου και δεν παρακρατείται από την αντιμισθία τους. Ως εκ τούτου στους αντιδημάρχους, των οποίων οι αποδοχές της θέσης τους είναι υψηλότερες της αντιμισθίας, καταβάλλεται προσαυξημένη αντιμισθία ίση με τις αποδοχές της οργανικής τους θέσης και μέχρι το όριο των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, χωρίς όμως να επιβληθεί σ' αυτήν μείωση κατά το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχούν στον ασφαλισμένο, με συνέπεια οι καθαρές απολαβές της αντιμισθίας που εισπράττουν να είναι τελικά προσαυξημένες κατά το ποσό αυτό σε σχέση με τις καθαρές αποδοχές της θέσης τους. Νόμιμη η δαπάνη. (Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 37/2012)
Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 47/2009 Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 187/2008 Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 281/2007 Ελ. Συν. Β' Κλιμ. Πράξη 6/2007 Ελ. Συν. Τμ. 7 Απόφ. 1740/2007 Ελ. Συν. Τμ.1 Πράξη 65/2007 Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 134/2006 Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 177/2005 Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 91/2005 ΠΡΞ ΚΛΒ 2005 367 ΠΡΞ ΚΛΒ 2005 44Υ |
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ |
[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας
s5288