[post_tabs][post_tab title="Ισχύον καθεστώς"]
Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα
Τίτλος Δαπάνης | Αμοιβές δικαστικών επιμελητών |
ΚΑ Προϋπολογισμού | 6116 |
Τι εγγράφεται στο ΚΑ |
Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 611 «Αμοιβές και έξοδα ελεύθερων επαγγελματιών» εγγράφονται δαπάνες για δικηγόρους (πλην αυτών που υπηρετούν με πάγια αμοιβή), συμβολαιογράφους, τεχνικούς, καλλιτέχνες, λογιστές, κ.λπ. Κύριο χαρακτηριστικό των δαπανών που θα εγγραφούν στην υποκατηγορία αυτή, είναι ότι οι συναλλασσόμενοι έχουν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία (του άρθρου 48 του ν. 2238/1994). Ειδικά τα συμβολαιογραφικά έξοδα για τη σύναψη δανείων θα καταχωρηθούν στους ΚΑ 6514 και 6524. Στην υποκατηγορία 611 θα εγγραφούν και οι πιστώσεις για τη σύναψη συμβάσεων έργου του άρθρου 6 του ν. 2527/1997. Εκτός από αυτές τις συμβάσεις έργου, στους ίδιους κωδικούς θα καταχωρηθούν και οι αναθέσεις «εργασιών» (υπηρεσιών) σε τρίτους που είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, βάσει των διατάξεων του άρθρου 209 του ΚΔΚ) και του άρθρου 17 παρ. 2 του ν. 2539/1997, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 9 παρ. 9 του ν. 2623/1998. Για το σκοπό αυτό, ο ΚΑ 6117 μπορεί να κατανεμηθεί όχι μόνο στην υπηρεσία 00 αλλά και στις άλλες υπηρεσίες. Στον ΚΑ 6117 «Αμοιβές λοιπών εκτελούντων ειδικές υπηρεσίες με την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία» εγγράφεται και η αμοιβή των ιατρών για την εξέταση των επαγγελματιών και των εργαζομένων σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (άρθρο 94 παρ. 3β περίπτ. 14 ν. 3852/2010). Οι αμοιβές των μελετητών, για την εκπόνηση μελετών που ανατίθενται με τη διαδικασία των ν. 716/1977, 3164/2003 ή 3316/2005 ή του άρθρου 209 του ΚΔΚ, καταχωρούνται στους κωδικούς των επενδύσεων (ΚΑ 7411-7413). [embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] |
Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία |
Εδώ εγγράφονται οι αμοιβές του δικαστικού επιμελητή για επιδόσεις εισαγγελικών εγγράφων και αντιγράφων αποφάσεων διαφόρων δικαστηρίων κλπ. A. Αμοιβή δικαστικού επιμελητή Ο δικαστικός επιμελητής δικαιούται για κάθε ενέργεια να λάβει από τον εντολέα του τη νόμιμη αμοιβή, καθώς και κάθε δαπάνη που απαιτείται για την πραγματοποίηση της εντολής. Περισσότεροι του ενός εντολείς ευθύνονται σε ολόκληρο. Ο δικαστικός επιμελητής δικαιούται να αξιώσει πριν από κάθε ενέργεια προκαταβολή ολόκληρης ή μέρους της αμοιβής του, την απαιτούμενη δαπάνη και την αναγκαία κατά περίπτωση τεχνική συνδρομή για κάθε πράξη. (άρθρο 49 του Ν.2318/1995)
Κατ΄ εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης, εκδόθηκε και ισχύει σήμερα η ΚΥΑ 21798/11.03.2016 (ΦΕΚ 709/16.03.2016 τεύχος Β'). Σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 4 του άρθρου 51 του ν. 2318/95, όπως τροποποιείται από 01.05.2023 από την παρ. 1 του άρθρου 55 του ν. 5016/23: "1. Συστήνεται ειδικός διανεμητικός λογαριασμός με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση του διοικητικού συμβουλίου του οικείου συλλόγου δικαστικών επιμελητών, με την απόλυτη πλειοψηφία του αριθμού των μελών του, η οποία επικυρώνεται από τη γενική συνέλευση του συλλόγου, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 99, με την ειδική πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) των παρόντων μελών της. [...] 2. Οι πόροι του ειδικού διανεμητικού λογαριασμού προέρχονται από την υποχρεωτική καταβολή εισφορών, με τη μορφή παρακράτησης, το ποσοστό της οποίας ορίζεται με την απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης της παρ. 1, και το οποίο δεν υπερβαίνει το είκοσι τοις εκατό (20%) επί της δικαιούμενης καθαρής αμοιβής κάθε δικαστικού επιμελητή σε ολόκληρη την επαγγελματική ύλη του, όπως προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 1, μετά από αφαίρεση του ποσού της παρακράτησης φόρου. Το ποσοστό του πρώτου εδαφίου δύναται να αναπροσαρμόζεται, τηρουμένου του ανώτατου ορίου του ποσοστού είκοσι τοις εκατό (20%), με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, που εκδίδεται σύμφωνα με την παρ. 1. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται η διαδικασία είσπραξης, απόδοσης και διανομής των ποσών που παρακρατούνται, ο χρόνος απόδοσης και διανομής, τα ποσοστά που παρακρατεί ο σύλλογος, καθώς και άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της παρούσας. 4. Ειδικά επί αμοιβών που αφορούν στις επιδόσεις και τις λοιπές διαδικαστικές πράξεις της παρ. 2 του άρθρου 1 του άρθρου 51 του ν. 2318/95, οι οποίες διενεργούνται για λογαριασμό: α) νομικών προσώπων που εμπίπτουν στην περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), β) Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, γ) επιχειρήσεων κοινής ωφελείας, δ) πιστωτικών ιδρυμάτων, ελληνικών και ξένων, ε) νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, ελληνικών και αλλοδαπών, στα οποία εκχωρούνται η είσπραξη, η εξασφάλιση και η διαχείριση απαιτήσεων πιστωτικών ιδρυμάτων ή νομικών προσώπων στα οποία μεταβιβάζονται δικαιώματα και απαιτήσεις κατά των οφειλετών πιστωτικών ιδρυμάτων, όπως εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις (Ε.Δ.Α.Δ.Π.) και εταιρειών απόκτησης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις (Ε.Α.Α.Δ.Π.) του ν. 4354/2015 (Α’ 176), δύναται να θεσπίζεται με την απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 51 του ν. 2318/95 υποχρέωση παρακράτησης του ποσοστού και απόδοσής του απευθείας από τον εντολέα στον οικείο σύλλογο δικαστικών επιμελητών. Με την ίδια απόφαση δύναται να ορίζεται το ποσοστό της αμοιβής που παρακρατείται και αποδίδεται στον λογαριασμό του πρώτου εδαφίου της παρ. 1, τηρουμένου πάντως του ανώτατου ορίου του πρώτου εδαφίου της παρ. 2. Το ύψος του ποσοστού της αμοιβής των δικαστικών επιμελητών για τις επιδόσεις και των αμοιβών για τις λοιπές διαδικαστικές πράξεις της παρ. 2 δύναται να είναι είτε όμοιο είτε διαφορετικό."
Παλαιότερες ΚΥΑ: B. Διοικητική εκτέλεση (οι ενέργειες που διενεργεί το δημόσιο προκειμένου να εισπράξει απαιτούμενες οφειλές) Με τις ίδιες αποφάσεις ορίζονται το ύψος των δικαιωμάτων και εξόδων εκτέλεσης, τα δικαιούχα πρόσωπα, ο τρόπος είσπραξης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Τα παραπάνω δικαιώματα θεωρούνται ως έξοδα εκτέλεσης. (άρθρο 68 ν.4978/22)
Κατ΄ εξουσιοδότηση του προϊσχύοντος ΚΕΔΕ (ν.δ.356/74 εκδόθηκε η KYA Αριθμ. 1089838/6612/0016/06 (ΦΕΚ 1560/24-10-2006 τεύχος Β'): Καθορισμός του ύψους των δικαιωμάτων και εξόδων της διοικητικής εκτέλεσης των δικαιούχων προσώπων και του τρόπου είσπραξης αυτών.
Κανονιστικές αποφάσεις ή άλλες διοικητικές πράξεις που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση διατάξεων του ν.δ. 356/1974 ή του ΚΕΔΕ, όπως ισχύει μέχρι τη δημοσίευση του νέου Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.4978/22), εξακολουθούν να ισχύουν. (άρθρο 85 παρ.2 ν.4978/22) (Κ.Ε.Α.Ο. εγκ.35/282586/Σ.714/07.06.2023)
Συνεπώς, η ανωτέρω ΚΥΑ εξακολουθεί να ισχύει.
Τα δικαιώματα και έξοδα της διοικητικής εκτέλεσης εκκαθαρίζονται και προσδιορίζονται από το Ειρηνοδικείο του τόπου εκτέλεσης, με βάση σχετικό πίνακα που συντάσσεται από τον δικαιούχο και υποβάλλεται με αίτησή του στον Προϊστάμενο της υπηρεσίας της ΑΑΔΕ που επισπεύδει την εκτέλεση. Ο τελευταίος διαβιβάζει τον πίνακα στο Ειρηνοδικείο με έγγραφό του, στο οποίο αναγράφει τις τυχόν παρατηρήσεις του επί της νομιμότητας και της ακρίβειας των σχετικών ποσών. Το έγγραφο αυτό μαζί με απόσπασμα του πίνακα κοινοποιείται στον οφειλέτη. Η εκκαθάριση, η οποία διενεργείται από το Ειρηνοδικείο χωρίς κλήση του οφειλέτη και προσδιορισμό δικασίμου, περαιώνεται εντός ενός (1) μήνα και, πάντως, όχι πριν από δέκα (10) ημέρες από την περιέλευση σε αυτό του εγγράφου. (άρθρο 69 παρ.1 ν.4978/22) Δεν είναι νόμιμη η αμοιβή δικαστικής επιμελήτριας από Δήμο για την επίδοση εγγράφων αυτού, καθόσον η εν λόγω εργασία εμπίπτει στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Δήμου (όργανα δημοτικής αστυνομίας και της αρμόδιας δημοτικής υπηρεσίας. (ΕΛ.ΣΥΝ. Τμ.1 Πράξη 283/2007)- Όμοια η Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 167/2012)
Αποδείξεις λιανικών συναλλαγών
Είναι νόμιμη η επίδοση εγγράφων από δικαστικό επιμελητή, για λογαριασμό του Δήμου. Το άρθρο 284 παρ.1 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα αφορά στην κοινοποίηση πράξεων των δημοτικών ή κοινοτικών αρχών που η έκδοσή τους προβλέπεται από τον εν λόγω Κώδικα και, επομένως, δεν εφαρμόζεται για τις επιδόσεις από τους Ο.Τ.Α. δικογράφων, εξώδικων εγγράφων ή των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα. Αρμόδιο όργανο για την επίδοση δικογράφων ή άλλων δικαστικών εγγράφων, σύμφωνα με τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, είναι ο δικαστικός επιμελητής του τόπου κατοικίας ή διαμονής του προσώπου προς το οποίο γίνεται η επίδοση. (Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 63/2011)
|
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος |
1. Απόφαση για την ανάθεση σε δικαστικό επιμελητή. Οι αναθέσεις σε δικαστικούς επιμελητές εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής του Ν.4412/2016. (άρθρο 10δ Ν.4412/2016)
Σε περίπτωση διαδικασιών ΚΕΔΕ εφαρμόζεται η σχετική νομοθεσία και η παραγγελία κατάσχεσης προς το δικαστικό επιμελητή εκδίδεται από τον προϊστάμενο της ταμειακής υπηρεσίας ή το δημοτικό ταμία (άρθρο 10 παρ.1 ν.4978/22). Βλ. τη σχετική διαδικασία στην ενότητα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΟΤΑ / ΒΕΒΑΙΩΣΗ & ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΕΣΟΔΩΝ / ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΕΣΟΔΩΝ / Αναγκαστικά μέτρα είσπραξης οφειλών.
Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις ανάθεσης σε δικαστικό επιμελητή δεν ορίζεται στο νόμο συγκεκριμένη διαδικασία ή όργανο, ως αρμόδιο, αλλά εξαρτάται από την ειδικότερη περίπτωση επίδοσης. Στην Εγκ.Υπ.Εσωτ 59774/86 , στα δικαιολογητικά του εντάλματος, κρίνεται ότι δεν απαιτείται απόφαση αλλά αρκεί ως δικαιολογητικό το αντίγραφο των επιδόσεων. |
2. Απόφαση Δημάρχου για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18) |
|
3. Αντίγραφα επιδοτηρίων (Εγκ.Υπ.Εσωτ 59774/86) |
|
4. Τιμολόγιο (άρθρο 8 Ν.4308/14) |
|
5. Κατάσταση πληρωμής | |
6. Σε περίπτωση πληρωμής εξόδων διοικητικής εκτέλεσης απαιτείται και η υποβολή πίνακα θεωρημένου και εγκεκριμένου από το Ειρηνοδικείο. (άρθρο 69 παρ.1 ν.4978/22) | |
[embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] | |
Κρατήσεις | 1. Φόρος εισοδήματος 20%.
Για πληρωμές μέχρι 31/12/2013 2. Κράτηση υπερ ΕΑΑΔΗΣΥ Λόγω της εξαίρεσης των νομικών συμβάσεων από το πεδίο εφαρμογής του Ν.4412/2016, με την υπ΄αριθ. 83/2019 Πράξη του Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 κρίνεται, απορρίπτοντας τους αντίθετους ισχυρισμούς του Επιτρόπου, ότι τα στοιχεία συμβάσεων παροχής υπηρεσιών νομικής εκπροσώπησης πελάτη από δικηγόρο, κατά την έννοια του άρθρου 2 του π.δ. 258/1987, σε δικαστικές διαδικασίες ενώπιον δικαστηρίων, δεν καταχωρίζονται στο ΚΗΜΔΗΣ. Περαιτέρω, επί της αξίας των συμβάσεων αυτών δεν επιβάλλεται κράτηση υπέρ της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.
|
Τι να προσέξω |
Για το ύψος των δικαιωμάτων διοικητικής εκτέλεσης βλ. Απόφ. Υφυπ. Οικονομίας & οικονομικών Αριθμ. 1089838/6612/0016/06 (ΦΕΚ 1560 Β/24-10-2006): Καθορισμός του ύψους των δικαιωμάτων και εξόδων της διοικητικής εκτέλεσης των δικαιούχων προσώπων και του τρόπου είσπραξης αυτών. |
Καθεστώς Φ.Π.Α. |
Οι δαπάνες των δικαστικών επιμελητών απαλάσσονται του ΦΠΑ (παρ 1 περιπτωση ε του άρθρου 22 του Ν. 2859/2000/17.11.04 ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ) (Εγκ. Υπ.Οικ. 10/87) |
Σχετική νομολογία |
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 60/2012.(- Μη ανακλητέα από την Πράξη Ελ. Συν. 180/2012 Τμ. 1)
Νόμιμη η επίδοση εγγράφων από δικαστικό επιμελητή, για λογαριασμό του Δήμου. Το άρθρο 284 παρ.1 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα αφορά στην κοινοποίηση πράξεων των δημοτικών ή κοινοτικών αρχών που η έκδοσή τους προβλέπεται από τον εν λόγω Κώδικα και, επομένως, δεν εφαρμόζεται για τις επιδόσεις από τους Ο.Τ.Α. δικογράφων, εξώδικων εγγράφων ή των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα. Αρμόδιο όργανο για την επίδοση δικογράφων ή άλλων δικαστικών εγγράφων, σύμφωνα με τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, είναι ο δικαστικός επιμελητής του τόπου κατοικίας ή διαμονής του προσώπου προς το οποίο γίνεται η επίδοση. |
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ |
[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
[/post_tab][post_tab title="Προϊσχύον καθεστώς"]
[post_tabs]
Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα
Τίτλος Δαπάνης | Αμοιβές δικαστικών επιμελητών |
ΚΑ Προϋπολογισμού | 6116 |
Τι εγγράφεται στο ΚΑ |
Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 611 «Αμοιβές και έξοδα ελεύθερων επαγγελματιών» εγγράφονται δαπάνες για δικηγόρους (πλην αυτών που υπηρετούν με πάγια αμοιβή), συμβολαιογράφους, τεχνικούς, καλλιτέχνες, λογιστές, κ.λπ. Κύριο χαρακτηριστικό των δαπανών που θα εγγραφούν στην υποκατηγορία αυτή, είναι ότι οι συναλλασσόμενοι έχουν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία (του άρθρου 48 του ν. 2238/1994). Ειδικά τα συμβολαιογραφικά έξοδα για τη σύναψη δανείων θα καταχωρηθούν στους ΚΑ 6514 και 6524. Στην υποκατηγορία 611 θα εγγραφούν και οι πιστώσεις για τη σύναψη συμβάσεων έργου του άρθρου 6 του ν. 2527/1997. Εκτός από αυτές τις συμβάσεις έργου, στους ίδιους κωδικούς θα καταχωρηθούν και οι αναθέσεις «εργασιών» (υπηρεσιών) σε τρίτους που είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, βάσει των διατάξεων του άρθρου 209 του ΚΔΚ) και του άρθρου 17 παρ. 2 του ν. 2539/1997, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 9 παρ. 9 του ν. 2623/1998. Για το σκοπό αυτό, ο ΚΑ 6117 μπορεί να κατανεμηθεί όχι μόνο στην υπηρεσία 00 αλλά και στις άλλες υπηρεσίες. Στον ΚΑ 6117 «Αμοιβές λοιπών εκτελούντων ειδικές υπηρεσίες με την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία» εγγράφεται και η αμοιβή των ιατρών για την εξέταση των επαγγελματιών και των εργαζομένων σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (άρθρο 94 παρ. 3β περίπτ. 14 ν. 3852/2010). Οι αμοιβές των μελετητών, για την εκπόνηση μελετών που ανατίθενται με τη διαδικασία των ν. 716/1977, 3164/2003 ή 3316/2005 ή του άρθρου 209 του ΚΔΚ, καταχωρούνται στους κωδικούς των επενδύσεων (ΚΑ 7411-7413). [embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] |
Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία |
Εδώ εγγράφονται οι αμοιβές του δικαστικού επιμελητή για επιδόσεις εισαγγελικών εγγράφων και αντιγράφων αποφάσεων διαφόρων δικαστηρίων κλπ. A. Αμοιβή δικαστικού επιμελητή Ο δικαστικός επιμελητής δικαιούται για κάθε ενέργεια να λάβει από τον εντολέα του τη νόμιμη αμοιβή, καθώς και κάθε δαπάνη που απαιτείται για την πραγματοποίηση της εντολής. Περισσότεροι του ενός εντολείς ευθύνονται σε ολόκληρο. Ο δικαστικός επιμελητής δικαιούται να αξιώσει πριν από κάθε ενέργεια προκαταβολή ολόκληρης ή μέρους της αμοιβής του, την απαιτούμενη δαπάνη και την αναγκαία κατά περίπτωση τεχνική συνδρομή για κάθε πράξη. (άρθρο 49 του Ν.2318/1995)
Κατ΄ εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης, εκδόθηκε και ισχύει σήμερα η ΚΥΑ 21798/11.03.2016 (ΦΕΚ 709/16.03.2016 τεύχος Β'). B. Διοικητική εκτέλεση (οι ενέργειες που διενεργεί το δημόσιο προκειμένου να εισπράξει απαιτούμενες οφειλές) Κατ΄ εξουσιοδότηση των ανωτέρω διατάξεων εκδόθηκε και ισχύει σήμερα η KYA Αριθμ. 1089838/6612/0016/06 (ΦΕΚ 1560/24-10-2006 τεύχος Β'): Καθορισμός του ύψους των δικαιωμάτων και εξόδων της διοικητικής εκτέλεσης των δικαιούχων προσώπων και του τρόπου είσπραξης αυτών.
Δεν είναι νόμιμη η αμοιβή δικαστικής επιμελήτριας από Δήμο για την επίδοση εγγράφων αυτού, καθόσον η εν λόγω εργασία εμπίπτει στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Δήμου (όργανα δημοτικής αστυνομίας και της αρμόδιας δημοτικής υπηρεσίας. (ΕΛ.ΣΥΝ. Τμ.1 Πράξη 283/2007)- Όμοια η Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 167/2012)
Αποδείξεις λιανικών συναλλαγών
Είναι νόμιμη η επίδοση εγγράφων από δικαστικό επιμελητή, για λογαριασμό του Δήμου. Το άρθρο 284 παρ.1 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα αφορά στην κοινοποίηση πράξεων των δημοτικών ή κοινοτικών αρχών που η έκδοσή τους προβλέπεται από τον εν λόγω Κώδικα και, επομένως, δεν εφαρμόζεται για τις επιδόσεις από τους Ο.Τ.Α. δικογράφων, εξώδικων εγγράφων ή των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα. Αρμόδιο όργανο για την επίδοση δικογράφων ή άλλων δικαστικών εγγράφων, σύμφωνα με τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, είναι ο δικαστικός επιμελητής του τόπου κατοικίας ή διαμονής του προσώπου προς το οποίο γίνεται η επίδοση. (Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 63/2011)
|
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος |
1. Απόφαση για την ανάθεση σε δικαστικό επιμελητή. Οι αναθέσεις σε δικαστικούς επιμελητές εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής του Ν.4412/2016. (άρθρο 10δ Ν.4412/2016)
Σε περίπτωση διαδικασιών ΚΕΔΕ εφαρμόζεται η σχετική νομοθεσία και η παραγγελία κατάσχεσης προς το δικαστικό επιμελητή εκδίδεται από τον προϊστάμενο της ταμειακής υπηρεσίας ή το δημοτικό ταμία (άρθρο 10 παρ.1 ΚΕΔΕ). Βλ. τη σχετική διαδικασία στην ενότητα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΟΤΑ / ΒΕΒΑΙΩΣΗ & ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΕΣΟΔΩΝ / ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΕΣΟΔΩΝ / Αναγκαστικά μέτρα είσπραξης οφειλών.
Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις ανάθεσης σε δικαστικό επιμελητή δεν ορίζεται στο νόμο συγκεκριμένο όργανο, ως αρμόδιο, αλλά εξαρτάται από την ειδικότερη περίπτωση επίδοσης. |
2. Απόφαση Δημάρχου για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18) |
|
3. Αντίγραφα επιδοτηρίων (Εγκ.Υπ.Εσωτ 59774/86) |
|
4. Τιμολόγιο (άρθρο 8 Ν.4308/14) |
|
5. Κατάσταση πληρωμής | |
6. Σε περίπτωση πληρωμής εξόδων διοικητικής εκτέλεσης απαιτείται και η υποβολή πίνακα θεωρημένου και εγκεκριμένου από το Ειρηνοδικείο. (άρθρο 77 παρ.1 ΚΕΔΕ) | |
[embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] | |
Κρατήσεις | 1. Φόρος εισοδήματος 20%.
Για πληρωμές μέχρι 31/12/2013 2. Κράτηση υπερ ΕΑΑΔΗΣΥ Λόγω της εξαίρεσης των νομικών συμβάσεων από το πεδίο εφαρμογής του Ν.4412/2016, με την υπ΄αριθ. 83/2019 Πράξη του Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 κρίνεται, απορρίπτοντας τους αντίθετους ισχυρισμούς του Επιτρόπου, ότι τα στοιχεία συμβάσεων παροχής υπηρεσιών νομικής εκπροσώπησης πελάτη από δικηγόρο, κατά την έννοια του άρθρου 2 του π.δ. 258/1987, σε δικαστικές διαδικασίες ενώπιον δικαστηρίων, δεν καταχωρίζονται στο ΚΗΜΔΗΣ. Περαιτέρω, επί της αξίας των συμβάσεων αυτών δεν επιβάλλεται κράτηση υπέρ της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.
|
Τι να προσέξω |
Για το ύψος των δικαιωμάτων διοικητικής εκτέλεσης βλ. Απόφ. Υφυπ. Οικονομίας & οικονομικών Αριθμ. 1089838/6612/0016/06 (ΦΕΚ 1560 Β/24-10-2006): Καθορισμός του ύψους των δικαιωμάτων και εξόδων της διοικητικής εκτέλεσης των δικαιούχων προσώπων και του τρόπου είσπραξης αυτών. |
Καθεστώς Φ.Π.Α. |
Οι δαπάνες των δικαστικών επιμελητών απαλάσσονται του ΦΠΑ (παρ 1 περιπτωση ε του άρθρου 22 του Ν. 2859/2000/17.11.04 ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ) (Εγκ. Υπ.Οικ. 10/87) |
Σχετική νομολογία |
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 60/2012.(- Μη ανακλητέα από την Πράξη Ελ. Συν. 180/2012 Τμ. 1) Νόμιμη η επίδοση εγγράφων από δικαστικό επιμελητή, για λογαριασμό του Δήμου. Το άρθρο 284 παρ.1 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα αφορά στην κοινοποίηση πράξεων των δημοτικών ή κοινοτικών αρχών που η έκδοσή τους προβλέπεται από τον εν λόγω Κώδικα και, επομένως, δεν εφαρμόζεται για τις επιδόσεις από τους Ο.Τ.Α. δικογράφων, εξώδικων εγγράφων ή των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα. Αρμόδιο όργανο για την επίδοση δικογράφων ή άλλων δικαστικών εγγράφων, σύμφωνα με τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, είναι ο δικαστικός επιμελητής του τόπου κατοικίας ή διαμονής του προσώπου προς το οποίο γίνεται η επίδοση. |
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ |
[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
[/post_tab][/post_tabs]