Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

Οδοιπορικά έξοδα και αποζημίωση αιρετών  για μετακίνηση στο εξωτερικό

ΚΑ Προϋπολογισμού  6421.2.1 (Υποκωδικός ΔήμοςΝΕΤ)
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 642 «Οδοιπορικά έξοδα και έξοδα ταξιδιών» εγγράφονται τα έξοδα κινήσεως, διαμονής και ημερήσιας αποζημίωσης των μετακινούμενων για υπηρεσία αιρετών, υπαλλήλων και τρίτων.

Στις περιπτώσεις της υποκατηγορίας αυτής υπάγονται κάθε είδους μετακινήσεις που γίνονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί μετακίνησης με δαπάνες του Δημοσίου.

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Οι δήμαρχοι, οι αντιδήμαρχοι, οι πρόεδροι Κοινοτήτων και οι δημοτικοί ή κοινοτικοί σύμβουλοι, μπορούν να μετακινούνται εκτόςτης έδρας του Δήμου ή της Κοινότητας για εκτέλεση υπηρεσίας, ύστερα από απόφαση τουδημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου.

Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις επιτρέπεται να μετακινηθεί εκτός έδρας ο δήμαρχος, ο αντιδήμαρχος ή ο πρόεδρος Κοινότητας, χωρίς προηγούμενη απόφαση του συμβουλίου.

Στις περιπτώσεις αυτές το συμβούλιο αποφασίζει χωρίς καθυστέρηση αν η μετακίνηση ήταν επιβεβλημένη ή όχι. (άρθρο 140 παρ.1 N.3463/2006) 

Προσοχή: στις περιπτώσεις έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών θα πρέπει να υπάρχειειδική αιτιολόγηση και να εξειδικεύεται ο επείγων και έκτακτος χαρακτήρας της μετακίνησης. (
Ελ. Συν. πρ. 49/2012 Τμ. 1, Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 44/2012)

Σε όσους μετακινούνται για εκτέλεση υπηρεσίας καταβάλλονται, ύστερα από απόφαση του  οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, οι δαπάνες μετακίνησης που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του Ν. 2685/1999 (ΦΕΚ 35 Α΄), όπως ισχύει. (άρθρο 140 παρ.2 N.3463/2006)

Σχετικά με τις δαπάνες μετακίνησης του Ν.2685/1999, δείτε την ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ »
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

1. Απόφαση δημοτικού συμβουλίου για την έγκριση της μετακίνησης, στην οποία προσδιορίζεται η ημερομηνία μετακίνησης, ο αριθμός των ημερών εκτός έδρας, η αιτία, ο τόπος και το μέσο μετακίνησης και εγκρίνεται η καταβολή των εξόδων και η διάθεση της σχετικής πίστωσης (άρθρο 140 παρ.1 Ν.3463/06 και 72 παρ.1  Ν.3852/2010 και άρθρο 3 Ν.2685/99)

 

2. Έγκριση του γενικού γραμματέα της οικείας αποκεντρωμένης διοίκησης για τη μετακίνηση αιρετών και υπαλλήλων των δήμων σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης για υπηρεσιακούς λόγους. Για τη μετακίνηση των αιρετών και υπαλλήλων των δήμων και των περιφερειών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για υπηρεσιακούς λόγους δεν απαιτείται η ως άνω έγκριση. (Αρθρο 18 παρ.15 Ν.4071/2012)

Για περισσότερα σχετικά με την έγκριση του Γ.Γ. Αποκεντρωμένης, δείτε την ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ » ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ » Μετακινήσεις στο εξωτερικό.

 

3. Ημερολογιακή κατάσταση εις διπλούν και επί περισσοτέρων δικαιούχων εις τριπλούν, που θα έχει υπογραφεί από τον ή τους δικαιούχους και θεωρηθεί από τον Προϊστάμενο της υπηρεσίας, στην οποία θα αναφέρονται, η ημερομηνία μετακίνησης, ο τόπος μετάβασης, το μέσον μετακίνησης ή η χιλιομετρική απόσταση, η διανυκτέρευση ή αυθημερόν επιστροφή, η δαπάνη των εισιτηρίων, η ημερήσια αποζημίωση καθώς και η συνολική δαπάνη. (Απόφ. Υπ. Οικον. 2/54866/0022/1999, ΦΕΚ Β 1583)

 

4. Αποκόμματα εισιτηρίων και πρωτότυπη απόδειξη για το αντίτιμο αυτών. (Απόφ. Υπ. Οικον. 2/54866/0022/1999, ΦΕΚ Β 1583)- Δεν προβλέπεται ότι απαιτείται να εκδοθεί τιμολόγιο (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 87/2013)

 

5. Υπεύθυνη δήλωση για τους μετακινουμένους με Ι.Χ. αυτοκίνητο των ιδίων ή του συζύγου τους, στην οποία θα αναφέρεται ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και ο αριθμός άδειας οδήγησης.
Οι χιλιομετρικές αποστάσεις θα προκύπτουν από τους σχετικούς επίσημους πίνακες των αρμοδίων υπηρεσιών. (Βεβαίωση της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Περιφέρειας βλ.
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 259/2011)
Στην περίπτωση αυτή θα επισυνάπτεται βεβαίωση περί του αντιτίμου αεροπορικού εισιτηρίου της αντίστοιχης διαδρομής και της θέσης που δικαιούται ή αντίστοιχου συγκοινωνιακού μέσου, εάν δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση, γιατί η χιλιομετρική αποζημίωση δεν μπορεί να υπερβεί το αντίστοιχο εισιτήριο, καθώς και αποδείξεις διοδίων, στις οποίες θα αναγράφεται υποχρεωτικά η ημερομηνία διέλευσης ώστε να αποδεικνύουν ότι έγινε χρήση του IX αυτοκινήτου και αποδείξεις Ferry boat, εφόσον έγινε χρήση αυτού, για μετακινήσεις δια θαλάσσης.

 

6. Αποδείξεις διοδίων κατά τις μετακινήσεις με Ι.Χ., στις οποίες θα αναγράφεται υποχρεωτικά από τις Υπηρεσίες Διοδίων και η ημερομηνία διέλευσης. Την υποχρέωση αυτή έχουν και οι υπάλληλοι που τυχόν δικαιούνται ελεύθερης διέλευσης, εφόσον η δαπάνη αναγνωρίζεται ως το δημόσιο και οι αποδείξεις διοδίων χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία της μετακίνησης.

 

7. Δελτίο παροχής υπηρεσιών ή Τιμολόγιο ξενοδοχείου για τη διανυκτέρευση και βεβαίωση της αρμόδιας Αρχής του εξωτερικού για την κατηγορία του ξενοδοχείου, εφόσον δεν προκύπτει από το τιμολόγιο.
Εάν η κράτηση του ξενοδοχείου γίνει μέσω πρακτορείου ή γραφείου Ταξιδιών, τότε μαζί με τη θεωρημένη απόδειξη πληρωμής θα επισυνάπτεται και φωτοαντίγραφο του σχετικού αποδεικτικού (voucher ή fax) προς το ξενοδοχείο από το γραφείο Ταξιδιών, καθώς και αντίγραφο του τιμολογίου.

  8. Βεβαίωση ή δελτίο τιμών Τραπέζης, όταν παρίσταται ανάγκη μετατροπής του νομίσματος σε ξένο νόμισμα. 
  [embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
   
Κρατήσεις

Καμία κράτηση. Τα χρηματικά εντάλματα που εκδίδονται για την πληρωμή δαπανών των μετακινούμενων στο εξωτερικό, εξοφλούνται ατελώς και απαλλάσσονται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή δικαίωμα υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων. (παρ 4 άρθρο 32 Ν. 2685/1999)


Δεν υπόκεινται στις ειδικές εισφορές 1% και 2% της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 3986/2011 ποσά που καταβάλλονται ως δαπάνες μετακίνησης. (Υπ. Οικ. 2/61158/0022/29.08.2011)

Τι να προσέξω

Σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτείται σύμφωνη γνώμη της τριμελούς Επιτροπής του άρθρου 4 παρ. 2β του Ν. 3345/2005 (ΦΕΚ 135 Α΄). (άρθρο 219 παρ. 3 Ν.3463/06 και άρθρο 4 παρ. 2β του Ν. 3345/2005 (ΦΕΚ 135 Α΄) Δεν υπάρχει υποχρέωση έγκρισης από την Επιτροπή για την απλή μετάβαση εκπροσώπων των ΟΤΑ α'και β' βαθμού στο εξωτερικό, είτε αυτοί είναι αιρετοί είτε υπάλληλοι ή μέλη συγκροτημάτων. Δεν απαιτείται δηλαδή έγκριση για μετάβαση στο εξωτερικό προκειμένου να συμμετάσχουν σε διεθνείς εκθέσεις, συνέδρια ή διάφορες εκδηλώσεις στο πλαίσιο των διεθνών συνεργασιών τους. (Εγκ.ΥΠΕΣΔΔΑ 51360/06)

α. Η απόφαση ανάληψης της δημοσιονομικής υποχρέωσης για το σύνολο της δαπάνης μετακίνησης (ημερήσια αποζημίωση, έξοδα διαμονής και δαπάνη εισιτηρίων) πρέπει να προηγείται χρονικά οποιασδήποτε ενέργειας για την πραγματοποίηση της δαπάνης. (Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 290/2014-Μη ανακλητέα με την Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 44/2015, 306/2014, 130/2015)

β. Οι δαπάνες μετακίνησης καταβάλλονται στους ίδιους τους μετακινούμενους κατόπιν υποβολής των νόμιμων παραστατικών και όχι στο πρακτορείο που ανάλαβε την έκδοση των εισιτηρίων και τις κρατήσεις δωματίων σε ξενοδοχείο του εξωτερικού. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 26/2012, 31/2012, 290/2014-Μη ανακλητέα με την Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 44/2015)

γ. Σε περίπτωση μετακίνησης αιρετών και υπαλλήλων σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης για υπηρεσιακούς λόγους απαιτείται έγκριση του γενικού γραμματέα της οικείας αποκεντρωμένης διοίκησης, η οποία εκδίδεται πάντως πριν την ημερομηνία αναχώρησης, (Άρθρο 18 παρ.15 Ν. 4071/2012, Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξεις 290/2014-Μη ανακλητέα με την Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 44/2015, 19/2015)

 

Καθεστώς Φ.Π.Α.

Εξαρτάται από το μέσο μεταφοράς.

Έπειτα από την αντικατάσταση του παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα ΦΠΑ από την περίπτ. γ' της παρ.1 του Ν.4334/15 (η ισχύς της οποίας αρχίζει από 20 Ιουλίου 2015, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 4334/2015, όπως προστέθηκε από την παρ. 2 του άρθρου τρίτου της ΠΝΠ ΦΕΚ 84/18.07.2015 τεύχος Α'), οι μεταφορές προσώπων και των αποσκευών τους απαλείφθηκαν από την υπαγωγή σε καθεστώς μειωμένου ΦΠΑ, συνεπώς υπάγονται από 20.07.2015 σε κανονικό καθεστώς ΦΠΑ. Σχετική και η Ανακοίνωση Υπ. Οικ. 16.07.2015 για την έναρξη εφαρμογής των αλλαγών στους συντελεστές ΦΠΑ. (ΠΟΛ 1160/17.07.2015)

Έτσι, π.χ. η σιδηροδρομική μεταφορά η οποία από 1-3-1995 υπαγόταν σε καθεστώς μειωμένου ΦΠΑ
για το διανυόμενο εντός της ελληνικής επικράτειας τμήμα της ολικής διαδρομής, υπάγεται από 20.07.2015 σε κανονικό καθεστώς ΦΠΑ (άρθρο 14 παρ.2 περ.β' Κώδικα ΦΠΑ-Ν.2859/00).

Αντίθετα η οδική η αεροπορική και η θαλάσσια μεταφορά απαλλάσσεται του ΦΠΑ για το τμήμα της διαδρομής που διανύεται στο εσωτερικό της χώρας (
άρθρο 14 παρ.2  και άρθρο 27 κώδικα ΦΠΑ - Ν.2859/00)

Σχετική νομολογία

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 189/2016
Δαπάνες μετακίνησης αντιδημάρχου. Μη νομίμως εντέλλεται, η καταβολή δαπάνης διανυκτέρευσης για το χρονικό διάστημα από 14.10.2015 έως 17.10.2015, καθόσον, από τα προσκομιζόμενα σχετικά παραστατικά, προκύπτει ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος διέμεινε στην αλλοδαπή κατά το χρονικό διάστημα από 15.10.2015 έως 17.10.2015. Εξάλλου, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, δεν δύναται ο Δήμος να επιβαρυνθεί με το κόστος ακύρωσης της μετάβασης του φερόμενου ως δικαιούχου στο Μιλάνο, για λόγους που αφορούν στο πρόσωπό του, δεδομένου, άλλωστε, ότι, από την 986/76834/5.10.2015 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, δεν αποδεικνύεται ότι ο ανωτέρω είχε υποχρέωση, στα πλαίσια των καθηκόντων του ως Αντιδημάρχου, να παρευρεθεί, στις 13.10.2015 και 14.10.2015, στο αναφερόμενο στην απόφαση αυτή συνέδριο, στην Αθήνα. Περαιτέρω, ο λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, ότι δεν τηρήθηκε από τον Δήμο η αρχή της οικονομικότητας, διότι, από τα προσκομιζόμενα στοιχεία, δεν προκύπτει η τιμή χρέωσης του ξενοδοχείου ανά διανυκτέρευση κατά την επίμαχη περίοδο, ενώ, σύμφωνα με επίσημο ιστότοπο κρατήσεων στο διαδίκτυο, η δαπάνη για δύο διανυκτερεύσεις στο ίδιο ξενοδοχείο κατά την αντίστοιχη περίοδο του τρέχοντος έτους ανέρχεται σε 220 ευρώ, ήτοι είναι μειωμένη σε ποσοστό 50% περίπου, σε σχέση με την ελεγχόμενη δαπάνη, είναι απορριπτέος. Και τούτο, διότι, αφενός δεν αποδεικνύεται ότι παραβιάστηκε η εν λόγω αρχή, αφού τα στοιχεία που επικαλείται η Επίτροπος δεν αφορούν στο επίμαχο χρονικό διάστημα (14 έως 17.10.2015), κατά το οποίο έλαβε χώρα η Σύνοδος Αστικής Πολιτικής για τα Τρόφιμα στην πόλη του Μιλάνου, η οποία, ενδεχομένως, να είχε επίδραση στη ζήτηση των κρατήσεων, κατά το χρόνο αυτό, στα ξενοδοχεία της πόλης και, κατ' αποτέλεσμα, στις τιμές διανυκτέρευσης σε αυτά, αλλά στο αντίστοιχο διάστημα του τρέχοντος έτους, αφετέρου ο φερόμενος ως δικαιούχος του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος πληρωμής, ως Αντιδήμαρχος, δικαιούταν να διαμείνει σε ξενοδοχείο ανώτερης κατηγορίας, από αυτό, στο οποίο τελικά διέμεινε. Εν μέρει μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 99/2016
Η μετακίνηση του Ειδικού Συμβούλου του Δήμου στο Βελιγράδι δεν είναι νόμιμη, καθόσον δεν εκδόθηκε γι' αυτήν, πριν από την αναχώρησή του, η σχετική εγκριτική απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης, κατά παράβαση της διάταξης της παραγράφου 15 του άρθρου 18 του ν. 4071/2012, ως εκ τούτου δεν είναι νόμιμη και η καταβολή σ' αυτόν των σχετικών δαπανών μετακίνησης. Περαιτέρω, οι ίδιες δαπάνες παρίστανται και μη κανονικές, δεδομένου ότι η από 4.2.2015 απόφαση του Δημάρχου περί έγκρισης αυτών αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» σε χρόνο  μεταγενέστερο της πραγματοποίησης της μετακίνησης, επομένως κατά τον κρίσιμο χρόνο η απόφαση αυτή δεν παρήγαγε τα έννομα αποτελέσματά της. Αντιθέτως, εσφαλμένως υπολαμβάνει η διαφωνούσα Αναπληρώτρια Επίτροπος ότι η ημερήσια αποζημίωση του ανωτέρω Ειδικού Συμβούλου έπρεπε να εκκαθαριστεί με βάση το ποσό των 80,00 ευρώ, καθόσον η Δημοκρατία της Σερβίας υπάγεται στην Κατηγορία Α΄ του άρθρου 18 του ν. 2685/1999, ως εκ τούτου και με δεδομένο ότι ο ανωτέρω Ειδικός Σύμβουλος ανήκει στην κατηγορία II περ. β΄ των υπαγομένων στην παράγραφο 1 του άρθρου 4 του ν. 2685/1999 προσώπων, ορθώς εκκαθαρίστηκε η ημερήσια αποζημίωσή του με βάση το ποσό των 95,00 ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 19 του ανωτέρω νόμου. Συγγνωστή πλάνη.


Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 38/2016
Αν οι Δήμαρχοι και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι μετακινούνται στη Σερβία, αυτή πρέπει να θεωρηθεί ότι ανήκει στην κατηγορία Α, όπως στην κατηγορία αυτή ανήκουν ρητώς και τα λοιπά κράτη που προέκυψαν από τη διάλυση της Σοσιαλιστικής Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας. Νόμιμη δαπάνη. 
 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 31/2012.(Μη ανακλητέα από την Πράξη Ελ. Συν. 2/2013 Τμ. 1)
Όμοιες οι
Πράξεις 35/2012, 36/2012 του ίδιου Κλιμ.
Κατά παράβαση του άρθρου 17 παρ. 1 του ν. 2685/1999, οι δαπάνες μετακίνησης δεν καταβάλλονται (αποκλειστικά) στον μετακινηθέντα υπάλληλο, κατόπιν υποβολής των σχετικών παραστατικών της μετακίνησής του αλλά (και) στο τουριστικό πρακτορείο που ανέλαβε την έκδοση των αεροπορικών εισιτηρίων και την πληρωμή του ξενοδοχείου. Σε περίπτωση ακύρωσης προγραμματισμένης μετακίνησης δημάρχου (ή υπαλλήλου) στο εξωτερικό, λόγω προσωπικού προβλήματος αυτού, τα έξοδα που προκύπτουν από την ακύρωση βαρύνουν τον ίδιο, αφού στην περίπτωση αυτή εκλείπει ο δικαιολογητικός λόγος (εκτέλεση υπηρεσίας, συμμετοχή σε συνέδρια, σεμινάρια) για την πληρωμή των δαπανών αυτών από τον οικείο ο.τ.α. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 23/2012.
Αμοιβή πρακτορείου γενικού τουρισμού για την πληρωμή των δαπανών μετακίνησης (αντίτιμο αεροπορικών εισιτηρίων και διαμονή σε ξενοδοχείο) του Προέδρου του ΝΠΔΔ. Δεν εκδόθηκε προηγούμενη εγκριτική απόφαση του αρμόδιου (εποπτεύοντος) Υπουργού ή εξουσιοδοτημένου από τον ίδιο οργάνου. Μη νόμιμη η δαπάνη.


Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 51/2012. (Μη ανακλητέα από την Πράξη Ελ. Συν. 190/2012 Τμ. 1)
Δαπάνες μετακίνησης στο εξωτερικό. Γραφείο Γενικού Τουρισμού έλαβε από το Δήμαρχο και τη δημοτική υπάλληλο, το συνολικό ποσό των 1226 ευρώ (613 ευρώ από τον καθένα) για αγορά δύο αεροπορικών εισιτηρίων που αφορούσαν τη μετακίνηση αυτών στην Πολωνίας. Στη συνέχεια και δεδομένου ότι η εν λόγω μετακίνηση δεν πραγματοποιήθηκε, επεστράφη σε καθένα απ΄αυτούς το ποσό των 54 ευρώ λόγω της ακύρωσης. Ήδη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα εντέλλεται η καταβολή στο Γραφείο Γενικού Τουρισμού του ποσού των 559 ευρώ που αντιστοιχεί στην αξία των ακυρωθέντων αεροπορικών εισιτηρίων. Μη νόμιμα εντέλλεται η καταβολή των επίμαχων δαπανών, αφ΄ενός διότι, σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 1 του ν. 2685/1999 οι δαπάνες μετακίνησης καταβάλλονται στους ίδιους τους μετακινούμενους κατόπιν υποβολής των σχετικών παραστατικών της μετακίνησής τους και όχι στο Πρακτορείο που εξέδωσε τα εισιτήρια, αφ΄ετέρου διότι το τελευταίο έχει ήδη εξοφληθεί (όπως προκύπτει από τις προαναφερόμενες αποδείξεις παροχής υπηρεσιών) και επομένως η αξίωση του φερομένου ως δικαιούχου έχει αποσβεσθεί, με την καταβολή του επίμαχου ποσού με συνέπεια η έκδοση χρηματικών ενταλμάτων, για την ίδια απαίτηση, να μην είναι νόμιμη. Μη νόμιμη η δαπάνη.

Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 177/2009
Καταβολή δαπανών μετακίνησης στο εξωτερικό δημοτικών συμβούλων. Μη νόμιμη η μετακίνηση, εφόσον δεν εκδόθηκε προηγούμενη εγκριτική απόφαση του αρμόδιου (εποπτεύοντος) Υπουργού (άρθρο 140 παρ. 1 ν.3463/006). Μειοψηφία.
Όμοια η
215/2009 πράξη Ι Τμήματος

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ  

 

[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας