Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Συσχετιζόμενες καρτέλες
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης Εισφορά υπέρ συνδέσμων (εκτός ΦΟΔΣΑ)
ΚΑ Προϋπολογισμού  6721
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 672 εγγράφονται οι υποχρεωτικές εισφορές που προκύπτουν από την ισχύουσα νομοθεσία και δεν περιλαμβάνονται σε άλλους ειδικότερους κωδικούς. Όλες οι υποχρεωτικές εισφορές έχουν το χαρακτήρα των υποχρεωτικών δαπανών, δηλ. εγγράφονται κατά προτεραιότητα στον προϋπολογισμό.

Ο ΚΑ 6721 μετονομάζεται σε «Εισφορά υπέρ συνδέσμων (εκτός ΦΟΔΣΑ)» και σε ανεπτυγμένη μορφή του εγγράφονται οι ετήσιες εισφορές υπέρ:

 

  • Γενικά των Συνδέσμων πλην των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ), που προβλέπονται στο άρθρο 104 παρ. 4 του ν. 3852/2010,
  • των διαβαθμιδικών συνδέσμων δήμων και περιφερειών (άρθρο 105 του ν. 3852/2010), καθώς και
  • του ειδικού διαβαθμιδικού συνδέσμου του άρθρου 211 του ν. 3852/2010.

Οι δαπάνες του ΚΑ 6721 εφεξής κατανέμονται όχι μόνο στην Υπηρεσία 00 "ΓΕΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ" αλλά και στις λοιπές υπηρεσίες, αναλόγως της φύσης της υπηρεσίας που παρέχει ο φορέας υπέρ του οποίου εγγράφεται η εισφορά. Επί παραδείγματι, εισφορές υπέρ συνδέσμων που παρέχουν υπηρεσίες καθαριότητας ή ύδρευσης κατανέμονται, αντίστοιχα στην Υπηρεσία 20 "ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ" ή στην Υπηρεσία 25 "ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ, ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ".

Στον ΚΑΕ 6726 "Εισφορά υπέρ ΦΟΔΣΑ" εγγράφεται εφεξής διακριτά η εισφορά υπέρ των φορέων αυτών.


 

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Πόροι του συνδέσμου είναι:

α) Οι πρόσοδοι από την περιουσία του.
β) Οι ετήσιες εισφορές των Δήμων και Κοινοτήτων.
γ) Δωρεές, επιχορηγήσεις και εισφορές που παρέχει το δημόσιο ή άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή οργανισμοί.
δ) Οι πρόσοδοι από τους φόρους, τα τέλη και τα δικαιώματα που επιβάλλονται υπέρ του συνδέσμου, και
ε) Κάθε άλλη πηγή. (άρθρο 249 παρ.1 Ν.3463/06)

Σε περίπτωση μη καταβολής των παραπάνω εισφορών από τα μέλη του συνδέσμου, έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου κάθε έτους, αυτές παρακρατούνται από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους (Κ.Α.Π) με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση του διοικητικού συμβουλίου του συνδέσμου και αποδίδονται,απευθείας, σ' αυτόν. (άρθρο 249 παρ.2 Ν.3463/06)

Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του συνδέσμου επιβάλλονται τέλη για τις παρεχόμενες αντίστοιχες υπηρεσίες, σε βάρος των κατοίκων των ΟΤΑ που είναι μέλη του συνδέσμου, εφόσον τούτο προβλέπεται στην απόφαση σύστασής του.Το ύψος των τελών καθορίζεται με κριτήριο τις δαπάνες του συνδέσμου, για την παροχή των υπηρεσιών αυτών, όπως ειδικότερα προσδιορίζονται με την απόφαση του διοικητικού τους συμβουλίου, η οποία κοινοποιείται στις ταμειακές υπηρεσίες των μελών του ή, ελλείψει αυτών, στις αρμόδιες Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.). (άρθρο 249 παρ.3 Ν.3463/06)

Οι ανωτέρω υπηρεσίες παρακρατούν υποχρεωτικά και αποδίδουν απευθείας στο σύνδεσμο το ποσό που του αναλογεί από τα έσοδα των αντίστοιχων τελών. (άρθρο 249 παρ.4 Ν.3463/06)

Σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου 23 του Ν.3536/07: "Σε περίπτωση μη καταβολής των εισφορών της περίπτωσης β΄ της παρ. 1 του άρθρου 249 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν. 3463/2006 από τα μέλη του Συνδέσμου ως το τέλος του οικείου οικονομικού έτους, αυτές μπορεί να παρακρατηθούν εντός του επόμενου έτους από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους των υπόχρεων Δήμων και Κοινοτήτων και να αποδοθούν απευθείας σε αυτόν, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Συνδέσμου κατόπιν απόφασης, η οποία λαμβάνεται με την πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του διοικητικού συμβουλίου του ή με ομόφωνη απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής του, εφόσον έχει μεταβιβασθεί σε αυτήν η αντίστοιχη αρμοδιότητα.

Κατ' εξαίρεση, οι ανωτέρω εισφορές μπορεί να παρακρατούνται από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους των υπόχρεων Δήμων και Κοινοτήτων, εντός του τρέχοντος οικονομικού έτους, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση του Συνδέσμου, που θα συνοδεύεται είτε από απόφαση που λαμβάνεται με την πλειοψηφία των τριών πέμπτων του συνολικού αριθμού των μελών του διοικητικού συμβουλίου του ή κατόπιν ομόφωνης απόφασης της εκτελεστικής επιτροπής του, εφόσον έχει μεταβιβασθεί σε αυτήν η αντίστοιχη αρμοδιότητα.

Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας, αφού ελέγξει τη νομιμότητα των παραπάνω αποφάσεων των Συνδέσμων, εκδίδει σχετική διαπιστωτική πράξη το αργότερο εντός ενός μηνός από την περιέλευσή τους σε αυτόν.

Όλες οι σχετικές πράξεις που αφορούν τις περιπτώσεις του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου θα πρέπει να έχουν περιέλθει στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, δια των οικείων Περιφερειών, το αργότερο ως το τέλος του τρίτου μηνός του οικονομικού έτους που εκδόθηκαν."

Σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 10 του Ν.3854/2010 (ΦΕΚ 94/23.06.2010 τεύχος Α'): "2. Δεν εφαρμόζεται η παρ. 6 του άρθρου 23 του ν. 3536/2007 (ΦΕΚ 42 Α΄) για τους Φο.Δ.Σ.Α. με νομική μορφή Συνδέσμων Δήμων και Κοινοτήτων".


Δείτε τα σχετικά με τους συνδέσμους, άρθρα του κώδικα
Σύσταση: Αρθρο 245

Διοίκηση: Αρθρο 246

Αρμοδιότητες και λειτουργίες των οργάνων του Συνδέσμου: Αρθρο 247

Έξοδα παράστασης και κίνησης: Αρθρο 248

Πόροι: Αρθρο 249

Λύση: Αρθρο 250

Σύνδεσμοι Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης που συνενώνονται: Αρθρο 251

 

Για τη Σύσταση Διαδημοτικού Συνδέσμου Τεχνικής Υπηρεσίας δείτε την ενότητα: ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΟΤΑ » ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ » ΣΥΣΤΑΣΗ-ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ-ΛΥΣΗ » Σύσταση Διαδημοτικού Συνδέσμου Τεχνικής Υπηρεσίας

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

1.  Απόφαση του Γ.Γ. της Περιφέρειας για τη σύσταση του συνδέσμου και το ΦΕΚ στην οποία δημοσιεύτηκε και από την οποία προκύπτει το ύψος της εισφοράς του κάθε ΟΤΑ στο σύνδεσμο (παρ. 2, 4 άρθρο 245 Ν. 3463/06)    (άρθρο 249 παρ.1 Ν.3463/06)

 

2. Διπλότυπη απόδειξη είσπραξης του συνδέσμου

 

3.  Bεβαίωση περί της εγγραφής και της ενημερότητας των στοιχείων του ΝΠΔΔ στο Μητρώο Σύστασης και Λειτουργίας Ν.Π.Δ.Δ. (από 1.7.2015 -άρθρο 25 του Ν.4257/2014) Για περισσότερα δείτε την σχετική ενότητα  ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ - ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ » ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ - ΔΙΑΥΓΕΙΑ » ΔΙΑΦΟΡΑ »Μητρώο σύστασης και λειτουργίας Ν.Π.Δ.Δ.

(από την έναρξη λειτουργίας του Μητρώου Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης του άρθρου 6 του Ν.4674/20, η οποία θα γίνει με απόφαση του ΥΠ.ΕΣ., τα στοιχεία καταχωρίζονται στο Μητρώο αυτό- σχετική ενότητα:  ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ - ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ » ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ - ΔΙΑΥΓΕΙΑ » ΔΙΑΦΟΡΑ » Μητρώο Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης)

-από 06.10.2023 (ημερ. έναρξης ισχύος ν.5056/23) καταργείται το άρθρο 6 του Ν.4674/20 περί Μητρώου Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, από την περίπτ.α' της παρ.2 του άρθρου 53 του ν.5056/23
  4. Κατάσταση πληρωμής
 

Σε περίπτωση παρακράτησης του ποσού σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.6 του άρθρου 23 του Ν.3536/07 και του άρθρου 249 παρ 2 του Ν. 3463/06, εκδίδεται από τον ΟΤΑ χρηματικό ένταλμα λογιστικής τακτοποίησης με επισυναπτόμενο το γραμμάτειο είσπραξης του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.

 

1. Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (παρ.6 του άρθρου 23 του Ν.3536/07(άρθρο 249 παρ.2 Ν.3463/06)

 

2. Αντίγραφο του γραμματείου είσπραξης του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (1)

   
Κρατήσεις

Δε γίνεται καμία κράτηση.

Τι να προσέξω

(1) Εάν εκδίδεται μόνο ένα χρηματικό ένταλμα λογιστικής τακτοποίησης στο τέλος του έτους, ως δικαιολογητικά απαιτούνται τα αντίγραφα όλων των γραμματίων είσπραξης.

Καθεστώς Φ.Π.Α.

Δεν υπόκειται σε καθεστώς ΦΠΑ (άρθρο 3 Ν. 2859/00)

Συσχετιζόμενες καρτέλες  Δείτε στο τέλος της σελίδας
Σχετική νομολογία

Ελ.Συν. Πράξη VII Τμήματος 22/2009
Δαπάνη ετήσιας εισφοράς Δήμου, ως μέλους Συνδέσμου Ύδρευσης Δήμων και Κοινοτήτων. Νόμιμη, διότι τόσο η ιδιότητα του Δήμου ως μέλους του Συνδέσμου όσο και η υποχρέωση του για καταβολή της ετήσιας εισφοράς απορρέουν ευθέως εκ του νόμου και του καταστατικού του Συνδέσμου. Η συμμετοχή της Δημοτικής Επιχείρησης, ως μέλος του Συνδέσμου δεν είναι δυνατή κατ' υποκατάσταση, ούτε μπορεί να μεταβιβαστεί σε αυτήν η υποχρέωση για καταβολή της εισφοράς.

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ

 ΓνΝΣΚ 256/2010
α) Οι Σύνδεσμοι Ο.Τ.Α. δεν υποχρεούνται στην καταβολή της ετήσιας εισφοράς 2%, επί των πραγματοποιηθέντων την προηγούμενη χρήση τακτικών εσόδων τους.
β) Ο Δήμος Λαχανά, ως μέλος του Συνδέσμου Ο.Τ.Α. Μείζονος Θεσσαλονίκης, δεν υποχρεούται να καταβάλλει στο Τ.Α.Δ.Κ.Υ. την παραπάνω εισφορά (2%) από το ποσό που του αποδίδει ο Σύνδεσμος ως αντισταθμιστικό όφελος και που αναλογεί σε ποσοστό 1% επί των πραγματοποιούμενων τακτικών εσόδων της προηγούμενης χρήσης κάθε Ο.Τ.Α.-μέλους του Συνδέσμου Ο.Τ.Α. Μείζονος Θεσσαλονίκης.



[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας