Τίτλος Δαπάνης Επιχορήγηση Δήμων Πειραιώς, Δραπετσώνας-Κερατσινίου, Περάματος & Σαλαμίνας από το ΥΠ.ΕΣ. (άρθρο 10 Ν.4404/16, Κ.Υ.Α. 8538/22.03.2018) 
ΚΑ Προϋπολογισμού 1219.07 (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ)
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Ανάλογα με την πηγή και το σκοπό της χρηματοδότησης, κάθε επιχορήγηση για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών εγγράφεται χωριστά σε αναπτυγμένη μορφή των κωδικών αριθμών 1211 έως 1219.

Σε αναπτυγμένη μορφή του ΚΑ 1211 «Επιχορηγήσεις από εθνικούς πόρους για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών», θα εγγραφούν οι χρηματοδοτήσεις από τον Λογαριασμό Εξυγίανσης και Αλληλεγγύης της Αυτοδιοίκησης, για όσους δήμους ενταχθούν στο Ειδικό Πρόγραμμα Εξυγίανσης του άρθρου 262 του ν. 3852/2010.

Ομοίως, σε ανεπτυγμένη μορφή του ΚΑ 1211 εγγράφονται και τα έσοδα που θα αποδοθούν στους δήμους από το σχολικό έτος 2011-2012 και εφεξής για την καταβολή αμοιβών στις συμβασιούχους καθαρίστριες (άρθρο 6 του ν. 4076/2012).

Ο ΚΑ 1214 μετονομάζεται σε «Επιχορηγήσεις για πυροπροστασία που προορίζονται για λειτουργικές δαπάνες» και σε αυτόν εγγράφονται εφεξής οι επιχορηγήσεις για τον συγκεκριμένο σκοπό.

Στον ΚΑ 1215 εγγράφονται τα έσοδα από επιχορηγήσεις για την εξόφληση ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων (βλέπε παρ. 11 αρθ. 5 της παρούσας).

Στον ΚΑ 1216 εγγράφονται τα έσοδα από εθνικούς πόρους (μέσω του εθνικού τμήματος του ΠΔΕ).

Στον ΚΑ 1217 εγγράφονται τα έσοδα από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σε ανεπτυγμένη μορφή του ΚΑ 1219 εγγράφονται και οι επιχορηγήσεις για την υλοποίηση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι».

Η επακριβής αναπτυγμένη μορφή των κωδικών στην οποία θα εγγράφονται οι επιχορηγήσεις ανά πηγή και σκοπό, μπορεί να καθορίζεται είτε από την απόφαση χρηματοδότησης είτε από τον ίδιο τον επιχορηγούμενο δήμο, κατά περίπτωση.

[embed_object_post post_id="61" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Νομοθεσία - 
Νομολογία

 

 

Με το άρθρο 1 του Ν.4404/16 κυρώνεται και αποκτά ισχύ τυπικού νόμου, από κοινού με τα προσαρτήματα αυτής, η από 24 Ιουνίου 2016 σύμβαση, που τιτλοφορείται «Σύμβαση Παραχώρησης σχετικά με τη Χρήση και την Εκμετάλλευση Ορισμένων Χώρων και Περιουσιακών Στοιχείων εντός του Λιμένος Πειραιώς» και η οποία συνήφθη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.», η οποία κρίνεται συμφέρουσα και επωφελής για το Ελληνικό Δημόσιο.

 

Η «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.» έχει την αποκλειστική ευθύνη και υποχρέωση να μεριμνά με δικές της δαπάνες για τον ηλεκτροφωτισμό όλων των περιοχών που απολαμβάνουν δημόσιας πρόσβασης, όπως και για την αποκομιδή των απορριμμάτων και των λυμάτων εντός κάθε έκτασης που περιλαμβάνεται στα Παραχωρούμενα Περιουσιακά Στοιχεία μέσα στο Λιμένα του Πειραιά. Καμία Δημοτική αρχή ή άλλη οργανωτική της υπομονάδα, δεν έχει αρμοδιότητα να επιβάλλει ανταποδοτικά τέλη ή φόρο ηλεκτροδοτούμενων εκτάσεων αναφορικά με χώρους που περιλαμβάνονται στα Παραχωρούμενα Περιουσιακά Στοιχεία, σύμφωνα είτε με το άρθρο 10 του ν. 1080/1980 είτε με το άρθρο 25, παράγραφος 12 (περί του «ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού») ή με την παράγραφο 14 (περί «πιθανών ανταποδοτικών τελών») του ν. 1828/1989 ή με το άρθρο 82, παρ. 2 του π.δ. 30/1996 ή με τα άρθρα 83 παρ. 1 και 225 παρ. 5 του ν. 3463/2006 ή κατ' επίκληση άλλης διάταξης. (παρ.2 άρθρο 10 Ν.4404/16)

 

Με αφετηρία το έτος 2017, το αργότερο έως την 30ή Σεπτεμβρίου κάθε ημερολογιακού έτους κατά τη διάρκεια ισχύος της Σύμβασης Παραχώρησης, το Ελληνικό Δημόσιο θα αποδίδει στους Δήμους Πειραιώς, Δραπετσώνας-Κερατσινίου, Περάματος και Σαλαμίνας έκτακτο αντισταθμιστικό τέλος, το οποίο αντιστοιχεί συνολικά σε ποσοστό υπολογιζόμενο επί του συνόλου όλων των ποσών (εξαιρουμένων των προσαυξήσεων, ποινικών ρητρών και φόρων) που πράγματι εισέπραξε το Ελληνικό Δημόσιο από την «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.» δυνάμει της Σύμβασης Παραχώρησης αναφορικά με το προηγούμενο κάθε φορά ημερολογιακό έτος. (παρ.3 περίπτ.β' άρθρο 10 Ν.4404/16)

 

Το συνολικό ποσοστό της περιπτώσεως β΄ θα κατανέμεται σε καθέναν από τους προαναφερθέντες Δήμους κατά την ακόλουθη αναλογία:

(i) ο Δήμος Πειραιώς θα δικαιούται το σαράντα εννέα τοις εκατό (49%) του συνολικού ποσοστού,

(ii) ο Δήμος Δραπετσώνας - Κερατσινίου θα δικαιούται το είκοσι τοις εκατό (20%) του συνολικού ποσοστού,

(iii) ο Δήμος Περάματος θα δικαιούται το είκοσι επτά τοις εκατό (27 %) του συνολικού ποσοστού και

(iv) ο Δήμος Σαλαμίνας θα δικαιούται το τέσσερα τοις εκατό (4 %) του συνολικού ποσοστού. (παρ.3 άρθρο 10 Ν.4404/16)

 

Το Ελληνικό Δημόσιο δικαιούται να αρνηθεί την απόδοση οποιουδήποτε εκ των παραπάνω ποσών σε όποιον Δήμο δεν συμμορφώνεται με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 10 του Ν.4404/16. (παρ.3 άρθρο 10 Ν.4404/16)

 

Το ακριβές ποσοστό των περιπτώσεων α΄ και β΄, καθώς και λοιπές λεπτομέρειες εφαρμογής της παρούσας παραγράφου, καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. (παρ.3 άρθρο 10 Ν.4404/16)

 

Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης εκδόθηκε για τα οικονομικά έτη 2017 και 2018 η ΚΥΑ 8538/22.03.2018 (ΦΕΚ 1129/28.03.2018 τεύχος Β’): "Καθορισμός ποσοστού και διαδικασίας απόδοσης ποσού από το Ελληνικό Δημόσιο σε δήμους της χώρας και στη Δημόσια Αρχή Λιμένα ως αντισταθμιστικά ωφελήματα από τη λιμενική και εμπορευματική δραστηριότητα της ΟΛΠ Α.Ε."

Για τα έτη 2020 και έπειτα εκδόθηκε η ΚΥΑ 87417/11.12.2020 (ΦΕΚ 5507/14.12.2020 τεύχος Β') (όπως τροποποιήθηκε από την ΚΥΑ 52798/15.07.2021 (ΦΕΚ 3196/21.07.2021 τεύχος Β')): Καθορισμός ποσοστού και διαδικασίας απόδοσης ποσού από το Ελληνικό Δημόσιο σε Δήμους της χώρας και στον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως αντισταθμιστικά ωφελήματα από τη λιμενική και εμπορευματική δραστηριότητα της ΟΛΠ Α.Ε.

 

 

Υποδείγματα