Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

Αποζημίωση υπαλλήλου που εκτελεί γραμματειακή υποστήριξη των νομικών προσώπων

ΚΑ Προϋπολογισμού

 6012.04 Αποζημίωση υπαλλήλου που εκτελεί γραμματειακή υποστήριξη των νομικών προσώπων (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ)

Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 601 εγγράφονται οι κάθε είδους αποδοχές του μόνιμου προσωπικού των δήμων, οι δαπάνες για την υπερωριακή απασχόληση αυτών, για την απασχόληση κατά τις αργίες και για άλλες πρόσθετες αμοιβές.

Στην υποκατηγορία αυτή εγγράφονται και διάφορες άλλες αμοιβές του προσωπικού εφόσον δεν εντάσσονται σε συγκεκριμένους κωδικούς, άσχετα με το χαρακτηρισμό που δίνεται σε αυτές από τις διατάξεις που επιτρέπουν την καταβολή τους.

Οι τρίμηνες αποδοχές και οι αυξημένες αποδοχές εκπαιδευτικής άδειας εγγράφονται στον ΚΑ 6011. Ανάλογα θα εγγραφούν και οι αντίστοιχες πιστώσεις για τις υπόλοιπες κατηγορίες προσωπικού.

Στον ΚΑ 6012 εγγράφεται και η αναγκαία πίστωση για την αμοιβή του υπαλλήλου που τηρεί τα πρακτικά των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, η αμοιβή του υπαλλήλου που ασκεί καθήκοντα ληξιάρχου, και, για τα νομικά πρόσωπα, η αμοιβή του υπαλλήλου για τη γραμματειακή υποστήριξη.

Στον ΚΑ 6013 εγγράφεται πίστωση για την πληρωμή του εφάπαξ βοηθήματος, για όσα ΝΠΔΔ υπάγονται σε αυτό.

Οι δαπάνες μετακινούμενων υπαλλήλων δεν εγγράφονται στους Κ.Α. της υποκατηγορίας αυτής αλλά στον ΚΑ 6422.

Αναδρομικά προηγούμενων οικονομικών ετών που οφείλονται σε υπαλλήλους, κατόπιν δικαστικών αποφάσεων κ.λπ., εγγράφονται στον ΚΑ 8111.



[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

 

Δείτε τη σχετική ενότητα
-για το καθεστώς από 01.01.2016 δείτε την ενότητα:
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (από 01.01.2016) » ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ, ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ, ΑΜΟΙΒΕΣ » Υπερωριακή εργασία » Μόνιμο Προσωπικό» Γ. Ειδικές περιπτώσεις 2. Αποζημίωση υπερωριακής εργασίας για τη γραμματειακή υποστήριξη ν.π., για την τήρηση πρακτικών Δ.Σ. και ΝΠΔΔ, για την άσκηση καθηκόντων ληξιάρχου.

- για το καθεστώς μέχρι 31.12.2015 δείτε την ενότητα:
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (μέχρι 31.12.2015) » ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ, ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ, ΑΜΟΙΒΕΣ » Υπερωριακή εργασία » Μόνιμο Προσωπικό» Γ. Ειδικές περιπτώσεις 2. Αποζημίωση υπερωριακής εργασίας για τη γραμματειακή υποστήριξη ν.π., για την τήρηση πρακτικών Δ.Σ. και ΝΠΔΔ, για την άσκηση καθηκόντων ληξιάρχου.
 
Για το καθεστώς που ίσχυε πριν το Ν.4024/2011 πατήστε

.

ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ


Οι υπάλληλοι οι οποίοι εκτός από τα καθήκοντα της θέσης τους και πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου εργασίας εκτελούν και την υπηρεσία των Ληξιαρχείων των Δήμων και των Κοινοτήτων ή την υπηρεσία των Κοινοτήτων, των Ιδρυμάτων, των Δημοτικών και Κοινοτικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και των Συνδέσμων Ο.Τ.Α., που στερούνται τακτικού προσωπικού του διοικητικού κλάδου, δικαιούνται αποζημίωση ανάλογη με τις ώρες απασχόλησης τους.

 

 

 

 

 

 

 

Οι ώρες απασχόλησης κατά μήνα καθορίζονται ανάλογα με τον πληθυσμό του οικείου Ο.Τ.Α., κατά ανώτατο όριο μέχρι (50) πενήντα, με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η ωριαία αμοιβή είναι ίση με εκείνη που καταβάλλεται στους δημοσίους υπαλλήλους. (άρθρο 49 του Ν.3584/07)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι υπάλληλοι των Ο.Τ.Α., οι οποίοι τηρούν και συντάσσουν τα πρακτικά συνεδριάσεων του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου ή Συμβουλίου Δημοτικού Διαμερίσματος ή Τοπικού Συμβουλίου, καθώς και των Συμβουλίων των Συνδέσμων, Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και Ιδρυμάτων των Ο.Τ.Α., πέρα από το υποχρεωτικό ωράριο εργασίας τους, δικαιούνται αποζημίωση. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζεται το ανώτατο όριο των ωρών της απασχόλησης που προβλέπεται στο προηγούμενο εδάφιο της παραγράφου αυτής. (άρθρο 49 του Ν.3584/07)

Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης εκδόθηκε η   Κ.Υ.Α. 2/75100/0022/23.12.2008 (που ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στο ΦΕΚ).

Πρίν τη δημοσίευση της ανωτέρω Κ.Υ.Α. ίσχυε η απόφαση 83201/87 (άρθρο 49 παρ.4 του Ν.3584/07) (η απόφαση 83201/1987 εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 106 του Ν. 1188/1981 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 παρ.10 Ν.2503/97, και εξακολουθούσε να ισχύει και μετά τη δημοσίευση του Ν. 3584/07, σύμφωνα με το άρθρο 226 του Ν.3584/07)

Η αμοιβή καθορίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν. 3205/03, περί υπερωριακής εργασίας.

Σχετικά με τον καταμερισμό υπερωριών και τις ε
πιπτώσεις με το ν. 3833/10 δείτε την καρτέλα 6012.2 Αποζημίωση υπαλλήλου που τηρεί τα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου, νομικών προσώπων, κλπ

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

Τα δικαιολογητικά της Καρτέλας 6012 Α. Αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης και επιπλέον

 

 1. Απόφαση ανάθεσης στον υπάλληλο του Δήμου  εκτέλεσης της υπηρεσίας του νομικού προσώπου (άρθρο 49 του Ν.3584/2007)

 

2. Βεβαίωση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου για τον αριθμό των ωρών της πρόσθετης απασχόλησης και για το ότι ο αριθμός των ωρών δεν υπερβαίνει το ανώτατο όριο.

   ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ
  1. Απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του νομικού προσώπου με την οποία ανατίθεται στον υπάλληλο του Δήμου η εκτέλεση της υπηρεσίας του νομικού προσώπου (άρθρο 49 του Ν.3584/07)
 

2. Κοινή υπουργική απόφαση για τον καθορισμό του ανώτατου ορίου μηνιαίας υπερωριακής απασχόλησης. ( Κ.Υ.Α. 2/75100/0022/23.12.2008 (που ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στο ΦΕΚ).

Πρίν τη δημοσίευση της ανωτέρω Κ.Υ.Α. ίσχυε η απόφαση 83201/87 (άρθρο 49 παρ.4 του Ν.3584/07) (η απόφαση 83201/1987 εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 106 του Ν. 1188/1981 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 παρ.10 Ν.2503/97, και εξακολουθούσε να ισχύει και μετά τη δημοσίευση του Ν. 3584/07, σύμφωνα με το άρθρο 226 του Ν.3584/07)

 

3. Βεβαίωση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου για τον αριθμό των ωρών της πρόσθετης απασχόλησης και για το ότι ο αριθμός των ωρών δεν υπερβαίνει το ανώτατο όριο που καθορίζεται από την κοινή υπουργική απόφαση.

 

4. Απόφαση Δημάρχου για τη χορήγηση του κατεχόμενου μισθολογικού κλιμακίου

  5. Μισθοδοτική κατάσταση 
   
Κρατήσεις Όμοιες με τις κρατήσεις της Καρτέλας 6012 Α. Αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης.
Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α. Δεν υπόκειται σε καθεστώς ΦΠΑ (άρθρο 3 παρ. 1 Ν. 2859/00)
Σχετική νομολογία

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 70/2018

Η εντελλόμενη, με το υπ. αριθμ. 3 χρηματικό ένταλμα, δαπάνη, είναι μη νόμιμη διότι, ορθώς, κατ’ αρχήν, ανατέθηκε με απόφαση Δημάρχου, πρόσθετη εργασία στον εν λόγω δημοτικό υπάλληλο, ωστόσο, για την εκκαθάριση και ενταλματοποίηση των δαπανών του Συνδέσμου, ο οποίος στερούνταν διοικητικού προσωπικού, δεν εκδόθηκε απόφαση Δημάρχου, που να καθιερώνει την υπερωριακή απασχόληση αυτού με τις προϋποθέσεις που θεσπίζουν το άρθρο 48 παρ. 2 ν. 3584/2007 και οι ν. 4354/2015 και ν. 3429/2005, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η δημοσίευσή της σχετικής απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.Η απόφαση, δε, του Προέδρου του ΦΟΣΔΑ, περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης αφορά μόνο στην κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών από υπαλλήλους του Συνδέσμου και όχι από δημοτικό υπάλληλο, όπως έγινε εν προκειμένω. Περαιτέρω, η εντελλόμενη, με το υπ. αριθμ. 2 χρηματικό ένταλμα, δαπάνη, είναι μη νόμιμη διότι η απόφαση του Προέδρου του ΦΟΣΔΑ, κατ’ επίκληση της οποίας παρασχέθηκε η υπερωριακή εργασία, δεν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 


Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 173/2015
Για την ομοιόμορφη εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 49 παρ. 1, κατά διασταλτική ερμηνεία της, ως νομικά πρόσωπα που στερούνται τακτικού προσωπικού του διοικητικού κλάδου πρέπει να νοηθούν και τα δημοτικά νομικά πρόσωπα στα οποία αν και δεν έχουν συσταθεί οργανικές θέσεις προσωπικού, ασκούν, ωστόσο, διοικητικής φύσης αρμοδιότητες που προσιδιάζουν στις αρμοδιότητες του προσωπικού διοικητικού κλάδου εν γένει. Το διοικούν εκάστη σχολική επιτροπή συμβούλιο, μοναδικό όργανο διοίκησης, μπορεί να επικουρείται στην άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών από προσωπικό του οικείου Δήμου απασχολούμενο δυνάμει του άρθρου 49 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών. Δεν επιτρέπεται στην ίδια υπηρεσία δημοτικού νομικού προσώπου να απασχολούνται περισσότεροι του ενός δημοτικοί υπάλληλοι και ότι δεν επιτρέπεται ο ίδιος δημοτικός υπάλληλος να παρέχει πρόσθετη υπηρεσία σε περισσότερα του ενός δημοτικά νομικά πρόσωπα, εν προκειμένω οι δύο δικαιούχοι των χρηματικών ενταλμάτων ορίστηκαν αμφότεροι παράλληλα στα δύο νομικά πρόσωπα, κατά παράβαση των προβλεπόμενων. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξεις 128/2014
Η απόφαση του Δημάρχου, με την οποία καθιερώθηκε υπερωριακή απασχόληση για τους δημοτικούς υπαλλήλους του Δήμου, ισχύει και παράγει έννομα αποτελέσματα από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το Φεβρουάριο 2013 και για τον λόγο αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει νόμιμο έρεισμα για την πραγματοποίηση από το προσωπικό του Δήμου υπερωριακής εργασίας τον Ιανουάριο 2013, δηλαδή πριν τη δημοσίευσή της και, συνακόλουθα για την καταβολή αποζημίωσης για την εργασία αυτή. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξεις 49/2013
Το ανώτατο όριο υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων που εκτελούν διοικητικά καθήκοντα σε Συνδέσμους Ο.Τ.Α. καθορίζεται, από 1.3.2010, στις σαράντα (40) ώρες μηνιαίως, επομένως η καταβολή αποζημίωσης για την υπερωριακή εργασία που παρασχέθηκε κατά τους μήνες Μάρτιο έως Ιούνιο του έτους 2011, από τη φερόμενη ως δικαιούχο, κατά το μέρος που αφορά εργασία παρασχεθείσα, καθ' υπέρβαση του ορίου αυτού, είναι μη νόμιμη. Αντιθέτως και δεδομένου ότι η ανωτέρω υπάλληλος δεν υπερέβη τις είκοσι (20) ώρες υπερωριακής απασχόλησης μηνιαίως, κατά τους μήνες Ιούλιο έως Δεκέμβριο του έτους 2011, η καταβολή αποζημίωσης για την εργασία αυτή είναι νόμιμη. Εν μέρει μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 21/2013
Οι υπάλληλοι των Ο.Τ.Α. νομίμως ασκούν, προσθέτως προς τα καθήκοντα της θέσης του και πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου εργασίας τους, υπηρεσία των Συνδέσμων Ο.Τ.Α., ως ειδικότερη περίπτωση παροχής υπερωριακής εργασίας, δικαιούνται δε αποζημίωση για τις ώρες της πρόσθετης υπερωριακής απασχόλησης, το ανώτατο όριο της οποίας μειώθηκε για δημοσιονομικούς λόγους, αρχικά με το ν. 3833/2010 σε σαράντα (40) ώρες μηνιαίως ανά υπάλληλο, ανεξαρτήτως εάν το όριο αυτό είχε διαφορετικά καθορισθεί με τη γενική διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3205/2003 ή με άλλες ειδικές διατάξεις (βλ. σχετ. άρθρο 6 παρ. 3 του ν. 3833/2010) και τελικά μετά την έναρξη ισχύος του ν. 3986/2011 από 1.7.2011 σε είκοσι (20) ώρες μηνιαίως ανά υπάλληλο. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη νόμιμη ανάθεση της ως άνω πρόσθετης υπηρεσίας είναι αφενός ο Σύνδεσμος Ο.Τ.Α. να στερείται τακτικού προσωπικού του διοικητικού κλάδου για την εκτέλεση των σχετικών εργασιών και, αφετέρου, να απασχολείται στη συγκεκριμένη υπηρεσία του Συνδέσμου ένας μόνο υπάλληλος του αντίστοιχου κλάδου που υπηρετεί στον οικείο δήμο, ο οποίος βάσει του ισχύοντος συστήματος πλήρωσης θέσεων (προσοντολόγιο), έχει και τα ανάλογα, για την αντιμετώπιση των αντίστοιχων καθηκόντων, τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Η ανάθεση της εκτέλεσης της διοικητικής υπηρεσίας του Συνδέσμου σε περισσότερους δημοτικούς υπαλλήλους και όχι αποκλειστικά και μόνο σε έναν καθώς και η παροχή υπερωριακής εργασίας για είκοσι (20) ώρες μηνιαίως από κάθε έναν από τους περισσότερους δημοτικούς υπαλλήλους δεν είναι νόμιμη. Εάν ο δημοτικός υπάλληλος, στον οποίο έχει νομίμως κατά τα ανωτέρω ανατεθεί η διοικητική υπηρεσία Συνδέσμου Ο.Τ.Α., μετακινηθεί με εντολή του Προέδρου του Συνδέσμου, ως οργάνου αρμόδιου για το διορισμό του προσωπικού του Συνδέσμου, για την εκτέλεση υπηρεσίας, καταβάλλονται οι αντίστοιχες δαπάνες μετακίνησης, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης, εφόσον για την μετακίνηση χρησιμοποιείται ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο.

Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 55/2011
Μη νόμιμη η ανάθεση, των καθηκόντων τήρησης των πρακτικών συνεδριάσεων του Δ.Σ. ΚΑΠΗ και η διοικητική - γραμματειακή υπηρεσία του Κ.Α.Π.Η., αφού σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 49 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών υπαλλήλων δεν είναι νόμιμη η ανάθεση στον ίδιο υπάλληλο περισσοτέρων της μίας υπηρεσιών στο ίδιο νομικό πρόσωπο.

Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 87/2009
Μη νόμιμη η καταβολή πρόσθετης αμοιβής για υπερωριακή εργασία σε μόνιμη υπάλληλο Δήμου για την απασχόλησή της με την ταμειακή διαχείριση της Βιβλιοθήκης αυτού, δεδομένου ότι στην υπηρεσία του νομικού αυτού προσώπου έχει απασχοληθεί υπερωριακά και έχει εισπράξει αποζημίωση σαράντα πέντε (45) ωρών μηνιαίως άλλη υπάλληλος του Δήμου, ενώ σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 6 του άρθρου 49 του ν. 3584/2007 ένας μόνο υπάλληλος του διοικητικού κλάδου που υπηρετεί στον οικείο δήμο μπορεί να απασχοληθεί στην ίδια υπηρεσία δημοτικού νομικού προσώπου, η οποία στερείται τακτικού προσωπικού, και ο οποίος δικαιούται της προβλεπόμενης ανάλογης αποζημίωσης


Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 117/2004

Υπερωριακή αποζημίωση κατ'αρθρ.109 v.1188/1981 σε μόνιμο υπάλληλο δημοτικού Ν. προσώπου (Πνευματικό Κέντρο), για πρόσθετες εργασίες που προσέφερε στο ίδιο Ν.Π που ανήκει. Η αποζημίωση αυτή καταβάλλεται αποκλειστικά μόνο όταν υπάλληλος του δήμου απασχοληθεί υπερωριακά σε άλλη υπηρεσία και όχι στη δική του (ακόμα και αν στερείται αντίστοιχου εξειδικευμένου προσωπικού). Μη νόμιμη. Συγγνωστή πλάνη.

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ

 Οι διατάξεις του άρθρου 48 του Ν.Δ.1140/1972 σχετικά με την αποζημίωση δημοτικών ή κοινοτικών υπαλλήλων που εκτελούν πρόσθετη υπηρεσία εξακολουθούν να ισχύουν μετά το Ν. 754/1978. (ΝΣΚ 776/1978)

 

[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας