Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Συσχετιζόμενες καρτέλες
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα
Τίτλος Δαπάνης |
Δεδουλευμένες αποδοχές, του προσωπικού των επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. που απολύεται ή μεταφέρεται στο Δήμο- ανάληψη υποχρεώσεων επιχειρήσεων υπέρ τρίτων |
ΚΑ Προϋπολογισμού | 6162.01 (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ) |
Τι εγγράφεται στο ΚΑ |
Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 616 «Λοιπές αμοιβές και έξοδα τρίτων» εγγράφονται οι καταβολές αμοιβών σε άλλον δήμο για την διαδημοτική συνεργασία (π.χ. εξυπηρέτηση ταμιακής υπηρεσίας από άλλον δήμο βάσει συμβάσεως διαδημοτικής συνεργασίας, σύμφωνα με το άρθρο 222 του ΚΔΚ) ή άλλες αμοιβές και έξοδα τρίτων που δεν εντάσσονται σε κάποια από τις άλλες υποκατηγορίες της κατηγορίας 61 «Αμοιβές αιρετών και τρίτων». Οι δαπάνες της υποκατηγορίας 616 εντάσσονται στην υπηρεσία 00 «Γενικές Υπηρεσίες» ή στις υπηρεσίες 10-70 κατά περίπτωση. Σε αναπτυγμένη μορφή του ΚΑ 6161 «Υλοποίηση συμβάσεων διαδημοτικής συνεργασίας» εγγράφονται οι υποχρεωτικές δαπάνες για την υλοποίηση συμβάσεων διαδημοτικής ή διαβαθμιδικής συνεργασίας (άρθρο 99 παρ. 4 του ν. 3852/2010) Τα έσοδα από τις συμβάσεις αυτές εγγράφονται στον ΚΑ 1616 «Έσοδα από συμβάσεις διαδημοτικής συνεργασίας». Σε ανεπτυγμένη μορφή του ΚΑ 6162 «Λοιπά έξοδα τρίτων» εγγράφεται και η δαπάνη για τη χρηματοδότηση της μεταφοράς μαθητών (αντί του ΚΑ 6413), ούτως ώστε να συμπεριλαμβάνει και την περίπτωση που καταβάλλεται σχετική επιδότηση στους μαθητές, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 3 της υπ' αριθμ. 35415/28-11-2011 απόφασης, περί μεταφοράς μαθητών από τους δήμους .
[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] |
I. Καταβολή αποδοχών απολυόμενου ή μεταφερόμενου προσωπικού επιχειρήσεων ΟΤΑ από τους ΟΤΑ (άρθρο 269 Ν.3463/06)
Α. Κατηγορίες και προϋποθέσεις μεταφοράς προσωπικού
Β. Κατάταξη μεταφερόμενου προσωπικού
Δ. Πληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών επιχειρήσεων ΟΤΑ από την επιχορήγηση του κρατικού προϋπολογισμού |
|
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος |
Καταβολή αποδοχών απολυόμενου ή μεταφερόμενου προσωπικού επιχειρήσεων ΟΤΑ από τους ΟΤΑ (άρθρο 269 Ν.3463/06) |
1. Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου περί λύσης ή μετατροπής της επιχείρησης και το ΦΕΚ δημοσίευσης (όπου φαίνονται οι υπάλληλοι που μεταφέρονται ή απολύονται) (άρθρο 269 ΔΚΚ) | |
2. α. Βεβαιώσεις- πιστοποιήσεις του ΙΚΑ περί του ύψους των οφειλών που αφορούν την περίοδο έως τη μεταφορά των εργαζομένων στο Δήμο. |
|
|
3. Μισθοδοτικές καταστάσεις όπου αναγράφονται οι δεδουλευμένες αποδοχές, περιλαμβανομένων και των ασφαλιστικών εισφορών του ανωτέρω προσωπικού, που δεν έχουν καταβληθεί από τη Δημοτική Επιχείρηση. |
|
4. Απόφαση του Δ.Σ. της επιχείρησης που αποδέχεται το ύψος των βεβαιωμένων οφειλών και βεβαιώνει το αληθές της έκθεσης του λογιστή. |
5. Έκθεση της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου από όπου τεκμαίρεται ότι υφίστανται οι απαιτούμενοι για το σκοπό αυτόν πόροι, και θα προέλθουν από συγκεκριμένους κωδικούς. (παρ 1 άρθρο 42 Ν. 3801/09) |
|
|
6. Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για την καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών των εργαζομένων στην επιχείρηση, που μεταφέρθηκαν στο Δήμο, με βάση τις διατάξεις του άρθρο 269 του Ν. 3463/09 (παρ 1 άρθρο 42 Ν. 3801/09) |
7. Απόφαση Δημάρχου για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18) | |
8. Κατάσταση πληρωμής |
|
Πληρωμές οφειλών σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/10 |
|
1. ΦΕΚ δημοσίευσης της απόφασης του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης περί λύσης της επιχείρησης και ανάληψης των δραστηριοτήτων της από το Δήμο. (άρθρο 262 Ν.3463/2006) Σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 10 του Ν.4071/2012 δεν απαιτείται πλέον απόφαση του Γ.Γ.Αποκεντρωμένης Διοίκησης. (ΥΠΕΣ εγγ. αριθ. 30286/11-9-2012) (Εγγ. ΓΓ. Απ. Διοικ. Μακ.-Θρ. 74178/20-9-2012) (καταργήθηκε με την παρ.1 του άρθρου 16 του Ν.4147/2013) |
|
2. Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τη μεταφορά του προσωπικού από τη λυθείσα επιχείρηση στο Δήμο. (παρ. 9α του άρθρου 109 του ν. 3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 15 του Ν.4483/17 και από την παρ.1 του άρθρου 22 του Ν.4674/20) |
|
3. α. Απαραίτητα δικαιολογητικά στοιχεία τα οποία βεβαιώνουν την ύπαρξη της απαιτήσεως, το ύψος αυτής και την καλή εκτέλεση των εργασιών. Δηλαδή πρέπει να υπάρχουν συνημμένα στο ένταλμα η απόφαση ανάθεσης, το τιμολόγιο, το πρωτόκολλο καλής εκτέλεσης ή παραλαβής, και γενικά όσα δικαιολογητικά αποδεικνύουν ότι έχει γίνει νόμιμα η ανάθεση από τη δημοτική επιχείρηση σύμφωνα με όσα ίσχυαν για την επιχείρηση κατά το χρόνο ανάληψης της δαπάνης κλπ) (Πράξεις VII Τμήματος 213,214,215,216,218/2009) |
|
4. Έκθεση Εκκαθαριστών της επιχείρησης. | |
5. Έκθεση της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου από όπου τεκμαίρεται ότι υφίστανται οι απαιτούμενοι για το σκοπό αυτόν πόροι, και θα προέλθουν από συγκεκριμένους κωδικούς. | |
6. Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για την καταβολή των οφειλών προς τρίτους. (παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/10) , όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 76 του Ν.4443/16 και από την παρ.1 του άρθρου 15 του Ν.4483/17 και από το άρθρο 18 του Ν.4572/18 και το άρθρο 16 του Ν.4575/18 και από την παρ.1 του άρθρου 22 του Ν.4674/20 και το άρθρο 45 του Ν.4954/22) (ΑΑΔΕ Ε.2022/04.02.2019) | |
7. Απόφαση Δημάρχου για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18) | |
8. Κατάσταση πληρωμής | |
[embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] | |
Κρατήσεις |
Δεν γίνονται κρατήσεις |
Τι να προσέξω | |
Καθεστώς Φ.Π.Α. | |
Συσχετιζόμενες καρτέλες | |
Σχετική νομολογία |
Καταβολή οφειλών Αναπτυξιακής Δημοτικής Επιχείρησης, την εξόφληση των οποίων έχει αναλάβει ο Δήμος διότι η τελευταία τελεί σε εκκαθάριση. Νόμιμη και κανονική δαπάνη διότι στο ελεγχόμενο ένταλμα επισυνάπτονται όλα τα απαραίτητα έγγραφα, από τα οποία προκύπτει το δικαίωμα του πιστωτή, αρχικά έναντι της Α.Δ.ΕΠ. και ακολούθως έναντι του Δήμου, καθώς και η νόμιμη αιτία από την οποία απορρέει η αξίωση αυτού, ήτοι η συναφθείσα σύμβαση παροχής υπηρεσιών καθαριότητας, το αντικείμενο της οποίας εμπίπτει στις καταστατικές δραστηριότητες της ήδη λυθείσας επιχείρησης (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 244/2017)
Αποδοχή από το Δήμο πρότασης σύναψης σύμβασης εξώδικου συμβιβασμού από ιδιωτική εταιρεία. Η απαίτηση της φερόμενης ως δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος εταιρείας δεν είχε υποπέσει σε παραγραφή κατά τον χρόνο άσκησης της αγωγής της. Ειδικότερα, η πενταετής παραγραφή της απορρέουσας από τη διενεργηθείσα στις 25.9.2006 προμήθεια αξίωσης αυτής, η οποία, σύμφωνα με το άρθρο 253 ΑΚ εκκίνησε την 1.1.2007, διακόπηκε αρχικά με την αναγνώριση από τη Δ.Ε.Υ.Α. της οφειλής της με την από 8.1.2008 σχετική έγγραφη απάντηση της, άρχισε εκ νέου την 1.1.2009, για να διακοπεί (ξανά) με την επίδοση στις 31.12.2013 της αγωγής της εταιρείας προς τον Δήμο, ήτοι σε χρόνο κατά τον οποίο δεν είχε ακόμη εκπνεύσει, και όχι με την αναδοχή των οφειλών της λυθείσας πλέον Δ.Ε.Υ.Α. από αυτόν. Περαιτέρω όπως προκύπτει από το έγγραφο επανυποβολής του Δήμου, για τη νομιμότητα της εντελλόμενης με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνης δεν γινόταν πλέον επίκληση της σύναψης σύμβασης εξώδικου συμβιβασμού με τη φερόμενη ως δικαιούχο αυτού εταιρείας δοθέντος, άλλωστε, ότι από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει ότι αυτή εντέλει συνήφθη, κατά συνέπεια εξέλιπε ο έτερος λόγος διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου. Νόμιμη δαπάνη. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 36/2017)
Είναι επιτρεπτή η ανάληψη από δήμο (άρθρο 109 παρ. 7 του ν.3852/2010) της καταβολής των οφειλών αμιγούς δημοτικής επιχείρησής του που λύθηκε, τούτο βέβαια, υπό την, κατά νομική αναγκαιότητα, συντρέχουσα προϋπόθεση ότι οι οφειλές αυτές το μεν αφορούν σε δαπάνες, οι οποίες, ενόψει της αρχής της ειδικότητας των δημοτικών επιχειρήσεων, ανάγονται στις δραστηριότητες, τις οποίες της επέτρεπαν οι σκοποί που προβλέπονται στις καταστατικές της διατάξεις και αναλήφθηκαν από την επιχείρηση, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της, νομίμως με την τήρηση της προσήκουσας διαδικασίας, το δε ότι προκύπτει, από κατάλληλα δικαιολογητικά, η ύπαρξη και το ύψος της απαίτησης του πιστωτή. (Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 109/2015) |
Αναδοχή από το Δήμο χρέους υπό εκκαθάριση Α.Ε. τουριστικής ανάπτυξης Ο.Τ.Α. Με δεδομένο ότι η λύση της Α.Ε. τουριστικής ανάπτυξης Ο.Τ.Α. υπό την επωνυμία «Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης Δήμου Νάουσας– Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α. (Ε.Τ.Α.)» και η θέση αυτής υπό εκκαθάριση επήλθε διά της καταχωρίσεως, στις 7-8-2017, στο ΓΕ.ΜΗ. σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου της Ηρωικής Πόλεως Νάουσας περί λύσης της, ενώ, επίσης, το Δημοτικό Συμβούλιο είχε λάβει την απόφαση περί αναδοχής του χρέους της παραπάνω Α.Ε. προς το Ελληνικό Δημόσιο, στις 27-12-2017, οπότε είχε ήδη τεθεί σε ισχύ το άρθρο 15 του ν. 4483/2017, δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 76 του ν. 4443/2016, αλλά εφαρμοστέες, ως ειδικότερες, τυγχάνουν οι διατάξεις της παραγράφου 2 περ. γ’ του άρθρου 15 του ν. 4483/2017. Μετά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου περί αναδοχής του χρέους, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 15 του ν. 4483/2017, ο Δήμος αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλει το χρέος της ως άνω ανώνυμης εταιρείας, χωρίς να διαγράφεται αυτό από την εταιρεία, η όποια διαγραφή θα χωρεί μόνο μετά την εκάστοτε καταβολή από το Δήμο. (ομόφ.) (ΓνΝΣΚ 164/2018) |
[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]