ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΕΣ

1.«Αρμόδια» υπηρεσία

- Συντάσσει την έκθεση ανάληψης δαπάνης.

- Φροντίζει για την υπογραφή της από το Διευθυντή της υπηρεσίας, το Δήμαρχο και το Λογιστήριο.

- Φροντίζει για την εκτέλεση της δαπάνης αν είναι της αρμοδιότητος του Δημάρχου ή για την εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο ή τη Δημαρχιακή Επιτροπή ανάλογα με τις αρμοδιότητες του κάθε οργάνου.

- Καταχωρεί την έκθεση στο βιβλίο της υπηρεσίας.

2. Λογιστική Υπηρεσία

- Ελέγχει τη νομιμότητα της δαπάνης.

- Ελέγχει την ύπαρξη πιστώσεως στον προϋπολογισμό και το σωστό κωδικό εξόδων.

- Υπογράφει (θεωρεί) την έκθεση ή εκφράζει τις επιφυλάξεις κατά το άρθρο 14 του Β.Δ. 17.5-15.6.1959.

- Καταχωρεί την έκθεση στο βιβλίο αναλαμβανομένων υποχρεώσεων.

3. Δήμαρχος

- Υπογράφει την έκθεση.

- Δίδει εντολή για διενέργεια της δαπάνης ή εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο ή τη Δημαρχιακή Επιτροπή.

- Εξουσιοδοτεί, εφόσον το επιθυμεί, Αντιδήμαρχο για την υπογραφή της έκθεσης ανάληψης δαπάνης και υπάλληλο για τις προπαρασκευαστικές ενέργειες.

- Δίδει έγγραφη διαταγή για άρση ευθύνης του προϊσταμένου της λογιστικής υπηρεσίας σε περίπτωση που ο δεύτερος αρνηθεί να θεωρήσει την έκθεση ανάληψης δαπάνης, εφόσον συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις κατά το άρθρο 14 του Β.Δ. 17.5-15.6.1959. (ΥΠΕΣΔΔΑ- ΕΔΕΧΥ Διαδικασίες Λογιστικού των ΟΤΑ 2001)