03. Εκκαθάριση Δαπάνης
I. ΕΝΝΟΙΑ
II. ΠΡΑΞΗ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ
Α. Σύνταξη
Β. Υπογραφές από τον Π.Ο.Υ. ή εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου αντί του Δημάρχου
Γ. Υπογραφές σε μικρούς δήμους και ΝΠΔΔ χωρίς προσωπικό και διεξαγωγή ταμειακής υπηρεσίας από το Δήμο
Δ. Υπογραφές από το συντάκτη
Ε. Υπογράφοντες
ΣΤ. Απαιτούμενα δικαιολογητικά
Ζ. Περίπτωση μη πραγματοποιησης της δαπάνης
Η. Περίπτωση διαφωνίας μεταξύ της Λογιστικής Υπηρεσίας και Δημάρχου
Θ. Περίπτωση μη νομιμότητας ή απόχρωσης δικαιολογήσεως ή ακριβείας της εκκαθαριζομένης δαπάνης
Ι. Άρνηση εκτέλεσης της εντολής
III. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ
Εκκαθάριση δαπάνης νοείται η πράξη, με την οποία αναγνωρίζεται οφειλή του Δήμου ως νομίμως αναληφθείσα και υφισταμένη, και προσδιορίζεται το ποσόν αυτής. (παρ.1 άρθρο 20 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')
Στην παρ.4β του Κεφαλαίου 3.3.101 του Π.Δ. 315/99 ορίζεται ότι πρόκειται για πράξη με την οποία αναγνωρίζεται η οφειλή του Δήμου ως νομίμως αναληφθείσα.
Στον οδηγό διαδικασιών του λογιστικού των Ο.Τ.Α. που εξέδωσε το ΥΠΕΣΔΔΑ και η ΕΔΕΧΥ το 2001 επισημαίνονται τα εξής:
«Πληρέστερος φαίνεται ο ορισμός του ΒΔ διότι κατά τη φάση της εκκαθάρισης ένα από τα στοιχεία που ελέγχεται είναι αν η οφειλή του Δήμου εξακολουθεί να είναι υφισταμένη, δηλαδή ερευνάται αυτεπαγγέλτως από τα όργανα του Δήμου τυχόν παραγραφή αυτής. Τα της παραγραφής των αξιώσεων κατά του Δήμου ρυθμίζονται από το Ν. 2362/95 και ισχύει ό,τι και για το Δημόσιο.
Η εκκαθάριση της δαπάνης, συνιστά μια διακριτή φάση της διαδικασίας πληρωμής, ιδιαίτερα σημαντική, διότι σε αυτήν ελέγχονται τα δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν το σύννομο της δαπάνης.
Στο Δημόσιο, (ΠΔ 151/1998, και άρθρο 26 του ν. 2362/1995), ως εκκαθάριση νοείται η πράξη με την οποία προσδιορίζονται τα δικαιώματα των πιστωτών του Δημοσίου και συνίσταται στην εξέταση δικαιολογητικών ώστε να διαπιστωθεί
-Αν η δαπάνη προβλέπεται στο νόμο (ή εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες ή τους σκοπούς της υπηρεσίας)
-Αν αναλήφθηκε νόμιμα
-Αν υπάρχουν όλα τα δικαιολογητικά
-Αν υπέπεσε σε παραγραφή
-Αν εμφιλοχώρησαν παρατυπίες στην υλοποίηση»
Α. Σύνταξη
Η πράξη εκκαθάρισης συντάσσεται επί των σχετικών παραστατικών, τιμολογίων, πιστοποιήσεων ή λογαριασμών και εμφανίζει αριθμητικώς και ολογράφως το εκκαθαριζόμενο ποσό. (παρ.1 άρθρο 22 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')
Β. Υπογραφές από τον Π.Ο.Υ. ή εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου αντί του Δημάρχου
Από 19.07.2018 ο δήμαρχος παύει να έχει την ιδιότητα του εκκαθαριστή των δαπανών και του εντολέα των πληρωμών. Όπου στις διατάξεις του β.δ. της 17.5/15.6.1959 και του ν. 3463/2006 ορίζεται ότι ο δήμαρχος υπογράφει ή συνυπογράφει πράξεις εκκαθάρισης και χρηματικά εντάλματα πληρωμής ή ότι εκδίδει χρηματικά εντάλματα, νοείται στη θέση του ο Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών ή τα ιεραρχικώς υφιστάμενα όργανα που εξουσιοδοτούνται από αυτόν. (παρ.1 άρθρο 204, παρ.2 άρθρο 210, άρθρο 283 Ν.4555/18)
Από τα ανωτέρω είναι κατανοητό ότι από 19.07.2018 ο Δήμαρχος (ή ο Αντιδήμαρχος σε περίπτωση μεταβίβασης αρμοδιότητας) παύει να έχει την ιδιότητα του εκκαθαριστή δαπανών και του εντολέα δαπανών με την συνυπογραφή του επ΄αυτών (η οποία καταργήθηκε), και η αρμοδιότητα αυτή ανατίθεται αποκλειστικά στον Π.Ο.Υ., με την μετατόπιση αρμοδιοτήτων, αλλά και ευθυνών, από τα αιρετά όργανα διοίκησης, στους υπηρεσιακούς προϊσταμένους των Οικονομικών Υπηρεσιών. Με τον τρόπο αυτό συντελείται η βασική δημοσιονομική αρχή του σαφούς διαχωρισμού του διατάκτη, από τον υπόλογο εκκαθαριστή και εντολέα πληρωμής των δαπανών (άρθρο 65 Ν. 4270/14)
Εφόσον ο προϊστάμενος οικονομικών υπηρεσιών ασκεί την αρμοδιότητα και υπογράφει τις πράξεις εκκαθάρισης και τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, τότε αυτά πέραν του συντάκτη, δύναται να υπογράφονται και από τον προϊστάμενο της οργανικής μονάδας ενδιάμεσου επιπέδου. (ΥΠ.ΕΣ. 39788/31.07.2018)
Για τα ασυμβίβαστα του ΠΟΥ και των υφισταμένων του, ως εκκαθαριστών δαπανών, δείτε την ενότητα:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΟΤΑ / ΕΛΕΓΧΟΙ - ΟΠΔ - ΕΠΙΧΕΙΡ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΑ / ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΑ / Ασυμβίβαστα Π.Ο.Υ. -Υπαλλήλων Οικονομικών Υπηρεσιών-Ταμία
Γ. Υπογραφές σε μικρούς δήμους και ΝΠΔΔ χωρίς προσωπικό και διεξαγωγή ταμειακής υπηρεσίας από το Δήμο
Κατ' εξαίρεση:
α) στους μικρούς δήμους που λόγω έλλειψης προσωπικού και οργανικών μονάδων δεν διαθέτουν Προϊστάμενο Οικονομικών Υπηρεσιών, οι πράξεις εκκαθάρισης και τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής υπογράφονται μόνο από τον υπάλληλο που ορίζεται για τον σκοπό αυτόν με απόφαση δημάρχου,
β) στα δημοτικά Ν.Π.Δ.Δ. που δεν έχουν δικό τους διοικητικό προσωπικό και η ταμειακή τους υπηρεσία διεξάγεται από το δήμο που τα έχει συστήσει, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 166 του ν. 3463/2006, νοείται ότι διεξάγεται εν γένει η λειτουργία της οικονομικής τους υπηρεσίας. Σε αυτή την περίπτωση, οι αρμοδιότητες ανάληψης των υποχρεώσεων, εκκαθάρισης και εντολής των δαπανών ασκούνται από τις αντίστοιχες υπηρεσίες του δήμου και οι σχετικές πράξεις υπογράφονται από τα όργανα που είναι αρμόδια για τις δαπάνες του δήμου. (παρ.1 άρθρο 204 Ν.4555/18)
Δ. Υπογραφές από το συντάκτη
Οι πράξεις εκκαθάρισης και τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής φέρουν επίσης την υπογραφή του συντάκτη τους. (παρ.1 άρθρο 204, παρ.2 άρθρο 210, άρθρο 283 Ν.4555/18)
Ε. Υπογράφοντες
Συνεπώς με βάση τα ανωτέρω, από 19.07.2018, οι πράξεις εκκαθάρισης υπογράφονται υποχρεωτικά από:
- τον Προϊστάμενο οικονομικών υπηρεσιών, ή τα ιεραρχικώς υφιστάμενα όργανα που εξουσιοδοτούνται από αυτόν
- τον συντάκτη αυτών
- (προαιρετικά εφόσον ο Π.Ο.Υ. ασκεί την αρμοδιότητα και υπογράφει τις πράξεις εκκαθάρισης και τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής) τον προϊστάμενο της οργανικής μονάδας ενδιάμεσου επιπέδου
ή
προκειμένου για μικρούς δήμους που δεν διαθέτουν Π.Ο.Υ. μόνο από τον υπάλληλο που ορίζεται για τον σκοπό αυτόν με απόφαση δημάρχου
Για περισσότερα σχετικά με τις υπογραφές των πράξεων εκκαθάρισης μετά τον Κλεισθένη Ι (Ν.4555/18) δείτε αναλογικά την ενότητα:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΟΤΑ » ΠΛΗΡΩΜΗ ΕΝΤΑΛΜΑΤΩΝ » ΕΝΤΑΛΜΑΤΑ » Εντολή πληρωμής » I. Υπογραφή
Για το ποιος θεωρείται προϊστάμενος οικονομικών υπηρεσιών δείτε την ενότητα:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΟΤΑ » ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ - ΑΝΑΛ. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ » ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ (από 01.01.2017) (Π.Δ. 80/2016) »Προϊστάμενοι Οικονομικών Υπηρεσιών: Ευθύνες – Έλεγχοι – Υποχρεώσεις
ΣΤ. Απαιτούμενα δικαιολογητικά
Σε κάθε χρηματικό ένταλμα, σύμφωνα με το άρθρο 25 του Β.Δ. 17.5 / 15.6.1959, επισυνάπτονται δικαιολογητικά που προσδιορίζουν σαφώς το δικαίωμα του πιστωτή κατά βάση και ποσό. Αντίστοιχα, και η εκκαθάριση της δαπάνης, σύμφωνα με το άρθρο 21 του ίδιουΒΔ, γίνεται με δικαιολογητικά που προσαρτώνται στο χρηματικό ένταλμα. Τα δικαιολογητικά αυτά, δεν μπορούν να υποκατασταθούν από υπεύθυνη δήλωση και απαιτείται να είναι πρωτότυπα και χωρίς διορθώσεις. Σε περίπτωση απώλειας δικαιολογητικών, θα εφαρμοστούν τα οριζόμενα στο άρθρο 21 παρ. 4 του Β.Δ. 17.5 / 15.6.1959. (ΥΠΕΣΔΔΑ- ΕΔΕΧΥ Διαδικασίες Λογιστικού των Ο.Τ.Α. 2001)
Σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 21 του Β.Δ. 17.5 / 15.6.1959:
«1. Η εκκαθάρισις ενεργείται παρά της λογιστικής υπηρεσίας κατά τας κειμένας περί εκάστης δαπάνης διατάξεις, είτε αυτεπαγγέλτως οσάκις υπάρχουν παρά τη υπηρεσία ταύτη πλήρη τ' αποδεικνύοντα τα δικαιώματα των δικαιούχων στοιχεία, είτε επί τη υποβολή αυτή των δικαιολογητικών στοιχείων, μετά προέλεγχον τούτων, εκ μέρους των αρμοδίων υπηρεσιών του δήμου, αίτινες επεμελήθησαν της εκτελέσεως της δαπάνης διαχειρίζονται, λόγω αρμοδιότητος, την οικείαν πίστωσιν.»
Αναλυτικότερα στην παρ.4 του άρθρου 21 του Β.Δ. 17.5 / 15.6.1959 ορίζονται τα εξής:
«Σε περίπτωση καταστροφής εξ ανωτέρας βίας επελθούσης εις χείρας δήμου ή κοινότητος, των υπό των κειμένων διατάξεων προβλεπομένων δικαιολογητικών εκκαθαρίσεως πληρωμής δαπανών αυτών εκ της εκτελέσεως προμηθειών ή εργασιών για τις οποίες δεν ήταν κατά νόμο υποχρεωτική η σύνταξη συμφωνητικού ή δαπανών εξ υποχρεώσεως προς επιστροφή αχρεωστήτως εισπραχθέντων φόρων, τελών και δικαιωμάτων για την εκκαθάριση πληρωμής των οφειλών τούτων ορίζονται τα κάτωθι δικαιολογητικά :
α) Αίτηση του δικαιούχου συνοδευομένη μετά πάντος τυχόν εις χείρας αυτού ευρισκομένου στοιχείου στο οποίο θ' αναγράφεται λεπτομερώς η αιτία και το ποσόν της απαιτήσεώς του.
β) Πόρισμα ενόρκου διοικητικής εξετάσεως ενεργουμένης από επιθεωρητή δημοσίων υπολόγων ή διοικητικού επιθεωρητή, από το οποίο να προκύπτει σαφώς η υφισταμένη κατά του δήμου ή της κοινότητος απαίτηση, η αδυναμία αποδείξεως αυτής εξ επισήμων κατά νόμον στοιχείων, το ονοματεπώνυμο του δικαιούχου και το ποσόν αυτής.
γ) Απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου προσηκόντως κεκυρωμένη παρά της οικείας διοικητικής αρχής περί αναγνωρίσεως της απαιτήσεώς του και εγκρίσεως πληρωμής ταύτης.
Τυχόν έλλειψη (π.χ. ενός δικαιολογητικού) ή λάθος ανακοινώνεται από το λογιστήριο προς την αρμόδια για τη διαχείριση της πίστωσης υπηρεσία, η οποία επιμελείται της διόρθωσης και τακτοποίησης.
Όταν τα δικαιολογητικά της δαπάνης είναι ελλιπή ή η δαπάνη «προδήλως» δεν έχει νόμιμα αναληφθεί ή ενεργηθεί, ο προϊστάμενος λογιστικής υπηρεσίας (ήδη από 19.07.2018 ο Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών) υποχρεούται ανάλογα με την περίπτωση να αρνηθεί την έκδοση του χρηματικού εντάλματος ή να μειώσει το πληρωτέο ποσό. (παρ. 3 άρθρο 22 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')
Αόριστες βεβαιώσεις (ή ενδεχομένως άλλο αόριστο και γενικό στοιχείο) δεν μπορεί να αποτελέσουν δικαιολογητικό εκκαθάρισης της δαπάνης σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 1 του Β.Δ. 17.5 / 15.6.1959, το οποίο απαιτεί πλήρη δικαιολογητικά που να αποδεικνύουν τα δικαιώματα των δικαιούχων. Απόδειξη του δικαιώματος δεν μπορεί να γίνει με αόριστο και γενικό στοιχείο. (ΥΠΕΣΔΔΑ- ΕΔΕΧΥ Διαδικασίες Λογιστικού των Ο.Τ.Α. 2001)
Ζ. Περίπτωση μη πραγματοποιησης της δαπάνης
Σε περίπτωση που η δαπάνη δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί, η αρμόδια υπηρεσία ενημερώνει το λογιστήριο προκειμένου να διαγράψει το ποσό από το βιβλίο των ανειλημμένων υποχρεώσεων. (παρ.2 άρθρο 18 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')
Η. Περίπτωση διαφωνίας μεταξύ της Λογιστικής Υπηρεσίας και Δημάρχου
Σε περίπτωση διαφωνίας μεταξύ της λογιστικής υπηρεσίας και του δημάρχου, αυτή προβαίνει στην έκδοση του χρηματικού εντάλματος κατόπιν εγγράφου διαταγής του δημάρχου, με την οποία αίρεται η προσωπική ευθύνη του προϊσταμένου της λογιστικής υπηρεσίας.
Αντίγραφο της διαταγής του δημάρχου επισυνάπτεται στο χρηματικό ένταλμα πληρωμής. (παρ.4 άρθρο 22 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')
Θ. Περίπτωση μη νομιμότητας ή απόχρωσης δικαιολογήσεως ή ακριβείας της εκκαθαριζομένης δαπάνης
Oι Προϊστάμενοι των υπηρεσιών, σε περίπτωση μη νομιμότητας ή απόχρωσης δικαιολογήσεως ή ακριβείας της εκκαθαριζομένης και εντελλομένης δαπάνης, υπέχουν ευθύνη επί παραβάσει καθήκοντος και καταλογίζονται εις βάρος τους με πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για κάθε ποσό που πληρώθηκε αχρεωστήτως, εκτός αν ενήργησαν κατόπιν έγγραφης εντολής του Δημάρχου. (παρ. 3 άρθρο 20 Β.Δ. 17.5/15.6.1959)
Ι. Άρνηση εκτέλεσης της εντολής
Σε περίπτωση έγγραφης άρνησης του προϊσταμένου οικονομικών υπηρεσιών, η αρμοδιότητα γα τη διατύπωση της εντολής της παρ. 4 του άρθρου 22 του β.δ. 17.5/15.6.1959, ασκείται αποκλειστικά από τον δήμαρχο. (παρ.2 άρθρο 204 Ν.4555/18)
(Νομολογία πριν τη δημοσίευση του Ν.4555/18 (Κλεισθένης Ι):
Ο προϊστάμενος της λογιστικής υπηρεσίας του Δήμου οφείλει, με προσωπική του ευθύνη, να αρνηθεί αιτιολογημένα τη θεώρηση της έκθεσης ανάληψης της δαπάνης, καθώς και την προσυπογραφή της πράξης εκκαθάρισης σε περίπτωση που η εντελλόμενη δαπάνη προδήλως δεν είναι νόμιμη, απαλλάσσεται δε της ευθύνης του μόνο εάν ενεργήσει κατόπιν σχετικής εγγράφου διαταγής του δημάρχου. Μόνη δηλ. η παράλειψή του να υπογράψει το χρηματικό ένταλμα, χωρίς την προηγούμενη έγγραφη αιτιολογημένη άρνηση θεώρησης της έκθεσης ανάληψης της δαπάνης και της προσυπογραφής της πράξης εκκαθάρισης, δεν τον απαλλάσσει της ευθύνης του. Έχει υποχρέωση να γνωρίζει τα δικαιολογητικά που, σύμφωνα με το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο, συνοδεύουν τα χρηματικά εντάλματα του δήμου, καθώς και να ελέγχει την ύπαρξή τους πριν από την προσυπογραφή της πράξης εκκαθάρισης των δαπανών (Ελ.Συν.Ολομ.Απόφαση 1161/2015)
Υπόδειγμα εγγράφου του Προϊσταμένου της λογιστικής υπηρεσίας περί μη έκδοσης χρηματικού εντάλματος (πριν τη δημοσίευση του Ν.4555/18 (Κλεισθένης Ι)
Συνοπτικά, για την εκκαθάριση ισχύουν τα εξής:
Οι προϊστάμενοι οικονομικής υπηρεσίας οφείλουν να αρνηθούν την εκκαθάριση αν η υπάρχουν επιφυλάξεις για
-μη νομιμότητα
-μη δικαιολόγηση
-μη ακρίβεια της δαπάνης
Η εκκαθάριση ενεργείται από λογιστήριο είτε αυτεπάγγελτα αν έχει τα δικαιολογητικά είτε με τη διαβίβαση δικαιολογητικών από την «αρμόδια» υπηρεσία.
Το λογιστήριο στην εκκαθάριση
-Επαληθεύει διαδικασία ανάληψης
-ελέγχει τους λογαριασμούς και τα δικαιολογητικά
-Προσδιορίζει το δικαίωμα πιστωτή
Η εκκαθάριση συντάσσεται επί των δικαιολογητικών και υπογράφεται από:
Το Δήμαρχο, (από 19.07.2018 οι πράξεις εκκαθάρισης υπογράφονται αντί του Δημάρχου από τον Προϊστάμενο Οικονομικών Υπηρεσιών- άρθρο 204 Ν.4555/18)
Τον συντάκτη (άρθρο 204 παρ.1 Ν.4555/18)
Το Διευθυντή της υπηρεσίας που διαχειρίστηκε την πίστωση
Στην εκκαθάριση, το κρίσιμο είναι τα δικαιολογητικά, τα οποία πρέπει να είναι πρωτότυπα και χωρίς αλλοιώσεις. (ΥΠΕΣΔΔΑ- ΕΔΕΧΥ Διαδικασίες Λογιστικού των Ο.Τ.Α. 2001)
1. Η αρμόδια υπηρεσία που επιμελήθηκε τη δαπάνη διαβιβάζει τα δικαιολογητικά αυτά στο λογιστήριο (σε δύο αντίγραφα κάθε δικαιολογητικό).
2. Το λογιστήριο ελέγχει τα δικαιολογητικά και κυρίως ελέγχει αν η δαπάνη είχε νομίμως αναληφθεί, αν τα δικαιολογητικά είναι πλήρη και νόμιμα, και αν δαπάνη εξακολουθεί υφιστάμενη (δεν παραγράφηκε).
3.α. Αν όλα έχουν καλώς, το λογιστήριο συντάσσει την πράξη εκκαθάρισης.
3.β. Αν διαπιστωθεί έλλειψη, ανωμαλία κλπ, το λογιστήριο ζητά από την αρμόδια υπηρεσία τη συμπλήρωση των δικαιολογητικών.
4.α. Αν η αρμόδια υπηρεσία συμπληρώσει τα δικαιολογητικά το λογιστήριο συντάσσει την πράξη εκκαθάρισης.
4.β. Αν η αρμόδια υπηρεσία δεν συμπληρώσει τα δικαιολογητικά, τότε το λογιστήριο είτε θα αρνηθεί την εκκαθάριση (και κατά συνέπεια την έκδοση ΧΕ) είτε θα μειώσει το πληρωτέο ποσό, εκτός εάν λάβει σχετική εντολή από το Δήμαρχο, η οποία θα επισυναφθεί στο ΧΕ. (ΥΠΕΣΔΔΑ- ΕΔΕΧΥ Διαδικασίες Λογιστικού των Ο.Τ.Α. 2001)
Δεν καθίσταται δυνατός ο έλεγχος της εκκαθάρισης της δαπάνης διότι, το μεν δεν επισυνάπτονται στο χρηματικό ένταλμα τα αναφερόμενα στο Πρακτικό της συγκροτηθείσας πενταμελούς Επιτροπής διερεύνησης του ελλείμματος δικαιολογητικά, από τα οποία να προκύπτει το ακριβές ύψος του υπεξαιρεθέντος ποσού, ούτε από κάποιο στοιχείο του φακέλου προκύπτει ο τρόπος υπολογισμός των βεβαιωθέντων ταμειακά τόκων υπερημερίας, το δε διότι δεν επισυνάπτονται στο επίμαχο χρηματικό ένταλμα δικαιολογητικά, από τα οποία να προκύπτει το ποσό που έχει ήδη παρακρατηθεί από προηγούμενες μισθοδοσίες της υπαλλήλου προς συμψηφισμό του καταλογισθέντος σε αυτήν ποσού καθώς και το διάστημα της παρακράτησης, οι υπολογισμοί σε μηνιαία βάση, το υπόλοιπο προς αποπληρωμή, η διάκριση των ασφαλιστικών κρατήσεων και των παρακρατηθέντων για δόσεις δανείων ποσών καθώς και τυχόν μισθολογικές προαγωγές που ελήφθησαν υπόψη, τέτοιο δε δικαιολογητικό δεν αποτελεί το έγγραφο επανυποβολής, εφόσον δεν διευκρινίζει όλα τα προαναφερθέντα ελλείποντα στοιχεία. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 18/2017)
ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ |
ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ |
ΟΡΓΑΝΟ |
Πράξη εκκαθάρισης επί του παραστατικού |
- Προϊστάμενος οικονομικών υπηρεσιών ή ιεραρχικώς υφιστάμενο όργανο που εξουσιοδοτείται από αυτόν
Σε μικρούς δήμους που δεν διαθέτουν Π.Ο.Υ., υπογράφονται μόνο από τον υπάλληλο που ορίζεται για τον σκοπό αυτόν με απόφαση δημάρχου
Για περισσότερα αναφορικά με τις υπογραφές δείτε για αναλογική εφαρμογή την ενότητα: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΟΤΑ » ΠΛΗΡΩΜΗ ΕΝΤΑΛΜΑΤΩΝ » ΕΝΤΑΛΜΑΤΑ » Εντολή πληρωμής » I. Υπογραφή |
Για τη Σύσταση Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.) δείτε τη σχετική ενότητα:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΟΤΑ » ΠΛΗΡΩΜΗ ΕΝΤΑΛΜΑΤΩΝ » ΕΝΤΑΛΜΑΤΑ » Σύσταση Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.)