ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ

Η ανάληψη δαπάνης σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού πραγματοποιείται από τον Δήμαρχο ο οποίος ενεργεί με εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή (άρθρο 11 και 12 παρ. 2 ΒΔ 17.5-15.6.1959).

Η σχετική διαδικασία περιλαμβάνει:

1. Σύνταξη έκθεσης από την αρμόδια υπηρεσία πριν τη διενέργεια της δαπάνης. Αρμόδια υπηρεσία είναι αυτή χάριν της οποίας θα πραγματοποιηθεί η δαπάνη. (Π.χ. το τμήμα καθαριότητας, η διεύθυνση τεχνικών υπηρεσιών κ.λ.π., ανάλογα με την οργάνωση κάθε Δήμου).

Στην έκθεση δαπάνης πρέπει να καθορίζονται τα εξής:

α) Το είδος και η αιτία της δαπάνης

β) Το απαιτούμενο ποσόν της δαπάνης, αριθμητικώς και ολογράφως.

γ) Οι γενικές ή ειδικές διατάξεις νόμων, διαταγμάτων, ή αποφάσεων των αρμοδίων οργάνων του δήμου, στις οποίες στηρίζεται η δαπάνη και

δ) Το οικονομικό έτος, το κεφάλαιο και άρθρο του προϋπολογισμού, το οποίο βαρύνει η δαπάνη. (άρθρο 13 παρ.1 ΒΔ 17.5-15.6.1959)

2. Υπογραφή της έκθεσης από το Δήμαρχο και το Διευθυντή διάθεσης της πίστωσης. (άρθρο 13 παρ.3 ΒΔ 17.5-15.6.1959)

3. Αποστολή εις διπλούν της έκθεσης στην λογιστική υπηρεσία του δήμου προκειμένου να γίνει έλεγχος νομιμότητας της δαπάνης από την οικονομική υπηρεσία και έλεγχος ύπαρξης πιστώσεως δυναμένης να καλύψει την δαπάνη. Καταχώρηση της έκθεσης στο τηρούμενο βιβλίο αναλαμβανομένων υποχρεώσεων θεώρηση της και επιστροφή της στην αρμόδια δημοτική υπηρεσία που πρότεινε τη δαπάνη. Η θεώρηση αναγράφει τον αριθμό της καταχωρίσεως, το ποσόν της αναληφθείσης δαπάνης και το κεφάλαιο και άρθρο του προϋπολογισμού το οποίο βαρύνει η δαπάνη. (άρθρο 13 παρ.3 ΒΔ 17.5-15.6.1959)

4. Εντολή εκτέλεσης της δαπάνης ή εισήγηση για την έγκριση αυτής από το Δημοτικό Συμβούλιο ή τη Δημαρχιακή Επιτροπή. (άρθρο 13 παρ.4 Β.Δ 17.5-15.6.1959)

Η εντολή εκτέλεσης της δαπάνης από το Δήμαρχο μπορεί να γίνει μόνο για δαπάνες για τις οποίες είναι αρμόδιος ο Δήμαρχος ή δεν απαιτείται απόφαση άλλου οργάνου του Δήμου, ήτοι:

α. Επικοινωνίες (τηλεγραφικά τέλη κ.λ.π.)

β. Αμεση αποκατάσταση απρόβλεπτων ζημιών σε δίκτυα ύδρευσης, αποχέτευσης, άρδευσης, φωτισμού και σε δρόμους,

γ. Αποδοχές κάθε είδους προσωπικού,

δ. Έξοδα παράστασης,

ε. Μισθώματα ακινήτων που χρησιμοποιούνται για τις υπηρεσίες του Δήμου ή της Κοινότητας,

στ. Εισφορές για τη μισθοδοσία των ελεγκτών εσόδων εξόδων και τωνεισπρακτόρων Ο.Τ.Α.,

ζ. Έξοδα κίνησης εισπρακτόρων,

η. Εισφορές που επιβάλλονται με ειδικούς νόμους, όπως ορίζεται στην περ. ιγ' της παρ.1 του άρθρου 158 του Ν.3463/06. (άρθρο 158 Ν.3463/06)

5. Ενημέρωση των βιβλίων (ΥΠΕΣΔΔΑ- ΕΔΕΧΥ Διαδικασίες Λογιστικού των ΟΤΑ 2001)

ΠΡΞ ΚΛΒ 2004 3
Προμήθεια Η/Υ, προγραμμάτων, ανταλλακτικών και αναλωσίμων. Μη νόμιμη, καθόσον οι εκθέσεις ανάληψης της ανωτέρω δαπάνης έπονται των πρωτοκόλλων παραλαβής των προμηθειών.