Σχετική νομολογία |
Προσωπικό με σύμβαση διάρκειας μέχρι οκτώ (8) μήνες, για την αντιμετώπιση εποχικών ή άλλων πρόσκαιρων αναγκών (άρθρο 21 παρ.1 και 2 του Ν.2190/94).
-Απαιτούμενα προσόντα.
-Διαδοχικές συμβάσεις εργασίας.
-Κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών.
-Διαδικασία- προϋποθέσεις πρόσληψης.
-Παραίτηση υπαλλήλου.
-Εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων.
Προσωπικό με σύμβαση διάρκειας μέχρι δύο μήνες για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών ή εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών (άρθρο 205 και 206 του Ν.3584/07).
Προσωπικό με σύμβαση διάρκειας μέχρι δύο μήνες για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών ή εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών (άρθρο 206 του Ν.3584/07, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 41 παρ. 2 του Ν. 4325/2015) (άρθρο 14 παρ. 2 περ. ιε΄ Ν. 2190/1994, όπως συμπληρώθηκε από το άρθρο 20 παρ.4 Ν.2738/99 και αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 του Ν. 3812/2009)
Προσωπικό με σύμβαση διάρκειας μέχρι οκτώ (8) μήνες για την αντιμετώπιση απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών, σε περιπτώσεις εκτεταμένων ζημιών από σεισμούς, πλημμύρες, παγετούς και πυρκαγιές (άρθρο 20 του Ν.2190/1994, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 38 του Ν.2800/2000).
Προσωπικό με σύμβαση διάρκειας έως 135 ημέρες για την κάλυψη έκτακτων αναγκών έργων με αυτεπιστασία (άρθρο 22 παρ.4 του Ν.3274/04).
Ασφαλιστικά Μέτρα.
Συμμόρφωση σε Δικαστικές Αποφάσεις.
Επίδομα Πληροφορικής.
Προσωπικό με σύμβαση
διάρκειας μέχρι οκτώ (8) μήνες, για την αντιμετώπιση εποχικών ή άλλων πρόσκαιρων αναγκών (άρθρο 21 παρ.1 και 2 του Ν.2190/94)
-Απαιτούμενα προσόντα
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 253/2011
Μη νόμιμη η πρόσληψη με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε θέση ηλεκτρολόγου. Με τον όρο «ηλεκτρολόγος» υποδηλώνεται η επαγγελματική ιδιότητα του απασχολουμένου με τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις. Στην έννοια αυτή περιλαμβάνονται καταρχήν οι εγκαταστάτες ηλεκτρολόγοι, οι οποίοι αναλαμβάνουν υπευθύνως την εκτέλεση εγκαταστάσεων φωτισμού κατοικιών, γραφείων, καταστημάτων, βιοτεχνιών, βιομηχανιών, μηχανημάτων και συσκευώνμέχρις συγκεκριμένου ορίου εγκατεστημένης συνολικής ισχύος, αναλόγως της ειδικότητας την οποία κέκτηνται και της κατηγορίας στην οποία εντάσσονται. Οι εγκαταστάτες ηλεκτρολόγοι διακρίνονται σαφώς από τους ηλεκτροτεχνίτες και βοηθούς ηλεκτροτεχνίτες, που χρησιμοποιούνται ως βοηθητικό προσωπικό κατά την εκτέλεση, επίβλεψη και συντήρηση των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, αναλόγως της σημασίας και του είδους αυτών, χωρίς, ωστόσο, οι τελευταίοι να δύνανται να αναλαμβάνουν οι ίδιοι την εκτέλεσή τους, καθόσον εργάζονται υπό τις εντολές εγκαταστάτη αντίστοιχης ειδικότητας.
-Διαδοχικές συμβάσεις εργασίας
Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 178/2011
Αυτοδικαίως άκυρες οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την κάλυψη εποχικών και παροδικών αναγκών των φερόμενων ως δικαιούχων, που καταρτίσθηκαν πριν από τη συμπλήρωση τριμήνου από τη λήξη προηγούμενων συμβάσεων που είχαν συνάψει με τον Παιδικό Σταθμό του Δήμου και αφορούσαν την ίδια ειδικότητα και τους ίδιους όρους εργασίας, διότι συνιστούν διαδοχικές συμβάσεις εργασίας που αντίκεινται στις διατάξεις του άρθρου 5 του π.δ. 164/2004. Μη νόμιμη η δαπάνη.
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 27/2007
Πρόσληψη χειριστή μηχανημάτων έργων από Δήμο, με σύμβαση εργασίας ιδ. δικαίου 8μηνης διάρκειας κατ' εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν. 2190/94. Μη νόμιμη, καθόσον η πρόσληψη αυτή δεν αποσκοπεί στην αντιμετώπιση εποχιακών ή άλλων περιοδικών αναγκών, αλλά στην κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών, αφού ο εν λόγω υπάλληλος έχει κατά το παρελθόν προσληφθεί και εργαστεί με την ίδια ειδικότητα στο Δήμο, δυνάμει διαδοχικών συμβάσεων. Επιπλέον, η εν λόγω σύμβαση είναι άκυρη για τον πρόσθετο λόγο ότι τέθηκε σε ισχύ πριν από τη λήξη της διάρκειας της προηγούμενης σύμβασης, χωρίς να μεσολαβήσει χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών μηνών (αρθ. 5 παρ. 1 του Π.Δ. 164/2004).
-Κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών
Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 277/2010
Μη νόμιμη η πρόσληψη υπαλλήλων ως εποχικού προσωπικού, καθόσον προσλήφθηκαν για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών του Δήμου, λόγω της έλλειψης του αναγκαίου τακτικού προσωπικού, συνεπεία αποχώρησης υπαλλήλων από την υπηρεσία (συνταξιοδοτήσεις) και χορήγησης ειδικών αδειών (αναρρωτικών, λοχείας, ανατροφής τέκνου κ.ά).
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 199/2007
Προσλήψεις εποχιακού προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων από Δήμο, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου 8μηνης διάρκειας, κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 2190/1994. Μη νόμιμες, καθόσον εξυπηρετούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Δήμου. (Όμοιες οι 34/2007- Μη ανακλητέα με την 237/2007, 52/2007, 78/2007- Ανακλητέα, λόγω συγγνωστής πλάνης, με την 251/2007 πράξη του ιδίου Τμήματος, 112/2007,)
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 177/2007
Πρόσληψη υπαλλήλων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου οκτάμηνης διάρκειας για την κάλυψη παροδικών αναγκών των υπηρεσιών ανταποδοτικού χαρακτήρα του Δήμου, κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν. 2190/1994. Μη νόμιμη, καθόσον η πρόσληψη αυτή εξυπηρετεί πάγιες και διαρκείς ανάγκες, λόγω έλλειψης τακτικού προσωπικού. Περαιτέρω η πρόσληψη αυτή δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί ούτε ενόψει των κατεπειγουσών αναγκών, που προέκυψαν από την ύπαρξη κενών θέσεων τακτικού προσωπικού, καθόσον στην περίπτωση αυτή είναι δυνατή η σύναψη συμβάσεων διάρκειας τεσσάρων (4) και όχι οκτώ (8) μηνών. Μη ανακλητέα με την 277/2007 πράξη του ιδίου Τμήματος. (Σχετ. η 239/2007 πράξη του ιδίου Τμήματος).
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 46/2007
Πρόσληψη χειριστή μηχανημάτων έργων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου οκτάμηνης διάρκειας, κατ' εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν. 2190/1994. Μη νόμιμη, καθόσον δεν πληρούνται οι τιθέμενες από τις ανωτέρω διατάξεις προϋποθέσεις, δεδομένου ότι ούτε στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ούτε στην απόφαση της Δημαρχιακής Επιτροπής προσδιορίζονται με σαφήνεια οι συγκεκριμένες εποχιακές ανάγκες για την κάλυψη των οποίων έγινε η πρόσληψη του ανωτέρω υπαλλήλου, αντίθετα οι ανάγκες αυτές υφίσταντο επί σειρά ετών, αφού είχαν και κατά το παρελθόν καλυφθεί με προηγούμενη σύμβαση με προσωπικό της ίδιας ειδικότητας. (Όμοιες οι 27/2007, 138/2011, Πράξεις του ιδίου Τμήματος)
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 44/2006
Προσλήψεις από Δημοτικό Παιδικό Σταθμό προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ιδ. δικαίου οκτώ μηνών και δύο μηνών αντίστοιχα κατ' εφαρμογή των διατάξεων του Ν.2190/94. Μη νόμιμες, καθόσον καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Σταθμού και όχι κατεπείγουσες, εποχιακές, παροδικές ή πρόσκαιρες, όπως απαιτούν οι διατάξεις του ανωτέρω νόμου. (Συγγνωστή πλάνη). (Όμοιες οι 135/2005, 217/2006 πράξεις του ιδίου Τμήματος)
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 240/2006
Πρόσληψη ηλεκτρολόγου από Δήμο με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (άρθρο 21 του Ν. 2190/1994). Μη νόμιμη, διότι ο ανωτέρω υπάλληλος εξυπηρετεί πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Δήμου, λόγω έλλειψης μόνιμου προσωπικού της ειδικότητας του, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις διαδοχικές συμβάσεις εργασίας μεταξύ αυτού και του Δήμου ενώ δεν εξειδικεύεται η φύση των αναγκών ως εποχιακών. Συγνωστή πλάνη.
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 149/2005
Πρόσληψη, από Δημοτικό Στάδιο, ενός εργάτη Γενικών Καθηκόντων (ΥΕ), με 8μηνη σύμβαση εργασίας. Μη νόμιμη, καθόσον δεν έγινε για την εξυπηρέτηση εποχιακών, πρόσκαιρων ή περιοδικών αναγκών (αρθρ. 21 Ν.2190/94), αλλά για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών. Συγγνωστή πλάνη, ενόψει του γεγονότος, ότι δεν έχει εγκριθεί ο Ο.Ε.Υ. του εν λόγω Σταδίου και για το λόγο αυτό είναι αδύνατη η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού.
Ελ. Συν. Κλιμ. Β' 517/2003
Αποδοχές και Δώρο Χριστουγέννων σε εποχιακό προσωπικό (εργάτες καθαριότητας και οδηγοί απορριμματοφόρων) με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (8μηνη) α) Νόμιμη εφόσον υπάρχει εγγεγραμμένη σχετική πίστωση στους ανταποδοτικούς κωδικούς του προϋπολογισμού (σχετ. πρ. Β'Κλ.510, 515/03). β)Μη νόμιμη, καθόσον έγινε για την αντιμετώπιση πάγιων και διαρκών αναγκών της υπηρεσίας καθαριότητας του δήμου.
-Διαδικασία- προϋποθέσεις πρόσληψης
Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 30/2012.
Τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των Δήμων, επιτρέπεται να προσλαμβάνουν προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την αντιμετώπιση εποχικών ή άλλων περιοδικών ή πρόσκαιρων αναγκών τους. Η πρόσληψη του προσωπικού αυτού γίνεται με τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις που ορίζονται από το άρθρο 21 παρ. 2-17 του ν. 2190/1994 και υπό την πρόσθετη προϋπόθεση ότι έχει προηγηθεί σχετική έγκριση της Επιτροπής του άρθρου 2 παρ. 1 της ΠΥΣ 33/2006. Κατά συνέπεια, χωρίς την ανωτέρω έγκριση δεν είναι νόμιμη η πρόσληψη του προσωπικού αυτού και, ως εκ τούτου, δεν είναι νόμιμη και η αξίωση των προσληφθέντων για απόληψη των σχετικών αποδοχών. Μη νόμιμη η δαπάνη.
Ελ. Συν. Κλιμ. Β' Πράξη 89/2007
Μη νόμιμη η πρόσληψη από Δήμο εποχιακού προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδ. δικαίου ορισμένου χρόνου για την κάλυψη αυξημένων αναγκών των υπηρεσιών ανταποδοτικού χαρακτήρα αυτού (καθαριότητας και ύδρευσης), καθόσον έγινε κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 21 του Ν.2190/1994, αφού, ανεξαρτήτως της μη ύπαρξης έγκρισης για τις εν λόγω προσλήψεις από την επιτροπή της ΠΥΣ 55/1998, δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις των ως άνω διατάξεων και συγκεκριμένα δεν προσδιορίζονται οι -εποχικές, περιοδικές ή πρόσκαιρες- ανάγκες, οι οποίες δικαιολογούν την πρόσληψη του ως άνω προσωπικού, ενώ δεν προκύπτει και έγκριση των σχετικών διαδικασιών πρόσληψης από το Α.Σ.Ε.Π. Αντίθετα, νόμιμη η πρόσληψη με σύμβαση έργου περιβαλλοντολόγου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2527/1997, καθόσον καλύπτει ανάγκες του Δήμου που απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις, τις οποίες δεν κατέχουν οι υπηρετούντες υπάλληλοι.
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 133/2007
Πρόσληψη, από Δήμο, προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων στις υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα (καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού). Μη νόμιμη, καθόσον δεν τηρήθηκε η σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με το Ν. 2190/1994, διότι αφενός επελέγησαν υποψήφιοι που είχαν κώλυμα, αφού δεν είχαν τον απαιτούμενο χρόνο ανεργίας 4 μηνών και αφετέρου δεν προσλήφθηκαν υποψήφιοι που προηγούνταν στη σειρά κατάταξης και δεν είχαν παραιτηθεί ή αρνηθεί την ανάληψη υπηρεσίας.
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 55/2007
Πρόσληψη ενός (1) χειριστή εκσκαφέα - φορτωτή και ενός (1) μηχανικού αυτοκινήτων καθαριότητας με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου οκτάμηνης διάρκειας, κατ' εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν. 2190/1994. Νόμιμη, γιατί, μολονότι οι ανωτέρω είχαν ήδη απασχοληθεί στο Δήμο με την ίδια ειδικότητα πέραν των οκτώ μηνών κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα των δώδεκα μηνών, κατά τον διενεργηθέντα διαγωνισμό δεν υπήρξαν άλλοι συνυποψήφιοι για καμιά από τις δύο προκηρυχθείσες ειδικότητες.
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 301/2006
Πρόσληψη ενός εργάτη με σύμβαση εργασίας ιδ. δικαίου ορισμένου χρόνου (8μηνη) στην Υπηρεσία Πρασίνου Δήμου. Μη νόμιμη, διότι δεν έγινε με έγκριση της αρμόδιας Τριμελούς Επιτροπής (αρθ. 1 παρ. 2 ΠΥΣ 55/1998), ούτε εφαρμόστηκαν οι διατάξεις του άρθρου 18 παρ. 8 του Ν. 2539/1997. Συγγνωστή πλάνη ενόψει έγκρισης της εν λόγω πρόσληψης από το Γ.Γ. της οικείας Περιφέρειας και της δημιουργηθείσας σύγχυσης ως προς την έννοια και εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 24/2004
Πρόσληψη οδηγών για τις ανάγκες της υπηρεσίας καθαριότητας δήμων, κατ'αρθρ.21 Ν.2190194. Απαιτείταιη τήρηση της προβλεπόμενης από το άρθρο αυτό διαδικασίας (δημοσίευση, πίνακες κατάταξης με συγκεκριμένα κριτήρια κλπ) και δεν αρκεί μόνο η διαπίστωση της ανάγκης της πρόσληψης από τη δημαρχιακή επιτροπή και η προηγούμενη βεβαίωση, ότι συντρέχει η οικονομική προϋπόθεση της κάλυψης της δαπάνης «εξ ολοκλήρου» από τα πραγματοποιούμενα έσοδα των αντίστοιχων τελών καθαριότητας, κατ' αρθρ.57 παρ.2 Ν.2218194. Μη νόμιμη. Συγγνωστή πλάνη.
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 82/2002
(Μη ανακλητέα με την Ελ. Συν. Τμ.1 Πράξη 126/2002)
Πρόσληψη εργατών καθαριότητας, οδηγών, χειριστών αερόσφυρας και εργατών αποχέτευσης κατ'αρθρ.21 Ν.2190/1994, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνόυ. Οι υποψήφιοι δεν πρέπει να έχουν απασχοληθεί με την ίδια σχέση εργασίας πέραν των 8 μηνών κατά τους τελευταίους 12 μήνες, καθώς και να προηγείται, η απαιτούμενη έγκριση της Τριμελούς Επιτροπής των Υπουργών του άρθρου 2 της 55/1998 Π.Υ.Σ. Συγγνωστή πλάνη.
-Παραίτηση υπαλλήλου
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πρακτ. 14ηςΣυν./2007,(Θέμα Α΄)
Καταβολή αποδοχών και εξόδων κίνησης σε εργάτη καθαριότητας Δήμου, για χρονικό διάστημα μετά τη λήξη της οκτάμηνης σύμβασής του, η οποία είχε διακοπεί, λόγω παραίτησης του ανωτέρω υπαλλήλου προκειμένου να λάβει μέρος στις δημοτικές εκλογές και συνεχίστηκε για να συμπληρωθεί ο πραγματικός χρόνος των οκτώ μηνών. Μη νόμιμη, καθόσον από καμία διάταξη νόμου δεν προβλέπεται δυνατότητα παράτασης της σύμβασης, σε περίπτωση που λόγω παραίτησης δεν συμπληρώθηκε το χρονικό διάστημα για το οποίο είχε προσληφθεί ο εργαζόμενος. Αντίθετα στο άρθρο 21 παρ. 13 του Ν. 2190/1994 ορίζεται ότι εκείνος που αποχωρεί πριν από τη λήξη της σύμβασης αντικαθίσταται με άλλους εγγεγραμμένους και διαθέσιμους στον πίνακα της οικείας ειδικότητας.
-Εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 131/2006
Αμοιβή νηπιαγωγού για υπηρεσίες που προσέφερε σε κέντρο Παιδιού Δήμου, μετά τη λήξη της σύμβασης εργασίας της, σε εκτέλεση προσωρινής διαταγής του Μονομελούς Πρωτοδικείου. Μη νόμιμη, διότι: α) η συναφθείσα μεταξύ αυτής και του ως άνω Ν.Π.Δ.δ. του Δήμου σύμβαση ιδ. δικαίου ορισμένου χρόνου (άρθρου 21 του Ν. 2190/94) είχε λήξει και β) η προσωρινή διαταγή δεν αποτελεί τίτλο εκτελεστό (άρθρα 20 Ν. 3301 /2004 και 1 Ν. 3068/2002) και δεν μπορεί να υποχρεώσει το Κέντρο σε εκτέλεση αυτής. (Όμοια η Πράξη Κλιμακίου Β 1924/2003)
Προσωπικό με σύμβαση διάρκειας μέχρι δύο μήνες για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών ή εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών (άρθρο 205 και 206 του Ν.3584/07)
Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 244/2016
Η πρόσληψη της φερόμενης ως δικαιούχου έγινε κατά παράβαση του άρθρου 206 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., διότι η επικαλούμενη ανάγκη παροχής λογιστικών υπηρεσιών δεν έχει κατεπείγοντα χαρακτήρα, αφού εντάσσεται στη συνήθη διοικητική λειτουργία του Βρεφονηπιακού Σταθμού, όπως, άλλωστε, καταδεικνύεται και από την πρόβλεψη σχετικής θέσης μονίμου διοικητικού υπαλλήλου, με την ειδικότητα του λογιστή, στον οικείο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας. Περαιτέρω, οι ισχυρισμοί, που προβάλλονται στο έγγραφο επανυποβολής του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, ότι η πρόσληψη της φερόμενης ως δικαιούχου ήταν αναγκαία για τη λειτουργία του Βρεφονηπιακού Σταθμού λόγω έλλειψης α) τακτικού προσωπικού του νομικού προσώπου, β) λογιστών στο Δήμο και στα λοιπά δημοτικά ν.π.δ.δ. και γ) λόγω της ανάγκης κλεισίματος της οικονομικής διαχείρισης του νομικού προσώπου για το έτος 2015, μέχρι να καλυφθούν οι ανάγκες λειτουργίας του με την πρόσληψη τακτικού προσωπικού για την οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί οι σχετικές διαδικασίες (αναμονή οριστικής έγκρισης από το ΥΠ.ΕΣ. & Δ.Α.), είναι απορριπτέοι ως αβάσιμοι, δεδομένου ότι οι ανακύπτουσες από την έλλειψη τακτικού προσωπικού ανάγκες δεν δύνανται να θεωρηθούν κατεπείγουσες και πρόσκαιρες, αλλά πάγιες και διαρκείς και, συνεπώς, δεν δύνανται να αποτελέσουν νόμιμο δικαιολογητικό λόγο για την πρόσληψη της ως άνω υπαλλήλου, βάσει της ειδικής διάταξης του άρθρου 206 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ, επιπλέον δε, η μη έγκαιρη αντιμετώπισή τους, στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή, δεν προκύπτει ότι θα επιφέρει δυσμενείς και μη αναστρέψιμες συνέπειες για το επιτελούμενο από το νομικό αυτό πρόσωπο σκοπό.
Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 10/2013
Η κατόπιν υποδείξεων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, άμεση λήψη αυξημένων μέτρων πυροπροστασίας κατά τη θερινή περίοδο σε Δήμο, ο οποίος γειτνιάζει με τη βιομηχανική περιοχή και στον οποίο παρατηρούνται ελλείψεις στον τομέα της πυρασφάλειας, συνιστά, εν προκειμένω, κατεπείγουσα εποχική ανάγκη. Εξάλλου, υπέρ του κατεπείγοντος χαρακτήρα συνηγορεί και το γεγονός ότι από τη διαπίστωση των σχετικών αναγκών με την από 9.7.2012 βεβαίωση του Δήμου μέχρι την ολοκλήρωση της πρόσληψης με τη σύναψη των συμβάσεων (29.8.2012) μεσολάβησε μικρό χρονικό διάστημα. Περαιτέρω, ο εποχικός χαρακτήρας δεν αίρεται εκ του ότι οι συμβάσεις αυτές αφορούν τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο καθώς, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, οι κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελληνική Επικράτεια κατά τους θερινούς μήνες και οι οποίες υπαγόρευσαν την λήψη των προαναφερόμενων μέτρων, συνεχίζονται και κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου, συνεκτιμωμένης, στην προκειμένη περίπτωση, και της αποδυνάμωσης των σχετικών υπηρεσιών του Δήμου, λόγω των θερινών αδειών των υπαλλήλων εκείνη τη χρονική περίοδο.
Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 65/2012 - Μη ανακλητέα από την Πράξη Ελ. Συν. 17/2013 Τμ. 1
Η πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας δύο μηνών από τον Παιδικό Σταθμό δεν είναι νόμιμη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 206 του ν. 3584/2007, αφού οι ανάγκες για την κάλυψη των οποίων προσλήφθηκαν δεν αποδεικνύεται ότι ήταν κατεπείγουσες, εποχικές ή πρόσκαιρες, αλλά πάγιες και διαρκείς, καθόσον προκλήθηκαν από την έλλειψη τακτικού κυρίως προσωπικού, ανάγονται δε στη συνήθη δραστηριότητα του Παιδικού Σταθμού. Ο ισχυρισμός του Παιδικού Σταθμού ότι έχουν ανασταλεί οι προσλήψεις τακτικού προσωπικού με βάση σχετική νομοθετική ρύθμιση προβάλλεται αλυσιτελώς, αφού το γεγονός αυτό δε δικαιολογεί τη σύναψη των επίμαχων συμβάσεων, με τις οποίες, όπως προεκτέθηκε, καλύπτονται πάγιες και διαρκείς ανάγκες του. Μη νόμιμη δαπάνη.
Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 54/2012
Έντονα πλημμυρικά φαινόμενα. Συνιστούν, ως εκ της φύσης τους, κατεπείγουσες εποχικές ανάγκες που δικαιολογούν την πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας 2 μηνών, κατ΄ εφαρμογήν του άρθρου 206 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. Λαμβανομένου υπόψη ότι οι επίμαχες συμβάσεις συνήφθησαν στις 12.7.2012, ότι η χρονική τους διάρκεια υπολογίζεται σε 2 μήνες, καθώς και ότι οι εξ αυτών αποδοχές καταβάλλονται δεδουλευμένες (άρθρο 172 παρ. 3 Κ.Κ.Δ.Κ.Υ.), ήτοι μετά το τέλος κάθε μήνα εργασίας, οι αποδοχές των φερόμενων ως δικαιούχων για το χρονικό διάστημα από 12.7.2012 έως 31.7.2012 έπρεπε να καταβληθούν όχι νωρίτερα από τις 13.8.2012 (βλ. άρθρο 15 της ανωτέρω 2/37345/0004/4.6.2010 κοινής υπουργικής απόφασης). Μη νόμιμη η δαπάνη.
Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 29/2012.( Μη ανακλητέα από την Πράξη Ελ. Συν. 8/2013 Τμ. 1)
Είναι αυτοδικαίως άκυρη και δεν μπορεί να αποτελέσει νόμιμο έρεισμα για την καταβολή των σχετικών συμβατικών αποδοχών νέα σύμβαση δίμηνης διάρκειας με τον ίδιο εργαζόμενο, η οποία συνάπτεται μέσα σε διάστημα δώδεκα μηνών, από τη λήξη ισχύος της νέας αυτής σύμβασης και προς τα πίσω. Μη νόμιμη δαπάνη.
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 59/2012.
Όμοια η Πράξη 68/2012.
Καταβολή στους φερόμενους ως δικαιούχους, εργαζομένους στο Δημοτικό Βρεφοκομείο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου δίμηνης διάρκειας, αποδοχών και εξόδων κίνησης. Οι ανάγκες για την κάλυψη των οποίων προσλήφθηκαν δεν αποδεικνύεται ότι ήταν κατεπείγουσες εποχικές ή πρόσκαιρες, αλλά πάγιες και διαρκείς, καθόσον προκλήθηκαν από την έλλειψη τακτικού κυρίως προσωπικού, ανάγονται δε στη συνήθη δραστηριότητα του δημοτικού βρεφοκομείου. Συγγνωστή πλάνη, καθώς δεν θα ήταν δυνατή η λειτουργία των παιδικών σταθμών αν δεν προσλαμβάνονταν οι φερόμενοι ως δικαιούχοι με δίμηνες συμβάσεις, λόγω αναστολής των προσλήψεων.
Ελ. Συν. Πράξη 234/2011 Τμ. 1.
Υπάλληλοι του Δήμου, που προσλήφθηκαν με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας έξι (6) μηνών για κάλυψη περιοδικών-εποχικών αναγκών και συγκεκριμένα για την ασφάλεια των λουομένων των παραλιών του Δήμου κατά τη διάρκεια της θερινής- τουριστικής περιόδου. Η πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων ως ναυαγοσωστών δεν είναι νόμιμη, αφού η απασχόληση αυτών έως τον Ιανουάριο του 2012 επεκτείνεται πέραν της θερινής - τουριστικής περιόδου, κατά την οποία ανακύπτουν οι εποχιακές ανάγκες (ασφάλεια και προστασία των λουομένων) για την κάλυψη των οποίων προσλήφθηκαν. Συγγνωστή πλάνη.
Ελ. Συν. Πράξη 231/2011 Τμ. 1.
Όμοια η Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 124/2012.
Εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας δύο μηνών, οι οποίοι προσλήφθηκαν κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 206 του ν. 3584/2007. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου φέρει επαρκή αιτιολογία ως προς τη συνδρομή των προϋποθέσεων για την πρόσληψη των ανωτέρω υπαλλήλων ως εποχιακού προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου διάρκειας δύο μηνών. Νόμιμη η δαπάνη
Ελ. Συν. Πράξη 219/2011 Τμ. 1.
Πρόσληψη προσωπικού δίμηνης διάρκειας για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών-πρόσκαιρων αναγκών. Δεν απαιτείτο να ακολουθηθούν οι διατυπώσεις που περιγράφονται στο άρθρο 21 του ν. 2190/1994. Οι επικαλούμενες από το Ν.Π.Δ.Δ. περιστάσεις που οδήγησαν στην πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων δεν συνιστούν κατεπείγουσες εποχικές ή πρόσκαιρες ανάγκες, που προέκυψαν από έκτακτα γεγονότα που δεν μπορούσε να προβλέψει το Ν.Π.Δ.Δ., αλλά αντίθετα ανάγκες πάγιες, στο πλαίσιο τακτικών κατ' έτος εκδηλώσεων του Ν.Π.Δ.Δ.. Μη νόμιμη δαπάνη. Συγγνωστή Πλάνη.
Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 157/2011.
Μη νόμιμη η καταβολή μισθοδοσίας και εξόδων κίνησης σε εργαζόμενους που είχαν προσληφθεί στο Δήμο με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου δίμηνης διάρκειας, για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών αναγκών, διότι οι συμβάσεις, βάσει των οποίων αυτοί απασχολήθηκαν στο Δήμο κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα, είναι, σύμφωνα με το άρθρο 206 παρ.1 του Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων, αυτοδικαίως άκυρες, καθόσον οι ίδιοι είχαν, πάλι, προσληφθεί με προηγούμενες όμοιες συμβάσεις και η διάρκεια της απασχόλησής τους στο Δήμο υπερέβαινε το θεσπιζόμενο, από τις ανωτέρω διατάξεις, ανώτατο όριο των δύο (2) μηνών μέσα στο κρίσιμο συνολικό διάστημα των δώδεκα (12) μηνών.
Θεωρήθηκε το χρηματικό ένταλμα λόγω συγγνωστής πλάνης.
Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 100/2011.
Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών από το Δήμο σε εργαζόμενους, οι οποίοι προσλήφθηκαν κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 206 του ν. 3584/2007, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας δύο (2) μηνών με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στον Δήμο, καθώς η πρόσληψή τους δεν αποσκοπεί στην κάλυψη κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών, αλλά παγίων και διαρκών, κατά παράβαση των ανωτέρω διατάξεων.
Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 53/2011
Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών και εξόδων κίνησης, σε εργαζομένους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας δύο μηνών, οι οποίοι προσελήφθησαν κατ' εφαρμογή του άρθρου 205 του Κώδικα Καταστάσεως Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν.3584/2007) για την κάλυψη εποχικών αναγκών σε υπηρεσίες του Δήμου με ανταποδοτικό χαρακτήρα (ύδρευσης και αποχέτευσης) διότι δεν προκύπτει με ειδική, πλήρη και επαρκή αιτιολογία ότιοι ανάγκες που αυτοί καλύπτουν είναι εποχικές ή πρόσκαιρες σε συνάρτηση με το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, στο οποίο αυτές ανεφύησαν.
Προσωπικό με σύμβαση διάρκειας μέχρι δύο μήνες για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών ή εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών
(άρθρο 206 του Ν.3584/07, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 41 παρ. 2 του Ν. 4325/2015) (άρθρο 14 παρ. 2 περ. ιε΄ Ν. 2190/1994, όπως συμπληρώθηκε από το άρθρο 20 παρ.4 Ν.2738/99 και αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 του Ν. 3812/2009
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 217/2007
Καταβολή αποδοχών και εξόδων κίνησης σε εργαζόμενους Δήμου με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου δίμηνης διάρκειας, βάσει προσωρινής διαταγής Μονομελούς Πρωτοδικείου. Μη νόμιμη, καθόσον οι προαναναφερόμενες συμβάσεις είχαν λυθεί αυτοδίκαια μετά την παρέλευση της δίμηνης διάρκειάς τους, ενώ η σχετική προσωρινή διαταγή δεν αποτελεί τίτλο εκτελεστό κατά ρητή επιταγή του άρθρου 20 του Ν. 3301/2004, σε συνδυασμό με του άρθρο 1 του Ν. 3068/2002 και συνεπώς δεν υποχρεώνει το Δήμο σε εκτέλεσή της.
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 236/2006
Αποδοχές δώρου Χριστουγέννων σε προσωπικό Δημοτικού Παιδικού Σταθμού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας δύο μηνών. Μη νόμιμη, καθόσον η πρόσληψη του ανωτέρω προσωπικού έγινε κατά παράβαση του άρθρου 14 παρ. 2 περ. κ' του Ν. 2190/1994, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 20 παρ. 4 του Ν. 2738/1999, αφού απασχολούνται για την κάλυψη όχι κατεπειγουσών ή εποχιακών ή πρόσκαιρων αναγκών, αλλά παγίων και διαρκών που είναι συνέπεια της έλλειψης προσωπικού
Ελ. Συν. Τμ. 4 Πράξη 80/2006
Πρόσληψη από Δήμο εποχιακού προσωπικού για την κάλυψη αυξημένων αναγκών των υπηρεσιών ανταποδοτικού χαρακτήρα (καθαριότητας) αυτού. Μη νόμιμη, καθόσον δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 21 του Ν.2190/1994, αφού στην σχετική απόφαση του ΔΣ δεν προσδιορίζονται οι συγκεκριμένες "εποχιακές, περιοδικές ή πρόσκαιρες" ανάγκες οι οποίες δικαιολογούν την πρόσληψη εποχιακού προσωπικού.
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 174/2005
Προσλήψεις, από δήμο, προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων με σύμβαση εργασίας ιδ. δικαίου (2 μηνών). Μη νόμιμη, καθόσον έγινε κατά παράβαση του άρθρου 14 παρ. 2 περ. κ' του Ν.2190/1994, όπως αυτό συμπληρώθηκε με το άρθρο 20 παρ.4 tou Ν. 2738/1999, για την κάλυψη όχι κατεπειγουσών ή εποχιακών ή άλλων περιοδικών ή πρόσκαιρων αναγκών, αλλά παγίων και διαρκών, ως συνέπεια της παντελούς έλλειψης προσωπικού. (Μη ανακλητέα με την 54/2006 πράξη του Ι Τμήματος).
Ελ. Συν Κλιμάκιο Β Πράξη 346/2005
Πρόσληψη προσωπικού για αντιμετώπιση κατεπειγουσών, εποχιακών ή πρόσκαιρων αναγκών. Νόμιμη, αν και η απόφαση του Δημάρχου για την πρόσληψη, εκδόθηκε μεταγενέστερα από την ανάληψη υπηρεσίας, ενόψει του κατεπείγοντος (μη υπαιτιότητα Δημάρχου). Η πρόσληψη προσώπων που είχαν απασχοληθεί και άλλο δίμηνο, μέσα στο τελευταίο δωδεκάμηνο, θεωρείται, ότι έγινε, διότι δεν προσήλθε, για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών, επαρκής αριθμός ανέργων, με συνέπεια αυτή να καθίσταται νόμιμη.
Ελ. Συν Κλιμάκιο Β Πράξη 347/2005
Πρόσληψη προσωπικού για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών, εποχιακών ή πρόσκαιρων αναγκών. Νόμιμη η πρόσληψη προσώπου που έχει απασχοληθεί και άλλο δίμηνο, μέσα στο τελευταίο δωδεκάμηνο, εφόσον για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών δεν προσήλθε επαρκής αριθμός ανέργων. (Σχετ πρ. Ι Τμ.121/03, Β' .Κλιμ. 346/05).
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 121/2003
Εκ νέου προσλήψεις υπαλλήλων (χειριστές σαρώθρων) με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, που έχουν συμπληρώσει ήδη 8μηνη απασχόληση, κατά το τελευταίο 12μηνο(αρθρ.20 παρ.12 Ν.2738/99) .Νόμιμες, όταν οι ως άνω υποψήφιοι είναι οι μόνοι που προσέρχονται για πρόσληψη και οι οποίοι είναι οι μοναδικοί κάτοχοι των απαιτούμενων από την οικεία ανακοίνωση προσόντων. Δεν απαιτείται δε, για την πρόσληψη του προσωπικού αυτού, η έκδοση εγκριτικής απόφασης της Τριμελούς εξ Υπουργών Επιτροπής, σύμφωνα με το άρθρο2 της Π.Υ.Σ. 55/1998, όπως ισχύει(αρθρ.6 π παρ. 5 v. 3146/03).
Ελ. Συν Κλιμάκιο Β Πράξη 2490/2003
Αποδοχές και έξοδα κίνησης νηπιαγωγών συγχωνευθέντων παιδικών σταθμών δήμου, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (δίμηνη). Μη νόμιμη, καθόσον οι ανωτέρω είχαν ήδη προσληφθεί στους συγχωνευθέντες παιδικούς σταθμούς με δίμηνη σύμβαση και δεν είναι δυνατόν να επαναπροσληφθούν στο δωδεκάμηνο από το νέο νομικό πρόσωπο.
Προσωπικό με σύμβαση διάρκειας μέχρι οκτώ (8) μήνες για την αντιμετώπιση απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών, σε περιπτώσεις εκτεταμένων ζημιών από σεισμούς, πλημμύρες, παγετούς και πυρκαγιές (άρθρο 20 του Ν.2190/1994, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 38 του Ν.2800/2000).
Ελ. Συν Τμ.1 Πρακτικά Σ2Α/2003
Πρόσληψη κατ' αρθρ.. 20 Ν.2190/1994 προσωπικού (εργατών διαφόρων ειδικοτήτων) με σύμβαση εργασίας ορ. χρόνου (τετράμηνης διάρκειας). Νόμιμη καθόσον η διάρκεια των συμβάσεων δεν υπερβαίνει τους 8 μήνες από την επέλευση του εκτάκτου γεγονότος, για την αντιμετώπιση του οποίου έγιναν, χωρίς να έχει ουδεμία έννομη συνέπεια η προηγούμενη οκτάμηνη απασχόληση τους, κατ' αρθρ.21 Ν.2190/94. Για τη σύναψή τους δεν απαιτείται η προηγούμενη έγκριση της Τριμελούς εξ Υπουργών Επιτροπής, κατ' αρθρ.2 της 55/1998 Π.Υ.Σ. Νόμιμη δαπάνη.
Προσωπικό με σύμβαση διάρκειας έως 135 ημέρες για την κάλυψη έκτακτων αναγκών έργων με αυτεπιστασία (άρθρο 22 παρ.4 του Ν.3274/04)
Ελ. Συν. Πράξη 244/2011 Τμ. 1
Καταβολή αποδοχών στους προσληφθέντες στο Δήμο με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, κατ' επίκληση των διατάξεων του άρθρου 209 του ν.3584/2007. Η διαδικασία του άρθρου 209 του ν.3584/2007 εφαρμόζεται αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη έκτακτων αναγκών που ανακύπτουν κατά την εκτέλεση τεχνικών έργων, στην έννοια των οποίων δεν εμπίπτουν ούτε οι εργασίες καθαρισμού τάφρων και πρανών από φερτά και φυτά, καθώς και η άρση των καταπτώσεων σε αγροτικούς δρόμους, ούτε ο καθαρισμός πεζοδρομίων και πλατειών, καθώς και η απομάκρυνση μπαζών και ογκωδών αντικειμένων, που εκτέλεσαν οι φερόμενοι ως δικαιούχοι. Ειδικότερα, οι ανωτέρω εργασίες συνιστούν συνήθεις και τακτικά επαναλαμβανόμενες εργασίες συντήρησης των κοινόχρηστων χώρων του Δήμου, δεν συνδέονται κατά τρόπο διαρκή και σταθερό με το έδαφος ούτε απαιτούν για την πραγματοποίησή τους εξειδικευμένες γνώσεις ή μεθόδους και ανάλογα τεχνικά μέσα ή εγκαταστάσεις και, ως εκ τούτου, δεν συνδέονται με την κατασκευή δημόσιων έργων. Μη νόμιμη η δαπάνη.
Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 27/2007
Μη νόμιμη πρόσληψη αρχαιολόγου από Δήμο με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, στο πλαίσιο εκτέλεσης του υποέργου « Αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης Δ/Δ», καθόσον δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 22 παρ. 4 του Ν. 3274/2004, αφού το κύριο έργο δεν εκτελείται με το σύστημα της αυτεπιστασίας, και δεν προκύπτει α) ο έκτακτος χαρακτήρας των εργασιών από τη μελέτη του έργου ή σχετική εισήγηση της ΤΥΔΚ, β) εάν το προσωπικό που υπηρετεί στο Δήμο δεν μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες του έργου και γ) ότι η διαδικασία πρόσληψης έχει υπαχθεί στον έλεγχο του ΑΣΕΠ, όπως απαιτεί η ως άνω διάταξη.
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 167/2006
Πρόσληψη εργατών καθαριότητας με σύμβαση εργασίας ιδ. δικαίου ορισμένου χρόνου, κατ' εφαρμογή της διάταξης του αρ. 22 παρ. 4 του Ν. 3274/2004. Μη νόμιμη, καθόσον δεν ευρίσκει νόμιμο έρεισμα στην ως άνω διάταξη, αφού οι εργασίες καθαρισμού της πόλης και των τουριστικών περιοχών του Δήμου που τους ανατέθηκαν δεν μπορούν να ενταχθούν σε κάποιο δημόσιο τεχνικό έργο που μπορεί να εκτελεστεί ή εκτελείται ήδη με αυτεπιστασία οπό το Δήμο (Συγγνωστή πλάνη).
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 157/2005
Πρόσληψη εργατοτεχνικού προσωπικού καθαριότητας από δήμο, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την εκτέλεση έργου με αυτεπιστασία, με βάση τη διάταξη του άρθρου 13 του Ν.2130/1993, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 22 παρ.4 του v. 3274/2004. Μη νόμιμη, καθόσον οι ανωτέρω διατάξεις εφαρμόζονται όταν στοιχειοθετούνται "έκτακτες ανάγκες έργων" που εκτελούνται με αυτεπιστασία από τους δήμους και όχι όταν πρόκειται για συνήθεις εργασίες καθαρισμού, για τις οποίες δεν απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό.
Ασφαλιστικά Μέτρα
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 132/2007
Καταβολή αποδοχών και εξόδων κίνησης σε υπάλληλο Δήμου (οδηγό απορριμματοφόρου), βάσει απόφασης Μονομελούς Πρωτοδικείου επί αίτησης ασφαλιστικών μέτρων αυτού, η οποία έκρινε ότι οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου που συνέδεαν το Δήμο με τον ανωτέρω υπάλληλο συνιστούν σύμβαση αορίστου χρόνου, της οποίας η καταγγελία ήταν άκυρη. Μη νόμιμη, καθόσον κατά το χρόνο κατάθεσης της σχετικής αίτησης τα πολιτικά δικαστήρια στερούνταν δικαιοδοσίας να κρίνουν επί των παραπάνω συμβάσεων, αφού η δικαιοδοσία τους μεταβλήθηκε μετά την έναρξη ισχύος του Π.Δ. 164/2004. (Σχετ. η 140/2007 πράξη του ιδίου Τμήματος).
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 51/2005
Αποδοχές εργατριών καθαριότητας Δήμου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Μη νόμιμη. Η προσωρινή διαταγή του Ειρηνοδικείου Χαλανδρίου επί αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων δεν αποτελεί εκτελεστό τίτλο και δεν δεσμεύει το Ε.Σ.
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 71/2005
Αποδοχές και έξοδα κίνησης εργαζομένων δήμου με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, που είχαν λήξει. Μη νόμιμη. Επί αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων η προσωρινή διαταγή Πρωτοδικείου Αθηνών δεν αποτελεί εκτελεστό τίτλο(αρθρ.20 Ν.3301/04) και δεν δεσμεύει το Ε.Σ.
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 151/2005
Καταβολή αποδοχών σε έκτακτο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικό Δήμου, βάσει απόφασης ασφαλιστικών μέτρων Μονομελούς Πρωτοδικείου. Νόμιμη, καθόσον η παραίτηση των δικαιούχων από το δικόγραφο των αγωγών, δεν αποτελεί λόγο υποχρεωτικής ανάκλησης της απόφασης των ασφαλιστικών μέτρων, αφού αυτοί αυθημερόν άσκησαν εκ νέου αγωγές για το ίδιο αντικείμενο. Η προσθήκη επικουρικής βάσης στην αγωγή δεν μεταβάλλει την κύρια υπόθεση.
Συμμόρφωση σε Δικαστικές Αποφάσεις
Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 48/2011
Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από το Δήμο σε υπάλληλο στο πλαίσιο σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου, καθόσον δεν συντρέχει - ούτε άλλωστε γίνεται επίκληση - κάποια από τις περιοριστικά αναφερόμενες στο ν.3584/2007 περιπτώσεις, που δικαιολογούν την πρόσληψη από το Δήμο του φερόμενου ως δικαιούχου με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου. Εξάλλου, δεν δύναται να θεωρηθεί ότι η ανωτέρω σύμβαση συνιστά συμμόρφωση προς αμετάκλητη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου, προεχόντως διότι η συμμόρφωση στην παραπάνω δικαστική απόφαση θα συνεπαγόταν την πρόσληψη αυτού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου - και όχι ορισμένου - χρόνου.
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 118/2007
Καταβολή αποδοχών σε υπάλληλο Δήμου, του οποίου η σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου είχε λήξει και απασχολείτο κατόπιν προσωρινής διαταγής πολιτικού δικαστηρίου. Μη νόμιμη. Όμοια η 47/2007 πράξη του ιδίου Τμήματος.
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 108/2007
Καταβολή αποδοχών σε έξι (6) υπαλλήλους Δήμου, με την ειδικότητα του οδηγού, των οποίων οι διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου είχαν λήξει και προσέφεραν τις υπηρεσίες κατόπιν προσωρινών διαταγών πολιτικών δικαστηρίων. Μη νόμιμη. Όμοια η 47/2007 πράξη του Ι Τμήματος.
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 308/2006
Καταβολή αποδοχών σε δεκαεννιά (19) εργαζόμενους Δήμου, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων (οριστικών, ασφαλιστικών μέτρων, προσωρινών διαταγών) πολιτικών δικαστηρίων. Μη νόμιμη διότι: α) για τους περισσότερους από αυτούς το ΑΣΕΠ έκρινε ότι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του Π.Δ. 164/2004 για την μετατροπή της εργασιακής τους σχέσης με το Δήμο σε σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου και β) οι ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις, μετά την έναρξη ισχύος (19-7-2004) του Π.Δ. 164/2004 είναι ανίσχυρες ως εκδοθείσες καθ' υπέρβαση της δικαιοδοσίας των πολιτικών δικαστηρίων. Χρόνος μεταβολής της δικαιοδοσίας των πολιτικών δικαστηρίων η δημοσίευση του Π.Δ. 164/2004. Συγγνωστή πλάνη. Όμοιες, ως προς τον β΄ λόγο οι 165, 166, 172 και 211/2007 πράξεις του ιδίου Τμήματος .
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πρακτ. 36ης Συν./21-12-06 Θέμα Α΄
Καταβολή δεδουλευμένων (αποδοχές, έξοδα κίνησης, εργασία νυκτερινή και Κυριακών), σύμφωνα με τις διατάξεις περί αδικαιολόγητου πλουτισμού (αρθ. 904 Α.Κ.), σε υπαλλήλους Δήμου, που απασχολήθηκαν με διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ιδ. δικαίου ορισμένου χρόνου, κατ - εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν. 2190/1994, οι οποίες αναγνωρίστηκαν με αποφάσεις του Μονομελούς Πρωτοδικείου ότι συνιστούν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας. Μη νόμιμη, εφόσον οι περί αδικαιολόγητου πλουτισμού διατάξεις του Α.Κ. δεν δύνανται να παράσχουν, σε καμμία περίπτωση, νόμιμο έρεισμα για τη διενέργεια οποιασδήποτε δαπάνης υποκείμενης σε προληπτικό έλεγχο. Τούτο διότι η νομιμότητα των εν λόγω δαπανών, με την επιφύλαξη του τυχόν δεδικασμένου, κρίνεται με βάση το οικείο ουσιαστικό δίκαιο που διέπει κάθε φορά την έννομη σχέση, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση αν πληρούνται οι προϋποθέσεις του αρθ 21 του Ν. 2190/94.
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 290/2006
Καταβολή αποδοχών και εξόδων κίνησης σε εργαζόμενους σε Δήμο των οποίων οι σχετικές συμβάσεις εργασίας είχαν λήξει κα προσέφεραν τις υπηρεσίες τους σε εκτέλεση προσωρινών διαταγών Πρωτοδικείου. Δαπάνη μη νόμιμη, καθόσον οι προσωρινές διαταγές δεν αποτελούν εκτελεστό τίτλο του άρθρου 904 παρ 2ζ' του Κ. Πολ,Δ. και σύμφωνα με. το άρθρο 20 του Ν. 3301/2004. καθίστανται ανενεργές και δεν εκτελούνται (Μειοψηφία).
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 216/2006
Μετατροπή διαδοχικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου, υπαλλήλων Δήμου σε συμβάσεις αορίστου χρόνου (άρθρο 11 του Π.Δ. 164/2004) κατόπιν αποφάσεων Μονομελούς Πρωτοδικείου. Μη νόμιμες, καθόσον μόνα αρμόδια όργανα να κρίνουν για την τήρηση των προϋποθέσεων μετατροπής είναι το Υπηρεσιακό Συμβούλιο υπαλλήλων Ο.Τ.Α του οικείου Νομού, ενώ η τελική διοικητική κρίση εναπόκειται στο ΑΣΕΠ, διαδικασίες που δεν τηρήθηκαν στην προκειμένη περίπτωση. Τα πολιτικά δικαστήρια στερούνται της ανωτέρω αρμοδιότητας και οι σχετικές αποφάσεις τους δεν παράγουν δεδικασμένο.
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 178/2006
Καταβολή αποδοχών σε υπάλληλους Δήμου, που απασχολήθηκαν με διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου μενού χρόνου, οι οποίες αναγνωρίστηκαν με απόφαση Μονομελούς Πρωτοδικείου ότι συνιστούν ενιαίες συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου. Μη νόμιμη, καθόσον δεν τηρήθηκε η διαδικασία ίου άρθρου 11 του Π.Δ. 164/2004, αφού δεν αποφάνθηκαν περί της συνδρομής των προϋποθέσεων του ανωτέρω Π.Δ. τα μόνα αρμόδια όργανα. ήτοι το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο και το ΑΣΕΠ. Η προαναφερόμενη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου δεν παράγει δεδικασμένο (Σχετ. Πρακτ. Ι Τμ. 8ης Συν/14 3-2006, θέμα Α)
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 31/2006
Απασχόληση εργαζομένων σε Δήμο με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου για τον μετά τη λήξη των συμβάσεων τους χρόνο. Μη νόμιμα οι ανωτέρω απασχολήθηκαν κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, γιατί οι μεν συμβάσεις τους είχαν λήξει, η δε προσωρινή διαταγή του Μονομελούς Πρωτοδικείου δεν υποχρεώνει τον Δήμο σε συμμόρφωση. Εξάλλου το γεγονός αυτό δεν αντίκειται σε διεθνείς συμβάσεις και συνθήκες για την προστασία των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 130/2005
Η προσωρινή διαταγή Πρωτοδικείου που εκδίδεται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, δεν αποτελεί εκτελεστό τίτλο (αρθ.1 Ν.3068/02 και αρθρ.20 Ν.3301/04) και δεν παράγει δεδικασμένο. -Μειοψηφία - Περιπτ/γία. Απασχόληση προσωπικού μετά τη λήξη των συναφθεισών με το δήμο συμβάσεων, σε εκτέλεση προσωρινής διαταγής
Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 126/2002
Δεν ανακαλείται η 82/2002 πράξη του Ι Τμήματος, όμως, τα σχετικά χρηματικά εντάλματα και όσα θα εκδοθούν για την πληρωμή των δαπανών, που έχουν αναληφθεί με τις οικείες συμβάσεις, πρέπει να θεωρηθούν, λόγω συγγνωστής πλάνης.
Επίδομα Πληροφορικής
Ελ. Συν Κλιμάκιο Β Πράξη 163/2005
Αναδρομική καταβολή επιδόματος πληροφορικής σε υπαλλήλους δήμου, κατόπιν εξώδικου συμβιβασμού. Μη νόμιμη, καθόσον: α) δεν υπήρχε νόμιμη αξίωση, αφού οι υπάλληλοι δεν υπηρετούσαν σε οργανικές θέσεις υπηρεσιών ή κέντρων πληροφορικής και β) είχε προηγηθεί αρνητική γνωμοδότηση του δικηγόρου του δήμου, καθισταμένου άκυρου του συμβιβασμού (αρθρ.263Π.Δ.410/95). Εξάλλου σύμφωνα με το ίδιο άρθρο δεν επιτρέπεται συμβιβασμός για μισθολογικές απαιτήσεις.
Ελ. Συν Κλιμάκιο Β Πράξη 533/2005
Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος πληροφορικής σε υπάλληλο δήμου, καθόσον κατέχει πτυχίο άσχετο με το αντικείμενο της πληροφορικής (Πτυχίο Ανώτερης Σχολής Ναυπηγών).
Ελ. Συν Κλιμάκιο Β Πράξη 84/2004
Επίδομα πληροφορικής υπαλλήλων Δήμου. Μη νόμιμη, η καταβολή του σε υπαλλήλους ΠΕ, ΤΕ, και ΔΕ κατηγορίας που δεν έχουν τα προβλεπόμενα, από τις διατάξεις του π.δ/το50/2001, όπως ίσχυε πριν την αντικατάστασή του από το Π.Δ.347/2003, τυπικά προσόντα.
*** Για τη νομολογία σχετικά με τα επιδόματα δείτε την καρτέλα 6011
P>
|