Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Πληρωμής από Δήμο
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομοθεσία
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης Συμμετοχή σε αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες ΟΤΑ (άρθρου 252 παρ. 2 ΚΔΚ)
ΚΑ Προϋπολογισμού 7515
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 751 και 752 εγγράφονται οι συμμετοχές του δήμου σε επιχειρήσεις, δηλαδή η καταβολή του αρχικού κεφαλαίου ή η τυχόν αύξησή του.

Η υποκατηγορία 751 έχει αντικατασταθεί με την παρ. 2 του άρθρου 1 της υπ' αριθμ. 70560/16-11-2009 (ΦΕΚ 2394 Β΄) απόφασης, με την οποία δημιουργήθηκαν διακριτοί τετραψήφιοι κωδικοί για την εγγραφή των συμμετοχών του δήμου ανά είδος επιχείρησης. Οι κωδικοί αυτοί περιλαμβάνουν τόσο τις επιχειρήσεις που έχουν συσταθεί βάσει των διατάξεων του π.δ. 410/1995 και εξακολουθούν να λειτουργούν κατά τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία, όσο και αυτές που συστήθηκαν και λειτουργούν κατά τα οριζόμενα στον ισχύοντα ΚΔΚ.

Για την ορθότερη παρακολούθηση των χρηματοδοτήσεων αυτών, οι ανωτέρω τετραψήφιοι κωδικοί θα αναπτυχθούν (επί παραδείγματι ο ΚΑ 7511 θα αναπτυχθεί σε 7511.01, 7511.02 κ.ο.κ.) ώστε να παρακολουθείται ξεχωριστά η συμμετοχή ανά επιχείρηση ή νομικό πρόσωπο.

Στον ΚΑ 7518 «Συμμετοχή σε αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα», εγγράφονται και οι εισφορές σε δίκτυα δήμων και περιφερειών (άρθρο 101 του ν. 3852/2010).

Οι κωδικοί της υποκατηγορίας εντάσσονται στον ΚΑ 10 «Οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες».

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία Δείτε τη σχετική καρτέλα 7513 Συμμετοχή σε κοινωφελείς δημοτικές/ κοινοτικές επιχειρήσεις (άρθρου 254 ΚΔΚ)
Δικαιολογητικά πληρωμής από το Δήμο
 
 
 
 
Κρατήσεις

Δεν γίνεται καμία κράτηση από το Δήμο

Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α.

Δεν υπόκειται σε ΦΠΑ

Σχετική νομοθεσία  
Σχετική νομολογία



Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 79/2013 (Ανακλήθηκε από την Πράξη Ελ. Συν. 33/2013 Τμ. 7)
Οι δαπάνες των Δήμων για τη συμμετοχή τους στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε.» κρίνονται ως μη νόμιμες, διότι η φερόμενη ως δικαιούχος αναπτυξιακή εταιρεία της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης δεν προκύπτει ούτε ότι είχε προσαρμόσει έως τις 31.12.2010 το καταστατικό της στις διατάξεις περί των επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. του ν. 3463/2006, οι οποίες εφαρμόζονται αναλογικά και στις ανώνυμες εταιρείες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, αλλά ούτε ότι είχε ληφθεί έως 31.12.2010 νομίμως η σχετική απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου περί μετατροπής της σε ανώνυμη εταιρεία Ο.Τ.Α. ή λύσης της, προκειμένου να δύναται να συνεχίσει να λειτουργεί νομίμως έως τη λήξη της διαδικασίας μετατροπής ή λύσης της, όχι όμως πέραν της 30ής.9.2012. Συνεπώς, η εταιρεία έχει λυθεί αυτοδικαίως από τις 30.12.2010 και θα έπρεπε να έχει τεθεί σε εκκαθάριση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.1 του άρθρ. 269 του ν. 3463/2006, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από την αναπτυξιακή εταιρεία ότι οι διατάξεις του Κ.Δ.Κ. δεν τυγχάνουν εφαρμογής στα νομικά πρόσωπα που ιδρύθηκαν από τις πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, θα πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα. Βάσιμος δε κρίνεται και ο τέταρτος λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου περί παράλειψης έγκρισης της οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας της εταιρείας από τα Δημοτικά Συμβούλια των συμμετεχόντων Δήμων, καθώς στη διαδικασία συμμετοχής Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού σε επιχείρηση οποιασδήποτε μορφής, απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 253 του ν. 3463/2006, πέραν της αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου περί συμμετοχής, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του και προηγούμενη σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας, η οποία σύμφωνα με τους ορισμούς του άρθρου 5 της Υ.Α. 43886/3.8.2007, θα πρέπει να έχει εγκριθεί προηγουμένως από το Δημοτικό Συμβούλιο του οικείου Δήμου, προκειμένου να προσδιοριστεί και να αναληφθεί η καθαρή περιουσία της επιχείρησης, καθώς και η ευθύνη του Ο.Τ.Α. που συμμετέχει στην επιχείρηση, η οποία περιορίζεται κατά το τμήμα της συμμετοχής του στο κεφάλαιο αυτής.

Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 78/2012.
Aύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ανώνυμης εταιρίας. Η σχεδιαζόμενη αύξηση κεφαλαίου θα συνδεθεί πρωτίστως με την προσθήκη νέων δραστηριοτήτων στους καταστατικούς σκοπούς της εταιρείας, η οποία θα μεταβάλει το επιχειρησιακό της προφίλ και θα αποκτήσει τεχνογνωσία για την υλοποίηση τέτοιων δράσεων και όχι απλώς για την ταμειακή διευκόλυνσή της. Ο προϋπολογισμός των δαπανών της μελέτης στηρίζεται σε εκτιμήσεις, καθόσον οι αντίστοιχες προβλεπόμενες δράσεις, οι οποίες καταγράφονται αναλυτικά, δεν έχουν εκ των πραγμάτων εξειδικευθεί, αφού κάτι τέτοιο δεν θα ήταν ακόμη αντικειμενικά δυνατό. Δεν συντρέχουν στην προκειμένη περίπτωση, οι προϋποθέσεις του άρθρου 265 παρ. 8 εδάφ. β΄ περί υποχρεωτικής λύσεως της εταιρείας, καθόσον δεν έχουν παρέλθει τρεις συνεχόμενες ζημιογόνες εταιρικές χρήσεις μετά διετία ή τρεις ζημιογόνες εταιρικές χρήσεις εντός δεκαετίας από την προσαρμογή του καταστατικού της  άνω εταιρείας στις διατάξεις του νέου Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Δοθέντος  ότι κατά την τελευταία χρήση 2010, το σύνολο των ίδιων κεφαλαίων της εταιρείας ήταν κατώτερο του ½ του μετοχικού της κεφαλαίου, η μόνη επιτρεπτή αύξηση κεφαλαίου θα ήταν αυτή που θα πραγματοποιείτο υπό τις προϋποθέσεις των άρθρων 47 του ν.2190/1920 και 265 παρ. 8 εδάφ. γ΄ του Δ.Κ.Κ.. Η ως άνω αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, δεν έχει κατά νόμο συντελεσθεί, καθόσον δεν έλαβε χώρα η καταχώριση της σχετικής εγκριτικής απόφασης της Εποπτεύουσας Αρχής με ολόκληρο το νέο κείμενο του καταστατικού στο οικείο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών και δημοσίευση της σχετικής ανακοίνωσης στο Τεύχος ΑΕ και ΕΠΕ της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Μη νόμιμη δαπάνη.


Ελ. Συν. Πράξη 126/2010 Τμ. 7
Μη νόμιμη η καταβολή ποσού σε μετατραπείσα αμιγή δημοτική επιχείρηση  «Χιονοδρομικό Κέντρο» σε Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α., προκειμένου ο Δήμος να συμμετάσχει στην κάλυψη του μετοχικού της κεφαλαίου.
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου έπρεπε, ενόψει νέων δεδομένων που ανέκυψαν μετά την απόφασή του περί εγκρίσεως μετατροπής της αμιγούς δημοτικής επιχείρησης σε ανώνυμη εταιρεία και της ψηφίσεως του σχεδίου καταστατικού της, ήτοι μετά τις τροποποιήσεις που προέκυψαν ως προς την συμμετοχή των υπολοίπων φορέων στο μετοχικό κεφάλαιο, να λάβει νέα απόφαση, σύμφωνα προς τις προαναφερθείσες διατάξεις των άρθρων 263 παρ. 2 και 253 παρ. 1 του Δ.Κ.Κ., για αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο της α.ε. από 95% σε 97%, με καταβολή του ποσού που αντιστοιχεί σε αυτή τη διαφορά του 2%. Η θέση της αιρέσεως για συμμετοχή με ποσοστό 97%, στην αρχική απόφαση περί συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο κατά ποσοστό 95%, δεν είναι νόμιμη, καθώς εξαρτά την επέλευση του αποτελέσματος της απόφασης αυτής (ποσοστό 97%) από γεγονός μελλοντικό και αβέβαιο (μη συμμετοχή Δήμων), κατά παράβαση της γενικής αρχής του διοικητικού δικαίου.
Εντούτοις το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα είναι θεωρητέο λόγω συγγνωστής πλάνης.

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ  



[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας