Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Πληρωμής από το Δήμο
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομοθεσία
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης Ανάθεση άσκησης αρμοδιότητας (άρθρο 36 ΠΔ 410/95)- Έπαυσε να ισχύει από τη δημοσίευση του Ν. 3463/06 (ΔΚΚ)
ΚΑ Προϋπολογισμού 7521.04 (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ)
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

 

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Στο νέο Κώδικα δεν προβλέπεται  η διαδικασία της ανάθεση άσκησης αρμοδιότητας, που προβλεπόταν με το άρθρο 36 του Π.Δ. 410/1995.

Οι αρμοδιότητες που έχουν ανατεθεί, σύμφωνα με το άρθρο 36 του Π.Δ. 410/1995, σε  δημοτικές επιχειρήσεις ασκούνται μέχρι την προσαρμογή του καταστατικού τους στις  διατάξεις του παρόντος.
(παρ 4 Αρθρο 270 Ν. 3463/06)

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μία ανάθεση αρμοδιότητας το αργότερο που μπορεί να συνεχίσει να υλοποιείται είναι η 31/12/2007, δηλαδή η τελευταία ημερομηνία που μπορεί να γίνει η προσαρμογή του καταστατικού μίας επιχείρησης. Εάν η προσαρμογή γίνει πιο νωρίς από την παραπάνω ημερομηνία τότε παύει αυτόματα να ισχύει και η ανάθεση της αρμοδιότητας, έστω και εάν η διάρκεια που ορίζεται στη σύμβαση είναι μεγαλύτερη.

Δικαιολογητικά πληρωμής από το Δήμο

1. Καταστατικό - δηλαδή το ΦΕΚ σύστασης (άρθρο 277 Π.Δ. 410/95)

   2. Απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για την ανάθεση της άσκησης αρμοδιότητας (άρθρο 36 ΠΔ 410/95)
   3. Απόφαση Δημαρχιακής Επιτροπής για τη διάθεση της πίστωσης (άρθρο 111 παρ.2 περ.γ ΠΔ 410/95).
   4. Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τον ορισμό των μελών του Δ.Σ., τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο.
   5. Απόφαση του Δ.Σ. της επιχείρησης για τον ορισμό νομίμου εκπρόσωπου (ή διαχειριστή), από την οποία θα διαπιστώνεται η νομιμοποίηση του προσώπου που θα παραλάβει τα χρήματα.
   6. Σύμβαση μεταξύ Δήμου και επιχείρησης {σε περίπτωση που η προϋπολογιζόμενη δαπάνη (προϋπολογισμός υπηρεσίας χωρίς ΦΠΑ) υπερβαίνει το ποσόν του 1.000.000 ΕΥΡΩ, απαιτείται έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, Βλ. παρακάτω στα Διάφορα θέματα}
   7. Μελέτη της ανάθεσης αρμοδιότητας
 

8. Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών

  9. Βεβαίωση καλής εκτέλεσης του αρμοδίου οργάνου του Δήμου
  10. Κατάσταση πληρωμής  
  [embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] 
   
Κρατήσεις

Οι απαλλαγές που θεσπίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 276 του ν. 3463/06, καταργήθηκαν με τις διατάξεις της παρ 1 του άρθρου 12 του ν. 3842/10

Μέχρι 31/12/2013
Γίνεται παρακράτηση φόρου εισοδήματος 8% από το Δήμο για παροχή υπηρεσιών
(άρθρο 55 παρ.1 περίπτωση στ΄ -γγ Ν. 2238/94)

Από 1/1/2014
[embed_object_post post_id="134" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Τι να προσέξω

 Στο νέο Κώδικα δεν προβλέπεται  η διαδικασία της ανάθεση άσκησης αρμοδιότητας, που προβλεπόταν με το άρθρο 36 του Π.Δ. 410/1995. Συνεπώς μετά τις 8/6/2006 δεν μπορεί να ανατεθεί η ανάθεση άσκησης αρμοδιότητας.

Καθεστώς Φ.Π.Α.

Κανονικό

Σχετική νομοθεσία  
Σχετική νομολογία



Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 242/2009
Η ανάθεση από το Δήμο στη Δημοτική Αναπτυξιακή Εταιρεία της αρμοδιότητας λειτουργίας βρεφικού σταθμού, έγινε κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 36 του π.δ/τος 410/1995 (Μειοψηφία). Όμοια η 245/2009 πράξη του ιδίου Τμήματος (Μειοψηφία)

Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 172/2007
Ανάθεση από Δήμο στη Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης και Κατασκευής Έργων της αρμοδιότητας λειτουργίας του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παίδων για το χρονικό διάστημα 2004-2006 και στη συνέχεια παράταση αυτής μέχρι 31-12-2007. Νόμιμη η ως άνω παράταση, σύμφωνα με το άρθρο 36 εδ. α΄ του Π.Δ. 410/1995, αλλά και με το άρθρο 270 παρ. 4 του Ν. 3463/2006, αφού ορίστηκε ως καταληκτική ημερομηνία της άσκησης της αρμοδιότητας η 31-12-2007, την οποία και ο νέος Δ.Κ.Κ. θέτει ως καταληκτική, με σκοπό να μην δημιουργηθούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των δημοτικών επιχειρήσεων.

ΠΡΞ Τ7 2006 132 Πρόεδρος: Χ. Ντάκουρης Εισηγητής: Γ. Κωνσταντάς, Σύμβουλος
Απευθείας ανάθεση από Δήμο. σε Δημοτική Επιχείρηση αυτοί των αρμοδιοτήτων ι ης υπηρεσίας κήπων και δενδροστοιχιών, για 12 μήνες, σύμφωνη με το άρθρο 36 του Δ.Κ.Κ.. Νόμιμη, καθόσον το ανωτέρω άρθρο δεν απαιτεί τη διενέργεια διαγωνισμού. όμοια η 87/2006 πράξη του ιδίου Τμήματος.

Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 110/2006
Αμοιβή ιδιοκτήτριας ωδείου για την παροχή υπηρεσιών ωδείου και γυμναστηρίου σε δημότες. Μη νόμιμη, καθόσον σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 36 ΔΚΚ, η οποία ως εξαιρετική είναι στενά ερμηνευτέα, η ανάθεση αυτή είναι επιτρεπτή μόνο σε νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου και όχι σε ιδιώτη φυσικό πρόσωπο.

ΠΡΞ Τ7 2006 Πράξη 87 Πρόεδρος: Χ. Ντάκουρης Εισηγητής: Γ. Κωνσταντάς, Σύμβουλος
Ανάθεση εργασιών από Δήμο σε Δημοτική Επιχείρηση, κατ' εφαρμογή του άρθρου 36 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα. Μη νόμιμη χωρίς προηγούμενη σύνταξη οικονομικής μελέτης, από την οποία να προκύπτει η συνάρτηση του κόστους άσκησης των ανατιθέμενων αρμοδιοτήτων με την καταβαλλόμενη αμοιβή. Νόμιμη η απευθείας ανάθεση αφού δεν απαιτείται διαγωνισμός. Η έλλειψη εγγράφου τύπου αναπληρώνεται από την αποδοχή της έγγραφης πρότασης -απόφασης Δ.Σ. του Δήμου. Εύλογο το χρονικό διάστημα αναδρομικής ισχύος της σύμβασης. -Μειοψηφία-Συγγνωστή πλάνη.

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ  



[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας