Απόσυρση, Καταστροφή Υπηρεσιακών Οχημάτων - Μητρώο Κρατικών Αυτοκίνητων
Ι. Διοικητική τακτοποίηση αρχείου οχημάτων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης
ΙΙ. Απόσυρση αυτοκινήτων άνω των 1.400 κ.ε.
1. Εισαγωγή
3. Έκδοση αποφάσεων απόσυρσης και εξαίρεσης από την απόσυρση
4. Διαδικασία απόσυρσης
5. Προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα πρέπει να χορηγείται η εξαίρεση από την απόσυρση
6. Γενικές επισημάνσεις
Ι. Διοικητική τακτοποίηση αρχείου οχημάτων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Ενόψει της επικείμενης έναρξης επιχειρησιακής λειτουργίας του Μητρώου του άρθρου 6 του ν. 4674/2020 και προκειμένου τα στοιχεία που θα καταχωρηθούν να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, ορίζεται διαδικασία διοικητικής τακτοποίησης του στόλου των οχημάτων των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού. Ειδικότερα:
Κατά παρέκκλιση του άρθρου 22 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47) και της περ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 251/1976 (Α΄ 19), για επιβατικά και φορτηγά οχήματα, μηχανήματα έργου και λοιπά τροχοφόρα ιδιοκτησίας ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν την 1η.1.2010, τα οποία δεν βρίσκονται πλέον στην κατοχή τους, οι τελευταίοι μπορούν έως την 31η.12.2020, να υποβάλουν αίτηση διαγραφής αυτών από το οικείο Μητρώο Αδειών, με την προσκόμιση πιστοποιητικού καταστροφής του οχήματος ή εισήγηση της υπηρεσίας η οποία θα επικυρωθεί με την απόφαση της οικείας Οικονομικής Επιτροπής, στην περίπτωση που αυτά έχουν δοθεί για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση έως την ημερομηνία ισχύος του παρόντος (12.10.2020), γεγονός που βεβαιώνεται με απόφαση της οικείας Οικονομικής Επιτροπής. (άρθρο 50 παρ.1 του Ν.4735/2020)
Δαπάνες πάσης φύσεως σε βάρος των προϋπολογισμών των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων για τη συντήρηση, κίνηση και εν γένει λειτουργία των οχημάτων της παρ. 1, οι οποίες διενεργήθηκαν έως 30.6.2020, θεωρούνται νόμιμες και κανονικές. (άρθρο 50 παρ.1 του Ν.4735/2020)
ΙΙ. Απόσυρση αυτοκινήτων άνω των 1.400 κ.ε.
1. Εισαγωγή
Η σταδιακή απόσυρση από την κυκλοφορία όλων των αυτοκινήτων άνω των 1.400 κ.ε. με προτεραιότητα απόσυρσης στα μεγαλύτερα σε κυβισμό αυτοκίνητα και στα παλαιότερα, ορίστηκε καταρχήν με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 15, της ΚΥΑ 129/2534/2010 (ΦΕΚ 108β'). Από τη διαδικασία της απόσυρσης εξαιρέθηκαν ορισμένες κατηγορίες υπηρεσιακών οχημάτων, ενώ οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες τα εν λόγω οχήματα μπορούν να εξαιρεθούν κατόπιν έκδοσης αντίστοιχων αποφάσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες, διευκρινίστηκαν με την υπ' αριθμ. πρωτ. οικ.2782/27234/30-12-2010 εγκύκλιο της Διεύθυνσης Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Παρά το γεγονός ότι η προθεσμία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσυρσης από την κυκλοφορία των συγκεκριμένων οχημάτων έχει ήδη παρέλθει (31-12-2010), το ΥΔΙΜΗΔ διαπιστώνει ότι αρκετές υπηρεσίες δεν έχουν συμμορφωθεί και συνεχίζουν - παρά την αντίθετη πρόβλεψη του νόμου - να χρησιμοποιούν οχήματα τα οποία θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί, ενώ, συγχρόνως, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις εξακολουθούν να εκδίδουν αποφάσεις που αφορούν στην κίνηση των οχημάτων (π.χ. αποφάσεις για έγκριση κίνησης) χωρίς προηγουμένως να έχουν εκδώσει τις αντίστοιχες αποφάσεις εξαίρεσης από την απόσυρση.
Το γεγονός ότι οι περισσότεροι φορείς δεν προχώρησαν στην άμεση εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, οφείλεται - σύμφωνα με τις αρμόδιες για την υλοποίηση των σχετικών διαδικασιών υπηρεσίες - στο ότι η αντικατάσταση των αποσυρόμενων αυτοκινήτων θα προκαλούσε νέες δαπάνες, στην κάλυψη των οποίων ήταν δύσκολο να ανταποκριθούν δεδομένης της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, ενώ η χρονική προθεσμία που ετέθη για την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας δεν επέτρεπε την έγκαιρη προσαρμογή των υπηρεσιών.
Κατόπιν των ανωτέρω, κρίνεται απαραίτητος ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης, για την ευόδωση του οποίου η Υπηρεσία του ΥΔΙΜΗΔ προβαίνει στην εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος δράσης, που περιλαμβάνει συγκεκριμένες ενέργειες υπό προκαθορισμένα χρονοδιαγράμματα, ώστε οι προαναφερόμενοι φορείς να εναρμονιστούν με τις απαιτήσεις του νόμου. (ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. οικ.2196/20936/24.07.2013)
2. Μητρώο Κρατικών Αυτοκινήτων
Προς την κατεύθυνση αυτή, το ΥΔΙΜΗΔ προβαίνει στη συλλογή επικαιροποιημένων στοιχείων για τη δημιουργία μιας έγκυρης και αξιόπιστης βάσης δεδομένων, αξιοποιώντας παράλληλα την αντίστοιχη ηλεκτρονική βάση δεδομένων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με το οποίο βρίσκεται σε άμεση συνεργασία.
Η επεξεργασία αυτής της νέας βάσης δεδομένων από τη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών, συντελεί στη δημιουργία ενός πληρέστερου Μητρώου Κρατικών Αυτοκινήτων (ΜΚΑ), το οποίο θα είναι δυνατό να παρέχει στοιχεία νια όλους τους φορείς του δημοσίου και όχι μόνο για τις κεντρικές υπηρεσίες.
Για την εκπόνηση του Μητρώου Κρατικών Αυτοκινήτων θα πρέπει να καταγραφούν:
Όλα τα οχήματα που ανήκουν στην κυριότητα της κάθε υπηρεσίας εξαιρουμένων:
i)των μηχανημάτων έργου
ii)των επιβατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται για τις επιχειρησιακές μόνο ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ., του Λιμενικού Σώματος και της ΕΥΠ.
Ταυτόχρονα, κατά τη διαδικασία καταγραφής των οχημάτων, θα πρέπει να επισημανθούν όλα τα επιβατικά οχήματα άνω των 1400 cc, με διάκριση μεταξύ εκείνων που θα πρέπει να αποσυρθούν και εκείνων που, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τη γνώμη της οικείας υπηρεσίας, πληρούν τις προϋποθέσεις ώστε να εξαιρεθούν από την απόσυρση.
Στο πλαίσιο αυτό, οι Κεντρικές Υπηρεσίες Υπουργείων και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις στις οποίες απευθύνεται το παρόν, παρακαλούνται για τη συγκέντρωση των ανωτέρω στοιχείων και δεδομένων που αφορούν στο σύνολο των κρατικών οχημάτων τα οποία ανήκουν στην κυριότητά τους, καθώς και στην κυριότητα όλων των φορέων που εποπτεύουν (Γενικές και Ειδικές Γραμματείες, ΟΤΑ α' και β' βαθμού, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Ειδικές Υπηρεσίες κ.λ.π.) και την αποστολή τους στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών του ΥΔΙΜΗΔ.
Ειδικότερα, παρακαλούνται οι εν λόγω Υπηρεσίες να διαβιβάσουν στους φορείς και τις υπηρεσίες εποπτείας τους, τους Πίνακες που περιλαμβάνονται στο συνημμένο αρχείο EXCEL και να μεριμνήσουν για την ορθή συμπλήρωσή τους και ακολούθως για τη συλλογή και την αποστολή τους στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του ΥΔΙΜΗΔ / Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών το αργότερο μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2013. Οι Πίνακες θα πρέπει να είναι καταχωρημένοι σε οπτικό δίσκο (CD) ο οποίος θα είναι συνημμένος στο σχετικό διαβιβαστικό έγγραφο.
Σε περίπτωση που οι φορείς δεν ανταποκρίνονται εγκαίρως και παρατηρηθεί σχετική καθυστέρηση, θα πρέπει να ενημερώνεται η Υπηρεσία του ΥΔΙΜΗΔ, προκειμένου να ενημερώνονται ακολούθως οι Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου αναφορικά με τους φορείς που δεν έχουν αποστείλει στοιχεία, ώστε να προβούν οι ίδιες - εφόσον κρίνουν σχετικά- στις απαραίτητες ενέργειες. (ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. οικ.2196/20936/24.07.2013)
Με την εγκύκλιο Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης 618/31341/30.08.2018 καλούνται οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, για τη συγκέντρωση στοιχείων και δεδομένων που αφορούν στο σύνολο των κρατικών οχημάτων τα οποία ανήκουν στην κυριότητά τους καθώς και στην κυριότητα όλων των δημόσιων φορέων υπάγονται οργανωτικά σε αυτούς ή εποπτεύονται από αυτούς, (Γενικές και Ειδικές Γραμματείες, ΟΤΑ α' και β’ βαθμού, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Ειδικές Υπηρεσίες κ.λ.π.), όπως αυτοί αναφέρονται στο Μητρώο Υπηρεσιών και Φορέων της Ελληνικής Διοίκησης, και την αποστολή τους στο Τμήμα Πολιτικής & Εποπτείας Κρατικών Αυτοκινήτων της Διεύθυνσης Προμηθειών, Υποδομών & Διαχείρισης Υλικού του Υπουργείου.
Για τα οχήματα τα οποία έχουν διατεθεί για χρήση από ένα φορέα σε άλλον καλούνται όπως μετά από συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων αποσταλούν τα ζητηθέντα στοιχεία από τον φορέα στην κυριότητα του οποίου ανήκει το όχημα στην εποπτεύουσα αυτόν Υπηρεσία ώστε να μην υπάρξουν πολλαπλές καταχωρήσεις.
Τα στοιχεία αυτά αφορούν τα δεδομένα που ήδη αποστέλλονται σε συνέχεια της αρχικής εγκυκλίου με την προσθήκη επιπλέον στηλών που αφορούν τη δαπάνη αγοράς, συντήρησης (επισκευές - ανταλλακτικά) και κίνησης (καύσιμα - λιπαντικά έλαια, ΚΤΕΟ καθώς και τα έξοδα ασφάλισης για τα οχήματα λοιπών φορέων του δημόσιου τομέα (ΝΠΔΔ, κρατικά ΝΠΙΔ και ΟΤΑ α' και β' βαθμού) τα οποία δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του Ν. 976/1979 και θα συμπληρωθούν στους ειδικούς πίνακες που επισυνάπτονται.
Η καταγραφή των στοιχείων θα γίνει με κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες & η αποστολή αυτών με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην ηλεκτρονική διεύθυνση «oximata@ydmed.gov.gr» το ταχύτερο δυνατό και το αργότερο έως την Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη του παραπάνω στόχου είναι η με πνεύμα συνεργασίας συντονισμένη προσπάθεια των Υπηρεσιών. Για τους ίδιους λόγους, το Μητρώο Κρατικών Αυτοκινήτων είναι αναγκαίο να παραμένει διαρκώς ενημερωμένο με συνεχή και σταθερή επικαιροποίηση των στοιχείων και των δεδομένων που περιλαμβάνει. Επομένως, καλούνται οι φορείς όπως ανά τρίμηνο αποστέλλουν στο Υπουργείο με την επισήμανση «για την ενημέρωση του μητρώου κρατικών αυτοκίνητων» οποιαδήποτε αλλαγή πραγματοποιείται, με τον ίδιο τρόπο που θα πραγματοποιηθεί και η εν λόγω επικαιροποίηση του Μητρώου.
3. Έκδοση αποφάσεων απόσυρσης και εξαίρεσης από την απόσυρση
Με την παρέλευση της ως άνω προθεσμίας, η Υπηρεσία του ΥΔΙΜΗΔ και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, έχοντας πλέον στη διάθεσή τους ένα ολοκληρωμένο και επικαιροποιημένο Μητρώο Κρατικών Αυτοκινήτων, σταθμίζοντας παράλληλα τις ανάγκες των οικείων υπηρεσιών και σε συνεννόηση με αυτές, θα πρέπει να προχωρήσουν στην έκδοση των αποφάσεων απόσυρσης (άρσης κυκλοφορίας) καθώς και στην έκδοση των αποφάσεων εξαίρεσης από την απόσυρση.
Επισημαίνεται ότι η απόφαση εξαίρεσης από την απόσυρση χορηγείται μετά από εξέταση των υπηρεσιακών αναγκών και στηρίζεται σε κανόνες με τους οποίους η εκάστοτε υπηρεσία οφείλει να συμμορφώνεται, ενώ βασίζεται σε πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις τις οποίες τόσο η υπηρεσία όσο και το όχημα οφείλουν να πληρούν. Εννοείται ότι τα επιβατικά οχήματα τα οποία θα λαμβάνουν έγκριση για εξαίρεση από την απόσυρση, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για υπηρεσιακούς λόγους για τους οποίους έχει εγκριθεί η εξαίρεση.
Υπενθυμίζουμε ότι η αρμοδιότητα για την έκδοση των εν λόγω αποφάσεων για τα οχήματα κυριότητας των Υπουργείων και των εποπτευόμενων φορέων και υπηρεσιών τους ανήκει στον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ενώ για τα οχήματα κυριότητας Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και εποπτευόμενων φορέων τους, ανήκει στο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης όπως έχουμε επισημάνει στην υπ' αριθμ. 2782/27234/30-12-2010 εγκύκλιο.
Η διαδικασία έκδοσης των ανωτέρω αποφάσεων θα πρέπει να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2014. Οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις θα πρέπει να κοινοποιούν τις αποφάσεις που εκδίδουν στην Υπηρεσία του ΥΔΙΜΗΔ (με συνημμένες τις άδειες κυκλοφορίας των σχετικών οχημάτων) ώστε να ενημερώνεται το Μητρώο Κρατικών Αυτοκινήτων. Η Υπηρεσία του ΥΔΙΜΗΔ , θα ενημερώσει τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου σχετικά με τα προς απόσυρση κρατικά οχήματα προκειμένου να λαμβάνονται υπόψη τα σχετικά στοιχεία κατά την ενταλματοποίηση των αντίστοιχων δαπανών.
Μετά την παρέλευση της ως άνω προθεσμίας δεν θα είναι σύννομη η χρήση κανενός επιβατικού οχήματος άνω των 1.400 κ.ε. για το οποίο δεν έχει εκδοθεί απόφαση εξαίρεσης από την απόσυρση. (ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. οικ.2196/20936/24.07.2013)
4. Διαδικασία απόσυρσης
Με την κοινοποίηση των αποφάσεων απόσυρσης, οι οικείες υπηρεσίες/φορείς θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα τις διαδικασίες απόσυρσης των αντίστοιχων οχημάτων, οι οποίες θα πρέπει να ολοκληρωθούν εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος.
Η απόσυρση των οχημάτων πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις της ΥΑ 6400/2060/14-6-1984 (ΦΕΚ 387β') «Διαδικασία αγοράς, διάθεσης, θέσης και άρσης της κυκλοφορίας αυτοκινήτων και δικύκλων των Υπηρεσιών του άρθρου 1 του Ν. Δ/τος 2396/53» και τις διατάξεις του Ν. 251/76 «Περί Οργανισμού Διαχειρίσεως Δημοσίου Υλικού» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Τα οχήματα που αποσύρονται από την κυκλοφορία παραδίδονται υποχρεωτικά σε υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών [Δ/νση Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (πρώην ΟΔΔΥ), Τελωνείο ή ΥΔΕ] η οποία θα ορίζεται στη σχετική απόφαση απόσυρσης.
Το ΥΔΙΜΗΔ, προκειμένου να διευκολύνει την ευόδωση του όλου εγχειρήματος, θα προβεί άμεσα σε συνεννόηση - συνεργασία με τη 19η Δ/νση Τελωνειακών Διαδικασιών της Γενικής Διεύθυνση Τελωνείων και Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών και την 26η Δ/νση Συντονισμού και Ελέγχου Δημοσιολογιστικών Διατάξεων, για την ολοκλήρωση εντός των καθορισμένων χρονοδιαγραμμάτων όλων των σχετικών διαδικασιών που αφορούν στην απόσυρση και τη συνακόλουθη αποφυγή του ενδεχομένου ενταλματοποίησης μη σύννομων δαπανών που συνδέονται με τα κρατικά αυτοκίνητα. (ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. οικ.2196/20936/24.07.2013)
5. Προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα πρέπει να χορηγείται η εξαίρεση από την απόσυρση
Σύμφωνα με το εγγ. ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. Φ.021/3156/06.02.2014 οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις θα πρέπει να εξετάζουν τις εισηγήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών:
Η εισήγηση για την απόσυρση ή μη ενός οχήματος θα πρέπει να εξετάζεται με παράλληλη αξιολόγηση των υπηρεσιακών αναγκών και με γνώμονα τη διασφάλιση της απρόσκοπτης και ανεμπόδιστης λειτουργίας των υπηρεσιών με βάση τις ασκούμενες αρμοδιότητες, λαμβάνοντας πάντα υπόψη το συνολικό αριθμό των οχημάτων που ανήκουν στη δύναμη μιας υπηρεσίας πριν την οριστικοποίηση του αριθμού των οχημάτων που τελικώς θα αποσυρθούν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι περιπτώσεις υπηρεσιών με κύρια αποστολή τη διενέργεια ελέγχων. Για τις συγκεκριμένες καθώς και για υπηρεσίες με παρόμοια αποστολή είναι απαραίτητο να χορηγείται εξαίρεση εφόσον με την απόσυρση ενός οχήματος - και μέχρι την προμήθεια νέου - δεν διατίθεται άλλο όχημα στη δύναμη της υπηρεσίας ώστε να διασφαλίζεται η εξυπηρέτηση της άσκησης των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων (υγειονομικοί, κτηνιατρικοί, αγορανομικοί έλεγχοι κλπ).
Βασικό κριτήριο αποτελεί επίσης η μορφολογία του εδάφους της περιοχής στην οποία ασκούνται οι αρμοδιότητες των υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, είναι προφανής η δυνατότητα διατήρηση των οχημάτων εκείνων των υπηρεσιών οι οποίες δραστηριοποιούνται σε περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί ορεινές και δύσβατες, καθώς επίσης και σε περιοχές που - παρόλο που δεν έχουν χαρακτηριστεί έτσι - δεν έχουν ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Ομοίως και για τις υπηρεσίες, οι οποίες παρόλο που εδρεύουν σε αστικές περιοχές, δραστηριοποιούνται σε ορεινές και δύσβατες περιοχές (εκτελώντας π.χ. γεωλογικές μελέτες, τοπογραφικές μετρήσεις, αρχαιολογικές ανασκαφές κλπ).
Επιπλέον, εξαίρεση χορηγείται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στην περίπτωση όπου με την άμεση απόσυρση ενός οχήματος και τη συνακόλουθη αγορά ενός νέου το υπολογιζόμενο όφελος από την απόσυρση δεν αντισταθμίζει το κόστος αντικατάστασης ή προκύπτει άμεση οικονομική επιβάρυνση η οποία δεν μπορεί να καλυφθεί από τις υπάρχουσες πιστώσεις.
Επιτρέπεται, τέλος, η διατήρηση οχημάτων των οποίων η προμήθεια πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης συγχρηματδοτούμενων (κοινοτικών) προγραμμάτων, ιδιαίτερα όταν η χρήση τους είναι αναγκαία για την υλοποίηση του φυσικού τους αντικειμένου, θεωρώντας ως δεδομένο ότι σε αυτές τις περιπτώσεις δεν δύναται να απαντώνται οχήματα πολυτελούς χαρακτήρα. Επισημαίνεται, δε, ότι στις ως άνω περιπτώσεις προμήθειας οχημάτων, οι οικείες υπηρεσίες οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τους όρους και περιορισμούς που αναφέρονται στην ΚΥΑ 129/2534/2010 (ΦΕΚ Β'/108).
Ο συνδυσμός των ως άνω κριτηρίων θα πρέπει να καταλήγει κυρίως στην απόσυρση οχημάτων πολυτελούς χαρακτήρα, προφανούς δαπανηρής συντήρησης και λειτουργίας, καθώς και στην απόσυρση τεχνολογικά απαξιωμένων οχημάτων, των οποίων η διατήρησή τους στις υπηρεσίες έχει καταστεί ασύμφορη λόγω παλαιότητας.
Άλλωστε, απώτερος σκοπός του όλου εγχειρήματος, όπως αυτός υπαγορεύεται από τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, είναι η εξοικονόμηση δημόσιων πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό μέσω της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων και των δαπανών για συντήρηση, με παράλληλο στόχο την αποδοτικότερη διαχείριση του στόλου των κρατικών οχημάτων.
6. Γενικές επισημάνσεις
Στόχος της απόσυρσης και της αντικατάστασης των κρατικών οχημάτων είναι να συνεχίσουν οι υπηρεσίες του δημοσίου τομέα τη λειτουργία τους, απαλλαγμένες από την ανώφελη επιβάρυνση του κόστους χρήσης και συντήρησης πολυτελών ή τεχνολογικά απαξιωμένων δαπανηρών οχημάτων.
Για να είναι εγγυημένη η επιτυχία του συγκεκριμένου εγχειρήματος, καθώς και οποιασδήποτε άλλης δράσης η οποία πρόκειται να υλοποιηθεί μελλοντικά και αφορά στον εξορθολογισμό του τομέα των κρατικών αυτοκινήτων, είναι απαραίτητη η προηγούμενη συνεπής οργάνωση ενός έγκυρου και αξιόπιστου Μητρώου Κρατικών Αυτοκινήτων.
Για τους ίδιους λόγους, το Μητρώο Κρατικών Αυτοκινήτων είναι αναγκαίο να παραμένει διαρκώς ενημερωμένο με συνεχή και σταθερή επικαιροποίηση των στοιχείων και των δεδομένων που περιλαμβάνει. Επομένως, οποιαδήποτε αλλαγή πραγματοποιείται ανά πάσα στιγμή στο στόλο των οχημάτων κάθε υπηρεσίας, θα πρέπει να γνωστοποιείται άμεσα τόσο στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών του ΥΔΙΜΗΔ, όσο και στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις με την επισήμανση «για την ενημέρωση του μητρώου κρατικών αυτοκίνητων»
Επισημαίνεται, ότι το Μητρώο Κρατικών Αυτοκινήτων, από τη στιγμή που θα οριστικοποιηθεί θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την έκδοση των οποιωνδήποτε αποφάσεων οι οποίες αφορούν στη χρήση την κίνηση και την προμήθεια των υπηρεσιακών αυτοκινήτων. Εν ολίγοις, τα αιτήματα που δεν θα συμφωνούν με το Μητρώο Κρατικών Αυτοκινήτων, δεν θα είναι δυνατό να ικανοποιούνται. (ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. οικ.2196/20936/24.07.2013)