Διαδικασία Ελέγχου- Υποχρεωτική αναμόρφωση

I. Διαδικασία Ελέγχου.


II. Υποχρεωτική αναμόρφωση των οικονομικών στόχων.

III. Διαδικασία παρακολούθησης της εκτέλεσης του προϋπολογισμού.



I. Διαδικασία Ελέγχου
Α. Όργανα ελέγχου

Το Παρατηρητήριο, σύμφωνα με τα άρθρα 4 και του Ν.4111/13 παρακολουθεί την ορθή εκτέλεση των προϋπολογισμών και την εν γένει πορεία των οικονομικών των Ο.Τ.Α. και των νομικών τους προσώπων που εντάσσονται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, όπως αποτυπώνονται στο «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης» (Ο.Π.Δ.). Το Ο.Π.Δ. εγκρίνεται από την αρμόδια, για την εποπτεία του Ο.Τ.Α., Αρχή. (παρ.1 άρθρο 4Ε Ν.4111/13, όπως προστέθηκε από το άρθρο 202 του Ν.4555/18)

 

Οι Ο.Τ.Α. υποβάλλουν στο Υπουργείο Εσωτερικών, σε ηλεκτρονική μορφή, το Ο.Π.Δ. που έχουν αποστείλει στην αρμόδια για έλεγχο αρχή, καθώς και αυτό που τελικώς εγκρίνεται από αυτή, προκειμένου το Παρατηρητήριο να ελέγξει την ορθή εκτέλεση των προϋπολογισμών τους. (παρ.1 άρθρο 4Ε Ν.4111/13, όπως προστέθηκε από το άρθρο 202 του Ν.4555/18)


Το Παρατηρητήριο αξιολογεί και ελέγχει την πορεία της εκτέλεσης του προϋπολογισμού με βάση τα μηνιαία στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού, που παρακολουθεί η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Αναπτυξιακής Πολιτικής του Υπουργείο Εσωτερικών, καθώς και με πρόσθετα στοιχεία που παρέχει ο Ο.Τ.Α., εφόσον του ζητηθεί. (παρ.2 άρθρο 4Ε Ν.4111/13, όπως προστέθηκε από το άρθρο 202 του Ν.4555/18)

 

Επισημαίνεται ότι ο έλεγχος των πινάκων στοχοθεσίας πρέπει να διενεργείται βάσει των υποβληθέντων στοιχείων στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας (ΚΔ) του ΥΠΕΣ, καθότι μόνο με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η υποβολή των ορθών στοιχείων στο Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ, ως το αρμόδιο όργανο για την παρακολούθηση της ορθής εκτέλεσης των προϋπολογισμών των φορέων του υποτομέα.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 149 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), η αρμόδια αρχή για την έγκριση του ΟΠΔ του ΟΤΑ, υποχρεούται για την αποστολή του στο Παρατηρητήριο σε ηλεκτρονική μορφή. Σε αυτό το πλαίσιο και προκειμένου οι υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων να διευκολυνθούν στο έργο τους, στην ΚΥΑ της στοχοθεσίας έχει προβλεφθεί ότι (α) κατά την υποβολή του ΟΠΔ στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ο στατιστικός ανταποκριτής του ΟΤΑ αναρτά τους πίνακες οικονομικής στοχοθεσίας του ΟΠΔ στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας του ΥΠΕΣ και (β) η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ελέγχει την πληρότητα, την ορθότητα και τη συμφωνία των πινάκων που περιέχονται στις αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων (δημοτικών, περιφερειακών ή διοικητικών συμβουλίων) με τους πίνακες που έχουν αναρτηθεί στον Κόμβο. (ΥΠ.ΕΣ. εγκ.301/22143/14.03.2023)

 

 

Με την εγκύκλιο ΥΠ.ΕΣ. εγκ.301/22143/14.03.2023 παρέχονται οι απαραίτητες οδηγίες προς τις αρμόδιες υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, αναφορικά με τον ενδεδειγμένο τρόπο ελέγχου των πινάκων στοχοθεσίας οικονομικών αποτελεσμάτων.

 

Β. Παράμετροι για τη διενέργεια ελέγχου και εντοπισμό αποκλίσεων

Για τον έλεγχο του βαθμού επίτευξης των στόχων οικονομικού αποτελέσματος και τον εντοπισμό αποκλίσεων λαμβάνονται υπόψη οι εξής παράμετροι:

α) Η πορεία είσπραξης των εσόδων του προϋπολογισμού σε σχέση με τους αντίστοιχους στόχους εσόδων κατά τη διάρκεια του έτους.
β) Η πορεία πραγματοποίησης των εξόδων του προϋπολογισμού σε σχέση με τους αντίστοιχους στόχους εξόδων κατά τη διάρκεια του έτους.
γ) Η εξέλιξη του ύψους των απλήρωτων υποχρεώσεων κατά τη διάρκεια του έτους. (παρ.1 άρθρο 2 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)


Η συνολική εξέταση των παραπάνω παραμέτρων, κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού, διασφαλίζει σε σημαντικό βαθμό τον έγκαιρο εντοπισμό αποκλίσεων που δύνανται να οδηγήσουν σε αδυναμία ισοσκέλισης προϋπολογισμού, γεγονός που συνεπάγεται την εφαρμογή της διαδικασίας υπαγωγής του φορέα στο Πρόγραμμα Εξυγίανσης σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 174 του ν. 4270/2014 (Α' 143) όπως αυτό έχει τροποποιηθεί και ισχύει. (παρ.2 άρθρο 2 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)

 

 

Γ. Προσδιορισμός αποκλίσεων από τριμηνιαίους στόχους οικονομικού αποτελέσματος που τέθηκαν στον πίνακα στοχοθεσίας

i. Δήμοι

Για τον προσδιορισμό των αποκλίσεων από τους τριμηνιαίους στόχους οικονομικού αποτελέσματος που έχουν τεθεί στον πίνακα στοχοθεσίας, ισχύουν τα παρακάτω:
α) ΕΣΟΔΑ: Υπολογίζεται σωρευτικά η απόκλιση των συνολικών εισπραχθέντων εσόδων σε σχέση με τους αντίστοιχους στόχους εσόδων. Στα ανωτέρω ποσά αθροίζονται και τα διαθέσιμα έναρξης (Εκτέλεση μείον Στόχος).
β) ΕΞΟΔΑ: Υπολογίζεται σωρευτικά η απόκλιση των συνολικών πραγματοποιημένων πληρωμών σε σχέση με τους αντίστοιχους στόχους πληρωμών (Εκτέλεση μείον Στόχος).
γ) ΤΑΜΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΠΔ: Η ποσοτική διαφορά των αποκλίσεων επί των συνολικών εσόδων και εξόδων αποτελεί την απόκλιση από το στόχο του ταμειακού αποτελέσματος ΟΠΔ (Απόκλιση Εσόδων - Απόκλιση Εξόδων = Απόκλιση Ταμειακού Αποτελέσματος ΟΠΔ).
δ) ΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ: Υπολογίζεται σωρευτικά η απόκλιση των απλήρωτων υποχρεώσεων έναντι των αντίστοιχων στόχων απλήρωτων υποχρεώσεων (Εκτέλεση μείον Στόχος).
ε) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΠΔ: Η ποσοτική διαφορά των αποκλίσεων επί του στόχου ταμειακού αποτελέσματος ΟΠΔ και των επί του στόχου των απλήρωτων υποχρεώσεων αποτελεί την απόκλιση από το στόχο του οικονομικού αποτελέσματος ΟΠΔ [Απόκλιση Ταμειακού Αποτελέσματος ΟΠΔ - Απόκλιση Απλήρωτων Υποχρεώσεων = Απόκλιση Οικονομικού Αποτελέσματος]. Η αναγωγή της απόκλισης σε ποσοστό πραγματοποιείται με τον τύπο [Απόκλιση Οικονομικού Αποτελέσματος ΟΠΔ/ Στόχο Συνολικών Εσόδων = Απόκλιση Οικονομικού Απο-τελέσματος ΟΠΔ (%)]. (παρ.3 άρθρο 2 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)


Οι αναμορφώσεις του προϋπολογισμού που πραγματοποιούνται μετά την υποχρεωτική αναμόρφωση των στόχων του άρθρου 3 της παρούσας και μεταβάλλουν το συνολικό ύψος του προϋπολογισμού λαμβάνονται υπόψη, κατά τον υπολογισμό της απόκλισης. Συγκεκριμένα, το ποσοστό μεταβολής μεταξύ του συνολικού ύψους του προϋπολογισμού, βάσει του οποίου έχει καταρτισθεί η στοχοθεσία, και του αναμορφωμένου προϋπολογισμού εφαρμόζεται ως συντελεστής στους στόχους συνολικών εσόδων και εξόδων προκειμένου να υπολογιστεί η οριστική απόκλιση. (παρ.4 άρθρο 2 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)


Οι στόχοι των υποομάδων «Ίδια Έσοδα» και «Έσοδα ΠΟΕ» ελέγχονται διακριτά καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία εσόδων ενισχύει σε σημαντικό βαθμό την οικονομική αυτοτέλεια του OTA παρέχοντας του τη δυνατότητα χρηματοδότησης τόσο λειτουργικών όσο και επενδυτικών δαπανών. Εφαρμόζεται η μεθοδολογία υπολογισμού της Απόκλισης Εσόδων. (παρ.5 άρθρο 2 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)

 

Παράρτημα Β΄ εγκυκλίου ΥΠ.ΕΣ. 44485/06.08.2018: Παραδείγματα Υπολογισμού Αποκλίσεων (ΥΠ.ΕΣ. 44485/06.08.2018)

 

ii. ΝΠΙΔ

Για τον προσδιορισμό των αποκλίσεων από τους τριμηνιαίους στόχους, των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου που, σε εφαρμογή της παραγράφου 8 του άρθρου 1, εκτελούν προϋπολογισμό σε δεδουλευμένη βάση και υποβάλλουν τον πρότυπο πίνακα οικονομικής στοχοθεσίας Σ.4 - ΝΠΙΔ_ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΗ.ΒΑΣΗ, ισχύουν τα παρακάτω:

α) Στόχος Εσόδων: Αναφέρεται στα έσοδα τα οποία λογιστικοποιούνται στη διάρκεια του οικονομικού έτους στο οποίο αναφέρεται ο προϋπολογισμός, μη συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών συναλλαγών.

β) Στόχος Εξόδων: Αναφέρεται στα έξοδα τα οποία λογιστικοποιούνται κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους στο οποίο αναφέρεται ο προϋπολογισμός, μη συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών συναλλαγών. Οι απλήρωτες υποχρεώσεις του προηγούμενου έτους έχουν λογιστικοποιηθεί στο οικονομικό έτος που αναφέρονται, ως εκ τούτου δεν περιλαμβάνονται στις δαπάνες του προϋπολογισμού του νομικού προσώπου του επόμενου έτους.
γ) Στόχος Ισοζυγίου ΟΠΔ: Η διαφορά στόχου εσόδων και στόχου εξόδων, σύμφωνα με τους ανωτέρω ορισμούς. (παρ.7 άρθρο 2 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)

 

 

Δ. Διαπίστωση αρνητικής απόκλισης

i. Δήμοι

Οταν διαπιστώνεται αρνητική Απόκλιση Οικονομικού Αποτελέσματος ΟΠΔ άνω του 10%, το Παρατηρητήριο ενημερώνει, εντός ενός μηνός από τη λήξη του τριμήνου, τον φορέα, την αρμόδια για την εποπτεία του Αρχή και το Υπουργείο Εσωτερικών, παρέχοντας οδηγίες και εισηγούμενο μεθόδους για τη διόρθωση της απόκλισης. Ο φορέας υποχρεούται να ενημερώσει άμεσα το Παρατηρητήριο για τα μέτρα που ελήφθησαν ή πρόκειται να ληφθούν για τη διόρθωση της απόκλισης. Τα προαναφερόμενα εφαρμόζονται και για τη διαπίστωση αρνητικής απόκλισης στους στόχους των υποομάδων του OTA «Ίδια Έσοδα» και «Έσοδα ΠΟΕ» συνολικά. Για τα νομικά πρόσωπα που οι πίνακες στοχοθεσίας τους έχουν ενταχθεί σε Ο.Π.Δ. δήμου ή περιφέρειας, η εκατέρωθεν ενημέρωση πραγματοποιείται μέσω του οικείου OTA, o οποίος φέρει και την ευθύνη της ενημέρωση του Παρατηρητηρίου. (παρ.6 άρθρο 2 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)

 

Στην παρ.1 άρθρο 4Α Ν.4111/13, όπως προστέθηκε από το άρθρο 198 του Ν.4555/18 αναφέρεται ότι η ενημέρωση του φορέα από το Παρατηρητήριο σε περίπτωση αρνητικής απόκλισης γίνεται  αμελλητί.

 

 

Το Παρατηρητήριο, κατά τη διατύπωση της γνώμης προς τον Ο.Τ.Α., εξετάζει, μεταξύ άλλων, παραμέτρους που μπορεί να επηρεάζουν την βιωσιμότητα των Ο.Τ.Α.. (παρ.1 άρθρο 4Α Ν.4111/13, όπως προστέθηκε από το άρθρο 198 του Ν.4555/18)

 

ii. ΝΠΙΔ
Σε περίπτωση που διαπιστώνεται αρνητική απόκλιση από το Στόχο Ισοζυγίου ΟΠΔ άνω του 10% εφαρμόζεται η παράγραφος 6. (παρ.8 άρθρο 2 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)

 

 

Η αρμόδια για την εποπτεία του ΟΤΑ αρχήαποστέλλει στο Παρατηρητήριο σε ηλεκτρονική μορφή τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του και το ετήσιο πρόγραμμα δράσης του, τα οποία, μαζί με το πενταετές επιχειρησιακό του πρόγραμμα,αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών.

 

 

Ο προϋπολογισμός πρέπει να περιλαμβάνει υποχρεωτικά μηνιαίους και τριμηνιαίους στόχους, τόσο ως προς τα έσοδα όσο και ως προς τις δαπάνες. Το Παρατηρητήριο αξιολογεί τις προβλέψεις εσόδων που παρουσιάζουν οι Ο.Τ.Α. και κάνει προτάσεις περί μείωσης των προβλεπόμενων εσόδων, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο.

 

Το Παρατηρητήριο με βάση μηναία στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού, που παρακολουθεί η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, με τα εργαλεία των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών που έχει στη διάθεσή της, καθώς και με πρόσθετα στοιχεία που παρέχει ο ΟΤΑ, εφόσον του ζητηθεί, αξιολογεί και ελέγχει την πορεία της εκτέλεσης του προϋπολογισμού.

 

Σε περίπτωση που διαπιστώσει σοβαρή απόκλιση από τα έσοδα ή τις δαπάνες, επισημαίνει στον ΟΤΑ και στην αρμόδια για την εποπτεία του Αρχή στοιχεία από τα οποία προκύπτει η σοβαρή απόκλιση από τους στόχους, παρέχοντας ταυτόχρονα οδηγίες και εισηγούμενο μεθόδους προς αποφυγή δημιουργίας ελλείμματος.

 

Ο ΟΤΑ υποχρεούται να λάβει υπόψη του τις επισημάνσεις του Παρατηρητηρίου και τα αποτελέσματα της εφαρμογής τους λαμβάνονται υπόψη κατά τον τριμηνιαίο έλεγχο του προϋπολογισμού του.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΟΤΑ δύναται να λάβει τα μέτρα που αναφέρονται στις περιπτώσεις της παρ. 6, ενημερώνοντας το Παρατηρητήριο, και να ζητήσει τη συνδρομή του Υπουργείου Εσωτερικών και κάθε άλλης αρμόδιας αρχής για τη διασφάλιση της άμεσης εφαρμογής των μέτρων αυτών.Όλες οι δημόσιες αρχές και υπηρεσίες υποχρεούνται να παρέχουν άμεσα κάθε συνδρομή που τους ζητείται και να προβαίνουν στις αναγκαίες ενέργειες και διοικητικές πράξεις. (άρθρο πρώτο περίπτ.5 υποπαρ.ΣΤ.3. του Ν.4093/12)- καταργήθηκε με την παρ.8 του άρθρου 3 της Π.Ν.Π.(ΦΕΚ 228/18.11.2012 τεύχος Α') και με την παρ.8 του άρθρου 4 Ν.4111/13 (ΦΕΚ 18/25.01.2013 τεύχος Α')


II. Υποχρεωτική αναμόρφωση των οικονομικών στόχων

Οι στόχοι εσόδων, εξόδων και απλήρωτων υποχρεώσεων των Πινάκων Στοχοθεσίας Οικονομικών Αποτελεσμάτων του ΟΠΔ αναμορφώνονται υποχρεωτικά κατά το χρόνο υποχρεωτικής αναμόρφωσης του προϋπολογισμού και έως το τέλος Φεβρουαρίου του έτους που αφορά η στοχοθεσία. Για την αναμόρφωση αυτή λαμβάνονται υπόψη τα πραγματικά αποτελέσματα όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί την 31.12 του έτους που προηγείται της στοχοθεσίας (συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων διαθεσίμων και απλήρωτων υποχρεώσεων). Κατά την υποχρεωτική αναμόρφωση, δύναται να τροποποιηθεί η χρονική κατανομή των στόχων τηρώντας τις αρχές και τις οδηγίες κατάρτισης της στοχοθεσίας που περιγράφονται στα άρθρα 1 και 2 της παρούσας. (παρ.1 άρθρο 3 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)

 

Ειδικά για τη στοχοθεσία του οικονομικού έτους 2018, η υποχρεωτική αναμόρφωση των Πινάκων Στοχοθεσίας Οικονομικών Αποτελεσμάτων θα πραγματοποιηθεί, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’), έως την 31ή Ιουλίου 2018. (άρθρο 9 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)

Μετά από την ολοκλήρωση του ελέγχου και την έγκριση του αναμορφωμένου ΟΠΔ 2018, η αρμόδια για τον έλεγχο αρχή, εν προκειμένω η οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση, θα μεριμνήσει για την υποβολή του στο Παρατηρητήριο, ακολουθώντας τη συνήθη διαδικασία. Το σύνολο των ΟΠΔ 2018 θα πρέπει να έχουν αναμορφωθεί και περιέλθει στο Παρατηρητήριο το αργότερο μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2018. (ΥΠ.ΕΣ. 44485/06.08.2018)


Μετά την υποχρεωτική αναμόρφωση του ΟΠΔ, οι στόχοι δύνανται να αναμορφωθούν μία φορά, έως το τέλος Ιουνίου, του έτους που αφορά η στοχοθεσία. Περαιτέρω, οι στόχοι δεν τροποποιούνται, ανεξαρτήτως εάν απαιτείται ή πραγματοποιείται αναμόρφωση του προϋπολογισμού κατά τη διάρκεια του έτους. (παρ.2 άρθρο 3 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)


Η επικαιροποίηση του υποτομέα S1313 «Τοπική Αυτοδιοίκηση» του ΜΦΓΚ ως προς τους ενταγμένους σε αυτό φορείς συνεπάγεται την υποχρέωση ανάλογης αναμόρφωσης του ΟΠΔ του OTA, εφόσον εντάσσεται στη Γενική Κυβέρνηση νομικό πρόσωπο του OTA. Η αναμόρφωση πραγματοποιείται εντός δύο μηνών από το μήνα δημοσίευσης της τροποποίησης του ΜΦΓΚ και σε κάθε περίπτωση από την έναρξη του ημερολογιακού τριμήνου που έπεται της προθεσμίας αυτής. (παρ.3 άρθρο 3 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)

 

 

Η γνώμη του Παρατηρητηρίου δίδεται στο πλαίσιο του προληπτικού ελέγχου νομιμότητας του σχεδίου του προϋπολογισμού και δεν θίγει τη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των Ο.Τ.Α. (ΣτΕ Ολ. 1717/2014)



III. Διαδικασία παρακολούθησης της εκτέλεσης του προϋπολογισμού

Το Παρατηρητήριο παρακολουθεί την εφαρμογή των ΟΠΔ και την εκτέλεση των προϋπολογισμών των OTA και των νομικών προσώπων, μέσω του Κόμβου Διαλειτουργικότητας που τηρείται με ευθύνη της Διεύθυνσης Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του ΥΠΕΣ και σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις περί του τύπου, του περιεχομένου, του χρόνου και του τρόπου υποβολής των οικονομικών στοιχείων των OTA. Σε περίπτωση που o OTA ή το νομικό πρόσωπο δεν μεριμνά για τη διάθεση των προβλεπόμενων στοιχείων στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας και, εφόσον απαιτείται, στις λοιπές βάσεις δεδομένων του ΥΠΕΣ, με τρόπο που καθιστά δυνατή την παρακολούθηση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στις κάθε φορά ισχύουσες διατάξεις. (άρθρο 5 ΚΥΑ 34574/05.07.2018 (ΦΕΚ 2942/20.07.2018 τεύχος Β’)

 

Δείτε την σχετική ενότητα
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ - ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ » ΥΠΟΒΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ » Οικονομικά Στοιχεία Δήμων και Νομικών Προσώπων