Για το νομοθετικό καθεστώς και νομολογία σχετικά με τα μέσα ατομικής προστασίας πατήστε εδώ.


Παρατηρήσεις και νομολογία για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

Λοιπές παροχές σε είδος (ένδυση εργατοτεχνικού προσωπικού, κλπ)

ΚΑ Προϋπολογισμού 6063
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 606 εγγράφονται τα πρόσθετα έξοδα για το προσωπικό όλων των κατηγοριών (μόνιμοι, συμβασιούχοι κ.λπ.). Στον ΚΑ 6061 θα εγγραφούν οι δαπάνες για την προμήθεια παροχών σε είδος, ενώ στον ΚΑ 6063 δαπάνες για άλλα μέσα ατομικής προστασίας που επιβάλλονται από τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας (όπως γιλέκα, γυαλιά, μπότες).

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις και νομολογία για την επιλεγόμενη διαδικασία Για το νομοθετικό καθεστώς και νομολογία σχετικά με τα μέσα ατομικής προστασίας πατήστε εδώ.

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

Απαιτούνται για κάθε χρηματικό ένταλμα

  [embed_object_post post_id="46" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
 
 

Επιπρόσθετα για τη συγκεκριμένη δαπάνη θα απαιτηθούν τα εξής:

 

2. Η κοινή υπουργική απόφαση που ισχύει κάθε φορά για τη χορήγηση των ειδών ατομικής προστασίας στο προσωπικό των ΟΤΑ και των νομικών προσώπων αυτών.
 

 

3. Γραπτή εκτίμηση επαγγελματικού κινδύνου που εκπονεί ο τεχνικός ασφαλείας και ο ιατρός εργασίας με τη συμβολή της Επιτροπής Υγείας και Ασφάλειας των Εργαζομένων του άρθρου 4 του ν. 3850/2010. Από 1-11-2019 η γραπτή εκτίμηση επαγγελματικού κινδύνου αναρτάται υποχρεωτικά στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) και επικαιροποιείται από τον υπεύθυνο στους OTA α΄ και β΄ βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών, κατά τις διατάξεις του ν. 3850/2010.

 

Δείτε εδώ κενό υπόδειγμα γραπτής εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου του ΥΠ.ΕΣ.

 

* Η υποχρέωση για έγγραφη γνώμη Γιατρού εργασίας δεν υφίσταται για ΟΤΑ που απασχολούν κάτω από 50 εργαζομένους.

Απαιτείται η έγγραφη γνώμη τεχνικού ασφαλείας ή γιατρού εργασίας για τη χορήγηση των ειδών ατομικής προστασίας (όπως γάντια, κράνη, μάσκες προστασίας οφθαλμών και αναπνοής, προστατευτικά ενδύματα - υποδήματα κ.λπ.), όχι όμως και για τη χορήγηση γάλακτος στους δικαιούμενους ειδών ατομικής προστασίας υπαλλήλους του Δήμου (Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 217/2014)
 

 

4. Αντίγραφο προϋπολογισμού δαπάνης του τεύχους των τεχνικών προδιαγραφών ή εάν δεν έχουν συνταχθεί τεχνικές προδιαγραφές αναλυτική κατάσταση με τις ισχύουσες τιμές αγοράς των παραπάνω ειδών.
 

 

5. Μελέτη εκτίμησης οικονομικών επιπτώσεων με τον αριθμό των εργαζομένων που αφορά η παροχή, την προκαλούμενη δαπάνη, καθώς και τον τρόπο κάλυψης, η οποία εγκρίνεται από τον Γενικό Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών του εποπτεύοντος Υπουργείου λαμβάνοντας υπόψη το εγκεκριμένο κάθε φορά Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής. (άρθρο 43 παρ.2β του Ν.4484/17) (Υπ. Οικ. 2/92306/ΔΕΠ/18.12.2017)

  6. Κατάσταση πληρωμής

[embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
  Σε περίπτωση αποτίμησης και καταβολής των Μ.Α.Π. και του γάλατος σε χρήμα θα απαιτηθούν τα εξής:
  1. Απόφαση Δ.Σ. για την αποτίμηση σε χρήμα των Μέσων Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.) και του γάλατος.
 

2. Απόφαση ανάληψης υποχρέωσης

 

3. Κατάσταση δικαιούχων

 

4. Κατάσταση πληρωμής

 

5. Βεβαίωση Κ.Α. (Βεβαίωση πίστωσης)

 

6. Έγγραφο της υπηρεσίας που ζητά την αποτίμηση των ΜΑΠ και του γάλατος σε χρήμα (εφόσον υπάρχει)

   
Κρατήσεις


Παρακράτηση φόρου
Ως παροχές , τις οποίες δεν καταλαμβάνει η παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4172/2013 και οι οποίες δεν θεωρούνται παροχές σε είδος και κατά συνέπεια εισόδημα από μισθωτή εργασία, αναφέρονται: οι παροχές σε είδος, οι οποίες χορηγούνται προσωπικά προς τους δικαιούχους, μόνο αυτούσια και όχι σε χρήμα και οι οποίες εξυπηρετούν λειτουργικές και παραγωγικές ανάγκες της επιχείρησης, συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγικότητάς της και στην ποιότητα των συνθηκών εργασίας ή αποτελούν μέτρα για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων. Ενδεικτικά, τέτοιες παροχές σε είδος, οι οποίες δεν θεωρούνται εισόδημα από μισθωτή εργασία, είναι η χορήγηση ειδικών στολών εργασίας, η χορήγηση γάλακτος, η παροχή τροφής στο χώρο εργασίας, η χορήγηση θέσης στάθμευσης στο χώρο εργασίας κλπ. (ΠΟΛ 1219/6.10.2014)(βλ. και ΠΟΛ 1083/08.04.2015)

 

Οι παροχές (Μ.Α.Π.) και γάλακτος των ετών 2012, 2013, 2014, 2015 και 2016, που προβλέπονται στην ΚΥΑ 53361/11.10.2006 και οι οποίες αποτιμώνται σε χρήμα και καταβάλλονται σε εργαζόμενους των Ο.Τ.Α., δεν έχουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος, καθόσον τα χορηγούμενα ποσά αντιστοιχούν σε παροχές σε είδος που συμβάλλουν στην υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων και που θα έπρεπε να είχαν παρασχεθεί σε αυτούς στα πιο πάνω έτη. Συνεπώς, τα ποσά αυτά δεν υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν.4172/2013. Σε περίπτωση που έχει γίνει παρακράτηση φόρου στις ως άνω αμοιβές, υποβάλλεται τροποποιητική δήλωση στη ΔΟΥ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ.1083/2018, με την έκδοση νέας, ορθής βεβαίωσης αποδοχών. (ΠΟΛ 1206/31.10.2018)
 

Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α.  

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ

 

 

[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας