Τίτλος Δαπάνης ΈΣΟΔΑ ΑΠΟ ΠΑΡΑΒΟΛΑ ΑΔΕΙΩΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ (Άρθρο 16 Ν. 2946/2001)
ΚΑ Προϋπολογισμού 0716 
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους κωδικούς αριθμούς 0711 έως 0717 εγγράφονται τα έσοδα των αντίστοιχων τίτλων.

Σε αναπτυγμένη μορφή του ΚΑ 0716 «Έσοδα από παράβολα αδειών παραμονής αλλοδαπών» εγγράφονται έσοδα από παράβολα αιτήσεων και δηλώσεων πολιτογράφησης (της παρ. 8 του άρθρου 1Α του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, όπως αυτό προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 3838/2010 και τροποποιήθηκε με την παρ. 6α του άρθρου 18 του ν. 3870/2010), υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 2 «Ίδρυση υπηρεσιών μιας στάσης και συναφείς ρυθμίσεις» του ν. 4018/2011 (Στην παρ. 1 του οποίου ορίζεται ότι «Η αρμοδιότητα των Δήμων της Χώρας για την παραλαβή των αιτήσεων πολιτών τρίτων χωρών για τη χορήγηση ή την ανανέωση άδειας διαμονής, καθώς και την επίδοση σε αυτούς των αποφάσεων, που εκδίδονται σε συνέχεια των σχετικών αιτήσεων, μεταφέρεται στις Υπηρεσίες Αλλοδαπών και Μετανάστευσης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, στη χωρική αρμοδιότητα των οποίων αυτοί υπάγονται») και των σχετικών οδηγιών που παρέχονται με την υπ' αριθμ. 12/9034/28-3-2012 (ΑΔΑ: Β4Β4Ν-62Π) εγκύκλιο του Υπουργείου μας.

Έσοδα που δεν εντάσσονται σε κανέναν από τους λοιπούς κωδικούς της ομάδας 0 «ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ», εγγράφονται στον ΚΑ 0718.

Σε κ.α. της υποκατηγορίας 071 «Λοιπά τακτικά έσοδα» εγγράφουν τα δημοτικά ν.π.δ.δ. την επιχορήγηση που λαμβάνουν από τον οικείο δήμο & και όχι στην 061, στην οποία εγγράφονται έσοδα των δήμων από κεντρικούς αυτοτελείς πόρους.

[embed_object_post post_id="61" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Νομοθεσία - 
Νομολογία


Η αρμοδιότητα των Δήμων της Χώρας για την παραλαβή των αιτήσεων πολιτών τρίτων χωρών για τη χορήγηση ή την ανανέωση άδειας διαμονής, καθώς και την επίδοση σε αυτούς των αποφάσεων, που εκδίδονται σε συνέχεια των σχετικών αιτήσεων, μεταφέρεται στις Υπηρεσίες Αλλοδαπών και Μετανάστευσης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, στη χωρική αρμοδιότητα των οποίων αυτοί υπάγονται. Με αποφάσεις των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται, τα σημεία υποδοχής, όπου κατατίθενται οι αιτήσεις των πολιτών τρίτων χωρών για τη χορήγηση και την ανανέωση της άδειας διαμονής τους και επιδίδονται οι σχετικώς εκδιδόμενες αποφάσεις. (παρ.1 άρθρο 2 Ν.4018/11)
Σχετική η ενότητα:
Διάφορα θέματα ΟΤΑ » Αλλοδαποί (ν.3386/05) »
Μεταφορά αρμοδιότητας παραλαβής αιτήσεων αδειών διαμονής.

Πλέον για τα παράβολα ισχύει το άρθρο 132 του Ν.4251/2014 (ΦΕΚ 80/01.04.2014 τεύχος Α').
Στην παρ.9 του άρθρου 132 ορίζεται ότι τ
α έσοδα από τα παράβολα του άρθρου 132 εμφανίζονται και παρακολουθούνται σε ειδικούς Κωδικούς, Αριθμούς Εσόδων (ΚΑΕ) του Κρατικού Προϋπολογισμού, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 4018/2011 (A'215).

Σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 2 του Ν.4018/2011, όπως τροποποιήθηκε από τις παρ. 8 και 9 του άρθρου 14 του Ν. 4332/15 και το άρθρο 18 του Ν.4375/16:
"Τα έσοδα από τα παράβολα του
άρθρου 92 του ν. 3386/2005 εμφανίζονται και παρακολουθούνται σε ειδικούς Κωδικούς Αριθμούς Εσόδων (ΚΑΕ) του Κρατικού Προϋπολογισμού ως εξής:

α) Τα εισπραττόμενα έσοδα από τα παράβολα της παρ.1 του άρθρου 92 του ν. 3386/2005, που συνοδεύουν τις κατατιθέμενες σε κάθε Δήμο αιτήσεις, μετά την παρακράτηση από αυτόν του ποσοστού 30%, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 6α του άρθρου 92 του ν. 3386/ 2005, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 3613/2007 (Α' 263), έως την έκδοση της προβλεπόμενης στην παράγραφο 1 του άρθρου 2 του Ν.4018/2011 κοινής απόφασης, με την οποία μεταφέρεται η σχετική αρμοδιότητα παραλαβής των υποβαλλόμενων αιτήσεων από το Δήμο στις υπηρεσίες της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

β) Τα εισπραττόμενα έσοδα από τα παράβολα της παρ.2 του άρθρου 92 του ν. 3386/2005, σε συνδυασμό με την παρ. 2 του άρθρου 30 του ν. 3838/ 2010 (Α' 49), που συνοδεύουν τις κατατιθέμενες σε κάθε Δήμο αιτήσεις, για όσο χρόνο οι Δήμοι διατηρούν την αρμοδιότητα για την παραλαβή των αιτήσεων αυτών.

γ) Τα εισπραττόμενα έσοδα από όλα τα παράβολα που συνοδεύουν όσες αιτήσεις κατατίθενται στα οριζόμενα με τις κοινές αποφάσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του Ν.4018/2011 σημεία υποδοχής.

Όσον αφορά τη διάθεση των εσόδων που εγγράφονται στους ΚΑΕ των περιπτώσεων α' και β' της παρούσας παραγράφου, εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι διατάξεις των παραγράφων 6α και 6β του άρθρου 92 του ν. 3386/2005, όπως ισχύουν, έως την έκδοση των αποφάσεων της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν.4018/2011.

Ποσοστό 75% των εσόδων που εγγράφονται στον ΚΑΕ της περίπτωσης γ' της παρούσας παραγράφου, εγγράφεται στον προϋπολογισμό της κεντρικής υπηρεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και κατανέμεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε Υπουργεία, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Ν.Π.Δ.Δ. και οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού που διαχειρίζονται θέματα μεταναστευτικής πολιτικής, υποδοχής και κοινωνικής ένταξης μεταναστών και δικαιούχων διεθνούς προστασίας.

Οι εν λόγω πιστώσεις μπορούν να διατίθενται για:

α. την καταβολή των μισθωμάτων των οικημάτων, όπου στεγάζονται οι υπηρεσίες μιας στάσης,

β. την αγορά, τη μίσθωση, την επισκευή και τη συντήρηση κάθε είδους υλικοτεχνικού εξοπλισμού,

γ. λειτουργικά έξοδα,

δ. την καταβολή της αποζημίωσης των υπαλλήλων που συμμετέχουν στις επιτροπές του ν. 3386/2005,

ε. τη χρηματοδότηση δράσεων κοινωνικής ένταξης νόμιμων μεταναστών, που ανατίθενται, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία από Δήμους στο πλαίσιο τοπικών σχεδίων κοινωνικής ένταξης που έχουν ενταχθεί στην Εθνική Στρατηγική για την κοινωνική ένταξη, στ. την αντιμετώπιση δαπανών για την πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση ορισμένου χρόνου από τις αρμόδιες υπηρεσίες των παραπάνω φορέων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3812/2009 (Α' 234) και της εκάστοτε ισχύουσας συναφούς νομοθεσίας,

ζ. την αγορά εξοπλισμού ασφάλειας ή τη μίσθωση σχετικών υπηρεσιών και

η. τη χρηματοδότηση της εκτέλεσης των προγραμματικών συμβάσεων που συνάπτονται σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της επόμενης παραγράφου.

Με όμοιες αποφάσεις είναι δυνατή η κατανομή ποσών από το ίδιο ποσοστό σε Υπουργεία, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, Ν.Π.Δ.Δ. και οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, που απορρέουν από την είσοδο και υποδοχή πολιτών τρίτων χωρών. Οι εν λόγω πιστώσεις μπορούν να διατίθενται για την αντιμετώπιση κάθε σχετικής δαπάνης για την αντιμετώπιση των αναγκών αυτών"

Από τη γραμματική διατύπωση του πρώτου εδαφίου της ανωτέρω παραγράφου αλλά και την τελολογική ερμηνεία της διάταξης, καθίσταται σαφές ότι σκοπός της διάταξης είναι η οικονομική ενίσχυση των δικαιούχων φορέων, ώστε αυτοί να μπορούν να αντιμετωπίσουν το σύνολο των αναγκών που ανακύπτουν στο πλαίσιο της υποδοχής πολιτών τρίτων χωρών.
Τούτο σημαίνει ότι η παρεχόμενη χρηματοδότηση δύναται να διατεθεί για κάθε είδους δαπάνες που σχετίζονται με την αντιμετώπιση των αναφερόμενων, στο δεύτερο εδάφιο της ίδιας παραγράφου, έκτακτων αναγκών πρώτης υποδοχής, καθόσον, η αναφορά των καλυπτόμενων αναγκών δεν μπορεί παρά να είναι ενδεικτική.
Αντίθετη άποψη, ότι οι χρηματοδοτούμενες δαπάνες εξειδικεύονται με τρόπο περιοριστικό, θα είχε ως αποτέλεσμα την αναίρεση της βούλησης του νομοθέτη, καθώς η υπόψη διάταξη σκοπό έχει να παρέχει την απαιτούμενη ευελιξία στους εμπλεκόμενους Δήμους και Περιφέρεις της ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν κάθε δαπάνη που ανακύπτει, σχετίζεται ή απορρέει από την διαχείριση των νεοεισερχόμενων πολιτών τρίτων χωρών προκειμένου να καταστεί δυνατή η λυσιτελής διαχείριση των προσφυγικών/ μεταναστευτικών ροών.
Για παράδειγμα, θα ήταν αλυσιτελής η διαχείριση σε ότι αφορά τη στέγαση, σίτιση κ.ο.κ. των πολιτών τρίτων χωρών εάν, στο πλαίσιο της χρηματοδότησης, δεν συμπεριλαμβάνονταν οι ανάγκες παροχής υπηρεσιών καθαριότητας, εκ μέρους των δήμων της χώρας, που ανακύπτουν ομοίως λόγω των μεγάλων ροών που δέχονται.
Εν κατακλείδι στο πλαίσιο της χρηματοδότησης, καίτοι δεν κατονομάζονται ρητώς, συμπεριλαμβάνονται και παράπλευρες έκτακτες ανάγκες που απορρέουν ακριβώς από τους μεγάλους όγκους εισδοχής και δεν είναι δυνατή η κάλυψή τους από την αντίστοιχη ανταποδοτική υπηρεσία εκ μέρους του δήμου.
Τέτοιες μπορεί να είναι, οι δαπάνες ταφής για τα θύματα ναυαγίων, ατυχημάτων ή ασθενειών, που πέρα από κάθε αμφιβολία εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του νόμου, καθώς αποτελούν έκτακτες ανάγκες, που σχετίζονται άμεσα με την διαχείριση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών. (ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α. εγκ.5/5522/16/02.02.2016)




ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΠΡΙΝ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ


Η αίτηση για τη χορήγηση και την ανανέωση των αδειών διαμονής συνοδεύεται από παράβολο, το οποίο, αν για λόγους αμοιβαιότητας δεν ορίζεται διαφορετικά, ορίζεται ως ακολούθως:

 

α. Για τις άδειες διάρκειας μέχρις ενός έτους σε εκατόν πενήντα (150) ευρώ.
β. Για τις άδειες διάρκειας μέχρι δύο έτη σε τριακόσια (300) ευρώ.
γ. Για τις άδειες διάρκειας μέχρι τρία έτη σε τετρακόσια πενήντα (450) ευρώ.

Τα παράβολα του άρθρου αυτού εισπράττονται μόνο με την έκδοση αποδεικτικού διπλοτύπου τύπου Β΄ από την αρμόδια για την παραλαβή της αίτησης υπηρεσία.
Οι υπαγόμενοι στις ρυθμίσεις της συμφωνίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν.1245/1982 (ΦΕΚ 45 Α΄) δεν υπόκεινται στην υποχρέωση καταβολής παραβόλου. (άρθρο 92 παρ.1 του Ν.3386/05)

Το παράβολο το οποίο καταβάλλεται κατά την υποβολή της αίτησης για την υπαγωγή στο καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος ανέρχεται στο ποσό των εξακοσίων (600) ευρώ. Δεν υπόκεινται στην καταβολή του ανωτέρω παραβόλου όσοι κατέχουν ήδη άδεια διαμονής αόριστης διάρκειας και ζητούν να υπαχθούν στο καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος. Στο ίδιο παράβολο υπόκειται, όπου προβλέπεται, η δυνατότητα χορήγησης άδειας διαμονής αόριστης διάρκειας. (άρθρο 92 παρ.2 του Ν.3386/05, όπως τροποποιήθηκε με την παρ.2 του άρθρου 30 του Ν.N. 3838/10 (ΦΕΚ 49/24.03.2010 τεύχος Α'))

Όπου, κατά τις ισχύουσες διατάξεις, απαιτείται κατάθεση παραβόλου σε έντυπη μορφή, δύναται να αντικατασταθεί η έντυπη μορφή με ηλεκτρονικό παράβολο. Το ηλεκτρονικό παράβολο δημιουργείται με τη χορήγηση μοναδικού ψηφιακού κωδικού, ο οποίος πιστοποιείται και ελέγχεται από κεντρικό πληροφοριακό σύστημα. Η διάθεση των ηλεκτρονικών παραβόλων δύναται να πραγματοποιείται με χρήση οποιουδήποτε καθιερωμένου στις συναλλαγές τρόπου πληρωμής. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται οι αρμοδιότητες, οι διαδικασίες, οι λεπτομέρειες και ό, τι άλλο απαιτείται για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου. (παρ.3 άρθρο 29 Ν.3943/2011)

 

Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης εκδόθηκε η ΚΥΑ Α.1047/12.03.2020 (ΦΕΚ 979/21.03.2020 τεύχος Β’): Όροι και διαδικασία είσπραξης - επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου.

Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης εκδόθηκε η
ΠΟΛ 1117/27.05.2013: Όροι και διαδικασία είσπραξης - επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παράβολου και η  ΠΟΛ 1163/03.07.2013 (ΦΕΚ 1675/08.07.2013 τεύχος Β'). Σχετική και η εγκύκλιος Υπ. Οικ. Δ.ΕΙΣΠΡ.Δ 1107440 ΕΞ 2015/06.08.2015.

Η ΠΟΛ 1163/03.07.2013 (ΦΕΚ 1675/08.07.2013 τεύχος Β') καταργήθηκε με το άρθρο 12 της ΚΥΑ Α.1047/12.03.2020 (ΦΕΚ 979/21.03.2020 τεύχος Β’).

Οι διατάξεις των άρθρων 8, 9 και 10 της ΚΥΑ Α.1047/12.03.2020 (ΦΕΚ 979/21.03.2020 τεύχος Β’) τίθενται σε ισχύ την 01.07.2020. Μέχρι την έναρξη ισχύος των διατάξεων του προηγούμενου εδαφίου εξακολουθεί να εφαρμόζεται η περίπτωση Γ΄ του άρθρου 5 της ΠΟΛ. 1163/03.07.2013 (ΦΕΚ Β΄ 1675) «Όροι και διαδικασία είσπραξης - επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου».

Τα πρόστιμα και τα παράβολα που προβλέπονται από τον παρόντα νόμο εισπράττονται υπέρ του Δημοσίου και αναπροσαρμόζονται με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης. (άρθρο 92 παρ.3 του Ν.3386/05)

α. Ποσοστό 30% επί των εισπραττόμενων εσόδων από τα παράβολα της παραγράφου 1 παρακρατείται από τον οικείο Ο.Τ.Α. κατά την πληρωμή του παραβόλου. Στους υπαλλήλους που απασχολούνται στις οικείες υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. για την εξυπηρέτηση των υπηκόων τρίτων χωρών καταβάλλεται επίδομα, το οποίο δεν μπορεί να υπερβεί το 1/3 του ανωτέρω ποσοστού. Το ύψος του επιδόματος ανά κατηγορία δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων και ο τρόπος καταβολής του καθορίζονται ετησίως με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών, ενώ οι κατηγορίες των δικαιούχων με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Το υπόλοιπο του ανωτέρω ποσοστού διατίθεται αποκλειστικώς για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών των ίδιων υπηρεσιών. (άρθρο 92 παρ.6α του Ν.3386/05 όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.2 του άρθρου 20 του Ν.3536/07 και την παρ 4 άρθρο 25 Ν. 3613/07)

β. Ποσοστό 25% των εσόδων από τα παράβολα των παραγράφων 1 και 2 διατίθεται για την κάλυψη δαπανών Υπουργείων, Περιφερειών και Ν.Π.Δ.Δ. που διαχειρίζονται θέματα μεταναστευτικής πολιτικής, καθώς και για την επιχορήγηση του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής. Από τους ίδιους πόρους καλύπτεται και η δαπάνη για την αποζημίωση των μελών, του γραμματέα και του εισηγητή των συλλογικών οργάνων που προβλέπονται από τις διατάξεις του νόμου αυτού. Οι ίδιες πιστώσεις μπορούν να διατίθενται και για την αντιμετώπιση δαπανών στις οποίες υποβάλλονται οι προαναφερόμενοι φορείς για την πρόσληψη εποχιακού προσωπικού ορισμένου χρόνου από τις αρμόδιες υπηρεσίες των παραπάνω φορέων σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3812/ 2009 και της εκάστοτε ισχύουσας συναφούς νομοθεσίας. Οι σχετικές πιστώσεις εγγράφονται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και κατανέμονται με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών. Με όμοια απόφαση καθο ρίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας υποπαραγράφου. (άρθρο 92 παρ.6β του Ν.3386/05 όπως τροποποιήθηκε με την παρ.1 του άρθρου 30 του Ν.N. 3838/10 (ΦΕΚ 49/24.03.2010 τεύχος Α')

Έτσι, από τη δημοσίευση του Ν.3613/2007 (23.11.1007) και εφεξής, το ποσοστό του 30% επί των εισπραττόμενων εσόδων, από τα παράβολα που συνοδεύουν την αίτηση για τη χορήγηση και την ανανέωση των αδειών διαμονής των αλλοδαπών και ειδικότερα για τις άδειες διάρκειας μέχρι ενός, δύο και τριών ετών, παρακρατείται αμέσως από τον οικείο ΟΤΑ και δεν αποδίδεται στις Δ.Ο.Υ..

H παρακράτηση του ποσοστού του 30% επί των εισπραττομένων εσόδων, από τους Δήμους, αφορά στα παράβολα που συνοδεύουν την αίτηση για τη χορήγηση και ανανέωση των αδειών διαμονής των υπηκόων τρίτων χωρών, διάρκειας μέχρις ενός, δύο και τριών ετών, καθώς και στα παράβολα που συνοδεύουν τις αιτήσεις για χορήγηση ειδικής βεβαίωσης νόμιμης διαμονής. Αντιθέτως, τα ποσά που εισπράττονται από τα παράβολα που καταβάλλονται κατά την υποβολή αίτησης για υπαγωγή στο καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος καθώς και για χορήγηση άδειας διαμονής δεκαετούς διάρκειας, δεν υπόκεινται στην ως άνω παρακράτηση.  (ΥΠ.ΕΣ.Α.&Η.Δ. εγκ.7/12177/27.05.2010)


Διαδικασία είσπραξης
Οι ΟΤΑ εκδίδουν υποχρεωτικά δύο αποδεικτικά διπλότυπα τύπου Β΄. Αυτό που τους έχει χρεώσει η Δ.Ο.Υ. και ένα της ταμειακής υπηρεσίας τους. Και στα δύο πρέπει να αναγράφεται στο είδος εσόδου ότι, πρόκειται για παράβολο άδειας διαμονής μέχρι ένα, δύο ή τρία έτη. Στο διπλότυπο της Δ.Ο.Υ. αναγράφεται και πάλι ως ΚΑ εσόδου του Κρατικού προϋπολογισμού ο 3742, ενώ στο διπλότυπο είσπραξης του ΟΤΑ θα αναγραφεί ΚΑ εσόδου, μετά από σχετική ανάπτυξη του τετραψήφιου 0716 «Έσοδα από παράβολα αδειών παραμονής αλλοδαπών (άρθρο 16 Ν.2946/2001)» του προϋπολογισμού τους. Εννοείται ότι, η αίτηση για τη χορήγηση ή την ανανέωση της άδειας διαμονής, θα συνοδεύεται πλέον από τα δύο αποδεικτικά διπλότυπα.

Στους παραπάνω κωδικούς θα εγγράφονται τόσο τα έσοδα από το ποσοστό που θα εισπράττουν εφεξής απευθείας οι ίδιοι οι ΟΤΑ, κατ' εφαρμογή της διάταξης της παρ. 4 του άρθρου 26 του Ν.3613/2007, όσο και από τα αντίστοιχα που θα τους κατανεμηθούν μέσω του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, μέχρι την εφαρμογή της νέας ρύθμισης, καθώς κρίνεται σκόπιμο να παρακολουθούνται τα έσοδα αυτά διακριτά.

Τονίζεται ιδιαιτέρως ότι, προς διευκόλυνση των ενδιαφερομένων, η έκδοση και των δύο διπλοτύπων θα πρέπει να γίνεται από τον ίδιο υπάλληλο, ο οποίος έχει ορισθεί ειδικός υπόλογος, ενώ η απόδοση των εισπράξεων πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ'αριθμ. 1049222/3926/0016/25.4.96 Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και τις διατάξεις του Β.Δ. 17.5-15.6.1959 «Περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των Δήμων και Κοινοτήτων».

Προκειμένου να μην διαταραχθεί η συνέχεια και η ομαλή λειτουργία της ταμειακής εξυπηρέτησης των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ,το ΥΠΕΣ με το εγγ. 9656/08, έδωσε περαιτέρω οδηγίες ότι η είσπραξη του ως άνω εσόδου και η έκδοση του αντίστοιχου αποδεικτικού είσπραξης, κατά τον συνήθη τρόπο είσπραξης των λοιπών εσόδων του δήμου, ανεξάρτητα από την ονομασία και τη μορφή του (αποδεικτικού), θεωρείται αποδεκτή και με γνώμονα πάντα την διευκόλυνση των συναλλασσόμενων πολιτών. (ΥΠΕΣ Εγγ. 9656/2008)


Τα ποσά που θα εισπράττονται και θα αποδίδονται, σύμφωνα με τα ανωτέρω έχουν ως εξής:

Διάρκεια άδειας διαμονής Συνολικό ποσό παράβολου Ποσό που αναγράφεται στο διπλότυπο της Δ.Ο.Υ. και αποδίδεται σε αυτή Ποσό που αναγράφεται στο διπλότυπο του ΟΤΑ και αποτελεί άμεσα έσοδό του
Μέχρι ένα έτος 150,00 - 105,00 - 45,00 -
Μέχρι δύο έτη 300,00 - 210,00 - 90,00 -
Μέχρι τρία έτη 450,00 - 315,00 - 135,00 -


Tο ποσοστό που δικαιούνται οι πρωτοβάθμιοι ΟΤΑ από τα παράβολα, το αντίτιμο των οποίων, παρά τη νέα διάταξη, καταβλήθηκε εξ'ολοκλήρου στις κατά τόπους Δ.Ο.Υ. μετά την 23.11.2007, θα τους κατανεμηθεί σύμφωνα με τα έως τη δημοσίευση του Ν.3613/2007 ισχύοντα, ήτοι μέσω του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.  (Εγκ. 3/2008 ΥΠΕΣ)


Υποδείγματα