Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

Αποζημίωση υπερωριακής εργασίας και για εξαιρέσιμες ημέρες και νυκτερινές ώρες και λοιπές πρόσθετες αμοιβές

ΚΑ Προϋπολογισμού 6022
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 602 εγγράφονται οι αποδοχές και οι δαπάνες για υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Στον ΚΑ 6021 θα υπολογιστεί και η αποζημίωση των συνταξιοδοτούμενων υπαλλήλων.

(άρθρο 204 Ν.3584/2007).[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Για το καθεστώς από 01.01.2016 δείτε την ενότητα:
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (από 01.01.2016) » ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ, ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ, ΑΜΟΙΒΕΣ »Υπερωριακή εργασία

Για το καθεστώς μέχρι 31.12.2015 δείτε την ενότητα:
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (μέχρι 31.12.2015) » ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ, ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ, ΑΜΟΙΒΕΣ »Υπερωριακή εργασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

Για τον τρόπο διαμόρφωσης των παρακάτω δικαιολογητικών, δείτε σχετικό επεξηγηματικό κείμενό μας στο Ενημερωτικό Δελτίο 25.01.2017

1.
 Απόφαση του Δημάρχου για την έγκριση υπερωριακής, νυχτερινής, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών εργασία, η οποία περιλαμβάνει τον αριθμό των υπαλλήλων, το σύνολο των ωρών, καθώς και το χρονικό διάστημα απασχόλησης του συνεργείου. (παρ.Α.1 άρθρο 20 Ν.4354/15) (Απόφαση Υπ. Οικ. 2/1757/0026/10.01.2017 - ΦΕΚ τ.Β 17/12.01.2017) (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 73/2014)

 

2. Αναγγελία προς στην αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας και άδεια του Γραφείου Εργασίας της οικείας Νομαρχίας (σχετική άδεια της Επιθεώρησης Εργασίας για την υπερωριακή εργασία). (άρθρο 11 παρ 1 του Ν. 435/76) Δεν απαιτείται από 1/11/11 μετά την εφαρμογή του ν. 4024/2011 σύμφωνα με το εγγ. Υπ. Οικ. 2/5708/0022/24.02.2012

 

3. α.Δημοσίευση της απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (παρ.Α.1 άρθρο 20 Ν.4354/15)

β.
 Αποδεικτικό Ανάρτησης της Απόφασης του Δημάρχου στον πίνακα ανακοινώσεων του δημοτικού καταστήματος. (άρθρο 284 παρ.2 του Ν.3463/2006

γ. Αντίγραφο της περίληψης της Απόφασης που δημοσιεύτηκε σε μια ημερήσια ή εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα. (άρθρο 79 παρ.4 Ν.3463/2006)

 

4. Απόφαση του Προϊσταμένου της υπηρεσίας για τη συγκρότηση συνεργείου στην οποία θα αναφέρεται: ο αριθμός και το ονοματεπώνυμο των συμμετεχόντων στο συνεργείο υπαλλήλων, η κατηγορία και το Μ.Κ. αυτών, το συνολικό χρονικό διάστημα, καθώς και οι ώρες απασχόλησης για κάθε υπάλληλο, κατά μήνα. (Απόφαση Υπ. Οικ. 2/1757/0026/10.01.2017 - ΦΕΚ τ.Β 17/12.01.2017, Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 73/2014) (1) 

Αναρτάται στη Διαύγεια. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 145/2014) (Όμοιες οι Ελ.Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξεις 84/2016 και 128/2016 και 229/2017)

 

5. α. Κατάσταση πληρωμής της δαπάνης σε τρία (3) αντίτυπα, που περιλαμβάνει:
i) Το Φορέα/Ειδικό Φορέα/Κ.Α.Ε.,
ii) Tο οικονομικό έτος, τον προϋπολογισμό του οποίου βαρύνει η δαπάνη,
iii) Τα στοιχεία κάθε δικαιούχου (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ., Μ.Κ.), τις πραγματοποιηθείσες ώρες υπερωριακής εργασίας κάθε υπαλλήλου, την ωριαία αποζημίωση, το δικαιούμενο ποσό, τις επιμέρους  κρατήσεις, το καθαρό πληρωτέο ποσό, υπογεγραμμένα από τους δικαιούχους, καθώς και τα σύνολα των μεικτών και των δικαιουμένων ποσών, των επιμέρους κρατήσεων και του φόρου.

β. Η ανωτέρω κατάσταση θεωρείται από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας και βεβαιώνεται σε αυτήν η εκτέλεση της εργασίας αυτής από τους υπαλλήλους για το χρονικό διάστημα στο οποίο αναφέρεται η αποζημίωση, καθώς και το γνήσιο της υπογραφής των δικαιούχων. (Απόφαση Υπ. Οικ. 2/1757/0026/10.01.2017 - ΦΕΚ τ.Β 17/12.01.2017, Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 73/2014

 

6. Απόφαση Δημάρχου για την κατάταξη σε μισθολογικό κλιμάκιο ή Απόφαση Δημάρχου για τη χορήγηση ανώτερου μισθολογικού κλιμακίου.

 

7. Υπεύθυνη δήλωση κάθε υπαλλήλου από την οποία να προκύπτει ότι οι κάθε είδους πρόσθετες αποδοχές ή απολαβές δεν είναι κατά μήνα ανώτερες από το σύνολο των αποδοχών της οργανικής του θέσης, σύμφωνα με το άρθρο 104, παρ. 2 του Συντάγματος, καθώς και ότι οι πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές ή σύνταξη δεν υπερβαίνουν τις εκάστοτε αποδοχές του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176). (Απόφαση Υπ. Οικ. 2/1757/0026/10.01.2017 - ΦΕΚ τ.Β 17/12.01.2017,Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 73/2014)

 

8. Απόφαση Δημάρχου για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18)

   
Κρατήσεις

I. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ
Βλ. Ασφαλιστικές εισφορές στην καρτέλα  6012 Αποζημίωση υπερωριακής εργασίας και για εξαιρέσιμες ημέρες και νυκτερινές ώρες και λοιπές πρόσθετες αμοιβές » 6012.01 Αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ)



ΙΙ. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ

Φόρος σε ποσοστό 20% στο καταβαλλόμενο ποσό (από 1.1.2014, άρθρο 60 παρ.5 του Ν.4172/2013)(περίπτωση γ παρ 1 άρθρο 57 Ν. 2238/94) 

Για περισσότερα πατήστε εδώ.



ΙΙΙ. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Στις αμοιβές του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 57 του ΚΦΕ (καθαρές αμοιβές για υπερωριακή εργασία, επιχορηγήσεις, επιδόματα και κάθε άλλου είδους πρόσθετες αμοιβές ή παροχές, οι οποίες καταβάλλονται τακτικά ή έκτακτα και δεν συνεντέλλονται με τις τακτικές αποδοχές και για τις οποίες ορίζεται παρακράτηση ΦΜΥ με συντελεστή 20%), δεν διενεργείται παρακράτηση έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ν.3986/2011. Όσον αφορά τακτικά ή έκτακτα εφάπαξ καταβαλλόμενα ποσά που συνεντέλλονται με τις τακτικές αποδοχές, όπως έχει διευκρινισθεί και με την ΠΟΑ. 1246/7.12.2011 διαταγή, προκειμένου να υπολογισθεί ο συντελεστής παρακράτησης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ν.3986/2011 που θα εφαρμοσθεί στα ποσά αυτά, στο ετήσιο καθαρό εισόδημα που προσδιορίζεται με αναγωγή των αποδοχών του μήνα στον οποίο καταβάλλονται τα εφάπαξ ποσά επί 12 ή επί 14, θα προστίθενται και τα ποσά αυτά. (ΠΟΛ 1050/24.02.2012)

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.



IV. ΝΕΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ν.3986/2011
[embed_object_post post_id="62" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]



V. ΛΟΙΠΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ

Εισφορά υπερ ΓΕΩΤΕΕ

Στα μέλη του ΓΕΩΤΕΕ διενεργείται κράτηση 5%. (άρθρο 13 παρ. 1η του Ν. 1474/1984, ΓΕΩ.Τ.Ε.Ε. 2842/25.07.2012, ΓΕΩΤ.Ε.Ε. 3005/15.09.2015) Το ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%) υπέρ του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. στις κάθε είδους πρόσθετες αμοιβές και αποζημιώσεις δημοσίων υπαλλήλων και υπαλλήλων ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, μελών του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., εκτός των μηνιαίων αποδοχών τους (άρθρο 13 παρ. 1 περίπτ. η΄ του ν. 1474/1984), παρακρατείται υποχρεωτικά κατά την πληρωμή των ως άνω πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων, ανεξάρτητα αν οι πρόσθετες αυτές αμοιβές και αποζημιώσεις υπόκεινται σε φορολόγηση ή αν εξαιρούνται από αυτήν. Για την απόδοση του ποσοστού αυτού στο ΓΕΩΤ.Ε.Ε., οι υπόχρεοι για την παρακράτησή του έχουν την υποχρέωση να καταβάλουν τα παρακρατηθέντα ποσά, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημέρα διενέργειας των εν λόγω παρακρατήσεων, σε οποιοδήποτε υποκατάστημα της Τράπεζας που έχει την ταμειακή διαχείριση του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., στο λογαριασμό που το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. τηρεί στην Τράπεζα αυτή, συνοδευόμενα από κατάσταση, στην οποία αναγράφονται το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο, ο αριθμός Μητρώου και η ειδικότητα-κλάδος του μέλους του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. από το οποίο έγινε η παρακράτηση, το είδος και η ακριβής αιτιολογία του εσόδου, το οικονομικό έτος που αυτή αφορά και η ημερομηνία διενέργειας της παρακράτησης. Η παράλειψη διενέργειας της παρακράτησης αυτής δεν απαλλάσσει τους προαναφερόμενους γεωτεχνικούς από την υποχρέωση τους να καταβάλλουν στο ΓΕΩΤ.Ε.Ε. τα ποσά που έπρεπε να παρακρατηθούν. (άρθρο 2 παρ.7 του Π.Δ. 12/17 - ΦΕΚ 26/03.03.2017 τεύχος Α')

Τι να προσέξω

(1) Στην περίπτωση της παρ. Γ του άρθρου 20 του νόμου 4354/2015 κατά την οποία ο αριθμός  των ωρών της απογευματινής υπερωριακής απασχόλησης, καθώς και των ωρών της υπερωριακής απασχόλησης με αποζημίωση κατά τις νυχτερινές ώρες ή κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες ορίζεται εκ του νόμου, δεν απαιτείται η έκδοση των αποφάσεων των παρ. 2 και 3 α της παρούσας. Στην περίπτωση αυτή το οικείο όργανο ή το εξουσιοδοτημένο από αυτό όργανο, συντάσσει και υποβάλλει βεβαίωση, στην οποία αναφέρονται όλοι οι υπάλληλοι που υπηρετούν στην οικεία Υπηρεσία, ο φορέας που ανήκουν οργανικά και ο αριθμός των ωρών που απασχολήθηκε κάθε υπάλληλος κατά περίπτωση (υπερωριακή, νυχτερινή, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών εργασία), πέρα από το υποχρεωτικό τους ωράριο. (Απόφαση Υπ. Οικ. 2/1757/0026/10.01.2017 - ΦΕΚ τ.Β 17/12.01.2017)

(2) Από τον  προληπτικό  έλεγχο εξαιρούνται:
- δαπάνες πληρωμής κάθε είδους αποδοχών καθώς και των  κατ' αποκοπή εξόδων κίνησης των τακτικών υπαλλήλων, περιλαμβανομένων και των με σύμβαση αορίστου  χρόνου,πλην των προσθέτων αμοιβών αυτών και της μισθοδοσίας του πρώτου μηνός εκείνων που διορίζονται ή μονιμοποιούνται

(3) Όσον αφορά την περίπτωση του προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου που απασχολείται σε Δήμο, εφόσον η υπερωριακή απασχόληση του ως άνω προσωπικού, εγκρίνεται και νομιμοποιείται βάσει των διατάξεων του άρθρου 20 του Ν. 4354/2015 και όχι βάσει των προαναφερθέντων διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας, δεν προκύπτει υποχρέωση τήρησης του Ειδικού Βιβλίου Υπερωριών και γνωστοποίησης των πραγματοποιηθεισών υπερωριών στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ. (Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Κοιν. Αλλ. 9812/227/03.03.2016)

Καθεστώς Φ.Π.Α.  Δεν υπόκειται σε καθεστώς ΦΠΑ (άρθρο 3 παρ. 1 Ν. 2859/00)
Σχετική νομολογία

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 132/2018
Αποζημίωση για απογευματινή υπερωριακή απασχόληση - νυκτερινές ώρες εργασίμων ημερών. Μη νόμιμη δαπάνη διότι η απόφαση του Αντιδημάρχου, περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης, επικαλείται εκ των προτέρων, σε σχέση με την εκτέλεση της υπερωριακής εργασίας από τους εν λόγω υπαλλήλους, και με γενική, ως εκ τούτου, διατύπωση την ανάγκη αντιμετώπισης έκτακτων εποχικών και επειγουσών αναγκών που πρόκειται – ενδεχομένως – να προκύψουν στην υπηρεσία κατά το χρονικό διάστημα ισχύος της. Εξάλλου, στην παρ. 7 του προοιμίου της ως άνω απόφασης αναφέρονται εργασίες, οι οποίες ανάγονται στα συνήθη καθήκοντα των υπηρετούντων στο Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων διοικητικών υπαλλήλων, χωρίς όμως αυτές να συνδέονται με συγκεκριμένα και σαφή πραγματικά στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών) που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των ως άνω υπαλλήλων κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Περαιτέρω, μολονότι η ως άνω υπηρεσία (Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων) του Δήμου λειτουργεί σε δωδεκάωρη βάση, όλες τις ημέρες του μήνα και τα Σαββατοκύριακα, δεν προκύπτει για ποιο λόγο δεν ήταν δυνατός ο προγραμματισμός και η εκτέλεση των εργασιών αυτών από τους υπηρετούντες ανά βάρδια διοικητικούς υπαλλήλους (άρθρο 20 ν. 4354/2015. Συγγνωστή πλάνη.

 

Ελ.Συν.Τμ.1 Πράξη 104/2015
Μετά τη δημοσίευση του Ν.4325/2015 (παρ. 1 του άρθρου 27) νομίμως πλέον εκδίδονται από τους ΟΤΑ Α΄ βαθμού χρηματικά εντάλματα πληρωμής εκκρεμουσών σε εκτέλεση των 2/99421/ΔΕΠ/23.1.2015 και 2/2543/0022/13.1.2014 ΚΥΑ αποζημιώσεων υπερωριακής εργασίας προερχόμενων από αυτούς μονίμων υπαλλήλων που αποσπώνται ή διατίθενται σε γραφεία βουλευτών, για καταβολή των αντίστοιχων σχετικών αποζημιώσεων στον αιτούντα αποσπασθέντα και διατεθέντα στο γραφείο του ως άνω βουλευτή μόνιμο υπάλληλό του. Ανακαλεί την 81/2015 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 145/2014
(Όμοιες οι Ελ.Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξεις 84/2016 και 128/2016 και 229/2017)
ΙΚΑ - ΕΤΑΜ.  Στην έννοια των ομάδων εργασίας περιλαμβάνονται και τα συνεργεία υπερωριακής απασχόλησης, τα οποία επιφορτίζονται με την εκτέλεση, σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, έκτακτων, επειγουσών ή εποχικών εργασιών.  Μετά δε την ισχύ του ν. 4210/2013, η ανάρτηση των αποφάσεων αυτών στο διαδίκτυο αποτελεί όρο της ισχύος τους, συνεπώς, μέχρι την τήρηση του εν λόγω τύπου δημοσιότητας, οι αποφάσεις αυτές δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 49/2014 (Όμοιες οι Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 17/2015 και Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 81/2015, η οποία Ανακλήθηκε από την Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 104/2015)
Οι διατάξεις της Κ.Υ.Α. 2/92237/0022/21.1.2013 με τις οποίες ορίζεται ότι με τις δαπάνες για την υπερωριακή αποζημίωση όσων υπαλλήλων ΟΤΑ α΄ βαθμού έχουν αποσπασθεί και διατεθεί σε γραφεία βουλευτών βαρύνονται οι φορείς που ανήκουν οργανικά, δηλαδή ο Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, αφενός κείνται εκτός νομοθετικής εξουσιοδότησης, αφετέρου έρχονται σε ευθεία αντίθεση προς τους ανώτερης τυπικής ισχύος κανόνες του άρθρου 184 παρ. 8 του ΚΚΔΚΥ και 25 του ν. 4024/2011, και ως εκ τούτου καθίστανται ανίσχυρες και δεν εφαρμόζονται. Συνακόλουθα, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα, το οποίο έχει εκδοθεί από τον Δήμο, ήτοι από τον φορέα προελεύσεως του φερομένου ως δικαιούχου, ο οποίος έχει αποσπασθεί στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και έχει διατεθεί προς εξυπηρέτηση γραφείου βουλευτού και όχι από το τελευταίο αυτό Υπουργείο, που συνιστά τον φορέα υποδοχής του υπαλλήλου, ο οποίος βαρύνεται ήδη άλλωστε με την τακτική του μισθοδοσία, δεν πρέπει να θεωρηθεί. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 73/2014
Α) Στα δικαιολογητικά χρηματικού εντάλματος, που αφορά στην καταβολή αποζημίωσης σε υπερωριακά απασχοληθέντα υπάλληλο, πρέπει, μεταξύ άλλων, να περιλαμβάνεται απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας, περί συγκροτήσεως συνεργείου, διαφορετικά η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι κανονική. Β) Αρκεί η επίκαιρη έκδοση της απόφασης καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας, η οποία, αποτελεί το νόμιμο έρεισμα για την καταβολή της αποζημίωσης, χωρίς να απαιτείται επιπροσθέτως η έκδοση ειδικότερων αποφάσεων έγκρισης της παρασχεθείσας υπερωριακής εργασίας. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 172/2012.
Οι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου υπάλληλοι των δημοτικών ν.π.δ.δ., δύνανται να παρέχουν : α) απογευματινή υπερωριακή εργασία, για την κάλυψη έκτακτων και επειγουσών αναγκών, που διαπιστώνονται αιτιολογημένα με απόφαση του αρμόδιου για διορισμό οργάνου και αφού τηρηθούν οι διατυπώσεις της εργατικής νομοθεσίας, ήτοι παρασχεθεί έγκριση της υπερωριακής απασχόλησης και μέχρι 120 ώρες μηνιαίως από την Επιθεώρηση Εργασίας (άρθρο 11 ν. 435/1976) και για τις πέραν των  ωρών αυτών έγκριση του αρμόδιου Υπουργού, ύστερα από γνώμη του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας (άρθρ. 1 ν.δ/τος 264/1973), β) εργασία κατά τις νυχτερινές ώρες ή κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες (προς συμπλήρωση της υποχρεωτικής εβδομαδιαίας εργασίας ή καθ' υπέρβαση αυτής), μετά από απόφαση του  αρμόδιο για το διορισμό οργάνου και χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άδεια από άλλη αρχή, με την προϋπόθεση όμως ότι απασχολούνται σε υπηρεσίες που, λόγω του είδους και της μορφής τους, λειτουργούν, βάσει νόμου, ή μετά από απόφαση του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας (άρθρο 36 του ν. 3584/2007) όλες τις ημέρες του μήνα ή σε εικοσιτετράωρη βάση, αφού δεν νοείται απασχόληση προσωπικού (μόνιμου ή ιδιωτικού  δικαίου) κατά τις νυχτερινές ώρες ή κατά τις Κυριακές και τις  αργίες, εάν  δεν λειτουργεί  τότε και η οργανική μονάδα στην οποία υπηρετούν. Μη νόμιμη δαπάνη.


Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 212/2011   

Όμοια η Ελ. Συν. Πράξη 217/2011 Τμ. 1
Μη νόμιμη η παροχή υπερωριακής εργασίας εργαζομένων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου, αφού αυτή εγκρίθηκε μόνο με απόφαση του Προέδρου του δημοτικού νομικού προσώπου, χωρίς να προηγηθεί αναγγελία αυτής στην αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας και σχετική άδεια του Γραφείου Εργασίας της οικείας Νομαρχίας, σύμφωνα με τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας. Συγγνωστή Πλάνη


Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 171/2011  
Μη νόμιμη η καταβολή αυξημένης αποζημίωσης υπερωριακής εργασίας κατά τις νυχτερινές ώρες και κατά τις Κυριακές, για το απασχολούμενο με σχέση ιδιωτικού δικαίου προσωπικό, διότι δεν καθιερώθηκε η λειτουργία των συγκεκριμένων υπηρεσιών κατά τις νυχτερινές ώρες, τις Κυριακές και τις αργίες με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης

Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 135/2011.
Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης σε εργαζόμενους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε Νομικό Πρόσωπο του Δήμου, για υπερωριακή, νυχτερινή και εξαιρέσιμων ημερών εργασία αφού αυτή παρασχέθηκε σε χρόνο προγενέστερο και σε κάθε περίπτωση πέραν του μηνός προ της δημοσίευσης των αποφάσεων, με τις οποίες αφενός εγκρίθηκε κατ' άρθρο 11 του ν. 435/1976 από την αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας η σχετική απόφαση του δημοτικού νομικού προσώπου περί έγκρισης της υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού που εργάζεται στο νομικό αυτό πρόσωπο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, αφετέρου έγινε η κατανομή από την Πρόεδρο του εν λόγω νομικού προσώπου των ωρών υπερωριακής, νυκτερινής, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών εργασίας στο ανωτέρω προσωπικό.

Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 154/2011.
Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης σε δημοτικούς υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου για υπερωριακή απασχόληση καθώς η υπερωριακή εργασία δεν παρασχέθηκε νόμιμα, αφού αυτή εγκρίθηκε μόνο με απόφαση του Δημάρχου, χωρίς να προηγηθεί σχετική αναγγελία της στην αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας και χορήγηση άδειας από το Γραφείο Εργασίας της Νομαρχίας, όπως απαιτείται για όλους τους εργαζομένους των Δήμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, ανεξάρτητα από το καθεστώς μισθοδοσίας τους. (άρθρα 176 του ν. 3584/2007, 11 του ν. 435/1976 και 3 του ν.δ. 515/1970).

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 131/2009.
Mη νομίμως εντέλλεται αμοιβή για υπερωριακή απασχόληση προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου Δήμου, αφού για την καθιέρωση της απασχόλησης αυτής δεν αρκεί η απόφαση του Δημάρχου, με την οποία καθορίστηκε η υπερωριακή εργασία, αλλά απαιτείται και η έκδοση της σχετικής άδειας από το Γραφείο Εργασίας της οικείας Νομαρχίας μετά από γνώμη της επιτροπής του άρθρου 3 του β.δ/τος 246/1971, κατά την προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 11 του νόμου 435 της 15/20.9.1976 διαδικασία και δεν ασκεί επιρροή το γεγονός ότι έχει υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας έτους 2007 της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., στις διατάξεις της οποίας υπάγεται το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου όλων των κατηγοριών, που απασχολείται στους Δήμους.


ΠΡΞ ΤΙ 2006 292 Πρόεδρος: Ε. Ροντογιάννης

Εισηγήτρια: Φ. Καλδή, Σύμβουλος
Αποζημίωση για υπερωριακή, νυχτερινή, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών εργασία, που προσέφεραν υπάλληλοι Δήμου για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών πολιτικής προστασίας. Μη νόμιμη η πραγματοποίηση της ανωτέρω εργασίας, αφού δεν προηγήθηκε εγκριτική απόφαση του οικείου Δημάρχου, ενώ δεν μπορεί να αποτελέσει νόμιμο έρεισμα για την πραγματοποίηση αυτής η απόφαση του Δημάρχου περί κατανομής των ωρών υπερωριακής απασχόλησης. Επιπλέον, η ανωτέρω δαπάνη δεν μπορεί να βαρύνει τις πιστώσεις του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων. Συγγνωστή πλάνη. 

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ  

 

[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας