Τίτλος Δαπάνης ΚΑΠ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ
ΚΑ Προϋπολογισμού 0612
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους κωδικούς αριθμούς 0611 έως 0619 εγγράφονται τα έσοδα από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ), ανάλογα με το σκοπό για τον οποίο προορίζονται.

 

Ο ΚΑΕ 0612 ονομάζεται «ΚΑΠ επενδυτικών δαπανών των δήμων» και σε αυτόν εγγράφονται εφεξής τα σχετικά έσοδα.

 

Στον Κ.Α. 0613 «ΚΑΠ εκ του Φόρου Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων σε δήμους του Ν. Δωδεκανήσου», εγγράφονται τα αντίστοιχα έσοδα.

 

Ο ΚΑΕ 0614 ονομάζεται «Επιχορηγήσεις για πυροπροστασία» και σε αυτόν εγγράφονται εφεξής οι σχετικές επιχορηγήσεις.

 

Ο ΚΑΕ 0615 ονομάζεται «Επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων (άρθρο 13 Ν 2880/2001)» και σε αυτόν εγγράφονται εφεξής τα έσοδα για τον συγκεκριμένο σκοπό.

 

Κάθε άλλη κατανομή από τους ΚΑΠ (πλην της πρώην ΣΑΤΑ) εγγράφεται διακεκριμένα σε αναπτυγμένη μορφή του ΚΑ 0619. 

 

Οι ΚΑΠ που προορίζονταν για την καταβολή μισθωμάτων ακινήτων προς στέγαση δημοσίων σχολικών μονάδων και λοιπών υπηρεσιών, κατανέμονται ενσωματωμένοι στην τακτική επιχορήγηση.

 

Οι ΚΑΠ για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (άρθρο 55 ν. 1946/1991) εγγράφονται στον Κ.Α. 4311 της υποκατηγορίας 431 «ΕΣΟΔΑ ΠΡΟΣ ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΕ ΤΡΙΤΟΥΣ, της κατηγορίας 43 «ΕΣΟΔΑ ΠΡΟΣ ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΕ ΤΡΙΤΟΥΣ (ΝΟΜΙΚΑ Ή ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ)».

[embed_object_post post_id="61" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Νομοθεσία - 
Νομολογία

1. Έννοια της ΣΑΤΑ
Από τα έσοδα της φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων το ένα τρίτο (1/3) εγγράφεται στον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων και διατίθεται για τη χρηματοδότηση επενδυτικών δραστηριοτήτων των Δήμων, Κοινοτήτων, Αναπτυξιακών Συνδέσμων, Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης και επιχειρήσεων που λειτουργούν με τη μορφή των Α.Ε. και στις οποίες συμμετέχουν φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με ποσοστό 50% τουλάχιστον. (βλ. και επόμενη παρ.με τίτλο Χρηματοδότηση Αναπτυξιακών Συνδέσμων, Δ.Ε.Υ.Α, Επιχειρήσεων που λειτουργούν με τη μορφή Α.Ε. με τουλάχιστον 50% συμμετοχή φορέων της τοπ. αυτοδιοίκησης) (περ. δ της παρ. 3 του άρθρου 25 του Ν. 1828/1989 όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 29 του Ν. 3448/2006)

Το ποσό αυτό (το 1/3 των εσόδων του ΦΕΦΝΠ) που διατίθεται για τη χρηματοδότηση επενδυτικών δραστηριοτήτων ονομάζεται Συλλογική Απόφαση Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΣΑΤΑ).


2. Πως γίνεται η χρηματοδότηση αναπτυξιακών Συνδέσμων, Δ.Ε.Υ.Α, επιχειρήσεων που λειτουργούν με τη μορφή Α.Ε. με τουλάχιστον 50% συμμετοχή φορέων της τοπ. αυτοδιοίκησης
Η χρηματοδότηση από τους Κ.Α.Π (και συγκεκριμένα από τη ΣΑΤΑ), των Αναπτυξιακών Συνδέσμων, των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης, καθώς και των επιχειρήσεων που λειτουργούν με τη μορφή Α.Ε. και στις οποίες συμμετέχουν φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης με ποσοστό τουλάχιστον 50%γίνεται ύστερα από απόφαση του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου, το οποίο καθορίζει και το κατανεμόμενο στα πιο πάνω νομικά πρόσωπα αντίστοιχο ποσό.

Η απόφαση αυτή εγκρίνεται από τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Για την παροχή της έγκρισης εκτιμάται εάν το εναπομένον από τα έσοδα αυτά ποσό υπέρ του Δήμου ή της Κοινότητας επαρκεί για την αντιμετώπιση των επενδυτικών δραστηριοτήτων τους, καθώς και για την κάλυψη των γενικών λειτουργικών δαπανών τους. (άρθρο 17 παρ.2 Ν.3491/2006)


3. Που μπορεί να διατεθεί η ΣΑΤΑ

Η ΣΑΤΑ διατίθεται αποκλειστικά και μόνο για την εκτέλεση έργων και την εκπόνηση μελετών και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πληρωμή οποιασδήποτε άλλης δαπάνης. (ΥΠΕΣΔΔΑ 13654/98)

Ως δαπάνες, που δύνανται να καλύπτονται από τον προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων (ΣΑΤΑ), νοούνται αυτές που αφορούν σε προμήθειες μονίμων εξοπλιστικών μέσων ή μηχανικού εξοπλισμού τεχνικού ή αναδιοργανώσεως υπηρεσιών, ή σε προμήθειες κεφαλαιουχικών αγαθών, προοριζομένων αποκλειστικά για κατασκευές μονίμων ή ημιμονίμων εγκαταστάσεων ή έργων. Κάθε άλλη δαπάνη, στα πλαίσια των επενδυτικών δραστηριοτήτων των Ο.Τ.Α., που αντλεί σχετική πίστωση από τον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων, είναι μη νόμιμη. (Ελ. Συν. Πράξη 3/2010 Τμ. 7)

 

Από την επόμενη αυτοδιοικητική περίοδο που ξεκινάει το Σεπτέμβριο του 2019 (άρθρο 210 παρ.2 Ν.4555/18 και άρθρο 9 του Ν.3852/10, όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 6 του Ν.4555/18) ισχύουν τα εξής:

Οι πιστώσεις από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους, με τους οποίους επιχορηγούνται οι δήμοι, για την κάλυψη επενδυτικών αναγκών τους (πρώην ΣΑΤΑ), προορίζονται κάθε έτος για την εκτέλεση έργων και την πραγματοποίηση δράσεων, στο σύνολο καταρχήν των κοινοτήτων, έκαστου εξ' αυτών, με την επιφύλαξη έργων, προμηθειών, μελετών και λοιπών δράσεων που υλοποιούνται μέσω χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, ή σε βάρος των παραπάνω πιστώσεων ή ιδίων πόρων, αλλά αφορούν περισσότερες της μίας κοινότητες. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, ύστερα από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, καθορίζονται η διαδικασία, τα κριτήρια, το ποσοστό επιμερισμού των ανωτέρω πιστώσεων στις κοινότητες, ο τρόπος αναπλήρωσης των αναλογούντων ποσών σε περίπτωση εκχώρησης, ενεχυρίασης ή δέσμευσης με οποιονδήποτε τρόπο των προς επιμερισμό πιστώσεων. (παρ.4Α άρθρο 259 Ν.3852/10, όπως προστίθεται από την παρ.2 του άρθρου 187 του Ν.4555/18 η οποία όμως καταργήθηκε με την παρ.1 του άρθρου 229 του Ν.4635/19 καταργώντας κατά συνέπεια και την νέα παρ.4Α του άρθρου 259 του Ν.3852/10)

 

Το συμβούλιο κοινότητας άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων εισηγείται ποια έργα και δράσεις θα εκτελεστούν στην κοινότητα, από το ποσοστό των κεντρικών αυτοτελών πόρων που προορίζονται για επενδυτικές ανάγκες του δήμου, που της αναλογούν, σύμφωνα με την παράγραφο 4Α του άρθρου 259(περίπτ.β' παρ.1 άρθρο 83 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 84 του Ν.4555/18 και τροποποιήθηκε με την περίπτ. ε' της παρ. 9 του άρθρου 5 του Ν.4623/19)

 

Ο πρόεδρος κοινότητας έως τριακοσίων (300) κατοίκων εισηγείται για την κατανομή του αναλογούντος στην κοινότητα ποσοστού των κεντρικών αυτοτελών πόρων που προορίζονται για επενδυτικές ανάγκες του δήμου, σύμφωνα με την παράγραφο 4Α του άρθρου 259. (περίπτ.β' παρ.2 άρθρο 82 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 83 του Ν.4555/18 και τροποποιήθηκε με την περίπτ. δ' της παρ. 9 του άρθρου 5 του Ν. 4623/19)

 

Από τη δημοτική περίοδο που ξεκινάει το 2024 και εφεξής όπου στα άρθρα 62, 76, 79, 80, 81, 82, 83 και 83Α του ν. 3852/2010 (Α’ 87), στο άρθρο 77 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) και στα άρθρα 28, 29 και 30 του ν. 4804/2021, καθώς και στην λοιπή κείμενη νομοθεσία αναφέρονται οι «δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό μικρότερο ή ίσο των τριακοσίων (300) κατοίκων», «δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό μεγαλύτερο ή ίσο των τριακοσίων ενός (301) κατοίκων» και «δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό έως και τριακόσιους (300) κατοίκους», νοούνται οι «δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό μικρότερο ή ίσο των διακοσίων (200) κατοίκων», «δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό μεγαλύτερο ή ίσο των διακοσίων ενός (201) κατοίκων» και «δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό έως και διακόσιους (200) κατοίκους», αντιστοίχως. (παρ.2 άρθρο 18  και παρ.2 άρθρο 23 ν.5043/23)


Σε περιπτώσεις όπου η εντελλόμενη δαπάνη δεν εμπίπτει στις περιοριστικά αναφερόμενες δαπάνες που χρηματοδοτούνται νομίμως από τον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων -Σ.Α.Τ.Α. (πχ που αφορά σε εκπόνηση τοπογραφικών διαγραμμάτων, οι οποίες θεωρούνται προπαρασκευαστικές εργασίες που δεν συνδέονται ακόμη με την υλοποίηση συγκεκριμένων έργων), δεν είναι νόμιμη. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 90/2014)

Όσον αφορά στις μελέτες, που εκπονούνται με σκοπό την αποτύπωση και περιγραφή ενός χώρου (όπως π.χ. οι τοπογραφικές μελέτες) και δεν συνδέονται, επομένως, άμεσα με την κατασκευή έργου, θα πρέπει να γίνει δεκτό ότι οι εν λόγω μελέτες εμπίπτουν στην έννοια της «επενδυτικής δραστηριότητας» ενός φορέα, εφόσον αποτελούν το αναγκαίο υπόβαθρο για τη σύνταξη άλλων μελετών, που αποτελούν απαραίτητη κατά νόμο προϋπόθεση για το σχεδιασμό και την εκτέλεση έργου στο χώρο αυτό. Συνεπώς, νομίμως χρηματοδοτείται από τον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων (Σ.Α.Τ.Α.) δαπάνη Ο.Τ.Α., η οποία συνυφαίνεται, έστω και έμμεσα, με επενδυτική δραστηριότητα αυτού. (Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 85/2015)

Ποσοστό μέχρι 12% της ΣΑΤΑ μπορεί να διατίθεται προς αντιμετώπιση λειτουργικών δαπανών που διαπιστώνονται κατά το τελευταίο τρίμηνο του οικονομικού έτους και δεν μπορούν να καλυφθούν από τα τακτικά ή έκτακτα έσοδα τους. Για το σκοπό αυτόν απαιτείται αιτιολογημένη απόφαση του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. (παρ 1 άρθρο 36 Ν. 3801/09 με την οποία προστέθηκαν εδάφια στην περίπτωση δ' της παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 1828/1989 (ΦΕΚ 2 Α)

Επιτρέπεται η λήψη δανείου με ασφάλεια την εκχώρηση εσόδων από εξειδικευμένες επιχορηγήσεις ή από το τμήμα των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (Κ.Α.Π.), που προορίζονται για επενδυτικές δραστηριότητες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Συλλογική Απόφαση Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Σ.Α.Τ.Α.), υπό την προϋπόθεση ότι το δάνειο συνάπτεται για την εξυπηρέτηση ή εκτέλεση συγκεκριμένων ενεργειών ή δράσεων, που προβλέπονται από τη Συλλογική Απόφαση Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Σ.Α.Τ.Α.) ή την εξειδικευμένη επιχορήγηση. (παρ 3 άρθρο 36 Ν. 3801/09)

 

Ειδικότερα, από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους επενδυτικών δαπανών των δήμων, ποσοστό έως πενήντα τοις εκατό (50%) μπορεί να διατίθεται προς αντιμετώπιση λειτουργικών δαπανών που διαπιστώνονται κατά το τελευταίο τρίμηνο του οικονομικού έτους και δεν μπορούν να καλυφθούν από τα τακτικά ή έκτακτα έσοδά τους. Για τις μεταφορές αυτές απαιτείται αναμόρφωση του προϋπολογισμού. (παρ. 1 άρθρο 161 Ν. 3463/06, όπως τροποποιήθηκε από την παρ.4 του άρθρου 9 του Ν.4674/20)

Δεν είναι σύννομη η διάθεση από τους πρωτοβάθμιους Ο.Τ.Α., Αναπτυξιακούς Συνδέσμους αυτών κ.λ.π. πόρων, οι οποίοι, στο πλαίσιο των Κ.Α.Π. έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων (1/3 ποσοστού εκ του φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων) προς κάλυψη οιασδήποτε δαπάνης, η οποία δεν συνυφαίνεται, απολύτως, με επενδυτική δραστηριότητα. (ΓνΝΣΚ 458/2008)

Δεν απαιτείται να πιστοποιείται η ένταξη του επίμαχου έργου στο πρόγραμμα «ΘΗΣΕΑΣ», καθόσον, ανεξαρτήτως του εάν το οικείο έργο είχε ενταχθεί ή όχι στο ανωτέρω πρόγραμμα,  αρκεί η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με την οποία διατέθηκε νομίμως, ποσό για την εξόφληση του έργου, κατόπιν ανακατανομής αδιάθετης ΣΑΤΑ 2010 του τέως Δήμου.  (
Ελ. Συν. Πράξεις τμ. 7 πράξη 72/2012)

Προμήθεια  υλικών για  τη  συντήρηση  ξύλινων  κατασκευών  κοινοχρήστων χώρων. Νομίμως χρηματοδοτείται από πιστώσεις προοριζόμενες για επενδυτικές δραστηριότητες, αφού αυτά θα αναλωθούν για τη συντήρηση ημιμόνιμων εγκαταστάσεων και με σκοπό τη βελτίωση της αισθητικής των κοινόχρηστων  χώρων  του  Δήμου  και  την  τουριστική  ανάπτυξη αυτού.  (Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 22/2016)



4. Κατάσχεση της ΣΑΤΑ
Οι επιβληθείσες εις χείρας του Ταμείου Παρακαταθηκών & Δανείων ως τρίτου κατασχέσεις για ικανοποίηση απαιτήσεων ιδιωτών σε βάρος των καθών οι κατασχέσεις Ο.Τ.Α., δεν καταλαμβάνουν τα ποσά των χρηματοδοτήσεων του προγράμματος «ΘΗΣΕΑΣ», που αφορούν συγκεκριμένα έργα, καθόσον τα ποσά αυτά αποβλέπουν στην εξυπηρέτηση ειδικών δημοτικών σκοπών και είναι ακατάσχετα. (ομοφ.) . (ΓνΝΣΚ 412/2012)



5. Κατανομή της ΣΑΤΑ
- 20% της ΣΑΤΑ κατανέμεται στο Ειδικό Πρόγραμμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΕΠΤΑ) από 1-1-1998 (άρθρου 13 παρ.4β του Ν.2539/97)- έως 31-12-2004

- Ποσοστό έως είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων του άρθρου 259 του ν. 3852/10 (ΦΕΚ 87 Α') παρ. Ι.α, που διατίθενται για την κάλυψη επενδυτικών δαπανών των δήμων (ΣΑΤΑ). Το ακριβές ποσοστό θα καθορίζεται από την ΚΥΑ που προβλέπεται από την παρ. 4 του άρθρου 259 του ν. 3852/2010 (Α 87), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 12 του άρθρου 9 του ν. 4071/12 (ΦΕΚ 85 Α'). Το ύψος του ποσοστού θα καθορίζεται κάθε φορά με κριτήριο τις ανάγκες του προγράμματος «ΘΗΣΕΑΣ». (άρθρου 8 παρ.1β του Ν.3274/04,όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 8 του Ν.4147/2013, το οποίο τροποποιήθηκε από το άρθρο 15 του Ν. 4224/13)

- το υπόλοιπο 75% της ΣΑΤΑ, κατανέμεται στους ΟΤΑ με βάση τα κριτήρια και τη διαδικασία που καθορίζονται κάθε φορά με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής οικονομίας και Οικονομικών, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. (άρθρο 25 παρ.3 Ν.1828/1989 όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 10 του άρθρου 13 του Ν. 2539/97)

Σήμερα ισχύει η ΚΥΑ 46076/07.12.2012 (ΦΕΚ 3336/13.12.2012 τεύχος Β') Κριτήρια και διαδικασία κατανομής των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων των Δήμων (ΣΑΤΑ) για κάλυψη επενδυτικών δαπανών έτους 2012.

ΥΠ.ΕΣ. 30436/02.08.2012: Αίτημα χρηματοδότησης της ΣΑΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών έτους 2012.

Δείτε επίσης και την 
Απόφαση ΥΠ.ΕΣ.Α&Η.Δ. 22666/23.06.2011/ ΣΑΤΑ 2011 για την Πολιτική Προστασία

Αναφορικά με την καταβολή του υπόλοιπου της ΣΑΤΑ 2012 και του υπολοίπου των παρακρατηθέντων 2012 δείτε

Επιστολή υπ' αριθ. 3188/07.12.2012 του Προέδρου της ΚΕΔΕ προς τον Αναπληρ. Υπ. Οικονομικών.

Απάντηση του Αναπληρ. ΥΠ.Οικονομικών υπ' αριθ. 105/11.12.2012 προς τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ.



6. Φ.Π.Α.
Για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, που εκτελούν ως δικαιούχοι το Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ., οι Ο.Τ.Α., οι σύνδεσμοι ή επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α., οι μη εισηγμένες στο χρηματιστήριο Ανώνυμες Εταιρείες του δημοσίου, δύναται να συμπεριλαμβάνεται στο ποσό που χορηγείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) και το ποσό του μη επιλέξιμου για συγχρηματοδότηση Φ.Π.Α.
Η δυνατότητα αυτή αποτελεί όρο χρηματοδότησης της πράξης και περιλαμβάνεται στην απόφαση ένταξης και στο σύμφωνο αποδοχής όρων. Ο Φ.Π.Α. που καταβάλλεται στους ως άνω δικαιούχους από το Π.Δ.Ε. και στη συνέχεια συμψηφίζεται ή επιστρέφεται σύμφωνα με τις κείμενες περί Φ.Π.Α. διατάξεις, αποτελεί οφειλή προς το δημόσιο, η οποία εκκαθαρίζεται μετά την ολοκλήρωση και επιστρέφεται από το δικαιούχο στα έσοδα του Π.Δ.Ε. ή συμψηφίζεται με αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις του φορέα εκτέλεσης από εθνικούς πόρους του Π.Δ.Ε. Στην ίδια υποχρέωση εκκαθάρισης υπάγονται και τυχόν προηγηθείσες χρηματοδοτήσεις του Π.Δ.Ε. για ποσά μη επιλέξιμου Φ.Π.Α. των ως άνω φορέων από το έτος 2011 και μετά. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ρυθμίζονται οι περιπτώσεις εφαρμογής της παρούσας διάταξης, η διαδικασία χρηματοδότησης, ο τρόπος εκκαθάρισης και κάθε σχετικό θέμα. (παρ.11 άρθρο 25 Ν.3614/2007, όπως προστέθηκε με την παρ.3 του άρθρου 242 του Ν.4072/2012)


Υποδείγματα Υπόδειγμα του Δημοτικού Συμβουλίου για τη χρησιμοποίηση ποσοστού έως 12% του συνολικού ποσού της Συλλογικής Απόφασης Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΣΑΤΑ), για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών
Γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ α) Δεν είναι σύννομη η διάθεση από τους πρωτοβάθμιους Ο.Τ.Α., Αναπτυξιακούς Συνδέσμους αυτών κ.λπ. πόρων, οι οποίοι στο πλαίσιο των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (Κ.Α.Π.) έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων (1/3 ποσοστού εκ του φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων) προς κάλυψη οιασδήποτε δαπάνης, η οποία δεν συνυφαίνεται, απολύτως, με επενδυτική δραστηριότητα.
β) Δεν είναι νόμιμη, στο πλαίσιο των ανωτέρω πόρων, η μη απόδοση («μεταφορά») των ποσοστών που προβλέπονται για την εκτέλεση του Προγράμματος «ΘΗΣΕΑΣ» (άρθρο 8 παρ.1β Ν 3274/2004), καθώς και για τη λειτουργία του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Υπαλλήλων του Υπουργείου Εσωτερικών (άρθρο 18 παρ.5 περ.γ Ν 3345/2005).
γ) Ενόψει της ενδεικτικής παράθεσης των κριτηρίων προς έκδοση της Κ.Υ.Α., όπως αυτά προβλέπονται στην παρ.5 του άρθρου 25 του Ν 1828/1989, είναι δυνατή και η προσθήκη, πέραν τούτων και άλλων, εφόσον υπάρξει προηγούμενη σχετική πρόταση της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και γίνει ειδική μνεία τούτων στο προοίμιο της εκδοθησόμενης Κ.Υ.Α. (Γνωμ. 458/2008)

Οι επιβληθείσες εις χείρας του Ταμείου Παρακαταθηκών & Δανείων ως τρίτου κατασχέσεις για ικανοποίηση απαιτήσεων ιδιωτών σε βάρος των καθών οι κατασχέσεις Ο.Τ.Α., δεν καταλαμβάνουν τα ποσά των χρηματοδοτήσεων του προγράμματος «ΘΗΣΕΑΣ», που αφορούν συγκεκριμένα έργα, καθόσον τα ποσά αυτά αποβλέπουν στην εξυπηρέτηση ειδικών δημοτικών σκοπών και είναι ακατάσχετα. (ομοφ.) . (ΓνΝΣΚ 412/2012)