Καταχώρηση στοιχείων παρεχόμενων υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης- αξιολόγηση ηλεκτρονικών διαδικασιών

 

2018

H παρακολούθηση και αξιολόγηση, της υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης 2016-2020 από τα Κράτη Μέλη πραγματοποιείται, σε ετήσια βάση, από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τη μεθοδολογία της διαδικασίας συγκριτικής αξιολόγησης ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Στο πλαίσιο της ανωτέρω διαδικασίας, αξιολογείται ο βαθμός ψηφιοποίησης διαδικασιών, οι οποίες εντάσσονται σε βασικούς τομείς διακυβέρνησης, λαμβάνοντας υπόψη τις βασικές προτεραιότητες της ευρωπαϊκής πολιτικής ως εξής:

- Προσανατολισμένες προς το χρήστη ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες,

- Διαφανής ηλεκτρονική κυβέρνηση,

- Διασυνοριακή κινητικότητα ψηφιακών υπηρεσιών,

- Βαθμός χρήσης εργαλείων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Εν όψει της επικείμενης διαδικασίας συγκριτικής αξιολόγησης για το έτος 2018, η υπηρεσία του Υπ.Διοικ.Ανασυγκρ., αρμόδια για τη παρακολούθηση του Ευρωπαϊκού Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI) σε θέματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης , θα πρέπει να ολοκληρώσει έγκαιρα τη χαρτογράφηση των συνδέσμων URL , με τους οποίους παρέχονται ηλεκτρονικά οι διαδικασίες του Παραρτήματος Α από τους αρμόδιους φορείς της ελληνικής δημόσιας διοίκησης του Παραρτήματος Β και να αποστείλει επικαιροποιημένα στοιχεία, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Συγκεκριμένα, οι διαδικασίες που θα αξιολογηθούν το 2018 εντάσσονται στα παρακάτω τέσσερα (4) γεγονότα ζωής:

- Γεγονός Ζωής 1: Διαδικασίες για την έναρξη εργασιών επιχειρήσεων και διαδικασίες αρχικής λειτουργίας.

- Γεγονός Ζωής 2: Οικογένεια.

- Γεγονός Ζωής 3: Απώλεια και Εύρεση Εργασίας.

- Γεγονός Ζωής 4: Σπουδές.

Οι υπόχρεοι φορείς του Παραρτήματος Β', οι οποίοι στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους παρέχουν τις διαδικασίες των ανωτέρω γεγονότων ζωής, μέσω της ιστοσελίδας τους, παρακαλούνται να καταχωρίσουν στη διαδικτυακή πύλη με URL http://digitalpublicservices.yap.gov.gr/Home/Login τους συνδέσμους URL, στους οποίους ακριβώς παρέχονται οι διαδικασίες, σύμφωνα με τις οδηγίες του Παραρτήματος Γ.

Επισημαίνεται, ότι η καταχώριση των διαδικασιών, σύμφωνα με τα βήματα που περιγράφονται παρακάτω, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο έως την Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018. (Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΔΣΣΚ/ΤΚΒΠ/Φ.4/2/18430/18.05.2018)

 

Για την καταχώριση των διαδικασιών οι φορείς θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι οι τύποι των διαδικασιών διακρίνονται ως εξής:

- Ψηφιακή υπηρεσία, δηλαδή ολοκληρωμένη ηλεκτρονική παροχή μιας διαδικασίας (αφορά π.χ. απόκτηση πιστοποιητικού, εγγραφή σε μητρώο, πρόσβαση σε επιδόματα κτλ.) με τη χρήση ηλεκτρονικών εργαλείων (edocs, eid, ψηφιακές υπογραφές κτλ).

- Ηλεκτρονική πληροφορία, δηλαδή παροχή ηλεκτρονικής πληροφόρησης αναφορικά με τα δικαιολογητικά και τα βήματα που απαιτούνται , προκειμένου ο χρήστης να ολοκληρώσει τη διαδικασία.

- Διασυνοριακή παροχή διαδικασίας, δηλαδή παροχή της διαδικασίας σε κατοίκους του εξωτερικού, ως ψηφιακή υπηρεσία ή ως ηλεκτρονική πληροφορία μόνο εφόσον από την περιγραφή της η διαδικασία ορίζεται αποκλειστικά ως παροχή πληροφόρησης.

Οι φορείς καταχωρούν το URL διασυνοριακής παροχής διαδικασίας μόνο για τις διαδικασίες που αναφέρεται σχετικά στην περιγραφή τους στον πίνακα του Παραρτήματος Α, ότι παρέχονται διασυνοριακά. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι απαραίτητα στοιχεία μιας διασυνοριακής διαδικασίας, προκειμένου να καταχωριστεί, είναι η έλλειψη εμποδίων στην παροχή της, όπως είναι τα εμπόδια της υποχρεωτικής φυσικής παρουσίας, η μοναδική χρήση της ελληνικής γλώσσας, η δυνατότητα ταυτοποίησης αποκλειστικά με εθνικό eID, η έλλειψη δυνατότητας υποβολής edoc, κτλ. (Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΔΣΣΚ/ΤΚΒΠ/Φ.4/2/18430/18.05.2018)

 

Βήματα καταχώρισης διαδικασιών νέων και παλαιών χρηστών

Για την καταχώριση των διαδικασιών οι αρμόδιοι φορείς θα πρέπει να μεριμνήσουν ως εξής:

Α) Οι φορείς, οι οποίοι έχουν ήδη πιστοποιηθεί στη διαδικτυακή πύλη, παρακαλούνται όπως ελέγξουν και εφόσον χρειάζεται, να ενημερώσουν τα στοιχεία τους (όνομα χρηστών, στοιχεία επικοινωνίας κτλ.) καθώς και τις διαδικασίες που έχουν ήδη καταχωρίσει. Εφόσον υπάρχουν αλλαγές σε καταχωρισμένες διαδικασίες, οι ενημερώσεις πραγματοποιούνται με την εντολή «Ενημέρωση Καταχώρισης». Εάν υπάρχουν νέες καταχωρίσεις τότε επιλέγεται η εντολή «Νέα Καταχώριση».

Επιπρόσθετα, θα πρέπει οι φορείς να συμπληρώσουν τα πεδία του Πίνακα Πληροφοριών (οδηγίες βλ. Παράρτημα Γ) , εφόσον απαιτείται. (Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΔΣΣΚ/ΤΚΒΠ/Φ.4/2/18430/18.05.2018)

 

Β) Οι φορείς οι οποίοι δεν έχουν πιστοποιηθεί, αλλά λόγω αρμοδιότητας παρέχουν ηλεκτρονικά τις διαδικασίες του Παραρτήματος Α, παρακαλούνται να ακολουθήσουν τα παρακάτω βήματα:

βα) Να ορίσουν έναν ή περισσότερους χρήστες και να αποστείλουν, στην ηλεκτρονική θυρίδα digitalpublicservices@ydmed.gov.gr, συμπληρωμένο το αρχείο Excel: Αποτύπωση Στοιχείων Χρηστών, το οποίο βρίσκεται στον σύνδεσμο:

http://digitalpublicservices.yap.gov.gr/Home/Login. ώστε να ταυτοποιηθούν και να αποκτήσουν πρόσβαση στην ανωτέρω πύλη.

ββ) Στη συνέχεια, οι πιστοποιημένοι χρήστες, θα πρέπει να καταχωρίσουν με την εντολή «Νέα Καταχώριση» τις διαδικασίες τους, προχωρώντας σε αποθήκευση. (Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΔΣΣΚ/ΤΚΒΠ/Φ.4/2/18430/18.05.2018)

 

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, οι φορείς στο πεδίο αρμοδιότητας των οποίων εμπίπτει μια διαδικασία, η οποία δεν παρέχεται ηλεκτρονικά διότι σχετική νομοθεσία, ρητά, το απαγορεύει ή επειδή η διαδικασία, όπως ήδη παρέχεται, δεν είναι σχετική με τα οριζόμενα στη περιγραφή του παραρτήματος Α, θα πρέπει να προβούν σε καταχώριση της διαδικασίας και να συμπληρώσουν τον Πίνακα Πληροφοριών επιλέγοντας την περίπτωση 1 (Παράρτημα Γ) και τεκμηριώνοντας, στο σχετικό πεδίο, την επιλογή τους.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι σε κάθε περίπτωση, οι αρμόδιοι φορείς θα πρέπει να μεριμνούν για τη συνεχή καταχώριση και ενημέρωση των στοιχείων για τις διαδικασίες της αρμοδιότητάς τους, όταν προκύπτουν μεταβολές. Επίσης, παρακαλούνται οι φορείς, όπως προωθήσουν την εγκύκλιο στις υπηρεσίες ή τα εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα, που είναι αρμόδια για την παροχή των διαδικασιών. (Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΔΣΣΚ/ΤΚΒΠ/Φ.4/2/18430/18.05.2018)

 

Αξιολόγηση ηλεκτρονικών διαδικασιών στο πλαίσιο παρακολούθησης της προόδου υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Δράσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης 2016-2020

Σε συνέχεια της ανωτέρω εγκυκλίου  με την εγκύκλιο Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΔΣΣΚ/ΤΚΒΠ/Φ.4/43270/15.11.2018 επισημαίνονται τα εξής:

Το Τμήμα Καινοτομίας & Βέλτιστων Πρακτικών στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, για την παρακολούθηση δεικτών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης προγραμματίζει την κατάρτιση εκθέσεων με την εφαρμογή των εργαλείων και της μεθοδολογίας συγκριτικής αξιολόγησης, που έχουν παραχωρηθεί από την DG CNECT της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Στόχος των ανωτέρω μετρήσεων, είναι η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, η επαλήθευση των αποτελεσμάτων συγκριτικής αξιολόγησης που διενεργείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η διαμόρφωση προτάσεων βελτίωσης για την επιτάχυνση της υλοποίησης βασικών προτεραιοτήτων του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, στους δείκτες:

- Βαθμός προσανατολισμού των ηλεκτρονικά παρεχόμενων διαδικασιών προς τους χρήστες,

- Βαθμός διαφάνειας των δημόσιων οργανώσεων, των παρεχόμενων υπηρεσιών τους και της διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών,

- Βαθμός χρήσης ψηφιακών εργαλείων στην ηλεκτρονική παροχή διαδικασιών,

- Βαθμός παροχής ηλεκτρονικών διαδικασιών σε πολίτες της Ε.Ε., οι οποίοι κατοικούν εκτός Ελλάδας.

Για την αξιολόγηση θα ληφθούν υπόψη οι σύνδεσμοι URL που έχουν καταχωριστεί στην πύλη diitalpublicservices.gov.gr.  Σημειώνεται ότι, η μη καταχώριση συνδέσμων URL από τον αρμόδιο φορέα, συνεπάγεται τη μη παροχή διαδικασίας με ηλεκτρονικό τρόπο (offline service). Επίσης η μη υποβολή στοιχείων σύμφωνα με τα παρακάτω βήματα, λαμβάνεται υπόψη στην αξιολόγηση, επηρεάζοντας τους σχετικούς δείκτες.

 

Οι φορείς του Παραρτήματος Β της εγκυκλίου θα πρέπει να:

α. καταχωρίσουν ή/και να επικαιροποιήσουν, στη σχετική πύλη, τους συνδέσμους URL των διαδικασιών που παρέχονται ηλεκτρονικά, σύμφωνα με την αντιστοίχιση των διαδικασιών και αρμοδίων φορέων του Παραρτήματος Β.

β. αποστείλουν με ηλεκτρονικό μήνυμα, στην ηλεκτρονική διεύθυνση digitalpublicservices@ydmed.gov.gr, το υπόδειγμα excel το οποίο βρίσκεται στο link http://digitalpublicservices.yap.gov.gr/Home/Ergaleia επιλέγοντας, αναλόγως με το είδος των χρηστών της ηλεκτρονικής διαδικασίας, το αντίστοιχο αρχείο πολίτες /επιχειρήσεις, συμπληρωμένο με τα παρακάτω πεδία ως εξής :

(1) Στο πεδίο “Διαδικασία (κωδικός)” αναγράφεται ο τίτλος της διαδικασίας,

(2) Στο πεδίο “Ηλεκτρονική υποβολή φόρμας” επιλέγεται ναι / όχι, εφόσον οι χρήστες -πολίτες και επιχειρήσεις- υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση προς τον φορέα για την ηλεκτρονική παροχή μέρους ή ολόκληρης της διαδικασίας.

Σε περίπτωση που οι χρήστες υποβάλλουν ηλεκτρονική φόρμα, τότε θα πρέπει να συμπληρωθεί/τροποποιηθεί το υπόδειγμα και να αποτυπωθούν τα ακριβή πεδία της φόρμας. Το υποβαλλόμενο αρχείο αποτελεί ηλεκτρονική απεικόνιση της φόρμας της παρεχόμενης διαδικασίας. Επιπρόσθετα, στη σχετική στήλη, “προσυμπληρωμένα πεδία” σημειώνονται, ως PRF, τα πεδία που είναι ήδη γνωστά και έχουν προ-συμπληρωθεί από την υπηρεσία σας.

Οι φορείς που χρησιμοποιούν για την ίδια διαδικασία περισσότερους από ένα τύπους αιτήσεων (ανάλογα με τον τύπο των χρηστών ή το είδος της διαδικασίας), παρακαλούνται όπως υποβάλουν μόνο ένα υπόδειγμα αίτησης στη μονάδα μας, με κριτήριο εάν αυτή είναι βασική, είτε επειδή απευθύνεται στη κύρια κατηγορία χρηστών είτε επειδή είναι αντιπροσωπευτική, ως προς τον αριθμό των πεδίων που απαιτούνται.

(1) Στο πεδίο “Υποβολή/λήψη ηλεκτρονικού εγγράφου (edocument)” επιλέγεται ναι/όχι εάν, για την πραγματοποίηση της ηλεκτρονικής διαδικασίας οι χρήστες υποβάλλουν ή/και λαμβάνουν ηλεκτρονικό έγγραφο πριν/μετά την ολοκλήρωσή της.

(2) Στο πεδίο “Διαχείριση προσωπικών δεδομένων” , επιλέγεται ναι/όχι εφόσον οι χρήστες έχουν δυνατότητα ηλεκτρονικής πρόσβασης και τροποποίησης των προσωπικών τους δεδομένων εφόσον και αυτοί ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τη χρήση των δεδομένων τους από την υπηρεσία σας ή εάν αυτά έχουν μεταβιβαστεί σε άλλη υπηρεσία.

Σημειώνεται, ότι για λόγους διαχείρισης και επεξεργασίας των υποβληθέντων στοιχείων, παρακαλούμε για την συμπλήρωση και αποστολή «αρχείου excel », για κάθε μία διαδικασία ξεχωριστά.

Καλούνται οι φορείς για την άμεση ανταπόκρισή τους και την ολοκλήρωση της αποστολής των σχετικών «υποδειγμάτων excel» στο Υπουργείο, έως τις 14 Δεκεμβρίου 2018 μετά το πέρας της οποίας θα ξεκινήσει η κατάρτιση των εκθέσεων αξιολόγησης.

 


2017

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της παρακολούθησης της υλοποίησης των δράσεων του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση 2016-2020 και προκειμένου να διασφαλίσει τη σύγκλιση των εθνικών πολιτικών με τις ευρωπαϊκές, αξιολογεί σε ετήσια βάση το επίπεδο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης των εθνικών διοικήσεων των Κρατών Μελών και μετρά τη πρόοδο σε τρεις τομείς πολιτικής προτεραιότητας:
(i) διευκόλυνση και αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών μεταξύ των δημοσίων διοικήσεων και των χρηστών, πολιτών και επιχειρήσεων,
(ii) ενσωμάτωση στις ηλεκτρονικές συναλλαγές κρίσιμων ψηφιακών μέσων όπως π.χ. eID, eDocuments κτλ και
(iii) ενίσχυση της διασυνοριακής παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσα από τη διάδοση των κανόνων διαλειτουργικότητας των συστημάτων.
Η πρόοδος των Κρατών Μελών σε κάθε τομέα πολιτικής προτεραιότητας, αξιολογείται με τη χρήση δεικτών μέτρησης, σύμφωνα με τη μεθοδολογία συγκριτικής αξιολόγησης, η οποία επικαιροποιείται τακτικά λαμβάνοντας υπόψη τις αλλαγές στο Ευρωπαϊκό Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και τις προτάσεις των Κρατών Μελών.
Τα ευρήματα των μετρήσεων αποτυπώνονται στις ετήσιες εκθέσεις συγκριτικής αξιολόγησης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (Country Factsheets - eGovemment Benchmark Report 2016, https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news/country-factsheets-egovemment-benchmark-report-2016) και τα αποτελέσματα λαμβάνονται υπόψη για τη διαμόρφωση της τιμής της υποδιάστασης «Ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες» του Ευρωπαϊκού Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (Digital Economy and Society Index - DESI https://ec.europa.eu/digital-single-markel/en/desi).
Ειδικότερα, η συγκριτική αξιολόγηση, αφορά στην αξιολόγηση των παρεχόμενων διαδικασιών, με ηλεκτρονικό τρόπο, στα παρακάτω οκτώ γεγονότα ζωής  (Παράρτημα Α, Πίνακας Γεγονότων Ζωής και Δημόσιες Υπηρεσίες), τα οποία αντιπροσωπεύουν βασικούς τομείς της διακυβέρνησης ως εξής:
- Σύσταση εταιρείας και διαδικασίες πριν την έναρξη εργασιών,
- Τακτικές λειτουργίες εταιρείας μετά την έναρξη εργασιών,
- Απώλεια και εύρεση εργασίας,
- Οικογένεια,
- Σπουδές,
- Αγωγή αποζημίωσης (δικαστική),
- Κατοχή και οδήγηση οχήματος,
- Αλλαγή κατοικίας, μετακόμιση και μετεγκατάσταση
. (Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης 21755/03.07.2017)

Κάθε γεγονός ζωής, μετριέται μια φορά κάθε δύο χρόνια. Ο διετής κύκλος της μέτρησης γίνεται προκειμένου οι εθνικές δημόσιες διοικήσεις να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν δράσεις βελτίωσης των παρεχόμενων διαδικασιών μέσω διαδικτύου, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των μετρήσεων και τα ευρήματα όπως αποτυπώνονται στις εκθέσεις συγκριτικής αξιολόγησης. (Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης 21755/03.07.2017)

Το Υπ. Διοικ. Ανασυγκρ. στο πλαίσιο συνεργασίας με τη Γενική Διεύθυνση Επικοινωνιακών Δικτύων, Περιεχομένου και Τεχνολογιών (DG CONNECT) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα μετρήσεων και διαμόρφωσης της μεθοδολογίας συγκριτικής αξιολόγησης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης των εθνικών διοικήσεων των Κρατών Μελών της Ε.Ε. είναι αρμόδιο για τη διάδοση και τη παρακολούθηση της υλοποίησης των στόχων και των δεικτών μέτρησης της ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας, στο πεδίο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, καθώς και για τη παροχή υποστήριξης στους φορείς, οι οποίοι αναπτύσσουν ηλεκτρονικές δημόσιες υπηρεσίες.
Στο ανωτέρω πλαίσιο, έχει δημιουργηθεί σε εθνικό επίπεδο μια διαδικτυακή πύλη, ως εργαλείο καταχώρησης και επεξεργασίας στοιχείων για τις παρεχόμενες διαδικασίες των οκτώ ως άνω γεγονότων ζωής, αλλά και ως μέσο για τη δημιουργία ενός μηχανισμού παραγωγής γνώσης και καινοτομίας. (Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης 21755/03.07.2017)

Ως εκ τούτου, οι αρμόδιοι φορείς, οι οποίοι παρέχουν με ηλεκτρονικό τρόπο τις διαδικασίες των οκτώ γεγονότων ζωής, παρακαλούνται:.
(i) να ανατρέξουν στο συνημμένο Παράρτημα Γ στο οποίο υποδεικνύεται επί ποιων διαδικασιών των γεγονότων ζωής προκύπτει υποχρέωση καταχώρησης στοιχείων τους,
(ii) να εγγραφούν στην ανωτέρω διαδικτυακή πύλη και
(iii) να καταχωρίσουν τα στοιχεία (συνδέσμους URL) των παρεχόμενων διαδικασιών τους.

Συγκεκριμένα, οι αρμόδιοι φορείς, παρακαλούνται να καταχωρήσουν στη διαδικτυακή πύλη:
http://digitalpublicservices.yap.gov.gr τους συνδέσμους των δικτυακών τόπων (URL) με τους οποίους οι διαδικασίες παρέχονται ως ηλεκτρονική υπηρεσία, δηλαδή παροχή μέσω διαδικτύου μιας διαδικασίας χωρίς την υποχρέωση φυσικής παρουσίας των χρηστών (π.χ. αίτηση για έκδοση πιστοποιητικού γέννησης) ή/και ως ηλεκτρονική πληροφορία, δηλαδή παροχή πληροφόρησης μέσω διαδικτύου για την παροχή μιας διαδικασίας η οποία για να ολοκληρωθεί απαιτεί τη φυσική παρουσία των χρηστών (π.χ. παροχή πληροφορίας για τη σύσταση εταιρείας).
Επισημαίνεται, ότι η εγγραφή των δημοσίων φορέων στη δικτυακή πύλη και η καταχώρηση των συνδέσμων URL των παρεχόμενων διαδικασιών μέσω διαδικτύου, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 21 Ιουλίου 2017, σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται παρακάτω, προκειμένου να συγκεντρωθούν έγκαιρα τα αναγκαία δεδομένα και να ολοκληρωθεί η επεξεργασία τους εντός της προθεσμίας που έχει τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Περαιτέρω, επισημαίνεται ότι η διαδικασία της συγκριτικής αξιολόγησης επαναλαμβάνεται ετησίως, συνεπώς οι αρμόδιοι φορείς θα πρέπει να μεριμνούν για τη συνεχή καταχώριση και επικαιροποίηση των στοιχείων των παρεχόμενων διαδικασιών μέσω διαδικτύου,όπου υπάρχουν μεταβολές στο τρόπο παροχής μιας διαδικασίας, π.χ. αναβάθμιση της παροχής μιας διαδικασίας από ηλεκτρονική πληροφορία σε ηλεκτρονική υπηρεσία, αλλαγή του συνδέσμου URL παροχής μιας διαδικασίας, προσθήκη μιας νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας/πληροφορίας, κα. (Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης 21755/03.07.2017)

 

Σε συνέχεια της ανωτέρω εγκυκλίου. με την εγκύκλιο Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΔΣΣΚ/ΤΚΒΠ/Φ.1./41834/04.12.2017 καλούνται οι φορείς αποδέκτες της εγκυκλίου (μεταξύ των οποίων και οι ΟΤΑ) να αποστείλουν έγκαιρα στο Υπ.Διοικ. Ανασυγκρότησης στοιχεία για τις διαδικασίες αρμοδιότητάς τους το αργότερο έως την Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017, προκειμένου αυτά να τύχουν επεξεργασίας και να υποβληθούν, εν συνεχεία, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Διαδικασία εγγραφής και καταχώρισης στοιχείων παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών (συνδέσμων URL) στη διαδικτυακά πύλη
1. Οι υπόχρεοι φορείς, οι οποίοι παρέχουν μέσω διαδικτύου τις διαδικασίες των γεγονότων ζωής του παραρτήματος Α ως ηλεκτρονική υπηρεσία ή/και ηλεκτρονική πληροφορία, θα πρέπει να αποστείλουν στην ηλεκτρονική θυρίδα:
x.kokkalas@ydmed.gov.gr το αίτημά τους, προκειμένου να πιστοποιηθούν ως χρήστες, επισυνάπτοντας το αρχείο Excel: Αποτύπωση Στοιχείων Χρηστών, το οποίο είναι καταχωρημένο στο σύνδεσμο http://digitalpublicservices.yap.gov.gr/Home/Index επιλέγοντας την εντολή «σύνδεση».
Συναφώς επισημαίνεται ότι θα πρέπει να καθοριστεί από τον υπόχρεο φορέα ο χρήστης της διαδικτυακής πύλης, ο οποίος θα παρακολουθεί τις εγγραφές και ενημερώσεις των συνδέσμων URL στη διαδικτυακή πύλη και θα αποτελεί το σημείο επαφής με την υπηρεσία μας για θέματα παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Το αρχείο excel θα πρέπει να αποσταλεί, με συμπληρωμένα όλα τα στοιχεία ενώ η ονομασία του φορέα θα πρέπει να επιλεγεί από τη λίστα η οποία περιλαμβάνεται στο ανωτέρω αρχείο.
2. Στη συνέχεια, εφόσον εγκριθεί το αίτημα, οι φορείς θα λάβουν ηλεκτρονικό μήνυμα με τους κωδικούς πρόσβασης στη διαδικτυακή πύλη.
3. Οι κάτοχοι των ανωτέρω κωδικών και χρήστες της διαδικτυακής πύλης, θα πρέπει να μεριμνήσουν για την έγκαιρη καταχώρηση των στοιχείων (συνδέσμων URL) παροχής των διαδικασιών τους με ηλεκτρονικό τρόπο, συμπληρώνοντας τα αντίστοιχα πεδία σύμφωνα με τις παρεχόμενες οδηγίες του παραρτήματος Β.
4. Αναφορικά με την καταχώρηση των στοιχείων (συνδέσμων URL) θα πρέπει να σημειωθεί ότι συμπληρώνεται κατά προτεραιότητα η παροχή της διαδικασίας, ως ηλεκτρονική υπηρεσία. Εφόσον δεν παρέχεται ηλεκτρονικά μια διαδικασία, ως υπηρεσία, αλλά διατίθεται στο διαδίκτυο μόνο διοικητική πληροφόρηση για τη διαδικασία, τότε καταχωρείται το στοιχείο συνδέσμου URL της ηλεκτρονικής αυτής πληροφορίας.
Κατά όμοιο τρόπο καταχωρούνται και τα στοιχεία (σύνδεσμοι URL) των παρεχόμενων διαδικασιών μέσω διαδικτύου για τους κατοίκους του εξωτερικού. (Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης 21755/03.07.2017)