Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Συσχετιζόμενες καρτέλες
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα
Τίτλος Δαπάνης | Εισφορά υπέρ ΦΟΔΣΑ |
ΚΑ Προϋπολογισμού | 6726 |
Τι εγγράφεται στο ΚΑ |
Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 672 εγγράφονται οι υποχρεωτικές εισφορές που προκύπτουν από την ισχύουσα νομοθεσία και δεν περιλαμβάνονται σε άλλους ειδικότερους κωδικούς. Όλες οι υποχρεωτικές εισφορές έχουν το χαρακτήρα των υποχρεωτικών δαπανών, δηλ. εγγράφονται κατά προτεραιότητα στον προϋπολογισμό. Ο ΚΑ 6721 μετονομάζεται σε «Εισφορά υπέρ συνδέσμων (εκτός ΦΟΔΣΑ)» και σε ανεπτυγμένη μορφή του εγγράφονται οι ετήσιες εισφορές υπέρ:
Οι δαπάνες του ΚΑ 6721 εφεξής κατανέμονται όχι μόνο στην Υπηρεσία 00 "ΓΕΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ" αλλά και στις λοιπές υπηρεσίες, αναλόγως της φύσης της υπηρεσίας που παρέχει ο φορέας υπέρ του οποίου εγγράφεται η εισφορά. Επί παραδείγματι, εισφορές υπέρ συνδέσμων που παρέχουν υπηρεσίες καθαριότητας ή ύδρευσης κατανέμονται, αντίστοιχα στην Υπηρεσία 20 "ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ" ή στην Υπηρεσία 25 "ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ, ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ". Στον ΚΑΕ 6726 "Εισφορά υπέρ ΦΟΔΣΑ" εγγράφεται εφεξής διακριτά η εισφορά υπέρ των φορέων αυτών.
Οι δαπάνες του ΚΑΕ 6726 «Εισφορά υπέρ ΦΟΔΣΑ», δύνανται να κατανέμονται όχι μόνο στην Υπηρεσία 00 «Γενικές Υπηρεσίες», όπως εκ παραδρομής αποτυπώθηκε στο Παράρτημα 1Β της υπ’ αριθμ. 63726/28.07.2023 (Β΄4795) κυα παροχής οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων οικονομικού έτους 2024, αλλά και στις λοιπές υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να μην συνυπολογίζονται οι εν λόγω δαπάνες στην υπηρεσία που αυτές αφορούν. Οι δαπάνες των ΚΑΕ 6729 «Λοιπές υποχρεωτικές εισφορές» και 6739 «Λοιπές προαιρετικές πληρωμές για μεταβιβάσεις εισοδημάτων σε τρίτους», για τους οποίους εκ παραδρομής δεν αποτυπωθήκαν οι υπηρεσίες στις οποίες κατανέμονται στο προαναφερόμενο Παράρτημα 1Β της ως άνω κυα, δύνανται να κατανέμονται σε όλες τις υπηρεσίες κατά περίπτωση. (Απάντηση ΥΠ.ΕΣ. για Π/Υ 2024)
[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] |
Οι Ο.Τ.Α. α' βαθμού που συμμετέχουν στο ΦΟΔΣΑ εισφέρουν στο ετήσιο κόστος διαχείρισης σύμφωνα με τον κανονισμό τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ, που διαμορφώνεται σύμφωνα με το άρθρο 39 του Ν.4819/21. Η απόφαση καθορισμού του ετήσιου κόστους διαχείρισης και της εισφοράς ή του τέλους των Ο.Τ.Α., κοινοποιείται στα δημοτικά συμβούλια μέχρι το τέλος του μηνός Αυγούστου κάθε έτους, ώστε να συμπεριληφθεί στους προϋπολογισμούς των Ο.Τ.Α. (παρ.1 άρθρο 239 Ν.4555/18)
Δείτε την ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΔ Α/53457/780/15.05.2023 (ΦΕΚ 3203/15.05.2023 τεύχος Β'): "Κανονισμός τιμολόγησης Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ)". Δείτε και την ενότητα: ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΟΤΑ / ΛΟΙΠΑ ΝΠΔΔ / ΦΟ.Δ.Σ.Α. (Κλεισθένης Ι-Ν.4555/18)-Καθεστώς μετά τις 19.07.2018 / Οικονομικά θέματα-Περιουσία ΦΟ.Δ.Σ.Α.
Αν οι ΦΟΔΣΑ συνάπτουν συμβάσεις σύμπραξης σύμφωνα με την παρ. γ1 του άρθρου 17 του ν. 3389/2005 (Α'232) ασκούν την αρμοδιότητα της παρ. 1α του άρθρου 17 του ν. 4071/2012, ώστε οι ετήσιες εισφορές των δήμων να ορίζονται σε ύψος που εξασφαλίζει την εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεων του ΦΟΔΣΑ από τη σύμβαση σύμπραξης και να υπολογίζονται κατ' ελάχιστο με τιμή ανά τόνο αποβλήτων ίση προς την αντίστοιχη τιμή της σύμβασης σύμπραξης. Για όλη τη διάρκεια της σύμβασης σύμπραξης, κατά παρέκκλιση όσων ορίζονται στην παρ. 3 του παρόντος άρθρου, ο ΦΟ.Δ.Σ.Α. γνωστοποιεί εγγράφως τον προηγούμενο μήνα πριν από την έναρξη κάθε ημερολογιακού εξαμήνου της σύμβασης σύμπραξης προς τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας ή και άλλα πρόσωπα στα οποία έχει ανατεθεί με νόμο ή σύμβαση ή είσπραξη των ανταποδοτικών τελών για λογαριασμό των δήμων το ποσό της ετήσιας εισφοράς κάθε δήμου προς το ΦΟ.Δ.Σ.Α. που προορίζεται για την εξυπηρέτηση των οικονομικών υποχρεώσεων της σύμβασης σύμπραξης. Τα πρόσωπα αυτά υποχρεούνται να το αποδίδουν απευθείας στο ΦΟ.Δ.Σ.Α. κατά προτεραιότητα, πριν από την απόδοση στον οικείο δήμο οποιουδήποτε ποσού έναντι εισπραχθέντων ανταποδοτικών τελών. Για το ποσό της ετήσιας εισφοράς, που δεν αφορά την εξυπηρέτηση των οικονομικών υποχρεώσεων της σύμβασης σύμπραξης, ισχύουν όσα ορίζονται στην παρ. 3 του παρόντος άρθρου. Τα ποσά του προηγούμενου εδαφίου κατατίθενται σε ειδικό λογαριασμό του ΦΟ.Δ.Σ.Α., ο οποίος εξυπηρετεί αποκλειστικά τις οικονομικές υποχρεώσεις του ΦΟ.Δ.Σ.Α. από τη σύμβαση σύμπραξης. Οι ΦΟ.Δ.Σ.Α. επιτρέπεται να συστήνουν υπέρ των δανειστών της εταιρείας ειδικού σκοπού της σύμβασης σύμπραξης εξασφάλιση επί του λογαριασμού του προηγούμενου εδαφίου και να εκχωρούν τα έσοδα που προέρχονται από τις εισφορές των μελών τους ή τα τέλη παροχής των υπηρεσιών τους, για την ασφάλεια των συμβάσεων αυτών. Σε περίπτωση που το οφειλόμενο ποσό του ΦΟ.Δ.Σ.Α. από τη σύμβαση σύμπραξης είναι μεγαλύτερο από τα ποσά των ετήσιων εισφορών των δήμων που αποδόθηκαν στον ΦΟ.Δ.Σ.Α από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας ή και τα άλλα πρόσωπα στα οποία έχει ανατεθεί με νόμο ή σύμβαση η είσπραξη των ανταποδοτικών τελών για λογαριασμό των δήμων, τότε κάθε δήμος οφείλει ο ίδιος να αποδίδει το οφειλόμενο ποσό στον ΦΟ.Δ.Σ.Α., προκειμένου ο τελευταίος να εξυπηρετήσει τις οικονομικές υποχρεώσεις της σύμβασης σύμπραξης. Αν ο δήμος καθυστερήσει πέραν του ενός (1) μηνός να καταβάλλει το οφειλόμενο ποσό στον ΦΟ.Δ.Σ.Α., με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών το εν λόγω ποσό παρακρατείται από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους του υπόχρεου δήμου και αποδίδεται στον ΦΟ.Δ.Σ.Α. ύστερα από αίτημα του οικείου ΦΟ.Δ.Σ.Α., που υποβάλλεται στον Υπουργό Εσωτερικών με απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής ή του διοικητικού συμβουλίου όταν πρόκειται για Α.Ε., που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών τους. Αν το οφειλόμενο ποσό παρακρατηθεί από τους κεντρικούς πόρους του υπόχρεου δήμου, αυτό κατατίθεται στον ως άνω ειδικό λογαριασμό του ΦΟ.Δ.Σ.Α.. (παρ.5 άρθρο 239 Ν.4555/18, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 56 του ν. 5027/23)
Η παρ. 5 του άρθρου 239 του ν. 4555/18 εφαρμόζεται και στους ΦΟ.Δ.Σ.Α. που συνάπτουν ή έχουν συνάψει προγραμματικές συμβάσεις του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) για έργα διαχείρισης αποβλήτων που υλοποιούνται μέσω συμβάσεων σύμπραξης του ν. 3389/2005. (παρ.6 άρθρο 239 Ν.4555/18, όπως προστέθηκε από το άρθρο 56 του ν. 5027/23)
|
|
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος | |
Κρατήσεις |
Δε γίνεται καμία κράτηση. |
Τι να προσέξω |
|
Καθεστώς Φ.Π.Α. |
Δεν υπόκειται σε καθεστώς ΦΠΑ (άρθρο 3 Ν. 2859/00) |
Συσχετιζόμενες καρτέλες | |
Σχετική νομολογία |
|
|
[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]