Σχετική νομολογία |
Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 102/2016
ΔΕΥΑ. Αποζημίωση σε υπαλλήλους που έχουν την ειδικότητα του καταμετρητή, οι οποίοι μετά από σχετική εντολή της διοίκησης μετακινούνται για την εκτέλεση των συναφών προς την ειδικότητά τους καθηκόντων, υποβαλλόμενοι σε οδοιπορικά έξοδα. Μη νομίμως υπολογίστηκαν κατ' αποκοπή, δυνάμει του άρθρου 7 περ. γ΄ της από 4.2.2014 Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τα έτη 2014-2015-2016, διότι μετά την έναρξη ισχύος του ν. 3943/2011 (31.3.2011), εφαρμόζονται αποκλειστικά οι διατάξεις του ν. 2685/1999 και των κατ' εξουσιοδότηση αυτού εκδοθέντων νομοθετημάτων, όπως αυτές ερμηνεύτηκαν ανωτέρω. Συναφώς αβασίμως προβάλλεται από τη Δ.Ε.Υ.Α. ότι οι εργασιακές σχέσεις του προσωπικού της διέπονται από Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίες, καθόσον οι Δ.Ε.Υ.Α. δεν εμπίπτουν στο δημόσιο ή ευρύτερο δημόσιο τομέα ή στη Γενική Κυβέρνηση και ως εκ τούτου, εκφεύγουν του πεδίου εφαρμογής των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 1 του ν. 3833/2010. Μη νόμιμη δαπάνη.
Ελ.Συν. Τμ. IV Πράξη 166/2011
Καταβολή στον υπάλληλο του άνω ν.π.δ.δ. των εξόδων, στα οποία ο τελευταίος υποβλήθηκε για την αποκατάσταση της ζημίας που είχε προκληθεί στο ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητό του μετά από σύγκρουσή του με άλλο όχημα, η οποία φέρεται ότι έλαβε χώρα κατά την επιστροφή του από φαρμακείο, στο οποίο είχε μεταβεί για την αγορά φαρμάκων προς περίθαλψη μαθητή του άνω ν.π.δ.δ., κατόπιν εντολής του Διευθυντή αυτού. Μη νόμιμη η δαπάνη καθόσον η διενέργειά της απαγορεύεται ρητά από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 1 του ν. 2685/1999, διότι, κατά τη ρητή διατύπωση των διατάξεων αυτών, ο φερόμενος ως δικαιούχος υπάλληλος, ακόμη και αν γίνει δεκτό ότι επιτρεπτά χρησιμοποίησε το ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητό του κατά την εντός έδρας μετακίνησή του για εκτέλεση υπηρεσίας φέρει ακέραια την ευθύνη για τη ζημία που προκλήθηκε κατά την μετακίνησή του αυτή στο άνω μεταφορικό του μέσο, υπό την έννοια ότι αποκλείεται - απαγορεύεται η άμεση ή έμμεση αποκατάσταση της ζημίας αυτής με έξοδα του ν.π.δ.δ., ενώ σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως λειτουργική γιατί υφίσταται σχετική νομοθετική ρύθμιση. Μη νόμιμη η δαπάνη.
Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 199/2010
Προληπτικός έλεγχος δαπανών Ο.Τ.Α. Καταβολή χιλιομετρικής αποζημίωσης για εντός έδρας μετακινήσεις προσωπικού με ιδιωτικής χρήσεως αυτοκίνητα για εκτέλεση υπηρεσίας. Προϋποθέσεις καταβολής της και υπολογισμός της. Κρίση ότι δεν είναι νόμιμη η καταβολή εάν η σχετική εντολή μετακίνησης δεν έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο και αναφορά του συγκεκριμένου τόπου εκτέλεσης του έργου.
Ελ.Συν. Πράξη 288/2010 Τμ.1.
Μη νόμιμη η καταβολή σε τεχνική υπάλληλο χιλιομετρικής αποζημίωσης διότι στις σχετικές εντολές μετακίνησης δεν προσδιορίζεται η ακριβής αιτία μετακίνησης και ο τόπος μετακίνησης ήτοι τα συγκεκριμένα εκτελούμενα έργα που επέβλεπε, ανά ημέρα, η πιο πάνω υπάλληλος και η ακριβής διεύθυνση των ημερήσιων τόπων μετάβασής της.
Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 191/2008 (Όμοια η Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 59/2011)
Μη νόμιμη η καταβολή οδοιπορικών εξόδων για εντός έδρας μετακινήσεις υπαλλήλων Δήμου, καθόσον στις εντολές μετακίνησης δεν αναφέρεται η αιτία της μετακίνησης, ούτε δηλώνεται η χιλιομετρική απόσταση που διανύθηκε από τους υπαλλήλους. Θεωρητέα τα σχετικά εντάλματα, λόγω συγγνωστής πλάνης.
Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 117/2012.
Δεν πληρούνται οι προβλεπόμενες στο άρθρο 7 παρ. 2 περ. Α α' του ν. 2685/1999 (που αποτελεί ρητά έρεισμα της ελεγχόμενης δαπάνης) προϋποθέσεις καταβολής χιλιομετρικής αποζημίωσης. Τούτο, διότι οι μετακινήσεις της φερομένης ως δικαιούχου που αφορούν σε επίβλεψη διακεκριμένων κάθε φορά εργασιών σε διάφορους παιδικούς σταθμούς για ελαιοχρωματισμούς εσωτερικών χώρων, τοποθέτηση πλακιδίων ασφαλείας ή ελαστικών πλακιδίων σε αύλειους χώρους, τοποθέτηση ψευδοροφών, ανακαίνιση παιδικών WC, αποξήλωση παλαιών πλακιδίων δαπέδων και τοποθέτηση νέων ή διαμόρφωση νέου χώρου για WC, κατά περίπτωση, προδήλως δεν σχετίζονται με επίβλεψη κατασκευής δημοσίου έργου, κατά την έννοια του άρθρου 1 παρ. 3 του ν. 3669/2008, αφού για τις συγκεκριμένες εργασίες δεν απαιτείται η χρήση ειδικών τεχνικών γνώσεων και μεθόδων και η χρησιμοποίηση εξειδικευμένου επιστημονικού ή τεχνικού προσωπικού και ανάλογων τεχνικών μέσων και εγκαταστάσεων, καθώς πρόκειται για απλές εργασίες ή επισκευές - τοποθετήσεις νέων υλικών, πραγματοποιούμενες από τεχνίτες με συνήθεις γνώσεις και συνήθη εργαλεία. Ως προς τις λοιπές εργασίες, που αφορούν, κατά περίπτωση, σε διαμόρφωση αύλειων ή εσωτερικών χώρων, διαμόρφωση ισογείου, αποθήκης ή ξυλουργείου, σε διαφορετικούς κάθε φορά παιδικούς σταθμούς, ούτε στις ανωτέρω αναφερόμενες εντολές μετακίνησης αλλά και ούτε στα λοιπά δικαιολογητικά, που συνοδεύουν το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, δεν εξειδικεύεται επαρκώς το τεχνικό αντικείμενο της επίβλεψης, ώστε να μπορεί να κριθεί εάν πρόκειται για δημόσιο (δημοτικό) έργο. Μη νόμιμη δαπάνη.
Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 136/2008
Καταβολή χιλιομετρικής αποζημίωσης στο Διευθυντή και σε υπαλλήλους της Διεύθυνσης Καθαριότητας Δήμου για εντός έδρας μετακινήσεις αυτών. Μη νόμιμη, καθόσον: α) στην εντολή μετακίνησης του ως άνω Διευθυντή δεν προσδιορίζεται η ακριβής αιτία μετακίνησης αυτού και ειδικότερα το αντικείμενο των ελέγχων που διενεργεί και β) η μετάβαση των υπολοίπων στον τόπο εργασίας τους δεν δικαιολογεί, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ.2 Α' του ν.2685/1999, τη χρήση ιδιόκτητου μεταφορικού μέσου και την καταβολή της αντίστοιχης χιλιομετρικής αποζημίωσης.
Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 116/2008
Ημερήσια αποζημίωση σε υπαλλήλους που μετακινήθηκαν εντός έδρας καταβάλλεται μόνο για απόσταση σαράντα (40) χιλιομέτρων και άνω, όπως ορίζεται στο άρθρο 9, παρ.2 περ. Γ΄ του ν.2685/1999.
|