Τίτλος Δαπάνης Ανταποδοτικό τέλος απαλλοτρίωσης (άρθρου 18 παρ. 5 του ν. 3870/2010)
ΚΑ Προϋπολογισμού 0471.01 (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ)
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

 

Κάθε ανταποδοτικό τέλος που έχουν επιβάλει οι δήμοι κατά τις διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 25 του ν. 1828/1989, όπως αυτή συμπληρώθηκε με την παρ. 16 του άρθρου 11 του ν. 2503/1997, παρακολουθείται χωριστά και εγγράφεται οπωσδήποτε σε αναπτυγμένη μορφή του ΚΑ 0471 (0471.01, 0471.02 κ.ο.κ).

Ειδικότερα, σε αναπτυγμένη μορφή του ΚΑ 0471 θα εγγράφεται το ανταποδοτικό τέλος απαλλοτρίωσης του άρθρου 18 παρ. 5 του ν. 3870/2010.

 

Διαφορά με ΚΑ 0434: στο ΚΑ 0471 γράφονται τα ανταποδοτικά τέλη που επιβάλλονται για εκτέλεση έργων και υπηρεσιών (που δεν υφίστανται) ενώ στο ΚΑ 0434 γράφονται τα τέλη που επιβάλλονται για τη χρήση έργου ή υπηρεσίας ή κτήματος που υπάρχει ήδη.  [embed_object_post post_id="61" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 

Νομοθεσία - 
Νομολογία

Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου μπορεί να επιβάλλεται ανταποδοτικό τέλος απαλλοτρίωσης, αποκλειστικά για τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων και την ικανοποίηση κοινωφελών χρήσεων και σκοπών. Το ύψος του τέλους, οι υπόχρεοι στην καταβολή του και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια ορίζονται με την ίδια απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Τα έσοδα του ανωτέρω τέλους διατίθενται αποκλειστικά για την κάλυψη δαπανών προς αποζημίωση των ιδιοκτητών των απαλλοτριούμενων ακινήτων. (παρ 5 άρθ. 18 ν. 3870/10)

 

Για περισσότερα σχετικά με τη διαδικασία λήψης της απόφασης δείτε και την ενότητα:

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΟΤΑ » ΒΕΒΑΙΩΣΗ & ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΕΣΟΔΩΝ » ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ » Τοπικές κανονιστικές αποφάσεις του άρθρου 79 του ΔΚΚ & αποφάσεις αναφορικά με επιβολή φόρων, τελών και δικαιωμάτων

 


Ως προς την προέλευση των πιστώσεων των αρχικών Κ.Α.Ε. από το ειδικό ανταποδοτικό τέλος του άρθρου 25 ν. 1828/1989 που προοριζόταν για την κάλυψη των αποζημιώσεων απαλλοτριώσεων κοινοχρήστων χώρων, θα πρέπει να επισημανθεί ότι σύμφωνα με την απόφαση του Δ.Σ., με την οποία και επιβλήθηκε το ειδικό τέλος, ορίζεται ότι αυτό αποσκοπεί στην κάλυψη αποζημιώσεων από αναγκαστικές απαλλοτριώσεις και αγορές ακινήτων προς διατήρηση και επαύξηση κοινοχρήστων χώρων στα πλαίσια της βελτίωσης της ποιότητας ζωής, ενώ εξάλλου η συγκεκριμένη αγορά αποφασίστηκε ως μέσο υλοποίησης της αρχικώς επιβληθείσας ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης και τη δημιουργίας κοινόχρηστου χώρου παιδικής χαράς, η οποία και σαφώς περιλαμβάνεται στους επιδιωκόμενους με την επιβολή του τέλους σκοπούς. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 48/2012- Μη ανακλητέα από την Πράξη Ελ. Συν. 20/2013 Τμ. 7)

Σχετικά με την απόφαση ψήφισης προϋπολογισμού για τις ανταποδοτικές υπηρεσίες δείτε την ενότητα:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ » 16. Προυπολογισμός »
Προϋπολογισμός- Βήματα

 

Με το υπ' αριθ. οικ. 26049/26.06.2013 έγγραφο του ΥΠ.ΕΣ. γίνεται γνωστό ότι στις 18.6.2012 έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Εσωτερικών η υπ' αριθ. 558/2012 Γνωμοδότηση του ΣΤ΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους σύμφωνα με την οποία οι βαρυνόμενοι με την ειδική εισφορά της παρ. 2 του άρθρου 33 του ν. 4067/2012 δεν μπορούν να επιβαρύνονται και με το ανταποδοτικό τέλος απαλλοτρίωσης της παρ.5 του άρθρου 18 του Ν.3870/2010 διότι άλλως οι ανωτέρω θα υπόκεινται σε διπλή επιβάρυνση, ως αντιπαροχή, για το αυτό όφελος, που αποκομίζουν από την δημιουργία του κοινόχρηστου χώρου.

 

Υποδείγματα- Βήματα