Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Συσχετιζόμενες καρτέλες
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης Καταβολή του επιδόματος  ένδειας στους δικαιούχους
ΚΑ Προϋπολογισμού  6734
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 673 εγγράφονται οι προαιρετικές εισφορές, παροχές και επιχορηγήσεις. Ειδικότερα:

 

Στον ΚΑ 6731 αφορά επιχορηγήσεις προς ΝΠΔΔ που καταβάλλονται βάσει του άρθρου 202 παρ. 1 του ΚΔΚ και με τους όρους που περιγράφονται στο άρθρο αυτό.

 

Στον ΚΑ 6732 εγγράφεται η προαιρετική εισφορά υπέρ του Δημοσίου για την καταπολέμηση δάκου, καταστροφή αρουραίων και ακρίδων. 

 

Στον ΚΑ 6733 εγγράφονται τα χρηματικά βοηθήματα σε απόρους που χορηγούνται σύμφωνα με το ίδιο άρθρο του ΚΔΚ (αλλά: η προμήθεια ειδών διαβίωσης και περίθαλψης για τους ίδιους θα εγγραφεί στον ΚΑ 6481).

 

Στον ΚΑ 6734 εγγράφονται οι δαπάνες για την καταβολή του επιδόματος ένδειας στους δικαιούχους.

 

Στον ΚΑ 6735 εγγράφονται οι επιχορηγήσεις σε αθλητικούς συλλόγους και σωματεία.

Στον ΚΑ 6736 «Επιχορηγήσεις σε πολιτιστικούς συλλόγους και σωματεία» εγγράφονται και οι επιχορηγήσεις φορέων που συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη και προβολή του δήμου (άρθρο 94 παρ. 4 περίπτ. 30 του ν. 3852/2010). Είναι δυνατόν ωστόσο, εναλλακτικά, οι επιχορηγήσεις αυτές να εγγραφούν σε αναπτυγμένη μορφή του ΚΑ 6739 «Λοιπές προαιρετικές πληρωμές για μεταβιβάσεις εισοδημάτων σε τρίτους».

Στον ΚΑ 6737 εγγράφονται τα ποσά που μεταβιβάζονται σε τρίτους προς υλοποίηση προγραμματικών συμβάσεων, δηλ. αποτυπώνουν υποχρεώσεις που ανέλαβε ο δήμος και περιέχονται στη σύμβαση. Για την ορθότερη παρακολούθηση των πόρων που μεταβιβάζονται μέσω προγραμματικών συμβάσεων, ο ΚΑ 6737 θα αναπτυχθεί σε 6737.01, 6737.02 κ.ο.κ. ώστε κάθε προγραμματική σύμβαση να παρακολουθείται χωριστά. Εφεξής οι δαπάνες αυτές κατανέμονται σε όλες τις υπηρεσίες κατά περίπτωση.

 

Στον ΚΑ 6738 εγγράφονται τα ποσά των χρηματοδοτήσεων που παρέχονται σε κοινωφελείς δημοτικές επιχειρήσεις, κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 259 του ΚΔΚ. Για την ορθότερη παρακολούθηση των χρηματοδοτήσεων αυτών, ο ΚΑ 6738 θα αναπτυχθεί σε 6738.01, 6738.02 κ.ο.κ. ώστε να παρακολουθούνται χωριστά ανά επιχείρηση.

 

Σε αναπτυγμένη μορφή του ΚΑ 6739 «Λοιπές προαιρετικές πληρωμές για μεταβιβάσεις εισοδημάτων σε τρίτους» μπορεί να εγγραφούν και οι επιχορηγήσεις φορέων που συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη και προβολή του δήμου (άρθρο 94 παρ. 4 περίπτ. 30 του ν. 3852/2010), όπως ήδη αναφέραμε στον Κ.Α. 6735 (σ.σ. ΔήμοςΝΕΤ: πλέον 6736)

Σε αναπτύξεις του ΚΑ 6739 εγγράφονται, μεταξύ άλλων, και τα έξοδα των ιδρυμάτων χωρίς νομική προσωπικότητα (περιουσία που έχει διατεθεί στους δήμους για την εκπλήρωση κοινωφελούς σκοπού) για τα οποία έχουν εγγραφεί αντίστοιχα έσοδα σε αναπτύξεις του ΚΑ 1421.

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] Δείτε και την ΚΥΑ 70560/16.11.2009 (ΦΕΚ 2394/01.12.2009 τεύχος Β)

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

 

 

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, καθώς και για την αντιμετώπιση έκτακτης και σοβαρής  ανάγκης επιτρέπεται να χορηγούνται στους οικονομικά αδύνατους κατοίκους, τρίτεκνους και πολύτεκνους  είδη διαβιώσεως ή περιθάλψεως, κυρίως ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής, με απόφαση  του δημοτικού συμβουλίου. Με τους ίδιους όρους επιτρέπεται να χορηγούνται χρηματικά βοηθήματα. Τα βοηθήματα αυτά είναι αφορολόγητα, δεν υπόκεινται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν κατάσχονται ούτε συμψηφίζονται με ήδη βεβαιωμένα χρέη προς Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, Ο.Τ.Α. και νομικά πρόσωπα αυτών ή πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζονται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε άλλης παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα (άρθρο 202 παρ.2 Ν.3463/06, όπως συμπληρώθηκε από το άρθρο 51 του Ν.4483/17 και τροποποιήθηκε από την παρ.2 του άρθρου 58 του Ν.4795/21)

 

Κατ' εφαρμογή της συνταγματικής επιταγής για την προστασία και ενίσχυση της οικογένειας και για λόγους τήρησης της αρχής της ίσης μεταχείρισης, με την αξιολογούμενη ρύθμιση, πλέον των πολύτεκνων οικογενειών, αναγνωρίζονται και οι οικονομικά αδύνατες τρίτεκνες οικογένειες ως δικαιούχοι παροχής ειδών διαβίωσης ή περίθαλψης, κυρίως ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής, σε εξαιρετικές περιπτώσεις καθώς και για την αντιμετώπιση έκτακτης και σοβαρής ανάγκης, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. (Αιτιολογική έκθεση Ν.4795/21)

 

Οι εξαιρετικές περιπτώσεις δεν απαιτείται πλέον να ανάγονται σε έκτακτη και σοβαρή ανάγκη, δηλαδή σε άμεση βιοτική ανάγκη που οφείλεται σε απρόβλεπτα και αιφνίδια περιστατικά και ένεκα της οποίας διακυβεύεται το στοιχειώδες επίπεδο διαβίωσης του χρήζοντος τη βοήθεια, πρέπει, όμως, να συνθέτουν τη συνδρομή ιδιαίτερων περιστάσεων που, λόγω της απόκλισής τους από τις συνηθισμένες συνθήκες, καθιστούν αναγκαία την επέμβαση των αρχών του Δήμου για την αντιμετώπισή τους. Πρόσθετη προϋπόθεση για τη χορήγηση των ως άνω βοηθημάτων αποτελεί η οικονομική αδυναμία των πολιτών που λαμβάνουν τα βοηθήματα,   η οποία πρέπει να τεκμηριώνεται ειδικά με την υποβολή πρόσφορων στοιχείων όπως π.χ. σχετικών βεβαιώσεων είτε από το Δήμο είτε από οποιονδήποτε άλλο αρμόδιο προς τούτο δημόσιο φορέα και να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 34/2017)

Η συμπλήρωση των διατάξεων του άρθρου 202 παρ.2 του Ν.3463/06 από το άρθρο 51 του Ν.4483/17, επιχειρεί να διασφαλίσει την ακεραιότητα των αποδιδόμενων ποσών των εν λόγω χρηματικών βοηθημάτων, τα οποία δίδονται σε εξαιρετικές περιπτώσεις, σοβαρής και έκτακτης ανάγκης, προς κάλυψη βασικών βιοτικών αναγκών των δικαιούχων. Καθίσταται σαφές, ότι δικαιούχοι των βοηθημάτων είναι οικονομικά αδύναμοι πολίτες και πολύτεκνοι οι οποίοι διατελούν σε ιδιαίτερα δυσμενείς οικονομικές συνθήκες και πλήττονται σε μεγαλύτερο βαθμό από την υφιστάμενη οικονομική κατάσταση. Η με οποιονδήποτε τρόπο έμμεση μείωση των χορηγηθέντων ποσών ή/και τυχόν εις ολόκληρο παρακράτησή τους, από αιτίες που ρητά αναφέρονται στην διάταξη, ακυρώνει το σκοπό του νομοθέτη που τα προέβλεψε. (Αιτιολογική Έκθεση Ν.4483/17)

 

Όπου στις διατάξεις του άρθρου 202 του ν. 3463/2006 ορίζεται το δημοτικό συμβούλιο ως όργανο αρμόδιο για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης, νοείται από 19.07.2018 ο δήμαρχος, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού. (παρ.2 άρθρο 203παρ.2 άρθρο 210άρθρο 283 Ν.4555/18)

 

Για την άσκηση της αρμοδιότητας αυτής δεν απαιτείται προηγούμενη απόφαση συλλογικού οργάνου, εκτός αν αυτή είναι απαραίτητη, προκειμένου να επιτευχθεί η απαιτούμενη εξειδίκευση της πίστωσης. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, πριν από την απόφαση του δημάρχου, προηγείται απόφαση της οικονομικής επιτροπής για μέρος ή το σύνολο των πιστώσεων που χρήζουν εξειδίκευσης. Εξειδικευμένη θεωρείται η πίστωση, όταν κατονομάζεται ρητά η συγκεκριμένη δαπάνη για την οποία προορίζεται και προσδιορίζεται στο αναλυτικότερο δυνατό επίπεδο κωδικοποίησης του προϋπολογισμού.  (περίπτ. ε' της παρ. 1 του άρθρου 58 του ν. 3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18 και τροποποιήθηκε με την παρ.1 του άρθρου 14 του Ν.4625/19

Η αρμοδιότητα εξειδίκευσης πιστώσεων από την Οικονομική Επιτροπή αντί του Δημοτικού Συμβουλίου ασκείται από 31.08.2019 (ημερ. έναρξης ισχύος του Ν.4625/19). 

 

Η έγκριση δαπανών/διάθεση πιστώσεων κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του αρ. 202 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων εμπίπτει στην ανωτέρω περίπτωση καθώς, πριν την έκδοση όποιας απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, απαιτείται να εξειδικευθεί πώς θα κατανεμηθεί, σε δικαιούχους φορείς ή φυσικά πρόσωπα, το ποσό που τους αφορά και έχει εγγράφει στον οικείο κωδικό αριθμό εξόδου του προϋπολογισμού εκάστου δήμου. Από τη δημοσίευση του ν. 4625/2019 και εφεξής και εφόσον το δημοτικό συμβούλιο δεν έχει κάνει την σχετική εξειδίκευση, αρμόδιο προς τούτο όργανο είναι η οικονομική επιτροπή. (ΥΠ.ΕΣ. 65483/20.09.2019) (Αιτιολογική Έκθεση Ν.4555/18)

 

Εφόσον έχει ήδη εκδοθεί απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για δαπάνες του αρ. 202 του ίδιου Κώδικα για παροχή έκτακτων επιχορηγήσεων/ενισχύσεων σε νομικά ή και φυσικά πρόσωπα, η απόφαση αυτή δεσμεύει την οικονομική επιτροπή, κατά την άσκηση της αρμοδιότητας της τελευταίας, για την εξειδίκευση των πιστώσεων πριν την έκδοση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, όπως περιγράφεται στο τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης ε' της παρ. 1 του αρ. 58 του ν. 3852/2010. (ΥΠ.ΕΣ. εγκ.108/72349/16.10.2019)

 

Επί του τεθέντος ερωτήματος, α) ποια η έννοια των όρων, εξαιρετικές περιπτώσεις, έκτακτη και σοβαρή ανάγκη, οικονομική αδυναμία, της παραγράφου 2 του άρθρου 202 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, β) εάν είναι διάφορος η κατηγορία των οικονομικώς αδυνάτων πολιτών και των πολυτέκνων, κατά την άνω διάταξη και γ) εάν είναι σωρευτική ή μη η συνδρομή των προϋποθέσεων που τίθενται από την ίδια διάταξη για τη χορήγηση των υπ' αυτής προβλεπόμενων βοηθημάτων, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Γ' Τμήμα) ομόφωνα γνωμοδότησε ότι, α) δεν είναι δυνατή η απαρίθμηση των περιπτώσεων , καθώς δεν μπορεί να προσδιορισθεί εκ των προτέρων η περιπτωσιολογία των καταστάσεων οι οποίες είναι δυνατόν να εμφανισθούν, β) η κατηγορία των οικονομικά αδύνατων πολιτών είναι διάφορη από αυτή των πολυτέκνων και γ) οι περιπτώσεις των «εξαιρετικών περιπτώσεων», «της έκτακτης» και της «σοβαρής ανάγκης» τίθενται εναλλακτικώς, ως προς τη συνδρομή τους, είτε ως προς τους οικονομικά αδύνατους, είτε ως προς τους πολύτεκνους. (Γνωμ.ΝΣΚ αριθ. 490/07 η οποία έγινε δεκτή από τον Υπουργό Εσωτερικών βλ.ΥΠΕΣ Αριθμ. Πρωτ: 244/16.05.2008)

Η οικονομική αδυναμία ως προϋπόθεση καταβολής της οικονομικής ενίσχυσης δεν ταυτίζεται με την απορία αλλά ερευνάται και κρίνεται κατά περίπτωση με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία της προσωπικής, οικογενειακής και οικονομικής κατάστασης αυτού που λαμβάνει την οικονομική ενίσχυση σε συνάρτηση και με την επιβάρυνση που συνεπάγεται γι' αυτόν η αντιμετώπιση της εξαιρετικής και έκτακτης ανάγκης, ώστε να μη διακυβεύεται το στοιχειώδες επίπεδο διαβίωσής του (βλ. Πράξη Ι Τμ. 30/2007). (Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 139/2012.)

Δεν συνάγεται από τη διάταξη του εδ. β΄ της παρ.1 του άρθρου 202 του ν. 3463/2006 η υποχρέωση, η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για τη χορήγηση του βοηθήματος να εκτελείται εντός του τρέχοντος οικονομικού έτους και όχι σε επόμενο, καθόσον η διάταξη του συγκεκριμένου εδαφίου δεν εφαρμόζεται εν προκειμένω, ως αφορώσα σε επιχορηγήσεις από το Δήμο νομικών προσώπων (παρ.1) και όχι στη χορήγηση χρηματικών βοηθημάτων σε δημότες λόγω οικονομικής αδυναμίας (παρ.2). (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 218/2014)

 

Από 23.07.2021, ημερ. έναρξης ισχύος του Ν.4820/21, εφαρμογή για την έννοια των λειτουργικών δαπανών έχουν οι διατάξεις του άρθρου 181 του Ν.4820/21, οι οποίες επαναλαμβάνουν τις προϊσχύουσες διατάξεις της παρ 2 του άρθρου 37 του Ν. 3801/09.

Ειδικότερα, ορίζονται τα εξής:

Λειτουργικές για τον οικείο Ο.Τ.Α., είναι οι δαπάνες που χωρίς να προβλέπονται από τον νόμο σχετίζονται με την ανάπτυξη δραστηριοτήτων οι οποίες προάγουν τα κοινωνικά, πολιτικά, πνευματικά και οικονομικά συμφέροντα των δημοτών ή συμβάλλουν στην ενεργό συμμετοχή τους για την προαγωγή των τοπικών υποθέσεων και δραστηριοτήτων του Ο.Τ.Α., εφόσον όμως ανταποκρίνονται στο ανάλογο ή προσήκον μέτρο και δεν υπερβαίνουν τα εύλογα όρια που διαγράφονται με την τήρηση της αρχής της οικονομικότητας, εν όψει των συνθηκών πραγματοποίησής τους. (άρθρο 181 παρ.1 Ν.4820/21)


Λειτουργικές δαπάνες κατά την έννοια της παρ. 1 είναι ιδίως:
α) Η περιοδική ενίσχυση άπορων κατοίκων με είδη ένδυσης, παροχή φαρμάκων και διατακτικών προμήθειας αναγκαίων για τη διατροφή τους ειδών κατά τις εορτές Χριστουγέννων, νέου έτους και Πάσχα.
β) Η προσωρινή στέγαση άπορων κατοίκων και η προσωρινή λειτουργία ημερήσιων συσσιτίων για άπορους δημότες. Άποροι δημότες για τη λήψη των ως άνω παροχών είναι εκείνοι που περιλαμβάνονται σε κατάσταση την οποία συντάσσει η Οικονομική Επιτροπή του οικείου Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού, η οποία μπορεί να λάβει πληροφορίες για τους άπορους κατοίκους από τους εφημέριους των Ιερών Ναών του οικείου Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού και από κάθε άλλη διαθέσιμη πηγή.
γ) Η παροχή βραβείων πάσης φύσεως σε αριστούχους δημότες μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές.
δ) Η παροχή αναμνηστικών ειδών σε συμμετέχοντες σε πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων των Ο.Τ.Α.. (άρθρο 181 παρ.2 Ν.4820/21)


Σύμφωνα με την
παρ.3 του άρθρου 18 του N. 3870/2010 (ΦΕΚ 138/09.08.2010 τεύχος Α): "3.Στην περίπτωση β' της παραγράφου 2 του άρθρου 37 του ν. 3801/2009 (ΦΕΚ 163 Α'), όπου αναφέρονται «άποροι δημότες» νοούνται «άποροι κάτοικοι»."

 Δείτε την εγκύκλιο
Υπ. Υγείας Υ1/Γ.Π.ΟΙΚ.109797/08.11.2012 Πρόγραμμα Εμβολιασμών άπορων και ανασφάλιστων παιδιών και εφήβων.

 Δείτε και την εγκύκλιο Υπ. Υγείας Υ1/Γ.Π.112090/12/26.02.2013 Πρόγραμμα εμβολιασμού απόρων και ανασφάλιστων παιδιών και εφήβων. Αναγκαία δικαιολογητικά.

Δείτε και την καρτέλα 6733 Καταβολή χρηματικών βοηθημάτων σε άπορους δημότες

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

Δείτε την καρτέλα 6733 Καταβολή χρηματικών βοηθημάτων σε άπορους δημότες

Κρατήσεις Δε γίνεται καμία κράτηση. (ΠΟΛ 1094/2015)
Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α. Δεν υπόκειται σε καθεστώς Φ.Π.Α (άρθρο 3 Ν. 2859/00) 

Προκειμένου για προμήθεια φαρμάκων από τους Δήμους για την παροχή τους σε απόρους δείτε το καθεστώς ΦΠΑ στην καρτέλα 6681 Υλικά φαρμακείου
Συσχετιζόμενες καρτέλες 6733 Καταβολή χρηματικών βοηθημάτων σε άπορους δημότες

6481 Έξοδα λειτουργίας συσσιτίων
Σχετική νομολογία

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 34/2017

Παροχή οικονομικής ενίσχυσης σε κατοίκους του Δήμου, που τελούν σε οικονομική αδυναμία. Η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, διότι από τα εξατομικευμένα  στοιχεία  που προσκομίζονται και επισυνάπτονται στις αιτήσεις των επιλεγέντων προσώπων, προκύπτει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις που θέτει το άρθρο 202 παρ. 2 του ΚΔΚ, ήτοι η συνδρομή των ιδιαίτερων  περιστάσεων που, λόγω  της  απόκλισής  τους  από  τις  συνηθισμένες  συνθήκες,  καθιστούν αναγκαία  την επέμβαση των αρχών του Δήμου για την αντιμετώπισή τους. Και τούτο διότι πρόκειται για άτομα που ανήκουν στα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα και σε ευπαθείς ομάδες  με  οικονομικά  προβλήματα  και  προβλήματα  υγείας,  η δε οικονομική αδυναμία αυτών, αποδεικνύεται από τα προσκομιζόμενα εκκαθαριστικά εφορίας, τα περιουσιολόγια, τις κάρτες ανεργίας, τις βεβαιώσεις αναπηρίας, τα πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης κ.α. Άλλωστε,  όλες  οι  αιτήσεις των δημοτών που αιτούνται την οικονομική ενίσχυση από το Δήμο συνοδεύονται από εκθέσεις κοινωνικοοικονομικής έρευνας που υπογράφονται από κοινωνικές λειτουργούς και στις οποίες γίνεται αναλυτική περιγραφή της οικονομικής και οικογενειακής κατάστασης των ατόμων και προβαίνουν αιτιολογημένα στην πρότασή τους περί της αναγκαιότητας οικονομικής στήριξης αυτών. Ως εκ τούτου, ο Δήμος αιτιολογεί πλήρως και επαρκώς την αναγκαιότητα ενίσχυσης των επιλεγέντων δημοτών του με χρηματικό βοήθημα,  η δε Κοινωνική Υπηρεσία αυτού, αποτελεί αρμόδιο φορέα προκειμένου να βεβαιώσει την κοινωνική και οικογενειακή κατάσταση των δημοτών, καθώς και τις συνθήκες διαβιώσεως αυτών.  


Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 218/2014
Οικονομική ενίσχυση δύο δημοτών με το ποσό των 5.000,00 ευρώ εκάστου, για την αντιμετώπιση της ολοσχερούς κατασκευής της οικοσκευής τους λόγω πυρκαγιάς. Δεν τεκμηριώνεται ειδικά ούτε αποδεικνύεται από τα στοιχεία του φακέλου η επικαλούμενη οικονομική αδυναμία και, επομένως, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, ως μη πληρούσα τις προϋποθέσεις της παρ.2 του άρθρου 202 του  ν.3463/2006. Ωστόσο, απορριπτέος ως αβάσιμος κρίνεται ο έτερος λόγος διαφωνίας, περί συναγόμενης από τη διάταξη του εδ. β΄ της παρ.1 του αυτού ως άνω άρθρου υποχρέωσης η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για τη χορήγηση του εν λόγω βοηθήματος να εκτελείται εντός του τρέχοντος οικονομικού έτους και όχι σε επόμενο, καθόσον η διάταξη του συγκεκριμένου εδαφίου δεν εφαρμόζεται εν προκειμένω, ως αφορώσα σε επιχορηγήσεις από το Δήμο νομικών προσώπων (παρ.1) και όχι στη χορήγηση χρηματικών βοηθημάτων σε δημότες λόγω οικονομικής αδυναμίας (παρ.2). Μη νόμιμη δαπάνη. 


Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 139/2012.
Καταβολή  χρηματικού βοηθήματος  στα  ανήλικα τέκνα υπαλλήλου του Δήμου που τραυματίστηκε θανάσιμα σε τροχαίο ατύχημα. Η οικονομική αδυναμία ως προϋπόθεση καταβολής της οικονομικής ενίσχυσης δεν ταυτίζεται με την απορία αλλά ερευνάται και κρίνεται κατά περίπτωση με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία της προσωπικής, οικογενειακής και οικονομικής κατάστασης αυτού που λαμβάνει την οικονομική ενίσχυση σε συνάρτηση και με την επιβάρυνση που συνεπάγεται γι' αυτόν η αντιμετώπιση της εξαιρετικής και έκτακτης ανάγκης, ώστε να μη διακυβεύεται το στοιχειώδες επίπεδο διαβίωσής του (βλ. Πράξη Ι Τμ. 30/2007). Ενόψει του ιδιαίτερου δεσμού  που συνέδεε τη μητέρα των φερόμενων ως δικαιούχων τέκνων με το Δήμο, του αιφνίδιου του θανάτου της καθώς και του γεγονότος ότι αυτή κατέλειπε τρία ανήλικα τέκνα των οποίων την επιμέλεια ανέλαβε η γιαγιά τους, συντρέχει εξαιρετική περίσταση, που δικαιολογεί τη χορήγηση του βοηθήματος στους φερόμενους ως δικαιούχους δημότες του Δήμου. Επιπλέον η συνδρομή οικονομικής αδυναμίας προκύπτει σαφώς από τα στοιχεία του φακέλου. Νόμιμη η δαπάνη.


ΠΡΞ ΚΛΒ 2003 3142
Προμήθεια φαρμάκων για χορήγηση σε οικονομικά αδύνατους κατοίκους - Διαδικασία (αρθρ.262, 266 παρ.4Π.Δ.410/1995σε συνδυασμό με αρθρ.67 Π.Δ.28/1980). Μη νόμιμη, καθόσον δεν προηγήθηκε απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και η προμήθεια δεν παραλήφθηκε νομότυπα από τριμελή επιτροπή.

Ελ. Συν Τμ. 7 Πράξη 44/2005
Χρηματικό βοήθημα σε οικονομικά αδύναμο δημότη. Δαπάνη μη νόμιμη, καθόσον δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 262 παρ. 2 του Π.Δ. 410/1995, αφού δεν προκύπτει σοβαρή οικονομική αδυναμία του ανωτέρω, ώστε να διακυβεύεται το στοιχειώδες επίπεδο διαβίωσής του

Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 173/2004
Οικονομική ενίσχυση πολυτέκνων οικογενειών δήμου. Δεν αποτελεί τοπική υπόθεση, ούτε συμπεριλαμβάνεται στις ενδεικτικά αναφερόμενες στο άρθρο 24 του Δημοτικού Κώδικα αρμοδιότητες των δήμων. Επί πλέον δεν συντρέχουνοιπροϋποθέσεις του άρθρου 262 παρ. 2 του ίδιου Κώδικα.

ΠΡΞ ΚΛΒ 2004 1121
Οικονομική ενίσχυση με τη μορφή χρηματικών βοηθημάτων οικογενειών δήμου με χαμηλό ετήσιο εισόδημα. Προϋποθέσεις νόμιμης καταβολής (αρθρ.262 παρ.2 Π.Δ.410/95).

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ

 

 

 

[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας