Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

Αποδοχές υπαλλήλων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου

ΚΑ Προϋπολογισμού

 6021.01 Αποδοχές υπαλλήλων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ)

Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 602 εγγράφονται οι αποδοχές και οι δαπάνες για υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Στον ΚΑ 6021 θα υπολογιστεί και η αποζημίωση των συνταξιοδοτούμενων υπαλλήλων (άρθρο 204 ν. 3584/2007).


[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Γενικά για τις αποδοχές μέχρι 31.12.2015 δείτε τη θεματική ενότητα Αποδοχές προσωπικού.

Για τις αποδοχές από 01.01.2016 δείτε τη Θεματική Ενότητα ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (από 01.01.2016).

Ειδικότερα για τα ισχύοντα μισθολογικά κλιμάκια μέχρι 31.12.2015 πατήστε εδώ.
Για τα ισχύοντα μισθολογικά κλιμάκια από 01.01.2016 πατήστε εδώ.

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

 Απαιτούνται για κάθε χρηματικό ένταλμα

  1. Μισθοδοτική κατάσταση (άρθρο 26 περίπτ. 2 ΒΔ 17/5-16-59 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)
  2. Κάποια από τα δικαιολογητικά των επιδομάτων (βλ παρακάτω περίπτωση 6)
 

 Απαιτούνται για το πρώτο χρηματικό ένταλμα κάθε οικονομικού έτους καθώς και για το πρώτο χρηματικό ένταλμα που εκδίδεται κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους μέσα στο οποίο αρχίζει ή μεταβάλλεται η καταβολή του μισθού ή επί μέρους μισθολογικής παροχής. (άρθρο 26 περιπτ.2 ΒΔ 17/5-15-6-59)

 

1.  Αντίγραφο ΦΕΚ διορισμού (παρ. 9 του άρθρου 1 του Ν.4038/2012) (ΥΠ. Δ.Μ.&ΗΔ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.10 E.E./103/οικ.6852/16.03.2012 εγκύκλιος)  Με το ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. ΔΙΠΠ/Φ.ΕΠ.2/47/26328/22.01.2013 έγγραφο διευκρινίζεται ότι η δημοσίευση αφορά τόσο τις αρχικές πράξεις πρόσληψης όσο και τις πράξεις ανανέωσης αυτών. Το ΥΠ.ΕΣ. με το έγγραφό του αριθ. Πρωτ. 36355-2013-03.01.2014 διευκρίνισε ότι οι δημοτικές επιχειρήσεις, δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 9, αλλά ούτε και της παραγράφου 10 του άρθρου 1 του ν.4038/2012.

 

2. Απόφαση κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της παρ. 5 του άρθρου 11 του ν. 3833/2010  (παρ 22 του άρθρου ένατου του ν. 4057/2012)

 

3. Απόφαση Δημάρχου για την πρόσληψη του υπαλλήλου (άρθρο 11 παρ.2 ΠΔ 410/88)   (Αρθρο 170 Ν. 3584/07)

  4.  Βεβαίωση ανάληψης υπηρεσίας, από την αρμόδια υπηρεσία (άρθρο 11 παρ.4 ΠΔ 410/88 και άρθρο 170 παρ.3 Ν.3584/07)
 

5Απόφαση του Δημάρχου για τη χορήγηση του ανώτερου μισθολογικού κλιμακίου και του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας. (άρθρα 7, 9 και 11 Ν.4354/15, εγκύκλιος Υπ. Οικ. 2/31029/ΔΕΠ/06.05.2016)

  6. Για την καταβολή των επιδομάτων απαιτούνται επιπλέον δικαιολογητικά κατά περίπτωση:


Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας(μέχρι 31.12.2015)

Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας (από 01.01.2016)

-Επίδομα απομακρυσμένων παραμεθόριων περιοχών(μέχρι 31.12.2015)

Επίδομα απομακρυσμένων παραμεθόριων περιοχών (από 01.01.2016)

-Οικογενειακή παροχή(μέχρι 31.12.2015)

Οικογενειακή παροχή (από 01.01.2016)

- Επίδομα θέσης ευθύνης (μέχρι 31.12.2015)

Επίδομα θέσης ευθύνης (από 01.01.2016)

- Κίνητρο Επίτευξης Στόχων (μέχρι 31.12.2015)

 

7. Μισθοδοτική κατάσταση στην οποία είτε θα βεβαιώνεται ότι ο δικαιούχος εργάσθηκε κανονικά κατά το χρονικά διάστημα που αφορούν οι αποδοχές είτε θα φαίνονται τα πραγματοποιηθέντα ημερομίσθια των δικαιούχων.

   
Κρατήσεις

Ι. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΙΚΑ -ΕΦΚΑ (από 1.1.2017)

 

Α/Α

ΚΛΑΔΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΡΓΟΔΟΤΗ

ΣΥΝΟΛΟ

ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

1

Κύρια σύνταξη

6,67%

13,33%

20%

άρθρο 38 παρ.1 του Ν.4387/2016

 

2

Παροχή ασθενείας και μητρότητας:
α. σε χρήμα
β. σε είδος

α. 0,40%


β. 2,15%

α. 0,25%


β. 4,30%

α. 0,65%


β. 6,45%

άρθρο 41 παρ.1 του Ν.4387/2016

 

3

Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.

1.6.2016 - 31.5.2019     3,5%

 

1.6.2019 - 31.05.2022   3,25%

 

από 01.06.2022

3%

 
Μετά το πέρας της εξαετίας, το ποσοστό της μηνιαίας εισφοράς επανέρχεται στο ύψος που ίσχυε κατά τις 31.12.2015.

1.6.2016 - 31.5.2019     3,5%

 

1.6.2019 - 31.05.2022   3,25%

 

από 01.06.2022

3%

 

Μετά το πέρας της εξαετίας, το ποσοστό της μηνιαίας εισφοράς επανέρχεται στο ύψος που ίσχυε κατά τις 31.12.2015.

 

άρθρο 97 παρ.1 του Ν.4387/2016 

 

 

 

 

e-ΕΦΚΑ 226245/17.05.2022

4

Δ.ΥΠ.Α. (Ανεργίας)

1,83%

Από 1.6.20: 1,56%

Από 1.1.23: 1,2% (άρθρο 5 ν.4997/22) (e-ΕΦΚΑ εγκ.1/2832/02.01.2023) (e-ΕΦΚΑ εγκ.7/31432/20.01.2023)

3,17%

Από 1.6.20:  2,69%

Από 1.1.23: 1,2% (άρθρο 5 ν.4997/22) (e-ΕΦΚΑ εγκ.1/2832/02.01.2023) (e-ΕΦΚΑ εγκ.7/31432/20.01.2023)

5%

Από 1.6.20: 4,25%

Από 1.1.23: 2,40% (άρθρο 5 ν.4997/22) (e-ΕΦΚΑ εγκ.1/2832/02.01.2023) (e-ΕΦΚΑ εγκ.7/31432/20.01.2023)

Αρθρο 32 παρ. 1 εδάφιο α' του ν.δ. 2961/1954.

Αρθρο 44 παρ. 6 του Ν. 2084/1992.

Αρθρο 44 παρ.9 του Ν. 3986/2011.

Άρθρο 48 του Ν. 4670/2020 (ΕΦΚΑ εγκ.27/121403/16.06.2020)

5

Δ.ΥΠ.Α. (Ειδικός Λογαριασμός Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπαίδευσης-Ε.Λ.Π.Ε.Κ.Ε.)

-

0,24%

0,24%

Αρθρο 14 του Ν.2224/1994.

(μειώνεται από 1.7.2014 με την
υποπαρ. ΙΑ3 περ.1Β του Ν.4254/2014, Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Πρόνοιας Φ.80000/οικ.8063/586/02.05.2014)

6

Δ.ΥΠ.Α. (Λογαριασμός
Προστασίας Εργαζομένων
Αφερεγγυότητας Εργοδότη - ΛΠΕΑΕ)

-

0,15%

0,15%

Αρθρο 16 παρ.1 και 2 του Ν. 1836/1989

 

άρθρο 5 ν.4997/22

 

e-ΕΦΚΑ εγκ.1/2832/02.01.2023

 

e-ΕΦΚΑ εγκ.7/31432/20.01.2023

7

Δ.ΥΠ.Α. (Ειδικός Κοινός Λογαριασμός Ανεργίας - Ε.Κ.Λ.Α.)

0,10%

0,12%

0,22%

Αρθρο 15 Παρ. 1 του του Ν. 2224/1994.

(μειώνεται από 1.7.2014 με την
υποπαρ. ΙΑ3 περ.1Β του Ν.4254/2014, Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Πρόνοιας Φ.80000/οικ.8063/586/02.05.2014, ΙΚΑ εγκ. 45/ Ε00/2/11.06.2014)

8

Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας - Ο.Ε.Κ.

1% 

Από 1.6.20: 0,85%

Από 1.1.23: 0%

-

1%

Από 1.6.20: 0,85%

Από 1.1.23: 0%

Αρθρο 7 του ΝΔ 2963/1954.

Αρθρο 1 παρ. 6 του Ν.4046/2012

Αρθρο πρώτο υποπαρ.ΙΑ.6. 9, 10, 11 του Ν. 4093/12

Άρθρο 48 του Ν. 4670/2020 (ΕΦΚΑ εγκ.27/121403/16.06.2020)

 

e-ΕΦΚΑ εγκ.1/2832/02.01.2023

 

e-ΕΦΚΑ εγκ.7/31432/20.01.2023

 

9

Οργανισμός Εργατικής Εστίας - ΟΕΕ

0,35%

-

0,35%

Αρθρο 3 του Ν. 678/1977.

Αρθρο 7 παρ.Γ του Ν.3144/2003.

Α
ρθρο πρώτο υποπαρ.ΙΑ.6. 9, 10, 11 του Ν. 4093/12

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ

12

Κλάδος Βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.

Κύρια

2,20%

1,40%

3,60%

Αρθρο 23 παρ. 1 του Ν.2084/1992., ΕΦΚΑ εγκ.15/43/16.03.2017

Επικουρική







1,25%








0,75%







2%







(Από 1.12.2013) άρθρο 5 του Ν.4225/2014, Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Πρόνοιας Φ80020/οικ.36225/1183/07.01.2014

άρθρο 97 παρ.1 του Ν.4387/2016

 


 

 

 

 

13

Υπαγόμενοι στο άρθρο 36 του Ν.1694/87


2,1%

1,3%

3,4%

Αρθρο 36 παρ.3 του Ν.1694/87, ΕΦΚΑ εγκ.15/43/16.03.2017

14

Επαγγελματικός Κίνδυνος

-

1%

1%

Αρθρο 45 παρ.4 του Ν.2084/1992, ΕΦΚΑ εγκ.15/43/16.03.2017

15

Εργαζόμενοι σε οικοδομικές εργασίες (δεν ισχύει για τους συντηρητές κτιριακών εγκατάσεων)

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.

-

1%

1%

Αρθρο 38 παρ.1 του ΑΝ.1846/1951., ΕΦΚΑ εγκ.15/43/16.03.2017

Α
ρθρο 6 του Ν.4075/2012 


- Πίνακες εισφορών με ανάλυση κωδικών πακέτων κάλυψης, μπορείτε να βρείτε στην ΙΚΑ εγκ.54/Α20/251/92/10.08.2011.

- Εισφορά εργοδότη 20 ευρώ για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.) (

άρθρο 89 περίπτωση Γ' του Ν.3996/2011)

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.

Για περισσότερα σχετικά με την ασφάλιση στο ΙΚΑ πατήστε
εδώ.




IΙ. ΦΟΡΟΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (από 01/01/2014 άρθρο 60 του Ν.4172/2013)

Για την παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθούς, ημερομίσθια, συντάξεις και λοιπές παροχές που θα καταβληθούν στους δικαιούχους πατήστε
εδώ.


IΙI. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Από 1/1/2012, στις καθαρές αποδοχές διενεργείται παρακράτηση έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ν.3986/2011 κατά την καταβολή με συντελεστή, ανάλογα με το ύψος του καθαρού συνολικού εισοδήματος. Για περισσότερα πατήστε εδώ.

Από 27.05.2016 η ανωτέρω παρακράτηση έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης διενεργείται βάσει του άρθρου 43Α του Ν.4172/13, όπως προστέθηκε με την παρ.9 του άρθρου 112 του Ν.4387/16. Για περισσότερα πατήστε εδώ
[embed_object_post post_id="624821" post_title="Κατάργηση παρακράτησης εισφοράς αλληλεγγύης"]embed_object_post[/embed_object_post]


IV. ΝΕΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥ Ν.3986/2011
[embed_object_post post_id="62" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 


V. ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΩΝ ΟΤΑ Α' ΒΑΘΜΟΥ ΚΑΙ ΝΠΔΔ ΑΥΤΩΝ
A. Τα σχετικά με τις συνδικαλιστικές εισφορές ορίζονται στην Ειδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τον τρόπο παρακράτησης των συνδικαλιστικών εισφορών στους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού και Ν.Π.Δ.Δ. αυτών

Το ποσό της μηνιαίας εισφοράς είναι αυτό που προκύπτει από σχετική απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ή από το σχετικό άρθρο του Καταστατικού του πρωτοβάθμιου συλλόγου και εφαρμόζεται στο μόνιμο προσωπικό των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών που είναι μέλη των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων που ανήκουν στη δύναμη της Π.Ο.Ε. -Ο.Τ.Α.

Τις Συλλογικές συμβάσεις εργασίας που ισχύουν κατά διαστήματα μπορείτε να τις βρείτε στην ενότητα ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ - ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ » ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ - ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ » Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας » Ο.Τ.Α.

B. Oι γεωτεχνικοί (γεωπόνοι, δασολόγοι, κτηνίατροι, γεωλόγοι και ιχθυολόγοι) είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν κατ' έτος την ετήσια συνδρομή τους η οποία ανέρχεται σήμερα σε 15 ευρώ. (ΓΕΩ.Τ.Ε.Ε. 2842/25.07.2012, ΓΕΩΤ.Ε.Ε. 3005/15.09.2015) Η ετήσια συνδρομή μέλους του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. (άρθρο 13 παρ. 1 περίπτ. β΄ του ν. 1474/1984) καταβάλλεται εντός του οικονομικού έτους, το οποίο αφορά. Για τους έμμισθους γεωτεχνικούς που απασχολούνται με οποιαδήποτε σχέση εργασίας στο Δημόσιο, σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), σε επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα των ΟΤΑ, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ), Οργανισμούς, Συνεταιριστικές Οργανώσεις, Τράπεζες, ανώνυμες εταιρείες, επιχειρήσεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και λοιπούς ιδιωτικούς φορείς, η ετήσια συνδρομή τους προς το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. παρακρατείται από τις αποδοχές τους, εντός του οικείου οικονομικού έτους, κατόπιν υποβολής σχετικής γραπτής δήλωσης του ενδιαφερομένου γεωτεχνικού προς τον οικείο φορέα απασχόλησης. Με την ίδια δήλωση ο ενδιαφερόμενος επιλέγει αν η παρακράτηση θα γίνεται σε μία ή δύο δόσεις, τον πρώτο ή/και έβδομο μήνα κάθε έτους. Το ποσό της παρακράτησης αναγράφεται σε ιδιαίτερη στήλη της μισθοδοτικής κατάστασης πληρωμής, αντίγραφο της οποίας αποστέλλεται στο ΓΕΩΤ.Ε.Ε. (άρθρο 2 παρ.3 του Π.Δ. 12/17 - ΦΕΚ 26/03.03.2017 τεύχος Α')



ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΜΕΧΡΙ 31.12.2016

Οι ανωτέρω εισφορές φαίνονται συγκεντρωμένες στον κατωτέρω Πίνακα:
 

 

Α/Α

ΚΛΑΔΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΡΓΟΔΟΤΗ

ΣΥΝΟΛΟ

ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

1

Κύρια σύνταξη

6,67 %

13,33 %

20%

Αρθρο 25, παρ. 1 του Α.Ν. 1846/51. Αρθρο 44 παρ. 1 του Ν. 2084/1992.

Αρθρο 22 παρ. 1 του Ν. 2084/1992.

2

Παροχή ασθενείας και μητρότητας:
α. σε χρήμα
β. σε είδος

α. 0,40%


β. 2,15%

α. 0,80 0,25%


β. 4,30%

α. 1,20% 
   0,65%

β. 6,45%

Αρθρο 25, παρ. 1 Α.Ν. 1846/51.
Άρθρο 2 παρ.1 του νδ 465/1970
(μειώνεται από 1.7.2014 με την υποπαρ. ΙΑ3 περ.1Γ του Ν.4254/2014, Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Πρόνοιας Φ.80000/οικ.8063/586/02.05.2014, ΙΚΑ εγκ. 45/ Ε00/2/11.06.2014)

Αρθρο 55 παρ. 1 του Ν. 2084/1992.
Αρθρο 35 παρ. 1 του Ν.2084/1992.

3

Ε.Τ.Ε.Α. -(πρωην E.Τ.Ε.Α.Μ.)

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.

3,5%

3,5%

7%

Αρθρο 4 παρ.1 του Ν.997/1979.

Αρθρο 32 του Ν.2084/92

(Από 1.6.2016)
άρθρο 97 παρ.1 του Ν.4387/2016
 

4

Ο.Α.Ε.Δ. (Ανεργίας)

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.

1,83%

3,17%

5%

Αρθρο 32 παρ. 1 εδάφιο α' του ν.δ. 2961/1954.

Αρθρο 44 παρ. 6 του Ν. 2084/1992.

Αρθρο 44 παρ.9 του Ν. 3986/2011.

5

ΟΑΕΔ (Στράτευσης)

-

1%

1%

Αρθρο 1 παρ.1 και 2 του Ν.2054/1952.

(καταργείται από 1.7.2014 με την υποπαρ.ΙΑ3 περ.1Α του Ν.4254/2014,
Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Πρόνοιας Φ.80000/οικ.8063/586/02.05.2014, ΙΚΑ εγκ. 45/ Ε00/2/11.06.2014)

6

ΟΑΕΔ (Διανεμητικός Λογαριασμός Οικογενειακών Επιδομάτων Μισθωτών - ΔΛΟΕΜ)

1%

1%

2%

Αρθρο 3 παρ.1 του ΝΔ.3868/1958.

(καταργείται από 1.7.2014 με την υποπαρ.ΙΑ3 περ.1Α του Ν.4254/2014,
Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Πρόνοιας Φ.80000/οικ.8063/586/02.05.2014, ΙΚΑ εγκ. 45/ Ε00/2/11.06.2014)

7

ΟΑΕΔ (Ειδικός Λογαριασμός Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης καιΕκπαίδευσης-Ε.Λ.Π.Ε.Κ.Ε.)

-

0,45%

0,24%

0,45%

0,24%

Αρθρο 14 του Ν.2224/1994.

(μειώνεται από 1.7.2014 με την
υποπαρ. ΙΑ3 περ.1Β του Ν.4254/2014, Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Πρόνοιας Φ.80000/οικ.8063/586/02.05.2014)

8

ΟΑΕΔ (Λογαριασμός
Προστασίας Εργαζομένων
Αφερεγγυότητας Εργοδότη - ΛΠΕΑΕ)

-

0,15%

0,15%

Αρθρο 16 παρ.1 και 2 του Ν. 1836/1989.

9

ΟΑΕΔ (Ειδικός Κοινός Λογαριασμός Ανεργίας - Ε.Κ.Λ.Α.)

0,10%

0,26%

0,12%

0,36%

0,22%

Αρθρο 15 Παρ. 1 του του Ν. 2224/1994.

(μειώνεται από 1.7.2014 με την
υποπαρ. ΙΑ3 περ.1Β του Ν.4254/2014, Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Πρόνοιας Φ.80000/οικ.8063/586/02.05.2014, ΙΚΑ εγκ. 45/ Ε00/2/11.06.2014)

10

Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας - Ο.Ε.Κ.

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.

1%

0,75%

1%

Αρθρο 7 του ΝΔ 2963/1954.

Αρθρο 1 παρ. 6 του Ν.4046/2012

Αρθρο πρώτο υποπαρ.ΙΑ.6. 9, 10, 11 του Ν. 4093/12

11

Οργανισμός Εργατικής Εστίας - ΟΕΕ

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.

0,35%

0,35%

0,35%

Αρθρο 3 του Ν. 678/1977.

Αρθρο 7 παρ.Γ του Ν.3144/2003.

Α
ρθρο πρώτο υποπαρ.ΙΑ.6. 9, 10, 11 του Ν. 4093/12


ΣΥΝΟΛΟ


16,5%

Από 1.7.2014: 15,5%


27,46%

24,56%


43,96%

40,06%

 

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ

12

Κλάδος Βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.

Κύρια

2,20%

1,40%

3,60%

Αρθρο 23 παρ. 1 του Ν.2084/1992.

Επικουρική







Για τους υπαγόμενους στο άρθρο 36 του Ν.1694/87

1,25%







1%

0,75%







2%

2%







3%

(Από 1.12.2013) άρθρο 5 του Ν.4225/2014, Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφ. & Πρόνοιας Φ80020/οικ.36225/1183/07.01.2014

άρθρο 97 παρ.1 του Ν.4387/2016

Αρθρο 4 παρ. 2 του Ν. 4075/2012.

ΣΥΝΟΛΟ

3,45%

2,15%

5,60%

 

13

Υπαγόμενοι στο άρθρο 36 του Ν.1694/87

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.

2,1%

1,3%

3,4%

Αρθρο 36 παρ.3 του Ν.1694/87.

14

Επαγγελματικός Κίνδυνος

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.

-

1%

1%

Αρθρο 45 παρ.4 του Ν.2084/1992.

15

Εργαζόμενοι σε οικοδομικές εργασίες (δεν ισχύει για τους συντηρητές κτιριακών εγκατάσεων)

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.

-

1%

1%

Αρθρο 38 παρ.1 του ΑΝ.1846/1951.

Α
ρθρο 6 του Ν.4075/2012 


- Πίνακες εισφορών με ανάλυση κωδικών πακέτων κάλυψης, μπορείτε να βρείτε στην ΙΚΑ εγκ.54/Α20/251/92/10.08.2011.

- εισφορά εργοδότη 20 ευρώ για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.) (

άρθρο 89 περίπτωση Γ' του Ν.3996/2011)
Για περισσότερα πατήστε εδώ.

Για περισσότερα σχετικά με την ασφάλιση στο ΙΚΑ πατήστε
εδώ.

 


ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΥΠΕΡ ΤΑΜΕΙΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ:


Για τις κρατήσεις μηχανικών δείτε εδώ.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Από 1-7-2007 επί των αποδοχών των υπαλλήλων (παλαιών και νέων), διενεργείται κράτηση, για κύρια σύνταξη, υπέρ Δημοσίου, ποσοστού 6,67% επί ποσού 140,80 ευρώ (δηλαδή 9,39 ευρώ μηνιαίως)
(άρθρο 2 Ν.3513/06 -ΦΕΚ 265 Α/5-12-2006)   (Εγκ. Γ.Λ.Κ 2/12540/0022/23-3-07 παρ. 31)Δείτε και την ερμηνευτική εγκύκλιο (ΥΠ.ΟΙΚ. 55855/0092/24.04.2007)  και την (ΙΚΑ εγκ.95/Α40/10/01.08.2007 Ασφαλιστικές κρατήσεις κλάδου σύνταξης επί ποσού 140,80 - του Ν.3513/06).
Όμως ΔΕΝ εφαρμόζονται οι διατάξεις του γ εδαφίου του άρθρου 2 του Ν. 3513/06 στους συνταξιούχους του ΙΚΑ- ΕΤΑΜ- ΕΤΕΑΜ. (ΙΚΑ εγκ.19/ΤΟ1/659/723/16.04.2008 )

Η ανωτέρω κράτηση για κύρια σύνταξη αφορά περιοριστικά τους δημοσίους υπαλλήλους και τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. και Ν.Π.∆.∆., οι οποίοι υπάγονται για κύρια σύνταξη είτε στη συνταξιοδοτική προστασία του ∆ημοσίου,είτε στο ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του Ν. 3163/55 και του Ν.∆.4277/62.(ΙΚΑ εγκ.95/Α40/10/01.08.2007 Ασφαλιστικές κρατήσεις κλάδου σύνταξης επί ποσού 140,80 - του Ν.3513/06).

Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α.  Δεν υπόκειται σε καθεστώς ΦΠΑ (άρθρο 3 παρ. 1 Ν. 2859/00)
Σχετική νομολογία


-Αποζημίωση Απολυόμενων.
-
Αποζημίωση μη χορηγηθείσης κανονικής άδειας.
-
Επίδομα Πληροφορικής.
-
Έξοδα κίνησης.
-
Ειδικές περιπτώσεις.
-
Επίδομα παραγωγικότητας.
-
Μεταφορά προσωπικού.
-
Χορήγηση ανώτερων μισθολογικών κλιμακίων.
-
Υγειονομική περίθαλψη.



ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΑΠΟΛΥΟΜΕΝΩΝ

 

Ελ. Συν Τμ.1 Πράξη 190/2000
Απόλυση υπαλλήλου με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, λόγω σωματικής ανικανότητας. Διοικητική διαδικασία. Η πράξη της Δημαρχιακής Επιτροπής δεν συνιστά απόφαση περί απολύσεως αλλά απλή γνωμοδότηση υπέρ της καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας του. Μη νόμιμη καταβολή αποζημίωσης.


ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΜΗ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙΣΗΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ

Ελ. ΣυνΤμ. 1 Πράξη 13/2006
Τεχνικός υπάλληλος Ο.Τ.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, στον οποίο δεν χορηγήθηκε, εξαιτίας έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών, η κανονική ετήσια άδεια απουσίας από την εργασία, δικαιουται αποδοχών αντίστοιχων με τις ημέρες άδειας που δεν έλαβε, προσαυξημένες κατά 25%, ανεξαρτήτως της έγκαιρης η μη υποβολής σχετικής αίτησης για την χορήγησή της. Μη νόμιμη δαπάνη που υπερβαίνει τις παραπάνω οριζόμενες αποδοχές.


ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΑΠ 535/2014
Από τις διατάξεις του ν. 2470/1997 συνάγεται σαφώς ότι από την έναρξη της ισχύος αυτού (1-1-1997) καταργήθηκαν μεταξύ άλλων και οι κοινές υπουργικές αποφάσεις, με τις οποίες είχε προβλεφθεί η χορήγηση του επιδόματος πληροφορικής σε ορισμένες κατηγορίες υπαλλήλων και ότι, έκτοτε, το προβλεπόμενο από τις διατάξεις του νόμου αυτού επίδομα πληροφορικής καταβάλλεται υπό διαφορετικές και αυστηρότερες προϋποθέσεις, μόνο σε ειδικευμένους υπαλλήλους που ανήκουν οργανικά σε κλάδους πληροφορικής, υπηρετούν κατά πλήρες ωράριο εργασίας σε νομοθετημένες υπηρεσίες, διευθύνσεις, τμήματα ή κέντρα πληροφορικής και κατέχουν τα προσόντα που ορίζονται στο π.δ. 194/1988, ενώ προβλέπεται ρητά ότι τούτο δεν καταβάλλεται σε άλλες ειδικότητες, όπως στους υπαλλήλους που είναι απλοί χρήστες Η/Υ

ΠΡΞ ΚΛΒ 2005 163
Αναδρομική καταβολή επιδόματος πληροφορικής σε υπαλλήλους δήμου, κατόπιν εξώδικου συμβιβασμού. Μη νόμιμη, καθόσον: α) δεν υπήρχε νόμιμη αξίωση, αφού οι υπάλληλοι δεν υπηρετούσαν σε οργανικές θέσεις υπηρεσιών ή κέντρων πληροφορικής και β) είχε προηγηθεί αρνητική γνωμοδότηση του δικηγόρου του δήμου, καθισταμένου άκυρου του συμβιβασμού (αρθρ.263 Π.Δ.410/95). Εξάλλου σύμφωνα με το ίδιο άρθρο δεν επιτρέπεται συμβιβασμός για μισθολογικές απαιτήσεις.

ΠΡΞ ΚΛΒ 2005 533
Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος πληροφορικής σε υπάλληλο δήμου, καθόσον κατέχει πτυχίο άσχετο με το αντικείμενο της πληροφορικής (Πτυχίο Ανώτερης Σχολής Ναυπηγών).

ΠΡΞ ΚΛΒ 2004 84
Επίδομα πληροφορικής υπαλλήλων Δήμου. Μη νόμιμη, η καταβολή του σε υπαλλήλους ΠΕ, ΤΕ, και ΔΕ κατηγορίας που δεν έχουν τα προβλεπόμενα, από τις διατάξεις του π.δ/το50/2001, όπως ίσχυε πριν την αντικατάστασή του από το Π.Δ.347/2003, τυπικά προσόντα.


ΕΞΟΔΑ ΚΙΝΗΣΗΣ

 

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 134/2007
Καταβολή αποδοχών και εξόδων κίνησης σε προσωπικό Δήμου, που διορίστηκε σε προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, βάσει οριστικής απόφασης Μονομελούς Πρωτοδικείου, με την οποία αναγνωρίστηκε ότι συνδέονται με το Δήμο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Μη νόμιμη, καθόσον κατά το χρόνο κατάθεσης της σχετικής αγωγής (15-2-2005), τα πολιτικά δικαστήρια στερούνταν δικαιοδοσίας να κρίνουν επί των συμβάσεων, που συνέδεαν τους ανωτέρω εργαζόμενους με το Δήμο, αφού η δικαιοδοσία τους μεταβλήθηκε μετά την έναρξη της ισχύος του π. Δ. 164/2004 (19-7-2004). Συγγνωστή πλάνη. Σχετ. η 230/2007 πράξη του ιδίου Τμήματος.

ΠΡΚ Τ1 2005 Σ15Α

Απαράδεκτα εισάγεται στο Τμήμα έκθεση αμφιβολιών Επιτρόπου, σχετικά με το αν το επίδομα ειδικής απασχόλησης και τα έξοδα κίνησης που χορηγούνται στους υπαλλήλους Ο.Τ.Α. (άρθρο 5 παρ.3 Ν.2685/99) λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της αντιμισθίας των δικηγόρων των Ο.Τ.Α., προσαυξημένα κατά 20%, καθόσον η εντελλόμενη δαπάνη δενπεριλαμβάνει τα παραπάνω έξοδα κίνησης και το επίδομα αυτό, δεδομένου ότι η αρμοδιότητα του Τμήματος θεσπίζεται από το νόμο γνωμοδοτική σχετικά με την ερμηνεία συγκεκριμένων διατάξεων, κατ' εφαρμογή των οποίων κρίνεται η νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης.

 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ

 

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 48/2007
Καταβολή αποδοχών σε υπάλληλο Δήμου ο οποίος κατετάγη το έτος 1999 σε προσωρινή προσωποπαγή θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατ' επίκληση των διατάξεων του άρθρου 32 του Ν. 2508/1997. Νόμιμη, γιατί, μολονότι ο ανωτέρω εμφανίστηκε για ανάληψη υπηρεσίας το 2001, μετά δηλαδή πάροδο δύο (2) περίπου ετών από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης πρόσληψής του, δεν υπήρξε ανάκληση της απόφασης αυτής, αλλά αντίθετα ο Δήμος, υπέρ του οποίου είχε ταχθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 11 του Π.Δ. 410/1988 προθεσμία των τριάντα ημερών, αποδέχθηκε την εκπρόθεσμη ανάληψη υπηρεσίας.


ΠΡΚ Τ7 2006 Σ28Β

Τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις, πριν από την ισχύ του Π.Δ. 164/2004, με τις οποίες κρίθηκε η φύση της σύμβασης και ο φορέας απασχόλησης υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Δήμων, παράγουν δεδικασμένο, το οποίο δεν θίγεται από τη μεταγενέστερη θέσπιση της αποκλειστικής διαδικασίας αναγνώρισης διαδοχικών συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ως αορίστου, του άρθρου 11 του ως άνω Π.Δ..


 

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 305/2006
Καταβολή αποδοχών σε εργάτη δημοτικών κοιμητηρίων, βάσει τελεσίδικης δικαστικής απόφασης, η οποία έκρινε την εργασιακή σχέση αυτού με το Δήμο, ως σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου. Νόμιμη. (Όμοια η 302/2006 Πράξη του ιδίου Τμήματος).


Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 159/2006
Μετατροπή σύμβασης έργου (αρθ. 6 Ν. 2527/97) υπαλλήλου Δήμου σε σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Νόμιμη, διότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις της σχετικής νομοθεσίας (πδ 164/04, αρθ. 1 παρ. 2 του Ν.3320/05 και 57354/14-12-05 Κ.Υ.Α.). Η έκδοση, από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο του οικείου ΟΤΑ, δύο πρακτικών με αντιφατικό περιεχόμενο δεν επηρεάζει τη νομιμότητα, καθόσον το πρώτο από αυτά θεωρείται ότι ανακλήθηκε με το δεύτερο (μεταγενέστερο).

Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 100/2005

Αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας, που διανύθηκε βάσει ετήσιων συμβάσεων μίσθωσης έργου υπαλλήλου, που διορίστηκε σε μόνιμη θέση του Δήμου στις 26-1-2005. Νόμιμη, καθόσον ο ανωτέρω πληροί αθροιστικά τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004 για μετατροπή των διαδοχικών συμβάσεων του με το δήμο με σχέσεις εργασίας αορίστου χρόνου, αφού οι παραπάνω συμβάσεις δεν είναι άκυρες και λαμβάνονται υπόψη για τη μισθολογική του κατάταξη.

Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 171/2004

Αποδοχές υπαλλήλου δήμου, που καταδικάστηκε σε φυλάκιση. Δεν είναι νόμιμη η επάνοδός του στην Υπηρεσία πριν από την έκδοση τελεσίδικης απόφασης (άρθρ. 154 v.1188/81), αφού οι συνέπειες από την καταδικαστική απόφαση εκλείπουν μόνο με την άρση ή την έκτιση της επιβληθείσας ποινής. Η πράξη αυτή κρίθηκε μη ανακλητέα με την 57/2005 του ιδίου Τμήματος.

Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 116/2002
Εκτός υπηρεσίας χρόνος ημερομίσθιας υπαλλήλου,που εξαναγκάσθηκε σε παραίτηση κατά τη δικτατορία και αποκαταστάθηκε σύμφωνα με τους Ν.193/1975 και 1232/ 82. Λογίζεται και ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, για όλες τις συνέπειες και ως χρόνος ασφάλισης στο Ι.Κ.Α. Οι οφειλόμενες (στο ΙΚΑ), για το χρόνο αυτό ασφαλιστικές εισφορές, βαρύνουν τον εργοδότη και όχι τον υπάλληλο, εφόσον κατά το χρόνο της απόλυσης είχε συνολική υπηρεσία πλέον της διετίας. Νόμιμη δαπάνη.

ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ

Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 108/2003 Εισηγητής: Δ. Tσακανίκας, Πάρεδρος
Επίδομα παραγωγικότητας ετών 1990-1996, ως προϊόν συμβιβασμού. Προϋποθέσεις για την έγκυρη κατάρτιση αυτού: Οι τυχόν δικαστικές αποφάσεις των υπαλλήλων να μην έχουν καταστεί τελεσίδικες και ως εκ τούτου να μην έχουν επιλύσει με οριστικό τρόπο την υφιστάμενη μεταξύ των μερών (υπαλλήλων και Ν.Π.Δ.δ.) έριδα, κατά την ισχύ του άρθρου 27 Ν. 3013/02. ούτε είναι δε, απαραίτητο να έχει προηγηθεί η άσκηση σχετικής αγωγής ή υποβολή αίτησης στη διοίκηση για την εξώδικη αναγνώριση της σχετικής αξίωσης θέμα παραγραφής δεν τίθεται, καθόσον η γεννήθηκε το πρώτον από την έναρξη ισχύος του ως άνω νόμου. Υπόψη και αρθρ.25 παρ.1 Ν.3156/03.Νόμιμη καταβολή.

ΠΡΚ T1 2003 Σ8Α Εισηγητής: Μ. Ζαγκλιβερινού, Σύμβουλος
Καταβολή πριμ παραγωγικότητας ετών 1993-1996 (1ης δόσης) σε υπαλλήλους μετά από σύναψη συμβιβασμού με το δήμο, κατ' εφαρμογή αρθρ.27 παρ.6 εδ. α' v.3013/2002. Μη νόμιμη για υπαλλήλους οι οποίοι είχαν ήδη προσφύγει, πριν την ισχύ του ως άνω νόμου, κατά του οικείου Ο.Τ.Α. στη δικαιοσύνη, η οποία εξέδωσε στην προσφυγή τους αμετάκλητες απορριπτικές αποφάσεις, με συνέπεια να μην υφίσταται πλέον έριδα ή αβεβαιότητα κατά την ισχύ του Ν.3013/02 που να μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συμβιβασμού (αρθρ.871 Α.Κ. ).

Ελ. ΣυνΤμ. 1 Πράξη 108/2003 Εισηγητής: Δ. Tσακανίκας, Πάρεδρος
Επίδομα παραγωγικότητας ετών 1990-1996, ως προϊόν συμβιβασμού. Προϋποθέσεις για την έγκυρη κατάρτιση αυτού: Οι τυχόν δικαστικές αποφάσεις των υπαλλήλων να μην έχουν καταστεί τελεσίδικες και ως εκ τούτου να μην έχουν επιλύσει με οριστικό τρόπο την υφιστάμενη μεταξύ των μερών (υπαλλήλων και Ν.Π.Δ.δ.) έριδα, κατά την ισχύ του άρθρου 27 Ν. 3013/02. ούτε είναι δε, απαραίτητο να έχει προηγηθεί η άσκηση σχετικής αγωγής ή υποβολή αίτησης στη διοίκηση για την εξώδικη αναγνώριση της σχετικής αξίωσης θέμα παραγραφής δεν τίθεται, καθόσον η γεννήθηκε το πρώτον από την έναρξη ισχύος του ως άνω νόμου. Υπόψη και αρθρ.25 παρ.1 Ν.3156/03.Νόμιμη καταβολή.

Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 103/2003 Εισηγητής: Ε. Καραθανασόπουλος, Πάρεδρος
Πριμ παραγωγικότητας για τα έτη 1990-1996 κατ' εφαρμογή αρθρ.27 παρ.6α Ν.3013/02, σε υπαλλήλους δήμου. Νόμιμη η αξίωση για την καταβολή, καθόσον δεν έχει παραγραφεί, δεδομένου ότι γεννήθηκε το πρώτον από την έναρξη ισχύος των ως άνω διατάξεων. Λοιπές προϋποθέσεις: α) Η έγκυρη κατάρτιση συμβιβασμού, και β) να μην έχει επιλυθεί με οριστικό τρόπο (ήτοι με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις η υφιστάμενη κατά την ισχύ του Ν.3013/02 σχετική έριδα μεταξύ των μερών. Εν μέρει μη νόμιμη δαπάνη. Έγινε νομοθετική ρύθμιση με το άρθρο 25 παρ.1 Ν.3156/03. (Σχετ. Πράξη Ι Τμήματος 89/2003) .

Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 146/2003 Εισηγητής: Ε. Κουλουπίνη, Πάρεδρος
Επίδομα παραγωγικότητας ετών 199O-1996, ως προϊόν συμβιβασμού (αρθρ.27 ηαρ.6α Ν.3013/02), σε υπαλλήλους δήμου. Νόμιμη καταβολή, παρά το γεγονός ότι ήδη είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη πριν την ισχύ της ως άνω διάταξης και είχαν εκδοθεί απορριπτικές αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις(αρθρ.25 παρ.1 Ν.3156Ι03). Αιτιολογία. Για τη δημιουργία δεδικασμένου απαιτείται ταυτότητα δικαιώματος και νομικής αιτίας. Ανάκληση εν μέρει της 103/2003 πράξης Ι Τμ.Ελ.Συν.

Ελ. Συν Τμ. 1 Πράξη 89/2003 Εισηγητής: Ι. Κωστόπουλος, Σύμβουλος
Η αξίωση του προσωπικού δήμου, για καταβολή σ' αυτό, κατ'αρθρ.27 παρ.6α Ν.3013/02.12.92, του πριμ παραγωγικότητας του χρονικού διαστήματος 1.1.90 -31.12.92, γεννηθείσα το πρώτον από την έναρξη ισχύος των ως άνω διατάξεων (1.5.2002), δεν έχει υποπέσει στην παραγραφή, του άρθρου 48 παρ. 3 και 4 του Ν.δ. 496/1974. Ουδεμία δε επιρροή ασκεί το έγγραφο του Γ. Γ. Υπουργείου Εσωτερικών, ότι δικαιούχοι του εν λόγω επιδόματος είναι οι δημοτικοί υπάλληλοι μόνο για το χρονικό διάστημα από 1993 έως 1996, καθώς δεν υπάρχει σχετική νομοθετική εξουσιοδότηση

ΠΡΞ ΚΛΒ 2004 109 Εισηγητής: Δέσποινα Κωνσταντάρα, Πάρεδρος
Καταβολή επιδόματος παραγωγικότητας σε μεταταγέντες υπαλλήλους Δημοτικού Παιδικού Σταθμού για χρονικό διάστημα προηγούμενο της μετάταξής τους. Μη νόμιμη, καθόσον σύμφωνα με την παρ.2 αρθρ.26 Π.Δ. 410/1995, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο12 ν 2880/01, στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς ως δημοτικά Ν.Π.Δ.δ., δεν μεταβιβάζονται τυχόν αξιώσεις υπαλλήλων κατά του Δημοσίου, για το προ της μετατάξεώς τους χρονικό διάστημα.

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 24/2011 

Νόμιμη η μεταφορά προσωπικού με την ίδια σχέση εργασίας προς κάλυψη των αναγκών του Δήμου, το οποίο προσωπικό απασχολείτο με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου στη Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου, η οποία κηρύχθηκε σε κατάσταση πτώχευσης, μη ασκούντος επιρροή του γεγονότος ότι η ως άνω επιχείρηση πτώχευσε πριν τη θέση σε ισχύ της διάταξης της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν.3838/2010.


Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 51/2011   (Μη ανακλητέα με την 160/2011 Πράξη Τμ.1- Μη ανακλητέα με την Πράξη Ελ. Συν. 100/2012 Τμ. 1)

Μη νόμιμη η μεταφορά υπαλλήλου από Ανώνυμη Εταιρία Ο.Τ.Α. σε Δήμο, διότι έλαβε χώρα χωρίς να συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της παρ. 9 του άρθρου 269 του ν. 3463/2006, που επιτρέπει τη μεταφορά προσωπικού από ανώνυμη εταιρεία του π.δ. 410/1995 μόνο σε περίπτωση λύσης αυτής, δοθέντος ότι η εν λόγω αναπτυξιακή ανώνυμη εταιρεία δεν έχει λυθεί, αλλά προέβη απλώς σε αναδιατύπωση του σκοπού της με βάση τα οριζόμενα στο άρθρο 252 παρ. 3 περ. β΄ του ν. 3463/2006, προκειμένου να μην επέλθει αυτοδικαίως η λύση της, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 269 του ίδιου νόμου.


Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 61/2011     

Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών και εξόδων κίνησης σε αποσπασμένους στο Δήμο υπαλλήλους από Α.Ε., καθόσον είχε παρέλθει ο χρόνος απόσπασης του υπαλλήλου στο Δήμο και, κατά συνέπεια, μη νόμιμα συνέχισε να παρέχει τις υπηρεσίες του στον ανωτέρω Δήμο, ενώ όφειλε να είχε επανέλθει στη θέση του στην Α.Ε..


Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 65/2011     

Νόμιμη η καταβολή σε πρώην υπαλλήλους της Δημοτικής Επιχείρησης Ανάπτυξης του Δήμου της α΄ δόσης από οφειλές δεδουλευμένων αποδοχών τους στην επιχείρηση αυτή για διάφορα χρονικά διαστήματα. Υφίστανται οι απαιτούμενοι πόροι αφού αυτό θα καλυφθεί δια της αναμόρφωσης του προϋπολογισμού του Δήμου για το οικονομικό έτος, δεν άσκει δε έννομη επιρροή το γεγονός ότι στον προϋπολογισμό αυτό δεν καλύπτεται το σύνολο της οφειλόμενης δαπάνης, αφού κατά την έννοια της παρ.1 του άρθρου 42 του ν. 3801/2009, δεν αποκλείεται η τμηματική καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών έτσι ώστε να μην διαταραχθεί ο οικονομικός προγραμματισμός και η εν γένει ομαλή λειτουργία του οικείου ΟΤΑ που επιβαρύνεται με τη δαπάνη αυτή. Δεν είναι εφαρμοστέα στις δημοτικές επιχειρήσεις, η διάταξη της παρ.5 του άρθρου 29 του ν. 3202/2003 (ΦΕΚ Α΄ 284) και ήδη εκείνη της παρ. 2 του άρθρου 276 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006), σύμφωνα με την οποία για την παραγραφή των αξιώσεων κατά των Ο.Τ.Α. εφαρμόζονται οι διατάξεις που διέπουν την παραγραφή των αξιώσεων κατά του Δημοσίου. Η αξίωση προς καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών γεννήθηκε σε βάρος της Δημοτικής Επιχείρησης Ανάπτυξης του Δήμου και όχι σε βάρος του Δήμου, ασχέτως εάν η σχετική υποχρέωση καταβολής αναλήφθηκε από αυτόν δυνάμει της παρ.1 του άρθρου 42 του ν. 3801/2009. Οι εν λόγω αξιώσεις υπόκεινται στον κανόνα της πενταετούς παραγραφής του άρθρου 250 του ΑΚ.



 

ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΛΙΜΑΚΙΩΝ

Ελ. ΣυνΤμ. 1 Πράξη 169/2005 Εισηγητής: Ε. Λυκεσά, Πάρεδρος
Χορήγηση ανώτερων Μ.Κ. σε υπαλλήλους δήμου, μετά από αναγνώριση προϋπηρεσίας τους, σε Ν.π.ι.δ. του δήμου. Νόμιμη, καθόσον με αμετάκλητη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου κρίθηκε, ότι οι εν λόγω υπάλληλοι αν και προσλήφθηκαν σε Ν.π.ι.δ. του δήμου, στην πραγματικότητα παρείχαν τις υπηρεσίες τους στο δήμο, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες και συνεπώς συνδέονταν με το Δήμο με ενιαία σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου. Δεδικασμένο που δεσμεύει το Ε.Σ. τόσο για τη σχέση εργασίας όσο και για τον εργοδότη.


ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ

Ελ. Συν Τμ. 7 Πράξη 21/2005 Εισηγητής: Κ. Σταμούλη, Πάρεδρος
Δαπάνη διενέργειας προληπτικών ιατρικών εξετάσεων ορισμένων κατηγοριών προσωπικού Ο.Τ.Α. Μη νόμιμη, καθόσον η εν λόγω δαπάνη βαρύνει τον οικείο φορέα υγειονομικής περίθαλψης των υπαλλήλων και όχι το δήμο. Συγγνωστή πλάνη, διότι η αρμόδια υπηρεσία στηρίχθηκε σε σχετικό έγγραφο του Γ.Γ. Υπουργείου Εμπορίου, σύμφωνα με το οποίο η ανάληψη της εν λόγω δαπάνης ανάγεται στην αρμοδιότητα του εργοδότη και όχι του Ταμείου

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ


ΓνΝΣΚ 273/2008 (Τμ.Γ΄)
Η αποδοχή από Δήμο της εργασίας επί συμβάσει ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλου του και η καταβολή σε αυτήν των δεδουλευμένων αποδοχών της, δυνάμει αμετακλήτων δικαστικών αποφάσεων των Πολιτικών Δικαστηρίων είναι υποχρεωτική, παρά τις αντίθετες κρίσεις, με άλλους διαδίκους και επί άλλων διαφορών, της Ολομελείας του Αρείου Πάγου και της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Οι ανωτέρω αποδοχές, πλην των αποδοχών του πρώτου μηνός και των προσθέτων αμοιβών, δεν υπόκεινται στον έλεγχο του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

 

[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας