Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης Αποζημιώσεις μελών και γραμματέως φορολογικών Επιτρόπων
ΚΑ Προϋπολογισμού  6133
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 613 «Αμοιβές τρίτων μη ελεύθερων επαγγελματιών» εγγράφονται έξοδα που καταβάλλονται σε φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία, μεταξύ των οποίων και τυχόν αποζημιώσεις για συμμετοχή σε συλλογικά όργανα (όπως συμβούλια, επιτροπές, φορολογικές επιτροπές, υπηρεσιακά συμβούλια).

Ο ΚΑ 6131 με τίτλο «Λοιπές αμοιβές τρίτων», μπορεί να περιλάβει οποιαδήποτε αμοιβή φυσικού προσώπου που δεν έχει την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία, και ταυτόχρονα δεν συνδέεται με τον οικείο δήμο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Τέτοιες μπορεί να είναι π.χ. αμοιβές σε εισηγητές σεμιναρίων.

Στον ΚΑ 6131 θα υπολογιστούν και οι δαπάνες για το προσωπικό των ΚΕΠ που απασχολείται με σύμβαση έργου.

Οι κωδικοί 6132-6134 περιλαμβάνουν δαπάνες σαφώς προσδιορισμένες.

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο του Υπ. Οικ. 2/14924/0022/01.04.2010, με τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ 1 του ν. 3833/10, από 1-3-2010, τα κάθε είδους μόνιμα ή προσωρινού χαρακτήρα συλλογικά όργανα (συμβούλια, επιτροπές, ομάδες εργασίας κλπ) του Δημοσίου, των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α., τα οποία προβλέπονται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις ή συνιστώνται και συγκροτούνται με διοικητικές πράξεις, λειτουργούν εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας των οικείων Υπηρεσιών ή σε χρόνο που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση και δεν καταβάλλεται καμία πρόσθετη αμοιβή ή αποζημίωση στα μέλη τους.

Κατ' εξαίρεση, στους ιδιώτες-μέλη των ανωτέρω συλλογικών οργάνων, καθορίζεται αποζημίωση με απόφαση του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα πενήντα (50) ευρώ ανά συνεδρίαση και μέχρι πενήντα (50) συνεδριάσεις ετησίως. Προσθήκη Εκδόθηκε η Απόφαση ΥΠ.ΕΣ. 70576/18.07.2011 "Καθορισμός αποζημίωσης των ιδιωτών- μελών των επιτροπών συμβιβαστικής επίλυσης φορολογικών διαφορών των Ο.Τ.Α."

Σχετικό το υπ' αριθ. 2/21814/0022/18.05.2010 έγγραφο του ΥΠ.ΟΙΚ.

Οι ανωτέρω υπουργικές αποφάσεις δεν υπάγονται στις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 22 του ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247/Α΄), δηλαδή δεν απαιτείται η σύμπραξη του Υπουργού Οικονομικών.
Με τις διατάξεις της παρ. 2 ορίζεται ότι σε εξαιρετικές περιπτώσεις, λόγω της ιδιαίτερης σημασίας των συλλογικών οργάνων του Δημοσίου, των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α., για την οικονομία της χώρας ή την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και προκειμένου περί Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., με βάση το μέγεθος, τη σπουδαιότητα και τα στοιχεία του προϋπολογισμού τους, επιτρέπεται η λειτουργία τους εκτός του κανονικού ωραρίου εργασίας και εκτός του χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση και μπορεί να καθορίζεται αποζημίωση κατά μήνα ή κατά συνεδρίαση, με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού.
Επισημαίνεται ότι το σχέδιο της κοινής υπουργικής απόφασης, το οποίο θα προβλέπει την αποζημίωση των ανωτέρω συλλογικών οργάνων, θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά και από αιτιολογημένη γνώμη του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού για την τήρηση των ανωτέρω προϋποθέσεων, γνώμη η οποία θα συνεκτιμάται και από τον Υπουργό Οικονομικών.
Με βάση τα ανωτέρω συνάγεται ότι οι προϋφιστάμενες αποφάσεις για την αποζημίωση παύουν να ισχύουν. Ενισχυτικό αυτής της άποψης είναι ότι στις παραγράφους 6 και 7 του ιδίου άρθρου του ιδίου νόμου ορίζεται μόνη εξαίρεση (για την ισχύ προηγούμενων ΚΥΑ) είναι οι διατάξεις που προβλέπουν αποζημιώσεις για τη διεξαγωγή και υποστήριξη των γενικών εξετάσεων εισαγωγής στην Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση, καθώς και για τη διεξαγωγή των εξετάσεων που γίνονται από το ΑΣΕΠ. 
Συνεπώς καταργούνται (εκτός εάν εκδοθεί νέα ΚΥΑ), οι αποζημιώσεις της παρούσας επιτροπής.

Σε κάθε δήμο ή κοινότητα συνιστάται επιτροπή αστικής επιλύσεως των φορολογικών διαφορών και αμφισβητήσεων για τη βεβαίωση ή αναγνώριση φορολογικής απαλλαγής ή μειώσεως οποιουδήποτε αυτοτελούς φόρου, τέλους, δικαιώματος, εισφοράς, αντιτίμου προσωπικής εργασίας και προστίμου μεταξύ δήμου ή κοινότητας ή συνδέσμου δήμων και κοινοτήτων και φορολογουμένων.

Σε δήμους με πληθυσμό μεγαλύτερο από εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους μπορεί να συνιστώνται περισσότερες από μία επιτροπές.

Η επιτροπή συγκροτείται τον Ιανουάριο κάθε χρόνου:

α. Σε δήμους και κοινότητες με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου και αποτελείται από δύο δημοτικούς ή κοινοτικούς συμβούλους και από ένα φορολογούμενο δημότη. Ο φορολογούμενος δημότης επιλέγεται με τον αναπληρωτή του από το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο από τον κατάλογο των φορολογουμένων. Ο πρόεδρος της επιτροπής με τον αναπληρωτή του ορίζεται με την απόφαση συγκρότησης της επιτροπής.
Χρέη γραμματέα της επιτροπής εκτελεί δημοτικός ή κοινοτικός υπάλληλος που ορίζεται με τον αναπληρωτή του με την ίδια απόφαση.

β. Προκειμένου για τους Δήμους και τις Κοινότητες της τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης, η επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται από: α) έναν (1) υπάλληλο κλάδου ή ειδικότητας ΠΕ Διοικητικού του Υπουργείου Εσωτερικών, ως Πρόεδρο, β) έναν (1) μόνιμο ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπάλληλο, αντίστοιχου κλάδου ή ειδικότητας του ΟΤΑ και γ) έναν (1) δημοτικό ή κοινοτικό σύμβουλο, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από το οικείο Δημοτικό ή Κοινοτικό Συμβούλιο.

Ο δημοτικός ή κοινοτικός υπάλληλος ορίζεται με τον αναπληρωτή του από το δήμαρχο ή πρόεδρο της κοινότητας.

Χρέη γραμματέα της επιτροπής εκτελεί δημοτικός ή κοινοτικός υπάλληλος που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από το δήμαρχο ή πρόεδρο της κοινότητας.

Η επιτροπή βρίσκεται σε απαρτία όταν είναι παρόντα όλα τα μέλη της και ο γραμματέας ή οι αναπληρωτές τους.

Στον πρόεδρο, στα μέλη και στο γραμματέα της επιτροπής καταβάλλεται αποζημίωση, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1505/1984, όπως ισχύει κάθε φορά. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον προϋπολογισμό του δήμου ή της κοινότητας. (άρθρο 32 παρ 1 & 2 Ν. 1080/1980 όπως ισχύει)

Για τη λειτουργία της φορολογικής επιτροπης και επιμέρους θέματα δείτε ολόκληρο το άρθρο 32 του Ν. 1080/1980 όπως ισχύει.

Η αποζημίωση των μελών και του γραμματέα της Επιτροπής καθορίζεται με στην Κ.Υ.Α. 2/8301/0022/06 (ΦΕΚ 471 Β/17-4-2006).(άρθρο 17 παρ.2,3 του Ν. 3205/2003 (ΦΕΚ 297 Α΄)


Για τα ανώτατα όρια αμοιβών  συλλογικών οργάνων δείτε την καρτέλα 6132 Αποζημίωση για συμμετοχή σε συμβούλια και επιτροπές- Γενικά

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

1.  Απόφαση δημοτικού συμβουλίου για τη συγκρότηση της επιτροπής και τον ορισμό του γραμματέα της. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01 και άρθρο 7 παρ.8 Ν.2307/95) και το ΦΕΚ Τεύχος τεύχος Υ.Ο.Δ.Δ., στο οποίο δημοσιεύτηκε η απόφαση ορισμού της επιτροπής   (άρθρο 5 παρ. 2 περ. ιβ΄ του Ν. 3469/2006).

 

2. Απόφαση της Οικονομικής επιτροπής για τη διάθεση της πίστωσης. (άρθρο 72 παρ. 1δ Ν.3852/10)

 

3. Βεβαίωση του Προέδρου του συλλογικού οργάνου ως προς τη συμμετοχή των μελών και την πραγματοποίηση των συνεδριάσεων εκτός υποχρεωτικού ωραρίου και σε χρόνο που δεν καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01 και άρθρο 17 παρ.5 του Ν.3205/03)

 

4.  Βεβαίωση των μηναίων αποδοχών των δικαιούχων υπαλλήλων η οποία πρέπει να ανανεώνεται κάθε φορά που μεταβάλλονται οι αποδοχές. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01 και άρθρο 17 παρ.5 του Ν.3205/03)

 

5. Υπεύθυνη δήλωση του δικαιούχου ότι το σύνολο των αποζημιώσεων ή αμοιβών που εισπράττει  από συμμετοχή σε συμβούλια, επιτροπές και ομάδες εργασίας δεν υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του υπαλλήλου, όπως προκύπτουν από τις τακτικές αποδοχές. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01 και άρθρο 15 Ν.2703/99 και άρθρο 17 παρ.5 του Ν.3205/03)

 

6. Βεβαίωση της οικείας υπηρεσιακής μονάδας προσωπικού ότι κατέθεσε ο δικαιούχος σ' αυτήν, την υπεύθυνη δήλωση σε απλό τυποποιημένο χαρτί για το ακριβές ποσό που θα εισπράξει, την υπηρεσία που θα το καταβάλλει και την αιτία για την οποία καταβάλλεται. (άρθρο 6 παρ.3 Ν.1256/82)

 

7. Κατάσταση πληρωμής σε 3 αντίτυπα ή σε 4 για περισσότερους από ένα δικαιούχο, η οποία θα περιλαμβάνει: ονοματεπώνυμο συμμετεχόντων, ΑΦΜ, Μ.Κ. ή ιδιότητα (για το με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικό και τους ιδιώτες), αριθμό συνεδριάσεων, προβλεπόμενη αμοιβή κατά συνεδρίαση, συνολικό ποσό αποζημίωσης, κρατήσεις, σύνολο κρατήσεων και καθαρό πληρωτέο ποσό στους δικαιούχους, υπογεγραμμένη από τους δικαιούχους. (Αποφ.Υπ.Οικον. 2/37195/0026/01)

  [embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] 
Κρατήσεις

1. Φόρος εισοδήματος 20% για δημοτικούς συμβούλους (άρθρο 5 παρ.2 Ν.3296/04)
 και 20% για υπαλλήλους και ιδιώτες (άρθρο 48 παρ.2 γ και 4, 57 παρ.1 γ και 58 Ν.2238/94)

Από 1ης Ιανουαρίου 2011 ενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%) στο ακαθάριστο ποσό των αμοιβών από ελευθέρια επαγγέλματα εφόσον η συναλλαγή υπερβαίνει τα τριακόσια (300) ευρώ. (παρ.1 άρθρο 58 Ν.2238/94, όπως τροποποιήθηκε με την παρ.11 του άρθρου 6 του N.3842/2010 , παρ.1η άρθρο 92 Ν.3842/2010)

Προσθήκη 02-08-2013 Στην παρ.1δ του άρθρου 64 του Ν.4172/2013 η οποία σύμφωνα με την παρ.10 του άρθρου 72 του ίδιου νόμου ισχύει για πληρωμές που διενεργούνται από 01/01/2014, ορίζεται ότι διενεργείται παρακράτηση φόρου είκοσι τοις εκατό (20%) για αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες.

Συνεπώς, ο ανωτέρω περιορισμός, σύμφωνα με τον οποίο η παρακράτηση φόρου (20%) στο ακαθάριστο ποσό των αμοιβών από ελευθέρια επαγγέλματα ενεργείται εφόσον η συναλλαγή υπερβαίνει τα τριακόσια (300) ευρώ, έχει απαλειφθεί.

Αρα για πληρωμές που διενεργούνται από 01/01/2014, η παρακράτηση διενεργείται στις αμοιβές όπως περιγράφονται παραπάνω, ανεξαρτήτως ποσού.


2. Χαρτόσημο

1% και ΟΓΑ επί χαρτοσήμου 20%, αν ο δικαιούχος δεν έχει την ιδιότητα του υπαλλήλου. (άρθρο 15ε παρ.7 κτχ)

3. Κρατήσεις υπέρ ασφαλιστικών ταμείων:

Για δημοτικούς υπάλληλους:

α. Υπέρ ΤΑΔΚΥ 4% εισφορά ασφαλισμένου. Για τους ασφαλισμένους μετά την 31/12/1992, εισφορά ασφαλισμένου 4% για εφάπαξ και 3% για επικουρική σύνταξη και εργοδότη 3% (άρθρο 37 παρ.1 Ν.2084/92, έγγραφο ΤΑΔΚΥ 6637)

Mετά την ψήφιση του Ν.3655/2008 (ΦΕΚ τ. Α' 58) και σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 84 παρ. 1 και 115 παρ. 1, το ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (Τ.Α.Δ.Κ.Υ.) διαχωρίστηκε στους κλάδους:
 α) Επικουρικής Ασφάλισης και
β) Πρόνοιας, οι οποίοι από 1/8/2008 εντάχθηκαν στο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΕΑΔΥ) και Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) αντίστοιχα σαν ΤΟΜΕΙΣ των Ταμείων αυτών.
Σύμφωνα δε με την υπ' αρ. Β/20102/17823/71/1-8-2008 απόφαση της Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1621/13-8-2008, τ. Β', οι πόροι καθώς και το σύνολο της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΤΑΔΚΥ, όπως έχουν διαμορφωθεί την 31/7/2008, κατανέμονται κατά ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) στον Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΕΑΔΥ και κατά ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) στον Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ. (Υπ. Απασχ. 64173/58757/17.10.2008)


α) Για ασφαλισμένους σε οργανισμό κύριας ασφάλισης μέχρι και την 31-12-1992

Εισφορά σε ποσοστό 4% επί του συνόλου των κάθε είδους αποδοχών, εκτός του κινήτρου απόδοσης. (άρθρο 98 Ν.Δ 4260/62, εγγ.ΤΑΔΚΥ 6122)
Η εισφορά 4% των παλαιών ασφαλισμένων, θα πρέπει να διαχωρίζεται, σύμφωνα με την άνω απόφαση της Υπουργού, κατά ποσοστό 75% - 25%, δηλαδή σε 3%, το οποίο θα αφορά τον Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΕΑΔΥ και σε 1%, το οποίο θα αφορά τον Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ. Τα ποσοστά αυτά θα πρέπει να εμφανίζονται σε χωριστές στήλες στις μισθοδοτικές καταστάσεις (οι οποίες άμεσα θα πρέπει να διαμορφωθούν ανάλογα) και να κατατίθενται χωριστά στους προαναφερθέντες αντίστοιχους λογαριασμούς. Κατά τον ίδιο τρόπο και επίσης σε χωριστές στήλες θα πρέπει να επιμερίζεται και η τυχόν ΕΞΑΓΟΡΑ των παλαιών ασφαλισμένων. (Υπ. Απασχ. 64173/58757/17.10.2008)


β) Για ασφαλισμένους σε οργανισμό κύριας ασφάλισης μετά την 31 - 12 - 1992

Εισφορά υπαλλήλων σε ποσοστό 4% για το εφάπαξ βοήθημα και 3% για την επικουρική σύνταξη.

Εισφορά εργοδότη σε ποσοστό 3%. Υπολογίζονται επί του συνόλου των κάθε είδους αποδοχών, εκτός του κινήτρου απόδοσης. (Εγγ.ΤΑΔΚΥ 6122)

H εισφορά των νέων ασφαλισμένων, είναι ήδη επιμερισμένη: 6% για την επικουρική ασφάλιση (3% ασφαλισμένου + 3% εργοδότη) και 4% για το εφάπαξ (κλάδος πρόνοιας). Επομένως, τα ποσοστά αυτά θα πρέπει να αποδίδονται στα αντίστοιχα Ταμεία καταθέτοντας τα ποσά στους σχετικούς λογαριασμούς, δηλαδή το 6% στον Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΕΑΔΥ και το 4% στον Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ. Κατά τον ίδιο επίσης τρόπο θα επιμερίζεται και η ΕΞΑΓΟΡΑ των νέων ασφαλισμένων.(Υπ. Απασχ. 64173/58757/17.10.2008)

Για περισσότερες λεπτομέρειες καθώς και τους τραπεζικούς λογαριασμούς κατάθεσης των κρατήσεων δείτε την (Υπ. Απασχ. 64173/58757/17.10.2008)


β. Υπέρ ΤΥΔΚΥ εισφορά ασφαλισμένου 2,55 και για κάθε έμμεσα ασφαλισμένο 1% και εισφορά εργοδότη 12,5%

(άρθρο 1 ΠΔ 15/1978, άρθρα 35 και 55 Ν.2084/92)

γ. Κράτηση υπέρ του Μ.Τ.Π.Υ. 2% για όσους είναι μέτοχοι του Ταμείου και 1% για όσους δεν είναι μέτοχοι του Ταμείου (άρθρο  27  του     π.δ.  422/1981). Υπόκειται σε κράτηση 1% υπέρ του Μ.Τ.Π.Υ. η αποζημίωση (ωριαία αμοιβή) που καταβάλλεται σε   υπαλλήλους ν.π.δ.δ.,  μη    μετόχους του Ταμείου, για κάθε είδους   υπερωριακή   εργασία   που   πραγματοποίησαν   κατ'   εφαρμογή   της κείμενης νομοθεσίας  (άρθρο  27  του     π.δ.  422/1981).   Η  ρύθμιση     αυτή καταλαμβάνει και τους δημοτικούς και κοινοτικούς υπαλλήλους, αφού    οι δαπάνες των Ο.Τ.Α. δεν   εξαιρούνται ρητά από την εν λόγω   κράτηση,   κατ' αντιδιαστολή προς τις   διατάξεις των άρθρων 22 και 26 του ως άνω ΠΔ 422/1981 και τις εκεί προβλεπόμενες κρατήσεις. (Ελ. Συν. Τμ. Ι Πρ. 15/2009)

Για δημόσιους υπαλλήλους

α. Υγειονομική περίθαλψη 2,55 % (άρθρο 55 παρ.4 Ν.2084/92)

β. Ταμείο αρωγής ή ΤΕΑΔΥ 2% (άρθρο 1 Ν. 253/1976, άρθρο 17 Ν.2676/99,άρθρο 21 παρ.5 Ν. 3232/2004) ή για τους ασφαλιζόμενους από 1/1/1993, 3%. Εισφορά εργοδότη 3%. (άρθρο 32 Ν.2084/92)   Δείτε επίσης τη σχετική εγκύκλιο του ΤΕΑΔΥ 22892/29.12.2006

γ. ΜΤΠΥ (άρθρο 27 ΠΔ 422/81).

Καταργείται από
1.1.2015 (
υποπερίπτ. ιστ' της περίπτ. 2Α της υποπαρ. ΙΑ.3 του άρθρου πρώτου του Ν. 4254/2014)

Για περισσότερα πατήστε 
εδώ

4. ΝΕΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ν.3986/2011

 

Υπάλληλοι που είναι ασφαλισμένοι στο ΤΠΔΥ

Υπάλληλοι που είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ (και δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΤΠΔΥ) και καταβάλλουν την εισφορά υπέρ κλάδου ανεργίας της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν.δ. 2961/1954

Διατάξεις

Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης

2%

-

(παρ. 2α του άρθρου 38 του Ν.3986/2011)

Ειδική Εισφορά υπέρ ΤΠΔΥ - ΟΑΕΔ

1% (υπέρ ΤΠΔΥ)

Για τη διενέργεια ή μη της κράτησης 1% υπέρ ΟΑΕΔ, δείτε τη σχετική ενότητα, πατώντας εδώ.

(παρ. 2β του άρθρου 38 του Ν.3986/2011)


Για περισσότερα πατήστε εδώ.
Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α.

Απαλλάσσεται του ΦΠΑ

Σχετική νομολογία

ΠΡΚ T1 2001 Σ6Α Εισηγητής: Χ. Καραμουδάκη, Πάρεδρος
Έξοδα κίνησης αρθρ. 156 Π.δ.410/1995 σε πρόεδρο και μέλη συμβουλίων δήμων. Δεν χορηγούνται για αντιμετώπιση συγκεκριμένων δαπανών μετακίνησης αλλά ως ειδική αποζημίωση για την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Μη νόμιμη η καταβολή.

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ

 



[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας