Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
|
1. Τιμή καταχωρούμενων δημοσιεύσεων
Οι δαπάνες δημοσιευμάτων ή ανακοινώσεων του Δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ., που καταχωρούνται στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο και αναφέρονται σε καθαρά υπηρεσιακές ανάγκες, όπως προσκλήσεις, προκηρύξεις διαγωνισμών ή διακηρύξεις, καθώς και ανακοινώσεις σχετικά με την κατάρτιση και εκτέλεση του Κρατικού Προϋπολογισμού, βαρύνουν τις ειδικές πιστώσεις των οικείων, κατά περίπτωση, προϋπολογισμών των Υπουργείων ή Ν.Π.Δ.Δ..
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, κατόπιν πρότασης του Γενικού Γραμματέα Μέσων Ενημέρωσης, καθορίζονται και αναπροσαρμόζονται οι τιμές των δημοσιευμάτων, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα. (άρθρο 77 παρ. 5 του Ν. 4270/2014, πρώην άρθρο 22 παρ.5 του Ν.2362/1995)
Κατ΄εξουσιοδότηση της διάταξης του προγενέστερου σχετικού νόμου (άρθρο 22 παρ.5 του Ν.2362/1995) εκδόθηκε η ΚΥΑ 2/82452/0020/12.11.2008 με την οποία καθορίζεται από 1.1.2009 η τιμή των καταχωρουμένων στον τύπο υπηρεσιακών δημοσιεύσεων του Δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ. καθώς και οι σχετικές λεπτομέρειες δημοσίευσης. Προηγούμενη ήταν η Κ.Υ.Α. 2/28783Α/05, η οποία ίσχυε έως την 31/12/2008.
Μειωμένο τιμολόγιο
Καθορίζουμε την τιμή των δημοσιεύσεων του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ α' και β' βαθμού και ανεξάρτητων αρχών που καταχωρούνται στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο και αναφέρονται σε καθαρά υπηρεσιακές ανάγκες, όπως προσλήψεις, προμήθειες, προσκλήσεις, προκηρύξεις διαγωνισμών ή διακηρύξεις, καθώς και των δημοσιεύσεων που είναι υποχρεωτικές με βάση το ελληνικό και κοινοτικό νομοθετικό πλαίσιο, ως κατωτέρω:
α) για τις δημοσιεύσεις που καταχωρούνται στον τύπο που κυκλοφορεί σε περισσότερο από πέντε χιλιάδες (5.000) φύλλα κατά έκδοση σε 0,30 ευρώ κατά χιλιοστόμετρο,
β) για τις δημοσιεύσεις που καταχωρούνται στον τύπο που κυκλοφορεί σε λιγότερα από πέντε χιλιάδες (5.000) φύλλα κατά έκδοση σε 0,20 ευρώ κατά χιλιοστόμετρο και
γ) για τις δημοσιεύσεις που καταχωρούνται στον τύπο και επιβαρύνουν ιδιώτες (τελικοί μειοδότες κ.λπ.) σε 0,50 ευρώ κατά χιλιοστόμετρο. (Υπ. Οικ. 2/82452/0020/12.11.2008)
H δημοσίευση της αναπροσαρμογής συντελεστών τελών καθαριότητας και φωτισμού και φόρου επί των ηλεκτροδοτούμενων χώρων των Δήμων συνιστά υπηρεσιακή δημοσίευση που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 της ως άνω κοινής υπουργικής απόφασης και όχι της παραγράφου 3, η οποία αφορά μόνο δημοσιεύσεις σχετικές με εμπορικό περιεχόμενο ή διαφημίσεις. Κατ' ακολουθίαν, η δαπάνη για τη δημοσίευση των παραπάνω πράξεων του Δημοτικού Συμβουλίου που τιμολογείται καθ' υπέρβαση του ποσού των 90 δραχμών (και ήδη 0,264 ευρώ) ανά χιλιοστόμετρο, εφόσον καταχωρείται στον τύπο που κυκλοφορεί σε περισσότερα από πέντε χιλιάδες φύλλα, ή των 58 δραχμών (και ήδη 0,17 ευρώ) ανά χιλιοστόμετρο, εφόσον καταχωρείται στον τύπο που κυκλοφορεί σε λιγότερα από πέντε χιλιάδες φύλλα, είναι, κατά το μέρος αυτό, μη νόμιμη. (Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 227/2008)
Δαπάνες δημοσιεύσεων Δήμου σε ημερήσια εφημερίδα. Νόμιμες, καθόσον όσες πραγματοποιήθηκαν για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών του Δήμου (προμήθειες, διακηρύξεις, τροποποιήσεις Σχεδίων Πόλεως) τιμολογήθηκαν με βάση την 2027574/25-4-96 Κ.Υ.Α.,όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει, ενώ όσες είχαν εμπορικό χαρακτήρα (διαφημίσεις, ανακοινώσεις πολιτιστικών εκδηλώσεων Δήμου κ.α.) κοστολογήθηκαν με το εμπορικό τιμολόγιο του τύπου. (Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 5/2006)
Εμπορικό τιμολόγιο
Για τις δημοσιεύσεις με εμπορικό περιεχόμενο ή τις διαφημίσεις, ισχύει το υφιστάμενο εμπορικό τιμολόγιο του τύπου. (Υπ. Οικ. 2/82452/0020/12.11.2008)
Νόμιμη η πληρωμή της δαπάνης καταχώρισης σε τέσσερις εφημερίδες, δημοσίευσης σχετικά με την ανακοίνωση του σημείου εκκίνησης και τερματισμού, της ημερομηνίας καθώς και της ώρας πραγματοποίησης του ποδηλατικού γύρου, που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Νεολαίας και Αθλησης του Δήμου η οποία υπολογίστηκε με το ισχύον εμπορικό τιμολόγιο του τύπου και όχι με μειωμένο τιμολόγιο. Η δαπάνη δεν συνιστά υπηρεσιακή καταχώριση, αφού δεν αφορά τις ειδικές υπηρεσιακές ανάγκες, που αναφέρονται στις διατάξεις της 2/82452/0020/12.11.2008 κοινής υπουργικής απόφασης. Αντίθετα, η δημοσίευση αυτή φέρει τα χαρακτηριστικά, κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 2 του π.δ/τος 261/1997, διαφημιστικής προβολής, διοργανωθείσας από τον Οργανισμό αθλητικής δραστηριότητας, η οποία είναι συναφής με τους σκοπούς τους οποίους επιδιώκει. Συνεπώς, δεν συνέτρεχε υποχρέωση εφαρμογής του μειωμένου τιμολογίου, που ισχύει για τις καθαρά υπηρεσιακές και για τις εκ του νόμου υποχρεωτικές δημοσιεύσεις των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου. (Ελ. Συν. Τμ.7 Πράξη 248/2011)
Στην έννοια δε των «προσκλήσεων» της προαναφερόμενης Κ.Υ.Α. εμπίπτουν οι προσκλήσεις των αναφερόμενων σε αυτήν φορέων που σχετίζονται με τις υπηρεσιακές τους ανάγκες και τη λειτουργία αυτών, όπως είναι π.χ. οι προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή σε διαγωνισμό που οι ανωτέρω φορείς προτίθενται να διενεργήσουν, όχι όμως και οι προσκλήσεις της δημοτικής αρχής προς τους δημότες της γενικά ή συγκεκριμένους πολίτες ειδικότερα, στο πλαίσιο των δημοσίων σχέσεων αυτής. Η ελεγχόμενη δαπάνη, αν και δεν βρίσκει έρεισμα σε διάταξη νόμου, συντελεί στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων από το Δήμο σκοπών, καθόσον στοχεύει στην πληροφόρηση των δημοτών για την επικείμενη ορκωμοσία της νέας Δημοτικής Αρχής, πλην όμως οι εν λόγω δημοσιεύσεις, παρά το γεγονός ότι ορθά κοστολογήθηκαν με το εμπορικό τιμολόγιο ως μη αφορώσες υπηρεσιακές ανάγκες του Δήμου, κατά την κρίση του Τμήματος, υπερβαίνουν το προσήκον μέτρο. (Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 204/2007)
Εμπορικό τιμολόγιο μειωμένο κατά 50%
Για τις δημοσιεύσεις που καταχωρούνται στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο και αφορούν αποκλειστικά ανακοινώσεις σχετικές με την κατάθεση του κρατικού προϋπολογισμού ισχύει το εμπορικό τιμολόγιο της κάθε εφημερίδας μειωμένο κατά 50%. (Υπ. Οικ. 2/82452/0020/12.11.2008)
Οι υπηρεσίες, που στέλνουν τις εντολές δημοσιεύσεως προς τον τύπο, θα αναγράφουν ρητά το φορέα που επιβαρύνεται με το σχετικό τιμολόγιο (ιδιώτες-Δημόσιο-ΝΠΔΔ-ΟΤΑ κ.λπ.), προκειμένου να γίνεται η ανάλογη τιμολόγηση. (Υπ. Οικ. 2/82452/0020/12.11.2008 , Εγγ. Υπ. Οικονομικών Αρ.Πρωτ. 698/9γ25-1-2007)
Οι Δήμοι εξαιρούνται από την υποχρέωση πληρωμής αγγελιοσήμου του ΑΝ 248/67. (άρθρο 2 παρ.1 ΝΔ 1344/1973)
Δεν είναι νόμιμη η δαπάνη για διάφορες δημοσιεύσεις σε ημερήσια τοπική εφημερίδα, διότι:
α) ορισμένες δημοσιεύσεις είναι υπηρεσιακές και υπερβαίνουν την τιμή χρέωσης ανά χιλιοστόμετρο, που ορίζεται στην ΚΥΑ 2/2873 Α/30.8.2005
β) κάποιες από αυτές δημοσιεύτηκαν πάνω από μία φορά, ενώ τούτο δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου,... (Ελ.Συν. Τμ. VII Πράξη 135/2009)
Επιπλέον, η τιμή της ανωτέρω δημοσίευσης δεν υπολογίστηκε σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προαναφερόμενη Κ.Υ.Α. (0,30 ή 0,20 ευρώ/χιλιοστόμετρο), αλλά με βάση το εμβαδόν της κάλυψης της καταχώρησης (31 εκατοστά Χ 5 εκατοστά Χ 5 στήλες Χ 1,8 ευρώ), επιβαρύνοντας μ' αυτόν τον τρόπο αδικαιολόγητα τον προϋπολογισμό του Δήμου. (Ελ.Συν. Πράξη 270/2010 Τμ.7)
2. Έκταση δημοσιευμάτων
Καθορίζουμε:
α) το χώρο τον οποίο πρέπει να καταλαμβάνουν οι τίτλοι, των δημοσιευμάτων σε δέκα (10) χιλιοστόμετρο κατά ανώτατο όριο,
β) το χώρο τον οποίο πρέπει να καταλαμβάνουν οι υπότιτλοι των δημοσιευμάτων σε επτά (7) χιλιοστόμετρο κατά ανώτατο όριο και
γ) το χώρο τον οποίο πρέπει να καταλαμβάνουν στο τέλος της ανακοίνωσης, πρόσκλησης, προκήρυξης, δημοπρασίας κ.λπ. ο τίτλος της δημόσιας υπηρεσίας που εκδίδει τη δημοσίευση σε ένα στίχο και τρία (3) χιλιοστόμετρο κατά ανώτατο όριο. (Υπ. Οικ. 2/82452/0020/12.11.2008)
Οι δημοσιεύσεις πρέπει να γίνονται με γραμματοσειρά επτά (7) στιγμάτων και με διάστιχο 8,5 στιγμών, εκτός εάν ειδικοί λόγοι που θα αναφέρονται στη σχετική εντολή δημοσιεύσεως, επιβάλλουν χρησιμοποίηση διαφορετικού μεγέθους γραμματοσειράς και διάστιχου. (Υπ. Οικ. 2/82452/0020/12.11.2008)
Σχετικό και το το Εγγ. Υπ. Οικονομικών Αρ.Πρωτ. 698/9γ25-1-2007
... γ) κατά παράβαση της παρ.2 του άρθρου μόνου της ανωτέρω ΚΥΑ όλες οι δημοσιεύσεις δεν έγιναν κατά τρόπο σύννομο, αφού οι τίτλοι και οι υπότιτλοι υπερβαίνουν εμφανώς τον οριζόμενο χώρο που πρέπει να καταλαμβάνουν, ενώ τόσο η γραμματοσειρά όσο και το διάστιχο που χρησιμοποιήθηκαν έχουν μεγαλύτερο μέγεθος από το οριζόμενο στην παραπάνω ΚΥΑ, με αποτέλεσμα την αδικαιολόγητη επιβάρυνση του προϋπολογισμού του Δήμου. (Ελ.Συν. Τμ. VII Πράξη 135/2009)
Δαπάνες για δημοσιεύσεις προκήρυξης πρόσληψης προσωπικού. Νόμιμη η δαπάνη, διότι, ανεξαρτήτως της έκτασης που κατέλαβε η σχετική δημοσίευση στις δύο εφημερίδες, η οποία σε κάθε περίπτωση δικαιολογείται από το γεγονός ότι αφορούσε σε τέσσερις διαφορετικές ειδικότητες με ξεχωριστά για καθεμία προσόντα (κύρια και επικουρικά), αυτή δεν περιείχε στοιχεία πέραν εκείνων που περιοριστικώς αναφέρονται στη διάταξη του άρθρου 21 παρ. 8 του ν. 2190/1994. Νόμιμη δαπάνη. (Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 44/2012)
Μη νόμιμη η δαπάνη δημοσίευσης σε εφημερίδα περίληψης προκήρυξης για την πρόσληψη προσωπικού, διότι κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 21 παρ. 8 του ν. 2190/1994 συμπεριλήφθηκαν στο κείμενο στοιχεία πέραν των οριζόμενων ως υποχρεωτικών, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη επιβάρυνση του προϋπολογισμού. Με την ως άνω διάταξη καταλείπεται στα αρμόδια διοικητικά όργανα διακριτική ευχέρεια να συμπεριλάβουν στο κείμενο της περίληψης και άλλα ουσιώδη, κατά την κρίση τους, στοιχεία της προκήρυξης, πέραν των οριζόμενων ως υποχρεωτικών, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να αναιρείται ο περιληπτικός χαρακτήρας του προς δημοσίευση κειμένου και τούτο, για να αποφεύγεται η υπέρμετρη επιβάρυνση της υπηρεσίας με το κόστος δημοσιεύσεων που δεν συμβάλλουν στην εκπλήρωση του προαναφερθέντος σκοπού. (Ελ.Συν.Τμ.7 Πράξη 166/2009. Όμοιες οι Ελ. Συν. Τμ. 7, Πράξη 83/2012, 229/2009, 36/2009, 342/2006)
Δημοσίευση ανακοίνωσης σε εφημερίδα για την πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου από Δήμο. Μη νόμιμη, καθόσον η εν λόγω ανακοίνωση δημοσιεύτηκε ολόκληρη και όχι σε περίληψη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην 52769/18-10-2004 απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (ΦΕΚ 1557 Β΄). (Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 160/2007. Όμοιες οι Πράξεις Τμ.7 247/2006, 307/2006, Πράξη Κλιμακίου Β' 246/2005)
Το δημοσιευθέν κείμενο δεν έχει χαρακτήρα περίληψης, εξαιτίας τόσο της έκτασής του, όσο και του τρόπου διαμόρφωσης του περιεχομένου του - καταλαμβάνει περίπου μία ολόκληρη σελίδα της εφημερίδας-, δεδομένου ότι δεν περιορίζεται στα ουσιώδη, απαιτούμενα, προκειμένου να εξασφαλιστεί το ελάχιστο όριο δημοσιότητας που κρίνει απαραίτητο ο νομοθέτης, στοιχεία. Επομένως, κατά παράβαση της διάταξης του 21 του ν. 2190/1994 δημοσιεύτηκε ως τέτοια (περίληψη) στην προαναφερθείσα εφημερίδα, επιβαρύνοντας κατά το μέρος αυτό αδικαιολόγητα τον προϋπολογισμό του Δήμου. (Ελ.Συν. Πράξη 228/2010 Τμ.7)
Η απόφαση του Δημάρχου περί ορισμού Αντιδημάρχων και μεταβίβασης σ΄ αυτούς της άσκησης καθ΄ ύλην και κατά τόπο αρμοδιοτήτων γνωστοποιείται με δημοσίευση ολόκληρου του κειμένου της σε εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού. Δημοσίευση της εν λόγω απόφασης σε περίληψη δεν προβλέπεται από τις διατάξεις, ενώ, εξάλλου, η δημοσίευση αυτούσιου του κειμένου της απόφασης εξασφαλίζει ότι οι δημότες θα λάβουν πλήρη γνώση του τομέα των αρμοδιοτήτων που αναλαμβάνει ο κάθε Αντιδήμαρχος. Νόμιμη η δαπάνη. (Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 299/2011)
3. Δημοσιεύσεις του Ν.3548/2007
Για το καθεστώς από 08.08.2016 δείτε την ενότητα:
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ - ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ / ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ / ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Για το καθεστώς έως 08.08.2016 δείτε τις ενότητες:
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ (έως 08.08.2016) » ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ » ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ » Κανόνες Δημοσιότητας - Προθεσμίες
και
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ (έως 08.08.2016) » ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ » ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ » Κανόνες Δημοσιότητας - Προθεσμίες
4. Ποιον βαρύνουν οι δαπάνες δημοσίευσης δημοπρασιών
Από την 1η Ιανουαρίου 2021 1.1.2022 1.1.2024 καταργείται η παρ.3 του άρθρου 4 του Ν.3548/07 περί υποχρέωσης καταβολής από τον εργολάβο ή προμηθευτή των δαπανών δημοσιεύσεων του Ν.3548/07. (περίπτ. 35 παρ. 1 άρθρο 377 και παρ. 12 άρθρο 379 Ν. 4412/16, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 185 του Ν. 4674/2020 και το άρθρο 245 του Ν.4782/2021)
Καθεστώς από 21.12.2022
Τα κηρύκεια και τα λοιπά έξοδα της δημοπρασίας, αρχικής και επαναληπτικής, θα καταβάλλονται σε κάθε περίπτωση από τον εργολάβο ή τον προμηθευτή που ανακηρύχθηκε ανάδοχος με τη διαδικασία, με την προσκόμιση των νόμιμων παραστατικών. Οι εκκρεμείς κατά τη δημοσίευση του παρόντος διακηρύξεις δημοπρασιών συνεχίζουν και ολοκληρώνονται με το προγενέστερο νομικό καθεστώς. (άρθρο 4 παρ.3 του ν.3548/2007, όπως τροποποιήθηκε από την παρ.2 του άρθρου 26 ν.5005/22)
Οι δαπάνες δημοσίευσης της διακήρυξης, καταβάλλονται από τον φορέα που έδωσε την εντολή καταχώρισης στην εφημερίδα, εντός των προθεσμιών του άρθρου 69Ζ του ν. 4270/2014 (Α’ 143). Σε περίπτωση ανακήρυξης αναδόχου της δημοσιευόμενης διαδικασίας, οι ως άνω δαπάνες παρακρατούνται από τον φορέα και αφαιρούνται από το τίμημα που οφείλει στον ανάδοχο για το σχετικό έργο ή προμήθεια. (άρθρο 4 παρ.4 του ν.3548/2007, όπως προστέθηκε από την παρ.2 του άρθρου 26 ν.5005/22)
Διακηρύξεις της παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 3548/2007 (Α’ 68) που έχουν ήδη δημοσιευθεί πριν από την έναρξη ισχύος του ν.5005/22 (ημερ.έναρξης ισχύος 21.12.2022), ολοκληρώνονται με το προηγούμενο νομοθετικό καθεστώς. (παρ.4 άρθρο 28 ν.5005/22)
Καθεστώς έως 21.12.2022
Οι δαπάνες δημοσίευσης της διακήρυξης, τα κηρύκεια και τα λοιπά έξοδα της δημοπρασίας, αρχικής και επαναληπτικής, θα καταβάλλονται σε κάθε περίπτωση από τον εργολάβο ή τον προμηθευτή που ανακηρύχθηκε ανάδοχος με τη διαδικασία, με την προσκόμιση των νόμιμων παραστατικών. (άρθρο 4 παρ.3 του Ν.3548/2007)
Διεξαγωγή νέου διαγωνισμού μετά από προηγούμενο άγονο διαγωνισμό. Όπως συνάγεται από τη γραμματική διατύπωση της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 3548/2007, τον ανάδοχο βαρύνουν τα έξοδα των εκ του νόμου απαραιτήτων δημοσιεύσεων της διακήρυξης της δημοπρασίας στην οποία αναδείχθηκε ανάδοχος και όχι τα έξοδα δημοσιεύσεων τυχόν προηγούμενων διαγωνισμών για την ανάθεση του ίδιου έργου. Αβασίμως προβάλλεται ότι τα έξοδα δημοσίευσης της δημοπρασίας που διεξήχθη στις 20.2.2013, κατά την οποία αναδείχθηκε μειοδότης η εταιρεία «ΕΠΕ», βαρύνουν την εταιρεία «Ο.Ε.», αφού η τελευταία αναδείχθηκε ανάδοχος μετά τη διεξαγωγή νέας διαδικασίας. (Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 42/2016) [Προσοχή. Η πράξη αφορά νέο και όχι επαναληπτικό διαγωνισμό μετά από προηγούμενο άγονο]
Εφόσον για τις δημοσιεύσεις των διακηρύξεων, εντολείς είναι οι Δήμοι, τ. Νομαρχίες και άλλοι δημόσιοι φορείς, ορθώς τα τιμολόγια εκδίδονται επ' ονόματί τους, αφού είναι οι πράγματι και άμεσα αντισυμβαλλόμενοι και επιπλέον κατά την περίοδο των δημοσιεύσεων ο ανάδοχος που θα προκύψει είναι άγνωστος, ασχέτως εάν κατά νόμο και σύμφωνα με τη διακήρυξη τα έξοδα βαρύνουν τον τελευταίο (ανάδοχο). Τέλος, επισημαίνεται ότι ο χρόνος έκδοσης των τιμολογίων δεν επηρεάζεται από τον χρόνο και τον τρόπο εξόφλησης - είσπραξης της δικαιούμενης αμοιβής. (Υπ. Οικ. Δ15Β 1004915 ΕΞ 2013/10.01.2013, Υπ. Οικ. Δ15Β 1147069 ΕΞ 2013/27.09.2013, σχετικό και το 1087849/489/0015/1.12.2008).
Σε συνέχεια αυτού, με το Υπ. Οικ. Δ15Β 1179753 ΕΞ 2013/25.11.2013 έγγραφο διευκρινίζεται ότι τα αναφερόμενα στο παραπάνω έγγραφο μπορούν να εφαρμοστούν και στην περίπτωση που εντολέας είναι Ν.Π.Ι.Δ., με την σημείωση ότι για την μετακύλιση της δαπάνης δημοσίευσης των διακηρύξεων κ.λ.π. από τον εντολέα στους ανάδοχους-υπόχρεους απεικόνισης συναλλαγών επ' ονόματι των οποίων κατακυρώθηκαν οι διακηρύξεις, απαιτείται έκδοση τιμολογίου (άρθρο 6 του Κ.Φ.Α.Σ.- ν.4093/2012) (ήδη άρθρο 8 Ν.4308/14).
Τα πιστωτικά τιμολόγια εκδίδονται προς το λήπτη του αρχικού τιμολογίου και δεν μπορεί να εκδοθούν προς άλλο αντισυμβαλλόμενο διαφορετικό του αρχικού τιμολογίου. (Υπ. Οικ. Δ15Β 1147069 ΕΞ 2013/27.09.2013)
Όσον αφορά τον τρόπο καταβολής των εξόδων, για τις προβλεπόμενες από τον ν. 3548/2007 στο νομαρχιακό και τοπικό τύπο δημοσιεύσεις, με δεδομένο το γεγονός ότι οι σχετικές δημοσιεύσεις διενεργούνται κατά την έναρξη της διαδικασίας του διαγωνισμού, πρέπει να γίνει δεκτό ότι σκοπός του νομοθέτη ήταν να προσδιορίσει «ποιος» τελικά βαρύνεται με τη δαπάνη δημοσίευσης και όχι «ποιος» προκαταβάλλει και κατά συνέπεια, η αμοιβή για τη δημοσίευση της διακήρυξης καταβάλλεται, κατ' ορθή ερμηνεία των σχετικών διατάξεων, στην εφημερίδα από τον οικείο φορέα (Ο.Τ.Α. κ.λπ.), ο οποίος αποστέλλει τη σχετική διακήρυξη προς καταχώριση και δίνει την εντολή για τη δημοσίευσή της και στη συνέχεια, μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, οι δαπάνες δημοσίευσης, καθώς και τα εν γένει έξοδα της δημοπρασίας καταβάλλονται στον Ο.Τ.Α. (φορέα διενέργειας του διαγωνισμού) από τον ανάδοχο, τον οποίο βαρύνουν οι δαπάνες αυτές. (βλ. ad hoc Πράξη VII Τμ. 217/2011). (Ελ. Συν. Πράξη VII Τμ. 223/2011)
Εργολάβος, ο οποίος ανέλαβε και εκτέλεσε τεχνικό έργο σε δήμο της χώρας, προσέφυγε στο Συνήγορο του Πολίτη διαμαρτυρόμενος για μη αποπληρωμή του συμβατικού τιμήματος. Κατά την εξέταση του θέματος, ο Συνήγορος ενημερώθηκε από τον Δήμο ότι δεν ήταν δυνατή η αποπληρωμή του τιμήματος, διότι ο αναφερόμενος δεν είχε καταβάλει την προβλεπόμενη αμοιβή προς μια εκ των δύο εφημερίδων που ανήρτησαν την προκήρυξη. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η συγκεκριμένη καταβολή βαρύνει τον ανάδοχο. Η μη καταβολή, ωστόσο, οφειλόταν στον θάνατο του ιδιοκτήτη της εφημερίδας και σε αδυναμία εντοπισμού των κληρονόμων αυτού από τον ανάδοχο. Ο Δήμος, σε έγγραφά του προς το Συνήγορο, επέμεινε ότι η ιδιαιτερότητα της εν λόγω περίπτωσης δεν δικαιολογούσε τη μη εκπλήρωση της νόμιμης υποχρέωσης του ανάδοχου και ότι η παράλειψη εμπόδιζε την καταβολή του συμβατικού τιμήματος, παρά την ολοκλήρωση και παραλαβή του έργου από τον Δήμο. Ο Συνήγορος επεσήμανε προς το Δήμο ότι ναι μεν ο ανάδοχος επιβαρύνεται με την καταβολή του τιμήματος ανάρτησης της προκήρυξης προς την εφημερίδα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι καθίσταται ο ίδιος υποχρεωτικά και πληρωτής. Το εν λόγω πρόβλημα μπορεί να λυθεί με παρακράτηση από την αμοιβή του αναδόχου του ποσού που αντιστοιχεί στην αμοιβή της εφημερίδας από τον Δήμο, ο οποίος εν συνεχεία πρέπει να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες (πχ δημόσιες ανακοινώσεις κλπ), προκειμένου να ευρεθούν οι δικαιούχοι και να αιτηθούν την είσπραξη του ποσού. Για αντίστοιχο θέμα υφίσταται άλλωστε και σχετική νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ μια τέτοια λύση προωθεί τόσο την αρχή της αναλογικότητας όσο και την αρχή της καλής πίστης στις δημόσιες συμβάσεις. Δεν μπορεί να γίνει δεκτό ότι ο αντισυμβαλλόμενος κατασκευαστής αδυνατεί να λάβει την νόμιμη αμοιβή για το έργο που κατασκεύασε και παρέδωσε στον Δήμο εξαιτίας μιας επιμέρους τυπικής υποχρέωσης, η μη εκπλήρωση της οποίας κείται, στην προκείμενη περίπτωση, εκτός του κύκλου ευθύνης και δυνατοτήτων του. (Συνήγορος του Πολίτη 22.07.2020)
Περισσότερα για το εν λόγω θέμα, μπορείτε να βρείτε:
Για το καθεστώς έως 08.08.2016
Για τις δημοσιεύσεις που αφορούν προμήθειες στην ενότητα ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ » ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ » ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ » Κανόνες Δημοσιότητας - Προθεσμίες.
Για τις δημοσιεύσεις που αφορούν υπηρεσίες στην ενότητα ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ » ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ » ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ » Κανόνες Δημοσιότητας - Προθεσμίες.
Για τις δημοσιεύσεις που αφορούν έργα στην ενότητα ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ » ΕΡΓΑ » ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ- ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ- ΤΕΥΧΗ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗΣ » Δημοπρασία - Διακήρυξη.
Για το καθεστώς από 08.08.2016
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ (από 08.08.2016) » ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ - ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ » ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
Για τις δημοσιεύσεις που αφορούν εκμισθώσεις, αγορές κλπ στην ενότητα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΟΤΑ » ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΟΤΑ » ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ » Εκμίσθωση ακινήτων » Μισθώματα από ακίνητα » 0111 Μισθώματα από αστικά ακίνητα (άρθ 192 ΔΚΚ).
5. Λογιστικές εγγραφές δαπανών δημοσιεύσεων προκηρύξεων
Όταν η πληρωμή γίνεται από τον ανάδοχο:
Βήματα:
1. Δίνεται εντολή για δημοσίευση της προκήρυξης από το Δήμο.
2. Εκδίδεται το τιμολόγιο στο όνομα του Δήμου (Ο Δήμος έχει δώσει την εντολή και τον ίδιο το Δήμο αφορά η παροχή της υπηρεσίας)
3. Αποστέλλεται το τιμολόγιο στο Δήμο
4. Με την παραλαβή του τιμολογίου το λογιστήριο του Δήμου προβαίνει στις παρακάτω εγγραφές:
Α. Χρεώνονται οι λογαριασμοί:
6462 Δημοσίευση προκηρύξεων, ανακοινώσεων : καθαρή αξία του τιμολογίου
6398 ΦΠΑ μη εκπιπτόμενος: ΦΠΑ του τιμολογίου
Β. Πιστώνονται οι λογαριασμοί:
50 του προμηθευτή (εφημερίδα)
5. Για την εξόφληση του λογαριασμού δίδεται φωτοτυπία του τιμολογίου με σφραγίδα - υπογραφή του Δήμου στον ανάδοχο και ο ίδιος ο ανάδοχος πληρώνει το τιμολόγιο στην εφημερίδα. Προσοχή θα πρέπει στο καταθετήριο να αναφέρεται ότι ο καταθέτης είναι ο ανάδοχος ή σωστότερα ότι ο καταθέτης είναι ο Δήμος αλλά η κατάθεση ή πληρωμή έχει γίνει από τον ανάδοχο. Στην απόδειξη θα αναφέρεται«δια χειρός ........... ονοματεπώνυμο ή επωνυμία του αναδόχου».
Η απόδειξη πληρωμής (ή καταθετήριο) δίνεται από τον ανάδοχο στο λογιστήριο. Το λογιστήριο δίνει στον ανάδοχο φωτοτυπία της απόδειξης την οποία σφραγίζει και υπογράφει.
6. Με την παραλαβή της απόδειξης το λογιστήριο του Δήμου προβαίνει στις παρακάτω εγγραφές:
1. Χρεώνεται ο λογαριασμός του προμηθευτή (εφημερίδα)
2. Πιστώνεται ο λογαριασμός 3502 (με το όνομα του αναδόχου)
3. Χρεώνεται ο λογαριασμός 3502
4. Πιστώνεται ο λογαριασμός 8101 «έκτακτα και ανόργανα έξοδα δημοσιεύσεων»
6α. Επειδή για τη μεταβίβαση της δαπάνης δημοσίευσης των διακηρύξεων κ.λ.π από δημόσιο φορά προς τους υπόχρεους απεικόνισης συναλλαγών (αναδόχους - φυσικά ή νομικά πρόσωπα), επ' ονόματι των οποίων κατακυρώθηκαν οι διακηρύξεις, δεν προβλέπεται η έκδοση φορολογικού στοιχείου από τις διατάξεις του Κ.Φ.Α.Σ., δικαιολογητικό εγγραφής στα βιβλία τους (των αναδόχων) θα είναι τα δημόσια έγγραφα που εκδίδει ο φορέας σας βάσει των οποίων αποδεικνύεται ότι είναι οι ανάδοχοι και η δαπάνη διακήρυξης βαρύνει τους ίδιους και οποιοδήποτε δικαιολογητικό του ύψους αυτής, π.χ. φωτοτυπία των σχετικών τιμολογίων και όχι τα πρωτότυπα τιμολόγια που εκδόθηκαν προς το φορέα σας από τις εφημερίδες (Υπ. Οικ. Δ15Β 1147069 ΕΞ 2013/27.09.2013 σχετικά έγγραφά 1102141/680/0015/19.12.2007, 1060672/431/0015Β'/13.6.1994)
Επιστημονική επιμέλεια λογιστικών καταχωρήσεων:
Ζαφειρίου Δημήτριος
Οικονομικός Σύμβουλος
6. Συγκεκριμένες περιπτώσεις
Δείτε παρακάτω στην ενότητα της νομολογίας συγκεκριμένες περιπτώσεις δημοσιεύσεων που κρίθηκαν νόμιμες ή μη νόμιμες
7. Σύσταση κοινών λογαριασμών για τις υποχρεωτικές δημοσιεύσεις
Συνιστώνται δύο κοινοί τύποι τραπεζικοί λογαριασμοί στους οποίους το Δημόσιο και τα δημόσια νομικά πρόσωπα θα καταθέτουν το μισό του αντίτιμου για τις υποχρεωτικές δημοσιεύσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 του Ν.Δ. 1263/1972, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 4 του Ν. 1446/1984, και του άρθρου 13 παρ. 4 του Ν. 2328/1995, σε ημερήσιες και μη ημερήσιες επαρχιακές εφημερίδες, που πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου.
Οι κοινοί τραπεζικοί λογαριασμοί φέρουν αντίστοιχα τους εξής τίτλους:
α) "Ειδικός λογαριασμός υποχρεωτικών δημοσιεύσεων του Δημοσίου και δημοσίων νομικών προσώπων σε ημερήσιες επαρχιακές εφημερίδες".
β) "Ειδικός λογαριασμός υποχρεωτικών δημοσιεύσεων δημοσίων νομικών προσώπων που δημοσιεύονται δημοσίων νομικών προσώπων που δημοσιεύονται σε μη ημερήσιες επαρχιακές εφημερίδες". (άρθρο 1 ΠΔ 213/97)
8. Ορισμός ημερήσιων Οικονομικών Εφημερίδων
2014
Α' Εξάμηνο
Απόφαση Υπ. Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κ2 - 601/13.02.2014 (ΦΕΚ 383/18.02.2014 τεύχος Β') Ορισμός Ημερήσιων Οικονομικών Εφημερίδων Α' εξαμήνου 2014.
Β' Εξάμηνο
Απόφαση Υπ. Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κ2-3743/23.07.2014 (ΦΕΚ 2157/06.08.2014 τεύχος Β') Ορισμός Ημερήσιων Οικονομικών Εφημερίδων Β΄ εξαμήνου 2014.
2013
Α' Εξάμηνο
Απόφαση Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγ., Υποδ., Μεταφ. & Δικτύων Κ2-270/24.01.2013 (ΦΕΚ 225/05.02.2013 τεύχος Β') Ορισμός Ημερήσιων Οικονομικών Εφημερίδων Α' εξαμήνου 2013
Β' Εξάμηνο
Απόφαση Υπ. Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κ2-5287/29.07.2013 Ορισμός Ημερήσιων Οικονομικών Εφημερίδων Β' εξαμήνου 2013.
2012
Α' Εξάμηνο
Υπ. Αν. Αντ. & Ναυτ. Κ2-917/13.02.2012 (ΦΕΚ 340/15.02.2012 τεύχος Β') Ορισμός Ημερήσιων Οικονομικών Εφημερίδων Α' εξαμήνου 2012.
Β' Εξάμηνο
Απόφαση Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγ., Υποδ., Μεταφ. & Δικτύων Κ2-5518/13.09.2012 (ΦΕΚ 2543/19.09.2012 τεύχος Β') Ορισμός Ημερήσιων Οικονομικών Εφημερίδων Β' εξαμήνου 2012.
2011
Α' Εξάμηνο
Απόφαση Υπ.Οικ. Ανταγ. & Ναυτιλίας Κ2-907/22.02.2011 (ΦΕΚ 356/08.02.2011 τεύχος Β') Ορισμός Ημερήσιων Οικονομικών Εφημερίδων Α' εξαμήνου 2011.
Β' Εξάμηνο
Υπ. Αν. Αντ. & Ναυτ. Κ2 - 9395/15.12.2011 (ΦΕΚ 3194/30.12.2011 τεύχος Β') Ορισμός Ημερήσιων Οικονομικών Εφημερίδων Β' εξαμήνου 2011.
Απόφ. Υπ.Ανάπτυξης Κ2-4836/13.04.2007 (ΦΕΚ 590/23.04.2007 τεύχος Β'): Ορισμός Ημερήσιων Οικονομικών Εφημερίδων Α΄ εξαμήνου 2007.
|
Σχετική νομολογία |
- Δημοσιεύσεις που προβλέπονται από νόμο
- Περιεχόμενο-Έκταση δημοσίευσης
- Υπόχρεοι πληρωμής εξόδων δημοσίευσης
- Κοστολόγηση δημοσιεύσεων
- Δυνατότητα καταχώρισης δημοσιεύσεων
Δημοσιεύσεις που προβλέπονται από νόμο
Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 299/2011
Η απόφαση του Δημάρχου περί ορισμού Αντιδημάρχων και μεταβίβασης σ΄ αυτούς της άσκησης καθ΄ ύλην και κατά τόπο αρμοδιοτήτων γνωστοποιείται με δημοσίευση ολόκληρου του κειμένου της σε εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού. Νόμιμη η δαπάνη.
Ελ. Συν. Τμ.7 Πράξη 223/2011
Νόμιμη η πληρωμή ιδιοκτητών εφημερίδων για τη δημοσίευση διακηρύξεων διαγωνισμών έργων και προμηθειών σε νομαρχιακές εφημερίδες.
Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 44/2012
Δαπάνες για δημοσιεύσεις προκήρυξης πρόσληψης προσωπικού. Νόμιμη η δαπάνη, διότι, αυτή δεν περιείχε στοιχεία πέραν εκείνων που περιοριστικώς αναφέρονται στη διάταξη του άρθρου 21 παρ. 8 του ν. 2190/1994.
Ελ.Συν. Πράξη 270/2010 Τμ.7
Καθορισμός του τρόπου και διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού μερικής απασχόλησης. Περίληψη της ανακοίνωσης δημοσιεύεται σε δύο τουλάχιστον ημερήσιες ή εβδομαδιαίες τοπικές εφημερίδες της έδρας του Νομού, εφόσον εκδίδονται. Oι δημοσιεύσεις στον ημερήσιο ή περιοδικό τύπο, στις οποίες προβαίνουν τα Ν.Π.Δ.Δ., στα οποία, πρωτίστως, συγκαταλέγονται και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ βαθμού, των ανακοινώσεων για την πρόσληψη προσωπικού μερικής απασχόλησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3250/2004, περιλαμβάνουν μόνο περίληψη της σχετικής ανακοίνωσης και πρέπει να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές που καθορίζονται με την ως άνω κοινή υπουργική απόφαση.
Ελ. Συν Τμ. 7 Πράξη 36/2009
Πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για αντιμετώπιση εποχιακών ή άλλων περιοδικών ή πρόσκαιρων αναγκών... Για την πρόσληψη προσωπικού του παρόντος άρθρου, η κατά τόπο υπηρεσία εκδίδει ανακοίνωση στην οποία αναφέρονται υποχρεωτικώς:... Περίληψη της ανακοίνωσης δημοσιεύεται σε δύο (2) τουλάχιστον ημερήσιες ή εβδομαδιαίες τοπικές εφημερίδες του νομού, εφόσον εκδίδονται.
Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 199/2007
Δαπάνες ραδιοφωνικής δημοσίευσης μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο της διαμόρφωσης-ανάπλασης παραλίας Δήμου. Μη νόμιμες, καθόσον από τις σχετικές διατάξεις (Κ.Υ.Α. ΗΠ 3711/2021/2003, ΦΕΚ 1391 Β΄) δεν προβλέπεται ραδιοφωνική δημοσίευση της ανωτέρω μελέτης, παρά μόνο δημοσίευσή της στον έντυπο τοπικό τύπο και ανάρτηση αυτής στο κατάστημα του ενδιαφερόμενου φορέα. Συγγνωστή πλάνη.
Περιεχόμενο-Έκταση δημοσίευσης
Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 44/2012
Δαπάνες για δημοσιεύσεις προκήρυξης πρόσληψης προσωπικού. Νόμιμη η δαπάνη, διότι, ανεξαρτήτως της έκτασης που κατέλαβε η σχετική δημοσίευση στις δύο εφημερίδες, η οποία σε κάθε περίπτωση δικαιολογείται από το γεγονός ότι αφορούσε σε τέσσερις διαφορετικές ειδικότητες με ξεχωριστά για καθεμία προσόντα (κύρια και επικουρικά), αυτή δεν περιείχε στοιχεία πέραν εκείνων που περιοριστικώς αναφέρονται στη διάταξη του άρθρου 21 παρ. 8 του ν. 2190/1994. Νόμιμη δαπάνη.
Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 299/2011
Δαπάνη δημοσίευσης. Η απόφαση του Δημάρχου περί ορισμού Αντιδημάρχων και μεταβίβασης σ΄ αυτούς της άσκησης καθ΄ ύλην και κατά τόπο αρμοδιοτήτων γνωστοποιείται με δημοσίευση ολόκληρου του κειμένου της σε εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού. Δημοσίευση της εν λόγω απόφασης σε περίληψη δεν προβλέπεται από τις διατάξεις, ενώ, εξάλλου, η δημοσίευση αυτούσιου του κειμένου της απόφασης εξασφαλίζει ότι οι δημότες θα λάβουν πλήρη γνώση του τομέα των αρμοδιοτήτων που αναλαμβάνει ο κάθε Αντιδήμαρχος. Νόμιμη η δαπάνη.
Ελ.Συν. Πράξη 270/2010 Τμ.7
το κείμενο της δημοσίευσης πρέπει να πληροί τις προδιαγραφές που καθορίζονται στην 2/82452/0020/2008 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, ως προς το χώρο που πρέπει να καταλαμβάνουν οι τίτλοι, οι υπότιτλοι και η γραμματοσειρά του κειμένου της δημοσίευσης. (Όμοια η Ελ.Συν.Τμ.7 Πράξη 135/2009)
Ελ.Συν.Τμ.7 Πράξη 166/2009
Μη νόμιμη η δαπάνη δημοσίευσης σε εφημερίδα περίληψης προκήρυξης για την πρόσληψη προσωπικού, διότι κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 21 παρ. 8 του ν. 2190/1994 συμπεριλήφθηκαν στο κείμενο στοιχεία πέραν των οριζόμενων ως υποχρεωτικών, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη επιβάρυνση του προϋπολογισμού. (Όμοιες οι Ελ. Συν. Τμ. 7, Πράξη 83/2012, 229/2009, 36/2009, 342/2006)
Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 160/2007
Δημοσίευση ανακοίνωσης σε εφημερίδα για την πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου από Δήμο. Μη νόμιμη, καθόσον η εν λόγω ανακοίνωση δημοσιεύτηκε ολόκληρη και όχι σε περίληψη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην 52769/18-10-2004 απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (ΦΕΚ 1557 Β΄). (Όμοιες οι Πράξεις Τμ.7 247/2006, 307/2006, Πράξη Κλιμακίου Β' 246/2005. Όμοια η Ελ.Συν. Πράξη 228/2010 Τμ.7)
Υπόχρεοι πληρωμής εξόδων δημοσίευσης
Ελ. Συν. Τμ.7 Πράξη 223/2011
Νόμιμη η πληρωμή ιδιοκτητών εφημερίδων για τη δημοσίευση διακηρύξεων διαγωνισμών έργων και προμηθειών σε νομαρχιακές εφημερίδες, προκειμένου να εξασφαλισθεί η έγκαιρη αποπληρωμή της αμοιβής τους για τις σχετικές καταχωρήσεις. Τούτο, ισχύει ανεξαρτήτως του ότι τις δαπάνες αυτές πρέπει στη συνέχεια να αναζητήσει ο Δήμος από τον κατά περίπτωση ανάδοχο (εργολάβο / προμηθευτή), που τελικώς πρέπει να επιβαρυνθεί με τα σχετικά έξοδα δημοσίευσης.
Ελ.Συν. Τμ. IV Πράξη 23/2011.
Καταβολή τιμήματος για τη δημοσίευση αρχικής ή επαναληπτικής διακήρυξης για την ανάθεση παροχής υπηρεσιών εφόσον αναδείχθηκαν οι οικείοι ανάδοχοι είναι μη νόμιμη, αφού, λόγω του χρόνου δημοσίευσης των διακηρύξεων αυτών (μετά την 4.9.2009, ημερομηνία δημοσίευσης του ν.3801/2009), υπόχρεοι για την πληρωμή των εξόδων δημοσίευσής τους είναι οι ανάδοχοι των ανωτέρω διαγωνισμών και όχι η αναθέτουσα αρχή. Μη νόμιμη η δαπάνη.
Κοστολόγηση δημοσιεύσεων
Ελ. Συν. Τμ.7 Πράξη 248/2011
Νόμιμη η πληρωμή της δαπάνης καταχώρισης σε τέσσερις εφημερίδες, δημοσίευσης σχετικά με την ανακοίνωση του σημείου εκκίνησης και τερματισμού, της ημερομηνίας καθώς και της ώρας πραγματοποίησης του ποδηλατικού γύρου, που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Νεολαίας και Αθλησης του Δήμου η οποία υπολογίστηκε με το ισχύον εμπορικό τιμολόγιο του τύπου και όχι με μειωμένο τιμολόγιο. Η δαπάνη δεν συνιστά υπηρεσιακή καταχώριση, αφού δεν αφορά τις ειδικές υπηρεσιακές ανάγκες, που αναφέρονται στις διατάξεις της 2/82452/0020/12.11.2008 κοινής υπουργικής απόφασης. Αντίθετα, η δημοσίευση αυτή φέρει τα χαρακτηριστικά, κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 2 του π.δ/τος 261/1997, διαφημιστικής προβολής, διοργανωθείσας από τον Οργανισμό αθλητικής δραστηριότητας, η οποία είναι συναφής με τους σκοπούς τους οποίους επιδιώκει. Συνεπώς, δεν συνέτρεχε υποχρέωση εφαρμογής του μειωμένου τιμολογίου, που ισχύει για τις καθαρά υπηρεσιακές και για τις εκ του νόμου υποχρεωτικές δημοσιεύσεις των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου.
Ελ.Συν.Τμ.7 Πράξη 135/2009
Μη νόμιμη η δαπάνη για διάφορες δημοσιεύσεις σε ημερήσια τοπική εφημερίδα., διότι: α) ορισμένες δημοσιεύσεις είναι υπηρεσιακές και υπερβαίνουν την τιμή χρέωσης ανά χιλιοστόμετρο, που ορίζεται στην ΚΥΑ 2/2873 Α/30.8.2005 (ΦΕΚ Β 1267), β) κάποιες από αυτές δημοσιεύτηκαν πάνω από μία φορά, ενώ τούτο δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου,
Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 227/2008
Δαπάνη Δήμου, που αφορούσε στη δημοσίευση των πράξεων του Δημοτικού Συμβουλίου, με τις οποίες αποφασίστηκε η αναπροσαρμογή των συντελεστών των τελών καθαριότητας και φωτισμού, δεν είναι νόμιμη κατά το ποσό που υπερβαίνει την τιμή χρέωσης ανά χιλιοστόμετρο που ορίζεται στην παρ.1 της 2/69382/0020/27-9-1999 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 1847 Β').
Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 204/2007
Δημοσίευση σε έντεκα εφημερίδες από δύο (2) έως οκτώ (8) φορές για χρονικό διάστημα έντεκα ημερών της πρόσκλησης Δημάρχου προς τους πολίτες να παραστούν στην εκδήλωση ορκομωσίας της νέας Δημοτικής Αρχής. Δαπάνη που αν και δεν βρίσκει έρεισμα σε διάταξη νόμου, συντελεί στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων από το Δήμο σκοπών, καθόσον στοχεύει στην πληροφόρηση των δημοτών. Μη νόμιμη όμως, διότι παρά το γεγονός ότι ορθά κοστολογήθηκαν με το εμπορικό τιμολόγιο ως μη αφορώσες υπηρεσιακές ανάγκες, οι εν λόγω δημοσιεύσεις υπερβαίνουν το προσήκον μέτρο, δεδομένου ότι οι περισσότερες καταχωρήθηκαν σε εφημερίδες εκδιδόμενες εκτός των ορίων του Δήμου και δεν δημοσιεύθηκαν μία μόνο φορά, αλλά επανειλλημμένα.
Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 5/2006
Δαπάνες δημοσιεύσεων Δήμου σε ημερήσια εφημερίδα. Νόμιμες, καθόσον όσες πραγματοποιήθηκαν για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών του Δήμου (προμήθειες, διακηρύξεις, τροποποιήσεις Σχεδίων Πόλεως) τιμολογήθηκαν με βάση την 2027574/25-4-96 Κ.Υ.Α.,όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει, ενώ όσες είχαν εμπορικό χαρακτήρα (διαφημίσεις, ανακοινώσεις πολιτιστικών εκδηλώσεων Δήμου κ.α.) κοστολογήθηκαν με το εμπορικό τιμολόγιο του τύπου.
Ελ. Συν. Κλιμάκιο Β' Πράξη 671/2004
Δημοσίευση σε τοπική εφημερίδα ανακοίνωσης - πρόσκλησης ενδιαφέροντος για τη σύνταξη μελέτης δημόσιου έργου. Καθορισμός της τιμής αυτής (Κ.Υ.Α. 2/69382/Ο020/1999, φ. 1847 Β').
Ελ. Συν. Κλιμάκιο Β' Πράξη 1377/2003
Δαπάνες πληρωμής διαφόρων δημοσιεύσεων σε τοπικές εφημερίδες, που αναφέρονται σε καθαρά υπηρεσιακούς λόγους. -Υπολογισμός αυτών.
Δυνατότητα καταχώρισης δημοσιεύσεων
Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 318/2010
Μη νόμιμη η ανάθεση δημοσίευσης διακήρυξης προμήθειας φωτοαντιγραφικών μηχανημάτων του Δήμου σε εταιρία-εφημερίδα διότι δεν συμπεριλαμβάνεται στις δυνάμενες να προβούν σε αντίστοιχες δημοσιεύσεις ημερήσιες νομαρχιακές εφημερίδες του Νομού όπως ορίζεται στην 14967/10.6.2009 απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών περί καθορισμού ημερησίων και εβδομαδιαίων νομαρχιακών και τοπικών εφημερίδων που έχουν τη δυνατότητα καταχώρησης δημοσιεύσεων των φορέων του Δημοσίου.
Ελ.Συν. Πράξη 270/2010 Τμ.7
Νόμιμη η δημοσίευση ανακοίνωσης Δήμου σε καθημερινή εφημερίδα, η οποία δεν περιλαμβάνεται μεταξύ των εφημερίδων που έχουν τη δυνατότητα να προβαίνουν στις δημοσιεύσεις της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 3548/2007, καθόσον η ανακοίνωση αυτή αφορά σε πρόσληψη προσωπικού μερικής απασχόλησης και συνεπώς, σύμφωνα με την Α.Π. 16240/23.6.2008 εγκύκλιο η δημοσίευσή της δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του νόμου αυτού.
|