Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

Τακτικές αποδοχές μόνιμου προσωπικού (περιλαμβάνονται βασικός μισθός, δώρα εορτών, γενικά και ειδικά τακτικά επιδόματα)

ΚΑ Προϋπολογισμού  6011 
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 601 εγγράφονται οι κάθε είδους αποδοχές του μόνιμου προσωπικού των δήμων, οι δαπάνες για την υπερωριακή απασχόληση αυτών, για την απασχόληση κατά τις αργίες και για άλλες πρόσθετες αμοιβές.

Στην υποκατηγορία αυτή εγγράφονται και διάφορες άλλες αμοιβές του προσωπικού εφόσον δεν εντάσσονται σε συγκεκριμένους κωδικούς, άσχετα με το χαρακτηρισμό που δίνεται σε αυτές από τις διατάξεις που επιτρέπουν την καταβολή τους.

Οι τρίμηνες αποδοχές και οι αυξημένες αποδοχές εκπαιδευτικής άδειας εγγράφονται στον ΚΑ 6011. Ανάλογα θα εγγραφούν και οι αντίστοιχες πιστώσεις για τις υπόλοιπες κατηγορίες προσωπικού.

Στον ΚΑ 6012 εγγράφεται και η αναγκαία πίστωση για την αμοιβή του υπαλλήλου που τηρεί τα πρακτικά των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, η αμοιβή του υπαλλήλου που ασκεί καθήκοντα ληξιάρχου, και, για τα νομικά πρόσωπα, η αμοιβή του υπαλλήλου για τη γραμματειακή υποστήριξη.

Στον ΚΑ 6013 εγγράφεται πίστωση για την πληρωμή του εφάπαξ βοηθήματος, για όσα ΝΠΔΔ υπάγονται σε αυτό.

Οι δαπάνες μετακινούμενων υπαλλήλων δεν εγγράφονται στους Κ.Α. της υποκατηγορίας αυτής αλλά στον ΚΑ 6422.

Αναδρομικά προηγούμενων οικονομικών ετών που οφείλονται σε υπαλλήλους, κατόπιν δικαστικών αποφάσεων κ.λπ., εγγράφονται στον ΚΑ 8111.



[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Γενικά για τις αποδοχές μέχρι 31.12.2015 δείτε τη θεματική ενότητα Αποδοχές προσωπικού.

Για τις αποδοχές από 01.01.2016 δείτε τη Θεματική Ενότητα ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (από 01.01.2016).

Ειδικότερα για τα ισχύοντα μισθολογικά κλιμάκια μέχρι 31.12.2015 πατήστε εδώ.
Για τα ισχύοντα μισθολογικά κλιμάκια από 01.01.2016 πατήστε εδώ.
 

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

 Απαιτούνται για κάθε χρηματικό ένταλμα

 

1. Μισθοδοτική κατάσταση
(άρθρο 26 περίπτ. 2 ΒΔ 17/5-16-59 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86
)

 

2. Κάποια από τα δικαιολογητικά των επιδομάτων (βλ παρακάτω περίπτωση 5)

Απαιτούνται για το  πρώτο χρηματικό ένταλμα κάθε οικονομικού έτους καθώς και για το πρώτο χρηματικό ένταλμα που εκδίδεται κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους μέσα στο οποίο αρχίζει ή μεταβάλλεται  η καταβολή του μισθού ή επί μέρους μισθολογικής παροχής.
(άρθρο 26 περιπτ.2 ΒΔ 17/5-15-6-59)

 

 Απαιτούνται για το πρώτο χρηματικό ένταλμα κάθε οικονομικού έτους καθώς και για το πρώτο χρηματικό ένταλμα που εκδίδεται κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους μέσα στο οποίο αρχίζει ή μεταβάλλεται η καταβολή του μισθού ή επί μέρους μισθολογικής παροχής. (άρθρο 26 περιπτ.2 ΒΔ 17/5-15-6-59)

 

1.  Αντίγραφο της πράξης διορισμού του υπαλλήλου και του ΦΕΚ στο οποίο αυτή δημοσιεύτηκε. (άρθρο 26 περίπτ. 2 ΒΔ 17/5-16-59 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)

 

2.  Αντίγραφο πρωτοκόλλου ορκωμοσίας(άρθρο 26 περίπτ. 2 ΒΔ 17/5-16-59 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)

 

3.  Βεβαίωση εγκατάστασης του υπαλλήλου. (άρθρο 23 του Ν.3584/07 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)

 

4.  Απόφαση του Δημάρχου για τη χορήγηση του ανώτερου μισθολογικού κλιμακίου και του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας. (άρθρα 7, 9 και 11 Ν.4354/15, εγκύκλιος Υπ. Οικ. 2/31029/ΔΕΠ/06.05.2016)

 

5. Για την καταβολή των επιδομάτων απαιτούνται επιπλέον δικαιολογητικά κατά περίπτωση:

Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας(μέχρι 31.12.2015)

Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας (από 01.01.2016)

-Επίδομα απομακρυσμένων παραμεθόριων περιοχών(μέχρι 31.12.2015)

Επίδομα απομακρυσμένων παραμεθόριων περιοχών (από 01.01.2016)

-Οικογενειακή παροχή(μέχρι 31.12.2015)

Οικογενειακή παροχή(από 01.01.2016)

-Επίδομα θέσης ευθύνης (μέχρι 31.12.2015)

Επίδομα θέσης ευθύνης (από 01.01.2016)

-Κίνητρο Επίτευξης Στόχων (μέχρι 31.12.2015)

 

 Απαιτούνται για το πρώτο (αμέσως μετά την πρόσληψη του υπαλλήλου - με τη διαδικασία του άρθρου 18 Ν. 2190/94) χρηματικό ένταλμα

 

1. Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την πραγματοποίηση πρόσληψης προσωπικού.

 

2. Απόφαση του Δημάρχου για τον ορισμό τριμελούς επιτροπής για την κατάρτιση των πινάκων κατάταξης και τον έλεγχο των δικαιολογητικών των υποψηφίων.

 

3. Το έγγραφο της Δ/νσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Διοίκησης της Περιφέρειας με το οποίο βεβαιώνεται ότι η παραπάνω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου έχει κριθεί νόμιμη.

 

4. Προκήρυξη του Δημάρχου σύμφωνα με υπόδειγμα του ΑΣΕΠ όπως ισχύει κάθε φορά.

 

5. Βεβαίωση της αρμόδιας υπηρεσίας του οικείου ΟΤΑ για τις κενές θέσεις που προβλέπονται στον ΟΕΥ κατά κατηγορία και κλάδο, για τις οποίες εκδίδεται η προκήρυξη.

 

6. Βεβαίωση της οικονομικής υπηρεσίας του οικείου ΟΤΑ, με την οποία πιστοποιείται η ύπαρξη εγκεκριμένων πιστώσεων στον προϋπολογισμό του για την κάλυψη δαπάνης μισθοδοσίας του προσωπικού που θα προσληφθεί για την πλήρωση των αντίστοιχων θέσεων, με ρητή αναφορά των αντίστοιχων Κωδικών Αριθμών, όπου προβλέπονται οι πιστώσεις.

 

7. Βεβαίωση του οικείου ΟΤΑ εάν εκδίδεται στην περιφέρειά του τοπική εφημερίδα (ημερήσια, ή εβδομαδιαία, ή μηνιαία), σύμφωνα με την παρ.12 του άρθρου 9 του Ν.2623/1998

 

8. Πίνακες κατάταξης. Απόφαση κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της παρ. 5 του άρθρου 11 του ν. 3833/2010 (Α' 40) (παρ 22 του άρθρου ένατου του ν. 4057/2012)

  9. Αντίγραφο εγγράφου ανακοίνωσης διορισμού προς τον επιτυχόντα (άρθρου 24 του Ν. 3584/2007)
 

10. Αντίγραφο της πράξης διορισμού του υπαλλήλου και του ΦΕΚ στο οποίο αυτή δημοσιεύτηκε (άρθρο 26 περίπτ. 2 ΒΔ 17/5-16-59 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86) (παρ.9 του άρθρου 1 του Ν.4038/2012

  11. Αντίγραφο πρωτοκόλλου ορκωμοσίας     (άρθρο 26 περίπτ. 2 ΒΔ 17/5-16-59 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86) (άρθρο 26 του Ν. 3584/2007)
  12. Βεβαίωση-πρωτόκολλο εγκατάστασης του υπαλλήλου (άρθρο 46 του Ν.3584/07 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)
   
Κρατήσεις
I. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ (από 1.1.2017)
Για τις ασφαλιστικές εισφορές μέχρι 31.12.2016 δείτε στο τέλος της παρούσας ενότητας.

1. Κύρια σύνταξη υπερ ΕΦΚΑ

Α. Υπαγόμενοι στο ασφαλιστικό καθεστώς του Δημοσίου

Ασφαλισμένοι

Εισφορά εργαζομένου

Εισφορά εργοδότη (στις περιπτώσεις που μέχρι την 31-12-2016 δεν προβλεπόταν η καταβολή αυτών)

Διατάξεις

Νέοι και παλαιοί

6,67%

2017  3,33%

2018  6,67%

2019  10%

2020 και επόμενα 13,33% 

άρθρο 5 του Ν.4387/2016

ΚΥΑ 111482/0092/30.11.2016 - ΦΕΚ 4005/14.12.2016 τεύχος Β

Υπ. Οικ. 2/24112/ΔΕΠ/31.03.2017

Νέοι και παλαιοί που υπάγονται στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν.3660/2008

4,3%

-

άρθρο 4 παρ. 1 του Ν.3660/2008

άρθρο 5 του Ν.4387/2016

Υπ. Οικ. 2/24112/ΔΕΠ/31.03.2017


Όσον αφορά την εισφορά εργοδότη 8% για τους πρώην κοινοτικούς υπαλλήλους, δείτε πως διαμορφώνονται οι κρατήσεις από 1.1.2017, στην ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ » ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ (από 1.1.2017) » Κύρια σύνταξη » Υπάλληλοι συνταξιοδοτικού καθεστώτος του Δημοσίου » ΙΙ. Ποσοστά εισφοράς  » 7. Πρώην κοινοτικοί υπάλληλοι

Για περισσότερα δείτε την ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ » ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ (από 1.1.2017) » Κύρια σύνταξη » Υπάλληλοι συνταξιοδοτικού καθεστώτος του Δημοσίου

Β. Υπαγόμενοι στο ασφαλιστικό καθεστώς του ΙΚΑ

Ασφαλισμένοι

Εισφορά εργαζομένου

Εισφορά εργοδότη

Διατάξεις

Νέοι και παλαιοί

6,67%

13,33%

άρθρο 38 παρ.1 του Ν.4387/2016



Κλάδος Βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων

2,20%

1,40%

άρθρο 23 παρ. 1 του Ν.2084/1992

 Υπαγόμενοι στο άρθρο 36 του Ν.1694/87
(μόνο για τους «παλαιούς ασφαλισμένους»)
2,10%
1,3%
άρθρο 36 παρ.3 του Ν.1694/1987
 Επαγγελματικός Κίνδυνος
 - 1%
άρθρο 45 παρ.4 του Ν.2084/1992


Για μηχανικούς δείτε την ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ » ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ (από 1.1.2017) » Κύρια σύνταξη » Μηχανικοί 



2. Επικουρική ασφάλιση ΕΤΕΑΕΠ

[embed_object_post post_id="86" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 

Για μηχανικούς δείτε την ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ » ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ (από 1.1.2017) » Κύρια σύνταξη » Μηχανικοί 



3. Ασφάλιση πρόνοιας - εφάπαξ ΕΤΕΑΕΠ
[embed_object_post post_id="85" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
 Για μηχανικούς δείτε την ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ » ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ (από 1.1.2017) » Κύρια σύνταξη » Μηχανικοί 



4. Υγειονομική περίθαλψη
[embed_object_post post_id="87" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 

Για μηχανικούς δείτε την ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ » ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ (από 1.1.2017) » Κύρια σύνταξη » Μηχανικοί 


ΙΙ. ΦΟΡΟΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 
Για την παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθούς, ημερομίσθια, συντάξεις και λοιπές παροχές που θα καταβληθούν στους δικαιούχους πατήστε εδώ.



III. ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥ Ν.3986/2010
[embed_object_post post_id="62" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]


ΙV. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Από 27.05.2016 η ανωτέρω παρακράτηση έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης διενεργείται βάσει του άρθρου 43Α του Ν.4172/13, όπως προστέθηκε με την παρ.9 του άρθρου 112 του Ν.4387/16. Για περισσότερα πατήστε εδώ.

[embed_object_post post_id="624821" post_title="Κατάργηση παρακράτησης εισφοράς αλληλεγγύης"]embed_object_post[/embed_object_post]



V. ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΩΝ ΟΤΑ Α' ΒΑΘΜΟΥ ΚΑΙ ΝΠΔΔ ΑΥΤΩΝ

A.
Τα σχετικά με τις συνδικαλιστικές εισφορές ορίζονται στην Ειδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τον τρόπο παρακράτησης των συνδικαλιστικών εισφορών στους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού και Ν.Π.Δ.Δ. αυτών 

Το ποσό της μηνιαίας εισφοράς είναι αυτό που προκύπτει από σχετική απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ή από το σχετικό άρθρο του Καταστατικού του πρωτοβάθμιου συλλόγου και εφαρμόζεται στο μόνιμο προσωπικό των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών που είναι μέλη των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων που ανήκουν στη δύναμη της Π.Ο.Ε. -Ο.Τ.Α.

Τις Συλλογικές συμβάσεις εργασίας που ισχύουν κατά διαστήματα μπορείτε να τις βρείτε στην ενότητα ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ - ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ » ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ - ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ » Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας »
Ο.Τ.Α.


B. Oι γεωτεχνικοί (γεωπόνοι, δασολόγοι, κτηνίατροι, γεωλόγοι και ιχθυολόγοι) είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν κατ' έτος την ετήσια συνδρομή τους η οποία ανέρχεται σήμερα σε 15 ευρώ. (ΓΕΩ.Τ.Ε.Ε. 2842/25.07.2012, ΓΕΩΤ.Ε.Ε. 3005/15.09.2015) Η ετήσια συνδρομή μέλους του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. (άρθρο 13 παρ. 1 περίπτ. β΄ του ν. 1474/1984) καταβάλλεται εντός του οικονομικού έτους, το οποίο αφορά. Για τους έμμισθους γεωτεχνικούς που απασχολούνται με οποιαδήποτε σχέση εργασίας στο Δημόσιο, σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), σε επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα των ΟΤΑ, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ), Οργανισμούς, Συνεταιριστικές Οργανώσεις, Τράπεζες, ανώνυμες εταιρείες, επιχειρήσεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και λοιπούς ιδιωτικούς φορείς, η ετήσια συνδρομή τους προς το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. παρακρατείται από τις αποδοχές τους, εντός του οικείου οικονομικού έτους, κατόπιν υποβολής σχετικής γραπτής δήλωσης του ενδιαφερομένου γεωτεχνικού προς τον οικείο φορέα απασχόλησης. Με την ίδια δήλωση ο ενδιαφερόμενος επιλέγει αν η παρακράτηση θα γίνεται σε μία ή δύο δόσεις, τον πρώτο ή/και έβδομο μήνα κάθε έτους. Το ποσό της παρακράτησης αναγράφεται σε ιδιαίτερη στήλη της μισθοδοτικής κατάστασης πληρωμής, αντίγραφο της οποίας αποστέλλεται στο ΓΕΩΤ.Ε.Ε. (άρθρο 2 παρ. 3 του Π.Δ. 12/17 - ΦΕΚ 26/03.03.2017 τεύχος Α'),



ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ (μέχρι 31.12.2016)


1. ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΚΥΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ

Α. ΥΠΕΡ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΘΕΝΤΕΣ ΜΕΧΡΙ 31.12.2010

Ασφαλισμένοι

Εισφορά Εργαζόμενου

Εισφορά Εργοδότη

Διατάξεις

Παλαιοί

6,67%

καμία

άρθρο 6 παρ.2, άρθρο 9 παρ. 3 του Ν.1902/90

άρθρο 20 παρ.2 και άρθρο 44 παρ.1 του Ν.2084/92

Νέοι

6,67%.

καμία

άρθρο 17 παρ.1 του Ν.2084/92,

άρθρο 18 παρ.1 του Ν.2084/92

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

Κοινοτικοί υπάλληλοι

-

8%

άρθρο 2 του Ν.Δ 3896/58

άρθρο 2 Ν.Δ 78/73

άρθρο 2 του Ν. 1518/85

άρθρο 3 παρ.7α του Ν.2768/1999

Υπάλληλοι που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.20 του Ν.2703/1999 και στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν. 3660/08

4,3%

-

άρθρο 2 παρ.20 του Ν.2703/1999

άρθρο 4 παρ. 1 του Ν. 3660/08

 

Από 1-7-2007 επί των αποδοχών των υπαλλήλων (παλαιών και νέων), διενεργείται κράτηση, για κύρια σύνταξη, υπέρ Δημοσίου, ποσοστού 6,67% επί ποσού 140,80 ευρώ (δηλαδή 9,39 ευρώ μηνιαίως) (άρθρο 2 Ν.3513/06 -ΦΕΚ 265 Α/5-12-2006)  (Εγκ. Γ.Λ.Κ 2/12540/0022/23-3-07 παρ. 31)(ΥΠ.ΟΙΚ. 55855/0092/24.04.2007) (ΙΚΑ εγκ.95/Α40/10/01.08.2007 Ασφαλιστικές κρατήσεις κλάδου σύνταξης επί ποσού 140,80 - του Ν.3513/06). (εγκ. ΙΚΑ 107/Ε40/197/26.09.2007 Καταχώριση σε Α.Π.Δ. του ποσού των 140,80 - (άρθ. 2 Ν.3513/06) με νέους κωδικούς τύπου αποδοχών.)

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.



Β. ΥΠΕΡ ΙΚΑ

α) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ 01.01.2011 ΚΑΙ ΜΕΤΑ  (παρ. 4 του άρθρου 2 του Ν.3865/2010)

 
 

ΚΛΑΔΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΡΓΟΔΟΤΗ

ΣΥΝΟΛΟ

ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

Κύρια σύνταξη

6,67 %

13,33 %

20%

Αρθρο 25, παρ. 1 του Α.Ν. 1846/51.

Αρθρο 44 παρ. 1 του Ν. 2084/1992.

                                           ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

 

Κλάδος Βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων

 

2,20%

1,40%

3,60%

Αρθρο 23 παρ. 1 του Ν.2084/1992.

ΣΥΝΟΛΟ

8,87%

14,73%

23,60%

 

 

Υπαγόμενοι στο άρθρο 36 του Ν.1694/87 (μόνο για τους «παλαιούς ασφαλισμένους»)

2,1%

1,3%

3,4%

Αρθρο 36 παρ.3 του Ν.1694/87.

ΣΥΝΟΛΟ

10,97%

16,03%

27%

 

 

Επαγγελματικός Κίνδυνος

-

1%

1%

Αρθρο 45 παρ.4 του Ν.2084/1992.

ΣΥΝΟΛΟ

8,87%

15,73%

24,60%

 



β) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ 31.12.2010 ΚΑΙ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΤΗΝ ΥΠΑΓΩΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΟΥ ΙΚΑ. (παρ. 4 του άρθρου 2 του Ν.3865/2010)

Για περισσότερα πατήστε εδώ.

γ) ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΙΚΑ (π.χ. υπάλληλοι των δημοτικών και κοινοτικών ιδρυμάτων και των λοιπών δημοτικών και κοινοτικών νομικών προσώπων)

Για περισσότερα πατήστε
εδώ.



2. ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΥΠΕΡ Ε.Τ.Ε.Α. (πρωην ΤΕΑΔΥ - ΤΟΜΕΑΣ ΤΑΔΚΥ)

 [embed_object_post post_id="84" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
Για περισσότερα πατήστε εδώ.


3. ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΥΠΕΡ ΤΠΔΥ - ΤΟΜΕΑΣ ΤΠΔΚΥ

Ασφαλισμένοι

Εισφορά Εργαζόμενου

Εισφορά Εργοδότη

Διατάξεις

Παλαιοί

1% επί του συνόλου των κάθε είδους αποδοχών, εκτός του κινήτρου απόδοσης.

Καμία

άρθρο 98 του Ν.Δ 4260/62

Νέοι

4% επί του συνόλου των κάθε είδους αποδοχών, εκτός του κινήτρου απόδοσης.

Καμία

άρθρα 32 παρ.1 και 37 παρ.1 του Ν.2084/1992

Για όλους

1% επί των τακτικών αποδοχών
και πρόσθετων αμοιβών
και αποζημιώσεων
όλων των δικαιούχων υπαλλήλων
του Ταμείου.

 

Καμία

 

παρ. 2β του άρθρου 38 του Ν.3986/2011 Η ειδική εισφορά της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), περί δημοσιονομικών ρυθμίσεων καταργήθηκε από την περίπτ.α' της παρ.1 του άρθρου 84 του ν.4997/22


Για περισσότερα πατήστε εδώ.



4. ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΥΠΕΡ Ε.Ο.Π.Υ.Υ. - Ι.Κ.Α./ΤΥΔΚΥ.

Παλαιοί - Νέοι Ασφαλισμένοι

 

ΥΠΕΡ Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

 

ΥΠΕΡ Ι.Κ.Α/Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.

ΣΥΝΟΛΟ

Εισφορά Ασφαλισμένου

 

2,15%

0,40%

2,55%

Εισφορά Εργοδότη

 

11,70%

0,80%

12,5%

Σύνολο

 

13,85%

1,20%

15,05%

Το επιπλέον ποσοστό εισφοράς 1% για κάθε προστατευόμενο μέλος οικογένειας αποδίδεται στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.


 (άρθρα 35 και 55 του Ν. 2084/92,άρθρο 4 παρ.4 του Β.Δ 18-22/2/50 και άρθρο 1 του ΠΔ 15/78)

Οι ασφαλισμένοι που έχουν τέσσερα παιδιά και άνω απαλλάσσονται από την εισφορά του 1% για τα ασφαλιζόμενα τέκνα. (ΠΔ 271/93)


Για περισσότερα πατήστε εδώ.


5.  ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Για τις κρατήσεις μηχανικών δείτε εδώ.
 
Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α.

Δεν υπόκειται σε καθεστώς ΦΠΑ (άρθρο 3 παρ. 1 Ν. 2859/00)

Σχετική νομολογία

ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΕΞΟΔΑ ΚΙΝΗΣΗΣ

ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ

ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΑΘΩΝ

ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΣΗΣ

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ

ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΠΙΔΟΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ






ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 102/2007
Καταβολή επιδόματος πληροφορικής σε τακτικό υπάλληλο Δήμου του κλάδου ΤΕ Πληροφορικής. Μη νόμιμη, αφού ο ανωτέρω υπάλληλος δεν είναι κάτοχος πτυχίου ή διπλώματος εκ των αναφερομένων στην παρ. 1 του άρθρου 14 του Π.Δ. 50/2001 και περαιτέρω δεν υπηρετεί σε νομοθετημένη υπηρεσία, κέντρο, διεύθυνση ή τμήμα πληροφορικής.

ΠΡΞ ΚΛΒ 2005 163 Εισηγητής: Αντιγόνη Στίνη, Πάρεδρος

Αναδρομική καταβολή επιδόματος πληροφορικής σε υπαλλήλους δήμου, κατόπιν εξώδικου συμβιβασμού. Μη νόμιμη, καθόσον: α) δεν υπήρχε νόμιμη αξίωση, αφού οι υπάλληλοι δεν υπηρετούσαν σε οργανικές θέσεις υπηρεσιών ή κέντρων πληροφορικής και β) είχε προηγηθεί αρνητική γνωμοδότηση του δικηγόρου του δήμου, καθισταμένου άκυρου του συμβιβασμού (αρθρ.263 Π.Δ.410/95). Εξάλλου σύμφωνα με το ίδιο άρθρο δεν επιτρέπεται συμβιβασμός για μισθολογικές απαιτήσεις.

ΠΡΞ ΚΛΒ 2005 533 Eισηγητής: Αντιγόνη Στίνη, Πάρεδρος
Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος πληροφορικής σε υπάλληλο δήμου, καθόσον κατέχει πτυχίο άσχετο με το αντικείμενο της πληροφορικής (Πτυχίο Ανώτερης Σχολής Ναυπηγών).

ΠΡΞ ΚΛΒ 2004 84 Εισηγητής: Νεκταρία Δουλιανάκη, Εισηγητής
Επίδομα πληροφορικής υπαλλήλων Δήμου. Μη νόμιμη, η καταβολή του σε υπαλλήλους ΠΕ, ΤΕ, και ΔΕ κατηγορίας που δεν έχουν τα προβλεπόμενα, από τις διατάξεις του π.δ/το50/2001, όπως ίσχυε πριν την αντικατάστασή του από το Π.Δ.347/2003, τυπικά προσόντα.


ΕΞΟΔΑ ΚΙΝΗΣΗΣ

ΠΡΚ Τ1 2005 Σ15Α Εισηγητής: Κ. Ζώη, Πάρεδρος
Απαράδεκτα εισάγεται στο Τμήμα έκθεση αμφιβολιών Επιτρόπου, σχετικά με το αν το επίδομα ειδικής απασχόλησης και τα έξοδα κίνησης που χορηγούνται στους υπαλλήλους Ο.Τ.Α. (άρθρο 5 παρ.3 Ν.2685/99) λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της αντιμισθίας των δικηγόρων των Ο.Τ.Α., προσαυξημένα κατά 20%, καθόσον η εντελλόμενη δαπάνη δενπεριλαμβάνει τα παραπάνω έξοδα κίνησης και το επίδομα αυτό, δεδομένου ότι η αρμοδιότητα του Τμήματος θεσπίζεται από το νόμο γνωμοδοτική σχετικά με την ερμηνεία συγκεκριμένων διατάξεων, κατ' εφαρμογή των οποίων κρίνεται η νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης.

ΠΡΞ T1 2005 54 Εισηγητής: Σ. Ντούνη, Σύμβουλος
Μόνιμος υπάλληλος δήμου, ο οποίος παρακολουθεί σπουδές στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, θεωρούμενος, σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 1 του Ν. 1388/1983 ως αποσπασμένος σ' αυτή, δεν δικαιούται των κατ' αποκοπή εξόδων κίνησης, που προβλέπονται από το άρθρο 5 παρ. 3β του Ν. 2586/1999 και την κατ' εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσα 2/6771/0022/2004 (φ. 225 Β') κοινή υπουργική απόφαση

ΠΡΞ T1 2004 162 Εισηγητής: Σ. Ντούνη, Σύμβουλος
Έξοδα κίνησης εντός έδρας υπαλλήλων της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών δήμου. Μη νόμιμη η καταβολή τους, καθόσον οι εντολές μετακίνησης αυτών είναι όλως γενικές και αόριστες αφού δεν περιέχουν τα στοιχεία που απαιτούνται από τον Ν. 2685/1995. Συγγνωστή πλάνη.

ΕΙΡ. ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ 6/2006
Η παροχή των 176 Ευρώ μηνιαίως αποτελεί προσαύξηση μισθού των δικαιούχων υπαλλήλων, εντασσόμενη στις τακτικές αποδοχές τους και θα πρέπει να χορηγείται αδιακρίτως σε όλο το προσωπικό (δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου) των οικείων Διοικητικών φορέων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. που υπάγονταν (μέχρι την 31.12.2003) στο μισθολογικό καθεστώς του Ν. 2470/1997, αλλά και στο, βάσει του Ν. 3205/2003, νυν ισχύον από 1.1.2004 μισθολογικό καθεστώς, ανεξαρτήτως των ιδιαιτέρων όρων εργασίας τους και κατά τρόπο μη συναρτώμενο με κλαδικές ή άλλου είδους εργασιακές ιδιαιτερότητες. Δεν μπορεί να θεωρηθεί ως συμψηφιστέα προς την ένδικη παροχή η χορηγούμενη στους υπαλλήλους Ο.Τ.Α, και των υπαγομένων σ' αυτούς ΝΠΔΔ χρηματική παροχή των «εξόδων κίνησης» καταβαλλομένη σ' αυτούς αρχικά σε τριμηνιαία, από δε την 1.1.2001 και εντεύθεν, σε μηνιαία βάση.


ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 141/2007
Καταβολή χιλιομετρικής αποζημίωσης σε υπαλλήλους τεχνικής υπηρεσίας Δήμου, λόγω μετακίνησής τους εντός έδρας για την επίβλεψη εκτελούμενων δημοτικών έργων. Μη νόμιμη, καθόσον οι προβλεπόμενες από τα άρθρα 3 και 7 του Ν. 2685/1999 εντολές μετακίνησης των ανωτέρω υπαλλήλων είναι γενικές και αόριστες, αφού δεν προκύπτει ότι εκδόθηκαν πριν από την ημερομηνία μετακίνησής τους, δεν καθορίζουν την ακριβή διεύθυνση των ημερήσιων τόπων μετάβασης των υπαλλήλων, ούτε και τα παρακολουθούμενα ημερησίως από κάθε υπάλληλο εκτελούμενα έργα.

ΠΡΞ T1 2006 18 Εισηγητής: Σ. Nτoύνη Σύμβουλος

Χιλιομετρική αποζημίωση για μετακινήσεις εντός έδρας τεχνικών υπαλλήλων ΟΤΑ. Προϋποθέσεις και απαραίτητα δικαιολογητικά. Μη νόμιμα καταβάλλεται η ως άνω αποζημίωση σε τεχνικούς υπαλλήλους δήμου, καθόσον οι γραπτές εντολές μετακίνησης αυτών είναι γενικές και αόριστες, ενώ δεν είναι εφικτός ο υπολογισμός της χιλιομετρικής απόστασης, αφού δεν αναφέρονται τα συγκεκριμένα έργα και ο τόπος εκτέλεσης αυτών (Συγγνωστή πλάνη).

ΠΡΞ Τ1 2005 87 Εισηγητής: Α. Μαυρούδή, Πάρεδρoς
Μετακινήσεις εντός έδρας με Ι.Χ. αυτοκίνητο τεχνικών υπαλλήλων δήμου, για τη διενέργεια απολυμάνσεων σε διάφορα κτίρια. Νόμιμη η καταβολή χιλιομετρικής αποζημίωσης σ' αυτούς μέχρι πεντακόσια χιλιόμετρα μηνιαίως, ενώ για τα επιπλέον χιλιόμετρα αναγνωρίζεται μόνο η καταβολή αντιτίμου εισιτηρίου συγκοινωνιακών μέσων. Οι παραπάνω απολυμάνσεις δεν μπορούν να υπαχθούν στην έννοια του δημοσίου έργου.


ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΑΘΩΝ

 

Ελ. Συν. Τμ. 7 Απόφ. 2093/2007
Δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 26 του Ν.3274/2004 και 29 παρ. 8 του Ν.3448/2006 δαπάνες Δήμου που αφορούν α) στην καταβολή σε ταμία αντισταθμίσματος διαχειριστικών λαθών, παρά το γεγονός ότι το ποσό των μηνιαίων εισπράξεων δεν υπερέβαινε τα 50.000.000 δρχ (αρθ. 22 παρ. 6 Ν.3156/2003), β) στην προμήθεια καυσίμων για τις μετακινήσεις δημοτικών οχημάτων, καθ' υπέρβαση των νομίμων ορίων και γ) στην δημοσίευση σε εφημερίδες ευχετηρίων μηνυμάτων του Δημάρχου, καθόσον οι ανωτέρω δαπάνες διενεργήθηκαν κατά παράβαση των κειμένων διατάξεων

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 5/2007
Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος διαχειριστικών λαθών σε υπάλληλο Δήμου, η οποία διορίστηκε σε θέση του κλάδου ΔΕ 14 Ελεγκτών Εσόδων - Εξόδων, καθόσον η ανωτέρω δεν αποδίδει ευθέως - ως φυσικό πρόσωπο - τους λογαριασμούς της διαχείρισής της στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ούτε διαχειρίζεται, σε μηνιαία βάση, μετρητά των οποίων το ποσό να είναι ανώτερο των 150.000 ευρώ (άρθρο 8 περ. Α14 του Ν. 3205/2003). Σχετ. οι 8 και 16/2007 πράξεις του ιδίου Τμήματος.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 1/2006
Υπάλληλος Δήμου, ο οποίος δεν κατέχει οργανική θέση ταμία, διαχειριστή, εισπράκτορα ή ελεγκτή δεν δικαιούται, κατά ρητή πρόβλεψη του Ν. 3205/2003, την καταβολή του επιδόματος διαχειριστικών λαθών σε καμιά περίπτωση, ακόμα και αν ασκεί εν τοις πράγματι τα ανωτέρω καθήκοντα (Σχετ. Πρ. Ι Τμ. 20/2005,95/2004, 94 και 131/2003). 

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 20/2006
Υπάλληλοι Δήμου οι οποίοι δεν κατέχουν οργανικές θέσεις ταμία, διαχειριστή, εισπράκτορα ή ελεγκτή εσόδων - εξόδων δεν δικαιούνται του επιδόματος διαχειριστικών λαθών, έστω και αν άσκησαν στην πραγματικότητα τα αντίστοιχα καθήκοντα αποκλειστικά και κατά πλήρες ωράριο ημερήσιας απασχόλησης (σχετ. πράξη I Τμ. 20/2005).

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 104/2006
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη νόμιμη καταβολή επιδόματος διαχειριστικών λαθών σε υπαλλήλους των Ο.Τ.Α., τόσο υπό την ισχύ του Ν. 2470/1997, όσο και του Ν. 3205/2003, αποτελεί η κατοχή από αυτούς οργανικής θέσης ταμία, διαχειριστή, εκδότη, εισπράκτορα ή ελεγκτή εσόδων-εξόδων και να διαχειρίζονται αποκλειστικά και κατά πλήρες ωράριο ημερήσιας απασχόλησης χρηματικό ποσό ανώτερο των 150.000 ευρώ. Το γεγονός ότι οι ανωτέρω αποδίδουν λογαριασμό στο Ελεγκτικό Συνέδριο δεν συναπάγεται ότι αυτοί εξαιρούνται από τον περιορισμό του άρθρου 8 του Ν. 3205/2003.

ΠΡΞ T1 2005 20 Εισηγητής: Ε. Φώτη, Σύμβουλος

Επίδομα αντισταθμίσματος διαχειριστικών λαθών σε υπαλλήλους Ο.Τ.Α. Μη νόμιμη η χορήγησή του σε υπαλλήλους που δεν κατέχουν οργανικές θέσεις ταμία, διαχειριστή, εκδότη, εισπράκτορα ή ελεγκτή εσόδων-εξόδων, έστω και αν άσκησαν εν τοις πράγμασι τα αντίστοιχα καθήκοντα αποκλειστικά και κατά πλήρες ωράριο. (Σχετ. Πραξ. Ι Τμ. 1 και 20/2006, 95/2004, 94 και 131/2005).



ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΠΡΞ ΚΛΒ 2005 367 Εισηγητής: Ελένη Νικολάου, Εισηγητής
Οι πολιτικοί μηχανικοί και αρχιτέκτονες των Ο.Τ.Α.α' βαθμού, δικαιούνται, ως τεχνικό προσωπικό, το επίδομα ειδικής απασχόλησης του άρθρου8 παρ.8 περ. β, Ν.2470/97.

ΠΡΞ T1 2000 44 Eισηγητής: Χ. Καραμαδούκη, Πάρεδρος
Επίδομα ειδικής απασχόλησης σε υπαλλήλους δήμου. Προϋποθέσεις καταβολής




ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΣΗΣ


 

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 187/2007
Αναδρομική καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης σε Προϊσταμένους Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών. Μη νόμιμη, διότι οι ανωτέρω υπάλληλοι δεν πληρούν τα από το νόμο αναγκαία προσόντα για την κατάληψη της θέσης Προϊσταμένου Τμήματος, αφού είναι δημοτικοί υπάλληλοι με βαθμό Γ΄ (άρθρο 36 του Ν. 2190/1994), ενώ περαιτέρω ούτε ως αναπληρωτές Προϊστάμενοι μπορούσαν να καταλάβουν τις θέσεις αυτές, καθόσον αφενός δεν υπάρχει απόφαση του αρμοδίου Υπηρεσιακού Συμβουλίου, η οποία να τους έχει τοποθετήσει στη θέση αυτή, αφετέρου δεν υπηρετούσαν σε υφιστάμενη οργανική μονάδα, αλλά ούτε και στις ίδιες οργανικές μονάδες (Κ.Ε.Π.) ώστε να δικαιούνται να ασκήσουν καθήκοντα αναπληρωτή Προϊσταμένου, αν παράλληλα συνέτρεχε η επιπλέον προϋπόθεση να είναι οι ανώτερες υπάλληλοι στις μονάδες αυτές (άρθρο 13 παρ. 5 του Ν. 1586/1986).

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 174/2006

Επίδομα θέσης ευθύνης σε προϊστάμενο ΚΕΠ Δήμου. Νόμιμη η καταβολή του, καθόσον ο ανωτέρω ήταν ο μοναδικός μόνιμος υπάλληλος και νόμιμα ασκούσε καθήκοντα προϊσταμένου του ΚΕΠ, μετά τον ορισμό του με απόφαση του Δημάρχου, μέχρι το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο να προβεί στην επιλογή Προϊσταμένου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2190/1994.

ΠΡΞ T1 2005 90 Εισηγητής: Κ. Εφεντάκης, Πάρεδρος

Επίδομα θέσης αρθρ.18 παρ.1 Ν.3205/2003 σε Προϊσταμένους Τμημάτων δημοτικού Ν.Π.Δ.δ. (Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί). Μη νόμιμη η καταβολή του, καθόσον δεν προηγήθηκε της τοποθέτησης των ανωτέρω σε θέσεις προϊσταμένων, η επιλογή τους από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο. Προϋποθέσεις καταβολής του επιδόματος αυτού σε αναπληρωτές προϊσταμένων .

ΠΡΞ ΚΛΒ 2003 1377 Εισηγητής: Αρyυρώ Μαυρομμάτη, Εισηγητής
Καταβολή επιδόματος θέσης επιτρέπεται μόνο σε υπαλλήλους που κατέχουν θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας και για όσο χρόνο ασκούν τα καθήκοντά τους. - Υπολογισμός επιδόματος αδείας.


ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 193/2007
Καταβολή αποδοχών σε υπάλληλο Δήμου, κατά τη διάρκεια άδειας κυοφορίας της, η οποία άρχισε την ίδια μέρα με την ορκομωσία της και την ανάληψη υπηρεσίας. Μη νόμιμη, καθόσον η ανωτέρω άδεια χορηγείται αφού προηγουμένως έχει υποχρεωτικά εξαντληθεί η αναρρωτική άδεια του υπαλλήλου, την οποία, όμως, δεν δικαιούται η ως άνω υπάλληλος, αφού δεν έχει συμπληρώσει τριετή πραγματική υπηρεσία (άρθρα 52 και 54 του Ν. 2683/1999).

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 175/2007
Καταβολή αποζημίωσης λόγω θανάτου δημοτικού υπαλλήλου στους κληρονόμους αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 300 του Ν. 1188/1981. Νόμιμη, διότι για τον υπολογισμό των ετών υπηρεσίας, ορθά λήφθηκε υπόψη το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο εν λόγω δημοτικός υπάλληλος απείχε από τα καθήκοντά του, λαμβάνοντας προσωρινή σύνταξη αναπηρίας από το Ι.Κ.Α., καθόσον κατά το χρόνο αυτό η υπηρεσιακή του σχέση με το Δήμο ήταν ενεργός και δεν είχε λυθεί, αφού δεν είχε μεσολαβήσει απόλυσή του.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 86/2006

Καταβολή διαφοράς αποδοχών σε μόνιμο υπάλληλο της ΤεχΝ. Υπηρεσίας Δήμου, λόγω χορήγησης ανωτάτου μισθολογικού κλιμακίου. Μη νόμιμη, καθόσον για τη μισθολογική του εξέλιξη λήφθηκε υπόψη η προϋπηρεσία του στη διαδημοτική επιχείρηση (Ν.π.ι.δ.), κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου15 παρ.2ε του Ν.3205/2003,αφού η προϋπηρεσία των τακτικών υπαλλήλων σε Ν.π.ι.δ. δεν υπολογίζεται για τη μισθολογική τους εξέλιξη.

ΠΡΞ Τ1 2004 171 Εισηγητής: Ελένη Φώτη, Σύμβουλος

Αποδοχές υπαλλήλου δήμου, που καταδικάστηκε σε φυλάκιση. Δεν είναι νόμιμη η επάνοδός του στην Υπηρεσία πριν από την έκδοση τελεσίδικης απόφασης (άρθρ. 154 v.1188/81), αφού οι συνέπειες από την καταδικαστική απόφαση εκλείπουν μόνο με την άρση ή την έκτιση της επιβληθείσας ποινής. Η πράξη αυτή κρίθηκε μη ανακλητέα με την 57/2005 του ιδίου Τμήματος.

ΠΡΞ T1 2002 116 Εισηγητής: Κ. Ζώη, Πάρεδρος
Εκτός υπηρεσίας χρόνος ημερομίσθιας υπαλλήλου, που εξαναγκάσθηκε σε παραίτηση κατά τη δικτατορία και αποκαταστάθηκε σύμφωνα με τους Ν.193/1975 και 1232/ 82. Λογίζεται και ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, για όλες τις συνέπειες και ως χρόνος ασφάλισης στο Ι.Κ.Α. Οι οφειλόμενες (στο ΙΚΑ), για τοχρόνο αυτό ασφαλιστικές εισφορές, βαρύνουν τον εργοδότη και όχι τον υπάλληλο, εφόσον κατά το χρόνο της απόλυσης είχε συνολική υπηρεσία πλέον της διετίας. Νόμιμη δαπάνη.


ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 166/2006
Καταβολή ειδικής μηνιαίας αποζημίωσης (πρίμ παραγωγικότητας) σε υπαλλήλους Δήμου, κατόπιν εξώδικου συμβιβασμού, για το χρονικό διάστημα από 1/1/1990 - 31/10/1990. Δαπάνη μη νόμιμη, καθόσον δεν υφίσταται η αξίωση των ως άνω υπαλλήλων, αφού η ανωτέρω αποζημίωση άρχισε να καταβάλλεται από 1-11-1990 με την 2069864/6391/0022/6-11-90 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών στους υπαλλήλους των Υπουργείων και επεκτάθηκε με τη διάταξη του άρθρου 17 του Ν. 2946/2001 και στους δημοτικούς υπαλλήλους (αρθ. 27 παρ. 6α΄ Ν. 3013/2002 και 25 Ν. 3156/2003).

ΠΡΞ T1 2003 108 Εισηγητής: Δ. Τσακανίκας, Πάρεδρος

Επίδομα παραγωγικότητας ετών 1990-1996, ως προϊόν συμβιβασμού. Προϋποθέσεις για την έγκυρη κατάρτιση αυτού. Οιτυχόν δικαστικές αποφάσεις των υπαλλήλων να μην έχουν καταστεί τελεσίδικες και ως εκ τούτου να μην έχουν επιλύσει με οριστικό τρόπο την υφιστάμενη μεταξύ των μερών (υπαλλήλων και Ν.Π.Δ.δ) έριδα, κατά την ισχύ του αρθρ .27 Ν. 3013/02 .Δεν είναι απαραίτητο να έχει προηγηθεί η άσκηση σχετικής αγωγής ή υποβολή αίτησης στη διοίκηση, για την εξώδικη αναγνώριση της σχετικής αξίωσης. Θέμα παραγραφής δεν τίθεται, καθόσον η αξίωση γεννήθηκε το πρώτον, από την έναρξη ισχύος του ως άνω νόμου. Υπόψη και άρθ. 25 παρ. 1 Ν. 3156/03. Νόμιμη καταβολή.

ΠΡΚ T1 2003 Σ8A Εισηγητής: Μ. Ζαγκλιβερινού, Σύμβουλος
Καταβολή πριμ παραγωγικότητας ετών 1993-1996 (1ης δόσης) σε υπαλλήλους μετά από σύναψη συμβιβασμού με το δήμο, κατ' εφαρμογή αρθρ.27 παρ.6 εδ. α' Ν.3013/2002. Μη νόμιμη για υπαλλήλους οι οποίοι είχαν ήδη προσφύγει, πριν την ισxύ του ως άνω νόμου, κατά του οικείου Ο.Τ.Α. στη Δικαιοσύνη, η οποία εξέδωσε στην προσφυγή τους αμετάκλητες απορριπτικές αποφάσεις, με συνέπεια να μην υφίσταται πλέον έριδα ή αβεβαιότητα κατά την ισχύ του Ν.3013/02, που να μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο οuμβιβασμού (αρθρ.871 Α.Κ.).

ΠΡΞ T1 2003 108 Εισηγητής: Δ. Tσακανίκας, Πάρεδρος
Επίδομα παραγωγικότητας ετών 1990-1996, ως προϊόν συμβιβασμού. Προϋποθέσεις για την έγκυρη κατάρτιση αυτού: Οι τυχόν δικαστικές αποφάσεις των υπαλλήλων να μην έχουν καταστεί τελεσίδικες καιως εκ τούτου να μην έχουν επιλύσει με οριστικό τρόπο την υφιστάμενη μεταξύ των μερών (υπαλλήλων και Ν.Π.Δ.δ.) έριδα, κατά την ισχύ του άρθρου 27 Ν. 3013/02. ούτε είναι δε, απαραίτητο να έχει προηγηθεί η άσκηση σχετικής αγωγής ή υποβολή αίτησης στη διοίκηση για την εξώδικη αναγνώριση της σχετικής αξίωσης θέμα παραγραφής δεν τίθεται, καθόσον η γεννήθηκε το πρώτον από την έναρξη ισχύος του ως άνω νόμου. Υπόψη και αρθρ.25 παρ.1 Ν.3156/03.Νόμιμη καταβολή.

ΠΡΞ T1 2003 103 Εισηγητής: Ε. Καραθανασόπουλος, Πάρεδρος
Πριμ παραγωγικότητας για τα έτη 1990-1996 κατ' εφαρμογή αρθρ.27 παρ.6α Ν.3013/02, σε υπαλλήλους δήμου. Νόμιμη η αξίωση για την καταβολή, καθόσον δεν έχει παραγραφεί δεδομένου ότι γεννήθηκε το πρώτον από την έναρξη ισχύος των ως άνω διατάξεων. Λοιπές προϋποθέσεις.: α) Η έγκυρη κατάρτιση συμβιβασμού, και β) να μην έχει επιλυθεί με οριστικό τρόπο (ήτοι με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις) η υφιστάμενη κατά την ισχύ του Ν.3013/02 σχετική έριδα μεταξύ των μερών. Εν μέρει μη νόμιμη δαπάνη. Έγινε νομοθετική ρύθμιση με το άρθρο 25 παρ.1 Ν.3156/03. (Σχετ. Πράξη Ι Τμήματος 89/2003).

ΠΡΚ T1 2003 Σ8Α Εισηγητής: Μ. Ζαγκλιβερινού, Σύμβουλος
Καταβολή πριμ παραγωγικότητας ετών 1993-1996 (1ης δόσης) σε υπαλλήλους μετά από σύναψη συμβιβασμού με το δήμο, κατ' εφαρμογή αρθρ.27 παρ.6 εδ. α' v.3013/2002. Μη νόμιμη για υπαλλήλους οι οποίοι είχαν ήδη προσφύγει, πριν την ισχύ του ως άνω νόμου, κατά του οικείου Ο.Τ.Α. στη δικαιοσύνη, η οποία εξέδωσε στην προσφυγή τους αμετάκλητες απορριπτικές αποφάσεις, με συνέπεια να μην υφίσταται πλέον έριδα ή αβεβαιότητα κατά την ισχύ του Ν.3013/02 που να μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συμβιβασμού (αρθρ.871 Α.Κ. ).

ΠΡΞ T1 2003 103 Εισηγητής: Ε. Καραθανασόπουλος, Πάρεδρος
Πριμ παραγωγικότητας για τα έτη 1990-1996 κατ' εφαρμογή αρθρ.27 παρ.6α Ν.3013/02, σε υπαλλήλους δήμου. Νόμιμη η αξίωση για την καταβολή, καθόσον δεν έχει παραγραφεί, δεδομένου ότι γεννήθηκε το πρώτον από την έναρξη ισχύος των ως άνω διατάξεων. Λοιπές προϋποθέσεις: α) Η έγκυρη κατάρτιση συμβιβασμού, και β) να μην έχει επιλυθεί με οριστικό τρόπο (ήτοι με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις η υφιστάμενη κατά την ισχύ του Ν.3013/02 σχετική έριδα μεταξύ των μερών. Εν μέρει μη νόμιμη δαπάνη. Έγινε νομοθετική ρύθμιση με το άρθρο 25 παρ.1 Ν.3156/03. (Σχετ. Πράξη Ι Τμήματος 89/2003)

ΠΡΞ T1 2003 146 Εισηγητής: Ε. Κουλουπίνη, Πάρεδρος
Επίδομα παραγωγικότητας ετών 199O-1996, ως προϊόν συμβιβασμού (αρθρ.27 ηαρ.6α Ν.3013/02), σε υπαλλήλους δήμου. Νόμιμη καταβολή, παρά το γεγονός ότι ήδη είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη πριν την ισχύ της ως άνω διάταξης και είχαν εκδοθεί απορριπτικές αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις(αρθρ.25 παρ.1 Ν.3156Ι03). Αιτιολογία. Για τη δημιουργία δεδικασμένου απαιτείται ταυτότητα δικαιώματος και νομικής αιτίας. Ανάκληση εν μέρει της 103/2003 πράξης Ι Τμ.Ελ.Συν

ΠΡΞ Τ1 2003 89 Εισηγητής: Ι. Κωστόπουλος, Σύμβουλος
Η αξίωση του προσωπικού δήμου, για καταβολή σ' αυτό, κατ'αρθρ.27 παρ.6α Ν.3013/02.12.92, του πριμ παραγωγικότητας του χρονικού διαστήματος 1.1.90 -31.12.92, γεννηθείσα το πρώτον από την έναρξη ισχύος των ως άνω διατάξεων (1.5.2002), δεν έχει υποπέσει στην παραγραφή, του άρθρου 48 παρ. 3 και 4 του Ν.δ. 496/1974. Ουδεμία δε επιρροή ασκεί το έγγραφο του Γ. Γ. ΥπουργείουΕσωτερικών, ότι δικαιούχοι του εν λόγω επιδόματος είναι οι δημοτικοί υπάλληλοι μόνο για το χρονικό διάστημα από 1993 έως 1996, καθώς δεν υπάρχει σχετική νομοθετική εξουσιοδότηση.

ΠΡΞ ΚΛΒ 2004 109 Εισηγητής: Δέσποινα Κωνσταντάρα, Πάρεδρος
Καταβολή επιδόματος παραγωγικότητας σε μεταταγέντες υπαλλήλους Δημοτικού Παιδικού Σταθμού για χρονικό διάστημα προηγούμενο της μετάταξής τους. Μη νόμιμη, καθόσον σύμφωνα με την παρ.2 αρθρ.26 Π.Δ. 410/1995, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο12 ν 2880/01, στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς ως δημοτικά Ν.Π.Δ.δ., δεν μεταβιβάζονται τυχόν αξιώσεις υπαλλήλων κατά του Δημοσίου, για το προ της μετατάξεώς τους χρονικό διάστημα.

ΠΡΞ Τ7 2005 21 Εισηγητής: Κ. Σταμούλη, Πάρεδρος
Δαπάνη διενέργειας προληπτικών ιατρικών εξετάσεων ορισμένων κατηγοριών προσωπικού Ο.Τ.Α. Μη νόμιμη, καθόσον η εν λόγω δαπάνη βαρύνει τον οικείο φορέα υγειονομικής περίθαλψης των υπαλλήλων και όχι το δήμο. Συγγνωστή πλάνη, διότι η αρμόδια υπηρεσία στηρίχθηκε σε σχετικό έγγραφο του Γ.Γ. Υπουργείου Εμπορίου, σύμφωνα με το οποίο η ανάληψη της εν λόγω δαπάνης ανάγεται στην αρμοδιότητα του εργοδότη και όχι του Ταμείου 

                                                      ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 176/2006
Επίδομα ανθυγιεινής εργασίας σε μόνιμους υπαλλήλους (βοηθητικό προσωπικό) ΝΠΔΔ. Μη νόμιμη η καταβολή του, καθόσον αυτοί δεν εμπίπτουν σε καμία από τις περιοριστικά αναφερόμενες στο πδ 907/1978 ή στο άρθρο 2 του Ν. 1160/1981 κατηγορίες μονίμων υπαλλήλων. Η διατήρηση του εν λόγω επιδόματος, ως προσωπικής διαφοράς, είναι αδιάφορη αφού η διαφορά αυτή έχει εξαλειφθεί λόγω χορήγησης ανώτερων Μ.Κ. και αυξημένου χρονοεπιδόματος.

                                            
ΕΠΙΔΟΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 297/2006
Επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών σε υπάλληλο Δήμου, κλάδου ΠΕ Διοικητικού. Μη νόμιμη η καταβολή του, διότι το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο δεν αιτιολόγησε (αρθ. 8 του Ν. 3205/2003) τη συνάφεια των μεταπτυχιακών σπουδών του υπαλλήλου, οι οποίες ανήκουν στον επιστημονικό τομέα της ιστορίας των ιδεών, με το αντικείμενο της υπηρεσίας του, το οποίο είναι η διεκπεραίωση υποθέσεων αλλοδαπών.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 183/2006

Χορήγηση επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών σε υπάλληλο του ΤΥΔΚΥ. Μη νόμιμη, καθόσον σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του Ν. 3205/05 (ΦΕΚ 297 Α΄), το ανωτέρω επίδομα χορηγείται μόνο στην περίπτωση που το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσης κατά την πλήρωση και την περιγραφή της εργασίας από τον Οργανισμό της Υπηρεσίας.

 

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ  

 

[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας