Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία


Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

 

Τίτλος Δαπάνης

 Γενικός γραμματέας

ΚΑ Προϋπολογισμού  6031.02  Γενικός γραμματέας (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ)
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 603 «Αποδοχές υπαλλήλων ειδικών θέσεων» εγγράφονται οι αποδοχές μετακλητών υπαλλήλων, όπως ειδικών συμβούλων και συνεργατών, επιστημονικών συνεργατών, γενικού γραμματέα, ιδιαιτέρου γραμματέα κ.λπ.

Στους ίδιους κωδικούς θα εγγραφούν και οι αποδοχές των δικηγόρων και νομικών συμβούλων που κατέχουν αντίστοιχες θέσεις στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) και αμείβονται με πάγια περιοδική αμοιβή.

Οι αμοιβές των δικηγόρων που διορίζονται ανά υπόθεση θα καταχωρηθούν στον ΚΑ 6111

.[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Σχετικά με την πρόσληψη των Γενικών Γραμματέων δείτε την ενότητα Προσλήψεις προσωπικού ΟΤΑ » Γενικοί Γραμματείς.

Σχετικά με τις αποδοχές των Γενικών Γραμματέων
-μέχρι 31.12.2015 δείτε την ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (μέχρι 31.12.2015) » ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ » Γενικοί Γραμματείς
.
-από 01.01.2016 δείτε την ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (από 01.01.2016)» ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ » Γενικοί Γραμματείς

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

 Απαιτούνται για κάθε χρηματικό ένταλμα

  1. Μισθοδοτική κατάσταση
(άρθρο 26 περίπτ. 2 ΒΔ 17/5-16-59 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)
 

2. Κάποια από δικαιολογητικά των επιδομάτων (βλ παρακάτω περίπτωση 5)

 

 Απαιτούνται για το πρώτο χρηματικό ένταλμα κάθε οικονομικού έτους καθώς και για το πρώτο χρηματικό ένταλμα που εκδίδεται κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους μέσα στο οποίο αρχίζει ή μεταβάλλεται η καταβολή του μισθού ή επί μέρους μισθολογικής παροχής. (άρθρο 26 περιπτ.2 ΒΔ 17/5-15-6-59)

 

1.  Αντίγραφο της πράξης διορισμού του υπαλλήλου και του ΦΕΚ στο οποίο αυτή δημοσιεύτηκε. (άρθρο 26 περίπτ. 2 ΒΔ 17/5-16-59 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)

Από 09.08.2019 (ημερ. έναρξης ισχύος Ν.4623/19), η έναρξη αξίωσης αποδοχών αρχίζει από την υπογραφή της απόφασης διορισμού, και δεν είναι απαραίτητο να αναμείνετε τη δημοσίευση της στο ΦΕΚ. (παρ. 2 άρθρο 161 του Ν. 3584/2007, όπως συμπληρώθηκε με την περίπτ.β' της παρ.1 του άρθρου 15 του Ν.4623/19)

  2.  Αντίγραφο πρωτοκόλλου ορκωμοσίας.  (άρθρο 26 περίπτ. 2 ΒΔ 17/5-16-59 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)
  3.  Βεβαίωση εγκατάστασης του υπαλλήλου. (άρθρο 46 του Ν.3584/07  και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)
 

4. Κοινή υπουργική απόφαση για τον ποσοστιαίο προσδιορισμό του ύψους των αποδοχών, σε συνάρτηση με τις αποδοχές των υπαλλήλων ειδικών θέσεων πρώτου βαθμού, μετά από γνώμη της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.. (άρθρο 161 παρ.4 Ν.3584/07)

Ισχύουσα:  ΚΥΑ 54698/05.10.2018 (ΦΕΚ 4704/22.10.2018 τεύχος Β’)   όπως έχει τροποποιηθεί με την ΚΥΑ 72865/10.12.2018 (ΦΕΚ 5726/19.12.2018 τεύχος Β’)

 

 

5. Για την καταβολή των επιδομάτων απαιτούνται τα εξής επιπλέον δικαιολογητικά κατά περίπτωση:

1. Οικογενειακή παροχή. (μέχρι 31.12.2015)

Οικογενειακή παροχή (από 01.01.2016)

  6.  Μισθοδοτική κατάσταση


[embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
 

 Επιπλέον εφόσον απαιτείται:

 

 1. Βεβαίωση από την υπηρεσία συντάξεων του Γ.Λ.Κ. ότι γίνεται η προβλεπόμενη περικοπή της σύνταξης. (άρθρο 5 παρ. 13 Ν 2703/99)

Κρατήσεις

Ι. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ
Δείτε την ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ » ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ (από 1.1.2017) » Ειδικές κατηγορίες απασχολούμενων » Μετακλητοί υπάλληλοι

 

ΙΙ. ΦΟΡΟΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 

(από 01/01/2014 εφαρμόζεται το άρθρο 60 του Ν.4172/2013)
Για την παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθούς, ημερομίσθια, συντάξεις και λοιπές παροχές που θα καταβληθούν στους δικαιούχους πατήστε
εδώ.

 

ΙΙΙΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Από 27.05.2016 η ανωτέρω παρακράτηση έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης διενεργείται βάσει του άρθρου 43Α του Ν.4172/13, όπως προστέθηκε με την παρ.9 του άρθρου 112 του Ν.4387/16. Για περισσότερα πατήστε εδώ

 

 

 

IV. ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥ Ν.3986/2011
[embed_object_post post_id="62" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 

Οι μετακλητοί υπάλληλοι μπορεί να είναι ασφαλισμένοι και σε άλλα ταμεία πλην του ΙΚΑ και του ΤΠΔΥ. Για την υπαγωγή ή μη στις ανωτέρω ειδικές εισφορές, δείτε την παραπάνω ενότητα.


 

Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α.  Δεν υπόκειται σε καθεστώς ΦΠΑ (άρθρο 3 παρ. 1 Ν. 2859/00)
Σχετική νομολογία

 

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 207/2019

Οι αποδοχές των Γενικών Γραμματέων των Δήμων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερες από τις αποδοχές που προβλέπονται για τους υπαλλήλους ειδικών θέσεων 1ου βαθμού, στις οποίες περιλαμβάνονται ο βασικός τους μισθός προσαυξημένος με το προβλεπόμενο για αυτούς επίδομα θέσης ευθύνης, ανεξαρτήτως εάν τελικώς οι αποδοχές των Γενικών Γραμματέων υπερβαίνουν το τιθέμενο ποσοστό 65% επί της αντιμισθίας του οικείου Δημάρχου.  Νόμιμη η δαπάνη. 

 


Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 131/2013
Η αξίωση του Γενικού Γραμματέα του Δήμου για την καταβολή των αποδοχών του από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης διορισμού του, στις 25.1.2011, κατ' εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 12 παρ. 4 του ν. 4071/2012, είναι νόμιμη, καθόσον από το 4226/27.1.2011 έγγραφο του Δημάρχου αποδεικνύεται ότι από την εν λόγω ημερομηνία (25.1.2011) ανέλαβε και ασκούσε τα ανατεθειμένα σε αυτόν καθήκοντα. Το δε μεταγενέστερο 12756/8.3.2011 πρωτόκολλο τοποθέτησής του στη θέση του Γενικού Γραμματέα, του οποίου άλλωστε η έκδοση δεν προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις του άρθρου 161 του Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων, αλλά αφορά τους προσληφθέντες με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλους, δεν αναιρεί το αποδειχθέν γεγονός της παροχής εργασίας ήδη από το χρόνο έκδοσης της απόφασης διορισμού και ως εκ τούτου δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης.

Ελ.Συν.Ολ.Απόφαση 2457/2012
Συνταξιούχος - Γενικός Γραμματέα σε Δήμο. Παράλληλα με την ιδιότητα του ως πολιτικού συνταξιούχου του Δημοσίου (πρώην Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Οικονομικών) κατείχε θέση Γενικού Γραμματέα στο Δήμο ΧΧΧ, με συνέπεια η σύνταξή του να πρέπει να καταβληθεί μειωμένη κατά 70%,  σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 14 του Ν 2592/1998. Oι συνταξιούχοι του Δημοσίου που προσλαμβάνονται στο δημόσιο τομέα υποχρεούνται να δηλώσουν στην Υπηρεσία Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ) την κατοχή από αυτούς δημόσια θέσης και σε περίπτωση που παραλείψουν να υποβάλλουν την εν λόγω δήλωση και συνεχίσουν να λαμβάνουν ολόκληρη τη σύνταξη καταλογίζονται με το ποσό της σύνταξης που εισέπραξαν αχρεώστητα. Είναι δε η υποχρέωση ενημέρωσης της Υπηρεσίας Συντάξεων του ΓΛΚ ανεξάρτητη και αυτοτελής έναντι της ευθύνης την οποία έχει ο εκκαθαριστής αποδοχών της θέσης να αναστέλλει την καταβολή αποδοχών στην περίπτωση που δεν έχει προσκομιστεί βεβαίωση της Υπηρεσίας Συντάξεων του ΓΛΚ ότι δηλώθηκε η κατοχή αυτής (θέσης), σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 13 του Ν 2703/1999. Στις περιπτώσεις που έχουν καταβληθεί αχρεώστητα χρηματικά ποσά από αποδοχές ή συντάξεις, η αναζήτηση και επιστροφή αυτών αντίκειται στις αρχές της εύρυθμης και χρηστής διοίκησης όταν: α) κρίνεται, μετά από εκτίμηση των συγκεκριμένων σε κάθε περίπτωση συνθηκών και της συμπεριφοράς των αρμόδιων κρατικών αρχών ότι δημιουργήθηκε σ' εκείνον που εισέπραξε τα παραπάνω ποσά σταθερή και δικαιολογημένη πεποίθηση ότι ήταν δικαιούχος αυτών και συνεπώς καλόπιστα τα εισέπραξε και β) προκύπτει από την εκτίμηση των στοιχείων της προσωπικής, οικογενειακής και περιουσιακής κατάστασης του ανωτέρω ότι η αναζήτηση μετά παρέλευση ικανού χρονικού διαστήματος και η επιστροφή τους θα δημιουργήσει σ' αυτόν απρόβλεπτες οικονομικές δυσχέρειες με άμεση δυσμενή επίδραση στα μέσα διαβίωσης του ιδίου και της οικογένειάς του. Οι έννοιες δε της καλής πίστης και της οικονομικής αδυναμίας είναι νομικές υποκείμενες στον αναιρετικό έλεγχο σχετικά με το αν ορθώς το δικαστήριο της ουσίας υπήγαγε τα ανελέγκτως δεκτά γενόμενα πραγματικά περιστατικά στο νόμο (Βλ. ΕλΣυν, Ολ 1428/2005,1489/2000,1636/1995,577/1993).

Ελ.Συν.Τμ.1 Πράξη 274/2011
Τα έννομα αποτελέσματα, μεταξύ των οποίων και η αξίωση προς καταβολή αποδοχών, των αποφάσεων διορισμού Γενικού Γραμματέα Δήμου και Ιδιαίτερου Γραμματέα Δημάρχου ισχύουν από τη δημοσίευση, σε περίληψη, των αποφάσεων αυτών στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι ως άνω μετακλητοί υπάλληλοι απολύονται αυτοδικαίως όταν ο Δήμαρχος που τους προσέλαβε απολέσει την ιδιότητά του «για οποιονδήποτε λόγο», τέτοιο δε λόγο, όπως έχει ήδη κριθεί (βλ. 68/2011 πράξη του Τμήματος τούτου), συνιστά και η λήξη της δημοτικής περιόδου για την οποία εκλέχθηκε ο οικείος δήμαρχος. Μη νόμιμη η δαπάνη.
 

Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 94/2007
Είναι νόμιμη η πρόσληψη δημοτικού συνταξιούχου σε θέση μετακλητού γενικού γραμματέα Δήμου με απόφαση του οικείου Δημάρχου, καθόσον ρητά ορίζεται στο άρθρο 241 παρ. 2 του 1188/1981, που είναι ειδική διάταξη, η ως άνω διαδικασία πρόσληψης, ενώ δεν τυγχάνει εφαρμογής η διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 1256/1982, αφού, μετά την αντικατάσταση της παρ. 1 εδ. γ΄ του άρθρου 241 του ν. 1188/1981 με την παρ. 3 του άρθρου 29 του ν. 3274/2004, αποσυνδέθηκαν οι αποδοχές των γενικών γραμματέων δήμων από τους περιορισμούς του ν. 1256/1982. Περαιτέρω, οι γενικοί γραμματείς δήμων δεν εξομοιώνονται με υπαλλήλους ειδικών θέσεων 1ουβαθμού και συνεπώς δεν απαιτείται από αυτούς για την πρόσληψή τους η κατοχή τυπικών προσόντων που πρέπει κατά νόμο να έχουν οι τελευταίοι.
 

Ελ. Συν. Τμ.1 Πράξη 120/2005
Οι μηνιαίες αποδοχές, από 1-1-2005, των Γενικών Γραμματέων των δήμων, οι Δήμαρχοι των οποίων δικαιούνται να λαμβάνουν έξοδα παράστασης προσαυξημένα κατά 20%, υπολογίζονται σε ποσοστό 65% επί των προσαυξημένων εξόδων παράστασης του οικείου Δημάρχου.

ΠΡΞ ΚΛΒ 2004 671
Υπολογισμός δώρου Χριστουγέννων σε υπάλληλο Κατηγορίας Ειδικών θέσεων (άρθρο 9 του Ν.2470/97).

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ  

ΓνΝΣΚ 289/2008 Τμ.Α΄
Ο Γενικός Γραμματέας Δήμου, κάτοχος πτυχίου του Μητρώου Εμπειρίας Κατασκευαστών (ΜΕΚ) απαγορεύεται να στελεχώνει, για όσο διάστημα φέρει την ιδιότητα του Γενικού Γραμματέα, εργοληπτική επιχείρηση εγγεγραμμένη στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ.

 

 

[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας