Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

 Ιδιαίτερος γραμματέας

ΚΑ Προϋπολογισμού  6031.03  Ιδιαίτερος γραμματέας (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ)
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 603 «Αποδοχές υπαλλήλων ειδικών θέσεων» εγγράφονται οι αποδοχές μετακλητών υπαλλήλων, όπως ειδικών συμβούλων και συνεργατών, επιστημονικών συνεργατών, γενικού γραμματέα, ιδιαιτέρου γραμματέα κ.λπ.
Στους ίδιους κωδικούς θα εγγραφούν και οι αποδοχές των δικηγόρων και νομικών συμβούλων που κατέχουν αντίστοιχες θέσεις στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) και αμείβονται με πάγια περιοδική αμοιβή.
Οι αμοιβές των δικηγόρων που διορίζονται ανά υπόθεση θα καταχωρηθούν στον ΚΑ 6111

.[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Σε Δήμο που είναι πρωτεύουσα Νομού ή έχει πληθυσμό πάνω από είκοσι χιλιάδες (20.000) κατοίκους μπορεί με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του να συνιστάται θέση μετακλητού Ιδιαίτερου Γραμματέα Δημάρχου στον οποίο καταβάλλονται αποδοχές Ειδικού Συνεργάτη Δήμου.  (άρθρο 162 παρ.1 του Ν.3584/07)

Ο Ιδιαίτερος Γραμματέας διορίζεται και απολύεται με απόφαση του Δημάρχου, που δημοσιεύεται σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ο Ιδιαίτερος Γραμματέας παύει να ασκεί τα καθήκοντα του και απολύεται αυτοδικαίως αμέσως μόλις ο Δήμαρχος που τον προσέλαβε αποβάλει την ιδιότητα του για οποιονδήποτε λόγο. (άρθρο 162 παρ.1 του Ν.3584/07)

ΠΡΟΣΟΧΗ! Από 1.1.2013 καταργούνται οι θέσεις μετακλητών ιδιαιτέρων γραμματέων Δημάρχων που έχουν συσταθεί με τους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των Δήμων. (άρθρο πρώτο υποπαρ.ΣΤ1. του Ν. 4093/12)


Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την πρόσληψη προσωπικού ειδικών θέσεων κάντε κλικ εδώ.

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

 Απαιτούνται για κάθε χρηματικό ένταλμα

  1. Μισθοδοτική κατάσταση (άρθρο 26 περίπτ. 2 ΒΔ 17/5-16-59 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)
  2. Κάποια από δικαιολογητικά των επιδομάτων (βλ παρακάτω περίπτωση 5)
 

 Απαιτούνται για το πρώτο χρηματικό ένταλμα κάθε οικονομικού έτους καθώς και για το πρώτο χρηματικό ένταλμα που εκδίδεται κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους μέσα στο οποίο αρχίζει ή μεταβάλλεταιη καταβολή του μισθού ή επί μέρους μισθολογικής παροχής. (άρθρο 26 περιπτ.2 ΒΔ 17/5-15-6-59)

 

1.  Αντίγραφο της πράξης διορισμού του υπαλλήλου και του ΦΕΚ στο οποίο αυτή δημοσιεύτηκε. (άρθρο 26 περίπτ. 2 ΒΔ 17/5-16-59 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)

 

2.  Αντίγραφο πρωτοκόλλου ορκωμοσίας.  (άρθρο 26 περίπτ. 2 ΒΔ 17/5-16-59 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)

 

3.  Βεβαίωση εγκατάστασης του υπαλλήλου. (άρθρο 46 του Ν.3584/07 και Εγκ. Υπ.Εσωτ. 59774/86)

 

4.  Κοινή υπουργική απόφαση για τον ποσοστιαίο προσδιορισμό του ύψους των αποδοχών, σε συνάρτηση με τις αποδοχές των υπαλλήλων ειδικών θέσεων πρώτου βαθμού. (άρθρο 162 παρ.1 και άρθρο 163 παρ.8 του Ν.3584/07) Κ.Υ.Α. 99751/8911/84

 

5. Για την καταβολή των επιδομάτων απαιτούνται τα εξής επιπλέον δικαιολογητικά κατά περίπτωση:

1. Οικογενειακή παροχή
2. Επιδόματα εορτών
3. Επιδόματα άδειας

  6.  Μισθοδοτική κατάσταση

[embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 

 Απαιτούνται για το πρώτο (αμέσως μετά την πρόσληψη του υπαλλήλου- με τη διαδικασία του άρθρου 18 Ν. 2190/94)χρηματικό ένταλμα

 

1. Ανακοίνωση στον τύπο για γνωστοποίηση της πρόθεσης κάλυψης της θέσης.(άρθρο 162 παρ.2 του Ν. 3584/07)

  Σημ. τα υποδείγματα είναι κοινά με των ειδικών συνεργατών.
   
Κρατήσεις

1. ΦΟΡΟΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 

Για την παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθούς, ημερομίσθια, συντάξεις και λοιπές παροχές που θα καταβληθούν στους δικαιούχους πατήστε εδώ.


2. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Από 1/1/2012, στις καθαρές αποδοχές διενεργείται παρακράτηση έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ν.3986/2011 κατά την καταβολή με συντελεστή, ανάλογα με το ύψος του καθαρού συνολικού εισοδήματος. Για περισσότερα πατήστε εδώ.

Από 27.05.2016 η ανωτέρω παρακράτηση έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης διενεργείται βάσει του άρθρου 43Α του Ν.4172/13, όπως προστέθηκε με την παρ.9 του άρθρου 112 του Ν.4387/16. Για περισσότερα πατήστε εδώ

 

[embed_object_post post_id="624821" post_title="Κατάργηση παρακράτησης εισφοράς αλληλεγγύης"]embed_object_post[/embed_object_post]



3. ΕΙΣΦΟΡΑ ΥΠΕΡ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

Για να υπαχθεί ο Ιδιαίτερος Γραμματέας στην ασφάλιση του Δημοσίου, εφόσον δε λαμβάνει σύνταξη από το Δημόσιο ή από άλλον ασφαλιστικό φορέα, θα πρέπει να καταθέσει αίτηση στο Δήμο μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριών μηνών από το διορισμό του. Επομένως, στις αποδοχές του Ιδιαίτερου Γραμματέα που είναι ήδη συνταξιούχος δε γίνεται κράτηση για σύνταξη. (άρθρο 31 παρ.2 του ΝΔ 1827/42)

1) Για ασφαλισμένους σε οργανισμό κύριας ασφάλισης μέχρι και την 31-12-1992

α) Εισφορά ασφαλισμένου σε ποσοστό 6,67%. Η εισφορά υπολογίζεται επί των συντάξιμων αποδοχών. (μισθολογικό κλιμάκιο και επίδομα χρόνου εργασίας) (άρθρο 6 παρ.2, άρθρο 9 παρ. 3 του Ν.1902/90 και άρθρο 20 παρ.2 και άρθρο 44 παρ.1 του Ν.2084/92)

β) Πρόσθετη ειδική εισφορά (επασφάλιστρο) ασφαλισμένου σε ποσοστό 4.3% επί των συντάξιμων αποδοχών. (μόνο για το προσωπικό που υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.20 του Ν.2703/99, οδοκαθαριστές, εργάτες κλπ)

2) Για ασφαλισμένους σε οργανισμό κύριας ασφάλισης μετά την 31 - 12 - 1992

α) Εισφορά ασφαλισμένου σε ποσοστό 6,67%. Η εισφορά υπολογίζεται στο σύνολο των κάθε είδους αποδοχών τους. Εξαιρούνται οι κοινωνικού χαρακτήρα έκτακτες παροχές λόγω γέννησης τέκνων, θανάτου, τα επιδόματα βαριάς αναπηρίας των ίδιων και τω οικογενειών τους και το κίνητρο απόδοσης. (άρθρο 17 παρ.1 του Ν.2084/92, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 8 παρ.13 του Ν.2592/98 και άρθρο 18 παρ.1 του Ν.2084/92, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 5 παρ.5 του Ν.2320/95)

β) Πρόσθετη ειδική εισφορά (επασφάλιστρο) ασφαλισμένου σε ποσοστό 4.3% επί του συνόλου των κάθε είδους αποδοχών. (μόνο για το προσωπικό που υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.20 του Ν.2703/99, οδοκαθαριστές, εργάτες κλπ)

3) Εισφορά εργοδότη σε ποσοστό 8% στις αποδοχές των κοινοτικών υπαλλήλων. (άρθρο 2 του Ν.Δ 3896/58, άρθρο 2 Ν.Δ 78/73, άρθρο 2 του Ν. 1518/85)

4) Από 1-7-2007 επί των αποδοχών των υπαλλήλων (παλαιών και νέων), διενεργείται κράτηση, για κύρια σύνταξη, υπέρ Δημοσίου, ποσοστού 6,67% επί ποσού 140,80 ευρώ (δηλαδή 9,39 ευρώ μηνιαίως) (άρθρο 2 Ν.3513/06 -ΦΕΚ 265 Α/5-12-2006)   (Εγκ. Γ.Λ.Κ 2/12540/0022/23-3-07 παρ. 31)Δείτε και την ερμηνευτική εγκύκλιο (ΥΠ.ΟΙΚ. 55855/0092/24.04.2007)  και την (ΙΚΑ εγκ.95/Α40/10/01.08.2007 Ασφαλιστικές κρατήσεις κλάδου σύνταξης επί ποσού 140,80 - του Ν.3513/06).
Δείτε επίσης την εγκ. ΙΚΑ 107/Ε40/197/26.09.2007 Καταχώριση σε Α.Π.Δ. του ποσού των 140,80 - (άρθ. 2 Ν.3513/06) με νέους κωδικούς τύπου αποδοχών .





4.ΕΙΣΦΟΡΑ ΥΠΕΡ ΤΥΔΚΥ

Εισφορά ασφαλισμένου σε ποσοστό 2,55 % για τον ίδιο και 1% για κάθε έμμεσα ασφαλισμένο μέλος. Εργοδοτική εισφορά σε ποσοστό 12,55%

(άρθρα 35 και 55 του Ν. 2084/92, άρθρο 4 παρ.4 του Β.Δ 18-22/2/50 άρθρο 1 του ΠΔ 15/78)

 

Οι ασφαλισμένοι που έχουν τέσσερα παιδιά και άνω απαλλάσσονται από την εισφορά του 1% για τα ασφαλιζόμενα τέκνα. (ΠΔ 271/93)

 

Από 01.07.2011 καθιερώνεται ειδική εισφορά των ασφαλισμένων του Ταμείου Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) πέραν των προβλεπομένων, υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων. Η εισφορά αυτή υπολογίζεται σε ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) επί των τακτικών αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων όλων των δικαιούχων υπαλλήλων του Ταμείου. (παρ. 2β του άρθρου 38 του Ν.3986/2011)- Η ειδική εισφορά της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), περί δημοσιονομικών ρυθμίσεων καταργήθηκε από την περίπτ.α' της παρ.1 του άρθρου 84 του ν.4997/22. Σχετική και η εγκύκλιος Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων 125551/27.12.2022.


5.ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ- ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Εφόσον ο Ιδιαίτερος Γραμματέας έχει την ειδικότητα του μηχανικού

α) Ασφαλισμένοι μέχρι την 31-12-92

- Οι μηχανικοί που διορίζονται στους ΟΤΑ και ασφαλίζονται λόγω της ιδιότητας τους στο ΤΣΜΕΔΕ ενώ πριν από το διορισμό τους σε μόνιμες θέσεις είχαν προϋπηρεσία στο Δημόσιο, στους ΟΤΑ και σε άλλα ΝΠΔΔ με οποιαδήποτε σχέση μονίμου, μετακλητού ή επί θητεία υπαλλήλου ή συμβασιούχου και η προϋπηρεσία αυτή ανατρέχει μέχρι 31 - 12- 1992 , υπάγονται υποχρεωτικά και στην συνταξιοδοτική προστασία του Δημοσίου, δηλαδή ασφαλίζονται υποχρεωτικά για κύρια σύνταξη και στο Δημόσιο, ανεξάρτητα από την ασφάλιση τους για κύρια σύνταξη στο ΤΣΜΕΔΕ. Οι μηχανικοί αυτοί ασφαλίζονται για επικουρική σύνταξη και εφάπαξ υποχρεωτικά στο ΤΑΔΚΥ.

Επιπλέον λόγω της παράλληλης ασφάλισης τους στο Δημόσιο και στο ΤΣΜΕΔΕ, έχουν δυνατότητα να επιλέξουν είτε τον ΚΥΤ, που διέπει τους ασφαλισμένους στο ΤΣΜΕΔΕ, είτε το ΤΥΔΚΥ, που διέπει τους μόνιμους υπαλλήλους των ΟΤΑ στους οποίους μονιμοποιούνται.

- Οι μηχανικοί που διορίζονται στους ΟΤΑ και έχουν πριν το διορισμό τους σε μόνιμες θέσεις σ' αυτούς, προϋπηρεσία σε ΝΠΙΔ ή στον ιδιωτικό τομέα, η ασφάλιση τους όμως στο ΤΣΜΕΔΕ ανατρέχει σε χρόνο μέχρι την 31 - 12 - 1992, μπορούν εφόσον το επιθυμούν να ασφαλιστούν και στο Δημόσιο, δηλώνοντας τούτο εγγράφως. Έχουν δηλαδή υποχρεωτικά ασφάλιση κύριας σύνταξης στο ΤΣΜΕΔΕ και προαιρετικά στο Δημόσιο. Στην περίπτωση που επιλέξουν προαιρετικά και την ασφάλιση του Δημοσίου θα πρέπει να καταβάλλουν οι ίδιοι το σύνολο των εισφορών. Όσοι επιλέξουν προαιρετική ασφάλιση και στο Δημόσιο εξαιρούνται της επικουρικής ασφάλισης του ΕΛΠΠ και ασφαλίζονται υποχρεωτικά στο ΤΑΔΚΥ. Αν όμως δεν επιλέξουν και ασφάλιση Δημοσίου, δηλαδή έχουν την ασφάλιση μόνο του ΤΣΜΕΔΕ, τότε ασφαλίζονται υποχρεωτικά στο ΕΛΠΠ.

Οι εισφορές αυτών των μηχανικών είναι:

υπέρ Δημοσίου 6,67%

υπέρ ΤΑΔΚΥ 4%

υπέρ ΤΥΔΚΥ 2,55% συν 1% για κάθε προστατευόμενο μέλος

υπέρ ΤΣΜΕΔΕ:

- για τους άνω της πενταετίας ασφαλιζόμενους 117,34 ευρώ

- για τους κάτω της πενταετίας ασφαλιζόμενους 70,40 ευρώ

(Η εισφορά υπολογίζεται για 12 μήνες, δεν υπολογίζονται δώρα εορτών και επίδομα αδείας)

υπέρ ΕΛΠΠ:

1) για πρόσθετη σύνταξη

- για τους άνω της πενταετίας ασφαλιζόμενους 57,77 ευρώ και εισφορά εργοδότη 128,34 ευρώ

- για τους κάτω της πενταετίας ασφαλιζόμενους 34,66 ευρώ και εισφορά εργοδότη 128,34 ευρώ

2) για εφάπαξ (ο εργοδότης δε βαρύνεται)

- για τους άνω της πενταετίας ασφαλιζόμενους 19,26 ευρώ

- για τους κάτω της πενταετίας ασφαλιζόμενους 19,26 ευρώ

(Οι εισφορές υπολογίζονται για 12 μήνες, δεν υπολογίζονται δώρα εορτών και επίδομα αδείας)

β) Ασφαλιζόμενοι μετά την 1 - 1 - 93

Όσοι από τους μηχανικούς ασφαλίζονται για πρώτη φορά στο ΤΣΜΕΔΕ μετά την 1.1.1993 και δεν έχουν ασφαλιστεί σε ασφαλιστικό οργανισμό κύριας ασφάλισης πριν την ημερομηνία αυτή υπάγονται υποχρεωτικά στο ΤΣΜΕΔΕ για κύρια σύνταξη και επικουρικά στον ΕΛΠΠ, μπορούν επίσης εφόσον το επιθυμούν να ασφαλιστούν και στο Δημόσιο, δηλώνοντας τούτο εγγράφως. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να καταβάλλουν οι ίδιοι το σύνολο των εισφορών και να εξαιρεθούν της επικουρικής ασφάλισης του ΕΛΠΠ και να ασφαλιστούν επικουρικά στο ΤΑΔΚΥ. Ως προς το καθεστώς υγειονομικής περίθαλψης , ασφαλίζονται είτε υποχρεωτικά στο ΚΥΤ είτεεπιλέγουν μεταξύ ΚΥΤ και ΤΥΔΚΥ.

Οι εισφορές αυτών των μηχανικών είναι:

Για τους άνω της πενταετίας ασφαλιζόμενους:

υπέρ ΕΛΠΠ:

για πρόσθετη σύνταξη: 3% και εισφορά εργοδότη 3%

για εφάπαξ 4%. (δεν καταβάλλεται εισφορά του εργοδότη)

υπέρ ΚΥΤ: 2,15% και εισφορά εργοδότη 4,30%

υπέρ ΤΣΜΕΔΕ: 6,67% και εισφορά εργοδότη 13,33%

(Όλοι οι κλάδοι υπολογίζονται επί 14 μήνες και οι εισφορές επί του συνόλου των αποδοχών άνευ ορίου)

Για τους κάτω της πενταετίας ασφαλιζόμενους:

υπέρ ΕΛΠΠ:

για πρόσθετη σύνταξη: 1,8% και εισφορά εργοδότη 3%

για εφάπαξ 4%. (δεν καταβάλλεται εισφορά του εργοδότη)

υπέρ ΚΥΤ: 2,15% και εισφορά εργοδότη 4,30%

υπέρ ΤΣΜΕΔΕ: 4% και εισφορά εργοδότη 13,33%

(Όλοι οι κλάδοι υπολογίζονται επί 14 μήνες και οι εισφορές επί του συνόλου των αποδοχών άνευ ορίου)


Ο ιδιαίτερος γραμματέας που διορίζεται από 1-1-93 και δεν έχει ασφαλισθεί μέχρι 31-12-92 σε κανένα φορέα κύριας ασφάλισης, υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 17 παρ.4 και άρθρου 39 του Ν.2084/92




6. ΝΕΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ν.3986/2011

 

Υπάλληλοι που είναι ασφαλισμένοι στο ΤΠΔΥ

 

Υπάλληλοι που είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ (και δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΤΠΔΥ) και καταβάλλουν την εισφορά υπέρ κλάδου ανεργίας της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν.δ. 2961/1954

Διατάξεις

Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης

 

2%

-

(παρ. 2α του άρθρου 38 του Ν.3986/2011)

 

Ειδική Εισφορά υπέρ ΤΠΔΥ - ΟΑΕΔ

1% (υπέρ ΤΠΔΥ)

Για τη διενέργεια ή μη της κράτησης 1% υπέρ ΟΑΕΔ, δείτε τη σχετική ενότητα, πατώντας εδώ.

(παρ. 2β του άρθρου 38 του Ν.3986/2011

Η ειδική εισφορά της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), περί δημοσιονομικών ρυθμίσεων καταργήθηκε από την περίπτ.α' της παρ.1 του άρθρου 84 του ν.4997/22. Σχετική και η εγκύκλιος Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων 125551/27.12.2022


Για περισσότερα πατήστε εδώ.

Τι να προσέξω 1. Ασφάλιση στο ΤΑΔΚΥ δεν προβλέπεται.

2. Η θέση μετακλητού ιδιαιτέρου γραμματέως πρέπει να προβλέπεται στονΟ.Ε.Υ. τoυ δήμου (Βλ. παρακάτω σχετική νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου)

Καθεστώς Φ.Π.Α.  Δεν υπόκειται σε καθεστώς ΦΠΑ (άρθρο 3 παρ. 1 Ν. 2859/00)
Σχετική νομολογία

ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 274/2011
Τα έννομα αποτελέσματα, μεταξύ των οποίων και η αξίωση προς καταβολή αποδοχών, των αποφάσεων διορισμού Γενικού Γραμματέα Δήμου και Ιδιαίτερου Γραμματέα Δημάρχου ισχύουν από τη δημοσίευση, σε περίληψη, των αποφάσεων αυτών στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι ως άνω μετακλητοί υπάλληλοι απολύονται αυτοδικαίως όταν ο Δήμαρχος που τους προσέλαβε απολέσει την ιδιότητά του «για οποιονδήποτε λόγο», τέτοιο δε λόγο, όπως έχει ήδη κριθεί (βλ. 68/2011 πράξη του Τμήματος τούτου), συνιστά και η λήξη της δημοτικής περιόδου για την οποία εκλέχθηκε ο οικείος δήμαρχος. Μη νόμιμη η δαπάνη.


Ελ.Συν. Πράξη 68/2011 Τμ.1.

Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε μετακλητό ιδιαίτερο γραμματέα Δημάρχου διότι με τη λήξη της δημοτικής περιόδου ο Δήμαρχος απέβαλε την ιδιότητά του αυτή, από την ίδια αυτή ημερομηνία θεωρείται ότι απολύθηκε αυτοδικαίως από τη θέση του Ιδιαίτερου Γραμματέα Δημάρχου και ο φερόμενος ως δικαιούχος. Δεν ασκεί δε επιρροή το γεγονός ότι ο Δήμαρχος επανεξελέγη στην ίδια θέση, καθόσον μετά από κάθε εκλογή Δημάρχου αρχίζει νέα θητεία και συνεπώς, εφόσον ο εν λόγω Δήμαρχος επιθυμούσε να επιλέξει εκ νέου στη θέση του Ιδιαίτερου Γραμματέα Δημάρχου το φερόμενο ως δικαιούχο, όφειλε, μετά την εγκατάσταση και ανάληψη των καθηκόντων του, να εκδώσει νέα πράξη διορισμού του στη θέση αυτή.


Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 64/2006


Ιδιαίτερος μετακλητός γραμματέας Δημάρχου. Προϋποθέσεις διορισμού του. Η επιλογή του και ο καθορισμός των προσόντων του γίνεται από τον εκάστοτε Δήμαρχο, αφού στον Κώδικα Κατάστασης υπαλλήλων ΟΤΑ δεν αναφέρονται τα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ο ανωτέρω υπάλληλος, ούτε μπορεί να υπαχθεί στο πδ 50/2001, που καθορίζει τα προσόντα διορισμού στο δημόσιο τομέα.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 120/2006
Καταβολή αποδοχών σε ιδιαίτερη γραμματέα Δημάρχου. Δαπάνη νόμιμη, καθόσον η ανωτέρω, μολονότι είναι κόρη του Δημάρχου νόμιμα διορίστηκε στην ως άνω θέση, εφόσον από τις διατάξεις που διέπουν την υπηρεσιακή της κατάσταση ( αρθ. 242 και 249 ΔΚΚ) δεν προβλέπεται κώλυμα διορισμού της στην θέση αυτή λόγω της συγγένειάς της με τον Δήμαρχο.

ΠΡΞ ΚΛΒ 2005 22 Εισηγητής: Aργυρώ Μαυρομμάτη, Πάρεδρος

Διορισμός ιδιαιτέρας γραμματέως Δημάρχου.

Μη νόμιμος, καθόσον η θέση μετακλητού ιδιαιτέρου γραμματέως δεν προβλεπόταν στον Ο.Ε.Υ. τoυ δήμου (αρθρ.242 παρ. 1Ν.1188/81) .Η τροποποίηση του ανωτέρω Οργανισμού δεν αρκεί, αφού για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, απαιτείται δημοσίευση της έγκρισης του Περιφερειάρχη στην ΕτΚ, η οποία έγινε μεταγενέστερα από το διάστημα προσφοράς των υπηρεσιών της γραμματέως. Απαραίτητη η δημοσίευση της απόφασης διορισμού στην ΕτΚ (αρθρ.242 παρ.2 .v.1188/81).

ΠΡΞ ΚΛΒ 2004 846 Εισηγητής: Δέσπoινα Kωνσταντάρα, Πάρεδρος
Πρόσληψη ιδιαιτέρας γραμματέως Δημάρχου. Μη νόμιμη, αφού α) δεν υπήρχε κατά το χρόνο ανάληψης υπηρεσίας της, οργανική θέση μετακλητού ιδιαιτέρου γραμματέως στον Οργανισμό ΕσωτερικήςΥπηρεσίας του Δήμου και β) η απόφαση διορισμού αυτής δεν είχε δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. (Σχετ. Πραξ. Β' Κλιμ. 22/2005)

ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΟΡΤΩΝ

ΠΡΞ ΚΛΒ 2004 671 Εισηγητής: Δέσποινα Κωνσταντάρα, Πάρεδρος
Υπολογισμός δώρου Χριστουγέννων σε υπάλληλο Κατηγορίας Ειδικών θέσεων (άρθρο 9 του Ν.2470/97).


ΔΙΑΦΟΡΑ

ΠΡΞ ΤΙ 2006 214 Πρόεδρος: Χ. Ντάκουρης Εισηγήτρια: Γ. Καλαμπαλίκη, Σύμβουλος
Αποζημίωση για υπερωριακή απασχόληση του ειδικού γραμματέα του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου. Μη νόμιμη, καθόσον: α) οι δαπάνες για υπερωριακή απασχόληση, που αφορά προγενέστερο του τελευταίου διμήνου χρονικό διάστημα, δεν δύνανται να επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του επόμενου οικονομικού έτους (άρθρο 16 παρ. Ι εδ. ε' Ν.3205/2003 και β) κατά παράβαση του άρθρου 16 παρ. 1 εδ. δ' του ως άνω νόμου, ο εν λόγω υπάλληλος απασχολήθηκε κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, αφού οι Υπηρεσίες του Δήμου δεν λειτουργούν βάση νόμου, όλες τις ημέρες του μήνα σε 12ωρη ή 24ωρη βάση.

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ Οι καταβαλλόμενες, κατά τη διάταξη του άρθρου 162 παρ. 1 του Ν 3584/2007, αποδοχές Ιδιαιτέρου Γραμματέα Δημάρχου είναι αντίστοιχες των αποδοχών Ειδικού Συνεργάτη του Δήμου, αντίστοιχης πληθυσμιακής κατηγορίας, σε αυτές δε περιλαμβάνονται μόνο ο βασικός κατηγορίας, τα επιδόματα εορτών και αδείας, καθώς και η οικογενειακή παροχή, το ύψος των οποίων υπολογίζεται κατά τα οριζόμενα στη 2/3850/022/19-02-2008 ΚΥΑ και όχι τα πάγια έξοδα κίνησης και η μηνιαία αποζημίωση χωρίς ωράριο εργασίας που καταβάλλονται στους Ειδικούς Συνεργάτες των Δήμων. (Γν ΝΣΚ 339/2011) (Έγινε αποδεκτή από το Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής βλ.Υπ. Οικ. αρ. πρωτ. 2/4656/0022/23.1.2012)

 

[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας