Διακανονισμός οφειλών προς τους ασφαλιστικούς φορείς.
Με το άρθρο 21 το Ν.4038/2012 θεσπίστηκαν ρυθμίσεις για το διακανονισμό οφειλών προς του ασφαλιστικούς φορείς.
α) Προϋποθέσεις και προθεσμίες υπαγωγής στο διακανονισμό
Με προαναφερόμενες ρυθμίσεις παρέχεται η δυνατότητα στους οφειλέτες φορέων κοινωνικής ασφάλισης που:
- Δεν έχουν ήδη υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης μέχρι τη δημοσίευση του νόμου ή έχουν εκπέσει του σχετικού δικαιώματος συνέχισης προηγούμενων ρυθμίσεων
- Καταβάλλουν ανελλιπώς τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές από 1-1-2012 και εφεξής
να υποβάλλουν σχετική αίτηση στις αρμόδιες υπηρεσίες μέχρι την 30-3-2012 30.04.2012 29.06.2012 16.07.2012 για να υπαχθούν σε καθεστώς προσωρινού διακανονισμού σύμφωνα με την περίπτ. α' της παραγράφου 1 του άρθρου 21 του ν.4038/2012 και να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σύμφωνα με το εδάφιο β' της παραγράφου 1 του παραπάνω άρθρου. (η ανωτέρω προθεσμία παρατάθηκε με την παρ.3 του άρθρου 23 του Ν.4075/2012, και στη συνέχεια εκ νέου-βλ. Δελτίο Τύπου ΙΚΑ 01.06.2012 και παρ.2 άρθρο 15 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 237/05.12.2012 τεύχος Α') και παρ.2 άρθρο 35 Ν.4111/2013 (ΦΕΚ 18/25.01.2013 τεύχος Α').
Για όσους οφειλέτες υπαχθούν στην παρούσα ρύθμιση αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών και λοιπών μέτρων είσπραξης έως την 31-12-2012 31.12.2013 30.6.2017 (η ανωτέρω προθεσμία παρατάθηκε με την παρ.2 του άρθρου 23 του Ν.4075/2012 και στη συνέχεια με το άρθρο 59 του Ν. 4264/14 (ΦΕΚ 118/15.05.2014 τεύχος Α')
β) Προσωρινός διακανονισμός (Παράγραφος Ια' του άρθρου 21 του ν.4038/2012)
Όπως είναι γνωστό, με το άρθρο 48 του ν. 3943/2011 (66 Α') είχε πραγματοποιηθεί αναστολή έως την 31-12-2012 (με την παρ.2 του άρθρου 23 του Ν.4075/2012 η ανωτέρω προθεσμία παρατάθηκε μέχρι την 31.12.2013 και με το άρθρο 59 του Ν. 4264/14 (ΦΕΚ 118/15.05.2014 τεύχος Α') παρατάθηκε εκ νέου μέχρι τις 30.6.2017) των αναγκαστικών μέτρων είσπραξης οφειλών σε βάρος των οφειλετών των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, πλην ΟΓΑ, καθώς και διακανονισμός καταβολής της μέχρι 31-12-2010 κεφαλαιοποιημένης οφειλής τους σε μηνιαίες ή διμηνιαίες δόσεις. Ως προς την εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων είχε εκδοθεί η Φ.80000/οικ.8917/591/8-4-2011 εγκύκλιος του Υπουργείου μας προς όλους τους ασφαλιστικούς φορείς αρμοδιότητας υπουργείου μας και το NAT. (ΑΔΑ : 4ΑΓΞΛ-Ρ).
Επίσης, με τις διατάξεις της παρ. 17 του άρθρου 20 του ν. 4019/2011 (216 Α') είχε δοθεί στους οφειλέτες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του ΟΑΕΕ η εκ νέου δυνατότητα υπαγωγής στον διακανονισμό οφειλών του άρθρου 48 του ν.3943/2011 και να έχουν ως επιπλέον όφελος, πέρα από την αναστολή των αναγκαστικών μέτρων, έκπτωση 20 % επί των προσθέτων τελών της μέχρι 31-12-2010 κεφαλαιοποιημένης οφειλής τους. Την έκπτωση αυτή έχουν και όσοι είχαν ήδη υπαχθεί στον διακανονισμό του παραπάνω άρθρου 48 και τηρούν τους όρους του. Ως προς την εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων είχε εκδοθεί 80000/οικ.24301/1626/24-10-2011 εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Με τις διατάξεις της περίπτ. α της παραγράφου 21 του ν.4038/2012 δίδεται η δυνατότητα στους οφειλέτες φορέων κοινωνικής ασφάλισης για υπαγωγή των οφειλών τους σε νέο προσωρινό διακανονισμό σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. ΑΙ του άρθρου 48 του ν.3943/2011 και παρέχεται έκπτωση ύψους 40 % επί των προσθέτων τελών και λοιπών επιβαρύνσεων της κεφαλαιοποιημένης μέχρι 31-12-2011 οφειλής τους.
Διευκρινίζεται, ότι η συνολική κεφαλαιοποιημένη οφειλή περιλαμβάνει τις ληξιπρόθεσμες μέχρι την 31¬12-2011 οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές μετά των αναλογούντων προσθέτων τελών, επιβαρύνσεων προστίμων και λοιπών εξόδων αναγκαστικών μέτρων. Επί του μέρους των κεφαλαιοποιημένων οφειλών που αφορά τα πρόσθετα τέλη και τις λοιπές επιβαρύνσεις παρέχεται έκπτωση ύψους 40 %. Η έκπτωση αυτή δεν δίδεται σε περίπτωση που η σχετική αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση υποβληθεί μετά την 31-3-2012.
Επίσης, η παραπάνω έκπτωση 40 % παρέχεται και επί των προσθέτων τελών και λοιπών επιβαρύνσεων της μέχρι 31-10-2010 συνολικής κεφαλαιοποιημένης οφειλής των οφειλετών εκείνων που έχουν ήδη υπαχθεί είτε στη ρύθμιση του άρθρου 48 του ν.3943/2011 είτε στη ρύθμιση της παρ. 17 του άρθρου 20 του ν. 4019/2011 και είναι συνεπείς με τους όρους της ρύθμισης.
Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 48 του ν.3943/2011 για την εφαρμογή των οποίων έχουν ήδη δοθεί αναλυτικές οδηγίες με την προαναφερόμενη σχετική εγκύκλιο, πλήν αυτών της παρ. Α2 του ανωτέρω άρθρου 48 που αφορούν την υπαγωγή στον διακανονισμό της παραγράφου 1 συγκεκριμένων κατηγοριών οφειλετών.
Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνεται, ότι για την υπαγωγή στον προσωρινό διακανονισμό, πέραν της υποβολής της σχετικής αίτησης (μέχρι 30-3-2012 για να ισχύει η έκπτωση 40 %) και της ανελλιπούς καταβολής των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από 1-1-2012 και εφεξής, απαιτείται η προβλεπόμενη από το άρθρο 48 του ν. 3943/2011 καταβολή από τον οφειλέτη ποσού που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 20% επί του μέσου όρου των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου τριμήνου του 2011, έναντι της συνολικής μέχρι 31-12-2011 κεφαλαιοποιημένης οφειλής.
Ειδικά για το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και τα λοιπά ταμεία ασφάλισης μισθωτών, το ποσό αυτό δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 1,25 % επί της μέχρι 31-12-2011 κεφαλαιοποιημένης οφειλής ούτε μεγαλύτερο του 40 % του μέσου όρου των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου τριμήνου του έτους 2011 και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού των 150 ευρώ.
Για τους οφειλέτες του ΟΑΕΕ και των λοιπών ταμείων ασφάλισης αυτοαπασχολουμένων - ανεξάρτητα απασχολουμένων, το ποσό της διμηνιαίας καταβολής καθορίζεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις υποπεριπτώσεις ίί και iii της περίπτωσης γ' της παρ. ΑΙ του άρθρου 48 του ν. 3943/2011 αντιστοίχως.
ΠΡΟΣΟΧΗ!
1. Στον προσωρινό διακανονισμό μπορούν να υπαχθούν και ασφαλισμένοι που έχουν ήδη απωλέσει τις ρυθμίσεις του Ν. 4038/2012 άρθρο 21 παρ. α και β, ή έχουν ενταχθεί σε οποιαδήποτε ρύθμιση κατά το χρονικό διάστημα 1/4/2012-11/4/2012 (ημερομηνία δημοσίευσης του Ν. 4075/2012)
2. Δεδομένου ότι η προθεσμία ένταξης στο διακανονισμό με έκπτωση 40% λήγει την 30/4/2012 και το 1° δίμηνο του 2012 έχει καταστεί απαιτητό, θα πρέπει να επισημαίνεται η υποχρέωση καταβολής του, για την ένταξη στο διακανονισμό.
3. Αναστέλλονται τα αναγκαστικά μέτρα μέχρι την 31/12/2013 (παρ. 2 του άρθρου 23 του Ν.4075/2012). (Υπ. Εργ. & Κοιν. Ασφ. εγκ. 24/ΔΙΕΣ/Φ 10/93/28856/19.04.2012)
Με το άρθρο 59 του Ν. 4264/14 (ΦΕΚ 118/15.05.2014 τεύχος Α') παρατάθηκε εκ νέου μέχρι τις 30.6.2017 η προθεσμία αναστολής λήψης αναγκαστικών μέτρων του εδαφίου 1 της παρ. A' του άρθρου 48 του ν. 3943/2011, όπως ισχύει.
Από 1.7.2017 παύει η περίοδος αναστολής και τυχόν υπόλοιπο οφειλής θα εντάσσεται αυτοδίκαια στις ισχύουσες κατά την ημερομηνία αυτή διατάξεις τμηματικής καταβολής, χωρίς απώλεια τυχόν ευεργετημάτων.
Παρατείνεται ο προσωρινός διακανονισμός των άρθρων 1-8 έως την 31η.12.2023 και αναστέλλεται η λήψη των μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, για τους ασφαλισμένους που μέχρι την 30ή.4.2020 έχουν ενεργό προσωρινό διακανονισμό σύμφωνα με την περ. Α΄ του παρόντος και υπό την προϋπόθεση ότι τηρούν τους όρους αυτού. (περίπτ.Α' παρ.9 άρθρο 48 του ν. 3943/2011, όπως προστέθηκε από το άρθρο 34 του Ν. 4756/20)
Στις περιπτώσεις των εργοδοτών - οφειλετών που είχαν υπαχθεί σε καθεστώς προσωρινού διακανονισμού και εξυπηρετούσαν τους όρους αυτού, μέχρι την 31-12-2013 και που υπήχθησαν σε καθεστώς ρύθμισης κατά τις ισχύουσες διατάξεις του ν.4152/2013, παρέχεται η δυνατότητα, για λόγους χρηστής διοίκησης, να επανενταχθούν στο προϊσχύον καθεστώς προσωρινού διακανονισμού, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις υπαγωγής, κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος.
Στη περίπτωση αυτή, τα καταβληθέντα ποσά θα ληφθούν υπόψη για την επανένταξη αυτών στο καθεστώς του προσωρινού διακανονισμού.
Κατά τον ίδιο τρόπο θα αντιμετωπισθούν και οι περιπτώσεις των αναφερομένων στο θέμα οφειλετών που προέβησαν σε έναντι καταβολές.
Τέλος υπενθυμίζεται ότι, παρέχεται η δυνατότητα στους οφειλέτες που απώλεσαν το δικαίωμα συνέχισης της ρύθμισης και εφόσον δεν έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης με νεότερες διατάξεις ρυθμίσεων, να επανενταχθούν σε αυτή, με την προϋπόθεση της καταβολής του συνόλου των απαιτητών δόσεων και των απαιτητών τρεχουσών εισφορών μετά των αναλογούντων προσθέτων τελών, κατά την ημερομηνία καταβολής αυτών. (ΙΚΑ εγκ. 43/ Ε33 / 513/28.05.2014)
γ) Ρύθμιση οφειλών (Παράγραφος 1β του άρθρου 21 του ν.4038/2012).
Οι οφειλέτες έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τις οφειλές τους καταβάλλοντας το ποσό που προκύπτει από την κεφαλαιοποίηση της συνολικής μέχρι 31-12-2011 οφειλής (περιλαμβάνει τις ληξιπρόθεσμες μέχρι την 31-12-2011 οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές μετά των αναλογούντων προσθέτων τελών, επιβαρύνσεων προστίμων και λοιπών εξόδων αναγκαστικών μέτρων) σε ισόποσες μηνιαίες ή διμηνιαίες κατά περίπτωση δόσεις ως εξής :
-Εφάπαξ εξόφληση ή ρύθμισή του έως και σε έξι (6) δόσεις με έκπτωση ποσοστού 100 % επί των προσαυξήσεων προσθέτων τελών και λοιπών επιβαρύνσεων της κεφαλαιοποιημένης οφειλής.
-Καταβολή του ποσού από επτά έως και 10 δόσεις με έκπτωση ποσοστού 75 % επί του ποσού της κεφαλαιοποιημένης οφειλής που αντιστοιχεί σε κάθε είδους προσαυξήσεις πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις.
Τόσο η εφάπαξ καταβολή του ποσού όσο και καταβολή της πρώτης δόσης, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν έως την 30-4-2012 31.05.2012 16.07.2012. (η ανωτέρω προθεσμία παρατάθηκε με την παρ.3 του άρθρου 23 του Ν.4075/2012 και στη συνέχεια με την παρ.2 άρθρο 15 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 237/05.12.2012 τεύχος Α') και την παρ.2 του άρθρου 35 Ν.4111/2013 (ΦΕΚ 18/25.01.2013 τεύχος Α')
Μη καταβολή δύο συνεχόμενων δόσεων συνεπάγεται έκπτωση του οφειλέτη από την παρούσα ρύθμιση.
Επισημαίνουμε και πάλι, ότι όπως ορίζεται ρητά, στην περίπτωση ββ' της παρ. 1β' του άρθρου 21 του ν.4038/2012, για όσους υπαχθούν στην παρούσα ρύθμιση αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών και λοιπών μέτρων είσπραξης έως την 31-12-2012 31.12.2013, ενώ εφαρμόζονται αναλογικά οι παράγραφοι 6 και 7 της περίπτωσης Α' του άρθρου 48 του Ν. 3943/2011. (η ανωτέρω προθεσμία παρατάθηκε με την παρ.2 του άρθρου 23 του Ν.4075/2012)
Στο ίδιο σημείο ορίζεται ρητά, ότι η ρύθμιση οφειλών σύμφωνα με την διάταξη της περίπτωσης αυτής μπορεί να εφαρμοσθεί και σε όσους έχουν υπαχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση και είναι συνεπείς με την καταβολή των δόσεων κατόπιν αιτήσεώς τους.
ΠΡΟΣΟΧΗ!
1. Στη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν και ασφαλισμένοι που έχουν ήδη απωλέσει τις ρυθμίσεις του Ν. 4038/2012 άρθρο 21 παρ. α και β, ή έχουν ενταχθεί σε οποιαδήποτε ρύθμιση κατά το χρονικό διάστημα 1/4/2012-11/4/2012 (ημερομηνία δημοσίευσης του Ν. 4075/2012).
2.Δεδομένου ότι η προθεσμία υποβολής του αιτήματος για υπαγωγή στη ρύθμιση λήγει την 30/4/2012 (παράταση έως 29.06.2012) και το 1° δίμηνο του 2012 έχει καταστεί απαιτητό, θα πρέπει να επισημαίνεται η υποχρέωση καταβολής του, για την ένταξη στη ρύθμιση.
3. Η προθεσμία 31/5/2012 για την εφάπαξ καταβολή ή την καταβολή της 1ης δόσης ισχύει μόνο για τους ασφαλισμένους που θα υποβάλλουν αίτηση μετά τη δημοσίευση του Ν. 4075/2012. (Υπ. Εργ. & Κοιν. Ασφ. εγκ. 24/ΔΙΕΣ/Φ 10/93/28856/19.04.2012)
δ)
Επανένταξη οφειλετών σε καθεστώς ρύθμισης
Με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 21 του ν.4038/2012 δίδεται η δυνατότητα στα αρμόδια όργανα για την χορήγηση διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (άρθρο 54 του ν. 3863/2010), να επανεντάξουν τους οφειλέτες σε καθεστώς ρύθμισης της οφειλής στην οποία είχαν υπαχθεί και από την οποία έχουν εκπέσει, επειδή δεν τήρησαν τους όρους της εμπρόθεσμης καταβολής των δόσεων ή των απαιτητών τρεχουσών εισφορών.
Η επανένταξη στην ρύθμιση από την οποία έχουν εκπέσει οι οφειλέτες είναι δυνατή μόνον εφόσον δεν έχουν ήδη υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης με νεώτερες διατάξεις και εφόσον καταβάλλουν το σύνολο των απαιτητών δόσεων της ρύθμισης και των απαιτητών τρεχουσών εισφορών καθώς και των αναλογούντων προσθέτων τελών της εκπρόθεσμης καταβολής τους.
Βεβαίως, οι εν λόγω οφειλέτες που έχουν εκπέσει της προηγούμενης ρύθμισης έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν την ένταξή τους στο διακανονισμό των οφειλών τους σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4038/2012, όπως άλλωστε αναφέρεται ρητά στην παρ. 1 του συγκεκριμένου άρθρου.
ε) Έκταση εφαρμογής - χρονικοί περιορισμοί
Επισημαίνεται, ότι με ρητή πρόβλεψη της παρ. 2 του άρθρου 21 του ν. 4038/2012, όπου στις διατάξεις του άρθρου αυτού, του άρθρου 48 ν.3943/2011, της παρ. 17 του άρθρου 20 του ν.4019/2011 και των άρθρων 53 έως 60 του ν.3863/2010 γίνεται αναφορά στον όρο «ασφαλιστικές εισφορές» νοούνται οι πάσης φύσεως οφειλές και ιδίως πόροι, ιατρόσημο και αγγελιόσημο.
Συνεπώς, οι οφειλές πού προκύπτουν από την μη καταβολή τους αντιμετωπίζονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές και ρυθμίζονται σύμφωνα με τα ισχύοντα για τις οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές.
Σημειώνεται, ότι με την παράγραφο 3 υφίσταται ειδική μέριμνα για τους οφειλέτες ασφαλιστικών εισφορών σε Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης που μετά την έναρξη ισχύος του ν.2256/1994 (196 Α'), δηλαδή μετά την 18-11-1994, είτε έχουν δεχθεί τρομοκρατική επίθεση και έχουν αποδεδειγμένα υποστεί ζημιές από αυτή είτε έχουν ή είχαν επαγγελματική εγκατάσταση ή δραστηριότητα σε περιοχές που επλήγησαν από θεομηνίες ή άλλες φυσικές καταστροφές. Οι οφειλέτες αυτοί μετά από αίτηση στους ΦΚΑ μέχρι την 30-3-2012 μπορούν :
1)Είτε να υπαχθούν στις διατάξεις του ν.2556/1994 όπως ισχύουν, εφόσον δεν έχουν ποτέ υπαχθεί στο παρελθόν σε αυτές. Στην περίπτωση αυτή η προβλεπόμενη από την περίπτωση β' της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν.2256/1994 αναστολή καταβολής των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών αρχίζει από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.
2)Είτε να υπαχθούν στον προσωρινό διακανονισμό της περίπτωσης Α' του άρθρου 48 του ν.3943/2011, με κεφαλαιοποίηση της μέχρι 31-12-2011 οφειλής και την καταβολή ποσοστού 20 % επί των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών, δηλαδή επί του μέσου όρου των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου τριμήνου του 2011, έναντι της συνολικής μέχρι 31-12¬2011 κεφαλαιοποιημένης οφειλής.
Ειδικά για τους συγκεκριμένους οφειλέτες ορίζεται ρητά ότι, όσον αφορά το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και τα λοιπά ταμεία ασφάλισης μισθωτών, δεν ισχύει ο περιορισμός ότι το καταβαλλόμενο ποσό δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 1,25 % επί της μέχρι 31-12-2011 κεφαλαιοποιημένης οφειλής.
Όσον αφορά τους οφειλέτες του ΟΑΕΕ και των λοιπών ταμείων ασφάλισης αυτοαπασχολουμένων - ανεξάρτητα απασχολουμένων, το ποσό της διμηνιαίας καταβολής προσδιορίζεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις υποπεριπτώσεις ίί και iii της περίπτωσης γ' της παρ. ΑΙ του άρθρου 48 του ν. 3943/2011 αντιστοίχως.
Επίσης δεν εφαρμόζεται η παράγραφος 4 του άρθρου 48 του ν. 3943/2011. (Υπ. Εργ. & Κοιν. Ασφ. Φ 80000/οικ.5049/365/12.03.2012)
Προσθήκη 20.01.2014 Κατά κανένα τρόπο από τις εφαρμοζόμενες διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 4038/2012 συνάγεται ότι από το πεδίο εφαρμογής της ως άνω ρύθμισης εξαιρούνται οφειλές, των οποίων εκκρεμεί δικαστική εκκαθάριση και διάπλαση, μετά από άσκηση ενδίκων βοηθημάτων, όπως στην προκειμένη περίπτωση κατά την οποία εκκρεμεί ενώπιον των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων η εκδίκαση προσφυγών για την εξαφάνιση κρίσιμων καταλογιστικών πράξεων του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων σε βάρος του ήδη διατάκτη της δαπάνης νομικού προσώπου. Άλλωστε, ενόψει των χρονικών περιορισμών που τίθενται για την υπαγωγή στο άρθρο 21 του ν. 4038/2012, η μετάθεση του χρόνου υποβολής αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση μέχρι την έκδοση οριστικής ή τελεσίδικης απόφασης επί των προσφυγών του νομικού προσώπου, θα συνεπαγόταν την απώλεια της ωφέλειας από τη δυνατότητα ρύθμισης των καθυστερούμενων ασφαλιστικών του εισφορών με την έκπτωση από πρόσθετες επιβαρύνσεις επ' αυτών. Περαιτέρω, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι η διαδικασία εκτέλεσης σε βάρος του νομικού προσώπου είχε ανασταλεί με οποιοδήποτε άλλο μέσο, δεδομένου δε του τεκμηρίου νομιμότητας των διοικητικών πράξεων, εξακολουθεί η υποχρέωσή του να εξοφλήσει τις οφειλές που το βαρύνουν και το αντίστοιχο δικαίωμα του φορέα κοινωνικής ασφάλισης να επιδιώξει την αναγκαστική είσπραξή τους, η δε κρίσιμη ρύθμιση περιορίζει σαφώς την υποχρέωση αυτή κατά ποσό και απομακρύνει το ενδεχόμενο αναγκαστικής εκτέλεσης, τείνοντας παράλληλα προς ικανοποίηση των απαιτήσεων και εξυπηρέτηση των συμφερόντων του ασφαλιστικού οργανισμού, χωρίς να επηρεάζει τις εκκρεμείς δίκες, το αποτέλεσμα των οποίων θα κρίνει με δύναμη δεδικασμένου τις εκατέρωθεν υποχρεώσεις των μερών που αφορά η ρύθμιση. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 247/2013)