Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Πληρωμής από Δήμο
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομοθεσία
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης Συμμετοχή σε ανώνυμες εταιρείες ΟΤΑ (άρθρου 252 παρ. 3 άρθρου 265 ΚΔΚ)
ΚΑ Προϋπολογισμού 7514
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 751 και 752 εγγράφονται οι συμμετοχές του δήμου σε επιχειρήσεις, δηλαδή η καταβολή του αρχικού κεφαλαίου ή η τυχόν αύξησή του.

Η υποκατηγορία 751 έχει αντικατασταθεί με την παρ. 2 του άρθρου 1 της υπ' αριθμ. 70560/16-11-2009 (ΦΕΚ 2394 Β΄) απόφασης, με την οποία δημιουργήθηκαν διακριτοί τετραψήφιοι κωδικοί για την εγγραφή των συμμετοχών του δήμου ανά είδος επιχείρησης. Οι κωδικοί αυτοί περιλαμβάνουν τόσο τις επιχειρήσεις που έχουν συσταθεί βάσει των διατάξεων του π.δ. 410/1995 και εξακολουθούν να λειτουργούν κατά τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία, όσο και αυτές που συστήθηκαν και λειτουργούν κατά τα οριζόμενα στον ισχύοντα ΚΔΚ.

Για την ορθότερη παρακολούθηση των χρηματοδοτήσεων αυτών, οι ανωτέρω τετραψήφιοι κωδικοί θα αναπτυχθούν (επί παραδείγματι ο ΚΑ 7511 θα αναπτυχθεί σε 7511.01, 7511.02 κ.ο.κ.) ώστε να παρακολουθείται ξεχωριστά η συμμετοχή ανά επιχείρηση ή νομικό πρόσωπο.

Στον ΚΑ 7518 «Συμμετοχή σε αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα», εγγράφονται και οι εισφορές σε δίκτυα δήμων και περιφερειών (άρθρο 101 του ν. 3852/2010).

Οι κωδικοί της υποκατηγορίας εντάσσονται στον ΚΑ 10 «Οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες».

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία Δείτε τη σχετική καρτέλα 7513 Συμμετοχή σε κοινωφελείς δημοτικές/ κοινοτικές επιχειρήσεις (άρθρου 254 ΚΔΚ)
Δικαιολογητικά πληρωμής από το Δήμο  
   
   
   
   
   
Κρατήσεις

Δεν γίνεται καμία κράτηση από το Δήμο

Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α.

Δεν υπόκειται σε ΦΠΑ

Σχετική νομοθεσία  
Σχετική νομολογία

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 266/2018

Συμμετοχη Δήμου στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου αναπτυξιακής ανώνυμης εταιρείας ΟΤΑ. Μη νόμιμη δαπάνη, δεδομένου ότι με την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας επιδιώκεται η παροχή ρευστότητας για την κάλυψη των λειτουργικών της δαπανών, των ζημιών της, καθώς και για την αποφυγή λύσης της εξαιτίας της μείωσης των ιδίων κεφαλαίων της σε ποσοστό κάτω του ½ του μετοχικού κεφαλαίου της, όπως προκύπτει από το περιεχόμενο της οικονομοτεχνικής μελέτης. 


Ελ.Συν.Κλ.Τμ.VII Πρακτικά Συν. 13η/10.6.2014
Επιχορήγηση ναυτικής εταιρείας του Ν. 959/1979 για την εκτέλεση δυο δρομολογίων, εβδομαδιαίως. α) Για την καταβολή της επιχορήγησης αυτής δεν απαιτείται η προηγούμενη υποβολή απολογιστικών στοιχείων από την ως άνω ναυτική εταιρεία στον φορέα εποπτείας της και  στο Ελεγκτικό Συνέδριο,  αλλά αρκεί  η  ενσωμάτωση των οικονομικών στοιχείων τους  στις βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών, σύμφωνα με τις  διατάξεις του άρθρου 267 του ν. 3852/2010 και εκείνες των  74712/29.12.2010 (Β΄ 2043) αποφάσεως του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. β) Αφού η επιχορήγηση των εν λόγω δρομολογίων για τα έτη 2012 και 2013  είχε ήδη εγκριθεί τις με  αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, νομίμως η καταβολή των αντίστοιχων  δαπανών και η διάθεση των σχετικών πιστώσεων εγκρίθηκαν από την οικονομική επιτροπή μετά την πραγματοποίηση των δρομολογίων γ) Η καταβολή της νομίμως βαρύνει πιστώσεις που προέρχονται από τους ΚΑΠ μετά την έκτακτη επιχορήγηση του Δήμου με την απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, καθόσον η καταβολή της καλύπτει λειτουργική ανάγκη του Δήμου.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 77/2013
Αν οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου ή και δεύτερου βαθμού συστήνουν φορέα με αποκλειστικό σκοπό τη διοίκηση, διαχείριση και εκμετάλλευση Π.Ο.Α.Υ. (Περιοχή Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιέργειας) ή σκοπούς συγγενείς προς τούτον, επιβάλλεται η νομική μορφή του φορέα αυτού, να τυποποιείται στα εταιρικά σχήματα που επιτρέπεται να συστήνουν ή στα οποία επιτρέπεται να συμμετέχουν οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως αυτά προβλέπονται από τις γενικές και ειδικές διατάξεις που θεμελιώνουν και οργανώνουν την τοπική αυτοδιοίκηση, ήτοι ο Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας και ο ν. 3852/2010. Επομένως, επιβάλλεται ο φορέας αυτός να έχει τη μορφή ανώνυμης εταιρείας Ο.Τ.Α. υποκείμενης στους όρους και περιορισμούς λειτουργίας των εταιρειών αυτών, σύμφωνα και με τα εκτιθέμενα στην προηγούμενη σκέψη, όσον αφορά στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού. Η αύξηση του κεφαλαίου της επιχείρησης, επιτρεπτή με τις προϋποθέσεις και μόνο του άρθρου 47 του ν. 2190/1920 και του άρθρου 265 παρ. 8 περ. γ΄ του Κ.Δ.Κ., δεν μπορούσε να υπερβαίνει το ποσό των 30.000,00 ευρώ, ανεξάρτητα από μεταβολές στο εταιρικό σχήμα, και να αποφασισθεί από Γενική Συνέλευση εντός έξι μηνών από τη λήξη του έτους 2011, και μάλιστα συγκαλούμενη με αποκλειστικό σκοπό την υιοθέτηση μέτρου για την ανατροπή της δυσαναλογίας που καταγράφεται κατά το ίδιο έτος μεταξύ του μετοχικού κεφαλαίου και της καθαρής θέσης της επιχείρησης.

Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 51/2012.
Συμμετοχή του Δήμου στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου Δημοτικής Ανώνυμης Εταιρίας. Η αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου αποσκοπεί στην υλοποίηση ενός επενδυτικού προγράμματος και στην επέκταση των καταστατικών της δραστηριοτήτων που θα έχουν ως επακόλουθο την αύξηση του κύκλου εργασιών της και των εσόδων της κατά τα επόμενα πέντε έτη, γεγονός που θα καταστήσει αυτήν όχι απλά βιώσιμη αλλά κερδοφόρα. Δεν συνάγεται απαγόρευση αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου δημοτικής ανώνυμης εταιρείας μέσα στο πρώτο εξάμηνο λειτουργίας της, ενώ εν προκειμένω το ποσό αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της φερόμενης ως δικαιούχου εταιρίας είναι κατώτερο του ιδρυτικού της κεφαλαίου. Νόμιμη η δαπάνη.

Ελ.Συν. Πράξη 247/2010 Τμ.7.
Μη νόμιμη η συμμετοχή του Δήμου στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου εταιρείας διότι δεν αποδείχθηκε ότι η γενόμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας συνδέεται όχι με την κάλυψη αποκλειστικά των λειτουργικών δαπανών αυτής και την αντιμετώπιση των οικονομικών της υποχρεώσεων, αλλά με τη βελτίωση των παρεχόμενων απ' αυτή υπηρεσιών ή με την προσθήκη άλλων δραστηριοτήτων στους καταστατικούς της σκοπούς. Συνεπώς η ως άνω καταβολή αυξημένου κεφαλαίου από το Δήμο αποτελεί στην ουσία χρηματοδότηση της εν λόγω επιχείρησης, η οποία απαγορεύεται από το άρθρο 277 παρ.8 του Δ.Κ.Κ., συνιστά δε και ανεπίτρεπτη κρατική ενίσχυση και παραβιάζει το άρθρο 87 παρ. 1 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.


Ελ. Συν. Πράξη 126/2010 Τμ. 7
Μη νόμιμη η καταβολή ποσού σε μετατραπείσα αμιγή δημοτική επιχείρηση  «Χιονοδρομικό Κέντρο» σε Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α., προκειμένου ο Δήμος να συμμετάσχει στην κάλυψη του μετοχικού της κεφαλαίου.
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου έπρεπε, ενόψει νέων δεδομένων που ανέκυψαν μετά την απόφασή του περί εγκρίσεως μετατροπής της αμιγούς δημοτικής επιχείρησης σε ανώνυμη εταιρεία και της ψηφίσεως του σχεδίου καταστατικού της, ήτοι μετά τις τροποποιήσεις που προέκυψαν ως προς την συμμετοχή των υπολοίπων φορέων στο μετοχικό κεφάλαιο, να λάβει νέα απόφαση, σύμφωνα προς τις προαναφερθείσες διατάξεις των άρθρων 263 παρ. 2 και 253 παρ. 1 του Δ.Κ.Κ., για αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο της α.ε. από 95% σε 97%, με καταβολή του ποσού που αντιστοιχεί σε αυτή τη διαφορά του 2%. Η θέση της αιρέσεως για συμμετοχή με ποσοστό 97%, στην αρχική απόφαση περί συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο κατά ποσοστό 95%, δεν είναι νόμιμη, καθώς εξαρτά την επέλευση του αποτελέσματος της απόφασης αυτής (ποσοστό 97%) από γεγονός μελλοντικό και αβέβαιο (μη συμμετοχή Δήμων), κατά παράβαση της γενικής αρχής του διοικητικού δικαίου.
Εντούτοις το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα είναι θεωρητέο λόγω συγγνωστής πλάνης.

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ  



[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας