Εντάλματα προπληρωμής

1. Καθορισμός ΚΑΕ Προϋπολογισμού δεκτικών έκδοσης Ενταλμάτων Προπληρωμής
2. Όργανο και προϋπόθεση έκδοσης εντάλματος προπληρωμής

3. Ορισμός υπολόγου
4. Υποχρεώσεις υπολόγων
5. Προθεσμία αποδόσεως λογαριασμού
6. Έλεγχος δικαιολογητικών
7. Απόδοση λογαριασμού - απαλλαγή υπολόγου

8. Θεώρηση δικαιολογητικών για την εκτέλεση έργου
9. Καταλογισμός υπολόγου
10. Απαγορεύσεις - Περιορισμοί
11. Εντολές πληρωμής
12. Περιπτώσεις έκδοσης εντάλματος προπληρωμής

 

 

 


1. Καθορισμός ΚΑΕ Προϋπολογισμού δεκτικών έκδοσης Ενταλμάτων Προπληρωμής
Με την έναρξη κάθε νέου οικον. έτους λαμβάνεται απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία καθορίζονται οι κωδικοί του Προϋπολογισμού δαπανών του Δήμου, σε βάρος των οποίων μπορούν να εκδοθούν Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής με θέμα: «Περί καθορισμού των κωδικών του Προϋπολογισμού οικον. έτους ......., δεκτικών έκδοσης Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής»
Στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αναφέρονται ρητά και περιοριστικά οι κωδικοί του Προϋπολογισμού με την αιτιολογία αυτών και την υπάρχουσα εγγεγραμμένη και εγκεκριμένη πίστωση.
Η εν λόγω απόφαση μπορεί να συμπληρωθεί κατά τη διάρκεια της χρήσης με νεότερη ΑΔΣ αν κριθεί απαραίτητος ΚΑΕ έκδοσης Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής και ο οποίος δεν είχε συμπεριληφθεί στην αρχική απόφαση, προκειμένου να χαρακτηριστεί δεκτικός προς τούτο.

Δείτε παρακάτω στο 10. Απαγορεύσεις- Περιορισμοί για την ταυτόχρονη έκδοση ενταλμάτων προπληρωμής σε διαφορετικούς υπολόγους και την έκδοση νεότερου εντάλματος προπληρωμής σε όποιον δεν έχει αποδώσει λογαριασμό για την απαλλαγή του.





2. Όργανο και προϋπόθεση έκδοσης εντάλματος προπληρωμής

Με απόφαση της δημαρχιακής επιτροπής ή του κοινοτικού συμβουλίου μπορεί να εγκρίνεται η έκδοση ενταλμάτων προπληρωμής για την αντιμετώπιση δαπανών, γενικά, εφόσον η πληρωμή μ ετακτικό ένταλμα στο όνομα του δικαιούχου είναι αδύνατη ή απρόσφορη. (παρ.1 άρθρο 172 Ν.3463/06)

 

- Υπόδειγμα απόφασης οικονομικής επιτροπής για έγκριση έκδοσης ενταλμάτων προπληρωμής

 

Ο ΠΟΥ και οι υφιστάμενοί του που εμπλέκονται με την διαδικασία εκκαθάρισης-ενταλματοποίησης, αλλά και αυτοί που ασχολούνται με την πληρωμή των δαπανών έχουν, σύμφωνα με το άρθρο 25 παρ. 1 του Ν. 4270/2014, τα ασυμβίβαστα που είχαν οι υπάλληλοι των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ). Ήτοι δεν επιτρέπεται η έκδοση ΧΕΠ (Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής) στο όνομά τους, (Υπ. Οικ. 165472 ΕΞ 2022/11.11.2022)





 

3. Ορισμός υπολόγου

Τα εντάλματα προπληρωμής εκδίδονται στο όνομα δημοτικών ή κοινοτικών υπαλλήλων. (παρ.2 άρθρο 172 Ν.3463/06)

 

Σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 32 του Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α') τα εντάλματα προπληρωμής εκδίδονται στο όνομα μονίμου υπαλλήλου του δήμου, ο οποίος καθίσταται υπόλογος.

Θεωρούμε ότι επειδή οι διατάξεις του ν. 3463/2006 είναι ειδικές και νεώτερες κατισχύουν αυτών του Β.Δ. 17.5/15.6.59. Ο ν. 3463/2006 δεν εξειδικεύει την ιδιότητα του υπαλλήλου αποκλειστικά σε μόνιμου, όπως γινόταν στο ΒΔ. Συνεπώς από τη στιγμή που δεν γίνεται καμία διάκριση η άποψή μας είναι ότι δεν είναι υποχρεωτικό να ορίζεται μόνιμος υπάλληλος αλλά θα μπορούσε να οριστεί και υπάλληλος με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Και οι σχετικές πράξεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου (βλ. π.χ. την Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 3/2012) αναφέρονται μόνο στην παρ 2 του άρθρο 172 ν. 3463/2006 και μάλιστα με τη φράση «σε ορισμένο δημοτικό υπάλληλο», χωρίς να προσδιορίζεται ότι πρέπει να είναι μόνιμος.





 

4. Υποχρεώσεις υπολόγων

Ο υπόλογος οφείλει εντός της τακτής προθεσμίας να αποδώσει λογαριασμό της διαχειρίσεως των ληφθέντων χρημάτων, υποβάλλοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά και επιστρέφοντας το μη διατεθέν ποσό. (παρ.1 του άρθρου 32 του Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')

 

Οι υπόλογοι οφείλουν για την φύλαξη και την εξασφάλιση των χρημάτων που διαχειρίζονται να καταβάλλουν την επιμέλεια των δικών τους περιπτώσεων, ευθυνόμενοι για κάθε τυχόν επερχομένη απώλεια ή μείωση των χρημάτων τούτων.

Εάν τα ποσά των ενταλμάτων δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν αμέσως από τους υπολόγους θα γίνεται κατάθεση αυτών ή των μη χρησιμοποιηθέντων υπολοίπων στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ή στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, εφ' όσον λειτουργούν στην έδρα του δήμου. Οι υπόλογοι οφείλουν κατά την απόδοση του λογαριασμού να επισυνάψουν με τα δικαιολογητικά και το βιβλιάριο της καταθέσεως και αναλήψεως Τραπέζης ή του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου στο οποίο θα αναγράφονται ξεχωριστά όλες οι καταθέσεις και αναλήψεις που έχουν γίνει. (παρ.1 άρθρο 37 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')

 

- Υπόδειγμα απόφασης Οικονομικής Επιτροπής για απαλλαγή υπολόγου και έγκριση απόδοσης λογαριασμού

 

Δείτε και την καρτέλα στα ΈΣΟΔΑ ΟΤΑ » 4211 Επιστροφή χρημάτων από υπολόγους χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής




 

5. Προθεσμία αποδόσεως λογαριασμού

Η προθεσμία αποδόσεως λογαριασμού ορίζεται στην απόφαση για την έκδοση του εντάλματος προπληρωμής, και δεν δύναται να είναι μεγαλύτερη του τριμήνου και πρέπει να λήγει ένα τουλάχιστον μήνα προ της λήξεως του οικονομικού έτους. (παρ.1 του άρθρου 32 του Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')

 

Η προθεσμία δύναται να παραταθεί με αιτιολογημένη αίτηση του υπολόγου για έναν επιπλέον μήνα και όχι πέραν της λήξεως του οικονομικού έτους. (παρ.2 άρθρο 32 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')


 

 

6. Έλεγχος δικαιολογητικών

Τα δικαιολογητικά μετά από προέλεγχο από τον προϊστάμενο της υπηρεσίας την οποία αφορά η δαπάνη και έγκριση της δημαρχιακής επιτροπής αποστέλλονται στη λογιστική υπηρεσία προς εκκαθάριση. Με μέριμνα της λογιστικής υπηρεσίας τα δικαιολογητικά επισυνάπτονται στο ένταλμα προπληρωμής. (παρ.3 άρθρο 32 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')

 

Αποτελούν έλλειμμα στη διαχείριση του Δήμου τα ποσό των Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής (ΧΕΠ) στα οποία δεν επισυνάπτεται προς απόδοση λογαριασμού κανένα παραστατικό στοιχείο - δικαιολογητικό, το οποίο να δικαιολογεί τη διάθεση των ανωτέρω ποσών. (Ελ. Συν. Β' Κλιμ. Πράξη 1/2007)



7. Απόδοση λογαριασμού - απαλλαγή υπολόγου

1. Με απόφαση Οικονομικής Επιτροπής

Εντός της προθεσμίας απόδοσης λογαριασμού που ορίζεται στην απόφαση έκδοσης χρηματικού εντάλματος προπληρωμής και η οποία δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη του τριμήνου (με την εξαίρεση χορήγησης παράτασης απόδοσης λογαριασμού με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής ύστερα από αιτιολογημένη αίτηση του υπολόγου) και η οποία σε κάθε περίπτωση λήγει ένα μήνα τουλάχιστον πριν την λήξη του οικονομικού έτους, η απόδοση λογαριασμού και η απαλλαγή του υπολόγου διενεργείται με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής.

 

2. Έλεγχος απόδοσης από το Ελεγκτικό Συνέδριο

α. Καθεστώς Ν.4820/21

Εντός έξι (6) μηνών το αργότερο από τη λήξη του οικονομικού έτους, ο Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών κάθε φορέα που προέβη στην έκδοση χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής, διαβιβάζει στην αρμόδια Υπηρεσία Επιτρόπου κατάσταση με τα χρηματικά εντάλματα προπληρωμής που εκδόθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους αυτού. Η ανωτέρω κατάσταση περιλαμβάνει, για κάθε χρηματικό ένταλμα προπληρωμής, κατ’ ελάχιστο, τον αριθμό, την ημεροχρονολογία έκδοσης, το ποσό, το ονοματεπώνυμο και τα λοιπά στοιχεία ταυτοποίησης του υπολόγου, την προθεσμία απόδοσης λογαριασμού, την ημεροχρονολογία υποβολής από τον υπόλογο των δικαιολογητικών για την τακτοποίηση του εντάλματος και το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης από τον φορέα των δαπανών που διενεργήθηκαν από το προϊόν του εντάλματος. Για τις περιπτώσεις αντικειμενικής αδυναμίας απόδοσης λογαριασμού, στην κατάσταση αυτήν επισυνάπτεται επίσης η πορισματική έκθεση της παρ. 3 του άρθρου 103 του ν. 4270/2014 (Α’ 143). (άρθρο 133 Ν.4820/21)

 

Ύστερα από την επαλήθευση των στοιχείων της κατάστασης και την αξιολόγηση των πορισματικών εκθέσεων που, σύμφωνα με το άρθρο 133 του Ν.4820/21, έχουν επισυναφθεί σε αυτήν, ο Επίτροπος εκδίδει, για όσα χρηματικά εντάλματα προπληρωμής έχουν συμπληρωθεί τρεις (3) μήνες από τη λήξη της προθεσμίας απόδοσης λογαριασμού, χωρίς να έχουν υποβληθεί από τον υπόλογο τα δικαιολογητικά τακτοποίησής τους, φύλλο μεταβολών και ελλείψεων, που κοινοποιείται στον υπόλογο και με το οποίο του τάσσεται προθεσμία για την υποβολή των δικαιολογητικών αυτών. Η ανωτέρω προθεσμία μπορεί να παραταθεί, ύστερα από αίτηση του υπολόγου, για εύλογο κατά την κρίση του Επιτρόπου χρόνο, δεν μπορεί όμως να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την κοινοποίηση στον υπόλογο του φύλλου μεταβολών και ελλείψεων. Αν η προθεσμία που τάχθηκε παρέλθει άπρακτη, ο Επίτροπος προβαίνει στις ενέργειες του άρθρου 149. (άρθρο 134 παρ.1 Ν.4820/21)


Για όσα χρηματικά εντάλματα προπληρωμής αποδόθηκε λογαριασμός, επιλέγεται από τον Επίτροπο δείγμα των ενταλμάτων και των δικαιολογητικών τακτοποίησής τους που θα ελεγχθούν από αυτόν. Στο ανωτέρω δείγμα περιλαμβάνονται υποχρεωτικά τα χρηματικά εντάλματα προπληρωμής για τα οποία τα δικαιολογητικά τακτοποίησης υποβλήθηκαν μετά τη λήξη της προθεσμίας απόδοσης λογαριασμού, καθώς και εκείνα για τα οποία οι δαπάνες απορρίφθηκαν από τα αρμόδια για την αναγνώριση και εκκαθάρισή τους όργανα του φορέα. Ο έλεγχος του δείγματος περατώνεται με τη σύνταξη έκθεσης εντός έξι (6) μηνών από τη διαβίβαση στην Υπηρεσία Επιτρόπου των αναγκαίων για τη διενέργειά του στοιχείων.  (άρθρο 134 παρ.2 Ν.4820/21)

 

Κατά των πράξεων των παρ. 1 και 3 του άρθρου 134 του Ν.4820/21 επιτρέπεται η άσκηση έφεσης σύμφωνα με τα άρθρα 111 έως 117 του ν. 4700/2020 (Α’ 127). (άρθρο 134 παρ.4 Ν.4820/21)


Με την επιφύλαξη της παρ. 3, η περάτωση του ελέγχου του δείγματος συνεπάγεται την απαλλαγή των υπολόγων όλων των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής για τα οποία, σύμφωνα με την κατάσταση του άρθρου 133, αποδόθηκε λογαριασμός.  (άρθρο 134 παρ.5 Ν.4820/21)

 

Οι διατάξεις των παρ. 1 έως 5 εφαρμόζονται αναλόγως και για όσους διαχειρίζονται με οποιονδήποτε τρόπο δημόσια χρήματα, που προκαταβάλλονται με την υποχρέωση απόδοσης λογαριασμού, έστω και χωρίς έκδοση χρηματικού εντάλματος προπληρωμής. (άρθρο 134 παρ.6 Ν.4820/21)

 

Οι πράξεις επιβολής χρηματικών κυρώσεων των άρθρων 116, 117 και της παρ. 3 του άρθρου 123, καθώς και οι καταλογιστικές πράξεις του άρθρου 134 μπορεί να ανακληθούν σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 153 του Ν.4820/21. (άρθρο 153 παρ.4 Ν.4820/21)

 

β. Καθεστώς Ν.4129/13 (καταργήθηκε)

Κατ΄εξαίρεση για τις δαπάνες που υπόκεινται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η απόδοση λογαριασμού και η απαλλαγή του υπολόγου χρηματικού εντάλματος προπληρωμής διενεργείται με πράξη του οικείου Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά τις διατάξεις του άρθρου 56 του Ν. 4129/13 (πρώην άρθρο 145 Π.Δ. 1225/81).
Για τον σκοπό αυτό η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου διαβιβάζει στον οικείο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου την αίτηση απαλλαγής του υπολόγου με συνημμένα σε αυτήν όλα τα δικαιολογητικά, καθώς και αντίγραφο του Γραμματίου Είσπραξης από το οποίο τεκμαίρεται η επιστροφή από τον υπόλογο τυχόν αδιάθετου χρηματικού ποσού από το αρχικό που έλαβε, αφού προηγουμένως η Οικονομική Υπηρεσία έχει προβεί στον προέλεγχο αυτών.




8. Θεώρηση δικαιολογητικών για την εκτέλεση έργου

Στην περίπτωση έργου που εκτελείται με διαγωνισμό η απευθείας ανάθεση, από τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν το χρηματικό ένταλμα προπληρωμής του αναδόχου υπογράφεται από τον επιβλέποντα και θεωρείται από τον Προϊστάμενο της Διευθύνουσας Υπηρεσίας μόνο ο οικείος λογαριασμός (πιστοποίηση). (παρ.2 & 5 άρθρο 13 Π.Δ. 171/87 ΦΕΚ 84/87 Α').

 

Στα δικαιολογητικά που συνοδεύουν κάθε χρηματικό ένταλμα προπληρωμής έργου που εκτελείται με αυτεπιστασία επισυνάπτεται συγκεντρωτική κατάσταση στην οποία αναφέρονται τα δικαιολογητικά πληρωμής και το αντίστοιχο ποσό. Η κατάσταση αυτή και μόνο υπογράφεται από τον επιβλέποντα και θεωρείται από τον Προϊστάμενο της Διευθύνουσας Υπηρεσίας, με την επιφύλαξη των παρ. 2 και 3 του άρθρου 15 του Π.Δ.171/87 (παρ.3 & 5 άρθρο 13 Π.Δ. 171/87 ΦΕΚ 84/87 Α').



9. Καταλογισμός υπολόγου

Αν απορριφθούν τα υποβληθέντα δικαιολογητικά ή λήξει η προθεσμία και δεν αποδοθεί ο λογαριασμός ο υπόλογος καταλογίζεται εντόκως με πράξη του δημάρχου, της οποίας αντίγραφο επισυνάπτεται στο χρηματικό ένταλμα προπληρωμής.

Αν αμελήσει ο δήμαρχος ο καταλογισμός ενεργείται από τη δημαρχιακή επιτροπή. (παρ.4 άρθρο 32 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')

 

 

Η λογιστική υπηρεσία τηρεί βιβλίο παρακολουθήσεως του χρηματικού εντάλματος προπληρωμής και εισηγείται εγγράφως στο δήμαρχο ή τη δημαρχιακή επιτροπή τον καταλογισμό σε περίπτωση μη αποδόσεως λογαριασμού εντός της ταχθείσης προθεσμίας. (παρ.6 άρθρο 32 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')

Καταλογισμός από το Ελεγκτικό Συνέδριο

α. Καθεστώς Ν.4820/21

Αν κατά τον έλεγχο απόδοσης από το Ελεγκτικό Συνέδριο διαπιστωθεί έλλειμμα, το αρμόδιο κατά το άρθρο 149 του Ν.4820/21 όργανο εκδίδει καταλογιστική πράξη, ύστερα από τήρηση της προδικασίας της παρ. 2 του άρθρου 124. (άρθρο 134 παρ.3 Ν.4820/21)


Κατά των πράξεων των παρ. 1 και 3 του άρθρου 134 του Ν.4820/21 επιτρέπεται η άσκηση έφεσης σύμφωνα με τα άρθρα 111 έως 117 του ν. 4700/2020 (Α’ 127). (άρθρο 134 παρ.4 Ν.4820/21)

 

β. Καθεστώς Ν.4129/13 (καταργήθηκε)

Για τις δαπάνες που υπόκεινται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και η απόδοση λογαριασμού χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής  διενεργείται στην οικεία υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αν απορριφθούν τα υποβληθέντα δικαιολογητικά του υπολόγου, ή δεν απέδωσε λογαριασμό εμπρόθεσμα ή απέδωσε λογαριασμό μόνο για μέρος των χρημάτων που έλαβε, ο καταλογισμός διενεργείται με πράξη του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά τις διατάξεις των παρ. 4, 5 & 6 του άρθρου 56 Ν. 4129/13.

Η προθεσμία για την άσκηση της έφεσης κατά καταλογιστικών πράξεων για το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους και για τον Γενικό Επίτροπο της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι εξήντα ημέρες και αρχίζει από την περιέλευση της προσβαλλόμενης πράξης σε αυτούς. (παρ.2 άρθρο 80 Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν.4129/13 (ΦΕΚ 52/28.02.2013 τεύχος Α')

 



10. Απαγορεύσεις - Περιορισμοί

Απαγορεύεται η χρησιμοποίηση των χρημάτων τα οποία έχουν ληφθεί για ένταλμα προπληρωμής για την εξόφληση άλλων δαπανών. (παρ.1 άρθρο 33 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')

 

Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η έκδοση χρηματικού εντάλματος στο όνομα υπολόγου ο οποίος δεν έχει αποδώσει λογαριασμό επί προηγουμένου εντάλματος προπληρωμής. (παρ.2 άρθρο 33 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')

 

Σημείωση ΔήμοςΝΕΤ: Μπορούν να εκδοθούν ταυτόχρονα πολλά Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής (ΧΕΠΠ), στο όνομα όμως διαφορετικών υπολόγων.



 

11. Εντολές πληρωμής

Η πληρωμή των εξόδων για τα οποία εκδόθηκε ένταλμα προπληρωμής ενεργείται με εντολές του δημάρχου οι οποίες προσυπογράφονται από τον προϊστάμενο της υπηρεσίας την οποία αφορά η δαπάνη εκ διπλοτύπου βιβλίου. (παρ.1 άρθρο 34 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')

 

Από 19.07.2018 ο δήμαρχος παύει να έχει την ιδιότητα του εκκαθαριστή των δαπανών και του εντολέα των πληρωμών. Όπου στις διατάξεις του β.δ. της 17.5/15.6.1959 και του ν. 3463/2006 ορίζεται ότι ο δήμαρχος υπογράφει ή συνυπογράφει πράξεις εκκαθάρισης και χρηματικά εντάλματα πληρωμής ή ότι εκδίδει χρηματικά εντάλματα, νοείται στη θέση του ο Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών ή τα ιεραρχικώς υφιστάμενα όργανα που εξουσιοδοτούνται από αυτόν. (παρ.1 άρθρο 204παρ.2 άρθρο 210άρθρο 283 Ν.4555/18)

 

Κατ' εξαίρεση:
α) στους μικρούς δήμους που λόγω έλλειψης προσωπικού και οργανικών μονάδων δεν διαθέτουν Προϊστάμενο Οικονομικών Υπηρεσιών, οι πράξεις εκκαθάρισης και τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής υπογράφονται μόνο από τον υπάλληλο που ορίζεται για τον σκοπό αυτόν με απόφαση δημάρχου,
β) στα δημοτικά Ν.Π.Δ.Δ. που δεν έχουν δικό τους διοικητικό προσωπικό και η ταμειακή τους υπηρεσία διεξάγεται από το δήμο που τα έχει συστήσει, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 166 του ν. 3463/2006, νοείται ότι διεξάγεται εν γένει η λειτουργία της οικονομικής τους υπηρεσίας. Σε αυτή την περίπτωση, οι αρμοδιότητες ανάληψης των υποχρεώσεων, εκκαθάρισης και εντολής των δαπανών ασκούνται από τις αντίστοιχες υπηρεσίες του δήμου και οι σχετικές πράξεις υπογράφονται από τα όργανα που είναι αρμόδια για τις δαπάνες του δήμου. (παρ.1 άρθρο 204 Ν.4555/18)


Το σύνολο των ποσών των εντολών πληρωμής δεν δύναται να υπερβεί το ποσό του εντάλματος προπληρωμής. (παρ.2 άρθρο 34 Β.Δ. 17.5/15.6.59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α')


 

12. Περιπτώσεις έκδοσης εντάλματος προπληρωμής

 

- Δαπάνη συμμετοχής Δήμου στην επέκταση φωτισμού οδικού δικτύου σε Δ.Δ. του.
Η πληρωμή της συγκεκριμένης δαπάνης με τακτικό ένταλμα δεν είναι δυνατή, καθόσον η απαίτηση της φερόμενης ως δικαιούχου Δ.Ε.Η. Α.Ε. και η αντίστοιχη υποχρέωση του Δήμου δεν αποδεικνύονται από κανένα νόμιμο δικαιολογητικό, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 21 του β.δ/τος της 17.5/15.6.1959 και του π.δ. 186/1992. Στις περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να εκδοθεί ένταλμα προπληρωμής. (Ελ. Συν. Πράξη VII Τμήματος 27/2009. Όμοια η 373/2009 πράξη του ιδίου Τμήματος)

 

- Τέλη κυκλοφορίας
Η δαπάνη των τελών κυκλοφορίας πληρώνεται με ένταλμα προπληρωμής.
Δείτε τη σχετική καρτέλα στις ΔΑΠΑΝΕΣ ΟΤΑ » 6321 Τέλη κυκλοφορίας επιβατηγών αυτοκινήτων

 

- Παροχή ειδών ατομικής προστασίας
Σχετική η 333/2006 Πράξη 7ου Τμήματος Ελ.Συν. στην οποία έγινε δεκτό ότι για την πληρωμή της δαπάνης παροχής ειδών ατομικής προστασίας εκδίδεται χρηματικό ένταλμα προπληρωμής.
Όμοια η 163/2006 Πράξη 7ουΤμήματος Ελ.Συν.Σχετική η καρτέλα στις ΔΑΠΑΝΕΣ ΟΤΑ » 6063 Λοιπές παροχές σε είδος (ένδυση εργατοτεχνικού προσωπικού, χορήγηση γάλακτος κλπ.)

- Συμμετοχή σε αναγκαστικό πλειστηριασμό. Βλ. σχετική ενότητα ΔΑΠΑΝΕΣ ΟΤΑ»71 Αγορές κτιρίων τεχνικών έργων και προμήθειες παγίων»711 Απαλλοτριώσεις και αγορές εδαφικών εκτάσεων»7112 Αγορές ακινήτων, οικοπέδων και εδαφικών εκτάσεων» 7112.1 Δημοπρασία.

- Πληρωμή ταχυδρομικών τελών των λογαριασμών ύδρευσης των τοπικών διαμερισμάτων (Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 3/2012)

- Πληρωμή ασφάλιστρων οχημάτων. Δείτε τη σχετική καρτέλα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΟΤΑ » ΔΑΠΑΝΕΣ ΟΤΑ » 62 Παροχές τρίτων » 625 Ασφάλιστρα » 6253 Ασφάλιστρα μεταφορικών μέσων.