Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, κατόπιν σχετικής απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του, δύναται να επιχορηγεί από τους πόρους του, με σύσταση ειδικού καταπιστευτικού λογαριασμού (escrow account), τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, με σκοπό: α) την εκπόνηση μελετών για την ωρίμανση και εκτέλεση έργων υποδομής ή έργων γενικού συμφέροντος ή και έργων με κοινωνικό αντίκτυπο εντός του πλαισίου των αρμοδιοτήτων των Ο.Τ.Α. και β) την εκπόνηση μελετών ή και την προμήθεια υλικών των έργων που εκτελούνται στους Ο.Τ.Α. από ωφελουμένους των προγραμμάτων απασχόλησης και ένταξης στην εργασία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και κατά περίπτωση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, καθορίζονται οι προϋποθέσεις της επιχορήγησης και ρυθμίζονται όλα τα ζητήματα και οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης. (παρ.1 άρθρο 73 Ν.4445/16, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 56 του Ν. 4509/17)
Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης εκδόθηκε η ΚΥΑ 2/35374/ΔΠΔΑ/02.06.2017 (ΦΕΚ 2049/14.06.2017 τεύχος Β') και η KYA 2/89947/ΔΕΦ/29.12.2017 (ΦΕΚ 4704/29.12.2017 τεύχος Β') (Β' Δράση).
Με την ανωτέρω διάταξη παρέχεται η δυνατότητα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων να επιχορηγεί, με πόρους που θα προέρχονται από τα έσοδά του, τους Ο.Τ.Α. για την εκπόνηση μελετών για την ωρίμανση και εκτέλεση έργων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, χωρίς χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών.
Η διάταξη αυτή καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς οι Ο.Τ.Α., λόγω της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας και ιδίως λόγω έλλειψης ρευστότητας, αδυνατούν να αναλάβουν τη χρηματοδότηση μελετών για την ωρίμανση και εκτέλεση έργων υποδομής ή έργων γενικού συμφέροντος. Ειδικότερα το πρόβλημα αυτό είναι μεγαλύτερο σε Δήμους (ορεινούς, νησιωτικούς) που δεν έχουν τις απαραίτητες υποδομές (για παράδειγμα τεχνική υπηρεσία) και το κατάλληλο προσωπικό, σε Δήμους που θέλουν να υλοποιήσουν έργα που εντάσσονται σε προγράμματα του ΕΣΠΑ ή των Δημοσίων Επενδύσεων και που δεν πληρούν τα κριτήρια δανειοδότησης του άρθρου 264 του ν. 3852/2010 με συνέπεια να χάνονται σημαντικοί πόροι για επενδύσεις και αντίστοιχες θέσεις εργασίας και σε Δήμους που επιθυμούν με προτυποποίηση μελετών να ενταχθούν στα χρηματοδοτικά προγράμματα του Τ.Π και Δανείων (όπως για παράδειγμα, προμήθεια μηχανημάτων και εξοπλισμού, οδοφωτισμό, έργα ενεργειακής αναβάθμισης). (Αιτιολογική Έκθεση Ν.4445/16)
Με το από 11.05.2020 δελτίο τύπου της ΕΕΤΑΑ ανακοινώνεται ότι για τρία ακόμη χρόνια το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων θα εξακολουθήσει να στηρίζει την ανάπτυξη σε Δήμους, κυρίως κάτω των 15000 κατοίκων, χρηματοδοτώντας την εκπόνηση μελετών έως 85.000 ευρώ.
Για την υλοποίηση της παραπάνω απόφασης, που εντάσσεται στην γενικότερη πολιτική του Υπουργείου Εσωτερικών για την Τ.Α. ο Πρόεδρος του ΤΠ&Δ, και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΕΤΑΑ υπέγραψαν προγραμματική Σύμβαση σύμφωνα με την οποία στην ΕΕΤΑΑ ανατίθεται ο ρόλος του Τεχνικού συμβούλου του ΤΠ&Δ, που θα καθορίσει τους δικαιούχους δήμους αυτής της επιχορήγησης.
Αναλυτικότερα:
Δικαιούχοι της επιχορήγησης (Α΄ Δράσης) ορίζονται όλοι οι δήμοι της Χώρας με μόνιμο πληθυσμό κάτω των 10.000 κατοίκων, καθώς και οι ορεινοί Δήμοι, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο άρθρο 1 του ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ 87/τ.Α/7-6-2010), άνω των 10.000 κατοίκων, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας απογραφής της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Δικαιούχοι της επιχορήγησης (Β΄ Δράσης) ορίζονται:
α) Οι δήμοι της χώρας με μόνιμο πληθυσμό έως 15.000 κατοίκους που δεν έχουν ενταχθεί στην Α΄ δράσης της επιχορήγησης, οι όροι και οι προϋποθέσεις της οποίας καθορίστηκαν με την υπ΄ αρ. 2/35374/ΔΠΔΑ/2-6-2017 (ΦΕΚ 2049/τ. β/14-6-2017) κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και οικονομικών.
β) Οι δήμοι με μόνιμο πληθυσμό άνω των 15.000 κατοίκων, των οποίων οι δημοτικές και κοινοτικές ενότητες χαρακτηρίζονται ορεινές κατά ποσοστό από 50% μέχρι 100%,
για την εκτέλεση έργων υποδομής ή έργων γενικού συμφέροντος αποκλειστικά και μόνο στις ανωτέρω ενότητες.
γ) Οι δικαιούχοι δήμοι της Α΄ και Β΄ δράσης αποκλειστικά και μόνο για την εκπόνηση μελετών για την ωρίμανση και εκτέλεση διαδημοτικών έργων στους τομείς διαχείρισης απορριμμάτων, διαχείρισης υδάτινων πόρων και αποχέτευσης.
δ) Όλοι οι δήμοι της χώρας για την αποκατάσταση ζημιών που προκλήθηκαν σε υποδομές και εγκαταστάσεις αρμοδιότητας τους από την εκδήλωση καταστροφικών φαινομένων, ήτοι σεισμών και πλημμυρών, εξαιτίας των οποίων κηρύχθηκαν σε
κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.
1. Δικαιούχοι της επιχορήγησης
2. Αντικείμενο, σκοπός και ύψος επιχορήγησης
3. Διαδικασία υποβολής πρότασης για επιχορήγηση
4. Διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων
5. Διαδικασία έγκρισης των προτάσεων
6. Διαδικασία εκταμίευσης της επιχορήγησης
7. Διαδικασίες παρακολούθησης
1. Δικαιούχοι της επιχορήγησης
Α' Δράση
Ως δικαιούχοι της επιχορήγησης ορίζονται όλοι οι δήμοι της Χώρας με μόνιμο πληθυσμό κάτω των 10.000 κατοίκων, καθώς και οι ορεινοί Δήμοι, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο άρθρο 1 του ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ Α' 87), άνω των 10.000 κατοίκων. Για τον υπολογισμό του πληθυσμού λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία του μόνιμου πληθυσμού της τελευταίας απογραφής της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. (ΚΥΑ 2/35374/ΔΠΔΑ/02.06.2017 (ΦΕΚ 2049/14.06.2017 τεύχος Β')
Δείτε εδώ πίνακα δικαιούχων όπως αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΤΠ&Δ και συνοδεύει την υπ' αριθ. 104773_17/09.08.2017 πρόσκληση του ΤΠ&Δ
Β' Δράση
Δικαιούχοι της επιχορήγησης ορίζονται:
α. Οι δήμοι της χώρας με μόνιμο πληθυσμό έως 15.000 κατοίκους που δεν έχουν ενταχθεί στην Α' δράση της επιχορήγησης, οι όροι και οι προϋποθέσεις της οποίας καθορίστηκαν με την υπ' αρ. 2/35374/ΔΠΔΑ/2-6-2017 (Φ.Ε.Κ. 2049/τ. Β/14-6-2017) κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών.
β. Οι δήμοι με μόνιμο πληθυσμό άνω των 15.000 κατοίκων, των οποίων οι δημοτικές και κοινοτικές ενότητες χαρακτηρίζονται ορεινές κατά ποσοστό από 50% μέχρι 100%, για την εκτέλεση έργων υποδομής ή έργων γενικού συμφέροντος αποκλειστικά και μόνο στις ανωτέρω ενότητες.
γ. Οι δικαιούχοι δήμοι της Α' και Β' δράσης αποκλειστικά και μόνο για την εκπόνηση μελετών για την ωρίμανση και εκτέλεση διαδημοτικών έργων στους τομείς διαχείρισης απορριμμάτων, διαχείρισης υδάτινων πόρων και αποχέτευσης.
δ. Όλοι οι δήμοι της χώρας για την αποκατάσταση ζημιών που προκλήθηκαν σε υποδομές και εγκαταστάσεις αρμοδιότητάς τους από την εκδήλωση καταστροφικών φαινομένων, ήτοι σεισμών και πλημμυρών, εξαιτίας των οποίων κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.
Για τον υπολογισμό του μονίμου πληθυσμού των δήμων λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία της τελευταίας απογραφής της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Για τον υπολογισμό των ορεινών δημοτικών και κοινοτικών ενοτήτων και των ποσοστών τους λαμβάνονται τα υπόψη τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Μητρώο Δήμων, Κοινοτήτων και Οικισμών της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. (KYA 2/89947/ΔΕΦ/29.12.2017 (ΦΕΚ 4704/29.12.2017 τεύχος Β'))
2. Αντικείμενο, σκοπός και ύψος επιχορήγησης
Α' Δράση
Η Επιχορήγηση των Δήμων από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, μέσω ειδικού καταπιστευτικού λογαριασμού (escrow account), και έχει ως σκοπό την εκπόνηση μελετών για την ωρίμανση και εκτέλεση έργων υποδομής ή έργων γενικού συμφέροντος.
Η επιχορήγηση καλύπτει τη δαπάνη:
Α) Των δικαιούχων Ο.Τ.Α.
- για την εκπόνηση μελέτης ή μελετών,
- για την ωρίμανση του έργου, στο οποίο αφορά η μελέτη, που περιλαμβάνει την υποστήριξη όλων των επιμέρους διαδικασιών ωρίμανσης αυτού.
Β) Του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων:
- για τη σύνταξη υποδείγματος μελέτης και τευχών δημοπράτησης, που στοχεύουν στην προτυποποίηση κατηγοριών έργων υποδομής, ή γενικού συμφέροντος, από τρίτους φορείς μέσω προγραμματικών συμβάσεων που θα συναφθούν για το σκοπό αυτό με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων καθώς και
- για την υλοποίηση του προγράμματος, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην παρ. 4α της ΚΥΑ 2/35374/ΔΠΔΑ/02.06.2017 (ΦΕΚ 2049/14.06.2017 τεύχος Β').
Η επιχορήγηση ανά Δήμο ως προς το στοιχείο Α' δεν μπορεί να ξεπερνά το ποσό των 85.000 ευρώ. (ΚΥΑ 2/35374/ΔΠΔΑ/02.06.2017 (ΦΕΚ 2049/14.06.2017 τεύχος Β')
Η επιχορήγηση για το κόστος υπηρεσιών ωρίμανσης του έργου, στο οποίο αφορά η μελέτη, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του κόστους της μελέτης. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ Αύγουστος 2017)
Β' Δράση
Η επιχορήγηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, μέσω ειδικού καταπιστευτικού λογαριασμού (escrow account), με σκοπό την εκπόνηση μελετών για την ωρίμανση και εκτέλεση έργων υποδομής ή έργων γενικού συμφέροντος.
Η επιχορήγηση καλύπτει τη δαπάνη:
Α) των δικαιούχων Ο.Τ.Α.: για την εκπόνηση μελέτης ή μελετών, για την ωρίμανση του έργου, στο οποίο αφορά η μελέτη, που περιλαμβάνει την υποστήριξη όλων των επιμέρους διαδικασιών ωρίμανσης αυτού.
Β) του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων: για τη σύνταξη υποδείγματος μελέτης και τευχών δημοπράτησης, που στοχεύουν στην προτυποποίηση κατηγοριών έργων υποδομής, ή γενικού συμφέροντος, από τρίτους φορείς μέσω προγραμματικών συμβάσεων που θα συναφθούν για το σκοπό αυτό με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για την υλοποίηση του προγράμματος, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην παρ. 4α της παρούσας.
Η συνολική επιχορήγηση για τους δικαιούχους δήμους των κατηγοριών (α) , (β) και (δ) δε μπορεί να ξεπερνά το ποσό των 85.000 ευρώ, ενώ για τους δικαιούχους της κατηγορίας (γ), δεν μπορεί να ξεπερνά το ποσό των 15.000 ανά δήμο.
Η επιχορήγηση για το κόστος των υπηρεσιών ωρίμανσης του έργου, στο οποίο αφορά η μελέτη, δεν μπορεί να υπερβαίνει το κόστος το 20% του κόστους της μελέτης . (KYA 2/89947/ΔΕΦ/29.12.2017 (ΦΕΚ 4704/29.12.2017 τεύχος Β'))
3.Διαδικασία υποβολής πρότασης για επιχορήγηση
Α' Δράση
Για την επιχορήγηση μελετών τηρείται η παρακάτω διαδικασία:
α. Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εκδίδει πρόσκληση προς τους δικαιούχους, για την κατάθεση προτάσεων για ένταξη μελέτης ή μελετών στο πρόγραμμα επιχορήγησης. Με την πρόσκληση καθορίζονται ο χρόνος υποβολής της εκδήλωσης ενδιαφέροντος καθώς και λοιπές λεπτομέρειες σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κοινή υπουργική απόφαση. (ΚΥΑ 2/35374/ΔΠΔΑ/02.06.2017 (ΦΕΚ 2049/14.06.2017 τεύχος Β')
Η Πρόσκληση δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Τ. Π. & ∆. και αποστέλλεται στους Ο.Τ.Α. που είναι δικαιούχοι του προγράμματος καθώς και στα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης (ΚΕ∆Ε , ΠΕ∆, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ) (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ Αύγουστος 2017)
Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης εκδόθηκε η υπ' αριθ. 104773_17/09.08.2017 πρόσκληση του ΤΠ&Δ με την οποία καλούνται οι δικαιούχοι Δήμοι όπως αναλυτικά αναφέρονται σε σχετικό πίνακα, να υποβάλλουν τις προτάσεις τους για επιχορήγηση.
Η υποβολή των προτάσεων αρχίζει την 01.09.2017 και λήγει την 31.10.2018. (παρατάθηκε έως 31.12.2018- Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (0)108845_18/10.10.2018)
β. Ο δικαιούχος καταρτίζει και υποβάλλει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων πρόταση για επιχορήγηση μελέτης ή μελετών με σκοπό την ωρίμανση και εκτέλεση έργων υποδομής ή έργων γενικού συμφέροντος, κατόπιν σχετικής αποφάσεως του Δημοτικού του Συμβουλίου. (ΚΥΑ 2/35374/ΔΠΔΑ/02.06.2017 (ΦΕΚ 2049/14.06.2017 τεύχος Β')
γ. Η ανωτέρω πρόταση συνοδεύεται από τεχνικό δελτίο της μελέτης και του έργου, στο οποίο αφορά η μελέτη, το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:
- Τίτλο της μελέτης, σύντομη περιγραφή, τον προϋπολογισμό της μελέτης, την περιληπτική τεκμηρίωσή της, τη σκοπιμότητα του έργου και την προτεραιότητά του, επαρκώς αιτιολογημένη, για την εξυπηρέτηση αναγκών υποδομής ή γενικότερου συμφέροντος.
- Την αναθέτουσα αρχή για την ανάθεση της μελέτης.
- Λοιπά στοιχεία ωριμότητας του έργου, στο οποίο αναφέρεται η μελέτη.
- Στοιχεία για την χρηματοδότηση του έργου και ειδικότερα:
αα. τη δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου από το ΕΣΠΑ, από ίδιους πόρους του δήμου, από δανεισμό ή από άλλες πηγές.
ββ. Στις περιπτώσεις που η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από ίδιους πόρους του δικαιούχου ή άλλες πηγές εκτός ΕΣΠΑ, θα προσδιοριστούν επακριβώς από το Δήμο, με απόφαση του Δημοτικού του Συμβουλίου ύστερα από τεκμηριωμένη πρόταση της Οικονομικής Επιτροπής αυτού, τόσο το ύψος των πόρων αυτών ανά πηγή χρηματοδότησης, όσο και ο προβλεπόμενος τρόπος εκταμίευσής τους. (ΚΥΑ 2/35374/ΔΠΔΑ/02.06.2017 (ΦΕΚ 2049/14.06.2017 τεύχος Β')
-Βεβαίωση του δικαιούχου φορέα ότι οι μελέτες που αιτείται για χρηματοδότηση δεν θα χρηματοδοτηθούν από άλλη πηγή χρηματοδότησης. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ Αύγουστος 2017)
Συνεπώς, θα πρέπει να υποβληθούν τα εξής δικαιολογητικά:
1.Τη συμπληρωμένη Αίτηση χρηματοδότησης (κατεβάστε σε pdf ή σε word) από τον δικαιούχο Δήμο, για την επιχορήγηση μελέτης ή μελετών.
2.Την Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την συμμετοχή του Δήμου στο Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.
3.Το συμπληρωμένο Τεχνικό Δελτίο Μελετών. Δείτε εδώ Οδηγίες συμπλήρωσης του τεχνικού δελτίου.
4.Τη βεβαίωση του δικαιούχου Δήμου ότι οι μελέτες που αιτείται για χρηματοδότηση δεν θα χρηματοδοτηθούν από άλλη πηγή χρηματοδότησης.
5.Την αιτιολογημένη πρόταση της Οικονομικής Επιτροπής και την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στην περίπτωση που το υπό μελέτη έργο υλοποιηθεί από ίδιους πόρους.
Β' Δράση
Για την επιχορήγηση μελετών τηρείται η παρακάτω διαδικασία:
α. Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εκδίδει πρόσκληση προς τους δικαιούχους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1 της KYA 2/89947/ΔΕΦ/29.12.2017 (ΦΕΚ 4704/29.12.2017 τεύχος Β'), για την κατάθεση προτάσεων για ένταξη μελέτης ή μελετών στο πρόγραμμα επιχορήγησης. Με την πρόσκληση καθορίζονται ο χρόνος υποβολής της εκδήλωσης ενδιαφέροντος καθώς και λοιπές λεπτομέρειες σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα κοινή υπουργική απόφαση. (KYA 2/89947/ΔΕΦ/29.12.2017 (ΦΕΚ 4704/29.12.2017 τεύχος Β'))
Η Πρόσκληση δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Τ. Π. & Δ. και αποστέλλεται στους ΔΗΜΟΥΣ που είναι δικαιούχοι του προγράμματος καθώς και στα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης (ΚΕΔΕ , ΠΕΔ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ). (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ και ΕΕΤΑΑ Α.Ε. Μάρτιος 2018)
Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης εκδόθηκε η υπ' αριθ. 41724/30.03.2018 Πρόσκληση του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων με την οποία καλούνται οι δικαιούχοι Δήμοι όπως αναλυτικά αναφέρονται σε σχετικό πίνακα, να υποβάλλουν τις προτάσεις τους για επιχορήγηση.
Η υποβολή των προτάσεων αρχίζει την 02.04.2018 και λήγει την 31.03.2019. (παρατάθηκε έως 30.08.2019- Ανακοίνωση ΕΕΤΑΑ 13.05.2019)
β. Ο δικαιούχος καταρτίζει και υποβάλλει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων πρόταση για επιχορήγηση μελέτης ή μελετών με σκοπό την ωρίμανση και εκτέλεση έργων υποδομής ή έργων γενικού συμφέροντος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1 της παρούσας, κατόπιν σχετικής αποφάσεως του Δημοτικού του Συμβουλίου. (KYA 2/89947/ΔΕΦ/29.12.2017 (ΦΕΚ 4704/29.12.2017 τεύχος Β'))
γ. Η ανωτέρω πρόταση συνοδεύεται από τεχνικό δελτίο της μελέτης και του έργου, στο οποίο αφορά η μελέτη, το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:
Τίτλο της μελέτης, σύντομη περιγραφή, τον προϋπολογισμό της μελέτης, την περιληπτική τεκμηρίωσή της, τη σκοπιμότητα του έργου και την προτεραιότητά του, επαρκώς αιτιολογημένη, για την εξυπηρέτηση αναγκών υποδομής ή γενικότερου συμφέροντος.
Την αναθέτουσα αρχή για την ανάθεση της μελέτης.
Λοιπά στοιχεία ωριμότητας του έργου, στο οποίο αναφέρεται η μελέτη (π.χ. κυριότητα γης κ.λπ.).
Στοιχεία για την χρηματοδότηση του έργου και ειδικότερα:
1. Τη δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου από το Ε.Σ.Π.Α., από ίδιους πόρους του δήμου, από δανεισμό ή από άλλες πηγές.
2. Το ύψος των πόρων αυτών ανά πηγή χρηματοδότησης και ο προβλεπόμενος χρόνος εκταμίευσης στις περιπτώσεις που η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από ίδιους πόρους του δικαιούχου ή άλλες πηγές εκτός Ε.Σ.Π.Α., που θα προσδιορίζονται επακριβώς από τον δήμο, με βεβαίωση της αρμόδιας οικονομικής υπηρεσίας και απόφαση του Δημοτικού του Συμβουλίου. (KYA 2/89947/ΔΕΦ/29.12.2017 (ΦΕΚ 4704/29.12.2017 τεύχος Β'))
Για τους δικαιούχους της κατηγορίας δ (για την αποκατάσταση ζημιών που προκλήθηκαν σε υποδομές και εγκαταστάσεις αρμοδιότητάς των Δήμων από την εκδήλωση καταστροφικών φαινομένων, ήτοι σεισμών και πλημμυρών, εξαιτίας των οποίων κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας) απαιτείται επιπλέον :
- Απόφαση αρμοδίου οργάνου περί κήρυξης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω σεισμών και πλημμυρών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3013/2002 «Περί αναβάθμισης της Πολιτικής Προστασίας και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 102/Α’/2002)
- η επιχορηγηθείσα μελέτη να αφορά την εκτέλεση έργου για την αποκατάσταση ζημιών που προκλήθηκαν σε υποδομές και εγκαταστάσεις αρμοδιότητάς τους από την εκδήλωση καταστροφικών φαινομένων, ήτοι σεισμών και πλημμυρών, εξαιτίας των οποίων κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.
Συνεπώς ο φάκελος που θα υποβάλουν οι δικαιούχοι φορείς θα πρέπει να περιλαµβάνει:
1. Τη συµπληρωµένη Αίτηση χρηµατοδότησης (κατεβάστε σε PDF ή σε Word) από τον δικαιούχο Ο.Τ.Α., για την επιχορήγηση µελέτης ή µελετών. Για τους δικαιούχους της κατηγορίας δ η επιχορηγηθείσα μελέτη να αφορά την εκτέλεση έργου για την αποκατάσταση ζημιών που προκλήθηκαν σε υποδομές και εγκαταστάσεις αρμοδιότητάς τους από την εκδήλωση καταστροφικών φαινομένων, ήτοι σεισμών και πλημμυρών, εξαιτίας των οποίων κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.
2. Την Απόφαση του ∆ηµοτικού Συµβουλίου για την συµµετοχή του Ο.Τ.Α. στο Χρηµατοδοτικό Πρόγραµµα του Ταµείου Παρακαταθηκών και ∆ανείων.
3. Το συµπληρωµένο Τεχνικό ∆ελτίο Μελετών. Δείτε εδώ Οδηγίες συμπλήρωσης του τεχνικού δελτίου.
4. Τη βεβαίωση του δικαιούχου φορέα ότι οι µελέτες που αιτείται για χρηµατοδότηση δεν θα χρηµατοδοτηθούν από άλλη πηγή χρηµατοδότησης.
5. Την αιτιολογηµένη πρόταση της Οικονοµικής Επιτροπής και την απόφαση του ∆ηµοτικού Συµβουλίου στην περίπτωση που το υπό µελέτη έργο υλοποιηθεί από ίδιους πόρους.
Ειδικά για τους δικαιούχους της κατηγορίας δ απαιτείται επιπλέον:
- Απόφαση αρμοδίου οργάνου περί κήρυξης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω σεισμών και πλημμυρών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3013/2002 «Περί αναβάθμισης της Πολιτικής Προστασίας και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 102/Α’/2002)
Δείτε εδώ ερωτήσεις-απαντήσεις και πληροφορίες σχετικά με την τεχνική υποστήριξη του προγράμματος από την ΕΕΤΑΑ Α.Ε.
4. Διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων
Α' Δράση
α. Καθήκοντα Τεχνικού Συμβούλου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων για την υποστήριξη αυτού στην αξιολόγηση των υποβαλλόμενων προτάσεων, στη μηχανογραφική επεξεργασία τους και την παρακολούθηση της επιχορήγησης αναλαμβάνει η Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε., κατά τα ειδικότερα οριζόμενα σε σχετική προγραμματική σύμβαση που θα συναφθεί μεταξύ αυτής και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, κατ' εφαρμογή του άρθρου 100 του ν. 3852/2010.
β. Κάθε πρόταση Δήμου και το αντίστοιχο Τεχνικό Δελτίο του έργου, υποβάλλεται από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων στην Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε., η οποία την αξιολογεί και στη συνέχεια συντάσσει σχετική έκθεση επί αυτής, μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την παράδοση σε αυτήν του σχετικού φακέλου. (ΚΥΑ 2/35374/ΔΠΔΑ/02.06.2017 (ΦΕΚ 2049/14.06.2017 τεύχος Β')
Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών για την αξιόπιστη υποδοχή και κατάλληλη διαχείριση των υποβαλλόμενων φακέλων από τους ∆ικαιούχους του Προγράμματος, που έχουν ενεργοποιηθεί (έχει εκδοθεί Πρόσκληση Υποβολής προτάσεων) και ειδικότερα :
1. Οι αιτήσεις χρηματοδότησης και οι φυσικοί φάκελοι των προτάσεων των ∆ικαιούχων κατατίθενται σε έντυπη μορφή και καταχωρούνται στο πρωτόκολλο του ΤΠ∆ και αποστέλλονται στην Ε.Ε.Τ.Α.Α.
2. Η Ε.Ε.Τ.Α.Α. μεριμνά για την οργάνωση και τη διεκπεραίωση της διαδικασίας ελέγχου πληρότητας και επιλεξιμότητας των υποβαλλόμενων αιτήσεων χρηματοδότησης.
3. Στις υποβαλλόμενες προτάσεις διενεργείται άμεσα έλεγχος πληρότητας και επιλεξιμότητας, με δυνατότητα υποβολής συμπληρωματικών στοιχείων από τους ∆ικαιούχους, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της σχετικής Πρόσκλησης, ώστε να διασφαλίζεται ότι:
• Η ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης είναι εντός της προθεσμίας που τίθενται στην πρόσκληση.
• Ο ∆ικαιούχος έχει την αρμοδιότητα υλοποίησης της Πράξης. (Ο έλεγχος γίνεται με βάση στοιχεία τεκμηρίωσης (π.χ. κανονιστικές αποφάσεις, καταστατικά φορέων κλπ.).
• Ο απαιτούμενος προϋπολογισμός της πρότασης είναι εντός των ορίων που ορίζει η σχετική ΚΥΑ
• Η Αίτηση, το Τεχνικό ∆ελτίο Προένταξης καθώς και τα συνοδευτικά δικαιολογητικά είναι κατάλληλα υπογεγραμμένα και σφραγισμένα.
• Στοιχεία για την χρηματοδότηση του έργου και ειδικότερα η δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου από το ΕΣΠΑ, από ίδιους πόρους του δήμου, από δανεισμό ή από άλλες πηγές.
• Οι αιτήσεις συνοδεύονται από όλα τα στοιχεία και δικαιολογητικά που έχουν προσδιοριστεί στην Πρόκληση,
• Η περίοδος υλοποίησης της προτεινόμενης προς χρηματοδότηση μελέτης είναι εντός της περιόδου επιλεξιμότητας του προγράμματος ,
• Αποκλείεται η διπλή χρηματοδότηση της ίδιας δαπάνης από άλλα Επιχειρησιακά Προγράμματα, χρηματοδοτικά εργαλεία ή /και εθνικούς πόρους.
• Υποβάλλονται αποφάσεις των αρμόδιων ή και συλλογικών οργάνων του δικαιούχου ή άλλων αρμόδιων οργάνων, όπου αυτό προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία.
• Η ωριμότητα της μελέτης, η προς χρηματοδότηση μελέτη αποτελεί οριστική μελέτη ή μελέτη εφαρμογής
• Η ωριμότητα του έργου ,(αν έχουν εξασφαλιστεί οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις από τους αρμόδιους φορείς, αν έχει εξασφαλιστεί η ιδιοκτησία/κυριότητα του χώρου στον οποίο θα υλοποιηθεί το έργο κλπ αδειοδοτήσεις αρχαιολογικών υπηρεσιών, δίκτυα ΟΚΩ κλπ.) Η Ε.Ε.Τ.Α.Α. συντάσσει σχετική έκθεση για την αξιολόγηση κάθε πρότασης και την αποστέλλει στο Τ. Π. & ∆. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ Αύγουστος 2017)
Τα κριτήρια αξιολόγησης με βάσει τα οποία αξιολογούνται οι προτάσεις που υποβάλλουν οι δικαιούχοι είναι τα ακόλουθα:
• Ο ∆ικαιούχος έχει την αρμοδιότητα υλοποίησης της Πράξης.
• Η σκοπιμότητα και σπουδαιότητα του έργου, που αφορά η μελέτη, για τον Ο.Τ.Α.
• Η ωριμότητα του μελέτης.
• Η ωριμότητα του έργου.
• Η εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου που αφορά την μελέτη.
• Το χρονοδιάγραμμα της μελέτης.
• Το χρονοδιάγραμμα του έργου.
• Το εύλογο κόστος της μελέτης και των υπηρεσιών ωρίμανσης του έργου. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ Αύγουστος 2017)
Βασικό κριτήριο για την χρηματοδότηση της μελέτης αποτελεί η επαρκής τεκμηρίωση για την χρηματοδότηση του έργου. Στις περιπτώσεις που η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από ίδιους πόρους του δικαιούχου, απαιτείται απόφαση του ∆ημοτικού του Συμβουλίου ύστερα από τεκμηριωμένη πρόταση της Οικονομικής Επιτροπής αυτού, για την ένταξη του έργου στον Προϋπολογισμό του ∆ήμου. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ Αύγουστος 2017)
Αιτήσεις που μετά και την παροχή συμπληρωματικών στοιχείων παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις και δεν πληρούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας, μετά από σχετική έκθεση της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε., απορρίπτονται με απόφαση του ∆ιοικητικού Συμβουλίου του Τ.Π. & ∆ και ενημερώνεται σχετικά ο ∆ικαιούχος. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ Αύγουστος 2017)
Β' Δράση
α. Καθήκοντα Τεχνικού Συμβούλου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων για την υποστήριξή του στην αξιολόγηση των υποβαλλόμενων προτάσεων, στη μηχανογραφική επεξεργασία τους και την παρακολούθηση της επιχορήγησης αναλαμβάνει η Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε., κατά τα ειδικότερα οριζόμενα σε σχετική προγραμματική σύμβαση που θα συναφθεί μεταξύ αυτής και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, κατ' εφαρμογή του άρθρου 100 του ν. 3852/2010.
β. Κάθε πρόταση δήμου και το αντίστοιχο τεχνικό δελτίο του έργου, υποβάλλεται από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων στην Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε., η οποία την αξιολογεί και στη συνέχεια συντάσσει σχετική έκθεση επί αυτής μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την παράδοση σε αυτήν του σχετικού φακέλου. (KYA 2/89947/ΔΕΦ/29.12.2017 (ΦΕΚ 4704/29.12.2017 τεύχος Β'))
Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών για την αξιόπιστη υποδοχή και κατάλληλη διαχείριση των υποβαλλόμενων φακέλων από τους Δικαιούχους του Προγράμματος, που έχουν ενεργοποιηθεί (έχει εκδοθεί Πρόσκληση Υποβολής προτάσεων) και ειδικότερα :
1. Οι αιτήσεις χρηματοδότησης και οι φυσικοί φάκελοι των προτάσεων των Δικαιούχων κατατίθενται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή και καταχωρούνται στο πρωτόκολλο του ΤΠΔ και εν συνεχεία αποστέλλονται στην Ε.Ε.Τ.Α.Α.
2. Η Ε.Ε.Τ.Α.Α. μεριμνά για την οργάνωση και τη διεκπεραίωση της διαδικασίας ελέγχου πληρότητας και επιλεξιμότητας των υποβαλλόμενων αιτήσεων χρηματοδότησης.
3. Στις υποβαλλόμενες προτάσεις διενεργείται άμεσα έλεγχος πληρότητας και επιλεξιμότητας, με δυνατότητα υποβολής συμπληρωματικών στοιχείων από τους Δικαιούχους, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της σχετικής Πρόσκλησης, ώστε να διασφαλίζεται ότι:
- Η ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης είναι εντός της προθεσμίας που τίθενται στην πρόσκληση.
- Ο Δικαιούχος έχει την αρμοδιότητα υλοποίησης της Πράξης. (Ο έλεγχος γίνεται με βάση στοιχεία τεκμηρίωσης π.χ. κανονιστικές αποφάσεις, καταστατικά φορέων κλπ).
- Ο απαιτούμενος προϋπολογισμός της πρότασης είναι εντός των ορίων που ορίζουν οι σχετικές ΚΥΑ
- Η Αίτηση, το Τεχνικό Δελτίο, καθώς και τα συνοδευτικά δικαιολογητικά είναι κατάλληλα υπογεγραμμένα και σφραγισμένα.
- Στοιχεία για την χρηματοδότηση του έργου και ειδικότερα η δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου από το ΕΣΠΑ, από ίδιους πόρους του δήμου, από δανεισμό ή από άλλες πηγές.
- Οι αιτήσεις συνοδεύονται από όλα τα στοιχεία και δικαιολογητικά που έχουν προσδιοριστεί στην Πρόκληση,
- Η περίοδος υλοποίησης της προτεινόμενης προς χρηματοδότηση μελέτης είναι εντός της περιόδου επιλεξιμότητας του προγράμματος ,
- Αποκλείεται η διπλή χρηματοδότηση της ίδιας δαπάνης από άλλα Επιχειρησιακά Προγράμματα, χρηματοδοτικά εργαλεία ή /και εθνικούς πόρους.
- Υποβάλλονται αποφάσεις των αρμόδιων ή και συλλογικών οργάνων του δικαιούχου ή άλλων αρμόδιων οργάνων, όπου αυτό προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία.
- Η ωριμότητα της μελέτης, η προς χρηματοδότηση μελέτη αποτελεί οριστική μελέτη ή μελέτη εφαρμογής
- Η ωριμότητα του έργου (αν έχουν εξασφαλιστεί οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις από τους αρμόδιους φορείς, αν έχει εξασφαλιστεί η ιδιοκτησία/κυριότητα του χώρου στον οποίο θα υλοποιηθεί το έργο κλπ αδειοδοτήσεις αρχαιολογικών υπηρεσιών, δίκτυα ΟΚΩ κλπ.). Η Ε.Ε.Τ.Α.Α. συντάσσει σχετική έκθεση για την αξιολόγηση κάθε πρότασης και την αποστέλλει στο Τ. Π. & Δ. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ και ΕΕΤΑΑ Α.Ε. Μάρτιος 2018)
Τα κριτήρια αξιολόγησης, βάσει των οποίων αξιολογούνται οι προτάσεις που υποβάλλουν οι δικαιούχοι, είναι τα ακόλουθα:
- Ο Δικαιούχος έχει την αρμοδιότητα υλοποίησης της Πράξης.
- Η σκοπιμότητα και σπουδαιότητα του έργου, που αφορά στη μελέτη, για τον Ο.Τ.Α.
- Η ωριμότητα του μελέτης.
- Η ωριμότητα του έργου.
- Η εξασφάλιση της χρηματοδότησης για την υλοποίηση του υπό μελέτη έργου.
- Το χρονοδιάγραμμα της μελέτης.
- Το χρονοδιάγραμμα του έργου.
- Το εύλογο κόστος της μελέτης και των υπηρεσιών ωρίμανσης του έργου. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ και ΕΕΤΑΑ Α.Ε. Μάρτιος 2018)
Βασικό κριτήριο για την επιχορήγηση των αιτούμενων μελετών αποτελεί η επαρκής τεκμηρίωση για την υλοποίησή τους (Χρηματοδότηση του/των έργου/ων). Στις περιπτώσεις που η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από ίδιους πόρους του δικαιούχου, απαιτείται απόφαση του Δημοτικού του Συμβουλίου ύστερα από τεκμηριωμένη πρόταση της Οικονομικής Επιτροπής αυτού, για την ένταξη του έργου στον Προϋπολογισμό του Δήμου. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ και ΕΕΤΑΑ Α.Ε. Μάρτιος 2018)
Αιτήσεις που μετά και την παροχή συμπληρωματικών στοιχείων παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις και δεν πληρούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας, μετά από σχετική γνώμη της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε., απορρίπτονται με απόφαση του Δ.Σ. του Τ.Π.& Δανείων και ενημερώνεται σχετικά ο Δικαιούχος με Επιστολή. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ και ΕΕΤΑΑ Α.Ε. Μάρτιος 2018)
5. Διαδικασία έγκρισης των προτάσεων
Α' Δράση
Η πρόταση εγκρίνεται με απόφαση του Δ.Σ. του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, αφού ληφθεί υπόψη το σύνολο των στοιχείων του φακέλου και ειδικότερα:
α. η έκθεση της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.,
β. η εξασφάλιση/ύπαρξη χρηματοδότησης για το σχεδιαζόμενο έργο,
γ. η μέσω αυτού εξυπηρέτηση αναγκών υποδομής ή γενικότερου συμφέροντος,
δ. η έγκαιρη εκτέλεση του έργου, στο οποίο αφορά η μελέτη, από το δικαιούχο, σύμφωνα με αυτά που περιγράφονται στην παρ. ε του άρθρου 6 της ΚΥΑ 2/35374/ΔΠΔΑ/02.06.2017 (ΦΕΚ 2049/14.06.2017 τεύχος Β'). (ΚΥΑ 2/35374/ΔΠΔΑ/02.06.2017 (ΦΕΚ 2049/14.06.2017 τεύχος Β')
Β' Δράση
Η πρόταση εγκρίνεται με απόφαση του Δ.Σ. του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, αφού ληφθεί υπόψη το σύνολο των στοιχείων του φακέλου και ειδικότερα:
Η έκθεση της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.
Η εξασφάλιση/ύπαρξη χρηματοδότησης για το σχεδιαζόμενο έργο.
Η μέσω αυτού εξυπηρέτηση αναγκών υποδομής ή γενικότερου συμφέροντος.
Η έγκαιρη εκτέλεση του έργου από το δικαιούχο, σύμφωνα με αυτά που περιγράφονται στο άρθρο 6 της KYA 2/89947/ΔΕΦ/29.12.2017 (ΦΕΚ 4704/29.12.2017 τεύχος Β'). (KYA 2/89947/ΔΕΦ/29.12.2017 (ΦΕΚ 4704/29.12.2017 τεύχος Β'))
6. Διαδικασία εκταμίευσης της επιχορήγησης
Α' Δράση
α. Στο δεσμευμένο τομέα του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων έχει συσταθεί με την υπ' αριθμ. 3600/3/29-12-2016 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 325 παρ. 2 α, β του ν. 4072/2012 και της υπ' αριθμ. 2/35349/8-5-2012 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, άτοκος δεσμευμένος λογαριασμός (escrow account) ποσού 7.500.000 ευρώ, όπως αυτό έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του Τ.Π. και Δανείων οικονομικής χρήσης 2017 στον Κωδικό ΚΑΕ 2499/ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ και έχει εγκριθεί.
β. Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, με την ΚΥΑ 2/35374/ΔΠΔΑ/02.06.2017 (ΦΕΚ 2049/14.06.2017 τεύχος Β') ορίζεται καταθέτης, χειριστής και μεσεγγυούχος του ποσού της επιχορήγησης και χορηγείται σ' αυτό ανέκκλητη εντολή και εξουσιοδότηση να προβαίνει στις ενέργειες που θα συμφωνηθούν στην ειδική σύμβαση που θα συνταχθεί για το σκοπό αυτό μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών, ήτοι του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (καταθέτης και μεσεγγυούχος) και των δικαιούχων.
γ. Μετά την έγκριση από το Τ. Π. & ∆. οι δικαιούχοι της επιχορήγησης, προσχωρούν στους όρους της ειδικής σύμβασης δια της υπογραφής σχετικής δήλωσης προσχώρησης. Με την προσχώρηση των δικαιούχων στον ανοιχτό καταπιστευτικό λογαριασμό (escrow account) δημιουργείται σε αυτόν λογαριασμός (μερίδα) του δικαιούχου μέσω του οποίου θα εκταμιεύονται οι πληρωμές για λογαριασμό του.
δ. Με τη σύμβαση αυτή ορίζονται ιδίως τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων από τη λειτουργία και τη διαχείριση του λογαριασμού, όπως εξειδικεύονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού, το κόστος του Ταμείου για την παροχή των υπηρεσιών του στο πλαίσιο του προγράμματος, το οποίο δε συνδέεται με τη συνήθη και τρέχουσα δραστηριότητά του καθώς και ο τρόπος καταβολής αυτού
ε. Η εκτέλεση του έργου, στο οποίο αφορά η επιχορηγούμενη μελέτη, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στα πλαίσια της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, ανεξάρτητα από τον τρόπο και τη μορφή χρηματοδότησης. Σε διαφορετική περίπτωση η επιχορήγηση θα παρακρατείται από τους ΚΑΠ της επόμενης χρονιάς. (ΚΥΑ 2/35374/ΔΠΔΑ/02.06.2017 (ΦΕΚ 2049/14.06.2017 τεύχος Β') (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ Αύγουστος 2017)
Ο τρόπος χρηματοδότησης των μελετών θα πραγματοποιείται ανάλογα με τα στάδια υλοποίησης της κάθε μελέτης σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Οι πληρωμές των δαπανών των μελετών από το Τ. Π. & ∆. θα πραγματοποιούνται προς τους δικαιούχους μετά την πιστοποίηση και παραλαβή των αντίστοιχων παραδοτέων που αποτελούν μέρη της μελέτης από τις οικείες υπηρεσίες των ∆ήμων και με την προσκόμιση των απαιτούμενων δικαιολογητικών (πρωτόκολλο παράδοσης - παραλαβής παραδοτέων, πινάκιο αμοιβής, τιμολόγιο, απόφαση ∆ημοτικού Συμβουλίου για την παραλαβή της μελέτης).
Οι χρηματοδοτικές καταβολές θα είναι κατ΄ ανώτερο τρεις (3) .
Οι δαπάνες για τις υπηρεσίες ωρίμανσης του έργου, στο οποίο αφορά η μελέτη, θα πληρώνονται στο τέλος μετά την παραλαβή και πιστοποίηση των εν λόγω υπηρεσιών από το δικαιούχο. Η διαδικασία καταβολής του επιχορηγούμενου ποσού ακολουθεί τις υφιστάμενες διαδικασίες του Τ. Π. & ∆.
Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να υποβάλλουν αίτημα χορήγησης της επιχορήγησης στο Τ. Π. & ∆.
Μετά τον έλεγχο των προσκομισθέντων δικαιολογητικών από τις Υπηρεσίες αυτού αποδεσμεύεται από το λογαριασμό escrow το αντίστοιχο ποσό υπέρ εκάστου δικαιούχου ∆ήμου και για λογαριασμό του και μέχρι το ανώτατο ύψος της επιχορήγησης. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ Αύγουστος 2017)
Β' Δράση
α. Στο δεσμευμένο τομέα του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων συστήνεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 325 παρ. 2 α, β του ν. 4072/2012 και της υπ' αρ. 2/35349/8-5-2012 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, άτοκος δεσμευμένος λογαριασμός (escrow account) ποσού 7.500.000 ευρώ, όπως αυτό έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό εξόδων του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων για το οικονομικό έτος 2017 στον Κωδικό ΚΑΕ 2499-ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ και έχει εγκριθεί.
β. Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, με την παρούσα απόφαση ορίζεται καταθέτης, χειριστής και μεσεγγυούχος του ποσού της επιχορήγησης και χορηγείται σ' αυτό ανέκκλητη εντολή και εξουσιοδότηση να προβαίνει στις ενέργειες που θα συμφωνηθούν στην ειδική σύμβαση που θα συνταχθεί για το σκοπό αυτό μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών, ήτοι του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (καταθέτης και μεσεγγυούχος) και των δικαιούχων.
γ. Οι δικαιούχοι της επιχορήγησης, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 1 της παρούσας, προσχωρούν στους όρους της ειδικής σύμβασης δια της υπογραφής σχετικής δήλωσης προσχώρησης.
δ. Με τη σύμβαση αυτή ορίζονται ιδίως τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων από τη λειτουργία και τη διαχείριση του λογαριασμού, όπως εξειδικεύονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού, το κόστος του Ταμείου για την παροχή των υπηρεσιών του στο πλαίσιο του προγράμματος, το οποίο δε συνδέεται με τη συνήθη και τρέχουσα δραστηριότητά του καθώς και ο τρόπος καταβολής αυτού.
ε. Η εκτέλεση του έργου, στο οποίο αφορά η επιχορηγούμενη μελέτη, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πλαίσιο της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, ανεξάρτητα από τον τρόπο και τη μορφή χρηματοδότησης. Σε διαφορετική περίπτωση η επιχορήγηση παρακρατείται από τους Κ.Α.Π. της επόμενης χρονιάς. (KYA 2/89947/ΔΕΦ/29.12.2017 (ΦΕΚ 4704/29.12.2017 τεύχος Β'))
Ο τρόπος χρηματοδότησης των μελετών θα πραγματοποιείται ανάλογα με τα στάδια υλοποίησης της κάθε μελέτης σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Οι πληρωμές των δαπανών των μελετών από το Τ. Π. & Δ. θα πραγματοποιούνται προς τους δικαιούχους μετά την πιστοποίηση και παραλαβή των αντίστοιχων παραδοτέων που αποτελούν μέρη της μελέτης από τις οικείες υπηρεσίες των Δήμων και με την προσκόμιση των απαιτούμενων δικαιολογητικών (πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής παραδοτέων, πινάκιο αμοιβής, τιμολόγιο, απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για την παραλαβή της μελέτης).
Οι χρηματοδοτικές καταβολές θα είναι κατ’ ανώτερο τρεις (3) .
Οι δαπάνες για τις υπηρεσίες ωρίμανσης του έργου, στο οποίο αφορά η μελέτη, θα πληρώνονται στο τέλος μετά την παραλαβή και πιστοποίηση των εν λόγω υπηρεσιών από το δικαιούχο. Η διαδικασία καταβολής του επιχορηγούμενου ποσού ακολουθεί τις υφιστάμενες διαδικασίες του Τ. Π. & Δ.
Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να υποβάλλουν αίτημα χορήγησης της επιχορήγησης στο Τ. Π. & Δ.
Μετά τον έλεγχο των προσκομισθέντων δικαιολογητικών από τις Υπηρεσίες αυτού αποδεσμεύεται από το λογαριασμό escrow το αντίστοιχο ποσό υπέρ εκάστου δικαιούχου Δήμου και για λογαριασμό του και μέχρι το ανώτατο ύψος της επιχορήγησης. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ και ΕΕΤΑΑ Α.Ε. Μάρτιος 2018)
7. Διαδικασίες παρακολούθησης
Α' Δράση
Παρακολούθηση της πορείας των μελετών
Σκοπός της παρούσας διαδικασίας είναι η παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης των εγκεκριμένων Μελετών μέχρι την ολοκλήρωσή τους με βάση, την Απόφαση Ένταξης και τις αναληφθείσες νομικές δεσμεύσεις.
Η ∆ιαδικασία περιλαμβάνει τα ακόλουθα Βήματα:
1. Η Ε.Ε.Τ.Α.Α. παρακολουθεί τις επιχορηγούμενες μελέτες καθ' όλη την διάρκεια υλοποίησής τους μέχρι και την ολοκλήρωσή τους.
2. Με την έγκριση της πρόσκλησης από το αρμόδιο όργανο του ∆ήμου αποστέλλεται η απόφαση με την προκήρυξη στο Τ. Π. & ∆.
3. Με την υπογραφή της σύμβασης ο δικαιούχος αποστέλλει αντίγραφο της σύμβασης για την εκπόνηση της μελέτης στο Ταμείο Παρακαταθηκών και ∆ανείων.
4. Με την υπογραφή της σύμβασης, εάν υφίσταται, για τις διαδικασίες ωρίμανσης του έργου στο οποίο αφορά η μελέτη ο δικαιούχος αποστέλλει αντίγραφο της σύμβασης στο Ταμείο Παρακαταθηκών και ∆ανείων
5. Με την ολοκλήρωση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της Μελέτης, ο ∆ικαιούχος Ο.Τ.Α. υποβάλλει στο Τ. Π. & ∆. «Έκθεση Ολοκλήρωσης Μελέτης» συνοδευόμενη από την αναγκαία τεκμηρίωση, προκειμένου να οριστικοποιηθεί το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο. Στην Έκθεση Ολοκλήρωσης Μελέτης, ο ∆ικαιούχος επισυνάπτει την απόφαση της Επιτροπής Παραλαβής της Μελέτης και την έγκριση της από την ∆ιευθύνουσα Υπηρεσία του ∆ικαιούχου ∆ήμου
6. Με την ολοκλήρωση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των υπηρεσιών ωρίμανσης, ο ∆ικαιούχος Ο.Τ.Α. υποβάλλει στο Τ. Π. & ∆. «Έκθεση Ολοκλήρωσης διαδικασιών ωρίμανσης» συνοδευόμενη από την αναγκαία τεκμηρίωση, προκειμένου να οριστικοποιηθεί το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο. Στην «Έκθεση Ολοκλήρωσης διαδικασιών ωρίμανσης», ο ∆ικαιούχος επισυνάπτει την απόφαση της Επιτροπής Παραλαβής των υπηρεσιών και την έγκρισή της από την ∆ιευθύνουσα Υπηρεσία του ∆ικαιούχου ∆ήμου.
7. Ο ∆ικαιούχος τηρεί και ενημερώνει διαρκώς το Τ. Π. & ∆. και την Ε.Ε.Τ.Α.Α. με όλα τα στοιχεία προόδου υλοποίησής της επιχορηγούμενης μελέτης και Υποβάλλει στο ΤΠ∆ κάθε σχετικό στοιχείο που θα ζητηθεί. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ Αύγουστος 2017)
Παρακολούθηση της εκτέλεσης του έργου που αφορά η επιχορηγούμενη μελέτη
Σκοπός της παρούσας διαδικασίας είναι η παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης του έργου στο οποίο αφορά η ήδη επιχορηγούμενη μελέτη μέχρι την ολοκλήρωσή του με βάση την Απόφαση Ένταξης του Έργου στο ΕΣΠΑ 2014-2020 ή από ίδιους πόρους ή άλλους πόρους του ∆ήμου και τις αναληφθείσες νομικές δεσμεύσεις.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ «Η εκτέλεση του έργου, στο οποίο αφορά η επιχορηγούμενη μελέτη, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στα πλαίσια της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, ανεξάρτητα από τον τρόπο και τη μορφή χρηματοδότησης.
Σε διαφορετική περίπτωση η επιχορήγηση θα παρακρατείται από τους ΚΑΠ της επόμενης χρονιάς».
Το Τ. Π. & ∆. με την υποστήριξη της Ε..Ε.Τ.Α.Α. παρακολουθεί τα έργα που εντάχθηκαν για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ ή από άλλους πόρους καθ' όλη την διάρκεια υλοποίησής τους μέχρι και την ολοκλήρωσή τους και αφορά τα παρακάτω στάδια:
• Ένταξη του έργου στον Προϋπολογισμό του ∆ήμου
• Την προκήρυξη του διαγωνισμού
• Την δημοπράτηση του έργου
• Την υπογραφή νομικής δέσμευσης - σύμβασης με τον ανάδοχο
• Την προσωρινή βεβαίωση περαίωσης του έργου
Με την ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου, ο ∆ικαιούχος Ο.Τ.Α. υποβάλλει στο Τ.Π. & ∆. «Έκθεση Ολοκλήρωσης Έργου» συνοδευόμενη από την αναγκαία τεκμηρίωση, προκειμένου να οριστικοποιηθεί το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο και επισυνάπτει την Βεβαίωση Περαίωσης του Έργου από την αρμόδια ∆ιευθύνουσα Υπηρεσία του δικαιούχου ∆ήμου.
Ο ∆ικαιούχος τηρεί και ενημερώνει διαρκώς το Τ. Π. & ∆. και την Ε.Ε.Τ.Α.Α. με όλα τα στοιχεία προόδου υλοποίησής της επιχορηγούμενης μελέτης και Υποβάλλει στο Τ. Π.& ∆. κάθε σχετικό στοιχείο που θα ζητηθεί. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ Αύγουστος 2017)
Β' Δράση
Παρακολούθηση της πορείας των μελετών
Σκοπός της παρούσας διαδικασίας είναι η παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης των εγκεκριμένων Μελετών μέχρι την ολοκλήρωσή τους με βάση, την Απόφαση Ένταξης και τις αναληφθείσες νομικές δεσμεύσεις. Η Διαδικασία περιλαμβάνει τα ακόλουθα Βήματα:
1. Η Ε.Ε.Τ.Α.Α. παρακολουθεί τις επιχορηγούμενες μελέτες καθ’ όλη την διάρκεια υλοποίησής τους μέχρι και την ολοκλήρωσή τους.
2. Με την έγκριση της πρόσκλησης από το αρμόδιο όργανο του Δήμου αποστέλλεται η απόφαση με την προκήρυξη στο Τ. Π. & Δ.
3. Με την υπογραφή της σύμβασης ο δικαιούχος αποστέλλει αντίγραφο της σύμβασης για την εκπόνηση της μελέτης στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
4. Με την υπογραφή της σύμβασης, εάν υφίσταται, για τις διαδικασίες ωρίμανσης του έργου στο οποίο αφορά η μελέτη ο δικαιούχος αποστέλλει αντίγραφο της σύμβασης στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων
5. Με την ολοκλήρωση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της Μελέτης, ο Δικαιούχος Ο.Τ.Α. υποβάλλει στο Τ. Π. & Δ. «Έκθεση Ολοκλήρωσης Μελέτης» συνοδευόμενη από την αναγκαία τεκμηρίωση, προκειμένου να οριστικοποιηθεί το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο. Στην Έκθεση Ολοκλήρωσης Μελέτης, ο Δικαιούχος επισυνάπτει την απόφαση της Επιτροπής Παραλαβής της Μελέτης και την έγκριση της από την Διευθύνουσα Υπηρεσία του Δικαιούχου Δήμου
6. Με την ολοκλήρωση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των υπηρεσιών ωρίμανσης, ο Δικαιούχος Ο.Τ.Α. υποβάλλει στο Τ. Π. & Δ. «Έκθεση Ολοκλήρωσης διαδικασιών ωρίμανσης» συνοδευόμενη από την αναγκαία τεκμηρίωση, προκειμένου να οριστικοποιηθεί το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο. Στην «Έκθεση Ολοκλήρωσης διαδικασιών ωρίμανσης», ο Δικαιούχος επισυνάπτει την απόφαση της Επιτροπής Παραλαβής των υπηρεσιών και την έγκρισή της από την Διευθύνουσα Υπηρεσία του Δικαιούχου Δήμου.
7. Ο Δικαιούχος τηρεί και ενημερώνει διαρκώς το Τ. Π. & Δ. και την Ε.Ε.Τ.Α.Α. με όλα τα στοιχεία προόδου υλοποίησής της επιχορηγούμενης μελέτης και Υποβάλλει στο ΤΠΔ κάθε σχετικό στοιχείο που θα ζητηθεί. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ και ΕΕΤΑΑ Α.Ε. Μάρτιος 2018)
Παρακολούθηση της εκτέλεσης του έργου που αφορά η επιχορηγούμενη μελέτη
Σκοπός της παρούσας διαδικασίας είναι η παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης του έργου στο οποίο αφορά η ήδη επιχορηγούμενη μελέτη μέχρι την ολοκλήρωσή του με βάση την Απόφαση Ένταξης του Έργου στο ΕΣΠΑ 2014-2020 ή από ίδιους πόρους ή άλλους πόρους του Δήμου και τις αναληφθείσες νομικές δεσμεύσεις.
Σύμφωνα με τις ΚΥΑ «Η εκτέλεση του έργου, στο οποίο αφορά η επιχορηγούμενη μελέτη, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πλαίσιο της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, ανεξάρτητα από τον τρόπο και τη μορφή χρηματοδότησης. Σε διαφορετική περίπτωση η επιχορήγηση θα παρακρατείται από τους ΚΑΠ της επόμενης χρονιάς».
Το Τ. Π. & Δ. με την υποστήριξη της Ε.Ε.Τ.Α.Α. παρακολουθεί τα έργα που εντάχθηκαν για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ ή από άλλους πόρους καθ’ όλη την διάρκεια υλοποίησής τους μέχρι και την ολοκλήρωσή τους και αφορά τα παρακάτω στάδια:
- Ένταξη του έργου στον Προϋπολογισμό του Δήμου
- Την προκήρυξη του διαγωνισμού
- Την δημοπράτηση του έργου
- Την υπογραφή νομικής δέσμευσης - σύμβασης με τον ανάδοχο
- Την βεβαίωση περαίωσης του έργου
Με την ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου, ο Δικαιούχος Ο.Τ.Α. υποβάλλει στο Τ. Π. & Δ. «Έκθεση Ολοκλήρωσης Έργου» συνοδευόμενη από την αναγκαία τεκμηρίωση, προκειμένου να οριστικοποιηθεί το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο και επισυνάπτει την Βεβαίωση Περαίωσης του Έργου από την αρμόδια Διευθύνουσα Υπηρεσία του δικαιούχου Δήμου.
Ο Δικαιούχος τηρεί και ενημερώνει διαρκώς το Τ. Π. & Δ. και την Ε.Ε.Τ.Α.Α. με όλα τα στοιχεία προόδου υλοποίησής της επιχορηγούμενης μελέτης και Υποβάλλει στο Τ. Π. & Δ. κάθε σχετικό στοιχείο που θα ζητηθεί. (Οδηγός εφαρμογής ΤΠ&Δ και ΕΕΤΑΑ Α.Ε. Μάρτιος 2018)
|