Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις

Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.

Σχετική νομοθεσία
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ

Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

Δημοπρασία Μίσθωσης μεταφορικών μέσων (και επιβατικά, φορτηγά, ειδικά κ.λπ.). (έως 13.04.2014)

ΚΑ Προϋπολογισμού

 6234.1 (Υποκωδικός ΔήμοςΝΕΤ)

Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 623 «Ενοίκια - Μισθώματα» εγγράφονται τα κάθε είδους μισθώματα που καταβάλλει ο δήμος κατανεμημένα στις υπηρεσίες τις οποίες εξυπηρετούν.

Τα μισθώματα που τυχόν καταβάλλονται για χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων (άρθρα 84 παρ. 2β και 94 παρ. 6 περίπτ. 41 του ν. 3852/2010, άρθρο 18 παρ. 11 του ν. 3870/2010) και για τη στέγαση της πυροσβεστικής υπηρεσίας (άρθρα 94 παρ. 6 περίπτ. 42 του ν. 3852/2010 και 18 παρ. 11 του ν. 3870/2010), εγγράφονται στους ΚΑ 6231 και 6232, ανάλογα με το είδος του ακινήτου.

Η μίσθωση διαφόρων μηχανημάτων για τον καθαρισμό δρόμων κ.λπ. (δραστηριότητες που δεν συνιστούν έργα) θα καταχωρηθούν στον ΚΑ 6233.

Σε ανεπτυγμένη μορφή του ΚΑ 6236 «Λοιπά μισθώματα» εγγράφονται και οι δαπάνες για μισθώματα σχολείων καθώς και για μισθώματα υπηρεσιών που μεταφέρθηκαν στους δήμους με διατάξεις του ν. 3852/2010. 

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Από 14.04.2014 καταργείται η παρ.3 του άρθρου 199 του Ν.3463/06 από το άρθρο 67 του Ν.4257/14 και οι μισθώσεις κινητών πραγμάτων διεξάγονται με τη διαδικασία περί προμηθειών.

Για περισσότερα δείτε την καρτέλα στις ΔΑΠΑΝΕΣ ΟΤΑ:
6234 Μισθώματα μεταφορικών μέσων .


Έως τότε
ισχύουν τα εξής:


Έγκριση από τον Γενικό Γραμματέα
της Αποκεντρωμένης Διοίκησης

Διαδικασία διενέργειας της εκμίσθωσης

 

Αρμόδιο όργανο

Δημοσιότητα

Μίσθωση μεταφορικών μέσων- Ανάθεση της οργάνωσης εκδρομής σε τουριστικό γραφείο

Προσυμβατικός έλεγχος




Έγκριση από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης

Δεν προβλέπεται έγκριση της μίσθωσης αυτοκινήτων από το Γ.Γ. Περιφέρειας σε περίπτωση μίσθωσης αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης. (Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 1/2012)

Το
Ν.δ. 2396/1953 «Περί κανονισμού χρήσεως και κινήσεως αυτοκινήτων οχημάτων του Δημοσίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως και των εν γένει Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου» (ΦΕΚ Α'117) ορίζει ότι: «Δι' αποφάσεων του Προέδρου του Υπουργικού Συμβουλίου, δημοσιευομένων εις την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δύναται: α) να ορίζωνται αι Υπηρεσίαι (-) των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, (-) αίτινες θα δύνανται να χρησιμοποιώσιν αυτοκίνητα Κρατικά ή μη, ως και να καταργήται ενδεχομένως υπάρχον δικαίωμα τούτων, (-) γ) να καθορίζωνται (-) ως και πάσα σχετική λεπτομέρεια» (άρθρ. 1 παρ. 1).

Με το άρθρο 3 παρ. 4 του Ν.δ.216/1974 «Περί συστάσεως Υπουργείου Προεδρίας της Κυβερνήσεως» (ΦΕΚ Α΄ 367), η ανωτέρω αρμοδιότητα έκδοσης αποφάσεων μεταφέρθηκε στον Υπουργό Προεδρίας της Κυβέρνησης.

Στην υπ' αριθ.
5100/1600/10.4.1984 απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης προβλέπεται έγκριση από το ΓΓ της Περιφέρειας (ήδη Αποκεντρωμένης Διοίκησης), προκειμένου για μίσθωση ιδιωτικών οχημάτων Δ.Χ..
Όμως οι διατάξεις της ανωτέρω ΚΥΑ θεωρούνται ως σιωπηρώς καταργηθείσες από εκείνες των
άρθρων 148 και 149 του Κ.Δ.Κ., οι οποίες ρυθμίζουν στο σύνολό τους το ζήτημα της διοικητικής εποπτείας επί των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού. (Ελ. Συν. Πράξη 39/2011, 165/2011 Τμ. 7, )


Κατ' εξουσιοδότηση της προαναφερόμενης διάταξης του Ν. δ. 2396/1953, εκδόθηκε η 5100/1600/10.4.1984 απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης «Καθορισμός διαδικασίας μίσθωσης ιδιωτικών αυτοκινήτων από Δημόσιες Υπηρεσίες και τις υπηρεσίες που αναφέρονται ή εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.Δ.2396/1953» (ΦΕΚ Β' 387), στην οποία ορίζεται ότι : «Καθορίζουμε τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται (-) ως εξής: α) Για οποιαδήποτε μίσθωση ιδιωτικού αυτοκινήτου Δ.Χ. για μεταφορά προσώπων, υλικών κ.λπ. οι ενδιαφερόμενες υπηρεσίες θα πρέπει να στέλνουν σχετική αίτηση που θα έρχεται στο Υπουργείο Προεδρίας της Κυβέρνησης πριν από την πραγματοποίηση της μίσθωσης, δια του Υπουργείου που εποπτεύει την υπηρεσία και απαραιτήτως με την σύμφωνη γνώμη του Υπουργού. Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση απόφασης μίσθωσης αυτοκινήτων είναι τα παρακάτω στοιχεία που πρέπει να αναφέρονται στη σχετική αίτηση:

1) Ο αριθμός των αυτοκινήτων που χρειάζεται να μισθωθεί καθώς και η κατηγορία τους (επιβατικά, φορτηγά, ειδικά κ.λπ.).

2) Ο συγκεκριμένος σκοπός της μίσθωσης αιτιολογημένος.

3) Η χρονική διάρκεια της μίσθωσης και η ημερομηνία έναρξης της μίσθωσης. (-)

4) Αν η ανάγκη που παρουσιάζεται για τη μίσθωση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με υπηρεσιακά αυτοκίνητα (-). Καμία μίσθωση δε θα πραγματοποιείται πριντην έκδοση της σχετικής απόφασής μας. Αιτήσεις που δεν θα αναφέρουν τα παραπάνω στοιχεία δεν θα λαμβάνονται υπόψη (-)».


Με το άρθρο 1 του π. δ. 373/1995 «Συγχώνευση των Υπουργείων Προεδρίας της Κυβέρνησης και Εσωτερικών στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και καθορισμός των αρμοδιοτήτων του» (ΦΕΚ Α' 201) συγχωνεύθηκαν τα Υπουργεία Προεδρίας της Κυβέρνησης και Εσωτερικών και οι υπαγόμενες σε αυτά Γενικές Γραμματείες στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και ορίστηκε ότι όπου αναφερόταν έως τότε ο Υπουργός Προεδρίας της Κυβέρνησης ή Εσωτερικών νοείται εφεξής ο Υπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Περαιτέρω, με τον Ν. 2647/1998 «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες και την Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α'237) μεταβιβάστηκε στην Περιφέρεια, μεταξύ άλλων, η αρμοδιότητα του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης για την «έγκριση μίσθωσης ιδιωτικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και τα κρατικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του δημόσιου τομέα (άρθρο 1 του Ν.δ.2396/1953, ΦΕΚ Α΄ 117 και απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως 5100/1600/1984, ΦΕΚ 387 Β)» (βλ. άρθρ. 1 παρ. 1).

Στην υπ' αριθ. 372/1709/26.01.1999 εγκύκλιο του ΥΠΕΣΔΔΑ διευκρινίζονται τα εξής:
"Σύμφωνα με τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται για οποιαδήποτε μίσθωση ιδιωτικού αυτοκινήτου Δ.Χ. για μεταφορά προσώπων, υλικών κ.λ.π οι ενδιαφερόμενες υπηρεσίες για κάθε μίσθωση που υπερβαίνει τα ποσά που αναφέρονται στη με αριθμό 5100/1600/1984 ΦΕΚ 387/Β' απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, θα πρέπει να υποβάλλουν σχετικό αίτημα στο Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας πριν από την πραγματοποίηση της μίσθωσης. Το αίτημα θα περιλαμβάνει :

α) Τον αριθμό και την κατηγορία (επιβατικά, φορτηγά κ.λ.π.) των αυτοκινήτων που απαιτείται να μισθωθούν. Σε περίπτωση που ο αριθμός δεν είναι εφικτό να προσδιορισθεί εκ των προτέρων αυτό θα γίνει κατά προσέγγιση.

β) Το συγκεκριμένο σκοπό της μίσθωσης ο οποίος θα είναι αιτιολογημένος.

Υ)Τη χρονική διάρκεια της μίσθωσης και την ημερομηνία έναρξης της.

δ) Τη δαπάνη που απαιτείται για τη μίσθωση και αν αυτό δεν είναι δυνατά να προσδιορισθεί η πιθανή δαπάνη. Σημειώνεται ότι η δαπάνη θα αντιστοιχεί στο ποσό που απαιτείται για τη μίσθωση αποκλειστικά των αυτοκινήτων και όχι σε άλλου είδους σχετικές δαπάνες (π.χ. εργατικά - διανυκτερεύσεις, φέρρυ μπόουτ, κ.λ.π.).

ε) Τον προϋπολογισμό του έτους και την υπηρεσία που θα βαρύνει η δαπάνη και αν υπάρχει εγγεγραμμένη σχετική πίστωση κατά την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος.

στ) Αν η ανάγκη που προέκυψε για τη μίσθωση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα ή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Αιτήματα που δεν θα περιλαμβάνουν τα παραπάνω στοιχεία δεν θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη."

Σύμφωνα με την Απόφαση Υπ. Προεδρίας 5100/1600/84, καμία μίσθωση ιδιωτικού αυτοκινήτου Δ.Χ. για μεταφορά προσώπων, υλικών (επιβατικά, φορτηγά, ειδικά κ.λπ.), δεν πραγματοποιείται πριν την έκδοση της σχετικής απόφασης.

Όταν η δαπάνη δεν υπερβαίνει τα 58,69 ευρώ κατά περίπτωση και μέχρι 880,41 ευρώ το χρόνο για τους ΟΤΑ, την έγκριση θα δίνει ο αρμόδιος Δήμαρχος ή Πρόεδρος Κοινότητας.

Από την παραπάνω διαδικασία εξαιρούνται όλες οι Δημόσιες Υπηρεσίες, Οργανισμοί ΝΠΔΔ κ.λπ. για την αντιμετώπιση επειγουσών και εκτάκτων περιπτώσεων (π.χ. πυρκαγιές, χιονοπτώσεις, πλημμύρες, σεισμοί κ.λ.π.). Στις περιπτώσεις αυτές οι σχετικές αιτήσεις για την έγκριση της μίσθωσης θα στέλνονται σε μας εκ των υστέρων, όταν αυτές δεν εμπίπτουν στις παραπάνω περιπτώσεις, το αργότερο μέσα σε δέκα (10) μέρες αιτιολογημένες από τα υπηρεσιακά όργανα που διέταξαν την κατ΄ εξαίρεση διενέργεια της.

Για τις περιπτώσεις που η έγκριση θα δίνεται από τους Υπουργούς , Γενικούς Γραμματείς της Περιφέρειας και Δημάρχους, η απόφαση αυτή, αποτελεί εξουσιοδότηση χωρίς να μεταβιβάζεται σε κατώτερα υπηρεσιακά όργανα η αρμοδιότητα αυτή. (Απόφαση. Υπ. Προεδρίας 5100/1600/84)

Η εκ των υστέρων έγκριση δεν παράγει έννομα αποτελέσματα (Ελ. Συν. Πράξη 137/2008 VII Τμήματος)



Δεν απαιτείται προηγούμενη έγκριση για μισθώσεις μηχανημάτων έργου (βλ.  Πράξεις VII Τμήματος 256/2011, 321/2010, 422/2010 Τμ.7).


Διαδικασία διενέργειας της εκμίσθωσης.

Ο Ν.2503/1997 «Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α' 109) ορίζει ότι: «Οι δημόσιες υπηρεσίες, (-) οι δήμοι και οι κοινότητες, (-) επιτρέπεται να μισθώνουν αυτοκίνητα σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών» (Ν.2503/1997 άρθρ. 19 παρ. 3).

Τέλος, ο Ν. 3463/2006, ορίζει ότι: «1. (-) 2. Η εκμίσθωση κινητών πραγμάτων των δήμων (-) γίνεται με δημοπρασία. Αν η δημοπρασία δεν φέρει αποτέλεσμα, η εκμίσθωση μπορεί να γίνει με απευθείας συμφωνία, ύστερα από απόφαση του δημοτικού ή του κοινοτικού συμβουλίου. Η εκμίσθωση κινητών πραγμάτων, για χρονικό διάστημα έως τριών το πολύ μηνών, γίνεται με απευθείας συμφωνία, ύστερα από απόφαση του δημάρχου(-). 3. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται αναλόγως και στη μίσθωση κινητών πραγμάτων εκ μέρους των δήμων (-)» (άρθρ. 259 και ήδη άρθρ. 199 Ν. 3463/2006 «Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων», ΦΕΚ Α΄ 114).

Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται ότι οι δήμοι δικαιούνται να μισθώνουν οχήματα από ιδιώτες για την κάλυψη των υπηρεσιακών τους αναγκών, εφόσον αυτές δεν δύναται να καλυφθούν με δικά τους οχήματα, υπό την προϋπόθεση ότι προηγουμένως έχει εγκριθεί η σχετική αίτηση του Δήμου από την Περιφέρεια, στην οποία (αίτηση) περιλαμβάνεται πρωτίστως η διάρκεια και ο σκοπός της μίσθωσης, ο αριθμός των αναγκαίων οχημάτων και κυρίως οι λόγοι που καθιστούν ανέφικτη τη θεραπεία του σκοπού αυτού με ίδια του αιτούντος Δήμου μέσα.

Η διαδικασία επιλογής του σχετικού αναδόχου στην περίπτωση αυτή είναι καταρχήν εκείνη του άρθρου 259 παρ. 1 και 2 του π. δ. 410/1995 (και ήδη 199 παρ. 1 και 2 του Ν. 3463/2006), σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 3 του ίδιου άρθρου ως άνω διατάγματος (και τη διάταξη επίσης της παρ. 3 του ίδιου άρθρου του ως άνω νόμου), είναι δηλαδή η διαδικασία της δημοπρασίας [(βλ. Π.Δ. 270/1981 «Περί καθορισμού των οργάνων, της διαδικασίας και των όρων διενέργειας δημοπρασιών δι΄ εκποίησιν ή εκμίσθωσιν πραγμάτων των δήμων και κοινοτήτων» (ΦΕΚ Α΄ 77)], επιτρεπόμενης της απευθείας ανάθεσης μόνο στην περίπτωση που η δημοπρασία δεν φέρει αποτέλεσμα, οπότε η μίσθωση μπορεί να ανατεθεί απευθείας μετά από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ή όταν η σύμβαση μίσθωσης συνάπτεται για χρονικό διάστημα μέχρι και τρεις μήνες, οπότε αρκεί σχετική απόφαση του Δημάρχου.(βλ.
Ελ. Συν. Πρ 174/2007 Τμ. 7)



Αρμόδιο όργανο

Οι δημοπρασίες για την εκμίσθωση ακινήτων/κινητών των δήμων διεξάγονται από την Οικονομική επιτροπή. (
άρθρο 1 ΠΔ 270/81, άρθρο 72 παρ.1ε Ν.3852/2010,Ελ.Συν. Τμήμα VII 148/2011)

Στην περίπτωση συγκρότησης επιτροπών από την Οικονομική Επιτροπή, θεωρούμε ότι πρέπει να εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 26 του Ν.4024/2011, σύμφωνα με τις οποίες "Στις περιπτώσεις που, για τη νόμιμη συγκρότηση των συλλογικών οργάνων της διοίκησης για τη διεξαγωγή δημόσιων διαγωνισμών ή την ανάθεση ή την αξιολόγηση, παρακολούθηση, παραλαβή προμηθειών, υπηρεσιών ή έργων, δεν προβλέπεται η συμμετοχή μέλους μετά από υπόδειξη από το αρμόδιο προς τούτο όργανο ούτε η συμμετοχή εκ της θέσεως ή ιδιότητάς του (ex officio), τότε τα μέλη προκύπτουνμετά από διαδικασία κληρώσεως, μεταξύ όλων όσων πληρούν τις προϋποθέσεις από το νόμο να συμμετέχουν στο εν λόγω συλλογικό όργανο." Για περισσότερα σχετικά με τη διαδικασία κλήρωσης δείτε την ενότητα ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ - ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ » ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ » ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ » Διενέργεια κλήρωσης

Ενιαίος Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων. Οι μισθώσεις από το σύνδεσμο κινητών πραγμάτων γίνονται με μειοδοτική δημοπρασία, που διενεργείται από Επιτροπή και ήδη από την Εκτελεστική Επιτροπή. Συντρέχει κακή σύνθεση του Δ.Σ. του Συνδέσμου κατά τη λήψη της κατακυρωτικής απόφασης, αφού, κατά παράβαση της γενικής αρχής της αμεροληψίας, που πρέπει να διέπει τη δράση των διοικητικών οργάνων, συμμετείχαν σ' αυτό τα τρία ως άνω πρόσωπα, που μετείχαν και στην ανωτέρω Επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού, η οποία είχε γνωμοδοτήσει στην ίδια υπόθεση, χωρίς η συμμετοχή τους αυτή να επιτρέπεται ρητά από τις προεκτεθείσες διατάξεις, ούτε από άλλες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, το γεγονός δε ότι η ως άνω απόφαση ήταν ομόφωνη δεν ασκεί επιρροή στην πλημμέλεια αυτή της διαγωνιστικής διαδικασίας. Μη νόμιμη δαπάνη. (
Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 120/2012)



Δημοσιότητα

Δείτε την ενότητα
Περιουσία ΟΤΑ » Μίσθωση ακινήτων από τους Δήμους » Μίσθωση ακινήτων από τους Δήμους με δημοπρασία »

2. Δημοπρασία - Δημοσιότητα.

 


Μίσθωση μεταφορικών μέσων- Ανάθεση της οργάνωσης εκδρομής σε τουριστικό γραφείο

Παρέχεται η δυνατότητα στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού (δήμοι και κοινότητες) να μισθώνουν αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης για την μεταφορά προσώπων, στην έννοια της οποίας υπάγεται και η μετακίνηση αυτών, που διενεργείται στο πλαίσιο εκδρομής, η διοργάνωση της οποίας έχει ανατεθεί σε τουριστικό γραφείο, υπό την αναγκαία προϋπόθεση όμως ότι πριν από την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μίσθωσης να υποβάλουν σχετική αίτηση έγκρισης μίσθωσης ιδιωτικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης στο κατά τις ανωτέρω διατάξεις αρμόδιο όργανο (Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας),για κάθε μίσθωση που υπερβαίνει τα ποσά που καθορίζονται στην ανωτέρω απόφαση, του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης η οποία αίτηση πρέπει να περιέχει τα οριζόμενα στην ως άνω απόφαση στοιχεία, και συγκεκριμένα θα πρέπει να προσδιορίζεται ο αριθμός των αυτοκινήτων που χρειάζεται να μισθωθεί, ο συγκεκριμένος σκοπός της μίσθωσης, η χρονική διάρκεια αυτής, η δαπάνη που απαιτείται, η εγγραφή της σχετικής πίστωσης στον οικείο προϋπολογισμό καθώς και ότιη ανάγκη πραγματοποίησης τέτοιας μίσθωσης δεν δύναται να αντιμετωπισθεί με υπηρεσιακά αυτοκίνητα ή αυτοκίνητα ΝΠΔΔ κ.λπ. ή αν πρόκειται για επιβατικά αυτοκίνητα, με τα συγκοινωνιακά μέσα μαζικής μεταφοράς (βλ. σχετ. πραξ. VII Τμ. Ελ. Συν.216/1006). Εξάλλου, στην περίπτωση ανάθεσης από δήμο της οργάνωσης εκδρομής σε τουριστικό γραφείο, στην ανάθεση αυτή εμπεριέχεται και η μίσθωση των οχημάτων που θα χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίησή της και συνεπώς απαιτείται η ανωτέρω έγκριση από το αρμόδιο όργανο.
(Ελ. Συν. Πράξη 168/2007 Τμ. 7)

H παροχή της εν λόγω υπηρεσίας, δηλαδή η ανάθεση της οργάνωσης εκδρομής σε τουριστικό γραφείο, πρέπει να διεξαχθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 28/1980. (Ελ. Συν. Πράξη 168/2007 Τμ. 7). Στην περίπτωση αυτή ακολουθούνται οι διαδικασίες και τα δικαιολογητικά των σχετικών καρτελών στις ΔΑΠΑΝΕΣ ΟΤΑ  "70 Υπηρεσίες-εργασίες- μεταφορές ΠΔ 28/80 (εκτός του Ν. 3316/06)"

Δείτε και την καρτέλα 6413 Μεταφορές προσώπων

Στην υπ' αριθ. 5100/1600/10.4.1984 απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης προβλέπεται έγκριση από το ΓΓ της Περιφέρειας (ήδη Αποκεντρωμένης Διοίκησης), προκειμένου για μίσθωση ιδιωτικών οχημάτων Δ.Χ..
Όμως οι διατάξεις της ανωτέρω ΚΥΑ θεωρούνται ως σιωπηρώς καταργηθείσες από εκείνες των
άρθρων 148 και 149 του Κ.Δ.Κ., οι οποίες ρυθμίζουν στο σύνολό τους το ζήτημα της διοικητικής εποπτείας επί των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού. (Ελ. Συν. Πράξη 39/2011, 165/2011 Τμ. 7, )


Στην υπ' αριθ. 55064 (54912, 52706)/18.10.2010 εγκύκλιο το ΥΠ.ΕΣ.Α.Η&Δ. επισημαίνει τα εξής σχετικά με τη διοργάνωση εκδρομών και ταξιδιών από Κέντρα Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων και αναφορικά με την ισχύουσα περί εκδρομών νομοθεσία:
"Η διοργάνωση εκδρομών εμπίπτει στην αρμοδιότητα που επιφυλάσσει ο ν.393/27-7-1976 (ΦΕΚ 199/Α) αποκλειστικά για τα τουριστικά γραφεία, τα οποία, έχοντας εξασφαλίσει, υπό προϋποθέσεις, την άδεια του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.), λειτουργούν ως μόνιμα οργανωμένες επιχειρήσεις οι οποίες, με δικά τους μέσα και υπηρεσίες αναλαμβάνουν τη μεταφορά, διακίνηση ή διαμονή μεμονωμένων ατόμων ή ομάδων ατόμων εντός και εκτός της χώρας.

Κατ΄εξαίρεση που ορίζεται στην παρ.2 του αρθρ.9 του ν.393/1976, δεν απαιτείται έγκριση από τον Ε.Ο.Τ., για τη διοργάνωση εκδρομών από:
α. τις αναγνωρισμένες εκδρομικές οργανώσεις και σωματεία που επιδιώκουν αποκλειστικά σκοπούς εκδρομικούς και, γενικά φυσιολατρικούς, με την προϋπόθεση ότι στις εκδρομές αυτές συμμετέχουν αποκλειστικά τα μέλη τους και οι οικογένειές τους.
β. τα πάσης φύσεως εκπαιδευτικά ιδρύματα, που διοργανώνουν εκδρομές εντός και εκτός της χώρας αποκλειστικά για το διδακτικό προσωπικό, τους διδασκομένους και τα μέλη των οικογενειών τους.

Περαιτέρω, σύμφωνα με το
ν.711/1977 (ΦΕΚ 284/Α΄) «Περί ειδικών τουριστικών λεωφορείων», όπως τροποποιήθηκε με το ν.2446/96 (ΦΕΚ 276/Α¨), και το Ν. 4179/13 (ΦΕΚ 175/08.08.2013 τεύχος Α') και την παρ. 3 της υποπαρ. Α.3 του άρθρου 2 του Ν. 4336/15, το μεταφορικό έργο που πραγματοποιείται, κατ' αποκλειστικότητα, από τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης συνίσταται στη μεταφορά προσχηματισμένης ομάδας προσώπων και αποσκευών, απαγορευμένης της με οποιοδήποτε τρόπο εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου των τακτικών αστικών και υπεραστικών επιβατικών γραμμών.

Ωστόσο, ορισμένες από τις ανωτέρω δραστηριότητες της
παρ.1 του άρθρ.1 του ν.711/1977, όπως η μεταφορά λουομένων, δύνανται να πραγματοποιηθούν από τις Τουριστικές Επιχειρήσεις Οδικών Μεταφορών (Τ.Ε.Ο.Μ.). Οι ΤΕΟΜ, σύμφωνα με την αριθμ.523060/1995 απόφαση του Γ.Γ. του Ε.Ο.Τ. (ΦΕΚ 603/Β) είναι οι μόνιμα οργανωμένες επιχειρήσεις (ατομικές επιχειρήσεις, ή προσωπικές ή κεφαλαιουχικές εταιρίες) που έχουν στην κυριότητα, νομή ή κατοχή τους, βάσει νομίμων τίτλων, ένα ή περισσότερα ειδικά τουριστικά λεωφορεία του ν.711/1977 και εφόσον δεν είναι τουριστικά γραφεία του ν.393/1976, όπως συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε μεταγενέστερα και σήμερα ισχύει. Για τη νόμιμη λειτουργία τους οι εν λόγω επιχειρήσεις οφείλουν να λάβουν από τον ΕΟΤ το ειδικό σήμα λειτουργίας του άρθρου 3 του ν.2160/93.


Προσυμβατικός έλεγχος

Οι συμβάσεις προμηθειών των Ο.Τ.Α., στις οποίες περιλαμβάνονται και οι μισθώσεις και χρηματοδοτικές μισθώσεις κινητών πραγμάτων (μηχανημάτων, οχημάτων κ.λπ.), υπάγονται σε έλεγχο νομιμότητας, πριν από τη σύναψή τους, από τον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου ή κατά περίπτωση από το αρμόδιο Κλιμάκιο του Δικαστηρίου, τυχόν δε παράλειψη του ελέγχου αυτού συνεπάγεται την ακυρότητά τους. Δεν υποβλήθηκε η σύμβαση μίσθωσης απορριμματοφόρων σε προσυμβατικό έλεγχο. Μη νόμιμη η δαπάνη. (
Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 85/2012)

 

 

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

1.  Έγκριση του Γ.Γ. της Αοκεντρωμένης Διοίκησης , εφόσον απαιτείται, η οποία εκδίδεται έπειτα  από σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου φορέα, μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (άρθρο 65 του 3852/10) σύμφωνα με τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις της Απ.Υπ.Προεδρίας 5100/1600/84 και της εγκ. ΥΠΕΣΔΔΑ 372/1709/26.01.1999

Δεν απαιτείται πλέον η έγγριση, από το ΓΓ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, διότι οι σχετικές διατάξεις θεωρούνται ως σιωπηρώς καταργηθείσες από εκείνες των άρθρων 148 και 149 του Κ.Δ.Κ., οι οποίες ρυθμίζουν στο σύνολό τους το ζήτημα της διοικητικής εποπτείας επί των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού. (ως σιωπηρώς καταργηθείσες από εκείνες των άρθρων 148 και 149 του Κ.Δ.Κ., οι οποίες ρυθμίζουν στο σύνολό τους το ζήτημα της διοικητικής εποπτείας επί των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού. (Ελ. Συν. Πράξη 39/2011, 165/2011 Τμ. 7, )

Δεν απαιτείται για μισθώσεις μηχανημάτων έργου (βλ.
Πράξη VII Τμήματος 321/2010). (Ελ.Συν. Πράξη 422/2010 Τμ.7).

 

2. Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για τη συγκρότηση της επιτροπής του άρθρου 1 του Π.Δ. 270/81 (αρμόδιο όργανο για τη διενέργεια της δημοπρασίας είναι η Οικονομική Επιτροπή- (άρθρο 1 ΠΔ 270/81, άρθρο 72 παρ.1ε Ν.3852/2010,Ελ.Συν. Τμήμα VII 148/2011)

 

3. Απόφαση Οικονομικής επιτροπής για τον καθορισμό των όρων της δημοπρασίας (άρθρο 3 παρ.1 ΠΔ 270/1981 και άρθρο 72 Ν.3852/10)

 

4. Διακήρυξη δημοπρασίας (άρθρο 3 παρ. 1  Π.Δ.270/81)

 

5. Δημοσίευση Διακήρυξης δημοπρασίας (άρθρο 4 παρ.2 ΠΔ 270/81)

 

6. Αντίγραφα αποδεικτικών τοιχοκόλλησης της διακήρυξης (άρθρο 4 ΠΔ 270/81)

 

7. Αντίγραφα των εφημερίδων στις οποίες δημοσιεύτηκε η περίληψη της διακήρυξης. (άρθρο 4 παρ. 2 ΠΔ 270/81)

 

8. Πρόσκληση δημάρχου όσων προκρίθηκαν στη δημοπρασία και αποδεικτικό επίδοσης της πρόσκλησης. (άρθρο 5 παρ.4Β ΠΔ 270/81)

 

9. Πρακτικό δημοπρασίας (άρθρο 5 ΠΔ 270/81)

 

10. Απόφαση Οικονομικής επιτροπής για την κατακύρωση της Δημοπρασίας
(
άρθρο 5 παρ.8 ΠΔ 270/81 και άρθρο 72 Ν.3852/10)

 

11. Συμφωνητικό

 

12. Απόφαση δημοτικού συμβουλίου για τη συγκρότηση της επιτροπής παραλαβής.
      Πρωτόκολλο παραλαβής - Απόφαση έγκρισής του από το Δημοτικό Συμβούλιο. (άρθρο 1 του Ν.2286/1995, άρθρο 28 ΕΚΠΟΤΑ, Πράξη 321/2010 Τμ. 7 Ελ.Συν.)

 

13. Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών ή απόδειξη ή φορτωτική ανάλογα με την περίπτωση της μίσθωσης (άρθρα 12 και 16 του ΠΔ 186/92) (άρθρα 6 και 8 Κ.Φ.Α.Σ.- υποπαρ.Ε1 περίπτ.1 άρθρο πρώτο Ν.4093/12)

Από 1.1.2014 με την κατάργηση του άρθρου 8 του ΚΦΑΣ, καταργείται η έκδοση φορτωτικής.


Για περισσότερα δείτε την ενότητα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΟΤΑ » ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ » ΔΙΑΦΟΡΑ »
Παραστατικά διακίνησης- Δελτίο Αποστολής

 

14. Δελτία κίνησης μεταφορικού μέσου (παρ. 1 του άρθρου 13α του Π.Δ. 186/1992, όπως τροποποιήθηκε με την παρ.9 του άρθρου 3 του Ν. 3052/2002) Βλ. και σχετική νομολογία παρακάτω

(Από έναρξης ισχύος των διατάξεων του Κ.Φ.Α.Σ. (1/1/2013), δεν υφίσταται πλέον η υποχρέωση έκδοσης δελτίου κίνησης των τουριστικών λεωφορείων, όπως αυτή οριζόταν με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 13α του προϊσχύσαντος Κ.Β.Σ. (π.δ. 186/1992). (ΠΟΛ 1004/04.01.2013)

 

15. Κατάσταση πληρωμής

 

[embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 

 

Κρατήσεις

1. Φόρος εισοδήματος 8% μόνο εάν στο μίσθωμα του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται και η διάθεση εκ μέρους του μισθωτή οδηγού. (Εγκ.Υπ.Οικ. Αριθμ. 1060204/982/Α0012/94)

2. Ειδικά για την αγορά αυτοκινήτων δεν υπολογίζεται χαρτόσημο. (
παρ 1 Αρθρο 27 Ν. 2873/2000-ΦΕΚ 285/28.12.2000 τεύχος Α')  (άρθρα  13 ,1δ και 15, 1α ΚΝΤΧ και Αρθρο 4 Ν.Δ 1146/1972)

[embed_object_post post_id="48" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]


Σε περιπτώσεις μίσθωσης μηχανημάτων για την εκτέλεση έργων, διενεργούνται και οι αντίστοιχες κρατήσεις της ενότητας ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ » ΕΡΓΑ » ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ » Εκτέλεση έργου με αυτεπιστασία. (Ελ.Συν.Κλιμ.Β Πράξη 36/2014)

Τι να προσέξω

(1) Πρέπει να προσκομίζονται ως δικαιολογητικά του σχετικού χρηματικού εντάλματος τα δελτία κίνησης που οφείλει να εκδώσει, κατ' εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 13α του Π.Δ. 186/1992, (ήδη άρθρο 8 ΚΦΑΣ) όπως τροποποιήθηκε με την παρ.9 του άρθρου 3 του Ν. 3052/2002, το τουριστικό γραφείο πριν την εκκίνηση των λεωφορείων και τη διενέργεια των δρομολογίων.

(2) Οι μισθώσεις αυτοκινήτων που γίνονται από τις προαναφερόμενες υπηρεσίες για αποκλειστική εξυπηρέτηση εκτελούμενων έργων με αυτεπιστασία και η δαπάνη της μίσθωσης αποτελεί μέρος του εγκεκριμένου έργου και όχι ειδικότερη δαπάνη εκτός αυτού, δεν απαιτείται ιδιαίτερη απόφαση μίσθωσης. (εγκύκλιος ΥΠΕΣΔΔΑ 372/1709/26.01.1999)

Καθεστώς Φ.Π.Α.

Η μεταβίβαση Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου από ιδιώτη (από μη υποκείμενο στο φόρο) σε οποιονδήποτε, δεν εμπίπτει στις διατάξεις του ΦΠΑ. (Υπ. Οικ. 1099747 /2324 /Α0012 /3.5.2007)

Σχετική νομοθεσία

 

 

Σχετική νομολογία


ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ
ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ, ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ, ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΟΦΟΡΩΝ
ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΑΛΛΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ
ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ




ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 39/2015
α) Παρατίθενται μόνο τα είδη των μηχανημάτων που προτίθεται να μισθώσει η αναθέτουσα αρχή, όχι όμως η ποσότητα αυτών και, κατ' αυτόν τον τρόπο, δεν  δύναται να ελεγχθεί η νομιμότητα της επιλογής β) Οι συμβάσεις που συνήφθησαν με τους αναδόχους αναφέρουν το είδος των μηχανημάτων τα οποία θα μισθωθούν και αναγράφουν τη διάρκεια της σύμβασης, ενώ ο μη ρητός προσδιορισμός των ωρών που θα απασχοληθούν τα οχήματα και οι εργαζόμενοι δεν ασκεί επιρροή, καθόσον τούτο δεν δύναται να προσδιορισθεί εκ των προτέρων, διότι συνδέεται με τις προκύπτουσες ανάγκες της επιχείρησης. γ) Το ποσό της σύμβασης, που προσδιορίζει και το οικονομικό αντικείμενο αυτής, αποτελεί αναγκαίο στοιχείο του κειμένου της και θα έπρεπε είτε να αναγράφεται στο συμβατικό κείμενο είτε τα πρακτικά του διεξαχθέντος διαγωνισμού να φέρουν τις υπογραφές των αναδόχων σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις του Π.Δ/τος 270/1981. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 358/2013
Μίσθωση μηχανημάτων για την μεταφορά αδρανών υλικών για την συντήρηση των αγροτικών δρόμων του Δήμου.α) Η διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη μίσθωση μηχανημάτων για την εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία από το Δήμο,είναι νόμιμη,αφού το αντικείμενο ανάθεσής της δεν είναι ομοειδές, κατά την έννοια των συναλλαγών, με εκείνο της δημοπράτησης του έργου για την εκτέλεση εργασιών συντήρησης τμημάτων αγροτικής,ενώ σε κάθε περίπτωση η χωριστή δημοπράτηση αυτών δεν οδήγησε σε καταστρατήγηση των εθνικών και κοινοτικών διατάξεων για την ανάθεσή τους, αφού και στις δύο περιπτώσεις ακολουθήθηκε η διαδικασία του δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού.β) Εξάλλου,η μη ρητή αναφορά στον προϋπολογισμό της σχετικής μελέτης της περίπτωσης της αύξησης του κόστους που μπορεί να προκύψει από την τυχόν επαύξηση του αντικειμένου της σύμβασης, με τη μίσθωση φορτηγού ή μηχανήματος που δεν περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό, δεν καθιστά μη νόμιμο το σχετικό όρο της διακήρυξης, αφού ο προϋπολογισμός αυτός είναι ενδεικτικός και αφορά στην τιμή ανά ώρα εργασίας των φορτηγών καιμηχανημάτων, ενώ σε κάθε περίπτωση οι δαπάνες που εντέλλονται να καταβληθούν με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, αφορούν στην αμοιβή των αναδόχων για την εκτέλεση του αρχικού συμβατικού αντικειμένου.γ) Περαιτέρω, η μη αναφορά στα προαναφερόμενα συμφωνητικά μίσθωσης των στοιχείων των μισθούμενων φορτηγών και των χειριστών τους δεν τα καθιστά μη νόμιμα, καθόσον τα μεν στοιχεία των φορτηγών προσδιορίζονται επαρκώς από τις υποβληθείσες προσφορές, τα δε στοιχεία των χειριστών δεν απαιτείται να αναγράφονται.δ) Εξάλλου, η φορτωτική απαιτείται ως δικαιολογητικό εκκαθάρισης και πληρωμής δαπανών μόνο στην περίπτωση διακίνησης υλικών με μεταφορικά μέσα ιδιωτικής χρήσης ή μισθωμένα δημόσιας χρήσης και όχι σε εκείνη της καταβολής αμοιβής για την μίσθωση φορτηγών για την εκτέλεση εργασιών συντήρησης δρόμων.ε)Περαιτέρω, η μη πρόβλεψη από τη διακήρυξη της προσκόμισης του προβλεπόμενου από το άρθρο 4 του ν. 3446/2006 δελτίου τεχνικού ελέγχου, δεν την καθιστάμη νόμιμη, καθόσον η τυχόν έλλειψή του επισύρει μόνο διοικητικές κυρώσεις, ενώ τα ασφαλιστήρια συμβόλαια των μισθωθέντων φορτηγών, τα οποία σε κάθε περίπτωση υποβλήθηκαν από τους αναδόχους, ως δικαιολογητικά για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό,δεν αποτελούν δικαιολογητικά εκκαθάρισης και εντολής πληρωμής της δαπάνης μίσθωσής τους.Στ) Τέλος, η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου με την οποία κατακυρώθηκε η μίσθωση δύο φορτηγών με ωφέλιμο φορτίο μικρότερο των 25, δεν αιτιολογείται μεν ειδικά ως προς το επουσιώδες της απόκλισης αυτής από τις τεχνικές προδιαγραφές των προς μίσθωση φορτηγών, ωστόσο, όπως προκύπτει από τα τεύχη δημοπράτησης, η ιδιότητα αυτή δεν αναφέρεται ως απαράβατος όρος για το παραδεκτό της προσφοράς, ήτοι επί ποινή αποκλεισμού του αναδόχου, σε κάθε δε περίπτωση δεν προκύπτει ότι η έλλειψή της αποστερεί από τα προς μίσθωση φορτηγά την καταλληλότητά του για τη χρήση που προορίζονται. Νόμιμη δαπάνη.


Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 19/2013
Καταβολή, σε μία εργοληπτική επιχείρηση, αμοιβής για τον εκχιονισμό δρόμων, με τροχοφόρο εκσκαφέα-φορτωτή, του οδικού δικτύου της εδαφικής περιφέρειας του Δήμου. Η ως άνω ανατεθείσα σύμβαση, έχει χαρακτήρα σύμβασης εκτέλεσης εργασιών κι όχι μίσθωσης μηχανήματος έργου, διότι το κύριο αντικείμενο της σύμβασης αυτής με βάση το σκοπό της είναι η εκτέλεση από την ανάδοχο των εργασιών εκχιονισμού, με τη χρήση ενός τροχοφόρου εκσκαφέα τύπου JCB, και η αποκατάσταση, διά των εν λόγω εργασιών, της βατότητας του δημοτικού οδικού δικτύου, στην οποία απέβλεψε ο Δήμος με τη σύναψη της συγκεκριμένης σύμβασης κι όχι η μίσθωση του ανωτέρω μηχανήματος, η οποία έχει παρεπόμενο χαρακτήρα, χωρίς να συντρέχει περίπτωση προμήθειας μηχανημάτων για την εκτέλεση εργασιών με αυτεπιστασία μέσω της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου (βλ. και άρθρα 2 παρ. 1 περ. β΄ και 79 του ν.3669/2008 περί κωδικοποίησης της νομοθεσίας δημοσίων έργων). Εξάλλου, ο χαρακτήρας της ανωτέρω σύμβασης, ως σύμβασης εκτέλεσης εργασιών, δεν αναιρείται από μόνη την πρόβλεψη της σχετικής αμοιβής ως «δαπάνη μίσθωσης μηχανήματος», καθόσον ο όρος αυτός, στο πλαίσιο της ερμηνείας της βούλησης των συμβαλλομένων μερών, έχει, απλώς, την έννοια του ποσοτικού προσδιορισμού, με αναγωγή σε γενικό αντικειμενικό κριτήριο (τις ώρες χρήσης του μηχανήματος εκχιονισμού), και, κατ' επέκταση, της τιμολόγησης των εκτελεσθέντων εργασιών και προσδιορισμού της οφειλόμενης γι' αυτές αμοιβής (με αναφορά σε ήδη υπάρχουσα, ανεξαρτήτως της κανονιστικής ισχύος της, απόφαση καθορισμού της σχετικής αποζημίωσης). Νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 120/2012
Ενιαίος Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων. Για την εκτέλεση οποιασδήποτε δαπάνης από τους Συνδέσμους Ο.Τ.Α. που υπάγονται στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, απαιτείται η προηγούμενη, το μεν δημοσιονομική ανάληψη της δαπάνης από τον οικείο διατάκτη, το δε διοικητική ανάληψη της σχετικής υποχρέωσης, με την έκδοση  απόφασης από το εκάστοτε αρμόδιο όργανο. Οι μισθώσεις από το σύνδεσμο κινητών πραγμάτων γίνονται με μειοδοτική δημοπρασία, που διενεργείται από Επιτροπή και ήδη από την Εκτελεστική Επιτροπή. Συντρέχει κακή σύνθεση του Δ.Σ. του Συνδέσμου κατά τη λήψη της κατακυρωτικής απόφασης, αφού, κατά παράβαση της γενικής αρχής της αμεροληψίας, που πρέπει να διέπει τη δράση των διοικητικών οργάνων, συμμετείχαν σ' αυτό τα τρία ως άνω πρόσωπα, που μετείχαν και στην ανωτέρω Επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού, η οποία είχε γνωμοδοτήσει στην ίδια υπόθεση, χωρίς η συμμετοχή τους αυτή να επιτρέπεται ρητά από τις προεκτεθείσες διατάξεις, ούτε από άλλες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, το γεγονός δε ότι η ως άνω απόφαση ήταν ομόφωνη δεν ασκεί επιρροή στην πλημμέλεια αυτή της διαγωνιστικής διαδικασίας. Μη νόμιμη δαπάνη.

 

Ελ. Συν. Τμ.7 Πράξη 256/2011
Νόμιμη η με απευθείας, χωρίς την προηγούμενη έγκριση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, συμφωνία μίσθωση ενός ερπυστριοφόρου οχήματος, εφόσον πρόκειται για μίσθωση μηχανήματος για την εκτέλεση εργασιών διαμόρφωσης-επιπεδοποίησης ακτής του Δήμου. Η έγκριση από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας απαιτείται μόνο στην περίπτωση μίσθωσης από Δήμο ιδιωτικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης για τη μεταφορά προσώπων, υλικών κ.λπ., όχι όμως και στην περίπτωση μίσθωσης μηχανημάτων για την εκτέλεση έργου ή εργασιών, για τις ανάγκες των υπηρεσιών του. Επιπλέον η διάρκεια της σχετικής σύμβασης δεν υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες.

Ελ.Συν.Τμ.7 Πράξη 165/2011
Έγκριση οχημάτων ή μηχανημάτων από τον Γενικό. Κακή σύνθεση Επιτροπής Διαγωνισμού που αξιολόγησε τις υποβληθείσες προσφορές και Δημαρχιακής Επιτροπής που κατακύρωσε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, λόγω συμμετοχής σε αυτές δημοτικού συμβούλου, που είναι συγγενής εξ αίματος πρώτου βαθμού με τον ανάδοχο. Οι διατάξεις της 5100/1600/10.4/14.6.1984 απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, οι οποίες, για την οποιαδήποτε μίσθωση  ιδιωτικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, περιλαμβανομένων και των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, απαιτούν την προηγούμενη εγκριτική απόφαση του κατά τις διατάξεις αυτές αρμόδιου οργάνου (Γενικό  Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας, σύμφωνα με τα άρθρα 1 παρ. 1 περ. Α εδ. 14 του ν. 2647/1998 - ΦΕΚ Α΄ 237) και 2 του π.δ/τος 373/1995 - ΦΕΚ Α΄ 201), πρέπει να θεωρούνται ως σιωπηρώς καταργηθείσες από εκείνες των άρθρων 148 και 149 του Κ.Δ.Κ., οι οποίες ρυθμίζουν στο σύνολό τους το ζήτημα της διοικητικής εποπτείας επί των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού.

Ελ.Συν.Τμ.7 Πράξη 409/2010    
Νόμιμη η καταβολή αμοιβής για τη μίσθωση μηχανημάτων για τις ανάγκες συντήρησης - επισκευής του νεκροταφείου με αυτεπιστασία από το Δήμο, αφού, στην περίπτωση κατασκευής έργου με αυτεπιστασία το έργο εκτελείται από το Δήμαρχο, χωρίς εργολάβο, ο οποίος αναλαμβάνει την οργάνωση και διεύθυνση των μέσων που απαιτούνται.

Ελ.Συν. Πράξη 396/2010 Τμ.7.
Μη
νόμιμη η απευθείας ανάθεση μίσθωσης μηχανημάτων, καθότι έπρεπε να διενεργηθεί μειοδοτική δημοπρασία, με κριτήριο κατακύρωσης αυτό της χαμηλότερης τιμής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 193 παρ. 3 του ν. 3463/2006, σε συνδυασμό με το άρθρο 1 του ν. 2647/1998 και της 5100/1600/1984 απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως.

Ελ. Συν. Πράξη 191/2010 Τμ. 7 
Νόμιμη η δαπάνη μίσθωσης ειδικών οχημάτων για την αποκομιδή βαρέων μπαζών από τα περιαστικά δάση του Δήμου, καθώς οι υπηρεσίες αυτές απαιτούν τη χρήση ειδικών μηχανημάτων και μέσων, τα οποία ο Δήμος δεν διέθετε, ενώ παραλλήλως βεβαιώνεται ότι στο Δήμο υπηρετούν πέντε εργάτες καθαριότητας και τρείς οδηγοί απορριμματοφόρων, στα καθήκοντα των οποίων δεν περιλαμβάνεται ο χειρισμός των ως άνω βαρέων οχημάτων. Επιπρόσθετα, από τον προϋπολογισμό μελέτης προκύπτει ότι η σχετική δαπάνη βαρύνει μόνον τη μίσθωση των οχημάτων και τη χρήση αυτών και δεν περιλαμβάνει δαπάνες καταβληθείσες σε εργάτες για την καθαριότητα των δασών, η οποία και μόνον θα μπορούσε να ανατεθεί στους υπηρετούντες στο Δήμο, υπαλλήλους. Τέλος, και όλως επικουρικώς η ως άνω δαπάνη εμπίπτει στη διάταξη του άρθρου 42 παρ.1 του ν. 3731/2008 (ΦΕΚ Α΄ 263) και του άρθρου 49 παρ.1 του ν. 3772/2009 (ΦΕΚ Α΄ 112), καθόσον με αυτές νομιμοποιούνται συμβάσεις για την παροχή καθαριότητας στους Δήμους, οι οποίες καταρτίσθηκαν μέχρι 31.12.2009 (Πράξη VII Τμ. 258/2009), η δε εν λόγω σύμβαση υπεγράφη στις 27.11.2009.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 155/2008
Καταβολή αμοιβής σε αγρονόμο τοπογράφο μηχανικό για την εκτέλεση εργασιών καθαρισμού των οδών οικισμού Δήμου. Κατά την κρίση του Τμήματος η εν λόγω σύμβαση συνιστά μικτή σύμβαση μίσθωσης κινητών πραγμάτων (μηχανημάτων) και ανάθεσης εργασιών, όπου το κόστος της μίσθωσης, όπως προκύπτει από την τεχνική περιγραφή, υπερβαίνει αυτό των εργασιών και συνεπώς έπρεπε να τηρηθεί η διαδικασία περί μισθώσεων κινητών πραγμάτων από τους Ο.Τ.Α. (άρθρο 199 του Δ.Κ.Κ.). Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, πρόκειται για νόμιμη δαπάνη, καθόσον η διάρκεια της μίσθωσης (μικρότερη των τριών μηνών) εμπίπτει στις περιπτώσεις της επιτρεπτής απευθείας ανάθεσης, σύμφωνα με την παρ. 2 της ίδιας διάταξης.


 



ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ, ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ, ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΟΦΟΡΩΝ

Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 396/2009 
Μίσθωση δύο φορτηγών οχημάτων και ενός διαμορφωτήρα γαιών. Δαπάνες μη νόμιμες, καθόσον δεν τηρήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 199 παρ. 2 και 3 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, του π.δ/τος 270/1981 και της 5100/1600/10.4.1984(ΦΕΚ Β΄387) απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης.

Ελ.Συν. Τμ. 7 Πράξη 328/2009
Μη νομίμως επιμερίσθηκε η προμήθεια, με χρηματοδοτική μίσθωση, βυτιοφόρων αυτοκινήτων και αυτοκινήτων αποκομιδής απορριμμάτων, με τη διενέργεια ξεχωριστών ανοιχτών διαγωνισμών, κατόπιν αναγραφής τους σε διαφορετικούς κωδικούς είδους, με συνέπεια τα σχετικά σχέδια συμβάσεων να μην υπαχθούν στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά παράβαση των σχετικών διατάξεων (άρθρο 19 ν.3193/2003), καθόσον η συνολικά προϋπολογισθείσα δαπάνη και των δύο προμηθειών υπερβαίνει το ποσό του 1.000.000 ευρώ, άνω του οποίου απαιτείται η υποβολή του σχεδίου σύμβασης προς έλεγχο από το αρμόδιο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 172/2009 (Συγγνωστή πλάνη)
Μίσθωση φορτηγού για τη μεταφορά μπαζών από τις συνοικίες της πόλης στη χωματερή του Δήμου. Δαπάνη μη νόμιμη, διότι : α) κατά παράβαση των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 199 παρ. 2 και 3 του ΔΚΚ, ο Δήμος προέβη στην απευθείας ανάθεση μίσθωσης φορτηγού, ενώ όφειλε να τηρήσει την προβλεπόμενη στο π.δ. 270/1981 διαδικασία της δημοπρασίας, β) δεν προηγήθηκε της σύναψής της η προβλεπόμενη από την 5100/1600/10.4.1984 απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, έγκριση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 137/2008
Μίσθωση απορριμματοφόρου από δήμο, για διάστημα δύο μηνών, είναι ανεπίτρεπτη, αν δεν έχει προηγηθεί η έγκριση που προβλέπεται στις διατάξεις της 5100/1600/10-4-1984 (ΦΕΚ 387 Β΄) απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας. Η εκ των υστέρωνέγκριση δεν παράγει έννομα αποτελέσματα.


 

 

 

ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΑΛΛΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ

Ελ. Συν. Τμ.7 Πράξη 83/2011 
Νόμιμη η δαπάνη μίσθωσης αποκριάτικων αρμάτων για την πραγματοποίηση της αποκριάτικης παρέλασης, καθώς εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Δήμου, όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, συντελεί δε στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του, καθόσον οι αποκριάτικες αυτές εκδηλώσεις συμβάλλουν στην ψυχαγωγία και στην εν γένει προαγωγή των πολιτιστικών ενδιαφερόντων των δημοτών, οι οποίοι, συμμετείχαν μαζικώς σε μια εκδήλωση, η οποία επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο και αποτελεί θεσμό για το Δήμο.


 



ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 353/2013
Μίσθωση μεταφορικού μέσου (λεωφορείου) για τη μεταφορά παιδιών για συμμετοχή στο πρόγραμμα εκμάθησης κολύμβησης του Δήμου. Λειτουργική δαπάνη καθόσον η μεταφορά των συμμετεχόντων στο πρόγραμμασυμβάλλει στηνεπιτυχή διοργάνωσηκαιυλοποίηση του προγράμματος αυτούκαισυνάδει με την υποχρέωση προώθησης και εφαρμογής προγραμμάτων ενίσχυσης του μαζικού αθλητισμού. Δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο. Νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 102/2012.
Μίσθωση λεωφορείων για τη  μεταφορά των μελών των αθλητικών προγραμμάτων του Δήμου, κατά τη διάρκεια προγράμματος. Λειτουργική,  καθόσον η μεταφορά των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα  δημιουργικής απασχόλησης, προκειμένου να λάβουν μέρος στις σχετικές αθλητικές, εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, συμβάλλει στην  επιτυχή διοργάνωση  και  υλοποίηση του προγράμματος αυτού  και  συνάδει τόσο  με τη μέριμνα για την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών, όσο και με την υποχρέωση προώθησης και εφαρμογής  πολιτιστικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων και  προγραμμάτων ενίσχυσης του μαζικού αθλητισμού. Εξάλλου, η δαπάνη αυτή  δεν υπερβαίνει, ενόψει της διάρκειας του προγράμματος (45 ημέρες) και  του μεγάλου αριθμού των συμμετεχόντων (1.500 παιδιά κατά προσέγγιση), το επιβαλλόμενο από τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής προσήκον μέτρο, ούτε αντιτίθενται, λόγω της αναγκαιότητάς της, στην αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης. Νόμιμη δαπάνη.


Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 1/2012.
Ο Δήμος μη νομίμως προέβη, χωρίς την προηγούμενη διενέργεια δημοπρασίας, στην με απευθείας συμφωνία μίσθωση αυτοκινήτων. Τούτο δε διότι οι επίμαχες μισθώσεις συνιστούν απλές μισθώσεις κινητών πραγμάτων, που διέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 199 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, σύμφωνα με τις οποίες, η απευθείας μίσθωση κινητών επιτρέπεται είτε με απόφαση του δημάρχου για χρονικό διάστημα μέχρι τριών μηνών είτε με αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, εφόσον όμως απέβη άκαρπη η διενεργηθείσα δημοπρασία. Εξάλλου, οι ως άνω συμβάσεις δεν συνιστούν συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης για τις οποίες, κατά το άρθρο 193 του ιδίου Κώδικα, εφαρμόζονται οι περί προμηθειών διατάξεις. Η έγκριση της μίσθωσης αυτοκινήτων από το Γ.Γ. Περιφέρειας προβλέπεται σε περίπτωση μίσθωσης αυτοκινήτωνδημόσιας χρήσης για τη μεταφορά προσώπων, υλικών κ.λπ., όχι δε και στην περίπτωση μίσθωσης αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης για τις ανάγκες των υπηρεσιών τους. Μη νόμιμη η δαπάνη. Συγγνωστή πλάνη.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 367/2006
Δαπάνη μίσθωσης λεωφορείων για εκδρομή συμβούλων δημοτικού διαμερίσματος Δήμου. Μη νόμιμη, καθόσον δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου η πολιτιστική επιμόρφωση των οργάνων των δημοτικών αρχών και των συνεργατών τους με δαπάνες του Δήμου. Εξάλλου δεν μπορεί να υπαχθεί στις περιπτώσεις της παρ. 4 του άρθρου 218 του Δ.Κ.Κ., διότι δεν σχετίζεται με την εδαφική περιφέρεια του Δήμου. Μη λειτουργική.


Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 256/2006
Μίσθωση ιδιωτικού λεωφορείου για τη μετακίνηση Ελληνοφώνων μαθητών της Νοτίου Ιταλίας από την Πάτρα στην Αθήνα στα πλαίσια διοργάνωσης διαγωνισμού Εκθέσεων ιδεών στην ελληνική γλώσσα, που προκήρυξε ο Οργανισμός για τη διεθνοποίηση της Ελληνικής γλώσσας. Μη νόμιμη, καθόσον δεν πρόκειται για πολιτιστική εκδήλωση που συμβάλλει στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, όπως αυτοί διαγράφονται στο άρθρο 24 του Π.Δ.410/1995. Συγγνωστή πλάνη.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 216/2006
Μίσθωση λεωφορείων από το ΚΤΕΛ για τη μεταφορά του προσωπικού του δήμου από τις εγκαταστάσεις του παλαιού αμαξοστασίου στο νέο αμαξοστάσιο. Μη νόμιμη, καθόσον δεν προκύπτει από τα υποβαλλόμενα στοιχεία, ότι χορηγήθηκε, η προβλεπόμενη από τις διατάξεις της 5100/1600/1984 υπουργικής απόφασης, άδεια σκοπιμότητας του Γ.Γ. της οικείας Περιφέρειας, ο οποίος είναι ο μόνος αρμόδιος να εκτιμήσει την αναγκαιότητα μίσθωσης οχημάτων δημόσιας χρήση από Δήμο.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 175/2006


Μίσθωση πούλμαν από εταιρεία, κατόπιν διαγωνισμού, για τη μεταφορά δημοτών για θαλάσσια μπάνια. Μη νόμιμη. Συγγνωστή πλάνη. Σχετ. η 3681/05 πράξη του Β' Κλιμακίου.

Ελ.Συν. Τμ7 Πράξη 103/2006
Μίσθωση λεωφορείων οπό Δήμο για την πραγματοποίηση εκδρομών α) στη Δράμα με τον Πολιτιστικό Σύλλογο, β) στην Τουρκία με δημοτικούς συμβούλους και γ) στην Καστοριά με άτομα τρίτης ηλικίας. Δαπάνες μη νόμιμες, καθόσον από τα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει ο σκοπός για τον οποίο πραγματοποιήθηκαν οι ως άνω εκδρομές και έτσι δεν μπορεί να διαπιστωθεί η συμβολή τους στην εξυπηρέτηση της λειτουργικής δραστηριότητας του δήμου ή στην εκπλήρωση των σκοπών του. Συγγνωστή πλάνη.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 102/2006
Μίσθωση λεωφορείου για μετάβαση μαθητών των σχολείων Δήμου στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής και για τη μεταφορά δημοτών στο πλαίσιο των προγραμμάτων "Παιδί και Θάλασσα' και "Ηλικιωμένοι και Θάλασσα". Νόμιμες οι δαπάνες, καθόσον ευρίσκουν έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 24 του Δ.Κ.Κ., δοθέντος ότι οι ανωτέρω μεταφορές, ως εκ της φύσεως του σκοπού τους σχετίζονται με την εδαφική περιφέρεια του Δήμου και προάγουν τα κοινωνικά και πολιτιστικά ενδιαφέροντα των δημοτών.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 71/2006
Μίσθωση λεωφορείου για τη μεταφορά εκδρομέων σε εκδηλώσεις του Δήμου. Μη νόμιμη, καθόσον: α) η μία εκδήλωση σχετίζεται με την εδαφική περιφέρεια του δήμου πρόκειται όμως, για τη μεταφορά δημοτών από άλλο δήμο, β) η άλλη εκδήλωση δεν σχετίζεται με την εδαφική περιφέρεια του δήμου, ούτε προκύπτει ότι πρόκειται για πολιτιστική εκδήλωση που οργανώθηκε από κοινού με άλλους δήμους ή φορείς, κατόπιν αποφάσεων των Δ.Σ. αυτών και γ) δεν συμβάλλουν στην εκπλήρωση των σκοπών του δήμου (αρθρ. 24 του Π.Δ. 410/95).

Ελ. Συν Τμ. 7 Πράξη 53/2005
Μίσθωση, από δήμο, τουριστικών λεωφορείων για την μεταφορά μελών Κ.Α.Π.Η. για θαλάσσια μπάνια. Δαπάνη μη νόμιμη, αφού δεν προσκομίζονται ως δικαιολογητικά του σχετικού χρηματικού εντάλματος τα δελτία κίνησης που όφειλε να εκδώσει, κατ' εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 13α του Π.Δ. 186/1992, όπως τροποποιήθηκε με την παρ.9 του άρθρου 3 του Ν. 3052/2002, το τουριστικό γραφείο, πριν την εκκίνηση των λεωφορείων και τη διενέργεια των δρομολογίων. Συγγνωστή πλάνη.

Ελ. Συν Τμ. 7 Πράξη 61/2005
Όμοια η
Ελ.Συν. Β Κλ. Πράξη 182/2005
Μίσθωση ιδιωτικού λεωφορείου από δήμο για τη δωρεάν μεταφορά στην Πανεπιστημιούπολη των φοιτητών που κατοικούν στο δήμο. Δαπάνη μη νόμιμη, καθόσον δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούν οι ο.τ.α., με οποιοδήποτε τρόπο μεταφορά φοιτητών στα οικεία πανεπιστημιακά ιδρύματα που λειτουργούν μακριά από τον τόπο της εδαφικής τους περιφέρειας. Συγγνωστή πλάνη. (Σχετ. Πραξ. Β.' Κλιμ. 182/2005) .

Ελ.Συν. Β Κλ. Πράξη 368/2005
Καταβολή μισθώματος σε εταιρία για τη δωρεάν μεταφορά δημοτών για θαλάσσια μπάνια. Μη νόμιμη. Συγγνωστή πλάνη.

Ελ.Συν. Β Κλ. Πράξη 443/2005
Καταβολή μισθώματος λεωφορείου σε εταιρεία, που εκμίσθωσε σε δήμο, για τη μεταφορά αντιπροσωπείας αυτού σε Πανελλήνιο Συνέδριο Προσκόπων. Δεν προάγει τα κοινωνικά, πνευματικά, πολιτιστικά και οικονομικά ενδιαφέροντα των δημοτών. Μη νόμιμη.


 

ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Οι συμβάσεις προμηθειών των Ο.Τ.Α., στις οποίες περιλαμβάνονται και οι μισθώσεις και χρηματοδοτικές μισθώσεις κινητών πραγμάτων (μηχανημάτων, οχημάτων κ.λπ.), υπάγονται σε έλεγχο νομιμότητας, πριν από τη σύναψή τους, από τον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου ή κατά περίπτωση από το αρμόδιο Κλιμάκιο του Δικαστηρίου, τυχόν δε παράλειψη του ελέγχου αυτού συνεπάγεται την ακυρότητά τους. Δεν υποβλήθηκε η σύμβαση μίσθωσης απορριμματοφόρων σε προσυμβατικό έλεγχο. Μη νόμιμη η δαπάνη. (
Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 85/2012)

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ

ΓνΝΣΚ (Τμ.Γ) 765/1997 Η υπ αριθ.5100/1600/10.4.1984 (ΦΕΚ 387 Β) απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως ("καθορισμός διαδικασίας μίσθωσης ιδιωτικών αυτοκινήτων από Δημόσιες Υπηρεσίες και τις υπηρεσίες που αναφέρονται ή εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 του ΝΔ 2396/53") δεν θίχθηκε από τη διάταξη του άρθρου 19 παρ.3 Ν.2503/97. Εξάλλου, προκειμένης μισθώσεως αυτοκινήτων έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 82 επ. Ν.2362/1995 για το Δημόσιο και του άρθρου 34 ΠΔ 410/1995 για τους Ο.Τ.Α. α βαθμού.

[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας