Σχετική νομολογία |
Ελ. Συν. Τμ. Μείζονος Απόφαση 1353/2018- Όμοια η Ελ. Συν. Τμ. Μείζονος Απόφαση 1355/2018
Η εν λόγω προγραμματική σύμβαση καταρτίζεται σύμφωνα με τα άρθρα 30 παρ. 1 δ΄ ν. 3536/2007 και 1 παρ. 2 Κ.Υ.Α. 2527/2009, με τα οποία προβλέπεται η δυνατότητα να ανατεθεί από τους Δήμους στον οικείο ΦΟ.Δ.Σ.Α. η συλλογή και η μεταφορά στερεών αποβλήτων. Στο πλαίσιο αυτό, οι πλύσεις κάδων, καθώς και η προμήθεια υλικών - ήτοι οι απαιτούμενες πλαστικές σακούλες για τη συλλογή απορριμμάτων από βυθιζόμενους κάδους (πηγάδια) που διαθέτει ο Δήμος - αποτελούν αναγκαίες υποστηρικτικές εργασίες για την υλοποίηση της εν λόγω συλλογής και μεταφοράς, χωρίς τις οποίες δεν δύναται να εκτελεστεί το αντικείμενο της συγκεκριμένης σύμβασης. Συνεπώς, νομίμως με την ελεγχόμενη σύμβαση ανατίθεται στην ΦΟ.Δ.Σ.Α. η εργασία της πλύσης κάδων, καθώς και η προμήθεια των ως άνω σακουλών. Περαιτέρω, οι ΦΟ.Δ.Σ.Α. (άρθρο 1 παρ. 5 Κ.Υ.Α. 2527/2009), δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις με φυσικά ή νομικά πρόσωπα για την ανάθεση επιμέρους υπηρεσιών διαχείρισης των αποβλήτων και λοιπών υπηρεσιών λειτουργίας, σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία. Εν προκειμένω, δεδομένου ότι η ΦΟ.Δ.Σ.Α. δεν διαθέτει το απαιτούμενο προσωπικό για την άσκηση των εκ του νόμου αρμοδιοτήτων της, αλλά και για την παροχή των ως άνω νομίμως αναλαμβανόμενων υποστηρικτικών εργασιών συλλογής και μεταφοράς αποβλήτων προς τους Δήμους - μέλη της – δύναται να διενεργεί διαγωνισμούς για την ανάθεση των σχετικών υπηρεσιών σε αναδόχους. Τέλος, η πρόβλεψη, με το άρθρο 4 της ελεγχόμενης σύμβασης, της χρηματικής αντιπαροχής του Δήμου, σε περίπτωση μη καταβολής εντός ενός μηνός από την ημερομηνία τιμολόγησης της οφειλόμενης εκ μέρους του Δήμου τριμηνιαίας δόσης προς τη ΦΟ.Δ.Σ.Α., απευθείας ικανοποίησης της απαίτησης της τελευταίας με παρακράτηση του αντίστοιχου ποσού από τα εισπραττόμενα - για λογαριασμό του Δήμου - από τη Δ.Ε.Η. Α.Ε. ή τον εναλλακτικό προμηθευτή ανταποδοτικά τέλη ή, εάν αυτά δεν επαρκούν, από τους αποδιδόμενους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους του Δήμου, δεν εμπίπτει στο πεδίο του άρθρου 9 ν. 3854/2010. Ωστόσο, ο εν λόγω συμβατικός όρος συνιστά επουσιώδη πλημμέλεια του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης διότι ο τρόπος αυτός καταβολής της χρηματικής αντιπαροχής εκ μέρους του Δήμου, καίτοι αφορά σε συμβατικό τίμημα και όχι σε εισφορά του προς τον ΦΟ.Δ.Σ.Α., στην οποία αναφέρεται η απευθείας, μέσω του παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας, παρακράτηση από τα οικεία ανταποδοτικά τέλη, αφενός μεν εν τοις πράγμασι έχει την ίδια φύση με την συγκεκριμένη εισφορά, αφού δίδεται για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, έστω και κατ’ ανάθεση, την οποία μάλιστα (εισφορά) και προσαυξάνει, και συνιστά τον κύριο τρόπο καταβολής, αφετέρου συμφωνείται επικουρικώς σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής και για την ομαλή εξέλιξη της επίμαχης σύμβασης. Αναθεωρείται η 894/2018 απόφαση του VI Τμήματος του Ελ. Συν.- Όμοια η 893/2018 απόφαση του VI Τμήματος του Ελ. Συν.
Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 100/2018
Καταβολή στη «Φο.Δ.Σ.Α. ΧΧΧ Α.Ε.» τιμήματος για την εκτέλεση δύο προγραμματικών συμβάσεων με αντικείμενο την αποκομιδή και μεταφορά απορριμμάτων.Οι ως άνω συμβάσεις δεν έχουν το ελάχιστο νόμιμο αναγκαίο περιεχόμενο, ήτοι δεν προκύπτει από το περιεχόμενό τους ή από τα στοιχεία του φακέλου ότι συνέτρεξαν συγκεκριμένοι και σαφείς αντικειμενικοί λόγοι που καθιστούσαν αδύνατη την εκ μέρους του Δήμου άσκηση της αρμοδιότητάς του για τη συλλογή και μεταφορά των στερεών αποβλήτων με ίδια μέσα, καθόσον ούτε στο κείμενο των συμβάσεων ούτε στις εγκριτικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου αναφέρονται συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει πράγματι η αδυναμία του Δήμου να εκτελέσει τις επίμαχες υπηρεσίες διά των αρμοδίων υπηρεσιών του, αλλά γίνεται μόνον αόριστη επίκληση της μη επάρκειας της υλικοτεχνικής υποδομής και του προσωπικού του. Επίσης, οι συμβάσεις αυτές δεν περιλαμβάνουν αναλυτικό προϋπολογισμό (κοστολόγηση) των υπηρεσιών ή των επιμέρους κατηγοριών υπηρεσιών σε αντιστοιχία με συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών (λ.χ. κόστος μισθοδοσίας, κόστος χρήσης μηχανημάτων ή οχημάτων κ.λπ.), έστω και κατά προσέγγιση, έτσι ώστε από το άθροισμα των επιμέρους προϋπολογισμών να προκύπτει και, επομένως, να δικαιολογείται ο συνολικός προϋπολογισμός τους. Τέλος, στο κείμενο αυτών ούτε προσδιορίζεται σαφώς ούτε επισυνάπτεται σ’ αυτές, ως παράρτημα, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσής τους. Μη νόμιμες δαπάνες.
Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 215/2017
Όμοια η 248/2017
Ο τρόπος προσδιορισμού του διοικητικού κόστους παροχής υπηρεσιών εκ μέρους της αναπτυξιακής Α.Ε για την εκτέλεση του αντικειμένου της συγκεκριμένης προγραμματικής σύμβασης, ήτοι σε σχέση με την εκτιμώμενη συνολική ποσότητα αστικών στερεών αποβλήτων που παράγει ο Δήμος, δεν είναι νόμιμος. Τούτο, διότι, η εν λόγω ποσότητα συνιστά κριτήριο προσδιορισμού της συμμετοχής έκαστου δήμου στο κόστος ετήσιας διαχείρισης της αναπτυξιακής Α.Ε ως Φο.Δ.Σ.Α., ήτοι σε σχέση με τις υπηρεσίες διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων (μεταφόρτωση, προσωρινή αποθήκευση και επεξεργασία αυτών), τις οποίες παρέχει ο Φο.Δ.Σ.Α., και όχι σε σχέση με τις εργασίες συλλογής και μεταφοράς αυτών (αποβλήτων συσκευασίας). Περαιτέρω, μολονότι μεταξύ των υποχρεώσεων της αναπτυξιακής Α.Ε., περιλαμβανόταν και η παροχή από το εξειδικευμένο προσωπικό της γνωμοδοτήσεων και συμβουλών σε τεχνικά θέματα αναφορικά με τις δράσεις και ενέργειες του Δήμου, καθώς επίσης η σύνταξη συγκεκριμένων προτάσεων εναλλακτικών τεχνικών λύσεων για την καλή λειτουργία του συστήματος και την εφαρμογή των απαραίτητων βελτιωτικών ενεργειών ως προς την προστασία της υγιεινής και της ασφάλειας κατά τη λειτουργία του, ωστόσο, η υποχρέωση αυτή δεν εκπληρώθηκε. Μη νόμιμη δαπάνη.
Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 1/2014
Kαταβολή στη Δ.Ε.Υ.Α. δαπάνης εναπόθεσης απορριμμάτων. Παρά το ότι δεν υφίσταται υποχρέωση σύναψης προγραμματικής σύμβασης, αφού οι υποχρεώσεις των μερών προσδιορίζονται επακριβώς στο νόμο, εφόσον τα συμβαλλόμενα μέρη επέλεξαν τη νομική αυτή μορφή δέσμευσης για την εκτέλεση των προαναφερόμενων υπηρεσιών, ήταν υποχρεωμένα να τηρήσουν τη διαδικασία και τις διατυπώσεις σύναψης των προγραμματικών συμβάσεων καθώς και της διενέργειας προσυμβατικού ελέγχου από το αρμόδιο όργανο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Δεδομένου ότι στις βεβαιώσεις καλής εκτέλεσης εργασιών της αρμόδιας επιτροπής του Δήμου επισυνάπτονται 94 δελτία παραλαβής απορριμμάτων, τα οποία, ενόψει του ότι φέρουν τα διαλαμβανόμενα στο άρθρο 3 της προγραμματικής σύμβασης στοιχεία, που απαιτούνται για τα ζυγολόγια, αποτελούν νόμιμο δικαιολογητικό εκκαθάρισης της δαπάνης αντί των ζυγολόγιων. Μη νόμιμη δαπάνη. Συγγνωστή πλάνη.
Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 51/2014
Η αρμοδιότητα των Φο.Σ.Δ.Α για την προσωρινή αποθήκευση, μεταφόρτωση, επεξεργασία, αξιοποίησηκαι διάθεση των στερεών αποβλήτων και η υποχρέωση καταβολής από τους Ο.Τ.Α. - μέλη της αντίστοιχης ετήσιας εισφοράς από τους ΟΤΑ - μέλη του, απορρέουνευθέως εκ του νόμου και, ως εκ τούτου, δεν απαιτείται η σύναψη σχετικήςπρογραμματικής σύμβασης. Ωστόσο μετην απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΣΔΑ,καθορίστηκε, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 9 τουν.3854/2010, όπως ισχύει, τοκόστος των παρεχομένων στο Δήμο υπηρεσιών σε ευρώ ανά τόνο, όχι όμως και το ετήσιο εκείνο που αποτελεί το ποσό της ετήσιας υποχρεωτικής εισφοράς τους και ορίστηκε, περαιτέρω, ότι οιπληρωμές θα γίνονταισε τέσσερις τριμηνιαίες δόσεις ανά έτος, με την υποβολή ζυγολογίων. Επομένως, η καταβολή με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, χωρίς προηγουμένως να έχει, νομίμως, καθοριστεί το ποσό της ετήσιας εισφοράς του Δήμου, είναι μη νόμιμη. Μη νόμιμη δαπάνη. Συγγνωστή πλάνη.
Ελ.Συν. Κλιμάκιο Ζ' Πράξη 141/2012
Οι ΦΟΔΣΑ, ακόμα και στην περίπτωση που έχουν τη μορφή ανώνυμης εταιρίας και κατ' εξαίρεση των όσων ισχύουν γενικά για τα συμβαλλόμενα στις προγραμματικές συμβάσεις των Ο.Τ.Α. μέρη (πρβλ. Ε.Σ. Ζ' Κλιμ. πράξεις 109, 115/2011), μπορούν να συμβάλλονται ως κύρια συμβαλλόμενα μέρη σε προγραμματικές συμβάσεις του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, σε συνδυασμό με το άρθρο 225 του ν. 3463/2006, με το άρθρο πρώτο του οποίου κυρώθηκε ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων, με τους Δήμους μέλη τους. Αντικείμενο των συμβάσεων αυτών, όταν αφορούν σε υπηρεσίες διαχείρισης στερεών αποβλήτων, μπορεί να είναι μόνο η εκ μέρους των οικείων Δήμων ανάθεση στον οικείο Φ.Ο.Δ.Σ.Α. είτε της διαχείρισης των αποβλήτων τους είτε της ανάθεσης της διαχείρισής τους σε τρίτους με τίμημα το καταβαλλόμενο από τους συμβαλλόμενους Δήμους αντίτιμο της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων τους ή της ανάθεσης της διαχείρισής τους σε τρίτους, το οποίο και ισούται με την ετήσια εισφορά τους προς τον οικείο ΦΟΔΣΑ, που καθορίζεται σύμφωνα με τα άρθρα 9 παρ. 1 του ν. 3854/2010 και 5 παρ. 2 της 2527/2009 κ.υ.α.. Δεν είναι δυνατόν, όμως, το αντίστροφο, ήτοι η εκ μέρους του οικείου ΦΟΔΣΑ ανάθεση στους οικείους Δήμους είτε της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων, για τη διαχείριση των οποίων είναι αρμόδιος είτε της ανάθεσης της διαχείρισής τους σε τρίτους, με εξαίρεση την περίπτωση που αποδεδειγμένα ο οικείος ΦΟΔΣΑ δεν λειτουργεί. Μόνο στην τελευταία περίπτωση είναι δυνατόν να αναλάβουν τη διαχείριση των αποβλήτων τους απευθείας οι οικείοι Δήμοι, καθώς η τελευταία δυνατότητα αφενός θα ήταν αντίθετη με την υποχρεωτική εκ του νόμου ανάθεση της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων των οικείων Δήμων στους υποχρεωτικώς συσταθέντες με σχετικές αποφάσεις των Δημοτικών τους Συμβουλίων ΦΟΔΣΑ, αφετέρου θα κατέλυε τη σαφή βούληση του νομοθέτη για διαχείριση των στερεών αποβλήτων των Δήμων της χώρας όχι σε επίπεδο εκάστου Δήμου άλλα σε επίπεδο Περιφέρειας και των Διαχειριστικών Ενοτήτων της και κατ' επέκταση τον Εθνικό και τους Περιφερειακούς Σχεδιασμούς Διαχείρισης των Στερεών Αποβλήτων.
Ελ.Συν. Κλιμάκιο Ζ' Πράξη 83/2012
Προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου και της Διαδημοτικής Επιχείρησης Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων με αντικείμενο την τελική διάθεση των οικιακών στερεών αποβλήτων του Δήμου για το έτος 2012. Δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης. Ωστόσο, κρίνεται ότι για την υπογραφή της θα πρέπει να επέλθουν οι εξής τροποποιήσεις: α) Η διάρκεια ισχύος της σύμβασης δεν μπορεί να ανατρέχει σε χρόνο πριν από την έκδοση της παρούσας Πράξης του Κλιμακίου, β) Δοθέντος ότι οι προγραμματικές συμβάσεις εμπίπτουν στην ευρύτερη έννοια των δημοσίων συμβάσεων και ως εκ τούτου διέπονται από την αρχή της νομιμότητας και όχι από την αρχή της ελευθερίας των συμβάσεων, πρέπει ο σχετικός όρος περί δυνατότητας τροποποίησης της διάρκειας της σύμβασης κατά την κρίση των συμβαλλόμενων μερών να απαλειφθεί και γ) για τη νομιμότητα της προγραμματικής σύμβασης απαιτείται, εκτός από την εγγραφή των σχετικής πίστωσης εις βάρος του οικείου ΚΑΕ του προϋπολογισμού του Δήμου, οικονομικού έτους 2012, η σχετική συνολική δαπάνη να έχει αναληφθεί νομίμως.
Ελ.Συν. Κλιμάκιο Ζ' Πράξη 54/2012
Προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου και της Διαδημοτικής Επιχείρησης Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων που λειτουργεί ως Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟ.Δ.Σ.Α.), με αντικείμενο την ενίσχυση του μηχανισμού καθαριότητας του Δήμου για το έτος 2012. Δεν συντρέχει λόγος που να κωλύει την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου προγραμματικής σύμβασης.
Ελ.Συν. Κλιμάκιο Ζ' Πράξη 53/2012
Προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου και του Ενιαίου Συνδέσμου Διαχείρισης Απορριμμάτων, με αντικείμενο την ανάθεση σε ιδιώτη της διαχείρισης και λειτουργίας του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (Χ.Υ.Τ.Α.) με σκοπό την τελική διάθεση των στερεών αποβλήτων του Δήμου για δύο (2) έτη από το χρόνο υπογραφής της σύμβασης. Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης. Πλημμέλειες: α) Το σχέδιο σύμβασης δεν έχει το ελάχιστο κατά νόμο περιεχόμενο, καθώς δεν περιλαμβάνει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των ενεργειών που ο Ε.Σ.Δ.Α. αναλαμβάνει σύμφωνα με τη σύμβαση να εκτελέσει, ιδιαίτερα δε χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της δημοπράτησης και ανάθεσης σε ιδιώτη των υπηρεσιών διαχείρισης και λειτουργίας του Χ.Υ.Τ.Α.. β) Στο σχέδιο δεν διευκρινίζεται ότι το το καταβαλλόμενο από το Δήμο αντίτιμο της ανάθεσης της διαχείρισης των αποβλήτων του σε ιδιώτη εκ μέρους του Ε.Σ.Δ.Α. ισούται με την ετήσια εισφορά του Δήμου προς τον Ε.Σ.Δ.Α., που έχει καθοριστεί με σχετική απόφαση του Δ.Σ. του Ε.Σ.Δ.Α., ενώ ορίζεται ότι αυτό (το τίμημα) θα καταβάλλεται όχι σε τέσσερις (4) ισόποσες τριμηνιαίες δόσεις, όπως το άρθρο 9 παρ. 1 του ν. 3854/2010 προβλέπει, αλλά ανά μήνα. γ) Η κοινή επιτροπή παρακολούθησης της σύμβασης, συγκροτείται από δύο (2) μόνο μέλη, κατά παράβαση της γενικής αρχής της συγκρότησης των συλλογικών οργάνων από τρία (3) τουλάχιστον μέλη. Επιπλέον στο νέο όμοιο σχέδιο σύμβασης που θα υποβληθεί για έλεγχο νομιμότητας πρέπει να περιλαμβάνει και ειδικό όρο που να προβλέπει ότι η ισχύς της προς σύναψη σύμβασης θα λήξει κατά το χρόνο έναρξης λειτουργίας του νέου ενιαίου ΦΟ.Δ.Σ.Α. για την Περιφέρεια.
Ελ.Συν. Κλιμάκιο Ζ' Πράξη 50/2012
Προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου και του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟ.Δ.Σ.Α.), με αντικείμενο την τελική διάθεση των οικιακών στερεών αποβλήτων του Δήμου για το έτος 2012. Δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης.
Ελ.Συν.Πράξη 306/2011 Τμ. 7
Οι ΦΟΔΣΑ μπορούν, κατ' εξαίρεση, για την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των σκοπών τους, να συμμετέχουν ως κύρια αντισυμβαλλόμενα μέρη στη σύναψη προγραμματικής σύμβασης του άρθρου 225 του ν. 3463/2006 (και ήδη άρθρου 100 του ν. 3852/2010) με τον αντίστοιχο Ο.Τ.Α., με αντικείμενο τον τρόπο οργάνωσης και άσκησης των δραστηριοτήτων τους, χωρίς ωστόσο η άσκηση αυτών και η εν γένει εκτέλεση των υποχρεώσεων των συμβαλλομένων μερών, να εξαρτάται από τη σύναψη ή τη νόμιμη σύναψη της συμβάσεως αυτής, αφού αυτές απορρέουν ευθέως εκ του νόμου. Στην προγραμματική αυτή σύμβαση απαιτείται να καθορίζεται, κατά τρόπο σαφή και ορισμένο, μεταξύ άλλων, ο προϋπολογισμός της, που προσδιορίζεται με βάση το ετήσιο κόστος διαχείρισης που αναλογεί στον οικείο Ο.Τ.Α. (ετήσια εισφορά Ο.Τ.Α), ανάλογα με τις ποσότητες στερεών αποβλήτων που του αντιστοιχούν και διακινούνται μέσω του συστήματος, ανά έτος ή και με βάση άλλα ενδεχομένως πρόσθετα κριτήρια, όπως τα στοιχεία αυτά καθορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Φο.Δ.Σ.Α., και επαναπροσδιορίζεται με τη χρήση απολογιστικών στοιχείων, τυχόν δε αποκλίσεις συνυπολογίζονται κατά τον προσδιορισμό του κόστους διαχείρισης του επόμενου, από τον απολογισμό, έτους. Όταν η προϋπολογιζόμενη, κατά τα ανωτέρω, δαπάνη της συμβάσεως αυτής, υπερβαίνει το ποσό, χωρίς Φ.Π.Α., των 500.000,00 ευρώ, διενεργείται υποχρεωτικά προληπτικός έλεγχος νομιμότητας από το αρμόδιο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου η δε παράλειψη υπαγωγής της στον έλεγχο αυτό επιφέρει, κατά την ως άνω ρητή νομοθετική πρόβλεψη, την ακυρότητά της (βλ. Πρ. VII Tμ. 115/2007, ΙV Τμ. 173/2006, 54, 174/2009).
Ελ.Συν. Πράξη 90/2011 Κλιμάκιο Z
Προγραμματική σύμβαση Δήμου και Αναπτυξιακής Α.Ε. - ΦΟΔΣΑ. α) Ενόψει των μεταβολών που επέρχονται με το Ν. 3852/2010 σχετικά με τους φορείς διαχείρισης στερεών αποβλήτων, η διάρκεια της ισχύος της υπό σύναψη προγραμματικής σύμβασης μη νομίμως ορίζεται ως 10ετής. Ο σχετικός όρος πρέπει να αναμορφωθεί και η διάρκειά της να οριοθετηθεί από την υπογραφή της έως το χρονικό σημείο της δημιουργίας, μέσω της διαδικασίας συγχώνευσης των υφισταμένων, νέου ΦΟ.Δ.Σ.Α. - ενιαίου συνδέσμου της Περιφέρειας. β) Ακόμα, σε κάθε περίπτωση, ο όρος σχετικά με τη δυνατότητα παρατάσεως της ισχύος της συμβάσεως τίθεται αορίστως γ) Για τη νομιμότητα της προγραμματικής σύμβασης απαιτείται να έχουν εξασφαλισθεί και εγγραφεί σχετικές πιστώσεις στους οικείους ΚΑΕ του σκέλους των εξόδων του δημοτικού προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2011 και οι σχετικές δαπάνες να έχουν αναληφθεί νομίμως.
Ελ. Συν. Πράξη VII Τμήματος 280/2008.
Ανακλητέα η 187/2008 πράξη του VII Τμήματος
Νόμιμη η προγραμματική σύμβαση μεταξύ Δήμου και Δημοτικής Επιχείρησης, που από 30-12-2007 λειτουργεί ως Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟ.Δ.Σ.Α.) και έχει ως αντικείμενο (η προγραμματική σύμβαση) την υλοποίηση δράσεων ανακύκλωσης απορριμμάτων καθώς και τον καθαρισμό των κάδων συλλογής απορριμμάτων, καθόσον, βάσει της διάταξης του άρθρου 30 παρ.2β' του ν.3536/2007, οι ανώνυμες εταιρείες που λειτουργούν ως ΦΟ.Δ.Σ.Α. δύνανται, κατ' εξαίρεση, να συνάπτουν προγραμματικές συμβάσεις ως κύρια συμβαλλόμενα μέρη.
|