Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Πληρωμής από το Δήμο
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομοθεσία
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης Χρηματοδοτήσεις κοινωφελών δημοτικών επιχειρήσεων (παρ. 1 άρθρου 259 ΚΔΚ)
ΚΑ Προϋπολογισμού 6738 
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Η συγκεκριμένη υποκατηγορία έχει αντικατασταθεί με την παρ. 1 του άρθρου 1 της υπ' αριθμ. 70560/16-11-2009 (ΦΕΚ 2394 Β') απόφασης, με την οποία δημιουργήθηκε διακριτός κωδικός για την εγγραφή χρηματοδοτήσεων κοινωφελών δημοτικών επιχειρήσεων, κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 259 του ΚΔΚ.

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 673 εγγράφονται οι προαιρετικές εισφορές, παροχές και επιχορηγήσεις. Ειδικότερα:

ο ΚΑ 6731 αφορά επιχορηγήσεις προς ΝΠΔΔ που καταβάλλονται βάσει του άρθρου 202 παρ. 1 του ΚΔΚ και με τους όρους που περιγράφονται στο άρθρο αυτό.

Στον ΚΑ 6733 εγγράφονται τα χρηματικά βοηθήματα σε απόρους που χορηγούνται σύμφωνα με το ίδιο άρθρο του ΚΔΚ (αλλά: η προμήθεια ειδών διαβίωσης και περίθαλψης για τους ίδιους θα εγγραφεί στον ΚΑ 6481).

Στον ΚΑ 6735 «Επιχορηγήσεις σε πολιτιστικούς συλλόγους και σωματεία» εγγράφονται και οι επιχορηγήσεις φορέων που συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη και προβολή του δήμου (άρθρο 94 παρ. 4 περίπτ. 30 του ν. 3852/2010). Είναι δυνατόν ωστόσο, εναλλακτικά, οι επιχορηγήσεις αυτές να εγγραφούν σε αναπτυγμένη μορφή του ΚΑ 6737 «Λοιπές προαιρετικές πληρωμές για μεταβιβάσεις εισοδημάτων σε τρίτους».

Στον ΚΑ 6736 θα εγγραφούν τα ποσά που μεταβιβάζονται σε τρίτους προς υλοποίηση προγραμματικών συμβάσεων, δηλ. αποτυπώνουν υποχρεώσεις που ανέλαβε ο δήμος και περιέχονται στη σύμβαση. Για την ορθότερη παρακολούθηση των πόρων που μεταβιβάζονται μέσω προγραμματικών συμβάσεων, ο ΚΑ 6736 θα αναπτυχθεί σε 6736.01, 6736.02 κ.ο.κ. ώστε κάθε προγραμματική σύμβαση να παρακολουθείται χωριστά.

Στον ΚΑ 6737 θα εγγραφούν τα ποσά των χρηματοδοτήσεων που παρέχονται σε κοινωφελείς δημοτικές επιχειρήσεις, κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 259 του ΚΔΚ. Για την ορθότερη παρακολούθηση των χρηματοδοτήσεων αυτών, ο ΚΑ 6737 θα αναπτυχθεί σε 6737.01, 6737.02 κ.ο.κ. ώστε να παρακολουθούνται χωριστά ανά επιχείρηση.

Όπως ήδη αναφέραμε στον Κ.Α. 6735, σε αναπτυγμένη μορφή του ΚΑ 6737 μπορεί να εγγραφούν και οι επιχορηγήσεις φορέων που συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη και προβολή του δήμου (άρθρο 94 παρ. 4 περίπτ. 30 του ν. 3852/2010).

Σε αναπτύξεις του ΚΑ 6739 θα εγγραφούν, μεταξύ άλλων, και τα έξοδα των ιδρυμάτων χωρίς νομική προσωπικότητα (περιουσία που έχει διατεθεί στους δήμους για την εκπλήρωση κοινωφελούς σκοπού) για τα οποία έχουν εγγραφεί αντίστοιχα έσοδα σε αναπτύξεις του ΚΑ 1421.

 

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

 

Κατεβάστε και την Κ.Υ.Α. 7028/03.02.2004 (ΦΕΚ 253/9-2-04 τεύχος Β') : Καθορισμός του τύπου του προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Για παρατηρήσεις κλπ δείτε την ενότητα:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ » ΕΣΟΔΑ- ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ » ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΙΣ » Χρηματοδότηση από ΟΤΑ- Διετές Πρόγραμμα Δράσης
 

Δικαιολογητικά πληρωμής από το Δήμο 1.  Προϋπολογισμός επιχείρησης ώστε να φαίνεται το έλλειμμα του έτους (παρ 1 άρθρο 259 του Ν.3463/2006 όπως ισχύει)

 

2. Απόσπασμα του εξειδικευμένου ετήσιου Πρόγραμμα Δράσης του δήμου της παραγράφου 3 του άρθρου 206 του Ν.3463/2006 από όπου θα φαίνεται η ένταξη της χρηματοδότησης (παρ 1 άρθρο 259 του Ν.3463/2006 όπως ισχύει)

 

3. Εισηγητική έκθεση της δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης (παρ 1 άρθρο 259 του Ν.3463/2006 όπως ισχύει)

 

4Απόφαση ΔΣ επιχείρησης για την ψήφιση της Εισηγητικής έκθεσης της δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης (παρ 1 άρθρο 259 του Ν.3463/2006 όπως ισχύει)

 

5. (από 19.01.2023) Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για την έγκριση της Εισηγητικής έκθεσης της δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης (παρ 1 άρθρο 259 του Ν.3463/2006 όπως ισχύει) (άρθρο 65 παρ.1 ν.3852/10(ΥΠ.ΕΣ. εγκ.131/6383/26.01.2023)

 

(από 09.08.2019 έως 18.01.2023) Απόφαση Οικονομικής Επιτροπής για την έγκριση της Εισηγητικής έκθεσης της δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης  (περίπτ.ιε.iii. παρ.1 άρθρο 72 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 3 του Ν.4623/19 και την παρ. 1 του άρθρου 40 του Ν. 4735/20)

 

  6. Απόφαση Δημάρχου για την ανάληψη υποχρέωσης (1)  (περίπτ. ε' παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18) (αλλαγή οργάνου διάθεσης της πίστωσης από 19.07.2018)
 

7. Bεβαίωση περί της εγγραφής και της ενημερότητας των στοιχείων της επιχείρησης στο Μητρώο Σύστασης και Λειτουργίας Επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. (από 1.7.2015 - άρθρο 26 του Ν.4257/2014) Για περισσότερα δείτε την σχετική ενότητα  ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ - ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ » ΜΗΤΡΩΑ - ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ » ΔΙΑΦΟΡΑ » Μητρώο σύστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων Ο.Τ.Α

(από την έναρξη λειτουργίας του Μητρώου Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης του άρθρου 6 του Ν.4674/20, η οποία θα γίνει με απόφαση του ΥΠ.ΕΣ., τα στοιχεία καταχωρίζονται στο Μητρώο αυτό- σχετική ενότητα:  ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ - ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ » ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ - ΔΙΑΥΓΕΙΑ » ΔΙΑΦΟΡΑ » Μητρώο Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης)

Ωστόσο, από 06.10.2023 (ημερ. έναρξης ισχύος ν.5056/23) καταργείται το άρθρο 6 του Ν.4674/20 περί Μητρώου Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, από την περίπτ.α' της παρ.2 του άρθρου 53 του ν.5056/23
 

8. Από 01.01.2015 για την είσπραξη αποζημιώσεων, επιδοτήσεων, οικονομικών ενισχύσεων, επιστροφών τόκων, εισφορών και λοιπών συναφών εσόδων,δεν προβλέπεται η έκδοση τιμολογίου από την Οδηγία 2006/112/ΕΕ. Η συναλλαγή δύναται να τεκμηριώνεται από παραστατικό που εκδίδει ο χορηγών το σχετικό ποσό ή η τράπεζα που το καταβάλλει (π.χ. απόφαση επιχορήγησης, βεβαίωση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ που περιλαμβάνει τα στοιχεία του δικαιούχου, το ποσό, την ημερομηνία ή άλλο ανάλογο στοιχείο). (ΠΟΛ 1003/31.12.2014)

 

[embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

   
Κρατήσεις

Δεν διενεργούνται κρατήσεις.
Η διάταξη της παρ 2 του άρθρου 259 του ν. 3463/06, ότι για τη χρηματοδότηση της επιχείρησης ισχύουν οι διατάξεις του κώδικα ΦΠΑ, καταργήθηκε με το ν. 4071/2012. Επίσης καταργήθηκε και το τμήμα της παρ 1 του άρθρου 259 που όριζε ότι η χρηματοδότηση αφορούσε και παρεχόμενες από την επιχείρηση υπηρεσίες και πλέον η χρηματοδότηση καλύπτει τη διαφορά μεταξύ εσόδων και εξόδων. Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η σχετική δαπάνη του δήμου δεν υπόκειται σε ΦΠΑ, αλλά ούτε και σε παρακράτηση φόρου εισοδήματος 8% (βλ. και
Εγγ. Δ12Β1009560ΕΞ2011/19.01.2011,  Υπ. Οικ. ΔΕΑΦ Β 1056098 ΕΞ 2015/23.04.2015)

Τι να προσέξω

(1) Η δαπάνη που αφορά χρηματοδότηση της κοινωφελούς επιχείρησης, κατά τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 259 του ν. 3463/2006, όπως ισχύουν, αναλαμβάνεται από τον δήμαρχο μετά τη σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, με την οποία καθορίζεται το ύψος αυτής. (παρ.4 άρθρο 206 Ν.4555/18)

Καθεστώς Φ.Π.Α.

Η διάταξη της παρ 2 του άρθρου 259 του ν. 3463/06, ότι για τη χρηματοδότηση της επιχείρησης ισχύουν οι διατάξεις του κώδικα ΦΠΑ, καταργήθηκε με το ν. 4071/2012. Επίσης καταργήθηκε και το τμήμα της παρ 1 του άρθρου 259 που όριζε ότι η χρηματοδότηση αφορούσε και παρεχόμενες από την επιχείρηση υπηρεσίες και πλέον η χρηματοδότηση καλύπτει τη διαφορά μεταξύ εσόδων και εξόδων. Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η σχετική δαπάνη του δήμου δεν υπόκειται σε ΦΠΑ, αλλά ούτε και σε παρακράτηση φόρου εισοδήματος 8% (βλ. και Εγγ. Δ12Β1009560ΕΞ2011/19.01.2011).

Σχετική νομοθεσία  
Σχετική νομολογία
ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΠΑΛΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ

Καθορισμός ύψους χρηματοδότησης
Νόμιμη χρηματοδότηση
Προληπτικός έλεγχος
Συμμετοχή Δήμου στην καταβολή ιδρυτικού κεφαλαίου σε υπό σύσταση επιχείρηση
Εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών της δημοτικής επιχείρησης από το Δήμο
Κάλυψη λειτουργικών εξόδων
Δραστηριότητες πολιτιστικών εκδηλώσεων
Πληρωμές οφειλών παρελθόντων οικονομικών ετών
Μη νόμιμες χρηματοδοτήσεις





Καθορισμός ύψους χρηματοδότησης

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 47/2012
Χρηματοδότηση κοινωφελούς επιχείρησης. Ο καθορισμός του ύψους της ετήσιας χρηματοδότησης της Κοινωφελούς Επιχείρησης από το Δήμο, όπως αναγράφεται στον πίνακα εσόδων του διετούς προγράμματος δράσης, προκύπτει μόνο από την κοστολόγηση των τριών δράσεων, ΑΑΑ, ΒΒΒ και ΓΓΓ, κατά παράβαση της παρ.4 του άρθρου 1 της 43887/2007 απόφασης του Υφυπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, που προβλέπει ότι το ύψος της χρηματοδότησης της επιχείρησης από το Δήμο καθορίζεται με βάση την κοστολόγηση των δραστηριοτήτων και υπολογισμό των εσόδων της επιχείρησης που προκύπτουν από τις συγκεκριμένες δραστηριότητες. Περαιτέρω, και ο περιορισμός της χρηματοδότησης της φερόμενης ως δικαιούχου κοινωφελούς επιχείρησης από το Δήμο, που αποτελεί το περιεχόμενο της συναφθείσας σύμβασης χρηματοδότησης, δεν ανταποκρίνεται στη διαφορά μεταξύ των εσόδων και εξόδων της επιχείρησης από τις συγκεκριμένες δραστηριότητες που πρόκειται να υλοποιήσει κατά το έτος αυτό, αλλά αφορά στην κάλυψη του συνολικού κόστους υλοποίησης της δράσης ΓΓΓ. Μη νόμιμη η δαπάνη.



Νόμιμη χρηματοδότηση

Ελ. Συν. Πράξη 272/2011 Τμ. 7

Χρηματοδότηση Κοινωφελούς Επιχείρησης. Η χρηματοδότηση της Επιχείρησης από το Δήμο, έλαβε χώρα νόμιμα, δεδομένου ότι αφορά σε καταβολή δόσεων χρηματοδότησης αυτής, των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου έτους 2009, σε εκτέλεση του διετούς προγράμματος δράσης, που ίσχυε κατά την αντίστοιχη χρονική περίοδο (11ος 2008-11ος 2010) και ως εκ τούτου δεν εξαρτάται η νομιμότητα αυτής από την εκ νέου κατάθεση διετούς προγράμματος δράσης για το μετά τον Οκτώβριο έτους 2010 χρονικό διάστημα. Το τιμολόγιο, ακόμα και αν εκδόθηκε σε χρόνο μετά τη λήξη της διαχειριστικής περιόδου, εντός της οποίας έγινε η πιστοποίηση παροχής των σχετικών υπηρεσιών, αποτελεί νόμιμο δικαιολογητικό της εντελλόμενης δαπάνης.

Ελ. Συν. Πράξη 208/2011 Τμ. 7
Χρηματοδότηση του Δήμου προς την Κοινωφελή Επιχείρηση. Η επίμαχη δαπάνη είναι νόμιμη, ανεξαρτήτως εάν η χρηματοδότηση της Επιχείρησης από το Δήμο καλύπτει σε μεγάλο βαθμό τις λειτουργικές της δαπάνες, ενώ ενόψει του αμιγώς κοινωφελούς χαρακτήρα των δραστηριοτήτων της, η επίμαχη χρηματοδότηση δεν αντίκειται στο άρθρο 107 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (πρώην άρθρο 87 Σ.Ε.Κ.).

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 300/2010    
Ανακαλείται η 290/2009 Πράξη του Τμ.7
Νόμιμη η επιχορήγηση δημοτικής επιχείρησης από το Δήμο στο πλαίσιο υλοποίησης του διετούς προγράμματος δράσης της, διότι όπως προκύπτει η επιχείρηση είναι σε θέση να καλύψει ένα σημαντικό μέρος του λειτουργικού της κόστους, με ίδια έσοδα και η λειτουργία της δεν ερείδεται αποκλειστικά στην επιχορήγησή της από το Δήμο.




Προληπτικός έλεγχος

Ελ. Συν. Πράξη 207/2011 Τμ. 7
Χρηματοδότηση του Δήμου προς την Κοινωφελή Επιχείρηση. Επιτρέπεται στη χρηματοδότηση να περιλαμβάνονται και δαπάνες για την κάλυψη πάγιων και λειτουργικών αναγκών της επιχείρησης. Η σύμβαση δεν υπήχθη στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και, συνεπώς, τυγχάνει άκυρη.



Συμμετοχή Δήμου στην καταβολή ιδρυτικού κεφαλαίου σε υπό σύσταση επιχείρηση


Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 211/2011
Η συμμετοχή του Δήμου στην καταβολή του ιδρυτικού κεφαλαίου σε υπό σύσταση κοινωφελή επιχείρηση, δεν συνιστά χρηματοδότησή της και, ως εκ τούτου, για την έκδοση του οικείου τίτλου πληρωμής δεν απαιτείται να επισυνάπτεται διετές πρόγραμμα δράσης της επιχείρησης. Στην προκειμένη περίπτωση δεν επισυνάπτεται προσχέδιο της σύμβασης χρηματοδότησης του διετούς προγράμματος δράσης της νέας επιχείρησης, κατά παράβαση του άρθρου2 παρ. ε΄ της Υ.Α. 43886/3.8.2007. Η οικονομοτεχνική μελέτη είναι πλημμελής, καθόσον δεν αποτυπώνεται σε αυτή η πραγματική οικονομική κατάσταση της υπό μετατροπή επιχείρησης. Ενόψει δε της πλημμέλειας αυτής, σε συνδυασμό με το μηδενικό αποτέλεσμα του διετούς προγράμματος δράσης της δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης, δεν καλύπτεται η αρνητική καθαρή θέση της δημοτικής αναπτυξιακής επιχείρησης και, συνακόλουθα, δεν εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα της δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης, ούτε μέσω της επίμαχης αύξησης του ιδρυτικού της κεφαλαίου.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 314/2010    
Νόμιμη η καταβολή ποσού, από το Δήμο στη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση, που αντιστοιχεί στο ήμισυ του ιδρυτικού κεφαλαίου της. α) Η σύσταση της νέας κοινωφελούς επιχείρησης είναι ανεξάρτητη από την ύπαρξη και λειτουργία της προηγούμενης εκείνης Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτιστικής και Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου, η μετατροπή της οποίας σε κοινωφελή επιχείρηση του άρθρου 254 Δ.Κ.Κ., είναι δυνητική και εξαρτάται κατά ένα μεγάλο μέρος από τη δυνατότητα οικονομικής εξυγίανσης της. Επομένως, στη συντασσόμενη οικονομοτεχνική μελέτη που αφορά τη σύσταση της ανωτέρω κοινωφελούς επιχείρησης δεν δύνανται να περιλαμβάνονται τα στοιχεία της οικονομικής κατάστασης της προαναφερόμενης υφιστάμενης αμιγούς επιχείρησης, έστω και αν οι επιδιωκόμενοι από τις δύο επιχειρήσεις σκοποί ταυτίζονται μερικώς, καθόσον η οικονομική θέση της τελευταίας δεν επηρεάζει τη βιωσιμότητά της υπό σύσταση επιχείρησης. β) Η συμμετοχή του Δήμου στην καταβολή του ιδρυτικού κεφαλαίου της υπό σύσταση επιχείρησης, δεν συνιστά χρηματοδότηση, και, ως εκ τούτου, για την έκδοση του οικείου τίτλου πληρωμής δεν απαιτείται να επισυνάπτεται διετές πρόγραμμα δράσης της επιχείρησης και σύμβαση χρηματοδότησής της από το Δήμο, αλλά αρκεί η ύπαρξη οικονομοτεχνικής μελέτης στην οποία αναφέρονται οι άξονες του διετούς προγράμματος δράσης της και περιλαμβάνεται προσχέδιο της σύμβασης χρηματοδότησης. γ) Η σύσταση της κοινωφελούς επιχείρησης δεν αντίκειται στις διατάξεις του άρθρου 259 του Δ.Κ.Κ., αφού κατά την πρόβλεψη της οικονομικής βιωσιμότητάς της κατά την πρώτη τετραετία λειτουργίας της, δεν παρουσιάζει μεν θετικό πρόσημο μεταξύ της διαφοράς εσόδων και εξόδων των δράσεών της, η βιωσιμότητά της όμως δεν στηρίζεται αποκλειστικά στις εισφορές του Δήμου


Εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών της δημοτικής επιχείρησης από το Δήμο

Ελ. Συν. Τμ.7 Πράξη 116/2011.
Μη νόμιμη η εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών της δημοτικής επιχείρησης διότι ο Δήμος δεν ευθύνεται για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές της δημοτικής επιχείρησης, αφού από την μετατροπή της σε κοινωφελή επιχείρηση, η τελευταία κατέστη καθολική διάδοχος του συνόλου της περιουσίας της, ενεργητικού και παθητικού, υπεισερχόμενη αυτοδικαίως στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της, χωρίς να υφίσταται νομική και πραγματική δυνατότητα επιμερισμού των υποχρεώσεών της, που προήλθαν από την κατασκευαστική της δραστηριότητα και αυτούσιας μεταφοράς τους στο Δήμο.




Κάλυψη λειτουργικών εξόδων

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 344/2010.   
Όμοιες η Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξεις 234/2010, 238/2010.
Μη νόμιμη η χρηματοδότηση Δήμου σε Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση σε εκτέλεση σχετικής σύμβασης διετούς χρηματοδότησης αυτής, διότι, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 259 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, η χρηματοδότηση αυτή αφορά στην κάλυψη σε μέγιστο βαθμό των λειτουργικών εξόδων της επιχείρησης ειδικότερα σε αποδοχές προσωπικού, με δεδομένη και τη δυσαναλογία των εκτιμώμενων ίδιων εσόδων της επιχείρησης και του λειτουργικού κόστους των δραστηριοτήτων της.

Ελ. Συν. Πράξη 161/2010 Τμ. 7 
Μη νόμιμη η δαπάνη χρηματοδότησης Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης από Δήμο, η οποία αφενός συνιστά σχεδόν εξ ολοκλήρου τη μοναδική πηγή εσόδων της αφετέρου καλύπτει σε μέγιστο βαθμό τις λειτουργικές της δαπάνες, διότι αντίκειται τόσο στις διατάξεις του άρθου 259 του ν. 3463/2006,όσο και σε αυτές του άρθρου 87 της Συνθήκης περί ιδρύσεως της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και, ενώ από την οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας προκύπτει ότι η επιχείρηση δεν συνιστά βιώσιμη επιχείρηση.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 277/2009
Όμοιες οι
280,290/2009(Ανακλήθηκε με την Ελ. Συν. Τμ. 7 Πρ. 300/2010) και 55/2011 πράξεις του ιδίου Τμήματος
Η χρηματοδότηση δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης. από Δήμο, η οποία αφενός συνιστά σχεδόν εξ ολοκλήρου τη μοναδική πηγή εσόδων της και αφετέρου καλύπτει σε μέγιστο βαθμό τις λειτουργικές της δαπάνες, αντίκειται τόσο στις διατάξεις του άρθρου 259 του Δ.Κ.Κ., όσο και σε αυτές του άρθρου 87 της Συνθήκης περί ιδρύσεως της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και συνεπώς, δεν είναι νόμιμη.




Δραστηριότητες πολιτιστικών εκδηλώσεων

Ελ.Συν. Πράξη 241/2010 Τμ.7.
Μη νόμιμη η χρηματοδότηση του σχεδίου δράσης της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου για δραστηριότητες πολιτιστικών εκδηλώσεων, διότι μη νόμιμα εμπεριέχεται τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών της ως άνω Κοινωφελούς Επιχείρησης με Φ.Π.Α. 21%, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 259 παρ. 2 του ν. 3463/2006 καθόσον, λόγω της πολιτιστικής φύσεως του αντικειμένου της, η παρεχόμενη υπηρεσία απαλλάσσεται, από την επιβολή του εν λόγω φόρου.




Πληρωμές οφειλών παρελθόντων οικονομικών ετών

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 275/2015
Η χρηματοδότηση από ένα δήμο της κοινωφελούς επιχείρησής του έρχεται να καλύψει το έλλειμμα που παρουσιάζεται στον ετήσιο προϋπολογισμό της επιχείρησης και αφού στον προϋπολογισμό συμπεριλαμβάνονται και οι πληρωμές οφειλών παρελθόντων οικονομικών ετών, οι οποίες τυχόν συνθέτουν το έλλειμμα που παρουσιάζει ο προϋπολογισμός, η χρηματοδότηση καλύπτει, του νόμου μη διακρίνοντος, και τις εν λόγω οφειλές. Νόμιμη δαπάνη.




Μη νόμιμες χρηματοδοτήσεις

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 206/2010.
Μη νόμιμη η χρηματοδότηση Δημοτικής Επιχείρησης από Δήμο, στο πλαίσιο του διετούς προγράμματος δράσης της, διότι δεν προκύπτει ο σκοπός της συγκεκριμένης χρηματοδότησης, υπό την έννοια ότι αυτή καλύπτει το κόστος υλοποίησης συγκεκριμένων δράσεων, που περιλαμβάνονται στο διετές πρόγραμμα της ως άνω επιχείρησης.

Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 160/2010
Μη νόμιμη η δαπάνη για τη συμμετοχή του Δήμου στην αύξηση του κεφαλαίου της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης και τούτο διότι δεν προκύπτει τόσο από τη συστατική πράξη της επιχείρησης όσο και από την οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας ότι η αύξηση αυτή θα χρησιμοποιηθεί, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη διάταξη της παρ.5 του άρθρου 259 του ν.3463/2006, μόνο σε επενδυτικό πρόγραμμα ή σε επέκταση των σκοπών της επιχείρησης. Το γεγονός ότι το ύψος του κόστους του επενδυτικού προγράμματος αφίσταται ουσιωδώς του ποσού της επίμαχης αύξησης αποδεικνύει ότι η αύξηση αυτή δεν αποβλέπει αποκλειστικά σε επέκταση των αναπτυξιακών σκοπών της επιχείρησης ή σε υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος και, συνεπώς, συνιστά ανεπίτρεπτη κατά νόμο οικονομική επιχορήγηση της επιχείρησης, απορριπτομένου, περαιτέρω, ως αορίστως προβαλλόμενου του ισχυρισμού του Δήμου, ότι το ποσό του κεφαλαίου θα διατεθεί και στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι.

 

 
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ  



[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας