Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα
Τίτλος Δαπάνης |
Τιμητικές διακρίσεις, αναμνηστικά δώρα και έξοδα φιλοξενίας φυσικών προσώπων και αντιπροσωπειών |
ΚΑ Προϋπολογισμού | 6433 |
Τι εγγράφεται στο ΚΑ |
Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 643 «Δημόσιες σχέσεις (έξοδα εκθέσεων προβολής και διαφήμισης)» εγγράφονται οι σχετικές δαπάνες, που διενεργούνται κατά τις κείμενες διατάξεις.[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] |
Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία |
Σε αυτόν τον Κ.Α υπάγονται τιμητικές διακρίσεις, αναμνηστικά δώρα και φιλοξενία αντιπροσωπειών ή φυσικών προσώπων τα οποία συνέβαλαν με οποιονδήποτε τρόπο στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη ή προβολή του Δήμου ή της Κοινότητας. (άρθρο 158 παρ.3γ Ν.3463/06) Από 23.07.2021, ημερ. έναρξης ισχύος του Ν.4820/21, εφαρμογή για την έννοια των λειτουργικών δαπανών έχουν οι διατάξεις του άρθρου 181 του Ν.4820/21, οι οποίες επαναλαμβάνουν τις προϊσχύουσες διατάξεις της παρ 2 του άρθρου 37 του Ν. 3801/09. Ειδικότερα, ορίζονται τα εξής: Λειτουργικές για τον οικείο Ο.Τ.Α., είναι οι δαπάνες που χωρίς να προβλέπονται από τον νόμο σχετίζονται με την ανάπτυξη δραστηριοτήτων οι οποίες προάγουν τα κοινωνικά, πολιτικά, πνευματικά και οικονομικά συμφέροντα των δημοτών ή συμβάλλουν στην ενεργό συμμετοχή τους για την προαγωγή των τοπικών υποθέσεων και δραστηριοτήτων του Ο.Τ.Α., εφόσον όμως ανταποκρίνονται στο ανάλογο ή προσήκον μέτρο και δεν υπερβαίνουν τα εύλογα όρια που διαγράφονται με την τήρηση της αρχής της οικονομικότητας, εν όψει των συνθηκών πραγματοποίησής τους. (άρθρο 181 παρ.1 Ν.4820/21)
Σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 18 του N. 3870/2010 (ΦΕΚ 138/09.08.2010 τεύχος Α): "3.Στην περίπτωση β' της παραγράφου 2 του άρθρου 37 του ν. 3801/2009 (ΦΕΚ 163 Α'), όπου αναφέρονται «άποροι δημότες» νοούνται «άποροι κάτοικοι»." Για τη διαδικασία υλοποίησης διεθνών συνεργασιών, όπως αδελφοποιήσεις πόλεων με ΟΤΑ της αλλοδαπής, τη συμμετοχή δήμων σε ευρωπαϊκά προγράμματα, σε διεθνή δίκτυα τοπικών ή περιφερειακών αρχών και την υπογραφή σχετικών πρωτοκόλλων συνεργασίας, δείτε την ενότητα: |
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος |
1. Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για την εξειδίκευση της πίστωσης διοργάνωσης εκδήλωσης. (2) (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18 και τροποποιήθηκε με την παρ.1 του άρθρου 14 του Ν.4625/19) (παρ.2 άρθρο 203 Ν.4555/18) Η αρμοδιότητα εξειδίκευσης πιστώσεων ασκείται, από 31.08.2019 (ημερ. έναρξης ισχύος του Ν.4625/19), από την Οικονομική Επιτροπή αντί του Δημοτικού Συμβουλίου. |
2. Απόφαση Δημάρχου για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18) (παρ.2 άρθρο 203 Ν.4555/18) |
|
3. Σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής του άρθρου 4 παρ. 2β του Ν. 3345/2005 (ΦΕΚ 135 Α΄).(άρθρο 219 και 220 Ν.3463/06) (1) σε περίπτωση που πρόκειται για δραστηριότητα που αναπτύσσουν οι ΟΤΑ α' και β' βαθμού σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, και έχει σχέση με τις εθνικές πολιτικές, την εθνική και κοινοτική νομοθεσία. |
|
Κατά τα λοιπά ισχύουν τα δικαιολογητικά ανάλογα με το εάν η ανάθεση αφορά υπηρεσίες ή προμήθειες. |
|
[embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] | |
Κρατήσεις |
Βλέπε κρατήσεις των παραπάνω καρτελών |
Τι να προσέξω |
(1)Δεν υπάρχει υποχρέωση έγκρισης από την Επιτροπή για την απλή μετάβαση εκπροσώπων των ΟΤΑ α'και β' βαθμού στο εξωτερικό, είτε αυτοί είναι αιρετοί είτε υπάλληλοι ή μέλη συγκροτημάτων. Δεν απαιτείται δηλαδή έγκριση για μετάβαση στο εξωτερικό προκειμένου να συμμετάσχουν σε διεθνείς εκθέσεις, συνέδρια ή διάφορες εκδηλώσεις στο πλαίσιο των διεθνών συνεργασιών τους. Αρμοδιότητα της τριμελούς Επιτροπής είναι να κρίνει τη συμβατότητα της δράσης που αναπτύσσουν οι ΟΤΑ α'και β' βαθμού σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, με τις εθνικές πολιτικές, την εθνική και κοινοτική νομοθεσία και σε σχέση με το εύρος των αρμοδιοτήτων τους. (Εγκ.ΥΠΕΣΔΔΑ 51360/06)
(2) Εφόσον έχει ήδη εκδοθεί απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για δαπάνες της παρ. 3 του αρ. 158 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΔΚ, ν. 3463/2006), που αφορούν εθνικές ή τοπικές γιορτές ή άλλες πολιτιστικές, μορφωτικές, ψυχαγωγικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, συνέδρια και συναντήσεις, τιμητικές διακρίσεις, αναμνηστικά δώρα και φιλοξενία αντιπροσωπειών ή φυσικών προσώπων ή τουριστική προβολή του δήμου, η απόφαση αυτή δεσμεύει την οικονομική επιτροπή, κατά την άσκηση της αρμοδιότητας της τελευταίας, για την εξειδίκευση των πιστώσεων πριν την έκδοση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, όπως περιγράφεται στο τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης ε' της παρ. 1 του αρ. 58 του ν. 3852/2010. (ΥΠ.ΕΣ. εγκ.108/72349/16.10.2019) |
Καθεστώς Φ.Π.Α. |
Υπόκειται σε κανονικό καθεστώς ΦΠΑ. Η μίσθωση ξενοδοχείου για τη διανυκτέρευση των φιλοξενουμένων στο οποίο το μίσθιο μισθώνεται εν λειτουργία και καλύπτει το ακίνητο, τα κινητά πράγματα, καθώς και τη μισθοδοσία του προσωπικού απαλλάσσεται του ΦΠΑ (άρθρο 22 Κώδικα ΦΠΑ - Ν.2859/00) (ΓνΝΣΚ 670/98) (ΠΟΛ 1195/99). Η μίσθωση ενοικιαζόμενων δωματίων υπόκειται σε ΦΠΑ όταν περιλαμβάνει και την παροχή υπηρεσιών στους πελάτες (Εγκ.10/87)
[embed_object_post post_id="372361" post_title="Μειωμένοι συντελεστές φόρου (30%) σε 5 νησιά"]embed_object_post[/embed_object_post]
Στα νησιά αυτά, οι συντελεστές του φόρου διαμορφώνονται σε 17%, 9% και 4% (για τον κανονικό συντελεστή 24%, τον μειωμένο συντελεστή 13% και τον υπερμειωμένο συντελεστή 6%, αντίστοιχα). Σε όσα νησιά δεν αναφέρονται ρητά στην ανωτέρω διάταξη ισχύουν οι συντελεστές ΦΠΑ 24%, 13% και 6% ανάλογα με το αγαθό που αποτελεί αντικείμενο εισαγωγής. (Α.Α.Δ.Ε. ΔΕΦΚΦ Δ 1010042 ΕΞ 2017/23.01.2017) |
Σχετική νομολογία |
Για να δείτε τη σχετική νομολογία δείτε την ενότητα: |
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ |
[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας