Πληρωμές από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων

Ι. Εγγραφή των πιστώσεων στους προϋπολογισμούς των οικείων φορέων υλοποίησης

ΙΙ. Πληρωμή των δαπανών
Α.Έννοιες -ορισμοί

Β. Ορισμός και ευθύνες διαχειριστή έργου
Γ. Ορισμός και ευθύνες υπευθύνου λογαριασμού
Δ. Προϋποθέσεις πραγματοποίησης των πληρωμών μέσω της ΤτΕ
Ε. Χορήγηση προκαταβολών για δαπάνες μικρής κλίμακας
ΣΤ. Προθεσμίες για την πραγματοποίηση των πληρωμών

Ζ. Διαδικασία πληρωμής
Η. Δικαιολογητικά
Θ. Κατάργηση λογαριασμών έργων στην ΤτΕ

ΙΙΙ. Τακτοποίηση πληρωμών οικονομικού έτους 2022 και χρηματοδότηση οικονομικού έτους 2023


Ι. Εγγραφή των πιστώσεων στους προϋπολογισμούς των οικείων φορέων υλοποίησης
Στις αρχές κάθε έτους εκδίδονται κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 του Ν.Δ. 2957/1954 (ΦΕΚ Α' 186) και του άρθρου 21 του Ν. 2362/1995, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, οι ετήσιες Συλλογικές Αποφάσεις (ΣΑ) Έργων/Μελετών εθνικού και περιφερειακού επιπέδου (ΣΑΕ/ΣΑΜ, ΣΑΕΠΕ/ΣΑΜΠΕ), που εγκρίνονται με αποφάσεις του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και με τις οποίες εγκρίνονται η ένταξη κάθε έργου στο ΠΔΕ, η συνολική δαπάνη για την πραγματοποίηση του (προϋπολογισμός έργου) καθώς και η διάθεση των απαιτούμενων ετήσιων πιστώσεων για το σύνολο των έργων κάθε ΣΑ, με ανάλυση ανά έργο και ανά τρίμηνο. (άρθρο 1 Απόφαση Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγ., Υποδ., Μεταφ. & Δικτύων 23979/ΔΕ264/03.06.2013 -ΦΕΚ 1367/05.06.2013 τεύχος Β')

Οι αρχικές ετήσιες ΣΑ του περιφερειακού σκέλους του ΠΔΕ (ΣΑΕΠΕ / ΣΑΜΠΕ), οι τροποποιήσεις αυτών μετά την έγκριση τους από τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθώς και οι αποφάσεις ανακατανομής των πιστώσεων μετά την υπογραφή τους, αποστέλλονται άμεσα και με ευθύνη της Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού (ΔΙΑΠ) της οικείας Περιφέρειας στους φορείς υλοποίησης των έργων που είναι ενταγμένα σε αυτές. Περαιτέρω οι Περιφέρειες με βάση το αναπτυξιακό τους πρόγραμμα περιφερειακού επίπεδου, προβαίνουν στην κατανομή των χρηματοδοτήσεων του ΠΔΕ στα έργα των ΣΑΕΠΕ / ΣΑΜΠΕ με την επιφύλαξη τυχόν ειδικών διατάξεων που ισχύουν για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα. (παρ 1 άρθρο 7 Απόφαση Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγ., Υποδ., Μεταφ. & Δικτύων 23979/ΔΕ264/03.06.2013 -ΦΕΚ 1367/05.06.2013 τεύχος Β')

Οι φορείς υλοποίησης (κύριοι των έργων) ενσωματώνουν στους ετήσιους προϋπολογισμούς τους τις πιστώσεις (ετήσια όρια πιστώσεων) των έργων τους. Οι πιστώσεις αυτές τροποποιούνται με σχετική τροποποίηση των προϋπολογισμών των φορέων, όταν πραγματοποιούνται ανακατανομές των πιστώσεων των έργων των ΣΑ, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο κεφάλαιο Α.
Ειδικότερα κατά τη σύνταξη και τροποποίηση του ετήσιου προϋπολογισμού τους, οι φορείς ενσωματώνουν στο σκέλος των εσόδων και στους κωδικούς για επιχορηγήσεις από τον προϋπολογισμό του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων το σύνολο των αναμενόμενων πιστώσεων του έτους για όλα τα έργα των ΣΑΕΠΕ /ΣΑΜΠΕ τα οποία υλοποιούνται από τους ίδιους και είναι κύριοι αυτών. Στο σκέλος των εξόδων εγγράφονται οι πιστώσεις για τις δαπάνες των έργων αυτών στους κωδικούς που προβλέπονται για επενδύσεις εκτελούμε- νες μέσω του ΠΔΕ. Σε διακριτούς κωδικούς, του προϋπολογισμού εξόδων εγγράφονται οι πιστώσεις για τις δαπάνες των έργων που υλοποιούνται από τον κύριο του έργου (Περιφέρεια, Δήμο κ.ά.) αλλά πληρώνονται μέσω του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης (επενδύσεις εκτε- λούμενες μέσω του ΠΔΕ που πληρώνονται από το ΠΤΑ). Για τις δαπάνες αυτές διενεργούνται από τον φορέα συμψηφιστικές εγγραφές κατά το πρώτο δεκαήμερο του επομένου από τον μήνα αναφοράς, με βάση τις πληρωμές που πραγματοποιούνται από το ΠΤΑ κατά το μήνα αυτό. Για το οικονομικό έτος 2013 οι πιστώσεις στο σκέλος των εξόδων θα εγγραφούν στους ήδη υπάρχοντες κωδικούς, ωστόσο ο κάθε φορέας, με βάση τα λογιστικά - μηχανογραφικά του συστήματα θα πρέπει να παρακολουθεί και να παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες που ζητούνται με βάση τις σχετικές αποφάσεις και εγκυκλίους. (παρ 2 άρθρο 7 Απόφαση Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγ., Υποδ., Μεταφ. & Δικτύων 23979/ΔΕ264/03.06.2013 -ΦΕΚ 1367/05.06.2013 τεύχος Β')

Έργα της Περιφέρειας, των Δήμων ή άλλων φορέων, τα οποία πληρώνονται από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης (ΠΤΑ), περιλαμβάνονται σε διακριτό πίνακα ανά ΣΑ στο σκέλος του Γενικού Προϋπολογισμού του ΠΤΑ: «Προϋπολογισμός Έργων και Επενδύσεων», με την επισήμανση «Εργα ΠΔΕ άλλων φορέων». Στον πίνακα αυτόν περιλαμβάνονται και τα έργα ΠΔΕ που αφορούν σε επιχορήγηση / χρηματοδότηση άλλων νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου που περιλαμβάνονται στις ΣΑ περιφερειακού επιπέδου. Για τη διαχείριση των πιστώσεων αυτών τηρείται από το ΠΤΑ ιδιαίτερο λογιστικό κύκλωμα (λογαριασμοί τάξεως). (παρ 3 άρθρο 7 Απόφαση Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγ., Υποδ., Μεταφ. & Δικτύων 23979/ΔΕ264/03.06.2013 -ΦΕΚ 1367/05.06.2013 τεύχος Β')

Για έργα που υλοποιούνται από την Περιφέρεια, τους Δήμους ή άλλους φορείς και πληρώνονται μέσω του ΠΤΑ εφαρμόζονται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας περί νομιμότητας και κανονικότητας των σχετικών δαπανών καθώς και οι ρυθμίσεις για τις πληρωμές του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και ειδικότερα η υπ' αριθμ. 2141/22.1.1998 (ΦΕΚ Β' 78) υπουργική απόφαση «Κανονισμός οικονομικής διοίκησης και διαχείρισης των Περιφερειακών Ταμείων Ανάπτυξης (ΠΤΑ)», όπως εκάστοτε ισχύει. (παρ 4 άρθρο 7 Απόφαση Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγ., Υποδ., Μεταφ. & Δικτύων 23979/ΔΕ264/03.06.2013 -ΦΕΚ 1367/05.06.2013 τεύχος Β')

 


ΙΙ. Πληρωμή των δαπανών

Α.Έννοιες -ορισμοί

Διαχειριστής έργου: Η οικονομική υπηρεσία φορέα της κεντρικής διοίκησης ή το νομικό πρόσωπο, με ευθύνη των οποίων πραγματοποιούνται οι πληρωμές των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. (άρθρο 2 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Υπηρεσία που εκτελεί το έργο: Η υπηρεσία του φορέα της κεντρικής διοίκησης ή το νομικό πρόσωπο, με ευθύνη των οποίων υλοποιείται το φυσικό αντικείμενο της πράξης. (άρθρο 2 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 

Υπεύθυνος λογαριασμού: Εξουσιοδοτημένο πρόσωπο που ορίζεται από το διαχειριστή έργου για να εκτελεί τις πληρωμές, μέσω λογαριασμού που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ). (άρθρο 2 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 

Εκκαθάριση δαπάνης: Η πράξη με την οποία, η οικονομική υπηρεσία φορέα της κεντρικής διοίκησης ή του νομικού προσώπου, ελέγχει τα δικαιολογητικά της δαπάνης και προσδιορίζει το δικαίωμα του δικαιούχου της πληρωμής έναντι του δημοσίου. (άρθρο 2 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Εισηγητής εκκαθάρισης: Είναι ο υπάλληλος στον οποίον χρεώνεται ο φάκελος για τον έλεγχο της νομιμότητας και κανονικότητας της δαπάνης, για την κατάρτιση της εντολής πληρωμής και ο οποίος εισηγείται την εκκαθάριση. (άρθρο 2 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Εκκαθαριστής: Θεωρείται ο προϊστάμενος της οικονομικής υπηρεσίας ή ο κατά περίπτωση αρμόδιος για την υπογραφή της εντολής πληρωμής. (άρθρο 2 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Εντολή πληρωμής: Η πράξη με την οποία, η οικονομική υπηρεσία φορέα της κεντρικής διοίκησης ή του νομικού προσώπου, εντέλλεται την πληρωμή συγκεκριμένης δαπάνης στο δικαιούχο της. (άρθρο 2 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 

Δικαιούχος πληρωμής: Ο οικονομικός φορέας, το φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο είναι αποδέκτης πληρωμής για συγκεκριμένη δαπάνη. (άρθρο 2 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Έμμεση πληρωμή: Η εκταμίευση από το λογαριασμό επενδύσεων του ΠΔΕ που τηρείται στην ΤτΕ για τη χρηματοδότηση νομικού προσώπου προκειμένου να εκτελεστεί συγκεκριμένο έργο. (άρθρο 2 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 

Ενταλματοποίηση δαπάνης ως προς τον κρατικό προϋπολογισμό: είναι η πράξη με την οποία εκδίδονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες (ΥΔΕ/ειδικό λογιστήριο ή άλλη) τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής σε βάρος των πιστώσεων του ΠΔΕ, που έχουν εγγραφεί στους αντίστοιχους Κωδικούς Αριθμούς Εξόδων για την εμφάνιση των πραγματοποιηθεισών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία. (άρθρο 2 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 


Β. Ορισμός και ευθύνες διαχειριστή έργου

Για τις πληρωμές έργων του ΠΔΕ από την κεντρική διοίκηση, ορίζεται διαχειριστής η αρμόδια οικονομική υπηρεσία του φορέα, με την επιφύλαξη των αναφερόμενων στο άρθρο 11 της KYA 134453/23.12.2015. Οι πληρωμές πραγματοποιούνται μέσω τραπεζικού συστήματος. (παρ.1 άρθρο 3 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 

Η οικονομική υπηρεσία ως διαχειριστής έργου, έχει την πρωτοβουλία και την ευθύνη της πραγματοποίησης των πληρωμών των σχετικών δαπανών, στη βάση των προβλεπόμενων δικαιολογητικών, τα οποία προσκομίζει σε αυτή η υπηρεσία που εκτελεί το έργο. Η οικονομική υπηρεσία παραλαμβάνει από την υπηρεσία που εκτελεί το έργο, τα δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν την απαίτηση της πληρωμής της κάθε δαπάνης προς τον δικαιούχο της. Δεν ελέγχει και δεν ευθύνεται για τη διαδικασία ανάθεσης και διαχείρισης των συμβάσεων προς τους αναδόχους ούτε και για την παραλαβή των παραδοτέων του αναδόχου, για τα οποία την ευθύνη διατηρεί η υπηρεσία που εκτελεί το έργο, η οποία και τηρεί τα σχετικά δικαιολογητικά. (παρ.2 άρθρο 3 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Η οικονομική υπηρεσία πραγματοποιεί πληρωμές προς τον εκάστοτε δικαιούχο της πληρωμής για όλες τις περιπτώσεις δαπανών που προβλέπονται στο πλαίσιο του έργου (άμεσες πληρωμές). (παρ.3 άρθρο 3 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 

Η οικονομική υπηρεσία πραγματοποιεί χρηματοδοτήσεις προς νομικά πρόσωπα όπου προβλέπεται, με τους ακόλουθους τρόπους:
Α) με τη διαδικασία της επιχορήγησης με υπόλογο διαχειριστή την ίδια την οικονομική υπηρεσία, ή
Β) μεταφέροντας από το λογαριασμό επενδύσεων στην ΤτΕ τη χρηματοδότηση προς το λογαριασμό του νομικού προσώπου που τηρείται στην ΤτΕ, ώστε να πραγματοποιούνται οι πληρωμές του έργου με υπόλογο διαχειριστή το ίδιο το νομικό πρόσωπο.
Στις περιπτώσεις αυτές ως υπηρεσία που εκτελεί το έργο νοείται το νομικό πρόσωπο. (παρ.4 άρθρο 3 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 

Η οικονομική υπηρεσία, ως διαχειριστής έργου, τηρεί τους αναγκαίους λογαριασμούς στην ΤτΕ και πραγματοποιεί τόσο την εκκαθάριση της δαπάνης όσο και την έκδοση και εκτέλεση της εντολής πληρωμής. (παρ.5 άρθρο 3 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))


Γ. Ορισμός και ευθύνες υπευθύνου λογαριασμού

Ο προϊστάμενος της οικονομικής υπηρεσίας, με απόφασή του, ορίζει για κάθε λογαριασμό (έναν ή περισσότερους) υπεύθυνους λογαριασμού, οι οποίοι ασκούν την ταμειακή διαχείριση του λογαριασμού αυτού και παρέχουν στα αρμόδια όργανα τις απαραίτητες πληροφορίες για την κίνηση του με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Οι υπεύθυνοι λογαριασμού αντικαθίστανται όταν απαιτείται, με βάση τις υπηρεσιακές ανάγκες, με ενημέρωση της ΤτΕ. (παρ.6 άρθρο 3 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 

Για την πραγματοποίηση των πληρωμών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων σύμφωνα με το άρθρο 79 του ν.4270/2014 (Α΄ 143) μπορεί να ορίζεται υπεύθυνος λογαριασμού ή εισηγητής για την εκκαθάριση υπάλληλος άλλης, εκτός της αρμόδιας για την πληρωμή, υπηρεσίας ή υπάλληλος του ευρύτερου δημόσιου τομέα που απασχολείται με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου. Η ανάθεση των καθηκόντων γίνεται παράλληλα με τα κύρια καθήκοντα του υπαλλήλου με εντολή του Προϊσταμένου του, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 30 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26) και δεν δημιουργεί οποιαδήποτε άλλη ιεραρχική σχέση. (παρ.1 άρθρο 27 Ν.4605/19)

Η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του Ν.4605/19 ισχύει από την 1η.1.2018.  (παρ.2 άρθρο 27 Ν.4605/19)

 

Οι πληρωμές πραγματοποιούνται σε βάρος του λογαριασμού επενδύσεων που τηρείται στην ΤτΕ, στο όνομα του δικαιούχου της πληρωμής, μέσω ηλεκτρονικών εντολών. (παρ.1 άρθρο 4 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 

Η έκδοση των ηλεκτρονικών εντολών διενεργείται από τους υπεύθυνους λογαριασμού, οι οποίοι ευθύνονται αποκλειστικά για την ορθή εκτέλεση της εντολής. (παρ.2 άρθρο 4 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 

Κατά την άσκηση των καθηκόντων του ο κάθε υπεύθυνος λογαριασμού μπορεί να διωχθεί πειθαρχικά και να υποχρεωθεί σε καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση:
-απώλειας ή/και καταστροφής χρημάτων, αξιών ή αξιογράφων των οποίων έχει την ευθύνη φύλαξης,
-αδικαιολόγητης κίνησης του τραπεζικού λογαριασμού με τα δικά του στοιχεία,
-διενέργειας πληρωμών μη σύμφωνων με τις αντίστοιχες εντολές πληρωμής. (παρ.7 άρθρο 3 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))


 

 

Δ. Προϋποθέσεις πραγματοποίησης των πληρωμών μέσω της ΤτΕ

Προκειμένου να πραγματοποιηθεί η κάθε πληρωμή θα πρέπει, αφενός να έχει ελεγχθεί το ύψος των εγκεκριμένων πιστώσεων του έργου και να έχει προηγηθεί με μέριμνα της οικονομικής υπηρεσίας η χρηματοδότηση του λογαριασμού του έργου, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, και αφετέρου να έχουν κατατεθεί από την υπηρεσιακή μονάδα που εκτελεί το έργο τα προβλεπόμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά, με τα οποία τεκμηριώνεται η απαίτηση για την πληρωμή της δαπάνης. (παρ.4 άρθρο 4 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 

Οι πληρωμές των δαπανών δημοσίων συμβάσεων προμηθειών, υπηρεσιών, μελετών και έργων όσον αφορά το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΠΔΕ γίνονται από 1/1/2015 μέσω του πληροφοριακού συστήματος πληρωμών και οφειλών δημοσίων επενδύσεων (ΠΣΥΠΠΟΔΕ), σε βάρος του σχετικού λογαριασμού που τηρείται στην ΤτΕ. (Υπ. Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας 8001/22.01.2015).

 


 

Ε. Χορήγηση προκαταβολών για δαπάνες μικρής κλίμακας
Στις περιπτώσεις έργων του ΠΔΕ, τα οποία περιλαμβάνουν λειτουργικές δαπάνες, όπως αμοιβές προσωπικού, μετακινήσεις, μικροπρομήθειες, έξοδα μη προσδιοριζόμενα επακριβώς εκ των προτέρων κ.λπ., δύναται κατ' εξαίρεση να αναλαμβάνονται προκαταβολές σε βάρος του λογαριασμού του αντίστοιχου έργου που τηρείται στην ΤτΕ, ύψους μέχρι χιλίων πεντακοσίων ευρώ (1.500 €). Με την προκαταβολή πληρώνονται οι ως άνω μικροδαπάνες και δικαιολογούνται εκ των υστέρων με παραστατικά δαπανών. Το ανωτέρω ποσό δύναται να υπερβεί τα χίλια πεντακόσια ευρώ (1.500 €) για την πληρωμή μετακινήσεων για εκπαιδευτικούς σκοπούς/ενημερωτικά σεμινάρια εντός και εκτός Ελλάδος, που αφορούν σε έργα ΠΔΕ με ευθύνη της οικονομικής υπηρεσίας, υπολογιζόμενο στη βάση του εκτιμώμενου κόστους μετακίνησης, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. (παρ.1 άρθρο 6 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Τη διαταγή για τη χορήγηση προκαταβολής εκδίδει ο προϊστάμενος της υπηρεσίας, ορίζοντας ως δικαιούχο της προκαταβολής υπάλληλο της υπηρεσίας που εκτελεί το έργο ή τον υπεύθυνο λογαριασμού και δεν απαιτείται κοινοποίησή της στην ΥΔΕ/ειδικό λογιστήριο. Ο δικαιούχος της προκαταβολής αποδίδει τα δικαιολογητικά των δαπανών, που πληρώθηκαν με την προκαταβολή στον προϊστάμενο που εξέδωσε τη διαταγή. Δικαιούχοι προκαταβολής δύνανται να ορίζονται και περισσότεροι του ενός ανά έργο ΠΔΕ, όπου απαιτείται. (παρ.2 άρθρο 6 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Για την ανάληψη νέας προκαταβολής για το ίδιο έργο στο ίδιο πρόσωπο, πρέπει να έχει αναλωθεί και να έχουν υποβληθεί τα σχετικά δικαιολογητικά τουλάχιστον για το 80 % της προηγούμενης διαταγής. (παρ.3 άρθρο 6 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Η τακτοποίηση προκαταβολής με τη συγκέντρωση των απαραίτητων δικαιολογητικών των δαπανών, πρέπει να ολοκληρώνεται με ευθύνη του δικαιούχου της προκαταβολής και να υποβάλλονται στον προϊστάμενο της οικονομικής υπηρεσίας μέσα σε δύο μήνες από την ανάληψή της, πλην εξαιρετικά αιτιολογημένων περιπτώσεων. (παρ.4 άρθρο 6 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Τα αδιάθετα υπόλοιπα προκαταβολής μετά την πάροδο του διμήνου από την ανάληψή της κατατίθενται στο λογαριασμό αδιαθέτων υπολοίπων παρελθόντων οικονομικών ετών που τηρείται στην ΤτΕ. Σε όλες τις περιπτώσεις προκαταβολών, επιστρέφεται από το δικαιούχο της προκαταβολής κάθε αδιάθετο υπόλοιπο έως την 31 Δεκεμβρίου εκάστου έτους. Εξαιρούνται προκαταβολές για δαπάνες μηνός Δεκεμβρίου, η τακτοποίηση των οποίων διενεργείται υποχρεωτικά έως το τέλος Ιανουαρίου του επόμενου έτους. Η μη τήρηση της υποχρέωσης επιστροφής υπολοίπου προκαταβολής στο τέλος του έτους, επιφέρει πειθαρχικές ευθύνες των υπευθύνων. (παρ.5 άρθρο 6 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 


 

 

ΣΤ. Προθεσμίες για την πραγματοποίηση των πληρωμών

Η μέγιστη προθεσμία για την πραγματοποίηση των πληρωμών ορίζεται σε τριάντα (30) ημερολογιακές ημέρες από την έκδοση του τιμολογίου ή άλλου ισοδύναμου εγγράφου. (παρ.1 άρθρο 9 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Ο μέγιστος αυτός χρόνος επιμερίζεται σε:
α) πέντε (5) ημέρες την κατάθεση από την υπηρεσία που εκτελεί το έργο του φακέλου του αιτήματος πληρωμής στην οικονομική υπηρεσία/ διαχειριστή του έργου,
β) είκοσι δύο (22) ημέρες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας μέχρι την έκδοση της εντολής πληρωμής,
γ) τρεις (3) ημέρες για την εκτέλεση της πληρωμής από τον υπεύθυνο λογαριασμού. (παρ.2 άρθρο 9 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 



Ζ. Διαδικασία πληρωμής

Η διαδικασία πληρωμής των υπ' όψη δαπανών διενεργείται από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία, σύμφωνα με τα ακόλουθα στάδια:

1.Η αρμόδια οικονομική υπηρεσία του φορέα ορίζεται διαχειριστής σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 11 της KYA 134453/23.12.2015, για τις πληρωμές έργων του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του ΠΔΕ από την κεντρική διοίκηση. (παρ. 1 άρθρο 3 KYA 134453/23.12.2015)

2.Ο προϊστάμενος της οικονομικής υπηρεσίας, με απόφασή του, ορίζει για κάθε λογαριασμό (έναν ή περισσότερους) υπεύθυνους λογαριασμού, οι οποίοι ασκούν την ταμειακή διαχείριση του λογαριασμού και παρέχουν στα αρμόδια όργανα τις απαραίτητες πληροφορίες για την κίνηση του λογαριασμού, με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. (παρ. 6 άρθρο 3 KYA 134453/23.12.2015)

3.Η αρμόδια οικονομική υπηρεσία ελέγχει την νομιμότητα και κανονικότητα της δαπάνης ως προς τα κάτωθι:

αα) ελέγχει ότι η δαπάνη ανταποκρίνεται στο αντίστοιχο έργο της Συλλογικής Απόφασης, για το οποίο τηρείται λογαριασμός στην ΤτΕ καθώς και σε πιθανές ειδικές διατάξεις που περιέχονται στη ΣΑ ή/ και στην απόφαση ένταξης του έργου

ββ) επαληθεύει τα δικαιώματα είσπραξης του πιστωτή (δικαιούχου της πληρωμής)

γγ) επαληθεύει το ποσό της απαίτησης

δδ) επαληθεύει τους όρους υπό τους οποίους η απαίτηση καθίσταται απαιτητή. (παρ. 1 άρθρο 5 KYA 134453/23.12.2015)

4. Η αρμόδια υπηρεσία που εκτελεί το έργο, προσκομίζει δικαιολογητικά έγγραφα όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 12 της ΚΥΑ 134453/23.12.2015 και τα οποία πιστοποιούν τα δικαιώματα του δικαιούχου/πιστωτή, βάσει βεβαίωσης ότι οι υπηρεσίες έχουν πράγματι παρασχεθεί ή οι προμήθειες έχουν πράγματι παραδοθεί ή οι εργασίες έχουν πράγματι εκτελεστεί, ή βάσει άλλων τίτλων που δικαιολογούν την πληρωμή, περιλαμβανομένων πληρωμών που προβλέπονται σε ειδικές διατάξεις. (παρ. 1 άρθρο 5 KYA 134453/23.12.2015)

5. Ο υπάλληλος της αρμόδιας οικονομικής υπηρεσίας (που έχει οριστεί ως εισηγητής εκκαθάρισης), εξετάζει τα δικαιολογητικά, και καταρτίζει την εντολή πληρωμής. Ο υπάλληλος αυτός δύναται να απασχολείται στην οικονομική υπηρεσία με «παράλληλα καθήκοντα» μεταβατικά έως τις 31.12.2017. Στην περίπτωση που υπηρετεί σε άλλο φορέα από αυτόν της αρμόδιας οικονομικής υπηρεσίας απαιτείται σχετική πρόταση του αρμόδιου προϊσταμένου του. Το ίδιο φυσικό πρόσωπο για την ως άνω μεταβατική περίοδο, δύναται να ορισθεί και ως εισηγητής εκκαθάρισης και ως υπεύθυνος λογαριασμού. (παρ. 1 άρθρο 5 KYA 134453/23.12.2015)

6. Ο προϊστάμενος της αρμόδιας οικονομικής υπηρεσίας ή ο κατά περίπτωση αρμόδιος, αφού ελέγξει την εκκαθάριση και βεβαιωθεί για την επάρκεια των εγκεκριμένων πιστώσεων για το έργο, εκδίδει (υπογράφει) την απόφαση εκκαθάρισης - εντολή πληρωμής, παραγγέλλοντας στον υπεύθυνο λογαριασμού να πληρώσει το ποσό της δαπάνης.

Η εντολή πληρωμής περιλαμβάνει κατ' ελάχιστο:
-τον αύξοντα αριθμό της,
-τα στοιχεία της αρμόδιας οικονομικής υπηρεσίας,
-το λογαριασμό της ΤτΕ για το έργο,
-τον τίτλο του έργου και την κωδικοποίησή του στη ΣΑ του ΠΔΕ,
-την ημερομηνία και το έτος έκδοσης,
-το ποσό προς πληρωμή αριθμητικά και ολογράφως,
-τα στοιχεία του δικαιούχου της πληρωμής,
-την υπογραφή του προϊσταμένου της υπηρεσίας και του υπαλλήλου που την κατάρτισε,
-την εντολή παρακράτησης φόρου ή άλλων κρατήσεων (παρ. 1 άρθρο 5 KYA 134453/23.12.2015)

Η έκδοση της εντολής και η επιβεβαίωση της εκτέλεσης της πληρωμής γίνονται μηχανογραφικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος του ΠΔΕ και περίληψη αυτής ως έγγραφο αναρτάται υποχρεωτικά στο διαδίκτυο (Πρόγραμμα Διαύγεια). Για μεταβατικό χρόνο και μέχρι να καταστεί πλήρως λειτουργική η έκδοση αποφάσεων εκκαθάρισης - εντολών για ανάρτηση στη Διαύγεια μέσω του ΠΣΥΠΠΟΔΕ, οι σχετικές προς ανάρτηση εντολές εκδίδονται σε υπηρεσιακά έγγραφα. (παρ. 1 άρθρο 5 KYA 134453/23.12.2015)

5. Οι εντολές πληρωμής παραλαμβάνονται από τον υπεύθυνο λογαριασμού. Η καταβολή της δαπάνης γίνεται, αφού έχει καταχωρηθεί στο πληροφοριακό σύστημα του ΠΔΕ επικαιροποιημένη καρτέλα λογαριασμού του δικαιούχου, με απευθείας πίστωση του δηλωθέντος λογαριασμού καταθέσεων του δικαιούχου με το προς πληρωμή ποσό στο ακέραιο χωρίς κρατήσεις, πλην των αναφερόμενων στην εντολή. (παρ. 1 άρθρο 5 KYA 134453/23.12.2015)

Όσον αφορά στη διαδικασία απόδοσης κρατήσεων προκύπτει ότι στην περίπτωση που οι οφειλές - κρατήσεις μπορούν να προσδιορίζονται επακριβώς και μπορούν να βεβαιώνονται και να λαμβάνουν ορισμένη μορφή όπως π.χ. «ταυτότητα οφειλής», παρέχεται η δυνατότητα παρακράτησής τους από την αρμόδια (οικονομική) υπηρεσία και η καταβολή στους δικαιούχους γίνεται για το υπόλοιπο μετά την αφαίρεση των παρακρατήσεων ποσό. (Υπ. Οικ., Υποδ., Ναυτ. & Τουρ. 25424/ΕΥΘΥ 220/06.03.2015)

Η πληρωμή της εν λόγω δαπάνης, αποδίδεται στο δικαιούχο είτε με εφάπαξ καταβολή του συνόλου των οφειλόμενων είτε μέσω τμηματικών πληρωμών. (παρ. 3 άρθρο 5 KYA 134453/23.12.2015)

6. Ο υπεύθυνος λογαριασμού τηρεί σε αρχείο τις υπογεγραμμένες εντολές πληρωμής καθώς και την ηλεκτρονική επιβεβαίωση της διεκπεραίωσης της τραπεζικής εντολής, αντίγραφα των οποίων εκτυπώνονται από το πληροφοριακό σύστημα του ΠΔΕ και υποβάλλονται στην αρμόδια υπηρεσία (ΥΔΕ ή άλλη) για την ενταλματοποίηση της δαπάνης και την εμφάνιση της πληρωμής στη δημόσια ληψοδοσία. (παρ. 2 άρθρο 5 KYA 134453/23.12.2015)

7. Οι ΥΔΕ ή το ειδικό λογιστήριο στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ή άλλος αρμόδιος φορέας για την εμφάνιση των πληρωμών του ΠΔΕ στη δημόσια ληψοδοσία προβαίνουν στην έκδοση των συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων, που αντιστοιχούν στην πληρωμή της κάθε δαπάνης, με μόνο δικαιολογητικό τα αποδεικτικά στοιχεία πραγματοποίησης της πληρωμής (ηλεκτρονική εντολή και επιβεβαίωση της διεκπεραίωσης της εντολής), που παράγεται ηλεκτρονικά από το πληροφοριακό σύστημα του ΠΔΕ (ΠΣΥΠΠΟΔΕ), που είναι συνδεδεμένο με την ΤτΕ. (παρ. 1 άρθρο 10 KYA 134453/23.12.2015)

Στην περίπτωση διενέργειας πληρωμών από την οικονομική υπηρεσία, η τήρηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών εγγράφων για την εκκαθάριση της δαπάνης γίνεται από την ίδια την υπηρεσία και δεν απαιτείται η αποστολή τους στην ΥΔΕ/ειδικό λογιστήριο. (παρ. 8 άρθρο 3 KYA 134453/23.12.2015)

Στις περιπτώσεις μεταφοράς χρηματοδότησης σε ειδικό λογαριασμό ή ταμείο, η ενταλματοποίηση της δαπάνης πραγματοποιείται με δικαιολογητικά:
α) τη Συλλογική Απόφαση, την απόφαση χρηματοδότησης (κατανομής) και το αποδεικτικό εκτέλεσης της κατανομής από την Τράπεζα της Ελλάδος όταν η μεταφορά γίνεται μέσω της οικονομικής υπηρεσίας
β) την εντολή μεταφοράς της χρηματοδότησης και την επιβεβαίωση με ηλεκτρονικό τρόπο από την ΤτΕ ότι μεταφέρθηκε η χρηματοδότηση στον ειδικό λογαριασμό ή ταμείο, όταν η μεταφορά γίνεται άνευ υπόλογου. (παρ. 2 άρθρο 10 KYA 134453/23.12.2015)

8. Οι πληρωμές έργων δημοσίων επενδύσεων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, για τα οποία ορίζονται τα ίδια τα ανωτέρω πρόσωπα διαχειριστές λογαριασμών επενδύσεων στην Τράπεζα της Ελλάδος, υπόκεινται στον κατασταλτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εκτός αν ειδικές διατάξεις ορίζουν διαφορετικά. (παρ.3β άρθρο 79 Ν. 4270/14, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 31 του άρθρου 10 του Ν. 4337/15)

Προκειμένου να διενεργείται απρόσκοπτα ο κατασταλτικός (εκτός αν ειδικές διατάξεις ορίζουν διαφορετικά) έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οικονομική υπηρεσία του φορέα της κεντρικής διοίκησης ή το οικείο νομικό πρόσωπο δια του νομίμου εκπροσώπου του, παρέχει την αναγκαία διευκόλυνση για την αποστολή των πρόσθετων στοιχείων που αφορούν στις πληρωμές, πλην αυτών που έχουν αποσταλεί στην ΥΔΕ/ ειδικό λογιστήριο. Για το σκοπό αυτό, αποστέλλονται σε συνεργασία με την υπηρεσία που εκτελεί το έργο, όπου είναι εφικτό με ηλεκτρονικό τρόπο, τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την πραγματοποίηση των αντίστοιχων πληρωμών, τα οποία κρίνονται αναγκαία για τον ως άνω έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο. (παρ. 4 άρθρο 10 KYA 134453/23.12.2015)

 


Η. Δικαιολογητικά

Α. Έργα
Δείτε την ενότητα:

ΕΡΓΑ (εκτός εκτέλεσης) - ΜΕΛΕΤΕΣ » ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ Χ.Ε.Π. » ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ » Πληρωμές τεχνικών έργων του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΕΣΠΑ)

Β. Προμήθειες/Υπηρεσίες
Δείτε την ενότητα:
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ » ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ » ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ » Πληρωμές Συμβάσεων προμηθειών συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΕΣΠΑ)

 

Γ. Έκτακτη διαδικασία πληρωμών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για τον μήνα Ιανουάριο 2022

Κατά παρέκκλιση του άρθρου 26 του ν. 1882/1990 (Α’ 43), της παρ. 7 του άρθρου 39 του ν. 2065/1992 (Α’ 113) και κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης ή τυχόν αντίθετου συμβατικού όρου, επιτρέπεται από την 1η.1.2022 μέχρι την 31η.1.2022 η πληρωμή αναδόχων δημοσίων συμβάσεων χρηματοδοτούμενων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, χωρίς ισχύον κατά τον χρόνο πληρωμής αποδεικτικό φορολογικής ή/και ασφαλιστικής ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής, εφόσον μέχρι την 31η.12.2021 έχει υποβληθεί στην αρμόδια οικονομική υπηρεσία η αίτηση της υπηρεσίας που εκτελεί το έργο, όπως προβλέπεται στο άρθρο 12 της υπ’ αρ. 134453/2015 (Β’ 2857) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών, συνοδευόμενη από το σύνολο των απαιτούμενων και ισχυόντων κατά τον χρόνο υποβολής δικαιολογητικών πληρωμής. (παρ.1 άρθρο 48 Ν.4872/21)


Η παρ. 1 εφαρμόζεται αναλόγως και για τις πληρωμές δικαιούχων πράξεων κρατικών ενισχύσεων, που διενεργούνται από φορέα διαχείρισης, εφόσον μέχρι τις 31.12.2021 έχει υποβληθεί από τους δικαιούχους το σύνολο των απαιτούμενων εν ισχύ κατά τον χρόνο υποβολής δικαιολογητικών πληρωμής, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις οικείες προσκλήσεις. (παρ.2 άρθρο 48 Ν.4872/21)


Θ. Κατάργηση λογαριασμών έργων στην ΤτΕ
Οι πληρωμές του ΠΔΕ πραγματοποιούνται μέχρι 30.06.2016 μέσω λογαριασμών δημοσίων επενδύσεων που τηρούνται για κάθε έργο στην ΤτΕ. (παρ.1 άρθρο 13 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Από 01.07.2016 καταργούνται σταδιακά οι λογαριασμοί των έργων και οι πληρωμές πραγματοποιούνται σε βάρος των τριτοβάθμιων λογαριασμών δημοσίων επενδύσεων, οι οποίοι τηρούνται σε επίπεδο συλλογικής απόφασης (ΣΑ). Οι χρηματοδοτήσεις των λογαριασμών των ΣΑ πραγματοποιούνται με εντολές του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού βάσει των σχετικών αιτημάτων της αρμόδιας διαχειριστικής αρχής ή/και του αρμόδιου φορέα χρηματοδότησης. Η παρακολούθηση των πληρωμών που αφορούν σε κάθε έργο της ΣΑ πραγματοποιείται μέσω της σχετικής κωδικοποίησης του πληροφοριακού συστήματος του ΠΔΕ, που είναι διασυνδεδεμένο με την ΤτΕ. (παρ.2 άρθρο 13 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

 

Η ανωτέρω διάταξη μετάβασης στο νέο σύστημα πληρωμών, μέσω των λογαριασμών των Συλλογικών Αποφάσεων (ΣΑ) που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος, εφαρμόζεται από τον Ιανουάριο του 2017 για έργα που χρηματοδοτούνται από τον Λογαριασμό 23/200850 και από τον Νοέμβριο 2017 για τα έργα που χρηματοδοτούνται από τον Λογαριασμό 23/201150.
Για τις ανωτέρω περιπτώσεις, η ΤτΕ αποστέλλει:
Α) Στους Φορείς Χρηματοδότησης: αντίγραφο κίνησης λογαριασμού (extrait) των λογαριασμών Συλλογικών Αποφάσεων.
Β) Στους Υπολόγους (μετά από σχετική πιστοποίηση): ηλεκτρονικό αντίγραφο με το υποσύνολο των κινήσεων του λογαριασμού της εκάστοτε ΣΑ που αφορούν σε πληρωμές έργων των συγκεκριμένων Υπολόγων, ταξινομημένες ανά υπεύθυνο λογαριασμού.
Λόγω της κατάργησης των λογαριασμών σε επίπεδο έργου στην ΤτΕ πληροφορίες που σχετίζονται με έργα του ΠΔΕ, ανά έργο και υπόλογο, όπως πληρωμές, κατανομές, όρια πληρωμών - υπόλοιπα, κ.α. παρέχονται στους Υπεύθυνους Λογαριασμού μέσω του epde με κατάλληλες εκτυπώσεις που έχουν δημιουργηθεί για κάθε νόμιμη χρήση. (άρθρο 4 ΚΥΑ 140248/24.12.2018 (ΦΕΚ 5901/31.12.2018 τεύχος Β’)

 

Με οδηγίες της Διεύθυνσης Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ορίζονται λεπτομέρειες για τη σταδιακή κατάργηση των λογαριασμών των έργων καθώς και οι υποχρεώσεις καταχώρησης των αναγκαίων στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα του ΠΔΕ, προκειμένου να παρέχονται με ασφάλεια όλες οι αναγκαίες πληροφορίες για τις πληρωμές από τον οικείο λογαριασμό της ΣΑ, που πραγματοποιούνται για κάθε έργο που περιλαμβάνεται σ' αυτήν. (παρ.3 άρθρο 13 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))

Προς διευκόλυνση της μετάβασης στη νέα διαδικασία, μέχρι 31.12.2015, για κάθε λογαριασμό έργου στην ΤτΕ, ορίζεται ένας μόνο υπεύθυνος λογαριασμού. Μετά την πάροδο της ημερομηνίας αυτής, δύνανται να ορίζονται περισσότεροι του ενός υπεύθυνοι, για κάθε λογαριασμό έργου που τηρείται στην ΤτΕ. (παρ.4 άρθρο 13 KYA 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/28.12.2015 τεύχος Β'))


ΙΙΙ. Τακτοποίηση πληρωμών οικονομικού έτους 2022 και χρηματοδότηση οικονομικού έτους 2023

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, ορίζονται το πεδίο και ο χρόνος εφαρμογής των διαδικασιών πληρωμών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς και ο τρόπος εκκαθάρισης, κατά περίπτωση, ο τύπος των εντολών πληρωμής και κάθε άλλο σχετικό θέμα. (περίπτ. η παρ.3 άρθρο 79 Ν.4270/14)

 

Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης εκδόθηκε η:

-ΚΥΑ 124864/22.12.2022 (ΦΕΚ 6646/22.12.2022 τεύχος Β'): Τακτοποίηση πληρωμών Δημοσίων Επενδύσεων με τη λήξη του οικονομικού έτους 2022, χρηματοδότηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έτους 2023 και ρύθμιση σχετικών θεμάτων

 

Στην ανωτέρω ΚΥΑ καθορίζονται σχετικά με το έτος 2022:

-η προθεσμία διενέργειας πληρωμών του οικονομικού έτους 2022
-η προθεσμία επιστροφής υπολοίπων προκαταβολών 
-η προθεσμία αποστολής δικαιολογητικών και έκδοση χρηματικών ενταλμάτων 

-η Ανάκληση αδιαθέτων υπολοίπων από λογαριασμούς επενδύσεων του οικονομικού έτους 2022
και σχετικά με το έτος 2023:
-Έγκριση πιστώσεων-χρηματοδοτήσεων και πληρωμών σε βάρος του προϋπολογισμού του ΠΔΕ 2023

-Χρηματοδότηση Συλλογικών Αποφάσεων (ΣΑ) και εντολές κατανομής έργων

-Πληρωμές

-Επιστροφές σε λογαριασμούς Ιδίων Εσόδων ΠΔΕ

-Διαχείριση ανεπιτυχών πληρωμών (επιστραφείσες, απορριφθείσες)

-Απαραίτητα στοιχεία κατά την πίστωση των λογαριασμών Ιδίων Εσόδων ΠΔΕ

 

Παλαιότερες ΚΥΑ:

ΚΥΑ 141876/27.12.2021 (ΦΕΚ 6263/27.12.2021 τεύχος Β'): Τακτοποίηση πληρωμών Δημοσίων Επενδύσεων με τη λήξη του οικονομικού έτους 2021, χρηματοδότηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έτους 2022 και ρύθμιση σχετικών θεμάτων.

 

ΚΥΑ 137315/23.12.2020 (ΦΕΚ 5761/28.12.2020 τεύχος Β'): Τακτοποίηση πληρωμών Δημοσίων Επενδύσεων με τη λήξη του οικονομικού έτους 2020, χρηματοδότηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έτους 2021 και ρύθμιση σχετικών θεμάτων.

 

ΚΥΑ 130433/16.12.2019 (ΦΕΚ 4749/23.12.2019 τεύχος Β’): Τακτοποίηση πληρωμών Δημοσίων Επενδύσεων με τη λήξη του οικονομικού έτους 2019, χρηματοδότηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έτους 2020 και ρύθμιση σχετικών θεμάτων.

 

ΚΥΑ 140248/24.12.2018 (ΦΕΚ 5901/31.12.2018 τεύχος Β’): Τακτοποίηση πληρωμών Δημοσίων Επενδύσεων με τη λήξη του οικονομικού έτους 2018, χρηματοδότηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έτους 2019 και ρύθμιση σχετικών θεμάτων.

 

ΚΥΑ 141951/21.12.2017 (ΦΕΚ 4610/28.12.2017 τεύχος Β'): Τακτοποίηση πληρωμών Δημοσίων Επενδύσεων με τη λήξη του οικονομικού έτους 2017, χρηματοδότηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έτους 2018 και ρύθμιση σχετικών θεμάτων.

 

KYA 134444/23.12.2015 (ΦΕΚ 2877/29.12.2015 τεύχος Β΄): "Τακτοποίηση πληρωμών Δημοσίων Επενδύσεων με τη λήξη του οικονομικού έτους, χρηματοδότηση του επομένου ΠΔΕ και ρύθμιση σχετικών θεμάτων"