Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα
Τίτλος Δαπάνης | Δαπάνες απομαγνητοφώνησης πρακτικών Δ.Σ. και Ο.Ε. και Ε.Π.Ζ. (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ) |
ΚΑ Προϋπολογισμού | 6117.05 |
Τι εγγράφεται στο ΚΑ |
Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 611 «Αμοιβές και έξοδα ελεύθερων επαγγελματιών» εγγράφονται δαπάνες για δικηγόρους (πλην αυτών που υπηρετούν με πάγια αμοιβή), συμβολαιογράφους, τεχνικούς, καλλιτέχνες, λογιστές, κ.λπ. Κύριο χαρακτηριστικό των δαπανών που θα εγγραφούν στην υποκατηγορία αυτή, είναι ότι οι συναλλασσόμενοι έχουν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία (του άρθρου 48 του ν. 2238/1994). Ειδικά τα συμβολαιογραφικά έξοδα για τη σύναψη δανείων θα καταχωρηθούν στους ΚΑ 6514 και 6524. Στην υποκατηγορία 611 θα εγγραφούν και οι πιστώσεις για τη σύναψη συμβάσεων έργου του άρθρου 6 του ν. 2527/1997. Εκτός από αυτές τις συμβάσεις έργου, στους ίδιους κωδικούς θα καταχωρηθούν και οι αναθέσεις «εργασιών» (υπηρεσιών) σε τρίτους που είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, βάσει των διατάξεων του άρθρου 209 του ΚΔΚ) και του άρθρου 17 παρ. 2 του ν. 2539/1997, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 9 παρ. 9 του ν. 2623/1998. Για το σκοπό αυτό, ο ΚΑ 6117 μπορεί να κατανεμηθεί όχι μόνο στην υπηρεσία 00 αλλά και στις άλλες υπηρεσίες. Στον ΚΑ 6117 «Αμοιβές λοιπών εκτελούντων ειδικές υπηρεσίες με την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία» εγγράφεται και η αμοιβή των ιατρών για την εξέταση των επαγγελματιών και των εργαζομένων σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (άρθρο 94 παρ. 3β περίπτ. 14 ν. 3852/2010). Οι αμοιβές των μελετητών, για την εκπόνηση μελετών που ανατίθενται με τη διαδικασία των ν. 716/1977, 3164/2003 ή 3316/2005 ή του άρθρου 209 του ΚΔΚ, καταχωρούνται στους κωδικούς των επενδύσεων (ΚΑ 7411-7413)
[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post] |
Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία |
Σύμφωνα με την παρ 2 του άρθρου 169 του ΔΚΚ ορίζονται τα εξής: 2. Από τον προληπτικό έλεγχο εξαιρούνται οι εξής κατηγορίες δαπανών: Παρότι όμως η συγκεκριμένη δαπάνη προβλέπεται από διάταξη νόμου το Ελεγκτικό Συνέδριο επιμένει να θεωρεί τη δαπάνη μη νόμιμη διότι δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου ούτε εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, καθόσον αφορά σε εργασία για την οποία δεν χρειάζονται ειδικές γνώσεις και η οποία βρίσκεται εντός του πλαισίου των καθηκόντων των διοικητικών υπαλλήλων του Δήμου. (Ελ. Συν. Πράξη VII Τμήματος 178/2009) (Όμοια η 148/2009 Τμ. 7, 176/2010, ) -
|
Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος | |
Κρατήσεις | |
Τι να προσέξω | |
Καθεστώς Φ.Π.Α. |
|
Σχετική νομολογία |
Προμήθεια και εγκατάσταση κυκλώματος ζωντανής μετάδοσης μέσω internet και καταγραφής των συνεδριάσεων του Δ.Σ. προς ενημέρωση των δημοτών. Δαπάνη μη νόμιμη, γιατί δεν προβλέπεται από ρητή διάταξη νόμου, δεν είναι λειτουργική ούτε και συντελεί στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του. Εξάλλου, από τις διατάξεις του Δ.Κ.Κ. προβλέπεται ειδικά η δημοσιότητα των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου και ο τρόπος δημοσίευσης των αποφάσεών του (άρθρα 79 παρ. 4, 96 παρ.1 και 97 παρ. 6 και 7). (Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 221/2009)
Αμοιβή εταιρείας για την παροχή υπηρεσιών αναπαραγωγής και βιβλιοδεσίας πρακτικών των συνεδριάσεων του Δημοτ. Συμβουλίου. Μη νόμιμη, καθόσον δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου και αφορά σε εργασίες που ανάγονται στα υπηρεσιακά καθήκοντα των διοικητικών υπαλλήλων του Δήμου, ο αριθμός των οποίων κρίνεται επαρκής για την εκτέλεσή τους. (Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 242/2007)
Αμοιβή ιδιώτη για την απομαγνητοφώνηση των πρακτικών των συνεδριάσεων και για την επεξεργασία και εκτύπωση των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Δαπάνη μη νόμιμη, καθόσον αφορά σε εργασία που ανάγεται στα καθήκοντα και στις αρμοδιότητες του υπηρετούντος στο Δήμο προσωπικού. Δεν εφαρμόζεται ο νέος Δ.Κ.Κ., καθόσον η εν λόγω δαπάνη έχει αναληφθεί πριν από την ημερομηνία έναρξης της ισχύος του (1-1-2007).Όμοιες οι 82 και 242/2007 πράξεις του ιδίου Τμήματος. (Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 152/2007)
Αμοιβή ιδιώτη, από Δήμο, για την παροχή υπηρεσιών ηχητικής κάλυψης, καταγραφής και τήρησης πρακτικών του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και απομαγνητοφώνησης και δακτυλογράφησης αυτών. Μη νόμιμη, καθόσον δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου. δεν εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες του Δήμου και αφορά εργασίες αναγόμενες στα καθήκοντα των διοικητικών υπαλλήλων του Δήμου, ο αριθμός των οποίων κρίνεται επαρκής. (Ελ. Συν. Τμ.7 Πράξη 316/2007)
Αμοιβή εταιρείας από Δήμο για την απομαγνητοφώνηση των πρακτικών των συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου του ν.Π.Δ.δ. του Δήμου «Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί». Μη νόμιμη, καθόσον δεν εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες του ως άνω ν.π. και αφορά σε εργασίες που ανάγονται στα καθήκοντα των διοικητικών υπαλλήλων αυτού. Η πράξη αυτή, κρίθηκε μη ανακλητέα από την 351/2006 όμοια του ιδίου Τμήματος. (Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 136/2006)
Αμοιβή ιδιώτη για την απομαγνητοφώνηση κασετών των πρακτικών των συνεδριάσεων του Δ.Σ. Δήμου. Μη νόμιμη δαπάνη, διότι δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου και δεν εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, καθ' οσον αφορά σε εργασία που ανάγεται στα καθήκοντα των διοικητικών υπαλλήλων, οι οποίοι κρίνονται επαρκείς. (Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 41/2006)
Δαπάνη αμοιβής ιδιώτη για την απομαγνητοφώνηση κασετών των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Μη νόμιμη, καθόσον δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου και δεν εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες του δήμου, δεδομένου ότι αφορά σε εργασία εντός του πλαισίου των καθηκόντων των υπαλλήλων αυτού (Διοικ. Γραμματέων). (Ελ. Συν Τμ. 7 Πράξη 24/2005)
Δαπάνη για την απoμαγνητoφώνηση και κατάρτιση των πρακτικών του Δημοτικού Συμβουλίου. Μη νόμιμη, διότι αφενός δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου και αφετέρου δεν εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, δεδομένου ότι αφορά σε εργασία που βρίσκεται εντός του πλαισίου των καθηκόντων των υπαλλήλων του δήμου, ο αριθμός των οποίων κρίνεται επαρκής για τη συγκεκριμένη εργασία. (Ελ. Συν Τμ. 7 Πράξη 39/2005) (Σχετ. πράξη VII Τμημ. 50/2005)
Αμοιβή σε εταιρεία για συγγραφή κειμένων ομιλιών Δημάρχου. Δαπάνη μη νόμιμη. Υπέρβαση προσήκοντος μέτρου. (Ελ. Συν Τμ. 4 Πράξη 9/2004)
Παροχή υπηρεσιών ζωντανής αναμετάδοσης, βιντεοσκόπησης και διαδικτυακής αρχειοθέτησης των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Οι ενδεικτικά προβλεπόμενες από τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων δυνατότητες αυτοπρόσωπης παρακολούθησης των συνεδριάσεων και πρόσβασης των δημοτών στις αποφάσεις και τα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου ουδόλως αποκλείουν και τη ρύθμιση, στο πλαίσιο της αρχής της διαφάνειας της δράσης της διοίκησης, πρόσθετων δυνατοτήτων ενημέρωσης όπως εν προκειμένω η δια της αξιοποίησης της Κοινωνίας της Πληροφορίας (διαδίκτυο) άμεση αναμετάδοση, βιντεοσκόπηση και διαδικτυακή αρχειοθέτηση των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Νόμιμη η δαπάνη. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 146/2012)
|
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ |
[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας