Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία


Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

Αποζημίωση των συνταξιοδοτουμένων υπαλλήλων

ΚΑ Προϋπολογισμού  6021.02 Αποζημίωση των συνταξιοδοτουμένων υπαλλήλων (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ)
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 602 εγγράφονται οι αποδοχές και οι δαπάνες για υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Στον ΚΑ 6021 θα υπολογιστεί και η αποζημίωση των συνταξιοδοτούμενων υπαλλήλων (άρθρο 204 ν. 3584/2007).

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Δείτε την ενότητα:  Αποδοχές προσωπικού> Αποζημίωση απολυόμενου.

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος

1. Πράξη λύσης της εργασιακής σχέσης του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του ΟΤΑ ή ληξιαρχική πράξη θανάτου του υπαλλήλου. (άρθρο 204 παρ.3 του Ν.3584/2007)

 

2. Βεβαιώσεις των φορέων κύριας και επικουρικής σύνταξης ότι ο δικαιούχος υπάλληλος δικαιούται ή δε δικαιούται σύνταξη από δική του υπηρεσία από αυτούς τους ασφαλιστικούς φορείς. (άρθρο 204 παρ.3 του Ν.3584/2007) Σχετικά με το εάν απαιτείται απόφαση οριστικής συνταξιοδότησης ή όχι, έχουν διατυπωθεί διαφορετικές απόψεις από το Ελ.Συν. Για περισσότερα δείτε τη σχετική ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (από 01.01.2016) » ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ» Αποζημίωση απολυόμενου » Α. Υπάλληλοι Δήμων, ΝΠΔΔ » 4. Τρόπος λύσης σχέσης εργασίας και ποσοστό αποζημίωσης

 

3. Aπόφαση Δημάρχου καθορισμού του δικαιούμενου ποσού της αποζημίωσης (Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 43/2015)

  4Απόφαση κατάταξης μισθολογικού κλιμακίου στο οποίο ανήκει ο υπάλληλος μέχρι και τον τελευταίο μήνα εργασίας του στον ΟΤΑ.

 

5. Κατάσταση πληρωμής δικαιούχου

 

6. Απόφαση Δημάρχου για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18)

   
Κρατήσεις

1. Φόρος εισοδήματος που υπολογίζεται σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.1 του Ν.2238/94, όπως τροποποιήθηκε με την παρ.6 του άρθρου 5 του Ν.3842/2010 (ΦΕΚ 58 τεύχος Α')
(
για τα εισοδήματα που αποκτώνται και τις δαπάνες που πραγματοποιούνται, κατά περίπτωση, από 01/01/2014 και μετά εφαρμόζεται η παρ.3 του άρθρου 15 του Ν.4172/2013, Υπ. Οικ. ΔΕΑΦ Α 1060851 ΕΞ2016/12.04.2016)

2. Δεν υπόκειται το ποσό της αποζημίωσης σε παρακράτηση εισφοράς αλληλεγγύης, προκειμένου για αποζημιώσεις απολυομένων βάσει της παρ.1 του άρθρου 14 του ΚΦΕ. (ΠΟΛ 1246/2011, ΠΟΛ 1010/2013)

Προκειμένου για λοιπές περιπτώσεις δείτε την ενότητα:

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ / ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ / ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ (από 1.1.2017) / Εισφορές Ν.3986/2011 - ΜΤΠΥ / Εισφορές Ν. 3986/2011 / 2. Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης

3. Δεν υπόκειται το ποσό της αποζημίωσης σε ασφαλιστικές εισφορές.

Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α.  Δεν υπόκειται σε καθεστώς ΦΠΑ (άρθρο 3 παρ. 1 Ν. 2859/00)
Σχετική νομολογία

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξεις 244/2018, 245/2018

Η αξίωση της ως άνω υπαλλήλου γεννήθηκε από τη λύση της υπαλληλικής της σχέσης. Τούτο διότι η συμπλήρωση των προϋποθέσεων λήψης σύνταξης, ήτοι η θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, δεν αποτελεί προϋπόθεση για την καταβολή της αποζημίωσης απόλυσης ούτε η  λήψη της σύνταξης συνιστά προϋπόθεση για τη γέννηση της αξίωσης ως προς την  καταβολή της τελευταίας (άρθρο 204 παρ. 3 ν. 3584/2007). Δοθέντος δε ότι η αξίωση για τη λήψη της αποζημίωσης αυτής γεννάται και καθίσταται δικαστικώς επιδιώξιμη από τον χρόνο αποχώρησης της υπαλλήλου από την υπηρεσία (έκδοση οικείας διαπιστωτικής πράξης αποχώρησής), η διετής παραγραφή της αξίωσης αυτής θα συμπληρωνόταν, εν προκειμένω, στις 12.9.2016, ήτοι σε χρόνο πριν την υποβολή της από 3.7.2017 αίτησης της και, κατ’ επέκταση πριν από την εκκαθάριση του εντάλματος. Εντούτοις, εφόσον τα αρμόδια όργανα του Δήμου θεώρησαν ότι  η έκδοση της οριστικής απόφασης απονομής κύριας σύνταξης αποτελεί προϋπόθεση για τη γένεση και την εκκαθάριση της σχετικής αξίωσής, με αποτέλεσμα την καθυστερημένη, μετά την πάροδο της διετίας, εκκαθάρισή της, κρίνεται ότι η διετής παραγραφή δεν συμπληρώθηκε στις 12.9.2016. Τούτο δε διότι η επίμαχη αξίωση της υπαλλήλου κατέστη δικαστικώς επιδιώξιμη μετά την έκδοση της από 6.6.2017 οριστικής απόφασης του Διευθυντή του Υποκαταστήματος Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., για την απονομή σε αυτήν οριστικής σύνταξης. Συνεπώς, νομίμως αυτή υπέβαλε την από 3.7.2017 αίτησή της για να της καταβληθεί η δικαιούμενη και μη υποκύψασα στη διετή παραγραφή αξίωση αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης. Νόμιμη δαπάνη. 

 

 

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 14/2018

Ανακαλείται η 303/2017 Πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών. Η αξίωση του εν λόγω πρώην υπαλλήλου για την απόληψη της ένδικης αποζημίωσης (άρθρου 204 Κ.Κ.Δ.Κ.Υ), γεννήθηκε με τη λύση της υπαλληλικής του σχέσης, χωρίς η έκδοση απόφασης συνταξιοδότησης, οριστικής ή προσωρινής, γήρατος ή αναπηρίας, να συνιστά προϋπόθεση για τη γένεση της αξίωσής του και την καταβολή της, δοθέντος ότι κρίσιμη είναι η αποχώρηση του υπαλλήλου από την υπηρεσία και η διακοπή της εργασιακής του σχέσης, ο δε κανονισμός σύνταξης αναπηρίας, εν προκειμένω, συνιστά αποκλειστικά λόγο περιορισμού του ποσού της αποζημίωσης (παρ. 3 του ως άνω άρθρου). Όμοια η Ελ.Συν.Τμ.1 Πράξη 19/2017

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 1/2018

Αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης υπαλλήλου ΥΕ ΙΔΑΧ Δήμου. Η απόφαση του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. περί καταβολής προσωρινής σύνταξης στην εν λόγω υπάλληλο (άρθρο 38 ν. 3996/2011), δεν αποτελεί νόμιμο δικαιολογητικό για την καταβολή σ’ αυτήν αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, καθόσον, από την απόφαση αυτή, δεν προκύπτει με σαφήνεια ότι αυτή πληροί τις προϋποθέσεις για τη λήψη σύνταξης και, κατ’ επέκταση, για τη λήψη της εντελλόμενης αποζημίωσης. Μη νόμιμη και κανονική δαπάνη. (άρθρο 204 ν. 3584/2007) 

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 246/2017

Ο εν λόγω υπάλληλος δικαιούται την αποζημίωση βάσει του άρθρου 8 εδάφιο β΄ ν. 3198/1955, εφόσον προσκομίσει οριστική απόφαση χορήγησης πλήρους σύνταξης λόγω γήρατος και στοιχεία από τα οποία να προκύπτει αν αυτός είναι ή όχι επικουρικά ασφαλισμένος και όχι βάσει της Ε.Σ.Σ.Ε. ΔΕΥΑ για τα έτη 2014 – 2015 – 2016. Η εν λόγω αποζημίωση, η οποία δεν συνδέεται με οποιεσδήποτε εισφορές από μέρους του εργαζόμενου και υπολογίζεται με βάση τις ακαθάριστες αποδοχές του, αποτελεί κατ’ ουσίαν παροχή στο πλαίσιο και εξ αφορμής της εργασιακής σχέσης με τη ΔΕΥΑ, έτσι ώστε να μην καταλείπεται πεδίο ελεύθερης συμφωνίας γι’ αυτή μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών αλλά να χορηγείται βάσει νόμου. Μη νόμιμη δαπάνη. 

 

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 69/2016

ΔΕΥΑ. Η προσκομισθείσα βεβαίωση του Διευθυντή Συντάξεων και Ασφάλισης του Ε.Τ.Α.Α. και η ασφαλιστική ενημερότητα, αποτελούν κατάλληλα δικαιολογητικά για την καταβολή στο φερόμενο ως δικαιούχο της επίμαχης αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, καθώς από το συνδυασμό τους προκύπτει με σαφήνεια ότι πληροί αυτός τις προϋποθέσεις για τη λήψη σύνταξης και, κατ' επέκταση, για τη λήψη της εντελλόμενης αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, βάσει των διατάξεων του άρθρου 8 του ν. 3198/1955. 

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 293/2016

Αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης. Το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως, συνυπολογίστηκε για τον καθορισμό του ποσού της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, ως χρόνος υπηρεσίας της υπαλλήλου και ο χρόνος κατά τον οποίο αυτή παρέμεινε εκτός υπηρεσίας, χωρίς η κρίση αυτή να διαφοροποιείται εκ του γεγονότος ότι ο χρόνος αυτός αναγνωρίστηκε για την υπηρεσιακή της εξέλιξη ή ως συντάξιμος, κατόπιν καταβολής εισφορών. Και τούτο, διότι οι προβλεπόμενες στις ειδικές ρυθμίσεις των παραγράφων 6 και 7 του άρθρου 25 του ν. 2190/1994 δυνατότητες αναγνώρισης του χρόνου αυτού αποκλειστικά για τον υπολογισμό της προϋπηρεσίας του υπαλλήλου ή ως συνταξίμου δεν μπορεί να εκληφθούν ως εισάγουσες κανόνα εμπεριέχοντα και τη δυνατότητα υπολογισμού χρόνου εκτός υπηρεσίας για την καταβολή του εν λόγω, προνοιακού χαρακτήρα, βοηθήματος, σε κάθε δε περίπτωση, ο χρόνος αυτός δεν συνιστά πράγματι παρασχεθείσα υπηρεσία, κατά την πρόβλεψη του ν. 3518/2006, για τον υπολογισμό του ύψους του εν λόγω βοηθήματος. 

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 312/2016

ΔΕΥΑ. Για την καταβολή αποζημίωσης αποχωρήσαντα υπαλλήλου που έχει συμπληρώσει τις προϋποθέσεις προς λήψη πλήρους σύνταξης γήρατος από τον οικείο ασφαλιστικό του οργανισμό, πρέπει να προσκομίζεται η απόφαση οριστικής συνταξιοδότησης του ασφαλισμένου λόγω γήρατος, από την οποία προκύπτει με βεβαιότητα ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις προς λήψη πλήρους σύνταξης. 

 

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 108/2015

Υπουργείο. Για τη θεμελίωση του δικαιώματος αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης και τον προσδιορισμό του ύψους της υπαλλήλων του Δημοσίου με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ, που μεταφέρθηκαν σε αυτό από την Ε.ΘΕ.Λ. δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 6 παρ.8 του ν. 2669/1998, λαμβάνεται υπόψη πέραν του χρόνου υπηρεσίας τους στο Δημόσιο και ο χρόνος υπηρεσίας τους στην Ε.ΘΕ.Λ. 

 

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 92/2015

Γενικό Νοσοκομείο. Για τη θεμελίωση του δικαιώματος και τον προσδιορισμό του ύψους της προβλεπόμενης στο άρθρο 55 του π.δ. 410/1988 αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, υπαλλήλου Ν.Π.Δ.Δ. με σχέση εργασίας Ι.Δ.Α.Χ., που μετατάχθηκε σε αυτό δυνάμει των ανωτέρω διατάξεων του Ν. 2636/1998 από την Ανώνυμη Εταιρία Αξιοποίησης Περιουσίας Ε.Ο.Τ., στην οποία είχε προηγουμένως μεταφερθεί από Υπηρεσία Αυτεπιστασίας του Ε.Ο.Τ. δυνάμει των σχετικών διατάξεων του ίδιου νόμου, λαμβάνεται υπόψη ο συνολικός συνεχής χρόνος υπηρεσίας του στα παραπάνω νομικά πρόσωπα. 

 

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πρακτικά της Συν. 29ης/19.12.2014 - Δ) (Όμοια η Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 70/2015

Σε περίπτωση που πριν την αποχώρηση λόγω συνταξιοδότησης του υπαλλήλου, εξαιτίας της οποίας επήλθε και η λύση της υπηρεσιακής του σχέσης με το Δήμο, μεσολάβησε διάστημα κατά το οποίο αυτός δεν παρείχε τις υπηρεσίες του για νόμιμο λόγο, όπως είναι και η προσωρινή συνταξιοδότηση λόγω αναπηρίας, το διάστημα αυτό θεωρείται χρόνος υπηρεσίας και λαμβάνεται υπόψη κατά τον υπολογισμό του ποσού της προαναφερόμενης αποζημίωσης.

 

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 15/201548/2015

Μη νόμιμη η καταβολή του επίμαχου ποσού αποζημίωσης αυτοδίκαιης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης στον ως άνω πρώην τακτικό υπάλληλο του Δήμου για την προγενέστερη της, κατ' εφαρμογή του άρθρου 32 παρ. 2 του ν. 2508/1997, κατάταξής του σε θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Δήμου, προϋπηρεσίας του με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στον ίδιο Δήμο. 


Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 43/2015
Δεν προκύπτει ότι εκδόθηκε από το Δήμο η απόφαση καθορισμού του δικαιούμενου από την φερόμενη ως δικαιούχο ποσού της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 204 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, η οποία (απόφαση) θα αποτελούσε το νόμιμο έρεισμα, τόσο για την επιβαλλόμενη σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, όσο και για την έκδοση του ελεγχόμενου εντάλματος. Την κατά τα ανωτέρω ελλείπουσα απόφαση δεν μπορεί να υποκαταστήσει η  προσκομισθείσα αναλυτική κατάσταση του τρόπου υπολογισμού της αποζημίωσης που υπογράφεται από τον Προϊστάμενο της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου, καθώς πρόκειται για προπαρασκευαστικό έγγραφο που δεν φέρει τα στοιχεία της ως άνω απόφασης καθορισμού. Σε κάθε περίπτωση, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη κανονική, δεδομένου ότι έχει ήδη υποπέσει στη διετή παραγραφή του άρθρου 90 παρ. 3 του ν. 2362/1995. Μη νόμιμη δαπάνη.

 

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.7 Πράξη 277/2015

ΔΕΥΑ. Η απόφαση καταβολής προσωρινής σύνταξης, σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν. 3996/2011, δεν αποτελεί νόμιμο δικαιολογητικό για την καταβολή της προβλεπόμενης στο άρθρο 8 εδ. β΄ του ν. 3198/1955 αποζημίωσης. 

 

Mε τα Πρακτικά της 3ης Γεν.Συν. της 4.3.2015 η Ολομέλεια έκρινε ότι για τη θεμελίωση του δικαιώματος αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης και τον προσδιορισμό του ύψους της, υπαλλήλων του Δημοσίου με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ, που μεταφέρθηκαν σε αυτό από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 16 του ν. 3891/2010, θα ληφθεί υπόψη πέραν του χρόνου υπηρεσίας του στο Δημόσιο και ο χρόνος υπηρεσίας του στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σχετικές και οι Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξεις 93, 94, 95, 97, 99/2015.

To θέμα είχε παραπεμφθεί στην Ολομέλεια με τα Ελ.Συν.Τμ.1 Πρακτικά της Συν. 15η/17.10.2014 - Α, μετά την έκδοση της Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξης 19/2014.



Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 249/2014
Ορθώς προσμετρήθηκε για τον υπολογισμό της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης η προϋπηρεσία της εν λόγω υπαλλήλου στο Ε.Ι.Ν. (Μαθητική Εστίας), διότι εφόσον η υπηρεσία που είχε συμπληρώσει η φερόμενη ως δικαιούχος του εντάλματος στον προηγούμενο εργοδότη της (Ε.Ι.Ν) λαμβανόταν υπόψη για τον καθορισμό της προβλεπόμενης στο άρθρο 8 του ν. 3198/1955 αποζημίωσης, η προϋπηρεσία της αυτή θα πρέπει να ληφθεί υπόψη για τον υπολογισμό της αντίστοιχης αποζημίωσης που προβλέπεται στο άρθρο 204 του ν. 3584/2007 για τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του προς ον η μεταβίβαση (Ο.Τ.Α). Νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 160/2014 (Όμοιες οι Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 302/2014Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 51/2015 και Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 78/2015)
Είναι μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης αυτοδίκαιης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης στην πρώην υπάλληλο με σχέση ΙΔΑΧ του Δήμου για την προγενέστερη της, κατ' εφαρμογή των άρθρων 10 παρ. 8, 11 και 13 του ν. 2266/1994, κατάταξής της σε θέση ΙΔΑΧ του Δήμου, προϋπηρεσίας της με σύμβαση ΙΔΟΧ στον ίδιο Δήμο, ανεξαρτήτως της ωρομίσθιας ή μη μορφής της παρεχόμενης στο πλαίσιο της σύμβασης αυτής εργασίας της, διότι αφενός καμία διάταξη δεν προβλέπει ρητώς είτε την αναγνώριση της ως άνω προϋπηρεσίας ως χρόνου της αρχόμενης με την ως άνω κατάταξη του οικείου υπαλλήλου σύμβασης ΙΔΑΧ με τον οικείο δήμο είτε τον συνυπολογισμό της για τον καθορισμό του ποσού της επίμαχης αποζημίωσης, έστω και αν αυτή λήφθηκε υπόψη για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων διορισμού και κατάταξης της ως άνω πρώην υπαλλήλου σε θέση ΙΔΑΧ του Δήμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2266/1994, αφετέρου δε ο υπολογισμός της επίμαχης αποζημίωσης προβλέπεται στο άρθρο 204 του ΚΚΔΚΥ, που προβλέπει την καταβολή της επίμαχης αποζημίωσης στους υπαλλήλους των δήμων με σχέση ΙΔΑΧ μόνο βάσει του χρόνου υπηρεσίας τους με την ίδια σχέση (ΙΔΑΧ) και όχι και με σχέση ΙΔΟΧ στον οικείο δήμο, καθότι οι με σχέση ΙΔΟΧ υπάλληλοι των δήμων δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του.Η 1873/1988 απόφαση του Αρείου Πάγου δεν αφορά αποζημίωση απόλυσης καταβαλλόμενη κατ' εφαρμογή του ως άνω άρθρου αλλά παρόμοια αποζημίωση που καταβάλλεται σε υπαλλήλους του Δημοσίου και των νπδδ και όχι των δήμων βάσει του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988 (Α' 191), που κωδικοποίησε, μεταξύ άλλων, τις σχετικές διατάξεις του ν. 993/1979 (Α΄ 281), και αφορά σε υπαλλήλους και με σχέση ΙΔΟΧ των φορέων αυτών όμως (Δημόσιο, νπδδ) και μόνο. η νόμιμη δαπάνη.

 

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.Ι Πρακτικά Συν. 33η/22.10.2013
Mη νόμιμη η καταβολή στην πρώην υπάλληλο του Δήμου αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, σύμφωνα με τα άρθρα 225 και 204 του ΚΚΔΚΥ, καθώς ο χρόνος συνεχούς υπηρεσίας της ως κύρια και επικουρικά ασφαλισμένης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με σχέση δημοσίου δικαίου υπαλλήλου στον Δήμο αυτό, στον οποίο δεν συνυπολογίζεται ο χρόνος της υπό το ίδιο ασφαλιστικό καθεστώς προγενέστερηςτης ημερομηνίας μετάταξής της στον Δήμο από την ως άνω τέως ΝΑ, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 257 του ν. 3852/2010, προϋπηρεσίας της είτε με σχέση δημοσίου δικαίου σ' αυτή τη ΝΑ είτε με σχέση ΙΔΑΧ στην ίδια ΝΑ, η οποία είχε αναγνωριστεί για την κατάταξή της με σχέση δημοσίου δικαίου στη ΝΑ ενόψει του διορισμού της σε σχετική της θέση, κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 14 έως 16 του ν. 2738/1999 και 29 παρ. 3 περ. β του ν. 2768/1999, είτε με σχέση ΙΔΑΧ στον τέως ΕΟΠ, η οποία επίσης είχε αναγνωριστεί για την κατάταξή της με σχέση ΙΔΑΧ στην ως άνω ΝΑ ενόψει της μετάταξής της από τον ως άνω Οργανισμό σε σχετική της θέση, κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 14 του άρθρου 15 του ν. 2503/1997, είναι μικρότερος του ενός έτους. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 111/2014 (Όμοιες οι Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 169/2014 και 202/2014), 122/2014 (Όμοια η Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 132/2014), Τμ. 1 Πράξη 23/2014
Οι διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 4257/2014 προσδιορίζουν κατά τρόπο γενικό την έννοια της συνεχούς υπηρεσίας, για όλους τους εργαζομένους ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που μεταφέρθηκαν από δημοτικές επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το χρόνο αποχώρησής τους από την υπηρεσία, συνεπώς καταλαμβάνουν ακόμη και περιπτώσεις υπαλλήλων που έχουν ήδη αποχωρήσει πριν από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού. Νόμιμα συνυπολογίζεται, καταρχήν, ο χρόνος προϋπηρεσίας του φερόμενου ως δικαιούχου στη δημοτική επιχείρηση για τον υπολογισμό της αποζημίωσης απόλυσής του, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 4257/2014. Πλην όμως, από τα δικαιολογητικά που επισυνάπτονται στο ελεγχόμενο ένταλμα προκύπτει ζήτημα κανονικότητας της δαπάνης, καθόσον η βεβαίωση του Προέδρου της αμιγούς δημοτικής επιχείρησης «Γραφείο Τελετών» και η βεβαίωση της Δημάρχου αναφέρουν διαφορετικό χρόνο προϋπηρεσίας του φερόμενου ως δικαιούχου στην ανωτέρω δημοτική επιχείρηση, με συνέπεια να είναι αμφίβολος ο ακριβής χρόνος προϋπηρεσίας που θα πρέπει να προσμετρηθεί για τον υπολογισμό της επίμαχης αποζημίωσης. Μη κανονική δαπάνη.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 268/2013
Στο χρόνο υπηρεσίας υπαλλήλου ΙΔΑΧ για την καταβολή αποζημίωσης απολυομένου συνυπολογίζεται τόσο ο χρόνος της σύμβασης ΙΔΑΧ του οικείου υπαλλήλου που διανύθηκε με διαδοχικές κατά την έννοια του άρθρου 11 παρ. 1 του π.δ. 164/2004 συμβάσεις του, είτε με τον οικείο δήμο είτε με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε., αλλά στον ίδιο πάντοτε δήμο, οι οποίες έχουν αναγνωριστεί με σχετικές αποφάσεις του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου και του ΑΣΕΠ, σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3του ίδιου άρθρου, ως σύμβαση ΙΔΑΧ με τον οικείο δήμο, όσο και αυτός που μεσολάβησε μεταξύ της ως άνω αναγνώρισης και της έκδοσης της απόφασης του αρμοδίου οργάνου του δήμου περί κατάταξης του υπαλλήλου με σύμβαση ΙΔΑΧ σε σχετικώς συσταθείσα, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 3220/2005, κενή οργανική του θέση. Νόμιμη δαπάνη.

 

Πρακτικά της 6ης Γ.Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελ.Συν. της 19ης Φεβρουαρίου 2014Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 179/2013

ΔΕΥΑ. Καταβολή ειδικού μηνιαίου βοηθήματος λόγω συνταξιοδότησης. Yπόκειται στον επιβαλλόμενο με τη διάταξη του άρθρου 3 παρ. 1 του α.ν. 173/1967 αυτή περιορισμό ως προς το ύψος της (2.250 ευρώ). 

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 60/2014
Η απόφαση για την καταβολή προσωρινής σύνταξης, σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν. 3996/2011, δεν περιέχει οριστική πιστοποίηση αλλά εκδίδεται υπό την αίρεση του επιγενόμενου ελέγχου των δικαιολογητικών, συνεπώς, στο μέτρο που από αυτήν δεν προκύπτει με σαφήνεια και βεβαιότητα ότι ο υπάλληλος συμπληρώνει τις προϋποθέσεις για τη λήψη σύνταξης, δεν αποτελεί κατάλληλο δικαιολογητικό για την πληρωμή της αποζημίωσης του άρθρου 204 παρ. 3 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Λογιστικού των Ο.Τ.Α.. Μη νόμιμη δαπάνη.

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 267/2013 (Μη ανακλητέα από την Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 41/2014)
Νοσοκομείο. Εφόσον ο μεταφερόμενος υπάλληλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. δεν παρουσιάστηκε, εντός 15 ημερών από τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης περί μεταφοράς του, στο Γενικό Νοσοκομείο προκειμένου να αναλάβει υπηρεσία, θεωρείται ότι κατήγγειλε ο ίδιος τη σύμβασή του με το εν λόγω νομικό πρόσωπο και συνεπώς, δεν δικαιούνται της προβλεπόμενης από το άρθρο 55 του π.δ. 410/1988 αποζημίωσης οι φερόμενοι ως δικαιούχοι του επίμαχου χρηματικού εντάλματος, ως εξ αδιαθέτου κληρονόμοι του. Μη νόμιμη δαπάνη.

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 20/2013

Η επιχείρηση «ΦΦΦ», η οποία, ανεξαρτήτως του νομικού ενδύματός της ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, αποτελεί δημοτική επιχείρηση, που ενισχύεται οικονομικά και άρα επιχορηγείται από το Δήμο, κρίνει ότι η χορηγούμενη αποζημίωση συνταξιοδότησης στη φερόμενη δικαιούχου του επίμαχου χρηματικού εντάλματος, εμπίπτει στην έννοια της αποζημίωσης του άρθρου 2 παρ. 2 του α.ν. 173/1967 και επομένως υπόκειται στον επιβαλλόμενο με τη διάταξη αυτή περιορισμό ως προς το ύψος της. 

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 182/2013

ΔΕΥΑ. Μη νομίμως συμπεριελήφθησαν στις αποδοχές του φερόμενου ως δικαιούχου τα επιδόματα εορτών και αδείας, προσαυξάνοντας, αντιστοίχως, την αποζημίωση συνταξιοδότησής του κατά 1/6, διότι τα ως άνω επιδόματα δεν συγκαταλέγονται μεταξύ των περιοριστικά αναφερομένων επιδομάτων που χορηγούνται στους υπαλλήλους της Επιχείρησης, βάσει της, συναφθείσας μεταξύ της Δ.Ε.Υ.Α. και του Σωματείου Εργαζομένων αυτής, επιχειρησιακής σύμβασης εργασίας, οι διατάξεις της οποίας, ενόψει της προαναφερομένης ρητής παραπομπής με το άρθρο 66 του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, συνιστούν το νομοθετικό πλαίσιο ρύθμισης των εργασιακών δικαιωμάτων των υπαλλήλων της Δημοτικής Επιχείρησης. Μη νόμιμη δαπάνη. 

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 74/2014
Πανεπιστήμιο. Στο χρόνο υπηρεσίας για τον υπολογισμό της αποζημίωσης απόλυσης, δεν συνυπολογίζεται, στην περίπτωση που ο οικείος υπάλληλος έχει μεταταχθεί σε ν.π.δ.δ. από την ΟΣΕ Α.Ε. ή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ως πλεονάζον τακτικό προσωπικό της, κατ' εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 15 και 16 του ν. 3891/2010, ο χρόνος της υπό το ίδιο ως άνω ασφαλιστικό καθεστώς προγενέστερης της μετάταξης του υπαλλήλου σε ν.π.δ.δ. προϋπηρεσίας του στις ως άνω εταιρίες, έστω κι αν η προϋπηρεσία αυτή έχει αναγνωριστεί για τη μισθολογική και βαθμολογική, ενόψει της μετάταξής του, κατάταξή του στην αντίστοιχη με σχέση ΙΔΑΧ θέση στο ν.π.δ.δ. Μη νόμιμη δαπάνη.

 

Ελ.Συν. Κλιμ.Τμ.1

Πρακτικά Συνεδρίασης 3η/19.6.2012
H αποζημίωση του άρθρου 204 του ν. 3584/2007 δεν σχετίζεται κατά οποιονδήποτε τρόπο και ειδικότερα όσον αφορά στο χρόνο υπηρεσίας που λαμβάνεται υπόψη για τον καθορισμό της με την αποζημίωση του άρθρου 56 παρ. 1 περ. α΄ του ν. 3518/2006, καθόσον εκάστη εκ των προαναφερόμενων χρηματικών παροχών καθορίζεται αυτοτελώς με βάση τα διανυθέντα σε διαφορετικούς φορείς και κατά διάφορα χρονικά διαστήματα έτη υπηρεσίας του δικαιούχου υπαλλήλου. Για τον υπολογισμό της  αποζημίωσης του άρθρου 204 ν. 3584/2007, νομίμως ελήφθη υπόψη ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας της φερόμενης ως δικαιούχου στο Δήμο , καθόσον πρόκειται για αυτοτελώς καθοριζόμενη αποζημίωση, που δεν συναρτάται με την προβλεπόμενη στο άρθρο 56 παρ. 1 περ. α΄ του ν. 3518/2006 αποζημίωση, την οποία αυτή δικαιούται για το χρόνο υπηρεσίας της στον καταργηθέντα Ε.Ο.Π. και καταβάλλεται με αποκλειστική επιβάρυνση του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στη σχετική Φ.80000/26268/1488/19.2.2008 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 326).

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 121/2012, Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 239/2012

ΔΕΥΑ. Η χορηγούμενη αποζημίωση συνταξιοδότησης εμπίπτει στην έννοια της αποζημίωσης του άρθρου 2 παρ. 2 του α.ν. 173/1967 και επομένως υπόκειται στον επιβαλλόμενο με τη διάταξη αυτή περιορισμό ως προς το ύψος της (15.000 ευρώ). Μη νόμιμη δαπάνη. 



Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 177/2012 (Όμοιες οι Πράξεις Ελ. Συν. 143/2013, 145/2013, 253/2013, 8/2014 και 27/2014 Κλιμ. Τμ. 1)
Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 269 παρ. 8 Κ.Δ.Κ., 25 παρ. 2 του ν. 3613/2007 και 17 παρ. 2 του ν. 3812/2009 συνάγεται ότι σε περίπτωση μετατροπής αμιγούς δημοτικής επιχείρησης σε δημοτική ανώνυμη εταιρεία είναι δυνατή η μεταφορά του προσωπικού της, σε υπηρεσίες του οικείου Δήμου. Στο κατά τα ανωτέρω μεταφερόμενο προσωπικό εφαρμόζονται, ως προς τους όρους και το ύψος της αμοιβής της εργασίας του, οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας που ισχύουν εκάστοτε για το προσωπικό των Ο.Τ.Α., λαμβανομένης υπόψη της προϋπηρεσίας που είχε αυτό στη δημοτική επιχείρηση από την οποία προέρχεται. Ο συνυπολογισμός, όμως, της προϋπηρεσίας του μεταφερόμενου προσωπικού, σύμφωνα με τη ρητή διατύπωση του νόμου, αφορά μόνο στην μισθολογική, και όχι στην εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση και βαθμολογική εξέλιξή του, για την οποία ισχύουν οι ειδικές διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων. Περαιτέρω, σύμφωνα με την πάγια νομολογία των πολιτικών δικαστηρίων, η αποζημίωση λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας δεν έχει μισθολογικό χαρακτήρα. Το ίδιο θα πρέπει να γίνει δεκτό και για την αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης, βάσει της παρ. 3 του άρθρου 204 του ν. 3584/2007, αφού ούτε από το γράμμα των σχετικών διατάξεων ή την αιτιολογική έκθεση του νόμου, ούτε από το σκοπό του νόμου, που είναι η διευκόλυνση της ανανέωσης του προσωπικού των Δήμων,προκύπτει ότι η εν λόγω αποζημίωση έχει το χαρακτήρα μισθού. Κατά συνέπεια, η προϋπηρεσία του μεταφερόμενου προσωπικού στη δημοτική επιχείρηση από την οποία προέρχεται δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για τον καθορισμό της αποζημίωσης του άρθρου 204 παρ. 3 του ν. 3584/2007, καθόσον η αποζημίωση αυτή δεν συναρτάται με την μισθολογική κατάσταση και εξέλιξη του μεταφερόμενου προσωπικού.

Ελ. Συν. Πράξη 223/2011 Τμ. 1
Καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησής σε μία μόνιμη υπάλληλό του και σε τρεις εργαζόμενες με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Ο τρόπος υπολογισμού της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης των φερόμενων ως δικαιούχων ρυθμίζεται από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ετών 2008 και 2010, αφού οι τρεις τελευταίες από αυτές αμείβονταν βάσει των συμβάσεων αυτών και η αποζημίωση της πρώτης που τη λαμβάνει λόγω επιλογής ως συνταξιοδοτικού της φορέα του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., υπολογίζεται κατ' ανάγκη με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που υπολογίζεται και η αποζημίωση των άμεσα και κύρια δικαιούχων κατά το ίδιο χρονικό διάστημα. Επομένως, δεδομένου ότι κατά τις ανωτέρω συλλογικές συμβάσεις εργασίας για τον προσδιορισμό της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης στις τακτικές αποδοχές του τελευταίου μήνα πλήρους απασχόλησής του εργαζομένου συμπεριλαμβάνεται και αναλογία των επιδομάτων εορτών και αδείας οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες.

 

Ελ.Συν.Τμ.1 Πράξη 190/2011

Kατά το άρθρο 1825 του Α.Κ. αναγκαίοι κληρονόμοι είναι οι κατιόντες και οι γονείς του κληρονομουμένου, καθώς και ο σύζυγος που επιζεί, οι οποίοι θα είχαν κληθεί ως εξ αδιαθέτου κληρονόμοι και οι οποίοι έχουν δικαίωμα νόμιμης μοίρας στην κληρονομιά. Επομένως, αφού η αδελφή του αποβιώσαντος και κληρονόμος αυτού δεν ανήκει στην κατηγορία των αναγκαίων κληρονόμων, δεν δικαιούται την εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα, αποζημίωση. 

 

Ελ.Συν. Πράξη 283/2010 Τμ.1

Το μονιμοποιούμενο με το ν. 2738/1999 προσωπικό Ν.Π.Δ.Δ., κατά το χρόνο αποχώρησής του τελεί σε σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και δεν υπάγεται πλέον στο ρυθμιστικό πεδίο του ν. 993/1979, ανεξαρτήτως του αν διατήρησε το προ της μονιμοποίησής του συνταξιοδοτικό καθεστώς και για το λόγο αυτό δεν δικαιούται την προβλεπόμενη από τη διάταξη του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988 (αρ. 49 του ν. 993/1979) αποζημίωση, η οποία καταβάλλεται μόνο σε όσους κατά το χρόνο αποχώρησής τους από την υπηρεσία τελούν σε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου

Ελ. Συν Τμ.1 Πράξη 190/2000 Εισηγητής: Κ. Ζώη, Πάρεδρος
Απόλυση υπαλλήλου με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, λόγω σωματικής ανικανότητας. Διοικητική διαδικασία. Η πράξη της Δημαρχιακής Επιτροπής δεν συνιστά απόφαση περί απολύσεως αλλά απλή γνωμοδότηση υπέρ της καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας του. Μη νόμιμη καταβολή αποζημίωσης.

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ

ΓνΝΣΚ 433/2012 Με τη διάταξη της παρ. 14 του άρθρου Ένατου του Ν. 4057/2012, η οποία σύμφωνα με το άρθρο Δέκατο ισχύει από τη δημοσίευση του Νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (14-3-2012) προβλέφθηκε ότι μέχρι την 31-12-2012 δεν χορηγούνται άδειες υπηρεσιακής εκπαίδευσης του άρθρου 58 του Ν. 3528/2007, με μόνη εξαίρεση τις ήδη κατά τη δημοσίευση του Νόμου χορηγηθείσες άδειες, η ισχύς των οποίων, κατά ρητή νομοθετική πρόβλεψη, δεν θίγεται. Η εξαίρεση αυτή καταλαμβάνει τις άδειες των οποίων η έναρξη έχει γίνει πριν την ως άνω ημερομηνία, δεν καταλαμβάνει δε τις άδειες η έναρξη των οποίων εμπίπτει σε μεταγενέστερο χρονικό σημείο και μέχρι την 31-12-2012, ακόμη και εάν έχει εκδοθεί η σχετική απόφαση για τη χορήγηση τους πριν την 14-3-2012




[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας