Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία
Δικαιολογητικά Πληρωμής από Δήμο
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομοθεσία
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης Καταβολή κεφαλαίου σύστασης (ή καταβολή αύξησης του κεφαλαίου)  σε επιχείρηση ΟΤΑ
ΚΑ Προϋπολογισμού  7513
Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 751 και 752 εγγράφονται οι συμμετοχές του δήμου σε επιχειρήσεις, δηλαδή η καταβολή του αρχικού κεφαλαίου ή η τυχόν αύξησή του.

Η υποκατηγορία 751 έχει αντικατασταθεί με την παρ. 2 του άρθρου 1 της υπ' αριθμ. 70560/16-11-2009 (ΦΕΚ 2394 Β΄) απόφασης, με την οποία δημιουργήθηκαν διακριτοί τετραψήφιοι κωδικοί για την εγγραφή των συμμετοχών του δήμου ανά είδος επιχείρησης. Οι κωδικοί αυτοί περιλαμβάνουν τόσο τις επιχειρήσεις που έχουν συσταθεί βάσει των διατάξεων του π.δ. 410/1995 και εξακολουθούν να λειτουργούν κατά τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία, όσο και αυτές που συστήθηκαν και λειτουργούν κατά τα οριζόμενα στον ισχύοντα ΚΔΚ.

Για την ορθότερη παρακολούθηση των χρηματοδοτήσεων αυτών, οι ανωτέρω τετραψήφιοι κωδικοί θα αναπτυχθούν (επί παραδείγματι ο ΚΑ 7511 θα αναπτυχθεί σε 7511.01, 7511.02 κ.ο.κ.) ώστε να παρακολουθείται ξεχωριστά η συμμετοχή ανά επιχείρηση ή νομικό πρόσωπο.

Στον ΚΑ 7518 «Συμμετοχή σε αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα», εγγράφονται και οι εισφορές σε δίκτυα δήμων και περιφερειών (άρθρο 101 του ν. 3852/2010).

Οι κωδικοί της υποκατηγορίας εντάσσονται στον ΚΑ 10 «Οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες».

[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Για τα σχετικά με τη σύσταση επιχείρησης πατήστε εδώ

Για τα σχετικά με τη αύξηση κεφαλαίου
πατήστε εδώ (αφορά κοινωφελείς επιχειρήσεις αλλά έχει εφαρμογή και για τις υφιστάμενες αμιγείς επιχειρήσεις του άρθρου 277 και επόμενα του ΠΔ 410/95)

Φόρος στη συγκέντρωση κεφαλαίων
Επιβάλλεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, φόρος με την ονομασία "φόρος στη συγκέντρωση κεφαλαίων", από -- β) συνεταιριστικές οργανώσεις κάθε βαθμού, οποιαδήποτε άλλη εταιρεία,νομικό πρόσωπο, ένωση προσώπων ή κοινωνία,εφ' όσον ο σκοπός που επιδιώκουν τα πρόσωπα αυτά είναι κερδοσκοπικός. (άρθρο 17 του Ν. 1676/86)

Αποτελούν συγκέντρωση κεφαλαίων και υπάγονται στο φόρο μεταξύ άλλων η σύσταση των προσώπων, που προβλέπονται από το άρθρο 17 και η αύξηση του κεφαλαίου τους, που γίνεται με την εισφορά περιουσιακών στοιχείων οποιουδήποτε είδους. (περιπτ. α παρ 1 άρθρο 18 του Ν. 1676/86)

Ο φόρος ορίζεται σε 1% στην αξία που φορολογείται.(άρθρο 21 του Ν. 1676/86)

Εξαιρούνται από το φόρο φορείς που επιδιώκουν, σύμφωνα με το καταστατικό και στην πραγματικότητα, φιλανθρωπικούς, αλληλοβοηθείας και εκπαιδευτικούς.(παρ 2 άρθρο 22 του Ν. 1676/86)

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι οι κοινωφελείς επιχειρήσεις δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των υπόχρεων καταβολής του ανωτέρω φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων. Αντίθετα οι επιχειρήσεις που συστήνουν οι ΟΤΑ καθώς και οι αυξήσεις κεφαλαίου επιχειρήσεων που έχουν σκοπό το κέρδος, υποχρεούνται στην καταβολή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου

Από την έναρξη ισχύος του Ν.4254/14 (ημερ. έναρξης 07.04.2014), φόρος συγκέντρωσης κεφαλαίων κατά τα άρθρα 17 επ. του ν.1676/186 (Α' 204) δεν επιβάλλεται κατά τη σύσταση των υποκειμένων στο φόρο αυτόν. (υποπαρ. ΣΤ.22 του άρθρου πρώτου του Ν. 4254/14)



Υποβολή απολογιστικών στοιχείων
Για την καταβολή, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4257/2014, στις 14.4.2014, από τους ΟΤΑ ποσών επιχορηγήσεων στις δημοτικές επιχειρήσεις τους  δεν απαιτείται πλέον η  υποβολή απολογιστικών στοιχείων της προηγούμενης τυχόν επιχορήγησής τους, καθώς και του προϋπολογισμού τους  για το  επόμενο οικονομικό έτος,  στον φορέα εποπτείας τους και  στο Ελεγκτικό Συνέδριο,  αλλά αρκεί η  ενσωμάτωση των οικονομικών στοιχείων τους  στις βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών, σύμφωνα με τις  διατάξεις του άρθρου 267 του ν. 3852/2010 και εκείνες των  74712/29.12.2010 (Β΄ 2043) αποφάσεως του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Νόμιμη δαπάνη. (Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 162/2014)


 

Δικαιολογητικά πληρωμής από το Δήμο

1.Καταστατικό - δηλαδή το ΦΕΚ σύστασης(ή και της σχετικής  τροποποίησης για τις περιπτώσεις καταβολής της  αύξηση του κεφαλαίου)- Δηλαδή το ΦΕΚ στο οποίο δημοσιεύτηκε η απόφαση του Γ.Γ. της οικείας Περιφέρειας.(παρ 2 Αρθρο 253 Ν. 3463/06)  (άρθρο 277 Π.Δ. 410/95)

  2. Οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας.(παρ 2 Αρθρο 253 Ν. 3463/06) 
Η ίδια υποχρέωση υφίσταται και σε κάθε περίπτωση αύξησης του κεφαλαίου ή  της εισφοράς του Ο.Τ.Α. στην επιχείρηση.
  3. Απόφαση Δημάρχου για την έγκριση της δαπάνης και τη διάθεση της πίστωσης (περίπτ.ε παρ.1 άρθρο 58 Ν.3852/10, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18)
  4.Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τον ορισμό των μελών του Δ.Σ., τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο.
  5.Απόφαση του Δ.Σ. της επιχείρησης για τον ορισμό νομίμου εκπρόσωπου (ή διαχειριστή), από την οποία θα διαπιστώνεται η νομιμοποίηση του προσώπου που θα παραλάβει τα χρήματα.
 

6.Αθεώρητο τιμολόγιο ανόργανων εσόδων (άρθρο 6 παρ.3 Κ.Φ.Α.Σ.-υποπαρ.Ε1 περίπτ.1 άρθρο πρώτο Ν.4093/12)
Από 01.01.2015 για την είσπραξη αποζημιώσεων, επιδοτήσεων, οικονομικών ενισχύσεων, επιστροφών τόκων, εισφορών και λοιπών συναφών εσόδων,δεν προβλέπεται ή έκδοση τιμολογίου από την Οδηγία 2006/112/ΕΕ. Η συναλλαγή δύναται να τεκμηριώνεται από παραστατικό που εκδίδει ο χορηγών το σχετικό ποσό ή η τράπεζα που το καταβάλλει (π.χ. απόφαση επιχορήγησης, βεβαίωση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ που περιλαμβάνει τα στοιχεία του δικαιούχου, το ποσό, την ημερομηνία ή άλλο ανάλογο στοιχείο). (ΠΟΛ 1003/31.12.2014)

  7.Αποδεικτικό πληρωμής του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου (όπου απαιτείται)(άρθρα 17 έως 22 του Ν. 1676/86)- Για τις κοινωφελείς δεν απατείται. 
 

8. Bεβαίωση περί της εγγραφής και της ενημερότητας των στοιχείων της επιχείρησης στο Μητρώο Σύστασης και Λειτουργίας Επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. (από 1.7.2015 -άρθρο 26 του Ν.4257/2014) Για περισσότερα δείτε την σχετική ενότητα  ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ - ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ » ΜΗΤΡΩΑ - ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ » ΔΙΑΦΟΡΑ » Μητρώο σύστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων Ο.Τ.Α

(από την έναρξη λειτουργίας του Μητρώου Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης του άρθρου 6 του Ν.4674/20, η οποία θα γίνει με απόφαση του ΥΠ.ΕΣ., τα στοιχεία καταχωρίζονται στο Μητρώο αυτό- σχετική ενότητα:  ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ - ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ » ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ - ΔΙΑΥΓΕΙΑ » ΔΙΑΦΟΡΑ » Μητρώο Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης)

-από 06.10.2023 (ημερ. έναρξης ισχύος ν.5056/23) καταργείται το άρθρο 6 του Ν.4674/20 περί Μητρώου Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, από την περίπτ.α' της παρ.2 του άρθρου 53 του ν.5056/23
  9. Κατάσταση πληρωμής  
  [embed_object_post post_id="35" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]
   
Κρατήσεις

Δεν γίνεται καμία κράτηση από το Δήμο

Τι να προσέξω  
Καθεστώς Φ.Π.Α.

Δεν υπόκειται σε ΦΠΑ

Σχετική νομοθεσία  
Σχετική νομολογία Αύξηση κεφαλαίου επιχείρησης

Συμμετοχή σε κεφάλαιο νεοϊδρυθείσας επιχείρησης

Μη νόμιμες απευθείας αναθέσεις

Μη νόμιμες οικονομικές ενισχύσεις




Αύξηση κεφαλαίου επιχείρησης


Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 116/2012.
Ηαύξηση του μετοχικού  κεφαλαίου της δημοτικής ανώνυμης εταιρείαςαποσκοπεί μεν στην υλοποίηση επενδυτικών προγραμμάτων, η σχετική ωστόσο απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου λήφθηκε χωρίς οι συνταχθείσες για το λόγο αυτό οικονομοτεχνικές μελέτες να φέρουν το αναγκαίο κατά νόμο ελάχιστο περιεχόμενο καθόσον δεν αναφέρονται σε παράγοντες που  προσδιορίζουν τη βιωσιμότητα της εταιρείας και στην ικανότητα αυτής να ανταποκριθεί στις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις που θα δημιουργηθούν με τις προαναφερόμενες επενδύσεις, καθώς και στους προβλεπόμενους ισολογισμούς με τα αποτελέσματα χρήσης  και τις αναμενόμενες ταμειακές ροές. Περαιτέρω, δεν περιλαμβάνουν τεκμηριωμένη ανάλυση του  κόστους εκάστης  επένδυσης με  όλες τις  δαπάνες που απαιτούνται και  χρηματοδοτικό σχήμα στο οποίο να αναλύετε η άντληση των κεφαλαίων  με  βάση την ανάλυση του κόστους και αξιολόγηση των επενδυτικών έργων και  να προσδιορίζονται οι πηγές της χρηματοδότησης. Εξάλλου, σε κάθε περίπτωση από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι έχει συνταχθεί η απαιτούμενη, κατά τα προαναφερόμενα, οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της συμμετοχής της άνω δημοτικής εταιρείας στην   αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «ΧΧΧ Α.Ε.», δεν δύναται δε αυτή να υποκατασταθεί από τις συνταχθείσες εκείνες που αφορούν  στην υλοποίηση επενδυτικών έργων από την τελευταία. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Τμ.7 Πράξη 80/2011 
Νόμιμη η καταβολή εκ μέρους του Δήμου μέρους του ποσού της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης, καθώς α) Η συμμετοχή του Δήμου στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της δεν αντίκειται στις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 259 του Δ.Κ.Κ. και β) η βιωσιμότητά της δεν στηρίζεται αποκλειστικά στην χρηματοδότηση του Δήμου. 

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 433/2010  
Νόμιμη η συμμετοχή του Δήμου στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ανώνυμης εταιρίας διότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 265 παρ. 8 του Δ.Κ.Κ. για υποχρεωτική λύση της άνω εταιρίας, αφού δεν έχουν παρέλθει τρεις συνεχόμενες ζημιογόνες εταιρικές χρήσεις μετά διετία από την προσαρμογή, της άνω εταιρίας στις διατάξεις του νέου Δ.Κ.Κ.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 399/2010  
Νόμιμη η καταβολή της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου αμιγούς δημοτικής επιχείρησης από το Δήμο προκειμένου να ολοκληρωθεί η κατασκευή του Πολιτιστικού και Συνεδριακού Κέντρου καθώς εχώρησε αφενός κατόπιν επέκτασης των καταστατικών σκοπών και δραστηριοτήτων της (δια της προσθήκης στους καταστατικούς της σκοπούς και της ανέγερσης-λειτουργίας του Πολιτιστικού και Συνεδριακού Κέντρου το οποίο δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί) και μετά από σύνταξη σχετικής οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας και αφετέρου σε εκπλήρωση ανειλημμένων υποχρεώσεων του Δήμου, για την πραγματοποίηση του αυτοχρηματοδοτούμενου τμήματος του έργου από πόρους του Δήμου, για την οποία θα διατεθεί το ποσό της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της Δημοτικής Επιχείρησης.

Ελ.Συν. Τμ.7Πράξη 135/2008
Η καταβολή αυξημένου κεφαλαίου από δήμο σε αναπτυξιακή εταιρεία, χωρίς προηγουμένως να έχει συνταχθεί οικονομικοτεχνική μελέτη, αποτελεί στην ουσία χρηματοδότηση της επιχείρησης, κατά παράβαση του άρθρου 277, παρ.8 του Δ.Κ.Κ. και ανεπίτρεπτη κρατική ενίσχυση, κατά παράβαση του άρθρου 87 παρ.1 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Περαιτέρω, από τη στιγμή που η ανώνυμη εταιρεία οφείλει στο ΙΚΑ, το προϊόν του εντάλματος θα έπρεπε να παρακρατηθεί ολόκληρο κατά την εκκαθάριση της δαπάνης, όπως προβλέπεται στην παρ.7 του άρθρου 39 του ν.2065/1992.

Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 378/2006
Καταβολή χρηματικού ποσού σε Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης για την αύξηση του ιδρυτικού της κεφαλαίου. Μη νόμιμη, καθόσον συνιστά ανεπίτρεπτη κατά νόμο (αρθ. 277 παρ. 8 πδ 410/95) οικονομική ενίσχυση της ως άνω επιχείρησης, δεδομένου ότι το ανωτέρω ποσό καταβλήθηκε αποκλειστικά για τη μισθοδοσία των εργαζομένων σε τομείς στους οποίους η εν λόγω επιχείρηση δραστηριοποιείται, χωρίς αυτή να έχει προβεί στην ανάπτυξη και υλοποίηση των δράσεων και στην εκτέλεση των έργων με τα οποία συνδέθηκε αναγκαίως η αύξηση του ιδρυτικού της κεφαλαίου. Προϋποθέσεις εφαρμογής των άρθρων 269 και 270 του νέου Δ.Κ.Κ. (Ν. 3463/2006).


Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 266/2006
Δαπάνη Δήμου για συμμετοχή στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου Δημοτικής Επιχείρησης αυτού. Νόμιμη, καθόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 277 παρ. 6 του Δ.Κ.Κ. (Π.Δ. 410/95), αφού. όπως προκύπτει από την οικονομοτεχνική μελέτη η αύξηση του κεφαλαίου θα χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση των νέων δραστηριοτήτων που θα αναπτύξει η δημοτική επιχείρηση.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη Σ21Α/2006
Προϋποθέσεις αύξησης ιδρυτικού κεφαλαίου αμιγούς Δημοτικής Επιχείρησης. Μη νόμιμη, όταν αποσκοπεί στην ταμειακή διευκόλυνση της εν λόγω επιχείρησης προκειμένου αυτή να εξοφλήσει αναγνωρισμένες με δικαστική απόφαση οφειλές προς τρίτους, διότι συνιστά μη επιτρεπόμενη κατά το άρθρο 277 παρ. 8 ι ου Δ.Κ.Κ. επιχορήγηση αυτής καθώς και ανεπίτρεπτη κρατική ενίσχυση, η οποία χορηγείται κατά παράβαση του όρθρου 87 παρ. 1 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας




Συμμετοχή σε κεφάλαιο νεοϊδρυθείσας επιχείρησης

Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 49/2012.
Συμμετοχή του Δήμου στην καταβολή του κεφαλαίου της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης. Νόμιμα με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ορίστηκε το κεφάλαιο της νέας κοινωφελούς επιχείρησης, που προέκυψε από την κατά το άρθρο 109 του ν.3852/2010 συγχώνευση των επιμέρους κοινωφελών επιχειρήσεων, αφού δεν πρόκειται για μη επιτρεπόμενη, πριν από την πάροδο τετραετίας από τη σύστασή της, αύξηση του κεφαλαίου της κοινωφελούς επιχείρησης (για την οποία θα απαιτείτο η σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας και απόφαση του Δ.Σ. της επιχείρησης), αλλά για καταβολή του αρχικού κεφαλαίου της επιχείρησης, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, χωρίς την προϋπόθεση σύνταξης οικονομοτεχνικής μελέτης, η οποία καταβολή δεν υπόκειται στους περιορισμούς της παρ.5 του άρθρου 259 του Δ.Κ.Κ. και ως εκ τούτου μπορεί να δοθεί το αναγκαίο, για την κάλυψη της αρνητικής θέσης της νέας επιχείρησης, ποσό κατά την έναρξη λειτουργίας της. Νόμιμη δαπάνη.


Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 25/2012.
Συμμετοχή του Δήμου  στην καταβολή του ιδρυτικού  κεφαλαίου της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης. Η  συγχώνευση -μετασχηματισμός πραγματοποιείται με ενοποίηση των στοιχείων του ενεργητικού και του  παθητικού  των συγχωνευόμενων επιχειρήσεων, όπως αυτά εμφανίζονται στους σχετικούς  ισολογισμούς και  συντελείται με απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου,  στην οποία ορίζεται, μεταξύ άλλων,  το  ιδρυτικό κεφάλαιο της νέας κοινωφελούς επιχείρησης, το ύψος του οποίου  καθορίζεται, κατά τη διακριτική ευχέρεια του οικείου Δήμου, σε ύψος ανάλογο με το εύρος των αρμοδιοτήτων της  και την οικονομική δυνατότητά του και όχι με βάση το άθροισμα των κεφαλαίων (καταβεβλημένων και οφειλόμενων) των μετασχηματιζόμενων - συγχωνευόμενων  κοινωφελών επιχειρήσεων. Και τούτο διότι το εμφανιζόμενο  στους οικείους ισολογισμούς,  ως καταβεβλημένο,  κατά το μέρος που δεν έχει αναλωθεί και οφειλόμενο κεφάλαιο των συγχωνευθεισών επιχειρήσεων, μεταβιβάζεται αυτοδικαίως στη νέα κοινωφελή επιχείρηση, ως στοιχείο του ενεργητικού (χρηματικά διαθέσιμα και απαιτήσεις, αντίστοιχα) αυτών. Νόμιμη η δαπάνη.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 442/2010  
Μη νόμιμη η καταβολή ποσοστού συμμετοχής του Δήμου στο ιδρυτικό μετοχικό κεφάλαιο ανώνυμης εταιρείας, καθόσον σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 2939/2001, (ΦΕΚ Α΄ 179/6.8.2001) ο Δήμος, για την οργάνωση της εναλλακτικής διαχείρισης δημοτικών αποβλήτων συσκευασιών σε συνεργασία με τους διαχειριστές συσκευασιών, μπορούσε να συνάψει μόνο εξαετή σύμβαση συνεργασίας και όχι να οργανώσει μαζί με άλλα νομικά πρόσωπα συλλογικό σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης αποβλήτων συσκευασιών με τη μορφή της ανώνυμης εταιρείας.

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 345/2010  
Η συμμετοχή του Δήμου στην καταβολή του ιδρυτικού κεφαλαίου υπό σύσταση κοινωφελούς επιχείρησης, δεν συνιστά χρηματοδότηση και, ως εκ τούτου, για την έκδοση του οικείου τίτλου πληρωμής δεν απαιτείται να επισυνάπτεται διετές πρόγραμμα δράσης της επιχείρησης και σύμβαση χρηματοδότησής της από το Δήμο, αλλά αρκεί η ύπαρξη οικονομοτεχνικής μελέτης στην οποία αναφέρονται οι άξονες του διετούς προγράμματος δράσης της και περιλαμβάνεται προσχέδιο της σύμβασης χρηματοδότησης. Η σύσταση της κοινωφελούς επιχείρησης δεν αντίκειται στις διατάξεις του άρθρου 259 του ν.3463/2006, αφού κατά την πρόβλεψη της οικονομικής βιωσιμότητάς της κατά την πρώτη τετραετία λειτουργίας της, δεν παρουσιάζει μεν θετικό πρόσημο μεταξύ της διαφοράς εσόδων και εξόδων των δράσεών της, η βιωσιμότητά της όμως, με δεδομένο ότι τα ίδια έσοδα αυτής καλύπτουν σημαντικό μέρος του λειτουργικού της κόστους, δεν στηρίζεται αποκλειστικά στις εισφορές του Δήμου.
Μη νομίμως η επισυναπτόμενη οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας δεν εμφανίζει την οικονομική κατάσταση της υφιστάμενης αμιγούς επιχείρησης Δημοτικής Επιχείρησης Ανάπτυξης του Δήμου, αφού σύμφωνα με το άρθρο 269 του ν.3463/2006 έπρεπε να γίνει μετατροπή και προσαρμογή της υφιστάμενης επιχείρησης και όχι σύσταση νέας κοινωφελούς επιχείρησης, της οποίας οι σκοποί ταυτίζονται μερικώς με εκείνους της υφιστάμενης.

Ελ.Συν. Τμ. 7 Πράξη Σ31Α/2006
Συμπλήρωση της οικονομικής συμμετοχής του Δήμου στο ιδρυτικό κεφάλαιο της Δημοτικής Αναπτυξιακής Επιχείρησης. Σε περίπτωση δημοτικής επιχείρησης που δεν έχει συσταθεί ως ανώνυμη εταιρεία, ο συστήσας Δήμος, εάν δεν έχει εκπληρώσει εξ ολοκλήρου την υποχρέωση του για καταβολή του ιδρυτικού της κεφαλαίου, δεν κωλύεται να συμπληρώσει το υπολειπόμενο ποσό ακόμα και μετά την πάροδο μακρού χρόνου, εφόσον από τη συστατική πράξη δεν ορίζεται διαφορετικά και η αντίστοιχη απαίτηση της επιχείρησης δεν έχει καταστεί με άλλο τρόπο ληξιπρόθεσμη χωρίς να τίθεται ζήτημα παραγραφής,

 





Μη νόμιμες απευθείας αναθέσεις


Ελ.Συν. Τμ.7Πράξη 168/2008
Απευθείας αναθέσεις έργων οδοποιίας Δήμου, μετά από κατάτμηση αυτών ανά δημοτικό διαμέρισμα. Μη νόμιμη, καθόσον δεν βρίσκει νόμιμο έρεισμα στην παρ. 1 του άρθρου 15 του π.δ. 171/1987, αφού η προϋπολογιζόμενη δαπάνη των εν λόγω εργασιών ανά δημοτικό διαμέρισμα, υπερβαίνει το προβλεπόμενο στη διάταξη αυτή όριο των 5.869,40 ευρώ, μέχρι του οποίου επιτρέπεται η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Επιπλέον στα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν έχουν αναγραφεί οι επιβαλλόμενες κρατήσεις, οι οποίες βαρύνουν τους εργολάβους, ούτε έχουν επισυναφθεί τα παραστατικά απόδοσής τους.





Μη νόμιμες οικονομικές ενισχύσεις

Ελ. Συν. Τμ. 7 Πράξη 230/2007
Απευθείας ανάθεση από Δήμο σε δημοτική επιχείρηση, της διοργάνωσης πρωταθλήματος (τουρνουά) ποδοσφαίρου μεταξύ των σχολείων και μεταξύ των ποδοσφαιρικών σωματείων όλων των Δημοτικών Διαμερισμάτων του Δήμου. Μη νόμιμη, όσον αφορά στη διοργάνωση του πρωταθλήματος μεταξύ των σχολείων, διότι η αρμοδιότητα αυτή έχει ανατεθεί από το νόμο στην οικεία Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αγώνων (Ο.Ε.Σ.Α.) και όχι στο Δήμο. Επιπλέον από ταεπισυναπτόμενα στο Χ.Ε. δικαιολογητικά προκύπτει μικρότερο ποσό από το εντελλόμενο και επομένως ως προς το ποσό αυτό πρόκειται για έμμεση, ανεπίτρεπτη κατά νόμο επιχορήγηση της δημοτικής επιχείρησης (άρθρο 277 παρ. 8 του Π.Δ. 410/1995).

Ελ.Συν. Τμ.7 Πράξη 90/2006


Προμήθεια οργάνων από Δημοτική Επιχείρηση για χώρους παιδικής αναψυχής Δήμου. Μη νόμιμη, καθόσον με το σχετικό ένταλμα εκκαθαρίστηκε ποσό μεγαλύτερο της αξίας των προμηθευθέντων ειδών, με αποτέλεσμα το ως άνω ποσό να αποτελεί ανεπίτρεπτη κατά το νόμο (αρθρ. 277 παρ. 8 του Δ.Κ.Κ.) οικονομική ενίσχυση της Δημοτικής Επιχείρησης.

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ  



[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας