Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος
Κρατήσεις
Τι να προσέξω
Καθεστώς Φ.Π.Α.
Σχετική νομολογία
Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ
Διάφορα

Τίτλος Δαπάνης

Αποζημίωση υπαλλήλου που τηρεί τα πρακτικά συνεδριάσεων δημοτικών και κοινοτικών συμβουλίων

ΚΑ Προϋπολογισμού

 6012.02 Αποζημίωση υπαλλήλου που τηρεί τα πρακτικά συνεδριάσεων δημοτικών και κοινοτικών συμβουλίων, νομικών προσώπων, κλπ (Προτεινόμενη Ανάπτυξη Συναφούς Κωδικού ΔήμοςΝΕΤ)

Τι εγγράφεται στο ΚΑ

Στους Κ.Α. της υποκατηγορίας 601 εγγράφονται οι κάθε είδους αποδοχές του μόνιμου προσωπικού των δήμων, οι δαπάνες για την υπερωριακή απασχόληση αυτών, για την απασχόληση κατά τις αργίες και για άλλες πρόσθετες αμοιβές.

Στην υποκατηγορία αυτή εγγράφονται και διάφορες άλλες αμοιβές του προσωπικού εφόσον δεν εντάσσονται σε συγκεκριμένους κωδικούς, άσχετα με το χαρακτηρισμό που δίνεται σε αυτές από τις διατάξεις που επιτρέπουν την καταβολή τους.

Οι τρίμηνες αποδοχές και οι αυξημένες αποδοχές εκπαιδευτικής άδειας εγγράφονται στον ΚΑ 6011. Ανάλογα θα εγγραφούν και οι αντίστοιχες πιστώσεις για τις υπόλοιπες κατηγορίες προσωπικού.

Στον ΚΑ 6012 εγγράφεται και η αναγκαία πίστωση για την αμοιβή του υπαλλήλου που τηρεί τα πρακτικά των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, η αμοιβή του υπαλλήλου που ασκεί καθήκοντα ληξιάρχου, και, για τα νομικά πρόσωπα, η αμοιβή του υπαλλήλου για τη γραμματειακή υποστήριξη.

Στον ΚΑ 6013 εγγράφεται πίστωση για την πληρωμή του εφάπαξ βοηθήματος, για όσα ΝΠΔΔ υπάγονται σε αυτό.

Οι δαπάνες μετακινούμενων υπαλλήλων δεν εγγράφονται στους Κ.Α. της υποκατηγορίας αυτής αλλά στον ΚΑ 6422.

Αναδρομικά προηγούμενων οικονομικών ετών που οφείλονται σε υπαλλήλους, κατόπιν δικαστικών αποφάσεων κ.λπ., εγγράφονται στον ΚΑ 8111.



[embed_object_post post_id="34" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Παρατηρήσεις για την επιλεγόμενη διαδικασία

Σύμφωνα με την υπ' αριθ.οικ. 2/78400/0022/14.11.2011 Εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών, η παρ.5 του άρθρου 49 του ν. 3584/2007 (σύμφωνα με την οποία «5.Η υπερωριακή απασχόληση που καθορίζεται με τις διατάξεις του άρθρου αυτού είναι καθ' υπέρβαση των λοιπών ωρών υπερωριακής απασχόλησης.») παύει να ισχύει.

Συνεπώς, σύμφωνα με την ανωτέρω Εγκύκλιο, η υπερωριακή απασχόληση που καθορίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 49 δεν είναι πλέον καθ' υπέρβαση των λοιπών ωρών υπερωριακής απασχόλησης, αλλά εντάσσεται στην υπερωριακή απασχόληση των 120 ωρών ανά εξάμηνο.

Για περισσότερα δείτε την ενότητα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (από 01.01.2016) » ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ, ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ, ΑΜΟΙΒΕΣ » Υπερωριακή εργασία »
Μόνιμο προσωπικό.

 


ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ
Οι υπάλληλοι των Ο.Τ.Α., οι οποίοι τηρούν και συντάσσουν τα πρακτικά συνεδριάσεων του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου ή Συμβουλίου Δημοτικού Διαμερίσματος ή Τοπικού Συμβουλίου, καθώς και των Συμβουλίων των Συνδέσμων, Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και Ιδρυμάτων των Ο.Τ.Α., πέρα από το υποχρεωτικό ωράριο εργασίας τους, δικαιούνται αποζημίωση. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζεται το ανώτατο όριο των ωρών της απασχόλησης που προβλέπεται στο προηγούμενο εδάφιο της παραγράφου αυτής. (παρ 4 άρθρο 49 Ν. 3584/07)

 

 

Σήμερα (από 5/6/2009) ισχύει η ΚΥΑ 2/19657/0022/28.05.2009 (ΦΕΚ 1085/05.06.2009 τεύχος Β):
Καθορισμός ορίων υπερωριακής απασχόλησης υπαλλήλων Ο.Τ.Α., που τηρούν πρακτικά των συνεδριάσεων του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου ή Συμβουλίου Δημοτικού Διαμερίσματος ή Τοπικού Συμβουλίου καθώς και των Διοικητικών Συμβουλίων των Νομικών Προσώπων, των συνδέσμων και ιδρυμάτων των Ο.Τ.Α..

Δεν είναι νόμιμη η καταβολή υπερωριακής αποζημίωσης σε γραμματέα Δημοτικού Συμβουλίου, ο οποίος απασχολήθηκε για την τήρηση των πρακτικών αυτού κατά τις νυκτερινές ώρες, καθόσον η ανωτέρω αποζημίωση δεν έπρεπε να υπολογιστεί με βάση την ωριαία αμοιβή για εργασία νυκτερινών ωρών, αφού δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 16 παρ. 1 του Ν.3205/2003, δεδομένου ότι οι υπηρεσίες του Δήμου δεν λειτουργούν βάσει νόμου όλες τις ημέρες του μήνα, ούτε σε 12ωρη ή 24ωρη βάση.
(Ελ. Συν. Πρ. 123/2008 Τμ. Ι) (Έγγ. Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αρ. πρωτ: 2/449/0022/31-1-2006)

Προσθήκη 28/3/2011 Μη νόμιμη η καταβολή υπερωριακής αποζημίωσης σε Δημοτική Υπάλληλο για τη σύνταξη των πρακτικών συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, κατά το χρονικό διάστημα από 1.7.2009 έως 31.12.2009, καθώς η υπερωριακή αποζημίωση βαρύνει τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2010, ενώ σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 1 του ν.3205/2003 (ΦΕΚ Α΄ 297), μόνο οι δαπάνες για υπερωριακή απασχόληση, που πραγματοποιούνται το τελευταίο δίμηνο κάθε έτους, δύνανται να επιβαρύνουν νόμιμα τον προϋπολογισμό του επόμενου οικονομικού έτους. (Ελ.Συν. Πράξη 169/2010 Τμ.1)  


Καταμερισμός υπερωριών

Για καθεμία από τις Υπηρεσίες που αναφέρονται στο άρθρο 49 επιτρέπεται η απασχόληση ενός μόνο υπαλλήλου. Δεν επιτρέπεται να ανατίθενται στον ίδιο υπάλληλο περισσότερες της μίας υπηρεσίας. (παρ 6 άρθρο 49 Ν. 3584/07)
Συνεπώς δεν είναι νόμιμη π.χ. η ανάθεση στον ίδιο υπάλληλο της γραμματειακής υποστήριξης ενός ΝΠΔΔ και της τήρησης των πρακτικών του Διοικητικού Συμβουλίου του ή της τήρησης των πρακτικών  του Δημοτικού Συμβουλίου. Αυτό διότι στη ουσία η συγκεκριμένη πρακτική αφορά υπηρεσίες  (περισσότερες της μίας) οι οποίες ανατίθενται στον ίδιο υπάλληλο. Ποιο αναλυτικά:
Με τις διατάξεις του άρθρου 49 του Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων
προβλέπονται δύο ειδικότερες περιπτώσεις παροχής υπερωριακής εργασίας με αμοιβή για τους δημοτικούς υπαλλήλους, καθ' υπέρβαση των λοιπών ωρών υπερωριακής απασχόλησής τους, και καθορίζονται η διαδικασία, οι όροι και οι προϋποθέσεις παροχής της εργασίας αυτής. Συγκεκριμένα προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης σε δημοτικό υπάλληλο, εκτός των καθηκόντων της θέσης του και πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου εργασίας του,
α) της εκτέλεσης της υπηρεσίας των Ληξιαρχείων των δήμων και των κοινοτήτων ή της υπηρεσίας των κοινοτήτων, των ιδρυμάτων, των δημοτικών και κοινοτικών ν.π.δ.δ. και των Συνδέσμων Ο.Τ.Α., που στερούνται τακτικού προσωπικού του διοικητικού κλάδου και
β) της τήρησης και σύνταξης των πρακτικών συνεδριάσεων του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου ή Συμβουλίου Δημοτικού Δι­αμερίσματος ή Τοπικού Συμβουλίου, καθώς και των Συμβουλίων των Συνδέσμων, ν.π.δ.δ. και ιδρυμάτων των
Ο.Τ.Α.
Μεταξύ των προβλεπόμενων προϋποθέσεων για τη νόμιμη καθιέρωση των ανωτέρω περιπτώσεων υπερωριακής εργασίας προβλέπεται και η απαγόρευση ανάθεσης στον ίδιο υπάλληλο κατά το ίδιο χρονικό διάστημα «περισσότερων της μίας υπηρεσίας», υπό την έννοια της μη ανάθεσης στον ίδιο υπάλληλο τόσο της υπηρεσίας Ληξιάρχου ή της διοικητικής υπηρεσίας δημοτικού νομικού προσώπου όσο και της ανάθεσης τήρησης των πρακτικών συνεδριάσεων των οργάνων των Ο.Τ.Α. και των νομικών τους προσώπων. Τούτο συνάγεται από τη γραμματική και συστηματική ερμηνεία της κρίσιμης διάταξης, καθόσον η πιο πάνω απαγόρευση τίθεται στην τελευταία παράγραφο του άρθρου 49 με προφανή σκοπό να καταλάβει, όπως και η απαγόρευση του πρώτου εδαφίου της ίδιας παραγράφου, κατά ρητή πρόβλεψη «καθεμία από τις Υπηρεσίες που αναφέρονται στο άρθρο αυτό». Αν ο νομοθέτης ήθελε η απαγόρευση αυτή να ισχύει μόνο για τη μία από τις δύο ως άνω περιπτώσεις ανάθεσης υπερωριακής εργασίας θα έθετε την απαγόρευση στην οικεία παράγραφο που ορίζονται, ξεχωριστά και αυτοτελώς για κάθε περίπτωση, οι λοιπές προϋποθέσεις για την παροχή των εργασιών αυτών. Επίσης, στην έννοια της «υπηρεσίας» εμπίπτουν και οι δύο περιπτώσεις παροχής υπερωριακής εργασίας, καθόσον και οι δύο συνιστούν παροχή εργασίας (υπηρεσίας) πέραν των καθηκόντων της οργανικής θέσης του δημοτικού υπαλλήλου, χωρίς να συνάγεται διαφορετική χρήση της δεδομένης κοινής έννοιας της λέξης από τον νομοθέτη, ο οποίος εν προκειμένω την χρησιμοποιεί αδιακρίτως, που να διαφοροποιεί τα όρια του γράμματος του νόμου. Εξάλλου, η ανωτέρω ερμηνεία του γράμματος του νόμου αποδίδει και τον σκοπό αυτού που σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι η κατανομή των υπερωριών σε περισσότερους δημοτικούς υπαλλήλους και η αποτροπή της εύνοιας συγκεκριμένων μόνο υπαλλήλων. (βλ.
Ελ. Συν. 273/2009 Τμ. Ι )


Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης σε υπάλληλο του Δήμου μόνο για τη γραμματειακή υποστήριξη του Δημοτικού Παιδικού Σταθμού, καθόσον με απόφασητου Δημάρχου, ανατέθηκε σ' αυτήν η εκτέλεση της διοικητικής υπηρεσίας του ως άνω δημοτικού νομικού προσώπου, ενώ αντίθετα, δεν δικαιούται αποζημίωση για την τήρηση των πρακτικών των συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου του ίδιου νομικού προσώπου, αφού με τη διάταξη του άρθρου 49 παρ. 6 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων - από την έναρξη ισχύος του οποίου (28.6.2007, άρθρ. δεύτερο ν.3584/2007) καταργήθηκε «κάθε γενική ή ειδική διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος Κώδικα ή ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα που διέπονται από αυτόν» (βλ. άρθρ. 232 αυτού) - απαγορεύεται ρητά η ανάθεση στον ίδιο υπάλληλο κατά το ίδιο χρονικό διάστημα περισσότερων της μίας υπηρεσιών, ήτοι τόσο της διοικητικής υπηρεσίας δημοτικού νομικού προσώπου, όσο και της τήρησης των πρακτικών των συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου του. (Ελ.Συν. Πράξη 274/2010 Τμ.1)

Η αποζημίωση υπαλλήλων των νομικών προσώπων, ιδρυμάτων και συνδέσμων ΟΤΑ, που τηρούν τα πρακτικά των συνεδριάσεων των διοικητικών τους συμβουλίων, βαρύνει τους προϋπολογισμούς αυτών των φορέων. (Γνωμ.ΝΣΚ αριθμ.776/78)

Δεν προβλέπεται η υπερωριακή εργασία κατά τις νυχτερινές ώρες για όσους τηρούν τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Δημοτικού ή Κοινοτικό Συμβουλίου (Έγγ. Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αρ. πρωτ: 2/449/0022/31-1-2006)
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως έχει η πράξη του
Ελ. Συν. Πράξη Ι Τμήματος 25/2010 σύμφωνα με την οποία εφόσον όλες ανεξαίρετα οι υπηρεσίες λειτουργούν σε 24ωρη βάση με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας όλοι οι υπάλληλοι αυτού, ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους, επιτρέπεται να παρέχουν υπερωριακή εργασία κατά τις νυκτερινές και ως εκ τούτου δικαιούνται και την αντίστοιχη αμοιβή.

Υπερωριακή απασχόληση σε σχέση με τις λοιπές ώρες υπερωριακής απασχόλησης
Η υπερωριακή απασχόληση που καθορίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 49 είναι καθ' υπέρβαση των λοιπών ωρών υπερωριακής απασχόλησης.(παρ 5 άρθρο 49 Ν. 3584/07)

Επιπτώσεις με το ν. 3833/10
Σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο του
Υπ. Οικ. 2/14924/0022/01.04.2010, στη μείωση του 12% δεν υπόκειται η αποζημίωση του άρθρου 16 του ν. 3502/03, δηλαδή οι δαπάνες για υπερωριακή απασχόληση.
Συνεπώς όλες οι δαπάνες που αφορούν υπερωριακή απασχόληση δεν υπόκεινται σε μείωση της αποζημίωσης (εκτός φυσικά της μείωσης των ωρών υπερωριακής απασχόλησης. βλ. σχετική ενότητα
εδώ). Εκτός λοιπόν από τις γενικές δαπάνες για υπερωριακή απασχόληση, δεν υπόκειται σε μείωση και οι δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης για Αποζημίωση για τη γραμματειακή υποστήριξη νομικών προσώπων Οι ανωτέρω δαπάνες αφορούν υπερωριακή εργασία  και αμείβονται με τις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 3205/03. Η υπερωριακή απασχόληση που καθορίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 49 είναι καθ' υπέρβαση των λοιπών ωρών υπερωριακής απασχόλησης. (παρ 6 άρθρο 49 του ν. 3584/07)
Σύμφωνα, όμως με απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών προς την ΠΟΕ-ΟΤΑ (βλ. εφημερίδα της ΠΟΕ-ΟΤΑ φύλλο-2010 138 σελίδα 3 -Σχετικό το υπ' αριθ. 2/21814/0022/18.05.2010 έγγραφο του ΥΠ.ΟΙΚ. και το Υπ.Οικ. 2/24998/0022/11.05.2010) τα όρια υπερωριακής απασχόλησης υπαλλήλων Ο.Τ.Α. που τηρούν τα πρακτικά των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, τα οποία καθορίστηκαν με την αριθμ. 2/19657/0022/28-5-2009 Κ.Υ.Α., καθώς και τα όρια υπερωριακής απασχόλησης των διοικητικών υπαλλήλων που εκτελούν καθήκοντα Ληξιάρχου των Δήμων και Κοινοτήτων και των διοικητικών υπαλλήλων που εκτελούν τη διοικητική και λογιστική εργασία των ΝΠΔΔ των ΟΤΑ που στερούνται τακτικού προσωπικού του διοικητικού κλάδου, τα οποία καθορίστηκαν με την αριθμ. 2/75100/0022/23-12-2008 Κ.Υ.Α. παραμένουν ως έχουν, εφόσον έχουν καθοριστεί σε ύψος μικρότερο ή ίσο του προαναφερθέντος ορίου. Στις περιπτώσεις που τα προβλεπόμενα όρια υπερωριακής απασχόλησης ξεπερνούν τις 40 ώρες μηνιαίως, περιορίζονται από 1-3-2010 αυτομάτως μέχρι του ύψους αυτού.
Προσθήκη 15/6/2011 Με τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 3833/2010 προβλέπεται, για  δημοσιονομικούς λόγους, η μείωση των ανώτατων ορίων υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων του δημοσίου, των ο.τ.α και των ν.π.δ.δ. σε σαράντα (40) ώρες μηνιαίως ανά υπάλληλο, ανεξαρτήτως αν τα όρια αυτά είχαν καθορισθεί με τη γενική διάταξη του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 16 του  ν.3205/2003 ή  με ειδικές διατάξεις. Περαιτέρω, οι υπάλληλοι των Ο.Τ.Α., οι οποίοι, εκτός από τα καθήκοντα της θέσης τους και πέρα από το υποχρεωτικό ωράριο εργασίας τους, εκτελούν καθήκοντα ληξιάρχου ή τηρούν τα πρακτικά των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, εμπίπτουν στον προαναφερόμενο περιορισμό σχετικά με τις ώρες απασχόλησής τους κατά μήνα με τις πρόσθετες αυτές εργασίες. Επομένως,  η καταβολή αποζημίωσης σε δημοτικό υπάλληλο για  υπερωριακή απασχόλησή του ως ληξιάρχου και πρακτικογράφου πέραν  των σαράντα (40) ωρών μηνιαίως είναι μη νόμιμη. (
Ελ. Συν. Τμ. Ι Πρ. 58/2011, 150/2011)

Με την
παρ 1 του άρθρου 38 του ν. 3986/2011 το τέταρτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3205/2003 (Α' 297), όπως αντικαταστάθηκε με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3833/2010 (Α' 40), αντικαθίσταται εκ νέου ως εξής
«Οι κατά τα ως άνω ώρες απογευματινής υπερωριακής εργασίας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις είκοσι (20) ώρες μηνιαίως ανά υπάλληλοΣυνεπώς από τη δημοσίευση του νόμου (1/7/2011), το όριο των υπερωριών περιορίζεται σε 20 ώρες και τις υπηρεσίες που παρέχονται στα πλαίσια του άρθρου 49 του ν 3584/2007.

Πριν την ισχύ του ν. 3833/2010 το ελεγκτικό συνέδριο είχε κρίνει ότι η υπερωριακή απασχόληση αυτή είναι καθ' υπέρβαση των λοιπών ωρών υπερωριακής εργασίας που πραγματοποιούνται βάσει των διατάξεων των άρθρων 48 του ν.3584/2007 και 16 παρ. 1 του ν.3205/2003 και συνακόλουθα δεν εμπίπτει στον περιορισμό των εξήντα (60) ωρών ανά υπάλληλο μηνιαίως, που τίθεται με την τελευταία διάταξη ως ανώτατο όριο απογευματινής υπερωριακής εργασίας. (Ελ. Συν. Πράξη 36/2010 Τμ. Ι)


Παλαιότερες Κ.Υ.Α.
Για το έτος 2008 έως 27-5-2009 ίσχυε η
KYA Οικ. 2/3849/0022/ 07.03.2008 ( ΦΕΚ 385 / 07.03.2008 τεύχος Β)
Το έτος 2007, τα όρια υπερωριακής εργασίας των υπαλλήλων που τηρούν τα πρακτικά καθορίζονται από την Κ.Υ.Α. Αριθμ. 2/7105 /0022 (ΦΕΚ 442/02.04.2007)
Το έτος 2006, τα όρια υπερωριακής εργασίας των υπαλλήλων που τηρούν τα πρακτικά καθορίζονται από την Κ.Υ.Α. 2/4548/0022/2006
.

Δικαιολογητικά Χρηματικού Εντάλματος Τα δικαιολογητικά της Καρτέλας 6012 Α. Αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης και επιπλέον
 

1. Απόφαση Δημάρχου με την οποία ανατίθεται στο δικαιούχο η τήρηση των πρακτικών των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου.

   ΠΑΛΑΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ
  1. Απόφαση Δημάρχου για την καθιέρωση της υπερωριακής απασχόλησης (παρ 2 άρθρο 48 Ν. 3584/07)
 

2. Κοινή υπουργική απόφαση που καθορίζει το ανώτατο όριο μηνιαίας υπερωριακής απασχόλησης. (Βλ. παραπάνω)

 

3. Απόφαση Δημάρχου με την οποία ανατίθεται στο δικαιούχο η τήρηση των πρακτικών των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου.

  4. Βεβαίωση Δημάρχου για τον αριθμό των ωρών της υπερωριακής απασχόλησης και της μη υπέρβασης του ανώτατου ορίου.
  5. Απόφαση Δημάρχου για τη χορήγηση του κατεχόμενου μισθολογικού κλιμακίου
  6. Μισθοδοτική κατάσταση 
   
Κρατήσεις

Όμοιες με τις κρατήσεις της Καρτέλας 6012 Α. Αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης.

Τι να προσέξω

Δεν προβλέπεται η υπερωριακή εργασία κατά τις νυχτερινές ώρες για όσους τηρούν τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Δημοτικού ή Κοινοτικό Συμβουλίου (Έγγ. Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αρ. πρωτ: 2/449/0022/31-1-2006)

Καθεστώς Φ.Π.Α.  Δεν υπόκειται σε καθεστώς ΦΠΑ (άρθρο 3 παρ. 1 Ν. 2859/00)
Σχετική νομολογία

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 255/2019

Η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη διότι με την ΧΧ/2018 απόφαση του Δημάρχου, με την οποία  καθιερώθηκε, μεταξύ άλλων, υπερωριακή νυχτερινή εργασία  για το Α΄ εξάμηνο του έτους 2019 δύο υπαλλήλων του Διοικητικού κλάδου του  οικείου Δήμου για την τήρηση πρακτικών των συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου πέρα από το υποχρεωτικό ωράριο, δεν προηγήθηκε η έκδοση απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σύμφωνα με το προεκτεθέν άρθρο 36 παρ. 3 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ, με την οποία να  καθιερώνεται λειτουργία είτε όλες τις ημέρες του μήνα, είτε σε δωδεκάωρη ή εικοσιτετράωρη βάση ορισμένων εκ των διοικητικών υπηρεσιών του Δήμου, ώστε οι υπάλληλοι αυτών να δύνανται να αναλάβουν την κάλυψη των αναγκών γραμματειακής και τεχνικής υποστήριξης των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου  του και την τήρηση των σχετικών πρακτικών κατά τις νυχτερινές ώρες. Μη νόμιμη η δαπάνη. 

 

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 233/2019

Το Κλιμάκιο κρίνει ότι η άσκηση καθηκόντων πρακτικογράφου από τη φερομένη ως δικαιούχο μετά τον ορισμό της ως Προϊσταμένης του αρμοδίου Τμήματος, δεν είναι νόμιμη. Τούτο διότι η διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 49 του ΚΚΔΚΥ δεν παρέχει έρεισμα για την ανάθεση προσθέτων κατ’ είδος καθηκόντων σε υπάλληλο εκτός κανονικού ωραρίου λειτουργίας της Υπηρεσίας, τα δε καθήκοντα τήρησης και σύνταξης πρακτικών του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου και της Εκτελεστικής Επιτροπής, συνιστούν καθήκοντα τρέχουσας γραμματειακής φύσης, μη προσιδιάζοντα στον κύκλο των αποφασιστικών, επιτελικών και εποπτικών αρμοδιοτήτων που, σύμφωνα με την προηγούμενη σκέψη, ασκεί ο Προϊστάμενος Τμήματος ως Προϊστάμενος οργανικής μονάδας, όπως, εν προκειμένω, οι αρμοδιότητές του αυτές εξειδικεύονται από τον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του Δήμου ΧΧ (άρθρο 24). Εξάλλου, δεν ελήφθη από το αρμόδιο όργανο σχετική απόφαση περί συνέχισης άσκησης των καθηκόντων πρακτικογράφου από τη φερόμενη ως δικαιούχο και μετά τον ορισμό της ως Προϊσταμένης του οικείου Τμήματος, στην οποία (απόφαση) να επισημαίνεται η για περιορισμένο χρονικό διάστημα επιτακτική και επείγουσα ανάγκη εκτέλεσης των εργασιών αυτών από τη συγκεκριμένη υπάλληλο λόγω έλλειψης προσωπικού του οικείου κλάδου και ειδικότητας (βλ. άρθρο 35 παρ. 3 ΚΚΔΚΥ). Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο ΧΧ/11.5/2019 έγγραφο επανυποβολής του Δημάρχου ΧΧ, σύμφωνα με το οποίο αμέσως μετά την ΧΧ/28.12.2018 πράξη επιστροφής της Επιτρόπου η φερόμενη ως δικαιούχος υπάλληλος, που ασκούσε αντίστοιχα καθήκοντα επί μακρόν, αντικαταστάθηκε από άλλον υπάλληλο του εν λόγω Τμήματος, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι τα αρμόδια όργανα του ως άνω Δήμου, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, υπέλαβαν ότι μπορούσαν νομίμως να προχωρήσουν στην ανάθεση καθηκόντων πρακτικογράφου στην ανωτέρω Προϊσταμένη. Συγγνωστή πλάνη. 

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 105/2018

Νόμιμη δαπάνη, καθόσον βάσει τόσο των άρθρων 97, 234 και 240 ν. 3463/2006, 48 και 49 ν. 3584/2007 και 20 ν. 4354/2015 όσο και του άρθρου 5 παρ. 17 του Ο.Ε.Υ. του εν λόγω ΝΠΔΔ, σύμφωνα με το οποίο η ανάθεση των καθηκόντων τήρησης πρακτικών στο Διευθυντή του νομικού προσώπου επιτρέπεται, εφόσον το προσωπικό στο αρμόδιο Γραφείο Διοίκησης και Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων δεν επαρκεί, λαμβανομένων υπόψη και όσων αναφέρονται στο έγγραφο επανυποβολής περί ανεπάρκειας του κατώτερου ιεραρχικώς υπηρετούντος προσωπικού, νομίμως, καταρχήν, ανετέθησαν καθήκοντα τήρησης των πρακτικών των συνεδριάσεων του ΔΣ στην εν λόγω υπάλληλο. 

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 72/2018

Αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης. Η ανάθεση καθηκόντων πρακτικογράφου στην εν λόγω υπάλληλο κλάδου ΠΕ Γεωτεχνικών – Γεωπόνων είναι μη νόμιμη διότι, τα καθήκοντα τήρησης πρακτικών δεν προσιδιάζουν στα καθήκοντα του κλάδου και της ειδικότητας για την οποία αυτή έχει προσληφθεί, όπως, εν προκειμένω, εξειδικεύονται από τον ΟΕΥ του Δήμου (άρθρο 12). Επιπροσθέτως, τα καθήκοντα τήρησης πρακτικών των αιρετών συλλογικών οργάνων του Δήμου, μεταξύ των οποίων το Συμβούλιο Δημοτικής Κοινότητας, συνιστούν καθήκοντα, τα οποία ανήκουν στην αρμοδιότητα του Γραφείου Υποστήριξης των Πολιτικών Οργάνων του Τμήματος Γραμματείας και Διοικητικής Μέριμνας της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών (άρθρο 15), ήτοι υπηρεσιακής μονάδας, με την οποία οργανικά η εν λόγω υπάλληλος δεν συνδέεται, και εκτελούνται από το υπαλληλικό προσωπικό του οικείου Τμήματος. Εξάλλου, από τη σχετική απόφαση ανάθεσης των καθηκόντων αυτών δεν προκύπτει επιτακτική ανάγκη εκτέλεσης των σχετικών εργασιών από την συγκεκριμένη υπάλληλο, λόγω έλλειψης υπαλλήλου συγκεκριμένης ειδικότητας, ούτε η ανάθεση εκτείνεται σε περιορισμένο χρονικό διάστημα (άρθρο 35 παρ. 3 ΚΚΔΚΥ). Νόμιμη δαπάνη λόγω συγγνωστής πλάνης.

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 245/2017

Αποζημίωση σε δημοτικό υπάλληλο ως πρακτικογράφου στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων. Μη νόμιμες δαπάνες διότι, ενώ νομίμως, κατ’ αρχήν, ανατέθηκε με απόφαση του Δημάρχου η πρόσθετη αυτή εργασία στον εν λόγω υπάλληλο λόγω έλλειψης διοικητικού προσωπικού του Συνδέσμου, ωστόσο, δεν εκδόθηκε απόφαση του Δημάρχου, που να καθιερώνει την υπερωριακή απασχόληση αυτού. (άρθρα 48 - 49 ΚΚΔΚΥ και 20 ν. 4354/2015). 

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 96/2017

Καταβολή αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης. Η παρ. 4 του άρθρου 49 ΚΚΔΚΥ δεν παρέχει έρεισμα για την ανάθεση προσθέτων, κατ’ είδος, καθηκόντων σε υπάλληλο εκτός κανονικού ωραρίου λειτουργίας της Υπηρεσίας, τα δε καθήκοντα τήρησης και σύνταξης πρακτικών του Δ.Σ. του Δήμου, συνιστούν καθήκοντα τρέχουσας γραμματειακής φύσης, μη προσιδιάζοντα στον κύκλο των αποφασιστικών, επιτελικών και εποπτικών αρμοδιοτήτων που ασκεί και ο Προϊστάμενος Τμήματος ως Προϊστάμενος οργανικής μονάδας. Επιπλέον, δεν ελήφθη από το αρμόδιο όργανο σχετική απόφαση περί συνέχισης άσκησης των καθηκόντων πρακτικογράφου από την εν λόγω υπάλληλο και μετά τον ορισμό της ως αναπληρώτριας Προϊσταμένης του οικείου Τμήματος, στην οποία (απόφαση) να επισημαίνεται η, για περιορισμένο χρονικό διάστημα, επιτακτική και επείγουσα ανάγκη εκτέλεσης των εργασιών αυτών από τη συγκεκριμένη υπάλληλο, λόγω έλλειψης προσωπικού του οικείου κλάδου και ειδικότητας (άρθρο 35 παρ. 3 ΚΚΔΚΥ). Μη νόμιμη δαπάνη. 

 

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 238/2016
Η ανάθεση καθηκόντων πρακτικογράφου στο φερόμενο ως δικαιούχο, Προϊστάμενο Διεύθυνσης, δεν είναι νόμιμη. Τούτο διότι, τα καθήκοντα τήρησης πρακτικών δεν προσιδιάζουν στον κύκλο των διευθυντικών, αποφασιστικών, επιτελικών και εποπτικών αρμοδιοτήτων του Προϊσταμένου Διεύθυνσης, όπως, εν προκειμένω εξειδικεύονται από τον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του Δήμου. Επιπροσθέτως, τα καθήκοντα τήρησης πρακτικών των αιρετών συλλογικών οργάνων του Δήμου, μεταξύ των οποίων το Συμβούλιο Δημοτικής Κοινότητας, συνιστούν καθήκοντα, τα οποία ανήκουν στην αρμοδιότητα του Αυτοτελούς Τμήματος Υποστήριξης των Πολιτικών Οργάνων, ήτοι υπηρεσιακής μονάδας επιπέδου κατώτερου της Διεύθυνσης, προσθέτως, τμήματος αυτοτελούς, με το οποίο οργανικά ο εν λόγω υπάλληλος δεν συνδέεται. Εξάλλου, συνιστούν καθήκοντα τρέχουσας γραμματειακής φύσης, τα οποία εκτελούνται από το υπαλληλικό προσωπικό των οικείων Τμημάτων, όπως τούτο επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι ο Προϊστάμενος ορίστηκε αναπληρούμενος στα εν λόγω καθήκοντα από υπάλληλο του κλάδου ΔΕ Χειριστών Η/Υ. Εξάλλου, από τη σχετική απόφαση ανάθεσης των καθηκόντων πρακτικογράφου δεν προκύπτει επιτακτική ανάγκη εκτέλεσης των σχετικών εργασιών από το συγκεκριμένο υπάλληλο, λόγω έλλειψης υπαλλήλου συγκεκριμένης ειδικότητας, ούτε η ανάθεση εκτείνεται σε περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 3/2016
Νομίμως εντέλλεται, με το εν λόγω χρηματικό ένταλμα, η καταβολή στη δικαιούχο υπερωριακής αποζημίωσης για την εκτέλεση καθηκόντων πρακτικογράφου του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας, καθόσον από τα ως άνω προσκομιζόμενα δικαιολογητικά αποδεικνύεται ότι, κατά τις κρίσιμες συνεδριάσεις του Συμβουλίου διαστήματος Ιανουαρίου - Απριλίου 2015, αυτή απασχολήθηκε τόσο με την τήρηση όσο και με τη σύνταξη των οικείων πρακτικών. Τούτο δε ισχύει, παρά το γεγονός ότι η διάρκεια των συνεδριάσεων και, συνακόλουθα, ο χρόνος εργασίας ανά συνεδρίαση της πρακτικογράφου δεν αναφέρεται σαφώς στο κείμενο των Πρακτικών των τελευταίων (συνεδριάσεων), αφού η διάρκειά τους δύναται να συναχθεί από το χρόνο έναρξης αυτών (ώρες που κυμαίνονται από 18:00 μ.μ. έως 18:30 μ.μ.), σε συνδυασμό με τη σοβαρότητα και την έκταση των μνημονευόμενων θεμάτων προς συζήτηση. Νόμιμη δαπάνη.

Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 86/2015
Oι υπάλληλοι στους οποίους έχουν ανατεθεί καθήκοντα πρακτικογράφου, επιτρέπεται παράλληλα να απασχολούνται με αμοιβή υπερωριακώς και για την εξυπηρέτηση των αναγκών της κύριας θέσης τους, στο μέτρο που η απασχόλησή τους αυτή συναθροιζόμενη με τις πρόσθετες υπηρεσίες δεν υπερβαίνει το ανώτατο όριο υπερωριακής εργασίας και υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι οι ώρες υπερωριακής απασχόλησής τους δεν συμπίπτουν με τις ώρες απασχόλησής τους ως πρακτικογράφων, αφού δεν επιτρέπεται η καταβολή αποζημίωσης δύο φορές για την ίδια αιτία.  Νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 147/2014
Η απόφαση του Δημάρχου, με την οποία καθιερώθηκε υπερωριακή εργασία για την άσκηση καθηκόντων πρακτικογράφου από τις φερόμενες ως δικαιούχους, έχει το προβλεπόμενο από τις οικείες διατάξεις περιεχόμενο, μη απαιτουμένων περαιτέρω στοιχείων που να δικαιολογούν την παροχή της, δεδομένου ότι η υπερωριακή απασχόληση υπαλλήλου λόγω άσκησης καθηκόντων πρακτικογράφου ανακύπτει σε κάθε περίπτωση συνεδρίασης του οικείου συμβουλίου και δεν καταλείπεται πεδίο περαιτέρω δικαιολόγησης, με την ως άνω απόφαση του Δημάρχου, της ανάγκης ανάθεσης των εν λόγω καθηκόντων, όπως συμβαίνει με τις περιπτώσεις υπερωριακής εργασίας για την αντιμετώπιση εποχικών, έκτακτων ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών, όπου απαιτείται η παράθεση σαφών και συγκεκριμένων στοιχείων από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή τους. Νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 260/2013 (Όμοια η Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 149/2014 και η Ελ.Συν.Κλιμ.Τμ.1 Πράξη 186/2015)
Δεν είναι κατ' αρχήν δυνατή η ανάθεση καθηκόντων πρακτικογράφου σε υπάλληλο ο οποίος είτε έχει επιλεγεί ως Προϊστάμενος Διευθύνσεως, βάσει της προβλεπομένης διαδικασίας είτε ασκεί καθήκοντα Προϊσταμένου κατόπιν ορισμού του από το αρμόδιο προς τούτο όργανο, βάσει των οικείων περί αναπληρώσεως των Προϊσταμένων ρυθμίσεων, διότι τα καθήκοντα του Προϊσταμένου Διευθύνσεως, διαφοροποιούνται ποιοτικώς εν σχέσει προς τα καθήκοντα των λοιπών υπαλλήλων, των ανηκόντων στον αυτό κλάδο και ειδικότητα με τον επιλεγέντα Προϊστάμενο ή τον αναπληρωτή του. Περαιτέρω, η διάταξη του άρθρου 20 παρ. 1του ν. 4024/2011 περί μη καταβολής αμοιβής για υπερωριακή εργασία στους Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων, αφορά μεν στην κατ' απόκλιση προς το τακτικό ωράριο εργασίας άσκηση διευθυντικών καθηκόντων, πλην σε περίπτωση αναθέσεως σε ασκούντα χρέη Προϊσταμένου Διευθύνσεως καθηκόντων πρακτικογράφου πάσχει η πράξη αναθέσεως καθ' εαυτήν και, ως εκ τούτου, δεν είναι νόμιμη η καταβολή αμοιβής για την παροχή της σχετικής εργασίας, διότι η κατ' άρθρο 49 παρ. 4 του ΚΚΔΚΥ δεν παρέχει έρεισμα για την ανάθεση πρόσθετης κατ' είδος εργασίας εκτός τακτικού ωραρίου αλλά μόνον πρόσθετης κατά χρόνο τοιαύτης, ενώ η τήρηση και σύνταξη πρακτικών, συνιστούν εργασίες τρέχουσας γραμματειακής υποστηρίξεως που δεν προσιδιάζουν στον κύκλο των διευθυντικών καθηκόντων των ασκούντων χρέη Προϊσταμένων Διευθύνσεως. Εξαίρεση δε από τον κανόνα αυτό είναι νοητή μόνον σε περίπτωση αναθέσεως των σχετικών καθηκόντων για όλως περιορισμένο χρονικό διάστημα, σε περίπτωση επείγουσας ανάγκης παροχής των σχετικών υπηρεσιών και ελλείψεως προσωπικού του οικείου κλάδου και της ειδικότητος, προς διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της Υπηρεσίας (πρβ. άρθρο 35 του ΚΚΔΚΥ). Μη νόμιμη δαπάνη.


Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 13/2013
Στους δημοτικούς υπαλλήλους μπορεί να ανατίθεται, ως ειδικότερη περίπτωση παροχής υπερωριακής εργασίας, η τήρηση και σύνταξη πρακτικών των συνεδριάσεων του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου. Για την ως άνω υπερωριακή απασχόληση, η διάρκεια της οποίας δεν μπορεί να υπερβαίνει τις είκοσι ώρες μηνιαίως ανά υπάλληλο, αυτοί δικαιούνται αμοιβής υπολογιζομένης με βάση τις οικείες μισθολογικές διατάξεις. Εξάλλου, καμία διάταξη της κείμενης νομοθεσίας δεν ορίζει ότι η αμοιβή αυτή τελεί σε αναλογία προς τη μέγιστη αποζημίωση που δύναται να καταβληθεί στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις αυτού, ούτε ότι το ανώτατο όριο των είκοσι ωρών υπερωριακής απασχόλησης πρακτικογράφου δικαιολογείται μόνο στην περίπτωση που οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου κατά μήνα υπερβαίνουν τις τρεις.

Ελ. Συν. Κλιμ. Τμ. 1 Πράξη 42/2012
Νομίμως εντέλλεται η καταβολή στον φερόμενο ως δικαιούχο αυτού υπερωριακής αποζημίωσης είκοσι ωρών μηνιαίως για την εκτέλεση καθηκόντων πρακτικογράφου του Δημοτικού Συμβουλίου, καθόσον από τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά αποδεικνύεται ότι αυτός πέρα από την τήρηση των πρακτικών του Δημοτικού Συμβουλίου, κατά τις ως άνω συνεδριάσεις, απασχολήθηκε επιπροσθέτως και με τη σύνταξη των πρακτικών αυτών συνολικά επί είκοσι ώρες μηνιαίως. Νόμιμη η δαπάνη.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 152/2012
Αοριστία των επικαλούμενων με τα έγγραφα εκτάκτων λόγων, λόγω των οποίων εγκρίθηκε η παροχή της επίμαχης υπερωριακής εργασίας, αφού δεν διευκρινίζεται σε ποιούς από τους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους και σε ποιό ακριβώς χρονικό διάστημα αναφέρονται, ούτε συνοδεύονται από σχετικά στοιχεία (π.χ. πρακτικά συνεδριάσεων Επιτροπών και Δημοτικού Συμβουλίου), ώστε να μπορεί να εκτιμηθεί η ουσιαστική τους βασιμότητα. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 270/2011


Στην απόφαση του Δημάρχου δεν αιτιολογείται επαρκώς, η συνδρομή εποχικών, έκτακτων ή επειγουσών αναγκών, που κατέστησαν εν προκειμένω απαραίτητη και επιβεβλημένη την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών από τη φερόμενη ως δικαιούχο πέραν του κανονικού της ωραρίου. Εξάλλου, δεν τίθεται εν προκειμένω ζήτημα εφαρμογής της διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 49 του ν.3584/2007, που προβλέπει την αποζημίωση υπαλλήλων Δήμων και Κοινοτήτων που εκτελούν, μεταξύ άλλων, πρόσθετη υπηρεσία σε Ιδρύματα και Δημοτικά και Κοινοτικά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, εφόσον αυτά στερούνται τακτικού προσωπικού του διοικητικού κλάδου, προεχόντως διότι το παραπάνω κληροδότημα εντάσσεται (ως αυτοτελές κεφάλαιο) στη διαχείριση του Δήμου και δεν συνιστά αυτοτελές νομικό πρόσωπο. Αλλωστε, ρητά στην παρ. 4 του άρθρου 5 του π.δ.787/1966 ορίζεται ότι ο γραμματέας του Δήμου τηρεί το αρχείο του κληροδοτήματος και διεξάγει τη σχετική αλληλογραφία και συνακόλουθα, προκειμένου να είναι νόμιμη η ανάθεση σε αυτόν (ή τυχόν άλλον ορισθέντα υπάλληλο) υπερωριακής εργασίας, πρέπει σε κάθε περίπτωση να συντρέχουν οι τασσόμενες από τις διατάξεις των άρθρων 48 του ν.3584/2007 και 16 του ν.3205/2003 προϋποθέσεις. Μη νόμιμη δαπάνη.

Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 186/2011   
Μη νόμιμη η αμοιβή υπαλλήλου για την απασχόλησή του, πέρα από το υποχρεωτικό ωράριο εργασίας του, με την τήρηση και σύνταξη των πρακτικών των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, διότι από τα δικαιολογητικά δεν αποδεικνύεται ο χρόνος που ο φερόμενος ως δικαιούχος υπάλληλος απασχολήθηκε υπερωριακά για την τήρηση και σύνταξη των ως άνω πρακτικών, καθόσον εντέλλεται αμοιβή για υπερωριακή απασχόλησή του τριάντα δύο (32) ωρών για την τήρηση και σύνταξη πρακτικών μίας, μόνο, συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου κάθε μήνα, πλην του μηνός Σεπτεμβρίου που πραγματοποιήθηκαν δύο (2) συνεδριάσεις, και, επιπροσθέτως, στην σχετική από 1.12.2010 βεβαίωση του Δημάρχου για τις πραγματοποιηθείσες ώρες υπερωριακής εργασίας βεβαιώνεται η πραγματοποίηση υπερωριακής εργασίας τριάντα δύο (32) ωρών και για τη, μεταγενέστερη της εκδόσεως της ανωτέρω βεβαίωσης, συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 24.12.2010

Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 55/2011

Μη νόμιμη η ανάθεση, των καθηκόντων τήρησης των πρακτικών συνεδριάσεων του Δ.Σ. ΚΑΠΗ και η διοικητική - γραμματειακή υπηρεσία του Κ.Α.Π.Η., αφού σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 49 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών υπαλλήλων δεν είναι νόμιμη η ανάθεση στον ίδιο υπάλληλο περισσοτέρων της μίας υπηρεσιών στο ίδιο νομικό πρόσωπο.

Ελ.Συν. Τμ.1 Πράξη 58/2011   

Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης από το Δήμο για υπερωριακή εργασία δημοτικών υπαλλήλων ως πρακτικογράφου και ληξιάρχου που πραγματοποιήθηκε καθ' υπέρβαση του ανώτατου ορίου μηνιαίας υπερωριακής απασχόλησης ανά υπάλληλο (σαράντα ώρες), που τίθεται με την  διάταξη του άρθρου 6 παρ. 1 του ν. 3833/2010.

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πρακτ. 9ης Συν./2007
Νόμιμη η ανάθεση σε υπάλληλο κατηγορίας ΔΕ με βαθμό β΄ της τήρησης των πρακτικών του δημοτικού συμβουλίου και της υπηρεσίας ληξιαρχείου του οικείου Δήμου, αφού τα τυπικά προσόντα αυτής επαρκούν για την διεκπεραίωση των παραπάνω εργασιών. Μη νόμιμη, όμως, η καταβολή αμοιβής στην ανωτέρω για υπερωριακή απασχόληση πέραν των 60 ωρών μηνιαίως, καθόσον, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Ν. 3205/2003, οι συνολικές ώρες υπερωριακής απασχόλησης ενός δημοτικού υπαλλήλου δεν δύνανται να υπερβαίνουν το γενικό όριο που τίθεται από την ως άνω διάταξη, δηλαδή τις εξήντα ώρες μηνιαίως (Συγγνωστή Πλάνη).

Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 200/2007
Υπερωριακή αποζημίωση σε γραμματέα Δημοτικού Συμβουλίου για την τήρηση των πρακτικών αυτού και σε δημοτικούς υπαλλήλους για εργασία Κυριακών και εξαιρεσίμων ημερών. Μη νόμιμη, διότι αφενός η γραμματέας του Δ..Σ. δικαιούται την ωριαία αμοιβή για υπερωριακή εργασία απογευματινών ωρών και όχι προσαυξημένη ωριαία αποζημίωση για νυκτερινή εργασία, αφετέρου δεν υφίσταται νομοθετική διάταξη που να προβλέπει ότι οι υπηρεσίες των δήμων λειτουργούν και κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, ώστε οι υπάλληλοι αυτών να δικαιούνται την εν λόγω υπερωριακή αποζημίωση.


Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 267/2007

Αποζημίωση υπερωριακής εργασίας υπαλλήλων Δήμου για την τήρηση πρακτικών των τοπικών συμβουλίων του. Μη νόμιμη, καθόσον η σχετική Κ.Υ.Α., με την οποία καθιερώθηκε η εν λόγω απασχόληση, δεν μπορεί να αναπτύξει αναδρομική ισχύ πέραν του μηνός από την ημερομηνία δημοσίευσής της.

ΠΡΞ ΤΙ 2006 232

Αποζημίωση για υπερωριακή εργασία σε γραμματέα δημοτικού συμβουλίου για την τήρηση των πρακτικών αυτού. Μη νόμιμη η αποζημίωση με προσαυξημένη ωριαία αμοιβή για νυχτερινή εργασία, αντί της ωριαίας αμοιβής για υπερωριακή εργασία απογευματινών ωρών, καθόσον από τις σχετικές διατάξεις (άρθρο 16 Ν. 3205/2003 και 2/4548/00222/14-2-2006 Κ.Υ.Α.) δεν προβλέπεται η δυνατότητα υπερωριακής απασχόλησης τις νυκτερινές ώρες και επιπλέον τα όργανα των ΟΤΑ δεν λειτουργούν βάση νόμου όλες τις ημέρες του μήνα σε δωδεκάωρη ή εικοσιτετράωρη βάση.

ΠΡΞ ΤΙ 2006 221
Αποζημίωση τεσσάρων υπαλλήλων Δήμου για την υπερωριακή απασχόληση τους ως πρακτικογράφων των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Μη νόμιμη, καθόσον κατά παράβαση του άρθρου 106 παρ. 3 του κώδικα περί κατάστασης Προσωπικού OTA και την Κ.Υ.Α. 2/16232/0022/2005, εκκαθαρίστηκαν 45 ώρες υπερωριακής απασχόλησης για κάθε ένα από τους ως άνω δημοτικούς υπαλλήλους μηνιαίως, αντί 45 ώρες συνολικά και για τους τέσσερις υπαλλήλους μηνιαίως.

Γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ  

 

[embed_object_post post_id="43" post_title="undefined"]embed_object_post[/embed_object_post]

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας